XBMC för Windows
522 svar till detta ämne
Postad 23 September 2008 - 10:19
SimonZ
-
SimonZ
-
Forumräv
-
-
574 inlägg
Testa ControlRemote, http://www.mlindberg.com/projects/cr
System requirements * A computer running Windows XP Professional/MCE 2004/MCE 2005 (MCE 2005 required for full functionality). * .NET Framework 2.0 * Version II MCE Remote and receiver. Jag kör Vista... Funkar ändå?
Postad 23 September 2008 - 16:46
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
En fråga bara. För att köra i full screen måste man ju starta XBMC med parametrar -fs -p. Hur gör man det med ovanstående trix?
Ändrar upplösning till fullscreen under: inställningar->utseende->bildskärm->upplösning
Postad 24 September 2008 - 10:41
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Appropå det här med fullscreen... Jag får inte xbmc att fylla hela skärmen, utan det är en svart rand upptill och till höger likaså. Detta gäller i själva menyerna och när visualizern är aktiv vid uppspelning av musik. Kan tänka mig att det gäller även vid bildvisning, men det har jag inte provat.
Vid filmuppspelning är det dock okej. nån som vet hur man får xbmc att fylla hela skärmen?
Jag kör med mediastream och har en upplösning på 1024x768.
Postad 24 September 2008 - 17:29
krissttoffer
-
krissttoffer
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Jag kör med upplösningen 1920x1200. När jag försöker köra .img av en dvd hackar det som tusan!?! Inga problem med matroska dock!
Postad 25 September 2008 - 11:08
SimonZ
-
SimonZ
-
Forumräv
-
-
574 inlägg
Tyvärr känns inte denna betan riktigt färdig, men det är ju därför det är en beta också. När jag tex startar XBMC i fullscreen så hackar det till och typ 5cm i varje hörn försvinner. Mycket irritersamt.
Postad 25 September 2008 - 18:33
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Tyvärr känns inte denna betan riktigt färdig, men det är ju därför det är en beta också. När jag tex startar XBMC i fullscreen så hackar det till och typ 5cm i varje hörn försvinner. Mycket irritersamt.
Tråkigt! För mig funkar den dock väldigt bra
Postad 28 September 2008 - 16:42
krissttoffer
-
krissttoffer
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Tråkigt! För mig funkar den dock väldigt bra
Är det inga problem att splea upp .iso/.img för dig?
Postad 28 September 2008 - 17:33
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Är det inga problem att splea upp .iso/.img för dig?
De isos jag har har funkat bra, de har dessutom varit rar:ade och det har funkat över smb-nätverk..
Postad 28 September 2008 - 18:10
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
De isos jag har har funkat bra, de har dessutom varit rar:ade och det har funkat över smb-nätverk..
Samma här...
Postad 28 September 2008 - 19:15
Richards
-
Richards
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Guide: NinjaVideo PluginMissade du senaste avsnittet av Heroes eller vill du titta på den första säsongen av Lost. Inga problem, installera NinjaVideo Plugin i XBMC. Följande guide beskriver hur du gör och en kort video visar slutresultatet. NinjaVideo Plugin kan användas i XBMC för Windows, Mac, Linux och Xbox. Läs mer.
Postad 28 September 2008 - 19:45
SimonZ
-
SimonZ
-
Forumräv
-
-
574 inlägg
Guide: NinjaVideo Plugin
Missade du senaste avsnittet av Heroes eller vill du titta på den första säsongen av Lost. Inga problem, installera NinjaVideo Plugin i XBMC. Följande guide beskriver hur du gör och en kort video visar slutresultatet. NinjaVideo Plugin kan användas i XBMC för Windows, Mac, Linux och Xbox.
Läs mer.
Richards, kan inte ni fixa så att man med upplösning 1024x768 kan läsa xbmc.nu? Massa text som försvinner nu. Förstod jag det rätt att man kan streama avsnitt från massa serier genom den här? Isf, var streamar man ifrån, och vad är det för kvalité? Simon
Postad 28 September 2008 - 20:00
Richards
-
Richards
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Richards, kan inte ni fixa så att man med upplösning 1024x768 kan läsa xbmc.nu? Massa text som försvinner nu.
Förstod jag det rätt att man kan streama avsnitt från massa serier genom den här? Isf, var streamar man ifrån, och vad är det för kvalité?
Simon
Jo jag har sett att det försvinner text bl.a. om man surfar från en iPhone. Ska se vad vi kan göra åt det. Bra att du påpekar det så jag vet att det är ett problem. Ja man streamar från NinjaVideo.net. Verkar ligga på mellan 1 och 2 Mbit/s så kvalitén är riktigt bra.
Redigerat av Richards, 28 September 2008 - 20:01.
Postad 28 September 2008 - 20:31
SimonZ
-
SimonZ
-
Forumräv
-
-
574 inlägg
Jo jag har sett att det försvinner text bl.a. om man surfar från en iPhone. Ska se vad vi kan göra åt det. Bra att du påpekar det så jag vet att det är ett problem.
Ja man streamar från NinjaVideo.net. Verkar ligga på mellan 1 och 2 Mbit/s så kvalitén är riktigt bra.
Hmm, är det verkligen lagligt? Vem delar ut liksom?
Postad 30 September 2008 - 21:53
Raskus
-
Raskus
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Om jag tar bort en film fysiskt från hårddisken så ligger den fortfarande kvar inne i biblioteket i XBMC. Är det BARA jag som har problem med detta?
Postad 02 October 2008 - 16:44
pollisoft
-
pollisoft
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Om jag tar bort en film fysiskt från hårddisken så ligger den fortfarande kvar inne i biblioteket i XBMC. Är det BARA jag som har problem med detta?
Jag har också det problemet men går man in i Video Settings och väljer Clean Library så försvinner de entries som inte finns kvar fysikt. Kanske inte helt optimalt men det räcker, tycker jag.
Postad 05 October 2008 - 19:53
pollisoft
-
pollisoft
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Tack vare utvecklaren WiSo har XBMC sedan igår stöd för flera kärnor i Windows vid uppspelning av H.264/x.264-filmer. Jag har kompilerat en version som bygger på revision 15799, och kan säga att uppspelningen har blivit mycket bättre när det gäller HD. Vill någon testa den versionen så skicka ett PM. Jag garanterar inte att det funkar för alla, då jag inte har full koll på alla dependencies och likanande. Hittils har jag inte stött på några problem iaf. Problemet har tydligen varit, enligt denna tråden, kompileringsproblem för ffmpeg i Windows. [Edit] Det är nog bättre att vänta på Beta2. [\Edit]
Redigerat av pollisoft, 06 October 2008 - 07:24.
Postad 06 October 2008 - 10:34
Moriarty
-
Moriarty
-
Användare
-
-
176 inlägg
Jag fick nyligen tips om XBMC och är mycket nyfiken. Har läst igenom denna tråd lite snabbt och kan se att utvecklingen går framåt vilket känns lovande.
Just nu har jag Vista MC men saknar en massa funktionalitet (bl.a. rarsupport) och så finns det annan funktionalitet jag önskar vore bättre. Men... jag vet vad jag har och har bara en aning om vad jag får. Så det leder mig till frågan:
Hur trivs XBMC tillsammans med Vista MC? Kan jag dunka in XBMC och testa vad det går för och ändå ha kvar och använda Vistas MC så länge? Jag ser inga hinder från vad jag läst men tänkte ändå passa på att fråga.
Postad 06 October 2008 - 14:17
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Jag fick nyligen tips om XBMC och är mycket nyfiken. Har läst igenom denna tråd lite snabbt och kan se att utvecklingen går framåt vilket känns lovande.
Just nu har jag Vista MC men saknar en massa funktionalitet (bl.a. rarsupport) och så finns det annan funktionalitet jag önskar vore bättre. Men... jag vet vad jag har och har bara en aning om vad jag får. Så det leder mig till frågan:
Hur trivs XBMC tillsammans med Vista MC? Kan jag dunka in XBMC och testa vad det går för och ändå ha kvar och använda Vistas MC så länge? Jag ser inga hinder från vad jag läst men tänkte ändå passa på att fråga.
XBMC är ett stand alone-program, så det borde inte vara några problem att testa det och ändå ha kvar Vista MCE. Har själv MCE 2005 (eller vad det heter) på min htpc, men det har jag aldrig använt mer än bara testat lite smått.
Postad 06 October 2008 - 21:35
sandos
-
sandos
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Tack vare utvecklaren WiSo har XBMC sedan igår stöd för flera kärnor i Windows vid uppspelning av H.264/x.264-filmer. Jag har kompilerat en version som bygger på revision 15799, och kan säga att uppspelningen har blivit mycket bättre när det gäller HD. Vill någon testa den versionen så skicka ett PM. Jag garanterar inte att det funkar för alla, då jag inte har full koll på alla dependencies och likanande. Hittils har jag inte stött på några problem iaf.
Problemet har tydligen varit, enligt denna tråden, kompileringsproblem för ffmpeg i Windows.
[Edit] Det är nog bättre att vänta på Beta2. [\Edit]
Spännande, jag har inte ens haft problem men då har jag heller inte testat så mycket 1080p men min 1,66Ghz Core Duo kanske inte direkt pallar det iaf
Postad 06 October 2008 - 22:09
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Beta 2 är släppt nu iaf, trevligt med dual core stöd.
Är det bara windows-versionen som har detta nu då? eller är det den som har varit slö med detta stöd?
Postad 07 October 2008 - 10:50
Moriarty
-
Moriarty
-
Användare
-
-
176 inlägg
Här går det undan.
Jag har ännu inte hunnit testa det men det blir väl att dunka in beta2 över beta1 och ta sig en stund ikväll.
Jag blir bara mer och mer sugen...
edit:
En fundering jag har. Lämnar xbmc mediafiler och deras kataloger oberörda? T.ex. mp3-taggar, etc?
Redigerat av Moriarty, 07 October 2008 - 11:44.
Postad 07 October 2008 - 12:29
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Ska inte svära på det, men jag tror inte xbmc gör annat än att titta på id3-taggar och så.. xbmc har ju sen en databas som den lagrar info i. Nån som kan styrka alt. slå ned detta?
Postad 07 October 2008 - 16:11
ChristofferO
-
ChristofferO
-
Användare
-
-
159 inlägg
Hoppas det är okej att jag skriver i den här tråden nu, annars får någon ta bort inlägget eller flytta det till där det hör hemma.
Scenariot är som följer; har installerat XBMC för Windows i min HTPC med Antec Fusion V2-chassit. Till detta har jag köpt en MCE-remote (använder chassits inbyggda sensor till denna) allt fungerar bra både i Windows och i XBMC, dock kan jag inte använda Escape-knappen då det inte finns någon sådan på MCE-kontrollen.
Då man behöver kunna använda esc för att t.ex. kunna gå tillbaka ur bildvisningsläget undrar jag därför om det finns något bra sätt (program?) att använda för att mappa någon knapp på kontrollen så den beter sig som esc.
Har testat med Girder men lyckas inte få programmet att känna igen mer än upp, ned, vänster, höger, ok/enter, back, samt "högerklick" (i-knappen). Dessa knappar har även samma, vad säger man, "koder" som tangentbordsknapparna så antar att det är därför de fungerar. Har försökt installera MCE Remote Plugin ( http://www.promixis....load.php?ID=739) men när jag ska ersätta remotens originalplugin via enhetshanteraren får jag bara "dena angivna platsen innehåller ingen maskinvaruinformation" efter att ha valt .inf-filen.
Det måste ju finnas något sätt att lösa detta då jag hört om många som använder just denna fjärr, med detta chassi till xbmc.
Tacksam för all hjälp!
Postad 07 October 2008 - 18:19
joslse
-
joslse
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Jag använder xpadder , visseligen till en 360 dosa men slutresultatet blir ju desamma att mappa tangetbords knappar till sin fjärr http://xpadder.com/Mvh Jonas
Postad 07 October 2008 - 18:51
ChristofferO
-
ChristofferO
-
Användare
-
-
159 inlägg
Jättetack för det tipset joslse. Har använt programmet förut till just 360 dosa.
Dock vill inte remoten dyka upp i programmet.
Testar med en 360-kontroll och den poppar upp direkt när man ska välja enhet att mappa.
Krävs det att jag installerar något mer än de drivrutiner som följer med till Antec Fusion? (som sagt, alla knappar fungerar fint i Windows).
Postad 07 October 2008 - 20:55
lando
-
lando
-
Lärjunge
-
-
381 inlägg
Hoppas det är okej att jag skriver i den här tråden nu, annars får någon ta bort inlägget eller flytta det till där det hör hemma.
Scenariot är som följer; har installerat XBMC för Windows i min HTPC med Antec Fusion V2-chassit. Till detta har jag köpt en MCE-remote (använder chassits inbyggda sensor till denna) allt fungerar bra både i Windows och i XBMC, dock kan jag inte använda Escape-knappen då det inte finns någon sådan på MCE-kontrollen.
Då man behöver kunna använda esc för att t.ex. kunna gå tillbaka ur bildvisningsläget undrar jag därför om det finns något bra sätt (program?) att använda för att mappa någon knapp på kontrollen så den beter sig som esc.
Har testat med Girder men lyckas inte få programmet att känna igen mer än upp, ned, vänster, höger, ok/enter, back, samt "högerklick" (i-knappen). Dessa knappar har även samma, vad säger man, "koder" som tangentbordsknapparna så antar att det är därför de fungerar. Har försökt installera MCE Remote Plugin (http://www.promixis....load.php?ID=739) men när jag ska ersätta remotens originalplugin via enhetshanteraren får jag bara "dena angivna platsen innehåller ingen maskinvaruinformation" efter att ha valt .inf-filen.
Det måste ju finnas något sätt att lösa detta då jag hört om många som använder just denna fjärr, med detta chassi till xbmc. Tacksam för all hjälp!
Prova IR Server Suite, den kör jag med min MCE remote & det fungerar perfekt om man bortser från att den knegar ihop vid hibernation/standy men det löser man med att starta om servicen.
Postad 07 October 2008 - 21:19
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Snabbtestade beta 2 lite och upptäckte att äntligen fungerar Tuxboxklienten igen
Postad 08 October 2008 - 09:50
ChristofferO
-
ChristofferO
-
Användare
-
-
159 inlägg
Tack för förslag lando. Dock får jag det inte att fungera, följer denna guide: http://xbmc.org/foru...ead.php?t=36936XBMC startar som det ska när jag klickar på .cmd-filen, men inga nya knappar fungerar. Hur har du gått tillväga för att ställa in programmet?
Postad 08 October 2008 - 10:21
Duedate
-
Duedate
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Här är en ny guide hur man får sin fjärris att funka med XBMC: http://xbmc.org/foru...ead.php?t=38579
Postad 08 October 2008 - 11:42
ChristofferO
-
ChristofferO
-
Användare
-
-
159 inlägg
Guiden verkar perfekt Duedate, om det inte vore för att man måste ha raplacement drivers till MCE-kontrollen. Dessa kan jag alltså inte installera eftersom jag som jag skrivit ovan får upp "den angivna platsen innehåller ingen maskinvaruinformation" efter att ha valt .inf-filen. Så nu sitter jag rätt fast. Någon av er här som har en MCE-remote med ett Antec Fusion chassi och kör XBMC som kan beskriva hur ni har gjort för att få det att fungera? Skulle uppskattas enormt. Edit: Nu verkar allt ha löst sig! Sökte runt efter, ja, allt möjligt relaterat till detta problem. Hittade följande sida: http://www.geekzone....p;topicid=26282 (se inlägg 4) där det rekommenderades att man skulle avsintallera de vanliga antec-drivrutinerna och istället installera de senaste från iMon. Sagt och gjort. Tog hem iMON/iMEDIAN HD Ver. 7.20.0502 och installerade iMon (inte iMedian). Och woilla, allt fungerar perfekt. Inget är dock kongifurerat vid en början, men den inbyggda sensorn reagerar nu på samtliga knappar på kontrollen och det är löjligt enkelt att mappa de knappar man vill till vad man vill i iMon-programmet. För att ta ett exempel kan jag nu styra muspekaren med sifferknapparna, vänster-klicka med 5:an etc. Har dock inte testat i XBMC än eftersom jag installerade om Windows för att få det så rent som möjligt. Men det lär fungera precis lika bra där eftersom knapparna nu mappas till tangentbordstryckningar och tangentbordet fungerar ju fint i XBMC. Tack för all hjälp och tips! Hoppas nu detta kan hjälpa någon med samma problem som jag hade!
Redigerat av ChristofferO, 08 October 2008 - 14:00.
Postad 08 October 2008 - 22:23
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Är det bara jag som har missat något eller går det inte att spela upp dvd-filmer via dvd-läsaren eller vad? När jag försöker spela en film så autostartar den som man vill och man ser att dvd-menyn kommer upp, men så kommer det upp en ruta som det står nåt i stil med "Open file - buffering..." och så händer det inget mer
Är det nåt med att den inte klarar att spela upp regionkodat material, eller vad? kan man lösa detta på något vis?
Postad 09 October 2008 - 09:04
Moriarty
-
Moriarty
-
Användare
-
-
176 inlägg
Jag har också problem att spela, den visar nån frame och så blir bilden sabbad över hela ytan, streck och annat. Känns som codec-fel.
Kör jag DVD från rar stannar den helt, kör jag avi stannar den inte men får samma bildproblem.
Känns som XBMC har god potential men jag är ändå inte övertygad. Vet inte vad jag väntat mig - men kanske känns det bättre om man faktiskt kan spela saker med den
Jag får dyka lite djupare i funktionaliteten när jag fått den att spela filmer. Jag har inte suttit så mycket med den än. I samma veva verkar min HDMI lagt av för jag får bildstörningar som påverkas om man rör vid kontakten till datorn. Har bara en HDMI på datorn så det är mycket irriterande. Jag har inte direkt våldfört mig på kontakten. Satt i den, hängt upp sladden och sen har det stått. Nåja.
Säg till r0bber om du kommer på nåt. Kanske kan det hjälpa andra.
Postad 09 October 2008 - 10:35
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Jo, jag pillade lite mer i inställningarna, och om man valde att den skulle hoppa över "intro-material" (dvs tydligen även där man väljer språk och så) så hoppade den in i dvd-menyn sen och man kunde köra igång. Fanns även ett alternativ där man kunde tvinga spelaren till en viss region, men jag hann aldrig testa ifall det hade gjort susen med det alternativet.
I övrigt så tycker jag att XBMC är väldigt kompetent än så länge. Har kunnat spela allt jag viljat. Finns ju endel buggar och så, men det är ändå bara i beta-stadiet och det är dessutom gratis, så man ska väl inte klaga för mycket. Eller det kanske man borde, fast då i xbmc.org's forum!
Däremot har jag ett problem med min MCE-fjärr.. har gjort enligt "gamla" modellen (IR Server suite och grejer) men den slutar fungera när jag har vart ifrån ett tag, typ ett dygn eller så.. har inte kommit på varför den lägger av än, men det är väldigt irriterande att behöva starta om xbmc och så för att få den att fungera igen. Nån som vet vad problemet är och hur man kan lösa det?
Redigerat av r0bber, 09 October 2008 - 10:37.
Postad 12 October 2008 - 10:44
arowe17
-
arowe17
-
Användare
-
-
144 inlägg
Jag har precis installerat XMBC och får inte scrapers funktionen att hämta information ifrån imdb på mina filmer. Efter att ha följt följande guider så har jag fortfarnade inte fått det att fungera(Jag har Atlantis 8.10 Beta 2): http://www.xbmc.nu/i...n...0&Itemid=40http://www.xbmc.nu/i...n...3&Itemid=40Jag höger klickar och trycker på "Set content", jag väljer att det är filmer i mappen och att den ska hämta info ifrån imdb. "Run automated scan" och "Use foldernames for lookups" är markerade och "Folder contains a single Video" och "Scan recursively" är INTE markerade. Sen när jag trycker på OK så händer det ingenting. Jag har hittat och lagt till mina filer i XBMC och kan kolla på dom där men det känns ganska meningslöst då jag installerade det för att det automatiskt skulle hämta info om mina filmer. Skulle va tacksam om nån hade nån ide. Måste man öppna nån port i routern? Jag har kollat så att det inte är blockerat i windowsbrandväggen. Nod32 använder jag som virusprogram. Eller är det någon som har ett bra tips på ett annat smidigt program? den enda funktionen jag söker är att uppdatera mina filmer mot internet(imdb typ) så att man kan kategorisera dom efter gengre, årtal mm
Redigerat av arowe17, 12 October 2008 - 10:59.
Postad 12 October 2008 - 12:18
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
...
Jag höger klickar och trycker på "Set content", jag väljer att det är filmer i mappen och att den ska hämta info ifrån imdb. "Run automated scan" och "Use foldernames for lookups" är markerade och "Folder contains a single Video" och "Scan recursively" är INTE markerade. Sen när jag trycker på OK så händer det ingenting.
...
Million dollar question! Hur har du dina filmer lagrade? Är det en film-fil i varje mapp och mappnamn som tydligt säger vilken film det är? Har du en mappstruktur typ filmer/a/a life of brian/cd1/lfb-cd1.img alt. filmer/a life of brian/alb.rar/alb.avi så kommer det inte att funka... då behöver du välja recursive scan, eftersom den måste gå ner några nivåer i mappstrukturen.. har du filmerna rarade så behöver du gå in och ändra inställningar för xbmc och säga att den ska visa arkiv transparant.. dvs att den inte visar alb.rar utan alb.avi direkt.
Postad 12 October 2008 - 13:08
arowe17
-
arowe17
-
Användare
-
-
144 inlägg
Million dollar question! Hur har du dina filmer lagrade? Är det en film-fil i varje mapp och mappnamn som tydligt säger vilken film det är?
Har du en mappstruktur typ filmer/a/a life of brian/cd1/lfb-cd1.img alt. filmer/a life of brian/alb.rar/alb.avi så kommer det inte att funka... då behöver du välja recursive scan, eftersom den måste gå ner några nivåer i mappstrukturen.. har du filmerna rarade så behöver du gå in och ändra inställningar för xbmc och säga att den ska visa arkiv transparant.. dvs att den inte visar alb.rar utan alb.avi direkt.
Ja mappnamnen är tydliga (kolla printscreen). Testade recursive scan utan framgång. testade även att bara "Add content" på en film "Cars[2006]DvDrip[Eng]-aXXo" vilket jag tycker borde va tillräckligt tydligt namn (både mappen och .avi filen heter så). Men det vill inte ansluta till internet verkar det som. Det kan inte vara någon bugg i versionen som är en Beta 2 version som är väldigt ny?
Postad 12 October 2008 - 15:33
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Ja mappnamnen är tydliga (kolla printscreen). Testade recursive scan utan framgång. testade även att bara "Add content" på en film "Cars[2006]DvDrip[Eng]-aXXo" vilket jag tycker borde va tillräckligt tydligt namn (både mappen och .avi filen heter så). Men det vill inte ansluta till internet verkar det som. Det kan inte vara någon bugg i versionen som är en Beta 2 version som är väldigt ny?
Det är rätt enkelt att kontrollera ifall xbmc kan ansluta mot internet. Om du trycker på Off-symbolen i huvudmenyn, sen på i:et och väljer network. Där får du information om nätverket gällande datorn där xbmc är installerad. Nästan sist i den infon så står det Internet: Connected ifall man har åtkommst till internet. Sen säger inte din screenshot något om hur det ser ut innanför mapparna med film i.. Är det endast en fil i filmkatalogerna typ cars.avi, eller hur ser det ut? Hur har du filmerna lagrade? är det på en hårddisk lokalt på xbmc-datorn, eller kör du via nätverk, eller vart finns filmerna fysiskt lagrade? Jag hade problem med att få till det när jag körde över nätverket, men jag tror att det var mitt nätverk som inte var optimalt konfat då... det troliga är nog som du säger att xbmc inte kommer ut på internet
Postad 12 October 2008 - 16:20
arowe17
-
arowe17
-
Användare
-
-
144 inlägg
Internet:Connected står det om jag kollar på i:et. Filerna ligger lokalt på C: på skrivbordet där jag har gjort en testmapp med tre filmer som bilden visar. Det verkar skumt det här. Har inte hittat så mycket felrapporter på det här. har varit inne på http://xbmc.org/forum/ och letat också men hittar inget vettigt. Tack för att du hjälper mig!!
Redigerat av arowe17, 12 October 2008 - 17:32.
Postad 13 October 2008 - 08:48
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Vad händer när du trycker på ok där? kommer det upp en ruta med en "progress bar" som det står scanning for new content, eller nåt åt det hållet?
Har du provat att högerklicka igen sen och välja "scan for new content"? Kanske hjälper.
I övrigt så ser det ju inte ut som det borde vara några problem, om internetanslutningen är aktiv också. Scan Recursively behövs om man skulle ha undermappar där filmerna ligger, t.ex om man har en film på delar som ligger i en undermapp på cd1 resp cd2 t.ex.
Jag har aldrig fått det att funka med att kryssa i "Folder contains a single Video", men det gör iofs inte mina mappar heller till största delen. Kan ju vara värt att prova att klicka i den om inget annat hjälper.
Postad 13 October 2008 - 09:22
arowe17
-
arowe17
-
Användare
-
-
144 inlägg
När jag trycker på ok så händer det absolut ingenting. Jag har skrivit lite på http://xbmc.org/foru...2681#post232681 (inlägg 17 och framåt obs!! 3 sidor i tråden). Om du kollar lite där så ser du att han skriver att det kan bli problem när jag har non-ascii tecken i mitt windows profilnamn typ: C:\Documents and Settings\HP_Ägaren\Application Data\XBMC\userdata\database HP_Ägaren .
Redigerat av arowe17, 13 October 2008 - 09:29.
Postad 13 October 2008 - 09:27
arowe17
-
arowe17
-
Användare
-
-
144 inlägg
Jag råkade dubbelposta.
Redigerat av arowe17, 13 October 2008 - 09:28.
Postad 13 October 2008 - 09:35
gojan
-
gojan
-
Användare
-
-
114 inlägg
Testa och döp om katalogen och filen till typ "Beerfest (2006).avi"
Har för mig att jag hade problem att få den att hitta rätt när jag hade massa "[" och "]" i filnamnet (visserligen på min gamla Xbox men ändå).
/Gojan
Postad 13 October 2008 - 09:41
arowe17
-
arowe17
-
Användare
-
-
144 inlägg
Testa och döp om katalogen och filen till typ "Beerfest (2006).avi"
Har för mig att jag hade problem att få den att hitta rätt när jag hade massa "[" och "]" i filnamnet (visserligen på min gamla Xbox men ändå).
/Gojan
Nepp.. hjälpte inte. Riktigt skumt det här alltså. Det är ingen som har en lite äldra version som man kan testa med? Jag har Atlantis 8.10 Beta 2 nu.
Postad 13 October 2008 - 10:41
arowe17
-
arowe17
-
Användare
-
-
144 inlägg
Nu har jag löst det!! Om jag startar XMBC ifrån start /alla program/XBMC Media Center så fungerar det INTE!! MEN!! Om man går in via C:\Program\XBMC så fungerar det att ansluta mot internet och hämta information (scrapers) ifrån imdb.com . Men ett nytt problem uppstår då man startar ifrån C:\Program\XBMC , då startar bara programmet i Window mode och inte full screen. Kan det åtgärdas? Tack för alla som har hjälpt mig så här långt!!
