Postad 26 januari 2012 - 14:34
Många som undrar. Tror att det blir som en tjuv om natten.undrar fortfarande när Kanal 5 HD kommer till Comhem.
När TV3 HD kom till ComHem meddelades det samma dag som kanalen började
sändas:
http://www.comhemblo...d-i-vart-utbud/
Postad 27 januari 2012 - 01:58
undrar fortfarande när Kanal 5 HD kommer till Comhem.
Varför inte fråga Comhem själva i deras egen tråd?
https://www.minhembi...=267747&st=1950
Postad 07 februari 2012 - 16:25
Mao, nått argument för Boxer ijmf CD efterfrågas.

* (om man bortser från att BoxerMix just nu är väldigt billigt månad 1-12, 129 kr/mån)
Redigerat av pacman, 07 februari 2012 - 16:51.
Postad 07 februari 2012 - 20:30

Postad 08 februari 2012 - 07:40
Ja, ComHem har inte förhandlat fram något annat med Viasat/MTG har svaret varit. Varför, tja...Comhem har ju varit så generösa
och inte lagt in TV3HD i valbara kanaler utan enbart i HD-paketet.
Du måste ha HD-paket eller XL-abonnemang för att få tillgång till TV3 HD. Säkert medveten strategi från ComHems sida för att sälja dyrare abonnemang.
Bara att gilla läget eller byta operatör.
Postad 15 februari 2012 - 12:47
Postad 15 februari 2012 - 12:53
Postad 15 februari 2012 - 13:16
En annan sak,nån som vet nån sida elr nåt där man kan se vilka program som visas i hd på 3an å 5an,har inte lyckats hitta nåt. Varför kan de inte ha info på text-tv elr epg:n som den danska kanal5 motsvarigheten har...
Varför mailar du inte 3an och 5an och frågar ...?
Postad 15 februari 2012 - 16:15
Postad 15 februari 2012 - 16:23
Vore intressant att höra era kommentarer!
Silver HD har ofta mycket bra kvalitet vad gäller både bild och ljud dock är filmutbudet lite "udda".
Helt obegripligt att de tar bort den enda och suveräna musik kanalen MTV Live HD som jag tittar mycket på!
Postad 15 februari 2012 - 16:33
Postad 15 februari 2012 - 17:01
Canal Digital inför nu Kanal 5 HD samt TV3 HD, MEN de slutar med Silver HD men även MTV Live HD!
Vore intressant att höra era kommentarer!
Silver HD har ofta mycket bra kvalitet vad gäller både bild och ljud dock är filmutbudet lite "udda".
Helt obegripligt att de tar bort den enda och suveräna musik kanalen MTV Live HD som jag tittar mycket på!
Fy fan vad besviken jag blev när jag läste detta i mailet som kom från CD idag.
Dom tar bort både MTV Live HD och VH1, nu finns det ju inga musikkanaler kvar alls. "Vanliga" MTV kan ju knappast räknas som en sådan längre.
Postad 16 februari 2012 - 00:52
Postad 16 februari 2012 - 08:54
Silver, Silver HD, MTV LIVE HD och VH1 utgår för att ge plats åt TV3HD och 5HD.
Varför? De har ju skröt ju så mycket förut om att de har "obegränsat" med bandbred via satelit. Dåligt...
Postad 16 februari 2012 - 09:10
Citerat från Canal Digital.
Postad 16 februari 2012 - 09:14
Gäller detta bara Canal Digital dvs inte Viasat?Varför? De har ju skröt ju så mycket förut om att de har "obegränsat" med bandbred via satelit. Dåligt...
Antar att det inte har med bandbredd att göra i första hand utan att man bedömer att kunderna inte har tillräckligt stort intresse för de kanaler man plockar bort. Så gör t ex ComHem också.
Silver kan jag kanske förstå att man lyfter ut - även om den kanalen säkert inte kostar så mycket för operatörerna. Men MTV Live HD är mindre begripligt - jag har tjatat på ComHem (jag har alltså inte satellit-tv) om att ta in den kanalen!
Postad 16 februari 2012 - 11:27
Självklart är det så att kapaciteten är begränsad även om transpondrarna sitter i satelliter. Tar den slut får man skicka upp en till och under tiden ta bort kanaler från de befintliga. Detta kommer dock inte att ske förrän i slutet av 2013 då Thor 7 skickas upp.Varför? De har ju skröt ju så mycket förut om att de har "obegränsat" med bandbred via satelit. Dåligt...
Postad 16 februari 2012 - 14:13
Är det någon skillnad mellan kvaliteten på bild/ljud mellan satellit-tv (Viasat/CD) och Boxer när det gäller TV3 HD och Kanal 5 HD? Hur är det med SVT HD?
(Jag har f n ComHem men funderar över alternativ eftersom ComHem är så dyrt och oflexibelt - både Boxer och parabol med Viasat och/eller Canal Digital kan bli aktuella).
Postad 16 februari 2012 - 19:07
"För att ge plats åt våra nya HD-kanaler så utgår Silver, Silver HD, MTV Live HD och VH1 den 2 april."
Citerat från Canal Digital.
Hmm, men de sänds ju allihopa nu, så visst får de plats...
Postad 18 februari 2012 - 00:37
Alla andra kanaler, inklusive TV3 HD och vanliga Kanal5, har fungerande tablåer men för Kanal5 HD står det bara "No program" hela tiden men bild och ljud funkar alldeles utmärkt och signalstyrkan är god. Har Canal Digitals 500Gb inspelningsbara box... Lite svårt att spela in saker när det inte går välja dom i tablån.
Postad 23 februari 2012 - 06:34
Edit: Verkar vara löst nu - har EPG på bägge mina ADB-boxar
Redigerat av ABSiNSANE, 24 februari 2012 - 05:24.
Postad 11 september 2012 - 22:22
Kom på en liten bra mix själv faktist, Medium 8 favoriter (vanliga) sedan la jag bara på HD paketet.
Jag kollar inte så mycket på andra kanaler förutom HD så nu har man bantat ner månadskostnaden samt kanalerna.
Tips till er som tycker comhem tar ut hutlösa priser, satt med deras XL + HD paketet ett bra tag men nu är det finito med det.
Postad 14 december 2013 - 19:13
Redigerat av weavex, 14 december 2013 - 19:13.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar