Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guitar Hero IV

382 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 december 2008 - 15:47

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Idag dök min kabel upp med posten, har inte hunnit prova den men jag har inte haft några särskilda problem med trummorna men lite fin justering ska man nog prova ändå sen något tag.

För jävligt, jag har inte ens fått ett bekräftelsemail på att de har skickat den och jag har varit på dem T-V-Å gånger per mail efter det första. Inte ett ord från RedOctane...

Postad 02 december 2008 - 16:03

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

För jävligt, jag har inte ens fått ett bekräftelsemail på att de har skickat den och jag har varit på dem T-V-Å gånger per mail efter det första. Inte ett ord från RedOctane...

Jag har inte heller fått någon response efter två veckor :-(

Postad 02 december 2008 - 19:09

master_james
  • master_james
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Nån som har koll på om man kan köpa extra pedal till trummorna? Dubbelpedal hade ju varit kewl. En snubbe på youtube som kör med de. Men har inte hittat något ställe som säljer separat... Kan ju kolla här: Dubbelpedal på youtube

///Djeppe

Postad 02 december 2008 - 20:43

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0
Hehe såg den där andra videon med den där snubben när han visade hur han kopplade in "dubbelkagge"

Har inte heller sett något ställe som säljer lösa, såg någon skrev i kommentarerna där på You Tube att man skulle göra en felanmälan på trasig pedal till Redoctane så dom skulle skicka en ny. Antar att dom vill ha pröjs om man inte skickar tillbaka den gamla =)

I boxen så låg det ju en gul lapp med telefonnummer till nordiska Redoctane-kontoret gissar att man kan prova att göra "garantiutbyten" direkt med dom, men är ju lite vågat man vet ju inte hur mycket dom vill ha för en lös pedal om man inte skickar in en i utbyte.

Annars så skulle nog ebay eller amazon vara två ställen där man skulle kunna tänka sig det kan finnas.

Postad 02 december 2008 - 22:11

Pajje
  • Pajje
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0

Nån som har koll på om man kan köpa extra pedal till trummorna? Dubbelpedal hade ju varit kewl. En snubbe på youtube som kör med de. Men har inte hittat något ställe som säljer separat... Kan ju kolla här: Dubbelpedal på youtube

///Djeppe

Det där var ju en bra ide, kanske knåpar ihop en egen om jag har en eftermiddag över, behövs ju bara 2 plattor, en microbrytare, en fjäder samt en 3,5 mm phonosladd (och en 3,5 mm 1 -> 2 skarv

Postad 03 december 2008 - 16:10

Pajje
  • Pajje
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Idag när jag satte igång spelet flög det förbi en liten "mupp" som upplyste om att det finns nya låtar med Killers att ladda ner, vilket det även står när man går in i downloadshoppen, men det finns ändån inga nya låtar att ladda ner, högst irriterande, eller är det nån annan som hittat dom?

/Pajje

Postad 03 december 2008 - 16:24

Unregistered764a9dd3
  • Unregistered764a9dd3
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Jag fick bekräftelse mail dagen efter jag lagt anmällan och idag kom sladden på posten, ca 10 dagar efter jag la anmällan.

Postad 03 december 2008 - 17:03

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Jag fick bekräftelse mail dagen efter jag lagt anmällan och idag kom sladden på posten, ca 10 dagar efter jag la anmällan.

Skulle ni som har fått bekräftelsebrev och t o m fått kabeln vilja berätta exakt hur ni gick till väga och vilka val ni gjorde i formuläret för att det skulle bli rätt?

Postad 03 december 2008 - 17:39

Unregistered41695046
  • Unregistered41695046
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Det där var ju en bra ide, kanske knåpar ihop en egen om jag har en eftermiddag över, behövs ju bara 2 plattor, en microbrytare, en fjäder samt en 3,5 mm phonosladd (och en 3,5 mm 1 -> 2 skarv

verkar som snubben har en original kaggepedal och kör med en 3.5mmm Y adapter i uttaget. :)

Postad 03 december 2008 - 20:12

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Skulle ni som har fått bekräftelsebrev och t o m fått kabeln vilja berätta exakt hur ni gick till väga och vilka val ni gjorde i formuläret för att det skulle bli rätt?

Jag fyllde i uppgifterna i dom rutor som var markerade med *
Men före det i formuläret så fanns det ju bilder med nån klickruta som man bestämde vilken del det handlade om, där valde man USB-Midi kabeln såklart, men det har du nog gjort också.

De andra jag gjorde var att man lärade välja något på "Reason for Return" men att något saknades fanns inte att välja så detta valde jag.
Reason for Return : Faulty Product

Sen fanns det ju en ruta för att beskriva felet, detta skrev jag:
Problem Description : I want to tune my drums but that cable was not included in
my "Complete Band Kit"

Postad 04 december 2008 - 09:34

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Jag fyllde i uppgifterna i dom rutor som var markerade med *
Men före det i formuläret så fanns det ju bilder med nån klickruta som man bestämde vilken del det handlade om, där valde man USB-Midi kabeln såklart, men det har du nog gjort också.

De andra jag gjorde var att man lärade välja något på "Reason for Return" men att något saknades fanns inte att välja så detta valde jag.
Reason for Return : Faulty Product

Sen fanns det ju en ruta för att beskriva felet, detta skrev jag:
Problem Description : I want to tune my drums but that cable was not included in
my "Complete Band Kit"

Exakt samma som jag då, med andra ord.

Jag fick ett svar för ett par dagar sedan från en idiot på RedOctane som sa att jag skulle vända mig till det land som supporterade mig och att det var viktigt att all info fanns med i ärendet, som namn/adress/produkt etc. Allt detta fanns redan i det mailet som han svarade mig på och det mailet var ju ett resultat av att jag fyllde i formuläret om att beställa kabeln.

Idioti, vet inte riktigt vad jag ska göra nu för de verkar ju inte vara de mest intelligenta killarna "over there".

Postad 04 december 2008 - 13:12

Unregisteredd0bf9efb
  • Unregisteredd0bf9efb
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Det är troligen anledningen till att de inte använder Bluetooth på PS3:an.

Nej.
Mig veterligen finns det *inga* tredjepartskontroller som kör BT till PS3an (hojta om du hittar någon).
Detta tyder på ett licensavtal som kostar pengar, eller att Sony är ovilliga till att låta tredjepart kontrollera PS3an via BT och förbjuder det.
Det snackades tidigare om att ett chip som finns i Sixaxis, DS3 och BT remote är det som kontrollerar firmware på PS3an -- kommer inte riktig ihåg vad resultatet av den undersökningen var, men förut var man tvungen att använda en officiell Sony kontroller för att kunna uppgradera firmware.

M.a.o., folk letar efter brister i hårdvaran för att kuna skapa modchip, så varför inte dölja dom någon annanstanns?
Som sagt, minns inte riktigt hela historien, men jag lovar dig att anledningen till att PS3 trummorna inte kör BT inte har nånting att göra med PS2an.

Postad 04 december 2008 - 14:02

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Idioti, vet inte riktigt vad jag ska göra nu för de verkar ju inte vara de mest intelligenta killarna "over there".

Antar att du valde europa (eu-flaggan) som första val med? (dock blev iaf min kabel skickad ifrån england ändå)
En sak du kan göra om det inte funkar är ju att kolla efter telefonnummret på den där gula flyern som var med i paketet, till nordiska custom support, det var ett svenskt nummer.

Postad 04 december 2008 - 14:16

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Antar att du valde europa (eu-flaggan) som första val med? (dock blev iaf min kabel skickad ifrån england ändå)
En sak du kan göra om det inte funkar är ju att kolla efter telefonnummret på den där gula flyern som var med i paketet, till nordiska custom support, det var ett svenskt nummer.

Jag klickade givetvis på EU-flaggan, absolut :) Numret du talat om finns även här : http://activision.cu..._contact_sw.php

Jag ringde dem igår men konstigt nog har de bara öppet EFTER kl 17 och efter jobb glömde jag ringa dem. Hoppas på att komma ihåg det idag!

Postad 04 december 2008 - 14:42

vanka
  • vanka
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Även jag har fått min kabel.

Postad 04 december 2008 - 15:18

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Även jag har fått min kabel.

Fungerar den bra då?

Postad 04 december 2008 - 16:17

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Som sagt, minns inte riktigt hela historien, men jag lovar dig att anledningen till att PS3 trummorna inte kör BT inte har nånting att göra med PS2an.

