Alla har ju bytt till den , ren standard. Alla panasonics teve + blu-ray klarar 1.3
men samsung kör vidare på 1.2 , låter konstigt men wellwell. nice tv design dock =D
4 relaterade trådar
Postad 08 november 2008 - 14:06 Alla har ju bytt till den , ren standard. Alla panasonics teve + blu-ray klarar 1.3 men samsung kör vidare på 1.2 , låter konstigt men wellwell. nice tv design dock =D Postad 09 november 2008 - 11:20 Jag har en 457 kopplad till en onkyo 606 som i sin tur är kopplad till en samsung 1080p8 dvd allt via hdmi. När jag söker efter anynet enheter hittar den bara förstärkaren, inte dvd:n, varför? Skulle vilja att när jag trycker "play" på dvd så ska han hitta rätt på tv direkt utan att sitta och trycka "source". Går det? Vore grymt tacksam för svar. Ps ska jag koppla på något annat sätt? Ds Postad 30 november 2008 - 20:41 Intressant, har en kompis som har en 457 med hemma bio och ljudet försvinner om han använder HDMI men funkar vid scart. Han har också en Canal digital box (ej HD) med bara scart. Något tips för att få det hela att fungera hela vägen med HDMI? mvh/Örnvik Postad 01 december 2008 - 12:24 När jag sökt runt lite så verkar det vara mest Samsung som har bekymmer med HDMi Postad 01 december 2008 - 22:39 Ok, skall tipsa honom om kabelbyte och att han får trixa lite så kanske det löser sig. mvh/Örnvik ![]() Postad 07 december 2008 - 17:46 Hur har ni som fått det att fungera gjort, och vilka inställningar har ni kört på datorn? MVh Postad 11 december 2008 - 15:09
Vad har du för upplösning och uppdateringsfrekvens? Enligt bruksanvisningen: När du använder en anslutning med HDMI/DVI -kabel måste du använda uttaget HDMI IN 2. PS42A456, PS42A457, är PC-textkvaliteten optimal i läget VESA (1024 x 768@60Hz). ![]() ![]() Redigerat av defiant, 11 december 2008 - 15:11. Postad 13 mars 2009 - 21:31 Innan jag bestämde mig för 466an så hade jag en lgpg6000 hemma men blev riktigt besviken på den så jag bytte till samsungen. Postad 15 juli 2010 - 10:19 Nu får vi Com Hem digital-TV och jag funderar på om man kunde slippa boxen och köra internt. Vad jag förstår kör Com Hem med: * DVB-C * Conax Så en CA-modul måste alltså vara en sådan som har detta. MEN.... Hur är det med TV'n? I denna tråd och lite allmänt sökande ger motstridiga uppgifter: några säger att denna TV inte stödjer DVB-C, andra att den gör det och några att den svenska modellen gör det men inte importerade. Nån som vet mer? Hittar inte heller info på specar här, eller vettig dokumentation på samsungs sida (annat än manualen och den avslöjar inget). Eftersom jag köpt på NetOnNet förmodar jag att jag har en importerad. När jag tänker efter är jag ganska säker. Så allt mynnar ut i frågan: - Har en importerad PS-42A456 stöd för Com Hem, dvs DVB-C/Conax CA-modul? Mvh Moriarty Redigerat av Moriarty, 15 juli 2010 - 10:20. Postad 15 juli 2010 - 10:34
Comhems hemsida ger svar på frågan: Endast PS42B456B2WXXE (med B2XXE på slutet alltså) har en inbyggd box för CA-modul som är kompatibel med Comhems sändningar. Kontrollera din fullständiga modellbeteckning, men jag delar din föraning om att det inte kommer att fungera. Postad 15 juli 2010 - 11:10 ![]() Jepp, skall kolla TV'n när jag kommer hem men det verkar ju inte så lovande, fan. Så drygt med ännu en fjärrkontroll. En för ljudet, en för TV'n och en för kanalerna. Dags att köpa en Harmony eller motsvarande ![]() Tack för input, uppskattas! mvh Moriarty 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |