Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital IPTV

908 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
85 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV * (34715 inlägg) 15 timmar sedan
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 14 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 15 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 08 juni 2009 - 15:42

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Har vi hört ngt om när det planeras att lanseras nya/fler HD kanaler?
Tänker på typ Discovery channel, Eurosport HD, och Tv4 HD

Har försökt klämma ur dom de sen dag ett, men inget är planerat i dagslläget är svaret bara.

Postad 10 juni 2009 - 21:28

reiman
  • reiman
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Om du har en tv med inbyggd digitalbox så har du ju sexan iaf, då den är okodad. .)

har en samsung q97 och den ska ha inbyggd digitalbox... är så kass på det här. hur gör jag för att få tv-bild via den inbyggda digitalboxen då?

Postad 11 juni 2009 - 10:58

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

har en samsung q97 och den ska ha inbyggd digitalbox... är så kass på det här. hur gör jag för att få tv-bild via den inbyggda digitalboxen då?

Då ska det ju bara vara att tycka på 6:;an på fjärren om allt är som de ska. Min Panasonic är de så på iaf.

Postad 13 juni 2009 - 22:19

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Måste bara säga att det är mycket bättre än Boxer. HD-boxen med HDMI till min Sony STR-DA5300ES receiver som sedan skickar vidare allt till min tv (Panasonic TH-42PX80) via HDMI. Att få pcm-ljud på en sd-kanal är häftigt, och dessutom uppskalat. Är mycket nöjd, och tack för all support innan hd-fan!

Postad 28 juni 2009 - 21:44

Unregistered6afc2653
  • Unregistered6afc2653
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har nu haft CD/IPTV-HD sedan slutet av maj. Jag har bara ett ord för hur jag har upplevt tjänsten: katastrof! Fick vänta 3 veckor innan jag fick boxen, första boxen var trasig, fick en ny efter c:a 1 vecka varpå jag omgående kunde konstatera att även den var defekt! Har nu väntat i 3 veckor på att en tekniker ska ringa, som utlovat av CD kundtjänst. Utgångarna på boxen lägger titt som tätt av på boxen _samt_ att metallhöljet ger en stötar. En omstart avhjälper oftast (men långt ifrån alltid) problemen med utgångarna.

Fick första fakturan från CD för någon vecka sedan. Hör och häpna, dem ska ha betalt för de 2-3 veckorna som jag varit utan box/väntat på ny box, d.v.s tid då jag inte har kunnat använda boxen/använda boxen med störningar (omstarter stup i kvarten). Kundtjänsten lovade att jag inte skulle betala för denna tiden, men det visade sig vara tomt prat.

Rent allmänt angående HD-boxen för IPTV måste jag säga att den är riktigt sunkig. Har tidigare haft ComHem:s HD-utbud och gud vilken skillnad. Jag tycker det är bluff att CD får kalla sina sändningar för HD med tanke på den sunkiga kvalitén som de erbjuder.

Jag har i alla fall upplevt något positivt med CanalDigital och det är att kundtjänst svara hyfsat snabbt. Men resten får bottenbetyg!

Postad 11 juli 2009 - 10:19

Flak Monkey
  • Flak Monkey
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Rent allmänt angående HD-boxen för IPTV måste jag säga att den är riktigt sunkig. Har tidigare haft ComHem:s HD-utbud och gud vilken skillnad. Jag tycker det är bluff att CD får kalla sina sändningar för HD med tanke på den sunkiga kvalitén som de erbjuder.

Har du bytt upplösningen i service menyn? Jag missade det först och körde med 576i ett tag ;o)
Men sedan dess har jag kört boxen i 1080i och är nöjd med det resultatet, speciellt på C+ Sport HD. Tyvärr har jag inte haft HD från någon annan leverantör så jag har inget att jämföra med, men jag är nöjd.

Däremot är det kasst att man bara kan ha samma upplösning hela tiden, känns dumt att skala om SVT HD i 720p till 1080i i boxen liksom...

Postad 13 juli 2009 - 14:38

scansweden
  • scansweden
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
S-VIDEO problem på VIP-1710

Jag har försökt få ut en S-VIDEO bild från den VIP-1710 som CD har förärat mig men jag får bara en
rullande vriden bild mest i svartvitt.
Samma ingång har inga problem med andra S-VIDEO källor.

Någon som kört S-VIDEO ut från sina Kreatel/Motorola boxar ?

/Lars

Postad 13 juli 2009 - 19:27

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

S-VIDEO problem på VIP-1710

Jag har försökt få ut en S-VIDEO bild från den VIP-1710 som CD har förärat mig men jag får bara en
rullande vriden bild mest i svartvitt.
Samma ingång har inga problem med andra S-VIDEO källor.

Någon som kört S-VIDEO ut från sina Kreatel/Motorola boxar ?

/Lars

Har du ställt in boxen att mata ut S-video ?

Postad 21 juli 2009 - 08:59

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
Igår slog ja på tv:n för jag skulle kolla allsvenskan som gick på både c+ sport1 samt C+ HD.

Drog på C+HD och det visar sig att det för första gången är "full bild" , dvs inga widescreen kanter eller croppad bild el hur man ska förklara det. Bilden såg riktigt riktigt bra ut. Jag kollar typ 1 och en halv halvlek men sen börjar det lagga så jag sätter boxen i standby läge o sätter på allt igen. När ja zappar tillbaks mig till C+HD är bilden tillbaks till widescreen kanter och ser inte lika bra ut längre.

Hur fan kommer man runt detta?, dvs går det att se HD sändningarna i "full bild" kontra ihoptryckta widescreen historier? . Nej detta har absolut inget med min tv:s inställningar att göra , har dubbelkollat!

Jag kör 1080i i bildinställningar via boxen.

Mvh

Postad 21 juli 2009 - 10:15

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Igår slog ja på tv:n för jag skulle kolla allsvenskan som gick på både c+ sport1 samt C+ HD.

Drog på C+HD och det visar sig att det för första gången är "full bild" , dvs inga widescreen kanter eller croppad bild el hur man ska förklara det. Bilden såg riktigt riktigt bra ut. Jag kollar typ 1 och en halv halvlek men sen börjar det lagga så jag sätter boxen i standby läge o sätter på allt igen. När ja zappar tillbaks mig till C+HD är bilden tillbaks till widescreen kanter och ser inte lika bra ut längre.

Hur fan kommer man runt detta?, dvs går det att se HD sändningarna i "full bild" kontra ihoptryckta widescreen historier? . Nej detta har absolut inget med min tv:s inställningar att göra , har dubbelkollat!

Jag kör 1080i i bildinställningar via boxen.

Mvh

Min tolkning, eller så här funkar det hos mig:
HD-kanalerna sänder alltid widescreen (16:9) och har inget behov av att växla format och ingen sådan signal
verkar komma till min TV i alla fall. Följande inträffar då: Om jag växlar från en SD-kanal som sänder 4:3 till
HD-kanal (C+), så blir bilden 4:3. Växlar jag från en SD-kanal som sänder 16:9 till HD-kanal så blir bilden 16:9.
Råkar jag få HD-kanalen i "fel läge" (4:3), så är det bara en knapptryckning på fjärren så är det fixat.
Ibland skickar de ut fel format även på SD-kanaler och då är det ju bara fjärren som kan "tvinga" formatet rätt.
Så funkar det hos mig. Hoppas det föder några idéer i din värld ...
:)

Postad 24 juli 2009 - 18:03

neo70
  • neo70
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har funderingar på att skaffa CDs IPTV, har vanlig analog kabel idag. Viktigt för mig är att jag vill kunna plocka in det hela i min HTPC, med t.ex DVBLink. Är det nån som har gjort det? Jag gissar att det där smartcardet från CD ställer till det. Är det nåt som kan lösas?

Postad 03 augusti 2009 - 23:19

Orbitaliztic
  • Orbitaliztic
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0
Jag tycker att 1910 boxen är GRYMT seg! Har inte haft någon annan IPTV-box tidigare bara Com Hem i min förra lägenhet så det är ju möjligt att det bara är tekniken som krånglar men tre sekunder för ett kanalbyte är fan inte okej. Dessutom är ju menyerna något av ett skämt. Ruggigt svårnavigerade och när du tex bläddrar i kanallistan genom att hålla ned "pil upp" eller "pil ned" knappen följer inte markören med utan landar bara på den kanal du hunnit bläddra till, utan att se det.

Har mailad CD om det här, får se vad de säger...

Postad 04 augusti 2009 - 09:48

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

Jag tycker att 1910 boxen är GRYMT seg! Har inte haft någon annan IPTV-box tidigare bara Com Hem i min förra lägenhet så det är ju möjligt att det bara är tekniken som krånglar men tre sekunder för ett kanalbyte är fan inte okej. Dessutom är ju menyerna något av ett skämt. Ruggigt svårnavigerade och när du tex bläddrar i kanallistan genom att hålla ned "pil upp" eller "pil ned" knappen följer inte markören med utan landar bara på den kanal du hunnit bläddra till, utan att se det.

Har mailad CD om det här, får se vad de säger...

Jag tänker inte argumentera huruvida boxen är snabb eller inte, men man måste faktiskt betänka att det också finns rent tekniska aspekter med kanalbytet vid IPTV. I och med att man använder multicast för distributionen av kanalen och det görs signalering mot nätet för att den nya kanalen skall börja skickas till din box så finns det alltid en viss fördröjning (ofta beroende på hur "populär" kanalen är, dvs hur många andra i din närhet som tittar på samma kanal) som gör att det tar lite längre tid än att byta kanal för andra TV-distributionstekniker där alla kanaler redan finns framme vid din box och det bara är för boxen att "plocka ut" den nya kanalen.

Sedan är det nog inte så att denna extra tid med signaleringen mot nätet och att multicastströmmen skall börja distribueras till din box som står för en större del av tiden det tar att byta kanal.

Det jag vill bara påpeka är att det inte bara är boxens "fel" att det kan ta lång tid att byta kanal med IPTV i och med att även nätsidan är en (varierande) faktor som kan spela in.

Jag har själv inte Canal Digitals IPTV utan Telias, så jag har själv ingen uppfattning om det är något speciellt med Canal Digitals implementering i 1910-boxen, eller om det är Canal Digitals nät som spelar in.

/Peter Cigéhn

Postad 18 augusti 2009 - 10:41

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0

Min tolkning, eller så här funkar det hos mig:
HD-kanalerna sänder alltid widescreen (16:9) och har inget behov av att växla format och ingen sådan signal
verkar komma till min TV i alla fall. Följande inträffar då: Om jag växlar från en SD-kanal som sänder 4:3 till
HD-kanal (C+), så blir bilden 4:3. Växlar jag från en SD-kanal som sänder 16:9 till HD-kanal så blir bilden 16:9.
Råkar jag få HD-kanalen i "fel läge" (4:3), så är det bara en knapptryckning på fjärren så är det fixat.
Ibland skickar de ut fel format även på SD-kanaler och då är det ju bara fjärren som kan "tvinga" formatet rätt.
Så funkar det hos mig. Hoppas det föder några idéer i din värld ...
:D

Jag tycker det är sjukt störande om man ex ska kolla på Canal plus sport HD och får matchen i fråga ihop tryckt ordentligt av de svarta kanterna kontra en sändning som täcker upp hela bilden. Känns då också som man mindre ser att det är en HD sändning eftersom bilden blir så ###### ihop tryckt som den faktiskt blir! :P
Fine de är väl mer okej om man kör C+ Film HD , men sport sändningar o andra icke filmsändningar vill ja ha "full bild" på!

Postad 19 augusti 2009 - 08:31

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Jag tycker det är sjukt störande om man ex ska kolla på Canal plus sport HD och får matchen i fråga ihop tryckt ordentligt av de svarta kanterna kontra en sändning som täcker upp hela bilden. Känns då också som man mindre ser att det är en HD sändning eftersom bilden blir så ###### ihop tryckt som den faktiskt blir! :)
Fine de är väl mer okej om man kör C+ Film HD , men sport sändningar o andra icke filmsändningar vill ja ha "full bild" på!

Får du svarta kanter runt om bilden, dvs både på sidorna och ovanför och nedanför bilden?

Postad 19 augusti 2009 - 20:11

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0

Får du svarta kanter runt om bilden, dvs både på sidorna och ovanför och nedanför bilden?

tror ja löst problemet, gick in boxens inställningar under "mina sidor" , o ställde om från 4:3 till 16:9 , nu har ja inga kanter!! *glad som fan*

Redigerat av DmD, 19 augusti 2009 - 20:22.

Postad 19 augusti 2009 - 20:49

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

tror ja löst problemet, gick in boxens inställningar under "mina sidor" , o ställde om från 4:3 till 16:9 , nu har ja inga kanter!! *glad som fan*

Det var det jag misstänkte! Jag laborerade med min TV idag och såg att effekten blev den som du beskrev
tidigare. Tänkte lite försynt föreslå att du gick in i boxen och ändrade från 4:3 till 16:9 eftersom du
har en 16:9 TV. Men vågade knappt nämna en så självklar inställning, om du ursäktar. :P
Nu kom du ju på det själv i alla fall ... Konstigt att du missade grundinställningarna på boxen
när du fick den. Det finns lite inställningar vad gäller text och ljudspråk som kan vara bra att
kolla över också. Antar att du också ställt in en lämplig upplösning på videosignalen så du
får bästa möjliga bild. Lite olika inställningar om du anslutit TV:n via SCART eller HDMI.
Dessa inställningar gör man i bootmenyn i samband med kallstart av boxen.
Men allt det där kanske du redan har fixat ...
;)

Postad 20 augusti 2009 - 13:24

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0

Det var det jag misstänkte! Jag laborerade med min TV idag och såg att effekten blev den som du beskrev
tidigare. Tänkte lite försynt föreslå att du gick in i boxen och ändrade från 4:3 till 16:9 eftersom du
har en 16:9 TV. Men vågade knappt nämna en så självklar inställning, om du ursäktar. :)
Nu kom du ju på det själv i alla fall ... Konstigt att du missade grundinställningarna på boxen
när du fick den. Det finns lite inställningar vad gäller text och ljudspråk som kan vara bra att
kolla över också. Antar att du också ställt in en lämplig upplösning på videosignalen så du
får bästa möjliga bild. Lite olika inställningar om du anslutit TV:n via SCART eller HDMI.
Dessa inställningar gör man i bootmenyn i samband med kallstart av boxen.
Men allt det där kanske du redan har fixat ...
:(

Klantigt att jag missat detta helt ^^. Trodde man gjorde alla bildinställningar o dylikt i bootmenyn som jag gjorde när jag fick boxen. Nu blir mitt tv-tittande av helt annan kaliber när ja får fullbild kontra ihoptryckt!. Nu kan jag verkligen se att HD kanalerna levererar en bättre bildupplevelse kontra de vanliga. Och bildkvaliteten på de vanliga känns även bättre!

Postad 20 augusti 2009 - 14:24

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Klantigt att jag missat detta helt ^^. Trodde man gjorde alla bildinställningar o dylikt i bootmenyn som jag gjorde när jag fick boxen. Nu blir mitt tv-tittande av helt annan kaliber när ja får fullbild kontra ihoptryckt!. Nu kan jag verkligen se att HD kanalerna levererar en bättre bildupplevelse kontra de vanliga. Och bildkvaliteten på de vanliga känns även bättre!

:( :) :)

Postad 21 augusti 2009 - 10:08

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
Nu vill vi ha FLER HD kanaler CD! B) , tv4 HD , Discovery HD, o National Geograpic HD vore najs som fan till att börja med :lol:

Postad 22 augusti 2009 - 09:43

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Ja!
Fler HD kanaler utan att priset höjs tack!
Deras erbjudande nu är väldigt bra med 1 kr för boxen och möjlighet att ta tillsvidare abonnemang för 500 i startavgift.
MEN slipper man då bilndningstiden på 12 mån? (isåfall kanske man skall ta den med 3 mån gratis tittande)
Det som är bra är att man får med tv3 (övriga har en den). har redan en box från Svenskabasboxbolaget, men de måste skynda sig att ta fram en leverantör som har kanaler utan bindnningstid med HDkanaler (som inte kostar extra)
Det som är bra

Postad 24 augusti 2009 - 18:41

Unregisteredd8d5eed0
  • Unregisteredd8d5eed0
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Håller man in meny knappen efter uppstart(urdragen ström sladd) så kommer man in i service menyn o kan välja 1080i :o

Postad 24 augusti 2009 - 21:19

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Håller man in meny knappen efter uppstart(urdragen ström sladd) så kommer man in i service menyn o kan välja 1080i :o

Och trycker man till på info-knappen i samband med uppstart får man upp ett pop up - fönster
med aktuella IP-adresser mm.

Det jag saknar är en inställning "Original", som medför att man alltid får ut den upplösning som
den aktuella kanalen sänder med eftersom jag vill nyttja extern videoprocessor.
;)

Redigerat av hd-fan, 24 augusti 2009 - 22:07.

Postad 24 augusti 2009 - 21:27

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Nu vill vi ha FLER HD kanaler CD! :o , tv4 HD , Discovery HD, o National Geograpic HD vore najs som fan till att börja med ;)

Javisst, men dessutom vill jag ha PVR-BOX och HD-VIDEO-ON-DEMAND (HD-VOD) .......
:lol:

Postad 25 augusti 2009 - 10:27

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
Som jag förstått det finns det ”inga” riktiga begräsningar för hur många kanaler som ryms i deras iptv plattform eller vilken bitrate/kvalitet kanalerna håller efter jag pratade med en kille på CD för ett tag sen.

De kan vart säljsnack såklart från hans sida men deras iptv nät som dom har nu via ip-only kontra ett kabelnät har mycket bättre utvecklings och utbyggnads kapacitet menade han på.
Han sa att på sikt så vill dom såklart få över alla de kanaler i HD som dom kan leverera via deras kabel och parabol tjänster men att det kan ta lite tid.

Redigerat av DmD, 25 augusti 2009 - 11:50.

Postad 26 augusti 2009 - 19:58

hankyl
  • hankyl
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej alla,
Jag skulle gärna uppgradera min vidriga Canal digital iptv box (vip1510) men är inte sugen att låsa upp abonnemanget på ytterligare ett år utöver min nuvarande bindningstid.
På Tradera finns gott om Vip 1910 boxar, dock "för telia", är det någon pryl-räv här som vet om man kan köra den med canal digital eller om den är "låst" till telia?

Postad 26 augusti 2009 - 22:44

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Hej alla,
Jag skulle gärna uppgradera min vidriga Canal digital iptv box (vip1510) men är inte sugen att låsa upp abonnemanget på ytterligare ett år utöver min nuvarande bindningstid.
På Tradera finns gott om Vip 1910 boxar, dock "för telia", är det någon pryl-räv här som vet om man kan köra den med canal digital eller om den är "låst" till telia?

Misstanken är mycket stor att en Teliabox inte funkar hos CD. Programvaran laddas ju från nätet med
en laddprogramvara som finns i boxen och som kan vara leverantörsspecifik.
Men nåt som det definitivt borde falla på är att boxens MAC -adress och serienummer inte finns godkända
in CD:s nätverk.
^_^

Postad 27 augusti 2009 - 11:02

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Misstanken är mycket stor att en Teliabox inte funkar hos CD. Programvaran laddas ju från nätet med
en laddprogramvara som finns i boxen och som kan vara leverantörsspecifik.
Men nåt som det definitivt borde falla på är att boxens MAC -adress och serienummer inte finns godkända
in CD:s nätverk.
:(

1910 til sunkigal FastTV funkar i alla fall inte till Canal Digital.

Postad 30 augusti 2009 - 11:39

Orion_1
  • Orion_1
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Har en "gammal" Telia 1910 och den funkar inte på CD, har dock inte provat att be CD:s kundtjänst att lägga till MAC-addressen för boxen som en godkänd box hos dom...
Misstänker att det är ett krav, för CD:s och Telias boxar funkar ju knappt i deras egna nät om dom inte är reggade...

Postad 03 september 2009 - 13:59

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
Funderar på att ev hoppa på deras "sportpaket" med ESPN America och ESPN Classics för 60kr/månaden.

Vilka rättigheter har ESPN America? , kommer dom ex sända NBA basket nu till i höst?

Sen undrar ja om de finns några alternativ att få till så man kan spela in tv program utan att ha en dator inblandad? , dvs om man kan köra någon annan box än HD boxen ja har från Motorloa , som typ har hårddisk osv?

Redigerat av DmD, 03 september 2009 - 14:00.

Postad 03 september 2009 - 16:27

Krister78
  • Krister78
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hejsan!

Vet någon vilken typ av Switch man behöver för IPTV från Canal Digital? Han jag pratade med på Canal Digital sa att man behöver en Switch utan någon Router så jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa en som inte är så kunnig och jag visste inte ens vad en Switch var innan. Hoppas att ni kan ge lite tips om vilka märken och vilka som är bra. Jag är tacksam för alla svar

Tack på förhand,

Krille

Postad 03 september 2009 - 16:48

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Hejsan!

Vet någon vilken typ av Switch man behöver för IPTV från Canal Digital? Han jag pratade med på Canal Digital sa att man behöver en Switch utan någon Router så jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa en som inte är så kunnig och jag visste inte ens vad en Switch var innan. Hoppas att ni kan ge lite tips om vilka märken och vilka som är bra. Jag är tacksam för alla svar

Tack på förhand,

Krille

Denna rekommenderas av CD: Länk

Postad 08 september 2009 - 09:13

niru01
  • niru01
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag tycker det är sjukt störande om man ex ska kolla på Canal plus sport HD och får matchen i fråga ihop tryckt ordentligt av de svarta kanterna kontra en sändning som täcker upp hela bilden. Känns då också som man mindre ser att det är en HD sändning eftersom bilden blir så ###### ihop tryckt som den faktiskt blir! :)

Eftersom du säger att felet inte ligger i TV:n, så utgår jag ifrån att du kollat så att t.ex. inget zoom-läge är aktiverat. Om du har alla inställningar rätt så måste det vara boxen som är felande. Eftersom det är en HD-kanal ligger ingen signal som ställer om din box, det är alltid 16:9 vilket utesluter fel på sändningen.

Jag skulle börja med att grundligt felsöka din TV, om allt verkar schysst skulle jag ringa CD.

Mvh

Funderar på att ev hoppa på deras "sportpaket" med ESPN America och ESPN Classics för 60kr/månaden.

Vilka rättigheter har ESPN America? , kommer dom ex sända NBA basket nu till i höst?

Sen undrar ja om de finns några alternativ att få till så man kan spela in tv program utan att ha en dator inblandad? , dvs om man kan köra någon annan box än HD boxen ja har från Motorloa , som typ har hårddisk osv?

Tyvärr har CD tappat alla ESPN rättigheter så det är Viasat som sänder det framöver.

Mvh

Postad 08 september 2009 - 13:19

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Någon som hört när de kommer fler HD-kanaler till IPTV?

Postad 08 september 2009 - 17:34

Unregistereda138be49
  • Unregistereda138be49
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Hallå alla!
Vet att det skrivits lite om detta tidigare, men har inte sett någon lösning.
Fick stadsnät 100 Mbit fiber i somras, går som ett skott. Har nu för några dagar sedan installerad CD:s iptv med 1910-boxen och det funkar i stort sett...

MEN! Ljudet via SCART är felfritt samtidigt som det hackar ofta via koax- och optiska utgången. Oavsett om det är inställt på 5.1 eller analogt ljud. Jag kör samtidigt TV:n som än ansluten via SCART och de andra ljudutgångarna till hemmabion och när ljudhacken tystar ljudanläggningen fortsätter ljudet i TV:n helt normalt. Bilden hackar inte, bara ljudet, och alltså bara i de digitala utgångarna.

Eftersom avkodningen till SCART:en fungerar bör ju signalen till boxen vara felfri, således måste problemen uppstå i boxen med kodningen till de andra ljudutgångarna, eller? Någon annan som haft detta problem och komit till rätta med det? Någon annan som har detta problem och som kan säga om det också berör ljudet via HDMI?

Mvh Thomas

Postad 08 september 2009 - 17:48

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Jag får ljud och bild via HDMI. :)

Postad 08 september 2009 - 18:36

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Tyvärr har CD tappat alla ESPN rättigheter så det är Viasat som sänder det framöver.

Mvh

Det stämmer inte. ESPN America och ESPN Classics kommer att fortsätta sändas av CD

Redigerat av lindo, 08 september 2009 - 18:36.

Postad 08 september 2009 - 18:38

niru01
  • niru01
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Någon som hört när de kommer fler HD-kanaler till IPTV?

Vilken operatör syftar du på?
Hos t. ex. CD kan du nog förvänta dig samma kanaler som finns i satellitutbudet. Dock måste ju nya kontrakt förhandlas fram när det är ett helt nytt sätt att distribuera kanalen.

Mvh

Postad 08 september 2009 - 18:46

niru01
  • niru01
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Det stämmer inte. ESPN America och ESPN Classics kommer att fortsätta sändas av CD

Möjligt att kanalen som sådan ligger kvar på deras satellit men dom har förlorat rättigheterna till NHL m.m. dessa sänds av ESPN och sändes tidigare i C+ sport kanaler live.

Det är numera viasat som äger rättigheterna till att sända dem.

EDIT: Jag syftar på dom stora produktionerna och inte kanalen generellt.

Mvh

Redigerat av niru01, 08 september 2009 - 19:07.

Postad 08 september 2009 - 19:11

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Möjligt att kanalen som sådan ligger kvar på deras satellit men dom har förlorat rättigheterna till NHL m.m. dessa sänds av ESPN och sändes tidigare i C+ sport kanaler live.

Det är numera viasat som äger rättigheterna till att sända dem.

Mvh

Canal + har förlorat rättigheterna till NHL
Men det har ju inget med ESPN america att göra, den sänds som vanligt

Postad 08 september 2009 - 19:19

niru01
  • niru01
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Canal + har förlorat rättigheterna till NHL
Men det har ju inget med ESPN america att göra, den sänds som vanligt

Sant, men NHL sänds via ESPN

mvh

Redigerat av niru01, 08 september 2009 - 19:21.

Postad 08 september 2009 - 19:21

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

http://www.espnameri...?open&region=se

Där kan du se vad som sänds på kanalen för norden

Postad 08 september 2009 - 20:42

Flak Monkey
  • Flak Monkey
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

MEN! Ljudet via SCART är felfritt samtidigt som det hackar ofta via koax- och optiska utgången. Oavsett om det är inställt på 5.1 eller analogt ljud. Jag kör samtidigt TV:n som än ansluten via SCART och de andra ljudutgångarna till hemmabion och när ljudhacken tystar ljudanläggningen fortsätter ljudet i TV:n helt normalt. Bilden hackar inte, bara ljudet, och alltså bara i de digitala utgångarna.

Har liknande störningar ibland. Min fria tolkning är att förstärkaren tappar synk och slår av ljudet, vilket skapar ett längre avbrott än vad det faktiskt är. Kör man inte AC3/Dolby från boxen men ändå använder någon av de digitala kontakterna så upplever jag inte alls samma problem alls faktiskt.

Jag får ljud och bild via HDMI. :unsure:

Men då har du inte AC3/Dolby via HDMIn eller? Jag får inte det att funka. ;)

Postad 08 september 2009 - 20:50

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Har liknande störningar ibland. Min fria tolkning är att förstärkaren tappar synk och slår av ljudet, vilket skapar ett längre avbrott än vad det faktiskt är. Kör man inte AC3/Dolby från boxen men ändå använder någon av de digitala kontakterna så upplever jag inte alls samma problem alls faktiskt.

Men då har du inte AC3/Dolby via HDMIn eller? Jag får inte det att funka. :unsure:

Jag har kopplat så här:
Digitalbox 1910 - HDMI - Sony Receiver STR-DA5300ES (Som skalar upp alla SD-kanaler) - HDMI - Panasonic 42"

Har även en PS3:a som är inkopplad med HDMI till Receivern, så på tv har jag den bara på AV och edan pendlar jag mellan enheterna på receivern.

Redigerat av RoggaBoy, 08 september 2009 - 20:51.

Postad 08 september 2009 - 20:58

Flak Monkey
  • Flak Monkey
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag har kopplat så här:
Digitalbox 1910 - HDMI - Sony Receiver STR-DA5300ES (Som skalar upp alla SD-kanaler) - HDMI - Panasonic 42"

Har även en PS3:a som är inkopplad med HDMI till Receivern, så på tv har jag den bara på AV och edan pendlar jag mellan enheterna på receivern.

Som jag då, fast andra prylar(Onkyo TX-SR606 och Pioneer 508XD) men problemet är att jag inte får Dolby via HDMIn utan bara stereo PCM, alt inget ljud alls om jag väljer 5.1 i boxmenyn. Så jag kör bild via HDMI och ljud via toslink, inget problem egentligen men alltid trevligt att slippa en kabel om det är möjligt.

Postad 08 september 2009 - 21:01

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
I digitalboxen skall de vara stereo valt, inte 5.1. Gjorde de felet när jag hade via satellit och då var de tyst. Varför ljud via toslink när du får den i HDMI eller är de jag som har en för dyr receiver (13.000kr)?

Redigerat av RoggaBoy, 08 september 2009 - 21:02.

Postad 08 september 2009 - 21:12

Flak Monkey
  • Flak Monkey
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

I digitalboxen skall de vara stereo valt, inte 5.1. Gjorde de felet när jag hade via satellit och då var de tyst. Varför ljud via toslink när du får den i HDMI eller är de jag som har en för dyr receiver (13.000kr)?

Väljer du stereo i boxen får du inte surround ljud vilket man givetvis vill ha om man kan, där av toslinken.

Redigerat av Flak Monkey, 08 september 2009 - 21:13.

Postad 08 september 2009 - 22:01

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Jo, de får jag iaf, och de är därför de är tyst för dig på kanalerna. Så var de på min mottagare för Viasat iaf, MediaMaster 9902s, att valde man 5.1 så försvann ljudet.

Postad 08 september 2009 - 22:26

Unregistereda138be49
  • Unregistereda138be49
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Jo jag tror det stämmer att det är förstärkaren som tappar synk, men varför? Har aldrig hänt med någon av de tre DVD-spelare som förstärkaren varit med om under sitt 8-åriga liv, händer aldrig med PS3-an, och borde således inte bero på förstärkaren utan på signalen från just iptv-boxen. Dessutom händer samma sak när boxen är inställd på "analogt ljud" istället för 5.1.
Om man inte kan få ut hack-fritt 5.1-ljud till sin hemmabio, när man nu skaffat TV-abonnemang som innehåller HD-kanaler, så är det ju faktiskt en deal-breaker tycker jag.

En helt annan sak: kan man inte lägga in favoritlistor? Det finns ju hur många kanaler som helst, bl a en massa SVT1 och 2 med regionala nyheter, är ju helt ohållbart att navigera i allt det där... Tillochmed min över 10 år gamla Nokiabox till boxer har favoritlistor... Nu är det 2009. Eller är jag alltför usel på att hitta i menyerna?

Postad 09 september 2009 - 22:05

Unregistereda138be49
  • Unregistereda138be49
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

En helt annan sak: kan man inte lägga in favoritlistor? Det finns ju hur många kanaler som helst, bl a en massa SVT1 och 2 med regionala nyheter, är ju helt ohållbart att navigera i allt det där... Tillochmed min över 10 år gamla Nokiabox till boxer har favoritlistor... Nu är det 2009. Eller är jag alltför usel på att hitta i menyerna?

Citerar mig själv här, ingen har svarat...

Jaha, jag har bläddrat igenom alla menyer en massa nu, och måste konstatera att det inte verkar finnas möjlighet till egna kanallistor, vilket i mitt tycke är helt otroligt primitivt. Förutsatte jag att det fanns i alla digital-tv-abonnemang hos alla operatörer alla kategorier, men tydligen inte. Jag är helt förbluffad. Hur kan man förbise en sån enkel men åtminstone för mig otroligt hjälpsam funktion? Ligger ju jättemånga kanaler som åtminstone vi hemma hos oss aldrig tittar på, t ex alla SVT:s regionala kanaler som inte är vårt område, snudd på bisarrt att inte kunna göra en lista så man slipper allt det där när man zappar.

Ni andra CD iptv-kunder, bryr ni er inte? Eftersom det inte har skrivits typ nånting om detta i det här forumet eller någon annanstans, inte heller ett smack info om CD:s mjukvara på deras hemsida, så hade jag ingen anledning att tro att just CD skulle ha utelämnat denna basala funktion.

Jag har mailat till CD och frågat om detta, och för mig är detta faktiskt en så viktig handhavandemässig grej att jag kommer att byta till någon annan TV-operatör eller distributionsform om inte CD kan fixa det.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.