Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung SGH-i780 *

356 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung SGH-i780 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 8.374998 (7) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 17 July 2008 - 08:29

elgenerico
  • elgenerico
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Testade hard reset men telefonen startar bara som vanligt.

Vill också tillägga att när jag möter den spanska texten så kan jag inte göra nånting förutom att röra muspekarn. Så det går inte ens använda telefonen på spanska utan man kommer inte ens in i det.

Hoppas verkligen någon kan hjälpa mig :D

Postad 17 July 2008 - 10:20

radx
  • radx
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Testade hard reset men telefonen startar bara som vanligt.

Vill också tillägga att när jag möter den spanska texten så kan jag inte göra nånting förutom att röra muspekarn. Så det går inte ens använda telefonen på spanska utan man kommer inte ens in i det.

Hoppas verkligen någon kan hjälpa mig :D

Du kan inte lämna tillbaka telefonen då? Det låter som polaren har blåst dig. Inte så schyst då om man nu är polare.
Om jag får gissa vad som har strulat till sig med din telefon så är det nog något med programvaran på telefonen. Du skulle behöva göra en hard reset, fast det har du ju redan gjort och de funkade inte säger du. Det beror förmodligen på att du har en gammal firmware av programvaran i din telefon. Inte ens den svenska SGH-i780 kan man göra en hardreset på ännu, det går dock på den engelska. Stödet för Hard reset kommer i augusti för den svenska utgåvan samtidigt som vi får WM6.1.

De enda alternativ som du har som jag ser det är att prova flasha om telefonen själv eller lämna in den till service och se om de kan hjälpa dig. Dock så lär du få betala för det och chansen är rätt stor att de inte kommer hjälpa dig.

För att flasha om telefonen själv med en engelsk utgåva besök:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=388067

Jag ger inga garantier dock på att de löser problemen eller att du ens kan flasha om telefonen. Har du otur så kanske telefonen inte startar alls efter försöket. Läs på sidan.. kanske fråga lite om ditt problem, sök deras forum och ta ett beslut efter det och vad för alternativ du har.

Postad 17 July 2008 - 10:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Låter ju mysko att den inte ens startar upp...Testa att googla på spanskan å se om de kan ge nå tips...
Finns väl lexicon..Spanska-engelska

Ser att det är italienska...Översättningen blir

Anpassar

kontakt med precision mitten av symbolen på skärmen,symbolen kommer att flyttas..

Sen klarar den inte att översätta slutet riktigt...

Det verkar som att du ska trycka på skärmen..Finns det kors du kan trycka på?

Så är de när man startar WM på TyTn II

Redigerat av moparman, 17 July 2008 - 11:15.

Postad 17 July 2008 - 18:17

elgenerico
  • elgenerico
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ja jag kan flytta runt ett kors mitt på skärmen med pennan men det enda det gör är att åka runt. Det blir liksom inget mer.

Jag antar jag får försöka flasha telefonen själv och se, jag tänker inte betala mer för den för nån lagning!

Tack för hjälpen, jag återkommer om det händer något.

Postad 17 July 2008 - 18:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Det är de du ska göra...Du ska hålla i mitten av varje kryss nåra sekunder(tills krysset hoppar till nästa hörn).....Gör så i varje hörn så kommer den nog att starta..Ska göra det iaf :-)

Edit
Man gör detta för att kallibrera skärmen

Redigerat av moparman, 17 July 2008 - 18:28.

Postad 17 July 2008 - 20:16

elgenerico
  • elgenerico
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tack det funkade! men nu är den på spanska så kan jag byta till svenska på något sätt??

Postad 17 July 2008 - 20:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Italienska :-)

I vanliga fall måste man flasha till en ROM med rätt språk när det gäller WM.....Är inte säker i det här fallet men..'
Brukar alltså inte finnas olika språk att välja på..

Du måste flasha den...

Läs här http://forum.xda-dev...ht=SAMSUNG i780

Redigerat av moparman, 17 July 2008 - 20:54.

Postad 17 July 2008 - 22:49

elgenerico
  • elgenerico
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
på sidan står det "1. Download the Samaung i600 modem drivers (google it) and INSTALL them."

men jag hittar inget när jag gogglar, och det jag hittat verkat väldigt avancerat. Ska det vara det eller är det bara jag som letar på fel ställe? Enligt guiden verkade bara att installera med ett knapptryck typ.

Postad 17 July 2008 - 23:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hittat lite info du kan kolla upp...
http://www.modaco.co...on/#entry827689

Annars står de så här i Xda tråden

New English rom for Samsung i780:

Instructions:

1. Download the Samaung i600 modem drivers (google it) and INSTALL them.

No phone driver needed to flash the PDA section only.

Så de verkar ju som att du kanske kan hoppa över det.....Läs på så mycket du hittar först..
För de är lite riskabelt att flasha...Testat söka forum för Samsung SGH-i780 ?

Postad 18 July 2008 - 07:55

bro_888
  • bro_888
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Hej Niclas

Så här har jag mina inställningar:

Start -> Inställningar -> System
-> Avancerat GPS: Har Aktiverat XTRA här.
-> Extern GPS:
GPS-programport: Com8
GPS-maskinvaruport: Com9
Överförningshastighet: 4800
Åtkomst: Hantera GPS automatiskt: Förkryssat

Garmin XT: Inställningar -> System -> Extern GPS ->
Valt: Com8: Com8:
Det skall stå "Avaktivera" längst ner till höger. Står det "aktivera" här istället så måste du klicka på knappen så den ändras till "Avaktivera" för annars är hårdvaran inaktiverad i mobilen. Jag vet inte varför det är så här.

Hoppas du får snurr på det igen!

Tack för hjälpen Wannabe. Jag fick aldrig till det så jag testade med att köpa fullversionen och DET LÖSTE MINSANN problemet. Nu fungerar den dock superbra. Snabb som attan att hitta satelliter. Gav bort min externa GPS då den absolut inte behövdes mer.

Postad 19 July 2008 - 01:56

radx
  • radx
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Tack för hjälpen Wannabe. Jag fick aldrig till det så jag testade med att köpa fullversionen och DET LÖSTE MINSANN problemet. Nu fungerar den dock superbra. Snabb som attan att hitta satelliter. Gav bort min externa GPS då den absolut inte behövdes mer.

Hehe, inga problem "wannabe" :-)

Postad 21 July 2008 - 00:36

elgenerico
  • elgenerico
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Här är mitt nya problem:

c. click on the Enter Button + Function Button and while pressing them turn the i780 on
d. keep holding until the DETECT Message appears.

Jag vet inte vilka två knappar exakt de menar att jag ska hålla in, har testat det mesta men telefonen startar bara som vanligt så jag vettefan vad jag ska göra.

Postad 21 July 2008 - 07:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
FN ?
Enklast är väl att slänga ut en fråga i xda tråden eller skicka ett pm till snubben som startat den :-)

Postad 27 July 2008 - 18:44

radx
  • radx
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Ingen som har hört nåt om den nya SVENSKA firmwaren som ska komma nu i augusti?

Postad 30 July 2008 - 15:53

elgenerico
  • elgenerico
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Nu har jag försökt och försökt utan framsteg. Har tankat programmet och .bin-filen som dom gav mig i tråden

( http://forum.xda-dev...ad.php?t=388067 )

men det händer ingenting när jag kopplar på telefonen och har laddat bin-filen. Jag har modem drivers installerade och allting men det går inte..

Postad 03 August 2008 - 10:09

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2346 inlägg
  • 0
Kan man få upp ett touch tangentbord?

Redigerat av Hinken74, 03 August 2008 - 11:31.

Postad 04 August 2008 - 09:12

Vinz
  • Vinz
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Samsung i780 ligger automatiskt ansluten till Internet, och jag blir debiterad för det!

Ingen mer av alla användare som upplevt detta? Kan man hindra det på något sätt, en bekräftelse från användaren kanske?

Jag har kontantkort och kan därför se exakt hur många kronor och ören som är förbrukade. Ligger telefonen helt oanvänd (över natten t.ex) utan några program igång förutom OS så kostar det! Inte mycket, men grymt irriterande!

Jag har Halebop. I "Trådl. anslutn." ser man under "Telefon" att den är ansluten till "Halebop GoGo". Man kan då välja "koppla från mobildata", men 10min senare så är den ansluten igen. Jag har stängt av 3G men det gjorde ingen skillnad. Kundtjänst slår bra ifrån sig och skyller på telefoniproblem, Argh..

Postad 04 August 2008 - 14:34

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Samsung i780 ligger automatiskt ansluten till Internet, och jag blir debiterad för det!

Ingen mer av alla användare som upplevt detta? Kan man hindra det på något sätt, en bekräftelse från användaren kanske?

Jag har kontantkort och kan därför se exakt hur många kronor och ören som är förbrukade. Ligger telefonen helt oanvänd (över natten t.ex) utan några program igång förutom OS så kostar det! Inte mycket, men grymt irriterande!