Edit: Hittade så man får det i fullscreen (sökväg plus -fs typ: C:\Program\XBMC\XBMC.exe -fs -p) Men va gör -p ?
Redigerat av arowe17, 13 October 2008 - 10:50.
Postad 13 October 2008 - 11:34
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Gah... jag blir galen.. Har en MCE Remote (med usb ir-mottagaren)
XBMC slutar att svara på knapptryck efter ett tags inaktivitet, och jag har inte lyckats luska ut efter vad för tid, eller händelse som gör att den vägrar svara. Om jag startar om XBMC så fungerar det igen.
Trodde ett tag att det var när xbmc gick ner i "viloläge" dvs när skärmsläckaren gick igång, men så var det inte.
Nån som vet varför den gör såhär? och vad ska man göra åt det egentligen? fruktansvärt frustrerande, eftersom hela poängen med fjärren försvinner om man ändå måste styra den "manuellt" för att kunna använda fjärren.
Postad 13 October 2008 - 13:04
Duedate
-
Duedate
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Är det bara jag som har missat något eller går det inte att spela upp dvd-filmer via dvd-läsaren eller vad? När jag försöker spela en film så autostartar den som man vill och man ser att dvd-menyn kommer upp, men så kommer det upp en ruta som det står nåt i stil med "Open file - buffering..." och så händer det inget mer
Är det nåt med att den inte klarar att spela upp regionkodat material, eller vad? kan man lösa detta på något vis?
Jag har uppmärksammat utvecklarna om detta och bifogat dom en loggfil. Förhoppningsvis så kommer det en lösning så småningom. Min work-around var att browsa mig fram till IFO-filen för menyn och starta den istället.
Postad 13 October 2008 - 18:32
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Jag har uppmärksammat utvecklarna om detta och bifogat dom en loggfil. Förhoppningsvis så kommer det en lösning så småningom. Min work-around var att browsa mig fram till IFO-filen för menyn och starta den istället.
Som sagt så verkar min workaround "try to skip intro", eller vad fasen det hette, funka rätt bra också..
Postad 13 October 2008 - 19:34
Unregistered13c01ccd
-
Unregistered13c01ccd
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Men va gör -p ?
-p gör så att XBMC använder sig av C:\Documents and Settings\username\Application Data\ för att lagra/hämta applicationsspecific data.
Postad 13 October 2008 - 20:08
Duedate
-
Duedate
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Som sagt så verkar min workaround "try to skip intro", eller vad fasen det hette, funka rätt bra också..
Funkar det så är det bra, jag har upplevt problem även med den inställningen dock. Vi får hoppas att en permanent lösning kommer i en senare version.
Postad 13 October 2008 - 21:37
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Ja, trodde att jag hade fått tillbaka problemet när jag skulle köra min Star Wars Ep IV DVD, men den buffrade och gick igång, så det verkar funka hittills iaf. Men nåt jag inte får ordning på är min sabla MCE Remote. Nu har jag lyckats få den att inte funka alls nån gång. Tänkte att ett par andra drivrutiner (dessa: http://www.eventghos...MCE_Remote_FAQ) skulle funka bättre, men nu funkar ingenting nån gång. Jag har lite på känn att det är jag och EventGhost som inte riktigt drar jämnt. Nån som har lust att förklara hur man ska använda EventGhost för att få MCE fjärren att funka med XBMC? Trodde att EventGhost skulle logga alla knapptryck man gjorde på fjärren och på nåt sätt skulle man kunna slänga in dem i XBMC-macrona som laddades in med xbmc-plug in:et till eventghost, men så funkar det inte för mig! =/ edit: IR Server Suit var den största boven.. efter att ha avinstallerat det så loggas nu knapptryck i EventGhost, men det blir ingen återupprepning om man håller in en knapp.. nån som vet vart man kan ställa in det? för om man trycker på en knappt två/flera gånger i snabb följd så registreras inte det i eventghost.
Redigerat av r0bber, 15 October 2008 - 12:38.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Kodi (XBMC)
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|