Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson C905 *

1150 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 October 2008 - 10:52

Unregistered767f9480
  • Unregistered767f9480
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Tror inte att dettta fungerar i c905'an. Den klarar bara java baserade program och det verkar inte detta vara.

Killen som gör det verkar köra det på en W810i, tycker det borde fungera på c905 med.

Postad 25 October 2008 - 11:38

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Killen som gör det verkar köra det på en W810i, tycker det borde fungera på c905 med.

Windows mobile tror jag det handlar om.
".cab" filer kan så vitt jag vet inte hanteras på en Javamobil och kommer nog aldrig kunna :(
Att han har en w810i som telefon spelar väl ingen roll.
Programmet görs på datorn.

Postad 25 October 2008 - 12:06

Djabag
  • Djabag
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur man får tag i den helt blå bilden med bara texten Cybershot som är med i bildspelet i Cybershot temat på C905 ? Det är det temat som var standard när man köpte telefonen. Den ligger inte i mappen med dom andra bilderna som är med i det bildspelet.

Redigerat av Djabag, 25 October 2008 - 12:08.

Postad 25 October 2008 - 16:15

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2402 inlägg
  • 0
Så då har man tagit och beställt denna och samtidigt förlängt sitt abonnemang hos Tre. De hann skicka den i Fredags så hoppas man får den på Måndag och så man får börja leka direkt.

Postad 25 October 2008 - 16:57

xslyyx
  • xslyyx
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Har också köpt min på netOnNet....Super mobil.
Jag har också prickar på 5an o 6ans knappar.....men det är inget som stör.

Jag har en fråga till er allvetare. Har laddat ner opera mini. Jag slår på WiFi och öppnar opera för att surfa!
Hur vet jag att den använder wifi för surfning och inte gprs? Nån som kan svara
Kan man ställa in hur den ska koppla upp?

ps. Batteritiden är helt otrolig på denna....gött

Postad 25 October 2008 - 17:10

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Är det någon som vet hur man får tag i den helt blå bilden med bara texten Cybershot som är med i bildspelet i Cybershot temat på C905 ? Det är det temat som var standard när man köpte telefonen. Den ligger inte i mappen med dom andra bilderna som är med i det bildspelet.

Mja det är skumt men det är skyddade mappar tror jag. Jag valde alternativ "visa dolda mappar" i windows när jag var runt o grötade men jag har för mej att jag så inte den tema-filen ändå. Man skulle liksom vilja ha det temat fast med egna fina bilder som man har tagit! För det programmet som följer med telefonen där man kan visa egna bilder som tema, visar bara upp bilder i pytteformat med en massa larviga effekter.

xslyyx
Mja man får väl upp ett grönt torn/mast när man kör på wi-fi-nätverket? Och det går att ställa in hur man ska prioritera inkopplingen. T.ex vilket som är ens favorit wi-fi nätverk och i vilken ordning man ska koppla upp mot det. Tror även att man ska kunna ställa in att man först o främst ska köra mot sitt wi-fi och om det inte finns tillgängligt, mot det vanlig a mobilnätet.

Redigerat av matvrak, 25 October 2008 - 17:14.

Postad 26 October 2008 - 00:02

aslan1986
  • aslan1986
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Någon som kan bekräfta att C905 har kamera på fronten för videosamtal?

Postad 26 October 2008 - 08:11

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Klippt o skuret från sweclockers..där du också ställde frågan? hihi
Svar:

Jag kan bekräfta att C905 inte har sekundär kamera för videosamtal på fronten

Du får glatt ställa dig framför en spegel då du ska ringa videosamtal.

Postad 26 October 2008 - 09:58

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Den lilla pricken på framsidan som ser ut som en kamera är tydligen en ljussensor istället.

Postad 26 October 2008 - 11:35

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Det är ju själva fan att ingen fysisk affär har fått in skiten än. Har ingen lust å köpa grisen i säcken men är ju så vansinnigt sugen på den här telefonen, dessutom håller min nuvarande telefon på att haverera, hemska tanke att vara telefonlös.
Så blir nog till å lägga en beställning trots allt, men har alla här köpt sin på katshing? Har ingen erfarenhet alls av dom, men har ju fått bra omdömen iaf.
En kanske dum fråga, har telia idag, var bunden till min gamla telefon ett tag men det ska vara slut nu, om jag köper 905:an utan abonnemang, kan det blir några problem med simkortet?

Jag hittade den i torsdags både i Teliabutierna och hos Expert. Köpte min egen på Expert. Min bror köpte sin på Geab. Så visst finns den i butik. Det är dock betydligt billigare att köpa på nätet, även om Geab tydligen hade rätt hyfsat pris i butik (5100:- i fredags).
Det är inget problem att köra med ett äldre simkort, men det kan hända att ditt gamla inte klarar av 3G.

Postad 26 October 2008 - 11:38

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Har också köpt min på netOnNet....Super mobil.
Jag har också prickar på 5an o 6ans knappar.....men det är inget som stör.

Jag har en fråga till er allvetare. Har laddat ner opera mini. Jag slår på WiFi och öppnar opera för att surfa!
Hur vet jag att den använder wifi för surfning och inte gprs? Nån som kan svara
Kan man ställa in hur den ska koppla upp?

ps. Batteritiden är helt otrolig på denna....gött

Om du kör en applikation, t.ex. opera mini, som kopplar upp sig via gprs, kommer det att dyka upp en liten jordglob i övre högra hörnet.

Tycker själv att batteriet går åt rätt så fort när man kör med wlan och/eller bluetooth påsatt.

Postad 26 October 2008 - 15:30

alborz
  • alborz
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
tja folk, har bokat silver färgade från el-giganten men i vilket fall, det första jag undrade var ifall det är möjligt att fixa e-post till mobilen om man har comviq och använder sig av hotmail? Vill helst inte behöva lägga till onödiga tjänster o betala extra i månaden :/ någon som vet? har w880i idag men väntar på c905an

för det andra så har jag alltid älskat samsungs funktion "Privat" där man kan lägga lösenord så att inte vem som helst kan komma åt sms, filer o allt annat ... undrade ifall det fanns någon applikation eller något liknande för SE eller förhoppningsvis c905 eftersom jag tänkt köpa 8gb o vill gärna skydda ifall något skulle hända som t.ex att jag blir av me telefonen eller glömmer den... så, finns det något sätt?

tackar i vilket fall i förhand ;)

Postad 26 October 2008 - 17:58

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Om du kör en applikation, t.ex. opera mini, som kopplar upp sig via gprs, kommer det att dyka upp en liten jordglob i övre högra hörnet.

Precis så är det. Hållet ett öga på jordgloben. Kommer den upp så använder sig telefonen av mobilnätet.

Postad 26 October 2008 - 18:04

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

tja folk, har bokat silver färgade från el-giganten men i vilket fall, det första jag undrade var ifall det är möjligt att fixa e-post till mobilen om man har comviq och använder sig av hotmail? Vill helst inte behöva lägga till onödiga tjänster o betala extra i månaden :/ någon som vet? har w880i idag men väntar på c905an

tackar i vilket fall i förhand ;)

Har för mig att man inte längre kan lägga upp hotmail konton i en e-post klient. Är dock inte 100% säker men är det så kommer du inte kunna köra ditt hotmail konto via telefonen "e-post program".
Man kanske kan komma åt sin hotmail via Mobile MSN. Har dock aldrig provat det programmet själv.

Redigerat av TomasL, 26 October 2008 - 18:14.

Postad 26 October 2008 - 18:32

alborz
  • alborz
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
okej men låt oss säga att vidarebefodrar mina mails från mitt hotmail konto till något helt annat ... vart hittar jag de inställningar som krävs för att koppla upp mig och få liksom meddelanden när jag fått mail o dylikt?

har aldrig lyckats detta me e-post :S

Postad 26 October 2008 - 19:11

GreatMage
  • GreatMage
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Fortfarande inte någon som vet när man kan köpa den kopparfärgade c905:an?

Postad 26 October 2008 - 19:28

xslyyx
  • xslyyx
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Måste bara säga att jag surfade nu ca 30 min med mob på mitt trådlösa nät hemma med opera mini.
Det var skön musik...gick hur smidigt som helst. va inne på facebook & zedge.net.
På zedge hämtade jag teman och låtar med mobilen......SUVERÄNT

Fy faaaaaaan alltså vilken helskön lur. Ruskigt bra kvalite, mycket bra batteritid på min.

PS. Det går o ha samma teman som på c902 och w910....går säkert med fler....dessutom rekomenderar jag joker-temat på zedge....skitsnyggt i mobilen

Postad 26 October 2008 - 20:01

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0

PS. Det går o ha samma teman som på c902 och w910....går säkert med fler....dessutom rekomenderar jag joker-temat på zedge....skitsnyggt i mobilen

Vilket joker tema? Länk?

//Micke

Postad 26 October 2008 - 20:50

xslyyx
  • xslyyx
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
sorry =))

denna

http://www.zedge.net...79/joker-theme/

Postad 26 October 2008 - 21:10

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0

sorry =))

denna

http://www.zedge.net...79/joker-theme/

Fin... har du hittat några flash teman?
Har letat lite men inte hittat några...

//Micke

Postad 26 October 2008 - 22:13

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

okej men låt oss säga att vidarebefodrar mina mails från mitt hotmail konto till något helt annat ... vart hittar jag de inställningar som krävs för att koppla upp mig och få liksom meddelanden när jag fått mail o dylikt?

har aldrig lyckats detta me e-post :S

Uppgifterna hittar du hos din mail leverantör.

Postad 26 October 2008 - 22:26

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Lägg upp lite bilder tagna med c905 är ni snälla :)

Postad 26 October 2008 - 22:52

RoPe
  • RoPe
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Jaha, så har man kört med C905:an några dagar och har ännu inte hittat något att klaga på.
Den har ju inte samam wow factor som t.ex. ifån eller xperia men den har allt jag vill ha.
Jag gillar inte kletiga displayer så touch screens går fet bort. De är för stora också, men det måste de väl vara för att det ska funka att navigera med korvfingrar...
Nåja, åter till C905:an, är man van vid en SE telefon så hanterar man den här utan problem. Själv har jag nästan uteslutande haft SE telefoner, min första var en NH237...

Det jag vill ha i en telefon, och som C905:an levererar.
1. Telefon, med bra ljud och snabb åtkomst till senast slagna nummer och kontakter.
2. Kamera, med så bra kvalitet som går att få i en telefon idag.
3. Wlan, enkelt och snabbt att koppla upp sig
4. GPS med röstvägbeskrivning
5. Bra batteritid

Jag kan bara säga att jag är supernöjd med mitt köp.

Jo, nu kom jag på en sak, PC-Suite funkar inte på mitt jobbs uråldriga Windows 2000 operativ... men det är väl inte SE:s fel att mitt jobb håller fast vid ett operativ där bäst före datumet gick ut för 7-8 år sedan.

Postad 27 October 2008 - 08:36

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Konstigt att ditt jobb använder Windows 2000 det måste ju finnas ganska många bättre alternativ.

Postad 27 October 2008 - 10:59

quattromaniac
  • quattromaniac
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Nu har man testat lite över helgen å jag är väldigt nöjd :)
Ska dock få byta min mobil imorgon pga. att märket "cyber-shot" under displayen var buckligt på min. Ska tydligen vara aluminium å det finns inte en enda reservdel till denna mobil ännu. Fick därför en ny pga. detta lilla fel......

Postad 27 October 2008 - 11:04

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Konstigt att ditt jobb använder Windows 2000 det måste ju finnas ganska många bättre alternativ.

Det är väl inte så konstigt.
windows 2000 fungerar fortfarande bra till många företags behov.
Sen ska vi inte prata om kostnaden för att uppgradera till t.ex XP pro.
Licenser och förmodligen ny hårdvara samt jobb med att utföra detta.
Blir inte billigt. Det ska jämföras med att man redan har ett system som fungerar till det man använder det till.

Redigerat av TomasL, 27 October 2008 - 11:04.

Postad 27 October 2008 - 12:56

Canon
  • Canon
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Hur är det med ljuduppspelningen i denna? Har varit inriktad på W902 tills jag såg att denna var marginellt dyrare. Ger denna lika bra ljud som W902? Har dom samma version av walkman spelaren?

Postad 27 October 2008 - 13:05

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Hur är det med ljuduppspelningen i denna? Har varit inriktad på W902 tills jag såg att denna var marginellt dyrare. Ger denna lika bra ljud som W902? Har dom samma version av walkman spelaren?

Det är en något bättre "spelare" i w902'an.
Med bättre menar jag först och främst mera funktioner.
Mycet flera möjligheter vad gäller spellistor och sortering.
w902'an har t.ex funktionen "Sense me" där man kan sortera musik bl.a efter tempo osv.
w902'an också flera funktioner som är unika för walkman mobilerna.
Ska man ha den till största del till musik så är kanske en walkman mobil ett bättre val.

Postad 27 October 2008 - 13:52

RoPe
  • RoPe
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Visst är det. Men man tog ett beslut för några år sedan att hoppa över XP för att gå direkt på Vista som då var i utvecklingsfas, man trodde väl att Vista skulle lanseras typ 2005 eller nått. När det sedan blev fördröjning på fördröjning så valde man att iallafall vänta på Vista isf att göra två plattformsbyten. Det blir så mycket valideringsjobb så att det är inget man vill göra i "onödan".
Nu verkar det som om de kommer att börja rulla ut Vista efter årsskiftet. Men då får jag väl inte installera PC-Suite istället...

Postad 27 October 2008 - 14:13

thella
  • thella
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Är också lite intresserad av "musik-delen" när det gäller denna telefon. Har nu en w810. Tycker att ljudet är bra, men på låga ljudnivåer kan man höra ett brusljud. Detta är mkt irriterande. Är det någon som vet om denna telefon har samma problem? Är det bättre eller sämre mediaspelare i c905 än w810? Det jag framförallt menar då är ljudkvaliteten samt hur menyerna är uppbyggda.

Postad 27 October 2008 - 14:23

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Jo, nu kom jag på en sak, PC-Suite funkar inte på mitt jobbs uråldriga Windows 2000 operativ... men det är väl inte SE:s fel att mitt jobb håller fast vid ett operativ där bäst före datumet gick ut för 7-8 år sedan.

Jag tror att du kanske kan installera version 2.0.60 av PC-suite.
Den fungerar med Win2k och jag tror att du får den att fungera med c905.
Den versionen innehåller ju dock inte så många funktioner som den nyare 4.006.00

Funktionerna i 2.0.60 är:
Sony Ericsson File Manager
Används för att bläddra i mobilenhetens filsystem och överföra multimediafiler mellan mobilenheten och datorn
Sony Ericsson Sync Station
Program för synkronisering av kalender och kontakter i Microsoft Outlook™ med kalender och kontakter i telefonboken i din Sony Ericsson-mobiltelefon
Sony Ericsson Mobile Networking Wizard
Anslut till Internet med mobilen

Är dock inte helt säker på att denna version fungerar ihop med c905'an men jag skulle tro att den gör det.

Postad 27 October 2008 - 14:32

Unregistered179e2f3e
  • Unregistered179e2f3e
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Är det någon som vet SAR-värdet på denna skönhet.

Postad 27 October 2008 - 14:58

McBen
  • McBen
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Ni som skriver att batteritiden är bra? Vad gör ni med era telefoner. Jag ringer en del och skickar mycket sms och jag får inte batteriet att hålla en dag ens. Då har jag också testat lite andra funktioner i och för sig. men det vore väl bra om man kunde ha telefonen ett dygn utan problem. Sen tycker jag att det är väldigt jobbigt att skriva sms då knapparna skanar känsla och att "fyrkanten" man justerar orden med sitter en våning högre upp. Sen är det förbannat dyrt att använda GPS:en. Sen tycker inte jag bilderna blir något att skryta med heller. Då jämför jag med min gamla k850i. Enda skillnaden är ju att dom är lite större och mycket tyngre. Jag saknar också en kamera för videosamtal på framsidan. Varför ta bort den och ersätta en med en ljussensor?

Men det possetiva är att det är en bra display, snabb i menyer och hög volym. Det finna säkert annat som jag gillar med den också. Men jag är faktiskt besviken just nu. Kanske lär sig att tycka om den men jag hade nog för höga förväntningar.

over and out

Redigerat av McBen, 27 October 2008 - 14:59.

Postad 27 October 2008 - 15:32

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Ni som skriver att batteritiden är bra? Vad gör ni med era telefoner. Jag ringer en del och skickar mycket sms och jag får inte batteriet att hålla en dag ens. Då har jag också testat lite andra funktioner i och för sig. men det vore väl bra om man kunde ha telefonen ett dygn utan problem. Sen tycker jag att det är väldigt jobbigt att skriva sms då knapparna skanar känsla och att "fyrkanten" man justerar orden med sitter en våning högre upp. Sen är det förbannat dyrt att använda GPS:en. Sen tycker inte jag bilderna blir något att skryta med heller. Då jämför jag med min gamla k850i. Enda skillnaden är ju att dom är lite större och mycket tyngre. Jag saknar också en kamera för videosamtal på framsidan. Varför ta bort den och ersätta en med en ljussensor?

Men det possetiva är att det är en bra display, snabb i menyer och hög volym. Det finna säkert annat som jag gillar med den också. Men jag är faktiskt besviken just nu. Kanske lär sig att tycka om den men jag hade nog för höga förväntningar.

over and out

Jag håller inte med dig i mycket.
Skickar rätt mycket SMS och MMS, ringer också en del. Har inget problem att få batterit att räcka i ca 3dagar.
Kanpparna tycker jag inte saknar känsla. Mycket nöjd med dom jämför med t.ex k850.

Sedan skriver du "föbannat dyrt" att använda GPS'n. Det är ju upp till var och en vad man tycker är dyrt.
Det är en aGPS i denna. Villket innebär assisted GPS och att när den slås på så används mobilnätet för att få en snabbare fix. När den väl fått fixen så så använder den inte mobilnätet något mera (om man inte kommer utanför satteliternas täckningsområde). Detta betyder att det kanske max kostar 1kr varje gång man slår på GPS'n. Inte speciellt dyrt tycker jag. Om du nu tycker det är dyrt så kan du slå av denna funktion så kostar det dig ingenting att använda GPS'n.

Visst blir bilderna "fysisk" större och tar lite längre tid att "spara ner" på minneskortet än tidigare modeller.
Ett tips är att du skaffar dig ett M2 ultra kort så går det märkbart snabbare. Jag har ett sådant kort och har nu jämför k850 och c905. c905'an var snabbare att spara ner en bild med högsta kvalite jämfört med samma motiv och k850. Ingen jätteskillnad och inget direkt veteskapligt test men...
En sak till. Bilderna blir mycket bättre än k850. K850 tar mycket dåliga bilder jämfört med andra telefon som t.ex C902 och k810.

Redigerat av TomasL, 27 October 2008 - 15:34.

Postad 27 October 2008 - 17:32

quattromaniac
  • quattromaniac
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Lägg upp lite bilder tagna med c905 är ni snälla ;)

Här är i alla fall en jag tog idag :)

http://i36.tinypic.com/2n730gx.jpg

Postad 27 October 2008 - 18:57

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Till er som köpt telefonen; har ni märkt av några barnsjukdomar? Jag hade tänkt vänta ett tag så att man skulle missa dessa, men det verkar inte vara några som har upplevt detta förrutom att knapparna 5 och 6 skulle vara lite konstiga om jag inte fattade allt fel.

Postad 27 October 2008 - 19:16

McBen
  • McBen
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag håller inte med dig i mycket.
Skickar rätt mycket SMS och MMS, ringer också en del. Har inget problem att få batterit att räcka i ca 3dagar.
Kanpparna tycker jag inte saknar känsla. Mycket nöjd med dom jämför med t.ex k850.

Sedan skriver du "föbannat dyrt" att använda GPS'n. Det är ju upp till var och en vad man tycker är dyrt.
Det är en aGPS i denna. Villket innebär assisted GPS och att när den slås på så används mobilnätet för att få en snabbare fix. När den väl fått fixen så så använder den inte mobilnätet något mera (om man inte kommer utanför satteliternas täckningsområde). Detta betyder att det kanske max kostar 1kr varje gång man slår på GPS'n. Inte speciellt dyrt tycker jag. Om du nu tycker det är dyrt så kan du slå av denna funktion så kostar det dig ingenting att använda GPS'n.

Visst blir bilderna "fysisk" större och tar lite längre tid att "spara ner" på minneskortet än tidigare modeller.
Ett tips är att du skaffar dig ett M2 ultra kort så går det märkbart snabbare. Jag har ett sådant kort och har nu jämför k850 och c905. c905'an var snabbare att spara ner en bild med högsta kvalite jämfört med samma motiv och k850. Ingen jätteskillnad och inget direkt veteskapligt test men...
En sak till. Bilderna blir mycket bättre än k850. K850 tar mycket dåliga bilder jämfört med andra telefon som t.ex C902 och k810.

Sen kostar det väl att ladda hem kartor mm. Jag köpte den i fredags och har provat använda gps:en cirka 3 mil och har redan laddat hem data för 52:- då har jag i och för sig använt google map lite också. Så jag tror att det kostar att ladda hem kartor mm då jag inte har startat gps:en 52 gånger.

hitills idag har jag pratat i 1 timme och 21 minuter och skickat 4 mms med bilder och skickat 39 sms och batteriet är på en kvart enligt mätaren och enligt "telefonstatus" 26% Det är inte vad jag tycker är okay och det är fler i min bekantskap som har samma problem. Så några 3 dagar kan jag aldrig ha i gång min lur utan att ladda. Då är WiFi, blåtand och gps:en avstängd. Men i och för sig så hade jag kunnat kolla upp detta innan. Men jag skrev bara varför jag inte var nöjd så att dom som läser här inte bara ska få reda på något av alla som avgudar vissa telefoner och inte ser verkligheten.

Sen är väl bilderna bättre än K850i men inte så jag vill skryta med dom.

Men jag är inte nöjd i alla fall.

over and out

Postad 27 October 2008 - 19:23

xslyyx
  • xslyyx
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Ni som skriver att batteritiden är bra? Vad gör ni med era telefoner. Jag ringer en del och skickar mycket sms och jag får inte batteriet att hålla en dag ens. Då har jag också testat lite andra funktioner i och för sig. men det vore väl bra om man kunde ha telefonen ett dygn utan problem.

Jag kan säga såhär. Jag har idag skickat en del sms, typ 10st, pratat i den tot ca 3h samt använt den till lite annat, då i mitt bluetooth headset. Jag antar att det slukar lite mer batteri också än vanligt?! Jag har i stundens hetta 42% kvar. Det tycker jag är ruskigt bra. Jämför man med min förra lur w980 så är detta riktigt bra!

Postad 27 October 2008 - 19:41

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Nu vet inte jag riktigt vad det är för typ av betteri i C905, men jag antar att det är Li-jon eller Li-polymer. Och med båda dessa batterityper så måste man ladda ur helt/ladda fullt runt 5 gånger innan batteriet når sin fulla kapacitet. Så var inte besvikna bara för att batteriet är lite kasst nu i början, det kommer att bli bättre.

Postad 27 October 2008 - 20:01

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Sen kostar det väl att ladda hem kartor mm. Jag köpte den i fredags och har provat använda gps:en cirka 3 mil och har redan laddat hem data för 52:- då har jag i och för sig använt google map lite också. Så jag tror att det kostar att ladda hem kartor mm då jag inte har startat gps:en 52 gånger.

hitills idag har jag pratat i 1 timme och 21 minuter och skickat 4 mms med bilder och skickat 39 sms och batteriet är på en kvart enligt mätaren och enligt "telefonstatus" 26% Det är inte vad jag tycker är okay och det är fler i min bekantskap som har samma problem. Så några 3 dagar kan jag aldrig ha i gång min lur utan att ladda. Då är WiFi, blåtand och gps:en avstängd. Men i och för sig så hade jag kunnat kolla upp detta innan. Men jag skrev bara varför jag inte var nöjd så att dom som läser här inte bara ska få reda på något av alla som avgudar vissa telefoner och inte ser verkligheten.

Sen är väl bilderna bättre än K850i men inte så jag vill skryta med dom.

Men jag är inte nöjd i alla fall.

over and out

Det kan väl inte komma som en överaskning för dig att det kostar att ladda ner kartor.
Det är ju så 90% av alla "dumma" mobiler fungerar!
Vet inte vad du har för operatör men många erbjuder ju någon form av tilläggstjäns för data så att det blir billigare.

Jag laddade min telefon igårkväll. Skickade några SMS efter det igår och surfade lite via Wi-Fi.
Idag har jag pratat ca 2h, skickat ca 10 SMS och ungefär 5MMS. Lyssnat 40min på musik via ett bluetooth headset och idag har jag surfat ungefär 30min via Wi-Fi och min är nere på 61%. Det tycker jag är bra.

Jag måste säga att jag tycker det är stor skillnad på bilderna jämfört med en k850. k850 är känd för att ta dåliga bilder och det gör den. En k810 tar mycket bättre bilder än k850.
K810 var SE bästa kameramobil (bildmässigt) tills c902'an kom.
Detta med bildkvalite kan ju vara personligt men jag tycker att c905 tar bättre bilder än c902'an. Sen kan jag väl säga att det går ju inte att jämföra med en vanlig kamera på något sett. Man ska ju ta 8mp med en nypa salt. Det säger inte så mycket. Det mesta utav kvaliten bestäms av sensorn och optiken.

Postad 27 October 2008 - 20:24

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Till er som köpt telefonen; har ni märkt av några barnsjukdomar? Jag hade tänkt vänta ett tag så att man skulle missa dessa, men det verkar inte vara några som har upplevt detta förrutom att knapparna 5 och 6 skulle vara lite konstiga om jag inte fattade allt fel.

Tittade på en i går och anstränger man sig riktigt ordentligt så kanske man kan ana att bakgrundsbelysningen på 5:an och 6:an är uppbyggd av små ljusprickar, men det var inte något jag någonsin skulle upptäckt om ingen nämnt det i denna tråden ;).

Postad 27 October 2008 - 20:41

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Tittade på en i går och anstränger man sig riktigt ordentligt så kanske man kan ana att bakgrundsbelysningen på 5:an och 6:an är uppbyggd av små ljusprickar, men det var inte något jag någonsin skulle upptäckt om ingen nämnt det i denna tråden ;).

Har öven sett det på min nu. Men som sagt jag måste kolla riktigt ordentligt och hade jag inte vetat om det så hade jag inte tänkt på det.

Postad 28 October 2008 - 00:05

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Jaha. Första dammpartikeln innanför linsglaset! Den sabbar bilderna ibland..skit! Samma sjukdom som K850 hade!
Jag hade min K850 inne på service för just detta men till slut tog jag bort linsglaset och så var dom problemen borta(och garantin, men det hade bara varit att sätta dit glaset igen)
Men min C905 vågar jag mej nog aldrig på att öppna. Och hur kul är det med detta damm. Jaja jag får hoppas att den partikeln flyttar på sej..grrrr

Redigerat av matvrak, 28 October 2008 - 00:10.

Postad 28 October 2008 - 08:03

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Jaha. Första dammpartikeln innanför linsglaset! Den sabbar bilderna ibland..skit! Samma sjukdom som K850 hade!
Jag hade min K850 inne på service för just detta men till slut tog jag bort linsglaset och så var dom problemen borta(och garantin, men det hade bara varit att sätta dit glaset igen)
Men min C905 vågar jag mej nog aldrig på att öppna. Och hur kul är det med detta damm. Jaja jag får hoppas att den partikeln flyttar på sej..grrrr

Skicka tillbaka telefonen enligt DOA reglerna till Katshing så skickar dom dig en ny telefon.
Detta har du 7 dagar på dig att göra. Det behöver inte vara större fel än det du beskriver ovan.

Postad 28 October 2008 - 09:56

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Jag tror att du kanske kan installera version 2.0.60 av PC-suite.
Den fungerar med Win2k och jag tror att du får den att fungera med c905.
Den versionen innehåller ju dock inte så många funktioner som den nyare 4.006.00

Funktionerna i 2.0.60 är:
Sony Ericsson File Manager
Används för att bläddra i mobilenhetens filsystem och överföra multimediafiler mellan mobilenheten och datorn
Sony Ericsson Sync Station
Program för synkronisering av kalender och kontakter i Microsoft Outlook™ med kalender och kontakter i telefonboken i din Sony Ericsson-mobiltelefon
Sony Ericsson Mobile Networking Wizard
Anslut till Internet med mobilen

Är dock inte helt säker på att denna version fungerar ihop med c905'an men jag skulle tro att den gör det.

Någon som vet om senaste versionen av PC suite, som följer med C905, kan användas till alla äldre telefoner också?

Jag har behov av att köra med tre andra äldre modeller (K750i, W800i och K850i) plus C905 på samma maskin.

Postad 28 October 2008 - 10:37

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Någon som vet om senaste versionen av PC suite, som följer med C905, kan användas till alla äldre telefoner också?

Jag har behov av att köra med tre andra äldre modeller (K750i, W800i och K850i) plus C905 på samma maskin.

Går man in på SE hemsida och väljer support för k750/w800 och kollar där villken version som finns att ladda ner så får man version 2.10.46. Detta tyder ju på att det inte kommer att fungera.
Gör man samma sak för k850 så får man den senaste versionen 4.006.00

Postad 28 October 2008 - 11:07

ollkli
  • ollkli
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Kan någon som köpt C905 vara så bussig att posta in SAR-värdet under egenskaper. Den informationen hittar ni i original boxen på en lapp.

Mvh

Postad 28 October 2008 - 11:29

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Går man in på SE hemsida och väljer support för k750/w800 och kollar där villken version som finns att ladda ner så får man version 2.10.46. Detta tyder ju på att det inte kommer att fungera.
Gör man samma sak för k850 så får man den senaste versionen 4.006.00

Japp, jag noterade också det och det var egentligen därför jag ställde frågan, i förhoppning om att någon hade praktisk erfarenhet. :)

Jag tycker personligen att det verkar lite knepigt om det skulle vara en speciell version av PC Suite för varje telefonmodell; måste ju vara rena mardrömmen att hålla på med utveckling och underhåll av så många versioner som behövs i så fall. Det borde ju räcka med rätt drivrutiner.

Man får väl testa på egen hand annars... fast det är så träligt att fillijutta med alla drivisar och annat om det inte fungerar. ;)

Postad 28 October 2008 - 11:32

J-MAN
  • J-MAN
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
sar värdet är 0,77 W/kg (10g) sen ni som tyckte d var dyrt med gps:en... ladda ner kartorna från wayfinders hemsida så sparar ni en slant på d:)

Postad 28 October 2008 - 13:04

thella
  • thella
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Är det gratis att ladda hem kartor från Wayfinder? Hur funkar det? Om jag laddar hem för Sverige så funkar mobilen som en hyfsad GPS?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.