* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 15 maj 2008 - 15:21
http://www.mobil.se/..._MOB276.dbp.asp
Ser ut som släpp mot jul.
Men lägg off. Min K850 är så slutkörd, orka vänta till jul...?
Postad 15 maj 2008 - 19:34

Är ju alltid samma visa med SE...Dom visar upp kommande mobiler tidigt som f*n...
Man tycker att det är grymma mobiler men vad man glömmer är att innan SE släppt sin telefon finns det mycket bättre mobiler..Grymt störande att behöva vänta så länge..
Sen att det står kommer snart på deras hemsida gör ju inte saken bättre
Postad 16 maj 2008 - 07:21
Postad 19 maj 2008 - 13:03
å vad ska man med den där knappsatsen till? de kunde ju skippat den å göra skiten tunnare.. SE lär sig aldrig!
(eller så har de för dålig touch skärm..)
Postad 19 maj 2008 - 15:45
Postad 19 maj 2008 - 15:47
Touchskärm kan aldrig ersätta ett tangentbord fullt ut. Det går ju mycket snabbare att använda en telefon med knappar än en med touchskärm.
Absolut. Storleken blir dock dubbelt så stor om man ska ha ett riktigt tangentbord. Tycker det virtuella keyboardet i Iphonen fungerar mycket bra dock. Har inga som helst problem att skriva med det.
Postad 19 maj 2008 - 19:16
Postad 19 maj 2008 - 19:28
Skickar 2000 sms/månad och kan säga att qwerty tangentbord är en dröm att skriva med
Jösses. Skickar inte ens 100 på ett år

Postad 19 maj 2008 - 22:06

Måste säga att tangentbordet är som nytt på min T2 så är Xperians i närheten så lär det hålla bra kvalitet
Postad 20 maj 2008 - 12:29
Postad 23 maj 2008 - 13:38

Funderar på denna, men behöver en mobil redan nu. Orkar man vänta? Annars blir det en iPhone, har en touch nu så en iPhone vore perfekt som mobil/mp3, eller denna. Men blir väntetiden för lång skippar jag den.
Postad 23 maj 2008 - 14:07
Juni är det jag har hört, men det kan ju ha ändrats...Allvarligt kommer denna först i September? Eller finns det något exakt datum som stämmer? Har varit på Kreta en vecka och så klart så råkade man bada lite grann med mobilen
Dock fungerade den ett tag till, men innan hemresan så la den av. Har iofs haft den i tre år, med mycket misshandel hehe...var ändå dags för en ny, och denna ser onekligen väldigt intressant ut!
Funderar på denna, men behöver en mobil redan nu. Orkar man vänta? Annars blir det en iPhone, har en touch nu så en iPhone vore perfekt som mobil/mp3, eller denna. Men blir väntetiden för lång skippar jag den.
Postad 23 maj 2008 - 15:19
Postad 23 maj 2008 - 18:49
Postad 24 maj 2008 - 11:15
Postad 24 maj 2008 - 12:37
HTC har en ny TyTn på g....HTC Raphael är kodnamnet på den
Postad 30 maj 2008 - 13:53
Postad 11 juni 2008 - 16:20
Samsung SGH-i780 är rätt nice också som jämförelse med denna telefon ifrån SE. Jag funderar på att köpa Samsungen istället för att vänta. Eller finns det någon som har något annat förslag på telefon som spelar i samma liga?
Postad 11 juni 2008 - 19:29
X1 är ju rätt lik fast lite bättre ..
Postad 18 juni 2008 - 19:08
http://www.boygenius...eria-x1-review/
Tangentbordet fick lite minus..
Får se om de är samma sak när den släpps..
Trist om der är så...
Mitt tangentbord på TyTn II är grymt bra så jag vill då inte ha nä sämre..
Men man vänjer sig väl kanske
Postad 21 juni 2008 - 20:36
Postad 21 juni 2008 - 20:41
With a 800×480 VGA screen, you can’t really go wrong right? Right. We’ve got to say off the top that this is the best-looking screen we’ve ever seen on a Windows Mobile device. It puts all the others to shame. It’s not just that the screen has an amazing resolution, it’s that the screen is vibrant and clear as day. If your vision isn’t top notch you might have to increase the font size in settings because it gets a little small with that super high-res. Sunlight couldn’t phase it either as we had no problem using it on the go outside.
Postad 22 juni 2008 - 06:11
Postad 22 juni 2008 - 06:22
Postad 24 juni 2008 - 12:30
Postad 24 juni 2008 - 13:31
Det skulle vara bättre om mobilen hade en Oled skärm istället.. då hade det varit grymt bra bild..
Klart att dom hade kunnat stoppa in en OLED-skärm i den men allt handlar om pengar. Vad tror du inte telefonen hade kostat med en OLED-skärm med den storleken och upplösningen? Telefonen är ju redan i dyraste laget...
Postad 01 juli 2008 - 12:59
sant:D, de kunde däremot sparat in lite pengar på att ha virituellt tangentbort istället för ett slide bord.. blir bara tjock och kostar extra pengar..(tycker jag)Klart att dom hade kunnat stoppa in en OLED-skärm i den men allt handlar om pengar. Vad tror du inte telefonen hade kostat med en OLED-skärm med den storleken och upplösningen? Telefonen är ju redan i dyraste laget...
Postad 01 juli 2008 - 13:36
Finns andra som vill ha detsant:D, de kunde däremot sparat in lite pengar på att ha virituellt tangentbort istället för ett slide bord.. blir bara tjock och kostar extra pengar..(tycker jag)

Tror de går efter strömmen.
Postad 01 juli 2008 - 15:44
Använt fysiskt tangentbord i 7 månader på min telefon och det är hur bra som helst om man skriver mycket..
Skulle aldrig vilja va utan
Postad 14 juli 2008 - 17:21

Postad 14 juli 2008 - 17:26
Bumpar tråden. Är det verkligen ingen som vet när den här nallen släpps? Vill ha nu!
Troligast q4
Postad 14 juli 2008 - 17:36
Jojo, det har jag också hört. Men vissa säger att den kommer i September och vissa säger att den är försenad till 09. Funderar på att köpa ny mobil snart, och Xperian är väldigt intressant om den släpps i September/Oktober, men jag orkar inte vänta hur länge som helst.Troligast q4

Postad 14 juli 2008 - 17:37
Postad 14 juli 2008 - 21:43

Telefonen är ju gammal innan den ens släppps..
Varför inte chocka världen istället,Droppa nyheten som en bomb på nån mässa..
Och verkligen släppa telefonen bara nån vecka efter....Och en telefon som verkligen ligger före alla andra.
Det vore grejor det

Postad 14 juli 2008 - 21:54
Postad 15 juli 2008 - 13:47
Shit vad jag hatar att dom släpper info om nya telefoner 1 år i förväg
![]()
Telefonen är ju gammal innan den ens släppps..
Varför inte chocka världen istället,Droppa nyheten som en bomb på nån mässa..
Och verkligen släppa telefonen bara nån vecka efter....Och en telefon som verkligen ligger före alla andra.
Det vore grejor det
Och vad skulle mobiltillverkarna vinna på det? Det dom vill är att få folk att vänta så dem kan binda upp sitt abg med denna lur istället för andras lurar. Inte så kul för den som nyss bundit upp och SE släpper en "bomb" som motsvarar en bättre lur än den han nyss köpt...
Postad 17 juli 2008 - 17:34
Och vad skulle mobiltillverkarna vinna på det? Det dom vill är att få folk att vänta så dem kan binda upp sitt abg med denna lur istället för andras lurar. Inte så kul för den som nyss bundit upp och SE släpper en "bomb" som motsvarar en bättre lur än den han nyss köpt...
Tror SE förlorar mycket på att de inte hann släppa X1:an i någorlunda närhet av nya iPhone. Jag kunde mycket väl tänkt mig att skaffa en då jag endast haft SE-lurar tidigare. Men orkar inte vänta längre och hoppar på Apple-tåget!
Postad 17 juli 2008 - 17:43
Ingen annan vad jag vet annonserar 1 år i förväg
Postad 22 juli 2008 - 18:07
Precis..Dom förlorar nog precis lika mycket om inte mer¨på att aldrig få fingrarna ur ar*let å släppa telefonerna..
Ingen annan vad jag vet annonserar 1 år i förväg
Det där spelar ju ingen roll. Telefonen hade inte släppts tidigare för att de annonserat den nu istället

Postad 22 juli 2008 - 19:53
Jag tycker ändå att det är onödigt att annonsera så långt i förväg.
Men det är ju min personliga åsikt

Som att tex Htc skulle gå ut nu å säga att sommaren 2009 kommer vi att släppa en telefon som har 3,5 tums skärm.Minst lika hög upplösning som Xperia.1 ghz cpu..128 megs grafikkort.32 gig inbyggt minne.
Plats för 2st minneskort a 32 gig.Kunna plugga in usb disk..Ta in Tv kanaler.Koppla in telefonen till tv med perfekt bild..osv..
Låter grymt coolt men då du väntat över 1 år och inser att flera andra märken redan har likvärdiga telefoner eller bättre till samma eller lägre pris så tror jag många tappar sugen.
Lite det som har hänt nu..
Postad 23 juli 2008 - 15:53
Tror SE förlorar mycket på att de inte hann släppa X1:an i någorlunda närhet av nya iPhone. Jag kunde mycket väl tänkt mig att skaffa en då jag endast haft SE-lurar tidigare. Men orkar inte vänta längre och hoppar på Apple-tåget!
precis som jag:) morsan jobbar på ericsson och fick bra erbjudanden så jag har alltid haft ericsson och SE, men nu ere apple iphone 3g bara för att xperia aldrig kommer...
Postad 24 juli 2008 - 08:03
precis som jag:) morsan jobbar på ericsson och fick bra erbjudanden så jag har alltid haft ericsson och SE, men nu ere apple iphone 3g bara för att xperia aldrig kommer...
Den släpps precis när det är tänkt den ska släppas. Andra halvåret 2008. Det kan betyda allt från juli till december.
Postad 24 juli 2008 - 16:16
Nu har jag fått reda på ni kommer säkert bara tycka att det är småsaker men för mig känns det inget vidare jag gillar funktioner och Xperian har inte om man jämför med P990i
Timer
Ljudinspelare
Tidtagarur
och sedan stod det konstigt nog kontakter men det måste väl vara fel när man jämförde de två telefonerna
Iphone gillar jag inte pga ingen radio och det är den funktion jag använder mest
så nu känner jag mig osäker vad jag ska ha
Någon som hört något om när den kommer ut så man får se och känna på den först ?
mvh
LAZIO
Postad 24 juli 2008 - 16:28
Timer
Ljudinspelare
Tidtagarur
Är nog inget större problem att hitta

Kontakter?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar