Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SE G900 & G700

402 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 juni 2008 - 23:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Hej på er!

Sitter som många andra med en ny G900 och försöker lära mig den. Men väntar på en ny firmware då jag märkt att det är vissa "buggar" Som t.ex. "bakåt" knappen inte kan stänga programmet utan bara lägger det i bakgrunden, Man tycker att om man håller in knappen så borde den avsluta det inte "förminska" det

Och sedan en annan fråga. Någon som fått blixten att fungera på G900. Inte jag iaf. Undrar om det e fel på min telefon, fel på mig :) eller fel på firmware...

Man stänger aldrig ner program på en Symbian telefon. Det är ett multitaskande operativsystem.
Enda gången ett program stängs ner är om minnet tar slut eller om man stänger av telefonen.

Postad 20 juni 2008 - 09:16

Ume-Anders
  • Ume-Anders
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Om blixten inte fungerar så kolla upp om du har bildstabilatorn på, för då fungerar nämligen inte blixten.
Haft telefonen ett par veckor och är nöjd med den

Postad 20 juni 2008 - 11:42

__FleX__
  • __FleX__
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Men drar inte program i bakgrunden batteri? Det trodde jag...

Och nu funkar tydligen "blixten" det med bildstabilisatorn märkte jag också av men den funkade ändå inte fast jag stängde av den. Antagligen lite "vajsing" i program varan. För som sagt så funkade blixten rätt som det var.

Finns det någon bra sida för att kolla om SE släppt ny firmware? De e lite jobbigt att koppla in telefonen helatiden och kolla.

Postad 20 juni 2008 - 11:50

__FleX__
  • __FleX__
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Mycket nöjd med min G900, dock har jag (stora) problem med att få igång WLAN.

Har inga problem att starta WLAN, söka efter mitt nätverk och koppla upp sig mot det (använder WEP-kryptering). Ställer in mitt nätverks som första prio och kontrollerar att den ligger med i den anslutningsgrupp som är vald (har bara en grupp och där ligger min anslutning som #1)
När jag sedan skall surfa på mobilen så får jag felmeddelandet "Det gick inte att hitta fjärrservern", på vilken sida jag än försöker med. Har inte detta problem om jag surfar vi vanlig GPRS, det fungerar klockrent.

Började rota runt lite i inställningarna och såg att telefonen hade ett skumt IP-nr: 169.x.x.x, så jag ställde om det manuellt till 192.168.1.4 och reserverade IP:t i min router (la även in telefonens MAC-adress). Detta fungerade inte heller så efter lite mer googling läste jag att WLAN:et i G900 endast är 802.11 b och min router var inställd på "auto", dvs både b och g. Testade att ställa ner routern till endast b, även detta utan framgång.

Har testat att pinga både telefonens auto IP (169.x.x.x) och det jag ställde in själv (192.168.1.4) utan att få något svar.

Ska man behöva vara utbildad nätverkstekniker för att få igång WLAN? Brukar ju vara hur lätt som helst att kicka igång nätverk på laptops, spelkonsoller osv. Någon som har något tips?

Du, jag har exakt samma problem som du. Fast jag har märkt att det är beroende på vilken router du har. Det gick inte på en Speedtouch ST780 WL (Den man får med från Telenor/Bredbandsbolaget) Även fast jag testade nästan alla inställningar som du gjorde. Men på en ZyXEL P-320W gick det utan problem. Då var det så enkelt som jag tror det är tänkt det ska vara.

Finns det någon kunnig själ som har någon idé vad det är som gör att det inte funkar, eller är det bara så att visa routrar inte är kompatibla?

Postad 20 juni 2008 - 16:31

Fornbjörn
  • Fornbjörn
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Orkade inte skicka tillbaka telefonen till Katshing utan lämnade in den till Mobilbyrån på Hornsgatan för att de skulle fixa knappen/arna som var sega. Efter drygt två veckor får jag ett sms att de inte kan laga den och att den därför har skickats till annan verkstad. Jag hade kunnat beställa en nu i stället, fått den tidigare och sluppit alla problem med första leveransen. ###### skit.

Postad 21 juni 2008 - 09:57

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

Du, jag har exakt samma problem som du. Fast jag har märkt att det är beroende på vilken router du har. Det gick inte på en Speedtouch ST780 WL (Den man får med från Telenor/Bredbandsbolaget) Även fast jag testade nästan alla inställningar som du gjorde. Men på en ZyXEL P-320W gick det utan problem. Då var det så enkelt som jag tror det är tänkt det ska vara.

Finns det någon kunnig själ som har någon idé vad det är som gör att det inte funkar, eller är det bara så att visa routrar inte är kompatibla?

Prova att gå in i de avancerade inställningarna för WLAN-kontot och stäng av energispar.

Postad 21 juni 2008 - 14:28

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

-Min G900 "hänger" sig ibland, tror att det sker när batteriet går under 50-60% ? Enda sättet då är att lossa batteriet och göra en omstart. Men det känns inte inte bra, en telefon ska ju vara driftsäker eller...

Någon mer som upplevt samma sak?

/Lennart

Ja, tyvärr har jag också råkat ut för en hängning efter en dryg veckas användning. Det som hände var att när jag försökte ringa ett samtal såg allt grafiskkt OK ut men jag fick aldrig någon kopplingston. Det gick inte heller att stänga av telefonen med knappen, fick plocka ur batteriet för att återställa.

Igår hade dessutom telefonen startat om sig själv :)

Inget bra första intryck på telefonen. Kommer attt kontakta SE, gör det ni också som har probelm så att de blir uppmärksammade på problemet.

Postad 21 juni 2008 - 14:54

Anneli
  • Anneli
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag har en G700 och är ganska nöjd med den.
Men jag har en fråga gällande telefonboken:
Hur gör jag för att förnamnen ska visas först, istället för efternamnen? Jag har försökt ändra genom att trycka Mer --> Inställningar --> Sortera Efter. Men det fungerar inte ändå!?

Någon som vet hur man gör?

Postad 21 juni 2008 - 15:55

jan_k
  • jan_k
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Jag har en G700 och är ganska nöjd med den.
Men jag har en fråga gällande telefonboken:
Hur gör jag för att förnamnen ska visas först, istället för efternamnen? Jag har försökt ändra genom att trycka Mer --> Inställningar --> Sortera Efter. Men det fungerar inte ändå!?

Någon som vet hur man gör?

Jag har visserligen en G900, men jag testade nyss att trycka: "Mer" -- "Inställningar" -- "Sortera efter" och där välja "förnamn, efternamn"
Det fungerade perfekt för mig och det borde ju vara samma på G700 tycker jag.

Postad 21 juni 2008 - 19:19

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Jag har visserligen en G900, men jag testade nyss att trycka: "Mer" -- "Inställningar" -- "Sortera efter" och där välja "förnamn, efternamn"
Det fungerade perfekt för mig och det borde ju vara samma på G700 tycker jag.

Har G700, och inställningen är densamma!

Postad 22 juni 2008 - 11:30

probeb
  • probeb
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Nu när man lagt in viktiga grejer att göra plus möten i mobilen vill man gärna ha en backup. Men ingen fungerar.

Har testat
www.mobical.net
www.xyb.com
mobical
Sony Ericsson PC Suite
MyPhoneExplorer - Fungerar delvis.

Ingen fungerar!! Någon som fått sin telefon att fungera med någon av dessa?

Jag kör Tele2 (företags abb)

Redigerat av probeb, 22 juni 2008 - 12:26.

Postad 22 juni 2008 - 13:44

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Nu när man lagt in viktiga grejer att göra plus möten i mobilen vill man gärna ha en backup. Men ingen fungerar.

Har testat
www.mobical.net
www.xyb.com
mobical
Sony Ericsson PC Suite
MyPhoneExplorer - Fungerar delvis.

Ingen fungerar!! Någon som fått sin telefon att fungera med någon av dessa?

Jag kör Tele2 (företags abb)

Funkar med Mobical och PC Suite för mig till min G700 med Telenor (företags abb.).

Postad 23 juni 2008 - 18:27

probeb
  • probeb
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Funkar med Mobical och PC Suite för mig till min G700 med Telenor (företags abb.).

Det står att G700 fungerar på deras sida. Men inget om G900. Skummt. Idag fick jag igång med PC Suite.
Men segt att koppla in telefonen till datorn varje kväll och ta backup. Får testa med BT.

Postad 24 juni 2008 - 08:54

Unregistered59e42bf8
  • Unregistered59e42bf8
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hej
Har en bluetooth-handsfree som heter HBH-PV710 som jag inte får att fungera med min nya G900. Om jag själv ringer ett samtal så funkar allt som det ska men inkommande samtal hamnar i telefonen. Har tidigare använt handsfreen i K810 och K850 utan problem. Är det någon som kan säga vad jag gör för fel eller eventuellt har upplevt samma sak.

Postad 24 juni 2008 - 09:56

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Det står att G700 fungerar på deras sida. Men inget om G900. Skummt. Idag fick jag igång med PC Suite.
Men segt att koppla in telefonen till datorn varje kväll och ta backup. Får testa med BT.

Kollade på mobcals hemsida under "Certified devices" och där finns G700 men inte G900 med. Kan det vara så illa att SynkML-stödet (som kävs för mobicaltjänsten) saknas på G900?

Postad 24 juni 2008 - 10:06

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Kollade på mobcals hemsida under "Certified devices" och där finns G700 men inte G900 med. Kan det vara så illa att SynkML-stödet (som kävs för mobicaltjänsten) saknas på G900?

Kollade även upp ZYB under "supported phones" och där finns G900 med, förvirrande.
Jag skrev ett mail till Mobicals support, får se vad de svarar.

Postad 24 juni 2008 - 10:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
h

Redigerat av Unregistereddc471864, 24 juni 2008 - 10:27.

Postad 25 juni 2008 - 10:16

Unregistered0e7e2661
  • Unregistered0e7e2661
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Jag löste problemet genom att reseta min router till fabriksinställning och konfigurera upp hela nätverket (inklusive det trådlösa) på nytt igen. Abra kadabra så fungerade WLAN på min G900 också! Det var inte det minsta jobbigt att få det att fungera då, tror inte jag pillade på en enda inställning.
Håller med dig i att felet sitter i vilken router man har, tror de flesta har löst problemet genom att antingen byta router eller göra som jag gjorde.

Att stänga av energispar är ingent supertips då det är avstäng per default :)

Postad 26 juni 2008 - 15:17

probeb
  • probeb
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Hej
Har en bluetooth-handsfree som heter HBH-PV710 som jag inte får att fungera med min nya G900. Om jag själv ringer ett samtal så funkar allt som det ska men inkommande samtal hamnar i telefonen. Har tidigare använt handsfreen i K810 och K850 utan problem. Är det någon som kan säga vad jag gör för fel eller eventuellt har upplevt samma sak.

Jag hade samma fel. Finns en inställning för det. Att alla samtal går direkt till HF.
Inställningar > Samtal > handsfree.,

Ville bara tips om den klart bästa MSN programmet jag testat till G900.
Slick heter det, finns för nerladdning på http://www.lonelycat....com/?app=slick

Men om någon vet något bättre så säg till (freeware)

Postad 27 juni 2008 - 09:30

Unregistered0e7e2661
  • Unregistered0e7e2661
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
eBuddy är en bra (och clean) chatt-klient med google talk, MSN m.m. Gratis är den också.

Postad 29 juni 2008 - 22:25

skepnaden
  • skepnaden
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Haft min G900 i ett par veckor nu och är överlag mycket nöjd med telefonen.

Den har dock börjat bete sig konstigt i ett avseende. Nämligen att nya SMS inte syns när jag får dem (ingen ikon på huvudrutan efter viloläge, eller rapport om nytt meddelande), utan jag måste gå in i inkorgen för SMS för att upptäcka att jag har flera missade och oöppnade meddelanden som bara ligger och väntar! Någon med samma problem? Eller med tips om lösning? Börjar bli minst sagt irriterande. Frustrerande att behöva besöka inkorgen regelbundet.

Postad 29 juni 2008 - 22:40

Ume-Anders
  • Ume-Anders
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Haft min G900 i ett par veckor nu och är överlag mycket nöjd med telefonen.

Den har dock börjat bete sig konstigt i ett avseende. Nämligen att nya SMS inte syns när jag får dem (ingen ikon på huvudrutan efter viloläge, eller rapport om nytt meddelande), utan jag måste gå in i inkorgen för SMS för att upptäcka att jag har flera missade och oöppnade meddelanden som bara ligger och väntar! Någon med samma problem? Eller med tips om lösning? Börjar bli minst sagt irriterande. Frustrerande att behöva besöka inkorgen regelbundet.

Har samma problem själv, har startat om telefonen och då fungerar det hela igen för mig. Hänt kanske 3 gånger under dom veckorna jag har haft telefonen. Får hoppas att det åtgärdas vid en uppdatering. Det är nog det enda negativa jag har att säga om telefonen

Postad 01 juli 2008 - 10:37

Karamazov
  • Karamazov
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Nybörjarfråga: Finns det något sätt att gå från mediaspelaren till startskärmen på något annat sätt än att trycka back tills man är ute ur programmet? (gäller iofs andra liknande program också kanske)

EDIT: Hittade just det, intuitiva, sättet att hålla in back-knappen. ;)

Redigerat av Karamazov, 01 juli 2008 - 10:44.

Postad 02 juli 2008 - 12:11

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Fick samma besked :) De måste ju tänka till om de tänker sälja denna som företagstelefon. Går ju heller inte att ha universal när laddkontakten sitter på sidan likväl som knapplås o kameraknapp.

I värsta fall får man byta tilll P1 igen...

Andra hands tillverkare håller på att tillverka bilhållare till G900, men de är inte släppta ännu.

Postad 02 juli 2008 - 13:14

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Andra hands tillverkare håller på att tillverka bilhållare till G900, men de är inte släppta ännu.

På Sony Ericssons hemsida (se länken nedan) då finns det en hållare kopplad till G700/900 men funkar den i verkligheten? Den ser ut att klämma på kameraknappen!

http://www.sonyerics...a...cc=se&lc=sv

Postad 02 juli 2008 - 16:23

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

På Sony Ericssons hemsida (se länken nedan) då finns det en hållare kopplad till G700/900 men funkar den i verkligheten? Den ser ut att klämma på kameraknappen!

http://www.sonyerics...a...cc=se&lc=sv

Har en sådan och den klämmer på kamera knappen så den är inte alls en bra lösningen!

Postad 03 juli 2008 - 21:08

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Såg nu att Brodit har lanserat en hållare till G900
http://www.brodit.se/images/875231.jpg

Postad 03 juli 2008 - 23:08

atopia
  • atopia
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej på er,

Jag har en G900 sedan några veckor tillbaka men ska skicka tillbaka den då jag får 4 eller fler leveransbekräftelser då jag skickar kalendermöten till mina vänner. Telefonen skulle passa i julgranen varje gång jag skickar ett möte. Har någon av er detta fel?

Sen så kommer det in damm under/mellan skärmen uppe i vänstra hörnet, där pennan har sin plats. Detta kan man som konsument inte få bort, är det något ni lagt märke till eller är det bara min telefon?

Om jag nu byter ut min telefon så vill jag inte att det ska samlas damm i den precis under glaset till skärmen för då kommer jag ha problem att se vad som står om ett halvår. Då köper jag en annan telefon redan nu.
Helst så vill jag ha en likadan utan detta problem, jag är skitnöjd med funktionaliteten på G900 och använder många av funktionerna i den. 8 Gb minne är klockrent för mig som musikälskare.

Har ni några svar på mina frågor så blir jag glad...

Postad 04 juli 2008 - 10:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Hej på er,

Jag har en G900 sedan några veckor tillbaka men ska skicka tillbaka den då jag får 4 eller fler leveransbekräftelser då jag skickar kalendermöten till mina vänner. Telefonen skulle passa i julgranen varje gång jag skickar ett möte. Har någon av er detta fel?

Sen så kommer det in damm under/mellan skärmen uppe i vänstra hörnet, där pennan har sin plats. Detta kan man som konsument inte få bort, är det något ni lagt märke till eller är det bara min telefon?

Om jag nu byter ut min telefon så vill jag inte att det ska samlas damm i den precis under glaset till skärmen för då kommer jag ha problem att se vad som står om ett halvår. Då köper jag en annan telefon redan nu.
Helst så vill jag ha en likadan utan detta problem, jag är skitnöjd med funktionaliteten på G900 och använder många av funktionerna i den. 8 Gb minne är klockrent för mig som musikälskare.

Har ni några svar på mina frågor så blir jag glad...

Jag skulle nog avstå från att köpa en UIQ telefon i dagsläget då UIQ platformen är nerlagd.
Lär inte bli mycket till support på de här telefonerna i framtiden. Kanske bara närmaste året.

Postad 04 juli 2008 - 12:34

dimaz
  • dimaz
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Har tyvärr upptäckt precis samma sak :o
Känns väldigt tråkigt att få in damm i telefonen.
Hade en tidigare en W850 i drygt ett år utan att få in något damm.

Postad 04 juli 2008 - 13:27

atopia
  • atopia
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag skulle nog avstå från att köpa en UIQ telefon i dagsläget då UIQ platformen är nerlagd.
Lär inte bli mycket till support på de här telefonerna i framtiden. Kanske bara närmaste året.

Jag kommer skicka tillbaka telefonen, jag såg artickeln om UIQ för några dagar sedan och har funderat kring detta. Det är ju uppenbart att vi kommer se windows mobile i SE smartphones framöver.. hmm... en gissning iaf.

Postad 04 juli 2008 - 13:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Jag kommer skicka tillbaka telefonen, jag såg artickeln om UIQ för några dagar sedan och har funderat kring detta. Det är ju uppenbart att vi kommer se windows mobile i SE smartphones framöver.. hmm... en gissning iaf.

Det blir iaf windows tills den gemensamma platformen blir klar 2010.

Postad 04 juli 2008 - 13:35

atopia
  • atopia
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Har tyvärr upptäckt precis samma sak :)
Känns väldigt tråkigt att få in damm i telefonen.
Hade en tidigare en W850 i drygt ett år utan att få in något damm.

Då har du och jag gått samma väg, jag har haft min W850 i 1½ år helt utan problem. Jag kommer gå tillbaka till min W850 när jag nu skickar tillbaka telefonen. Jag ser det som produktfel när det kommer in damm. Skönt att säljaren erbjöd pengarna tillbaka när jag tog upp problemen jag upplevt. Tack för era kommentarer...

Vi får se vad SE hittar på härnäst.

Det blir iaf windows tills den gemensamma platformen blir klar 2010.

Vad är det för gemensam plattform? och gemensamt med vem/vilka? Nokia har ju köpt upp hela UIQ så det lär väl inte bli dom eller?

Har du någon spännande länk man kan titta på? :o

Postad 04 juli 2008 - 13:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Nej nu har du nog fått det om bakfoten. Nokia köpte Symbian inte UIQ.
UIQ ägs fortfarande av SE och Motorola. Dock så ska alla 3 gå ihop med sina egna platformar och skapa en open source platform tillsammans för att kunna stå emot Microsoft, Google och Apple.
Så det blir mest sannolikt baserat på Series 60 med touch från UIQ.

Det betyder att Series 60 i princip också är dött. Det kommer iaf inte se ut som det gör nu i framtiden.
Mao kommer vi få se ärefienderna SE och Nokia använda samma mjukvara i framtiden tillsammans med Motorola. Spännande.

Postad 04 juli 2008 - 15:02

atopia
  • atopia
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Nej nu har du nog fått det om bakfoten. Nokia köpte Symbian inte UIQ.
UIQ ägs fortfarande av SE och Motorola. Dock så ska alla 3 gå ihop med sina egna platformar och skapa en open source platform tillsammans för att kunna stå emot Microsoft, Google och Apple.
Så det blir mest sannolikt baserat på Series 60 med touch från UIQ.

Det betyder att Series 60 i princip också är dött. Det kommer iaf inte se ut som det gör nu i framtiden.
Mao kommer vi få se ärefienderna SE och Nokia använda samma mjukvara i framtiden tillsammans med Motorola. Spännande.

Ja det låter ju onekligen intressant.. vi får se hur det blir då..

Jo.. lite bakfot blev det.. du har koll.. finfint :o

Postad 09 juli 2008 - 21:45

__FleX__
  • __FleX__
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej på er.

Har upptäckt ytterligare "fel" eller "bugs" på sms funktionen i G900. Det första felet jag märkt är att ibland så skenar antal sammansatta meddelande-nummer iväg. Alltså jag kanske har 258 tecken skrivit och så tycker den att det är 4 sammansatta sms...? Och när man sedan skickar sms´et så får man frågan om meddelandet kan skickas som 4 sms. Vilket är väldigt irriterande. Hänt ganska många gånger nu, verkar som de kommer då man krånglar med ett visst ord typ man ska välja ett i T9 listan. Eller då man grejar med smileys och liknande. Någon mer som märkt samma sak?

Och det andra som kanske inte är ett fel är: Då man kanske ska skriva bokstaven "e" så får man som första alternativ i T9 listan upp ett plus ( + ) tecken som jag inte fattar vad det gör för nytta. Väljer man det så försvinner det bara. "plus-tecknet" kommer som första alternativ på tangenterna DEF, JKL, PQRS, TUV och WXYZ. Någon kunnig själ som kan säga vad funktionen är till för?

Postad 10 juli 2008 - 08:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Hej på er.

Har upptäckt ytterligare "fel" eller "bugs" på sms funktionen i G900. Det första felet jag märkt är att ibland så skenar antal sammansatta meddelande-nummer iväg. Alltså jag kanske har 258 tecken skrivit och så tycker den att det är 4 sammansatta sms...? Och när man sedan skickar sms´et så får man frågan om meddelandet kan skickas som 4 sms. Vilket är väldigt irriterande. Hänt ganska många gånger nu, verkar som de kommer då man krånglar med ett visst ord typ man ska välja ett i T9 listan. Eller då man grejar med smileys och liknande. Någon mer som märkt samma sak?

Och det andra som kanske inte är ett fel är: Då man kanske ska skriva bokstaven "e" så får man som första alternativ i T9 listan upp ett plus ( + ) tecken som jag inte fattar vad det gör för nytta. Väljer man det så försvinner det bara. "plus-tecknet" kommer som första alternativ på tangenterna DEF, JKL, PQRS, TUV och WXYZ. Någon kunnig själ som kan säga vad funktionen är till för?

Innehåller dina SMS ngt mer än bara text? Isf är det kanske därför det tar 4 SMS

Postad 10 juli 2008 - 09:01

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Detsamma hände für mich. Skrev 2 rader och mobilen ville skicka det som 4 sms... Rätt irriterande när man dessutom är i Österrike. Blev inte billit!

Postad 10 juli 2008 - 09:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Detsamma hände für mich. Skrev 2 rader och mobilen ville skicka det som 4 sms... Rätt irriterande när man dessutom är i Österrike. Blev inte billit!

Låter som en trevlig bugg det där. Testat boota om?

Postad 10 juli 2008 - 09:12

__FleX__
  • __FleX__
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Innehåller dina SMS ngt mer än bara text? Isf är det kanske därför det tar 4 SMS

Nej, ja sänder bara text. Ibland en och annan smiley, men dom ska ju inte motsvara mer än 3 tecken. Men som sagt så händer "fenomenet" då ja även bara har text...

Postad 10 juli 2008 - 09:38

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Låter som en trevlig bugg det där. Testat boota om?

Jo ja brukar boota om när den flippar ur på olika sätt. Saken är att nästa mess kan funka utan problem.

Postad 11 juli 2008 - 02:43

Fornbjörn
  • Fornbjörn
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Vet någon hur man får i gång bildredigeraren som man kan få upp när man ska skicka ett mms med bild?

Jag får alltså bara fram det i mms-läget. Och om jag gör några ändringar i bilden och väljer Spara så händer ingenting, trycker jag en gång till står det att inga ändringar har gjorts i bilden (alltså kan den inte sparas). ;)

Postad 12 juli 2008 - 00:24

__FleX__
  • __FleX__
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Vet någon hur man får i gång bildredigeraren som man kan få upp när man ska skicka ett mms med bild?

Jag får alltså bara fram det i mms-läget. Och om jag gör några ändringar i bilden och väljer Spara så händer ingenting, trycker jag en gång till står det att inga ändringar har gjorts i bilden (alltså kan den inte sparas). :)

Ja letade efter den också ett tag. Enda sättet jag hittade var att gå in i "media-spelaren" och ta fram fotot som man vill redigera. Försökte även få fram redigeraren genom filhanteraren med de verkar inte funka...

Postad 12 juli 2008 - 00:27

__FleX__
  • __FleX__
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Verkar som ja kommit på vad mitt tidigare problem med SMS´en var. Tydligen så är det där " + " tecknet som gör att det spökar. Märker det på tecken-räknaren då jag tryckt på tangenten E och sedan står på + tecknet och har det markerat. Då slår de om till 3 sammansatta sms ibland. Så jag upprepar frågan: Någon som vet vad detta " + " tecknet gör/är tänkt att göra?

Postad 12 juli 2008 - 18:14

probeb
  • probeb
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Har en sådan och den klämmer på kamera knappen så den är inte alls en bra lösningen!

Jag har tagit bort en del av gummit på högersidan vid kameraknappen. Funkar faktiakt helt OK nu.

Postad 13 juli 2008 - 17:44

Elysion
  • Elysion
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag är lite emot Officepaketet så jag kör OpenOffice.
Dock har inte OpenOffice en motsvarighet till Outlook.

Testade Mozilla Sunbird men SonyEricsson PC Suite tyckte inte att kalendern skulle synkas.

Hur synkar man dem med varann? Eller, finns det nåt freewarekalenderprogram som vill ha att göra med G700?

Postad 14 juli 2008 - 01:04

Fornbjörn
  • Fornbjörn
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
1. Någon mer som bara har klickljud vid vissa pek på skärmen i programmet RSS Feeds? För det mesta är det tyst där.

2. Hur får man bara dagens uppgifter att visas i uppgifterna i startlägets paneler, i stället för alla?

Postad 15 juli 2008 - 08:55

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Fråga om activesync och mappar:

Jag har i min "vanliga" mail ett par undermappar till inboxen. Jag kan inte se dessa mappar på min G900 i Activesync. Är det någon som har några idéer kring hur man får Activesync att även inkludera undermapparna till inboxen samt andra mapapr man har? Tack!

Postad 15 juli 2008 - 09:00

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Fråga om activesync och mappar:

Jag har i min "vanliga" mail ett par undermappar till inboxen. Jag kan inte se dessa mappar på min G900 i Activesync. Är det någon som har några idéer kring hur man får Activesync att även inkludera undermapparna till inboxen samt andra mapapr man har? Tack!

Kolla options i menyn när du står i inboxen. Borde finnas ngn inställning för att synka mapparna.

Postad 15 juli 2008 - 12:10

Rosetwig
  • Rosetwig
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hej på er,

är lite sugen på denna telefon men tänkte kolla med er om SE är bra på att skicka ut uppgraderingar till sina telefoner, ny firmware alltså ?

Har nokia och de skickar ut med jämna mellanrum. När jag köpte min nuvarande telefon var den hur buggig som helst men allteftersom nya firmwares kom så har dessa försvunnit. Är det lika bra med en SE telefon ?

Denna telefon har juh funnit nån månad nu och tänkte kanske att de skickat ut några uppgraderingar eftersom folk klagar på att den är seg och buggig.

Tacksam för svar !

//Jonas :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.