Jag har Halebop. I "Trådl. anslutn." ser man under "Telefon" att den är ansluten till "Halebop GoGo". Man kan då välja "koppla från mobildata", men 10min senare så är den ansluten igen. Jag har stängt av 3G men det gjorde ingen skillnad. Kundtjänst slår bra ifrån sig och skyller på telefoniproblem, Argh..

Problemet är (antagligen) att din primära uppkoppling är via 3G/GPRS. Du måste istället ställa in att den skall välja wifi första hand och 3G/GPRS i andra hand. ->Startmenyn->Inställningar->Anslutningar->Avancerat

Eventuellt måste du följa steg för steg instruktionen jag skrivit som finns tidigare i den här tråden. Den är anpassad för Telia men du kan säkert få den att funka med Halebop också.

Postad 05 August 2008 - 08:39

Vinz
  • Vinz
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Problemet är (antagligen) att din primära uppkoppling är via 3G/GPRS. Du måste istället ställa in att den skall välja wifi första hand och 3G/GPRS i andra hand. ->Startmenyn->Inställningar->Anslutningar->Avancerat

Eventuellt måste du följa steg för steg instruktionen jag skrivit som finns tidigare i den här tråden. Den är anpassad för Telia men du kan säkert få den att funka med Halebop också.

Tack för ditt svar, jag måste dock poängtera att 3G/GPRS och WLAN fungerade för mig från första början (sedan April) utan någon konfigurering överhuvudtaget (lite WLAN nycklar förstås). Under Anslutningar->Avancerat ser jag ju bara "Min Internet-leverantör" och "Mitt arbetsnätverk". De inställningarna innehåller ingenting, ut på Internet hittar telefonen ändå.

Vad är det för inställnig som säger att den skall ansluta då och då, vara sig det är GPRS eller WLAN? Jag börjar misstänka att det "Active Sync"... När jag är ansluten via USB till datorn (med Active Sync) och drar ur USB kabeln ansluter telefonen till GPRS inom 2sek. Slump?

Hmm.. ja, jag kanske får lägga upp några nya "Anslutnigar" som du beskrivit i tråden..

Postad 11 August 2008 - 15:02

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Du kanske installerat något program som vill hämta data från någon server på internet. T.ex ett väderprogram eller liknande?

Postad 18 August 2008 - 16:34

burriburr
  • burriburr
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
jag funderar på denna teleofn, men jag har inte så mkt kunskap om att ändra programvara och göra inställningar på fri hand och denna telefon verkar INTE lättsam på det sättet?

blir lite avtänd av att läsa alla specialinställningar ni måste göra. "ändra från PPP" och sånt. fattar ingenting!

Postad 18 August 2008 - 17:19

Vinz
  • Vinz
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Du kanske installerat något program som vill hämta data från någon server på internet. T.ex ett väderprogram eller liknande?

Jag gjorde en "Total återställning", det hjälpte.
- I mitt fall visade sig vara "ActiveSync" eller rättare sagt några program som installeras på telefonen när man i "Microsoft Visual Studio" gör "Connect to Device..." och dessa program verkar ju inte gå att avinstallera. Vidare tycker jag det är märkligt att man inte verkar kunna se/ta bort de "GPRS inställningar" m.m som man kan få på sms från operatören. En totalåterställning klarar dock jobbet :D

Postad 19 August 2008 - 08:57

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

jag funderar på denna teleofn, men jag har inte så mkt kunskap om att ändra programvara och göra inställningar på fri hand och denna telefon verkar INTE lättsam på det sättet?

blir lite avtänd av att läsa alla specialinställningar ni måste göra. "ändra från PPP" och sånt. fattar ingenting!

Ska du ha en Windowsmobil får du räkna med lite handpåläggning. Det är samma sak med alla Windowsmobiler. HTC m.fl. fungerar på samma sätt.

Postad 19 August 2008 - 11:33

burriburr
  • burriburr
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Ska du ha en Windowsmobil får du räkna med lite handpåläggning. Det är samma sak med alla Windowsmobiler. HTC m.fl. fungerar på samma sätt.

ja jag får väl lära mig... hur svårt kan det egentligen vara :)
har beställt en nu.

Postad 19 August 2008 - 19:52

sentow
  • sentow
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

vad koster fullversionen?

Postad 20 August 2008 - 19:13

burriburr
  • burriburr
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
jag har fått hem min nu,
men jag får inte internet eller mms att fungera alls..

finns det nån som kan hjälpa? jag har tre som operatör...

Postad 20 August 2008 - 19:58

burriburr
  • burriburr
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
finns det nån med tre här inne som fått det att funka?

Postad 20 August 2008 - 22:18

burriburr
  • burriburr
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
glöm det, jag har fått det att funka :) nu måste jag bara ta reda på hur man använder wlan. jag fick inte med nån instruktionsbok.

jag fattar inte var man hittar instruktioner. man får en länk till en engelsk sida bara.

Redigerat av burriburr, 20 August 2008 - 22:32.

Postad 20 August 2008 - 23:01

burriburr
  • burriburr
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Nu har jag en lösning på wi-fi problemet! (Inget tack alls till Samsung som ju borde kunnat förklara hur man gör!)

Anledningen till att det inte funkar är att mobiloperatören (i mitt fall Telia) kräver en proxyserver för anslutning mot internet via GPRS.

När man då försöker ansluta med wi-fi får även den anslutningen samma proxy fast man inte angivit detta. Det är fel i telefonens grundinställningar.

Gör så här för att fixa till det:
* Öppna "Start, Inställningar, Anslutningar, Anslutningar".
* Välj fliken "Avancerat", tryck "Välj nätverk".
* Under rulllisten för "Program som automatiskt ansluter till Internet bör ansluta via:" välj "Ny..." och ange namnet "Mitt Internet".
* Låt fliken "Modem" vara tom.
* I fliken Proxyinställningar kryssar man i "Det här nätverket ansluter till Internet".
Har den en proxyserver i nätverket kryssar du i nästa ruta med "Det här... ...via en proxyserver". I vanliga fall sak den inte vara ikryssad.
* Tryck "ok"
* Under rulllisten för "Program som automatiskt ansluter till ett privat nätvrek bör ansluta via:" välj "Ny..." och ange namnet "GPRS Internet".
* I fliken modem fyller du i uppgifterna för ditt GPRS Abonnemnang. I mitt fall blev det "Namn: Mobil Telia SE", "Nummer: online.telia.se"
* För mobillinje väljer man Mobillinje GPRS eller vad den heter hos dig.
* Fyll eventuellt i inloggningsuppgifter om din mobiloperatör kräver det. (Telia gör det inte)
* I "Avancerat" välj "Använd servertilldelad IP-adress" och "Använd servertilldelade adresser"
* Tryck "ok"
* Tryck "Slutför"
* Hoppa över fliken "VPN"
* I fliken Proxyinställningar kryssar man i "Det här nätverket ansluter till Internet" och "Det här nätverket ansluter till internet via en proxyserver".
* Välj "Avancerat"
* Klicka på raden "HTTP" och fyll i uppgifterna för din HTTP Proxy som du kopierar från dina ursprungliga inställningar för GPRS.
* Välj rätt port. I mitt fall "8080"
* Tryck "ok"
* Tryck "ok"
* Tryck "ok"
* Tryck "ok"
* Tryck "ok"
* Nu bör du vara tillbaka i Startmenyn "Inställningar", fliken "Anslutningar".
* Välj "Wi-Fi", "Nätverkskort"
* Välj "Mitt nätverkskort ansluter till:" "Internet"
* Tryck "ok"
* Anslut till din accesspunkt/Wi-Fi-router
* Surfa! :)

nu har jag försökt göra dessa inställningar men lyckas inte. för det första vet jag inte vad HTTP proxy är för nåt eller var jag kan hitta det...
och sen vet jag inte hur man ansluter Wi-Fi-router. hur får man kontakt med den?

Jag är helt newbie men jag hajar ändå lite.

Postad 21 August 2008 - 10:30

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Varför fick du inte med instruktioner?

Svensk manual: http://org.downloadc....1.0_080418.pdf

Redigerat av Snurrbo, 21 August 2008 - 10:31.

Postad 21 August 2008 - 11:31

burriburr
  • burriburr
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Varför fick du inte med instruktioner?

Svensk manual: http://org.downloadc....1.0_080418.pdf

jag har ingen aning, jag fick bara med "snabbstart"-häften... de hjälpte ju inte direkt...

jag har iaf fixat nästan alla mina problem nu, puh. men en sak stör mig, och det är att nya meningar inte börjar med stor bokstav!! nån fler som har det problemet?

Postad 22 August 2008 - 21:33

bro_888
  • bro_888
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

vad koster fullversionen?

900 cirkus

Postad 26 August 2008 - 10:33

radx
  • radx
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Ingen som har hört nåt om en ny svensk firmware? Skulle ju komma en i Augusti o den lider ju mot sitt slut här.

Postad 27 August 2008 - 15:36

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

jag har ingen aning, jag fick bara med "snabbstart"-häften... de hjälpte ju inte direkt...

jag har iaf fixat nästan alla mina problem nu, puh. men en sak stör mig, och det är att nya meningar inte börjar med stor bokstav!! nån fler som har det problemet?

Om jag minns rätt finns en komplett manual på den medföljande cd:n.

Om du menar när du skriver SMS så är det så. Du har ju en shift-knapp (längst ner till vänster) som ger stor bokstav. Så jobbigt är det väl inte?!

Redigerat av Snurrbo, 27 August 2008 - 15:37.

Postad 06 September 2008 - 17:16

burriburr
  • burriburr
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
jag har försökt installera active sync men det står att det inte funkar med vista!?

det var jävligt surt

Postad 07 September 2008 - 12:14

Unregistereda445b074
  • Unregistereda445b074
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ladda ner den här så fungerar Active sync i Vista.
http://www.microsoft...ice-center.mspx

Postad 07 September 2008 - 12:18

Unregistereda445b074
  • Unregistereda445b074
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Gå till "Inställningar" i startmenyn. Välj "Inmatning", där väljer du fliken "alternativ" och bockar i "Inled varje mening med versal"

Postad 07 September 2008 - 12:24

Unregistereda445b074
  • Unregistereda445b074
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har du fått det till att fungera med Internet och MMS för Tre? Om du inte har det så hör av dig, jag har inställningarna.

Postad 08 September 2008 - 19:35

burriburr
  • burriburr
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Ladda ner den här så fungerar Active sync i Vista.
http://www.microsoft...ice-center.mspx

jag får det ändå inte att fungera.... måste ha gjort fel nånstans

Postad 10 September 2008 - 15:28

radx
  • radx
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Är det nån mer som har strul med att MSN kopplar upp och ner hela tiden när man har mobilen liggande stilla? Vännerna börjar bli trötta på att jag loggar ut och in hela dagarna och nätterna. Jag brukar nämligen låta mobilen vara igång med MSN igång hela tiden. Lite irriterande.. o jag hittar ingen inställning för någon timeout-inställning eller liknande. Någon som har något tips?

Sedan väntar jag fortfarande ivrigt på den där utlåvade firmware uppdateringen... börjar tvivla på att Windows Mobile 6.1 kommer till denna mobil. Skulle va fint om det gjorde dock.

Postad 26 September 2008 - 10:34

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Jag har testat MSN på mobilen men får det inte att använda WiFi. MSN vill hela tiden använda telefonuppkoppling. Hur dumt som helst!

Skype fungerar bättre.

Postad 06 November 2008 - 14:34

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Pga en totalkrasch har jag skjutit i en nyare engelsk firmware i min i780. Det fungerar stabilare än med den första generationen av den svenska. Enda debaclet är att tangentbordet inte är svenskt längre. WiFi som ex. fungerar däremot mycket stabilare än förut.
Jag ska blåsa om den igen så snart Win Mob 6.1 Pro släpps. Får härda ut till dess. Det ska släppas ganska snart.

(Om nån sitter på en svensk bin-fil(rom/firmware) skulle jag bli evigt tacksam om jag fick kopiera den!)

Postad 11 November 2008 - 23:04

Unregisteredff8f752a
  • Unregisteredff8f752a
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Hej
Har nu skaffat en 2:nd hand i780, och det är verkligen (på alla sätt) annorlunda mot min gamla i607 (US versionen) med WM 6.1.

Har dock ett antal problem som jag inte får rätt på

GPS - vill inte koppla upp sig. När jag startar och anger adress så hänger den på "väntar på bättre gps-noggrannhet". Enligt Google så är jag ensam i universom med just den texten. Jag har följt gps-inläggen i denna tråden, och det som jag inte kan göra är följande - alla andra inställningar ändrade enl tipsen

I min device står det GPS Intermediate Driver, och jag kan inte välja någon Com8 eller något alls.

Internet
Har Telia 3G kort/abb, men när jag beställer SMS med inställningar från telia.com support så får jag meddelande att "Din mobil stödjer inte tjänster Telia Online (GPRS)". Samma med MMS och 3G inställningar...

Någon vänlig själ som har ett gott råd? Behövs mer information så återkom!

Postad 18 November 2008 - 10:50

strandkanten
  • strandkanten
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Pga en totalkrasch har jag skjutit i en nyare engelsk firmware i min i780. Det fungerar stabilare än med den första generationen av den svenska. Enda debaclet är att tangentbordet inte är svenskt längre. WiFi som ex. fungerar däremot mycket stabilare än förut.
Jag ska blåsa om den igen så snart Win Mob 6.1 Pro släpps. Får härda ut till dess. Det ska släppas ganska snart.

(Om nån sitter på en svensk bin-fil(rom/firmware) skulle jag bli evigt tacksam om jag fick kopiera den!)

Jag är också på jakt efter en svensk bin-fil så jag kan flasha tillbaka min enhet till svenska. Om någon vill hjälpa oss och dumpa en svensk ROM så vore vi väldigt tacksamma!

Postad 15 January 2009 - 12:48

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Hej
Har nu skaffat en 2:nd hand i780, och det är verkligen (på alla sätt) annorlunda mot min gamla i607 (US versionen) med WM 6.1.

Har dock ett antal problem som jag inte får rätt på

GPS - vill inte koppla upp sig. När jag startar och anger adress så hänger den på "väntar på bättre gps-noggrannhet". Enligt Google så är jag ensam i universom med just den texten. Jag har följt gps-inläggen i denna tråden, och det som jag inte kan göra är följande - alla andra inställningar ändrade enl tipsen
Så ser det ut när man kör den oregistrerade(gratis) versionen av Garmin XT.

I min device står det GPS Intermediate Driver, och jag kan inte välja någon Com8 eller något alls.
Extern GPS väljer du bara när du har en extern GPS ansluten via blåtand. Du ska använda GPS Intermediate Driver.

Internet
Har Telia 3G kort/abb, men när jag beställer SMS med inställningar från telia.com support så får jag meddelande att "Din mobil stödjer inte tjänster Telia Online (GPRS)". Samma med MMS och 3G inställningar...
Det är kanske så att Telia inte kan skicka ut inställningarna till i780. Jag tror iofs att min fick inställningarna automatiskt när den anslöt mot telias mobilnät första gången. Risken är kanske också att din använts på ett annat nät tidigare och därför har fel inställningar för proxy mm. Enklast är nog att ringa Telia och fråga hur du ska göra.

Någon vänlig själ som har ett gott råd? Behövs mer information så återkom!

Postad 15 January 2009 - 12:51

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Jag är också på jakt efter en svensk bin-fil så jag kan flasha tillbaka min enhet till svenska. Om någon vill hjälpa oss och dumpa en svensk ROM så vore vi väldigt tacksamma!

Jag har nu laddat ur en svensk ROM men den måste "kokas" till en skrivbar fil innan den blir användbar. Jag meddelar när det är klart. Vet just nu inte hur det går till.

Postad 27 January 2009 - 11:00

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Lyckades skapa en fungerande svensk 6.0 ROM till min telefon. Samtidigt la Samsung ut en officiell version av Windows Mobile 6.1 som jag omgående installerat på min telefon.

Ladda ner 6.1 här: http://www.samsungmo.../i780/index.jsp

Första intrycket är blandat. Nya "idag"-skärmen är riktigt dålig och jobbig jämfört med den gamla men man vänjer sig väl. Tyvärr strular GPS:n sen jag la på 6.1. Vare sig Garmin eller Google maps får kontakt med några satelliter.

edit.
GPS'en fungerar precis som vanligt.

Redigerat av Snurrbo, 27 January 2009 - 12:15.

Postad 10 February 2009 - 21:03

cyax
  • cyax
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Hur fungerar leveransrapporter för SMS/MMS?
Är det som på äldre Samsung att det kommer ett levererat-meddelande som lägger sig i inkorgen eller som på Sony Ericssons mobiler att det poppar upp leveransrapport och bara blir en bock på ikonen för meddelandet?

Är less på att alltid vara tvungen att radera leveransrapporter från inkorgen på min nuvarande mobil.

Postad 14 February 2009 - 17:57

frav
  • frav
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Samtidigt la Samsung ut en officiell version av Windows Mobile 6.1 som jag omgående installerat på min telefon.

Ladda ner 6.1 här: http://www.samsungmo.../i780/index.jsp

Hej!

Är det en Svensk version av 6.1?

Hur hittade du denna länken med 6.1 uppdateringen? För via samsungs normala supportsida finns ju inget om detta.

Postad 27 February 2009 - 20:16

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Den är svensk.

Minns inte hur men jag tror jag läste det i ett annat forum.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.