Var inte så säker på det, det sparas en hel del pengar på att slippa utveckla och tillverka 2 olika uppsättningar kontrollers för PS2 och PS3. Så jag tror knappast det är nåt som RedOctane gråter över.

Postad 05 december 2008 - 14:38

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

jodå, slå hårt, få extra poäng

Jag har nu kommit fram till vad dessa noter markerar.

Det är inte att man ska slå extra hårt för extra poäng, eller möjligt att det är så också men huvudsakligen markerar t ex en sådan speciell gul not att du slå på en öppen hi-hat. Du slår alltså på en hi-hat samtidigt som spelet simulerar/spelar upp noten som om du hade haft en nedtryckt vänsterpedal.

Svårare än så var det inte, lyssna så får ni höra :(

Postad 05 december 2008 - 14:51

Pajje
  • Pajje
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0

Jag har nu kommit fram till vad dessa noter markerar.

Det är inte att man ska slå extra hårt för extra poäng, eller möjligt att det är så också men huvudsakligen markerar t ex en sådan speciell gul not att du slå på en öppen hi-hat. Du slår alltså på en hi-hat samtidigt som spelet simulerar/spelar upp noten som om du hade haft en nedtryckt vänsterpedal.

Svårare än så var det inte, lyssna så får ni höra :(

Men i tutorial så finns det en övning där man ska öva på att slå lite lagom hårdare på de markerade noterna, för högre poäng.

Dock låter det likadant oavsett om man slår som vanligt eller "markerar" slaget.

Men jag har fortfarande inte listat ut hur man ska göra på de markerade noterna när man spelar gitarr?

Och hur tar man långa noter på trummorna förresten, nån som vet det?

/pajje

Postad 05 december 2008 - 14:58

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

/pajje

Du gör en virvel, slår flera täta slag efter varandra.

Postad 05 december 2008 - 15:28

vanka
  • vanka
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Fungerar den bra då?

Jo den funkar väldigt fint. Jag fick många dubbelslag med baspedalen innan jag ställde ner känsligheten på den

Postad 05 december 2008 - 16:27

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Men i tutorial så finns det en övning där man ska öva på att slå lite lagom hårdare på de markerade noterna, för högre poäng.

Dock låter det likadant oavsett om man slår som vanligt eller "markerar" slaget.

Men jag har fortfarande inte listat ut hur man ska göra på de markerade noterna när man spelar gitarr?

/pajje

Långa noter på trummor tar du genom att bara hamra på av bara fasen på just den aktuella trumman :(

Edit: Lite sen där ;)

Redigerat av zinned78, 05 december 2008 - 16:28.

Postad 08 december 2008 - 17:37

comp1337
  • comp1337
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
Nu har min gitarr också pajat lite. Den tar inte varje gång jag trycker högerhands-knappen (name?) neråt, men den tar varje gång uppåt. Och jag är inte så elite så jag använder uppåt än:) Har prövat med nya batterier, och närmre dongeln, men inget har hjälpt. Får förhoppningsvis den utbytt. Köpt på Elgiganten i Malmö, hoppas dem kan byta ut den i Ystad ändå.

Postad 09 december 2008 - 12:40

vanka
  • vanka
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Nu har min gitarr också pajat lite. Den tar inte varje gång jag trycker högerhands-knappen (name?) neråt, men den tar varje gång uppåt. Och jag är inte så elite så jag använder uppåt än:) Har prövat med nya batterier, och närmre dongeln, men inget har hjälpt. Får förhoppningsvis den utbytt. Köpt på Elgiganten i Malmö, hoppas dem kan byta ut den i Ystad ändå.

Det är samma problem som jag hade. Dom bytte ut min utan gnäll.

Postad 09 december 2008 - 14:26

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Ja köpte ett bundle nu på lunchen för runt ~1500 på Media Markt här i Norrköping.
Får hålla tummarna för att de funktionerar!

Postad 09 december 2008 - 15:22

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

Nu fick jag ett mail att den var på väg. tar väl lite tid antar jag

Postad 10 december 2008 - 08:24

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Packade upp det igår och allt verkar funka helt okej efter iaf en 4-5 timmars spelande!
Dock så va trummorna bra mkt svårare än när ja brukar brilljera på lufttrummor.

Postad 10 december 2008 - 14:58

jeppoo
  • jeppoo
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Jag har en xbox 360 gitarr som jag använt till dator, men har nu köpt ett PS3 och undrar om den går att använda till PS3:an?

Går det lika bra rent spelmässigt att använda en GH3-gitarr till World Tour eller går man miste om några funktioner? Blir det rättvist att t.ex spela pro-face-off fast man har olika gitarrer?

Är det förresten någon som vet hur mycket MediaMarkt tar för ett komplett spel med trummor, gitarr och mic till PS3?

Redigerat av jeppoo, 10 december 2008 - 15:00.

Postad 11 december 2008 - 00:58

Baruba
  • Baruba
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Jag har en xbox 360 gitarr som jag använt till dator, men har nu köpt ett PS3 och undrar om den går att använda till PS3:an?

Går det lika bra rent spelmässigt att använda en GH3-gitarr till World Tour eller går man miste om några funktioner? Blir det rättvist att t.ex spela pro-face-off fast man har olika gitarrer?

Är det förresten någon som vet hur mycket MediaMarkt tar för ett komplett spel med trummor, gitarr och mic till PS3?

Nej en 360-gitarr går såklart inte att använda till ps3...

Ska du använda en GH3 gitarr så har du inte en "touch-sensitive pad" som finns på WT-gitarren som gör att man inte behöver trycka in varje not vid solon utan man bara drar fingret över den "touch-sensitive"-delen på halsen. (Kommer inte på ett bra svenskt namn för det just nu)
Ska man köra Pro Face Off och en har en GH3 gitarr och en har en WT-gitarr så gissar jag på att det blir lättare för han med WT-gitarren.

Redigerat av Baruba, 11 december 2008 - 01:00.

Postad 11 december 2008 - 01:31

vanka
  • vanka
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Som föregående talare påpekade så fungerar inte din 360 gotarr och jag upplever att GH3 gitarren laggar medan WT gitarren inte gör det.

Postad 12 december 2008 - 07:46

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0
Idag fick jag min kabel från Redoctane.
Så ni som har beställt eran ge er till tåls den verkar komma även om det verkar ta ett tag

Postad 12 december 2008 - 08:23

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Idag fick jag min kabel från Redoctane.
Så ni som har beställt eran ge er till tåls den verkar komma även om det verkar ta ett tag

Otroligt nog fick jag min igår. Dock, inte ett ljud från RedOctane om att den skulle skickas/hade skickats vilket övriga här inne hade fått. Den bara dök upp efter hela 4-5 veckor...

Postad 12 december 2008 - 10:14

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0

Ja köpte ett bundle nu på lunchen för runt ~1500 på Media Markt här i Norrköping.
Får hålla tummarna för att det funktionerar!

Typ 2-3 inlägg längre upp ;) :rolleyes:

Postad 12 december 2008 - 15:25

Pajje
  • Pajje
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Fick också en kabel idag!

Postad 12 december 2008 - 16:36

Unregistered02428d26
  • Unregistered02428d26
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Fick min kabel idag med.
Fy helvette vilken ###### skillnad det är och spela nu , som natt och dag :rolleyes:

Redigerat av Unregistered02428d26, 12 december 2008 - 17:21.

Postad 12 december 2008 - 19:23

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
Mina trummor funkar jättebra men cymbalerna är lite okänsliga om man träffar nära kanten. Går det att fixa med kabeln eller är det så de är?

Postad 15 december 2008 - 12:20

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Tror ni att en grabb på 8 år fixar att lira detta, det är trummorna han är mest sugen på. Han har lirat en hel del GH3 men mest kört med handkontrollen då får han når inte riktigt på gitarren ( där har han precis fixat medel nivån nu). Men han borde fixa trummorna på lättaste nivån eller?
Han tjatar varje dag om detta nu och man är väl inte så svår övertalad eftersom man själv vill ha det... vill bara inte att han blir för besviken om han nu inte fixar det pågrund av att det är för svårt.

Postad 15 december 2008 - 12:39

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Tror ni att en grabb på 8 år fixar att lira detta, det är trummorna han är mest sugen på. Han har lirat en hel del GH3 men mest kört med handkontrollen då får han når inte riktigt på gitarren ( där har han precis fixat medel nivån nu). Men han borde fixa trummorna på lättaste nivån eller?
Han tjatar varje dag om detta nu och man är väl inte så svår övertalad eftersom man själv vill ha det... vill bara inte att han blir för besviken om han nu inte fixar det pågrund av att det är för svårt.

Beror helt på motorik och förmogan att vilja.

jag ställer mig tveksam, men knappast omöjligt.

Kanske är det lättare med Rock Band 1, är ju en puka mindre och alla på rad. Det finns ju dessutom mycket billigare på blocket.

Postad 15 december 2008 - 12:40

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0
Jag har så gott som lirat igenom trummorna på Medium.

Generellt kan man säga att det är bitvis väldigt enkelt pga att det är samma med trummorna hela tiden. Dvs det är.
gul, gul, gul, gul-röd, gul, gul, gul. gul-röd osv. Men så hipp som happ så kommer det en grön och då är det inte så lätt att vakna till då man inte har använt den gröna på "2 minuter" Detta skiljer sig en hel del från guran. Men för att klara låten och komma vidare så gör det inte så mycket om man nu missar de gröna och blå då de inte är så många och ofta.

Jag tror nog inte att det är några problem om han fixar guran på medium

Postad 17 december 2008 - 21:30

Gokster
  • Gokster
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Undrar hur länge det tar innan kabeln kommer?
Har försökt att kolla hur det går på deras support, men till ingen lycka!

Är det någon som bor här i Lund som har kabeln och vill låna ut den i några minuter? ;)

Postad 17 december 2008 - 22:54

skepnaden
  • skepnaden
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Mina trummor funkar jättebra men cymbalerna är lite okänsliga om man träffar nära kanten. Går det att fixa med kabeln eller är det så de är?

Samma symptom på mitt för dagen nya GH WT. Fast börjar nog få in tekniken något iaf. Det finns en video som visar hur man kan justera känsligheten något med en tejpit vid sensor på symbalen: Youtube klipp

Har inte bestämt mig för om jag ska försöka på det ännu men ni som provar kan väl berätta hur det gick.

Ett annat problem med trummorna jag upplever som större är fördröjningen. Om man lyssnar till vad man bör spela, taktmässigt, så slår jag alltid för sent. Följer jag bilden blir det lite bättre, men det känns som att man spelar konstant osynkat när man får som bäst poäng. Lagg och fördröjning helt enkel, mest på cymbaler (kan bero på okänslighet också se ovan) men även på pukor och minst på baskagge. Har vant mig lite men det är fortfarande påtagligt. Någon annan som har liknande problem? Går de över allteftersom man vänjer sig? Om man lirar gura och lyssnar på trummorna blir det skitsvårt med detta fenomen också.

Postad 17 december 2008 - 22:58

stock
  • stock
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Ett annat problem med trummorna jag upplever som större är fördröjningen. Om man lyssnar till vad man bör spela, taktmässigt, så slår jag alltid för sent. Följer jag bilden blir det lite bättre, men det känns som att man spelar konstant osynkat när man får som bäst poäng. Lagg och fördröjning helt enkel, mest på cymbaler (kan bero på okänslighet också se ovan) men även på pukor och minst på baskagge. Har vant mig lite men det är fortfarande påtagligt. Någon annan som har liknande problem? Går de över allteftersom man vänjer sig? Om man lirar gura och lyssnar på trummorna blir det skitsvårt med detta fenomen också.

Kalibrerat efter trummorna inne i spelet? "calibrate lag" menar jag då.

Något jag stör mig på annars är att när man får "freestyla" på trummorna så är det lite delay på ljudet även efter man har kalibrerat. Så om man vill köra några schyssta fill-ins som passer till låten så blir det helt fel i takten ändå...

Postad 18 december 2008 - 01:03

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Ett annat problem med trummorna jag upplever som större är fördröjningen. Om man lyssnar till vad man bör spela, taktmässigt, så slår jag alltid för sent.

Reaktionskedjan blir väl säkert något längre rent fysologiskskt om man först lyssnar sen typ spelar på gehör än om man är med "i förväg" och ser vad som kommer så man kan vara med samtidigt.

Men självklart kan bild/ljud som är i osynk ställa till det.

Nu har inte jag lirat trummor på en del år (riktiga instrumentet) men trodde i min enfald att jag skulle vara bättre på GHWT-trumdelen.. jo jag klarar ju vissa låtar på expert på ren taktkänsla men långt ifrån alla. Se färger som man ska spela är inte sån stor likhet med riktigt trummande. Sen så är det ju synd att man inte kan bestämma placeringen på trummorna helt själv, hade gärna sett en mer identisk "klassisk" hihat-placering och att man kunnat ställa vinkeln/tilta övriga trummor och cymbaler.

Men överlag så gillar jag väl spelet ändå (*host* tokdiggar det) och tycker WT-trumsetet verkar vettigare upplagt än RB2:s där cymbalerna bara dubblerar befintliga "pukor" vilket jag inte riktigt förstår meningen med.
Eller förstår gör jag men tycker det verkar dumsnålt nästan för dom resonerar väl: "-Ja, folk vill ha cymbaler att slå på med" och det måste ju vara schniik att inte lägga till fler "färger" bara för att inte behöva vidarutveckla det gamla särskilt avancerat och samtidigt lösa så att det funkar lättast möjligen till första RB och vise versa.

Postad 18 december 2008 - 09:07

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Ja fick iaf mail häromdagen ang att min kabel va skickad. =)

Postad 18 december 2008 - 10:19

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Samma symptom på mitt för dagen nya GH WT. Fast börjar nog få in tekniken något iaf. Det finns en video som visar hur man kan justera känsligheten något med en tejpit vid sensor på symbalen: Youtube klipp

Har inte bestämt mig för om jag ska försöka på det ännu men ni som provar kan väl berätta hur det gick.

Om du tar dig tid och läser tidigare i tråden så ser du att jag har berättat om detta tricket från början och att jag även använder det.

Postad 18 december 2008 - 14:45

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Fick min kabel idag den skickades den 16 så jag är nöjd. Dock så fungerar mina trummor ganska bra men lite finjustering kan kanske behövas då jag får starpower ibland fast jag bara slår på en cymbal.'

Tänkte köpta metallica låtarna, men har en fråga, är det alla instrument till dom eller bara gitarr?

Postad 18 december 2008 - 14:59

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Klart grabben fixar det om han är sugen på trummor dom lär sig ju fort i den där åldern om dom är intresserade och har han dessutom lite taktkänsla så får han klämm på det fort. Kanske är ett riktigt trummis-ämne ;) se isåfall till att han får chans att börja lira riktigt slagverk om det skulle vara så.

Postad 18 december 2008 - 15:02

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Klart grabben fixar det om han är sugen på trummor dom lär sig ju fort i den där åldern om dom är intresserade och har han dessutom lite taktkänsla så får han klämm på det fort. Kanske är ett riktigt trummis-ämne ;) se isåfall till att han får chans att börja lira riktigt slagverk om det skulle vara så.

Tänkte köpta metallica låtarna, men har en fråga, är det alla instrument till dom eller bara gitarr?

GH-Met. ska vara "GHWT" baserat så att alla instument funkar har läst det på en sida, var nog här på forumet någon hade länkat eller så var det i speldelen på flashback-forumet.

Postad 18 december 2008 - 16:26

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

GH-Met. ska vara "GHWT" baserat så att alla instument funkar har läst det på en sida, var nog här på forumet någon hade länkat eller så var det i speldelen på flashback-forumet.

Hehe köpte dom och det var iaf trummor på dom så antar att alla finns. Har kört nästan alla låtarna på trummor nu, och vad säger man.. Det är så här trummor ska liras, fasen vilka bra låtar, det är välldigt roliga att spela. Rekommenderar detta till alla som vill ha lite ku l på trummorna. Antar att det är lika roligt på gitarr, då metallica har välldigt fartfyllda låtar. kan inte förstå va dom tänkte på när dom la in vissa låtar i gh. Dom måste ju vara roliga att spela, inte bara låta bra. Go metallica ;)

Redigerat av Unregistered24235, 18 december 2008 - 16:27.

Postad 18 december 2008 - 16:27

Unregistered02428d26
  • Unregistered02428d26
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0

Fick min kabel idag den skickades den 16 så jag är nöjd. Dock så fungerar mina trummor ganska bra men lite finjustering kan kanske behövas då jag får starpower ibland fast jag bara slår på en cymbal.'

Köpte Metallicaskivan till gh3. När jag sen satte igång med GHWT så fanns alla låtarna där. Och svar: JA , alla Metallica låtarna funkar med alla instrumenten.

Redigerat av Unregistered02428d26, 18 december 2008 - 16:27.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.