Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guitar Hero (IV) World Tour

514 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Dags att rösta, vilket betyg får GHWT (46 medlem(mar) har röstat)

1-5

1. 1 (2 röster [4.35%])

Procent av omröstning: 4.35%

2. 2 (4 röster [8.70%])

Procent av omröstning: 8.70%

3. 3 (7 röster [15.22%])

Procent av omröstning: 15.22%

4. 4 (20 röster [43.48%])

Procent av omröstning: 43.48%

5. 5 (13 röster [28.26%])

Procent av omröstning: 28.26%

Rösta Gäster kan inte rösta
Guitar Hero: World Tour (inkl. Instrument) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7.583332 (11) Inga priser
Guitar Hero: World Tour (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8.333332 (2) 505:-
Guitar Hero: World Tour (Wii) (Nintendo Wii-spel) 1 (0) Inga priser
Guitar Hero: World Tour (inkl. Gitarr) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 5 (6) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 23 November 2008 - 20:02

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Finns det nån som provat trummorna från GH:WT till Rock Band.
Jag velade länge och väll vilket spel jag skulle köpa men många recensioner jag läste ang. Worl Tour VS RB2 var att låtarna var sämre men instrumenten bättre i GHWT, köpte därför det och funderar på och köpa RB/RB2 som bara spel

Yes, funkar fint

Postad 23 November 2008 - 23:40

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Jag har aldrig haft några problem med LP-guran, varken den jag köpte direkt när GH3 kom eller den jag köpte med GH:A.

Dock hoppas jag på att det där med sensitivity tuningen kommer hjälpa, jobbigt som det är nu att man missar en massa fastän man slår rätt ;)

Ps: Jag addar dig Visbit :D

Postad 24 November 2008 - 00:18

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Jag har aldrig haft några problem med LP-guran, varken den jag köpte direkt när GH3 kom eller den jag köpte med GH:A.

Dock hoppas jag på att det där med sensitivity tuningen kommer hjälpa, jobbigt som det är nu att man missar en massa fastän man slår rätt :D

Ps: Jag addar dig Visbit ;)

Gött, jag hoppas få spelet på tisdag och då ska jag sätta tänderna i nya guran och setlisten ;)

Postad 24 November 2008 - 13:53

Unregistered0d5d0cd6
  • Unregistered0d5d0cd6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Ännu en som haft en del strul, röd trumma slutade fungera efter 5-6 timmars användande.
Har varit och bytt ut det idag och förhoppningsvis fick man ett stabilare exemplar den här gången.

Annars är det ju sjukt kul, vi körde tre stycken i helgen. Nu måste man ju bara skaffa ett mic-stativ så man kan lira och sjunga samtidigt ;)

Postad 24 November 2008 - 14:08

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Nu måste man ju bara skaffa ett mic-stativ så man kan lira och sjunga samtidigt ;)

Annars kan man använda headsetet för sången, det gjorde vi.

Postad 24 November 2008 - 14:11

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Start voting guys and germs

Postad 24 November 2008 - 14:11

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Körde lite i helgen. Hade två gitarrer så blev bas, gitarr, sång och trummor..... själv är jag dock rätt dålig så satt mest bredvid och drack öl ;).... Tycker trummorna är väldigt bra jämfört med rockband där slaget med pinnarna hela tiden överröstade ljudet i högtalarna.

Postad 24 November 2008 - 15:00

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1668 inlägg
  • 0
Jag fick spelet i fredags och har testat lite gitarr och "sång". Sonen la beslag på trummorna direkt och verkar nöjd med dem trots att han efter några timmar fick sätta på sig handskar mot skavsåren. :wub: Ska väl själv testa trummorna i kväll.

På det stora hela är jag mycket nöjd med köpet, det kommer att dröja länge innan man kört igenom det. Tyvärr har jag i fortsättningen fått sångförbud av resten av familjen. ;)

Postad 24 November 2008 - 15:44

pwillow
  • pwillow
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
En undran om det här med känsligheten på trummorna.

Ni som anser sig ha fungerande trumset, hur löst kan ni slå på trummorna samtidigt sdom dom registrerar slaget?

All mina trummor och cymbaler funkar men vissa får jag slå väldigt hårt för att det skall registreras.

Ha det gott!
Pontus

Postad 24 November 2008 - 16:44

Unregistered2a53b113
  • Unregistered2a53b113
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Tycker dom vanliga trummorna kräver inte mycket kraft för att registrera slag, men cymbalerna måste jag träffa på ett visst ställe. Högt upp mot själva skruven, ett slag längre ner registreras inte. Slår man dock på detta "rätt" ställe krävs det inte så hårt där heller. problemet är mer när man ska spela "snabba" toner/slag att nåt missas ibland. Har dock inget annat trumset från varken GH4 eller RB att jämföra med.

Kabel för att ändra känsligheten är beställd (se högre upp i tråden). Såg även en intressant mod på youtube där sensorn flyttades ner på cymbalen.

Postad 24 November 2008 - 17:25

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

En undran om det här med känsligheten på trummorna.

Ni som anser sig ha fungerande trumset, hur löst kan ni slå på trummorna samtidigt sdom dom registrerar slaget?

All mina trummor och cymbaler funkar men vissa får jag slå väldigt hårt för att det skall registreras.

Ha det gott!
Pontus

Jag behöver inte slå hårt alls. Tror inte jag slagit någon gång då det inte registrerats, dock lär man slå något hårdare för "crash" ljudet på orangea om man slår långt ner på den

Postad 24 November 2008 - 17:25

pwillow
  • pwillow
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Tycker dom vanliga trummorna kräver inte mycket kraft för att registrera slag, men cymbalerna måste jag träffa på ett visst ställe. Högt upp mot själva skruven, ett slag längre ner registreras inte. Slår man dock på detta "rätt" ställe krävs det inte så hårt där heller. problemet är mer när man ska spela "snabba" toner/slag att nåt missas ibland. Har dock inget annat trumset från varken GH4 eller RB att jämföra med.

Kabel för att ändra känsligheten är beställd (se högre upp i tråden). Såg även en intressant mod på youtube där sensorn flyttades ner på cymbalen.

ok, skall testa lite mer ikväll. Skall också beställa kabeln och programmet för att ändra känsligheten så fort jag kommer hem. Hoppas den kommer snabbt så man slipper packa ihop allt och byta ut det hela i butiken igen.

Postad 24 November 2008 - 20:21

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=dhF5noVUBN8

Hittade den här filmen om hur man kan modda cymbalerna UTAN att skada dem eller plocka isär dem på något svårt sätt.
Har inte provat det själv men jag kommer nog göra det imorgon eller senare ikväll.

Förresten hur lång tid tror ni det tar innan man får sin Midi-kabel?

Postad 24 November 2008 - 20:32

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Hur stora är oddsen att man likt Rock Band 2 kommer göra de gamla spelens låtar spelbara i GHWT?
Vore synd att behöva byta skiva så fort man är sugen på någon av de äldre spelens låtar.

Postad 24 November 2008 - 20:33

sikis
  • sikis
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0
har i dag provat att spela ltie hårdare för att få gula symbalen att funka bättre och det blir rätt bra, men då blir det så att röda pukan i stället känner av smällen ;) och ger utslag i bland av vibrationerna elelr så..:wub: alldrig får man vara nöjd.

Postad 24 November 2008 - 21:51

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1625 inlägg
  • 0
Måste testa och tejpa som i filmen. Har haft lite problem med känsligheten framför allt på gul cymbal, annars så känns mitt set väldigt skönt att spela på. Tackar för länken Olliebox.

Postad 24 November 2008 - 21:58

sikis
  • sikis
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0
Har nu fyllt i formulär och felanmälan på http://redoctane.custhelp.com och ska nu få en kabel hemskickad för att kunna köra känslighetsprogramet så får vi se om det hjälper. Hoppas det ;) annars funkar gittaren och micen kalas så blir till att lira gura nu då :wub:

Postad 25 November 2008 - 09:28

pwillow
  • pwillow
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Har nu fyllt i formulär och felanmälan på http://redoctane.custhelp.com och ska nu få en kabel hemskickad för att kunna köra känslighetsprogramet så får vi se om det hjälper. Hoppas det :( annars funkar gittaren och micen kalas så blir till att lira gura nu då :(

Samma här, kabel beställt... frågan är om man orkar vänta, kanske åker man iväg och letar upp en midikabel :D

Testade lite mer igår kväll och kunde kosntatera att alla trummor och cymbaler funkar men man måste slå väldigt hårt på just cymbalern... även vissa trummor som reagerar vid lätta slag är svåra att få att låta maximalt. Då får man slå så hårt att man hör slagen istälelt för ljudet från spelet.
Kunde också konstatera att min fru är en naturbegåvning på trummor medans jag själv är usel på att sjunga ;) Som du sa, det får bli gitarr nu ett tag :)

Postad 25 November 2008 - 16:31

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
tradera har billiga kablar

Postad 25 November 2008 - 17:01

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Jag testade plocka bort gummiskyddet och tejpa lite på sensorn på mina cymbaler. Resultatet blev bra faktiskt :(

Jag kommer ändå försöka ställa in det lite finare med programmet och sladden när den kommer. Men för er som inte heller orkar vänta så är det bara att göra som i filmen jag länkade. Inga problem för mig iaf. :(

Postad 25 November 2008 - 18:30

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1625 inlägg
  • 0
Testade att tejpa lite idag och jag fick FÖR bra resultat vilket resulterade i dubbelslag. Får ta och expirementera mig fram helt enkelt. Men ändå ett bra och enkelt tips att testa för dom som har problem.

Postad 25 November 2008 - 19:41

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Måste nästan säga att jag gillar Rock Band bättre även fast GHWT har bättre sånger :/
Gillar mer stilen, det är lättare att se "noterna" när man spelar trummor.

Postad 25 November 2008 - 19:54

fidde78
  • fidde78
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
någon som vet om gitarren i detta paket fungerar till guitarr hero legends of rock och aerosmith versionerna?

Postad 25 November 2008 - 19:57

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

någon som vet om gitarren i detta paket fungerar till guitarr hero legends of rock och aerosmith versionerna?

vet inte hur många gånger detta har tagits upp.. ja. alla GH gitarrer passar till alla GH spel

Postad 25 November 2008 - 20:10

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Luzer skulle inte du komma in och spela idag? :huh:

Postad 25 November 2008 - 21:18

jarlen
  • jarlen
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag undrar om ni Xbox360 killar har sett om The Killers DLC kommit ut? Själv kör jag Wii och för mig har det inte dykt upp :huh:

Postad 25 November 2008 - 21:40

mcbain
  • mcbain
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Men det var då typiskt..

Strumbaren fungerar ej på nedåtslag (uppåt fungerar) på min nyinköpta GHWT gitarr. :/

Postad 25 November 2008 - 21:41

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Jag undrar om ni Xbox360 killar har sett om The Killers DLC kommit ut? Själv kör jag Wii och för mig har det inte dykt upp :huh:

Tror de kommer på torsdag/fredag.

EDIT: Det kom 25:e ändå.

Redigerat av pancreas, 26 November 2008 - 08:06.

Postad 25 November 2008 - 23:25

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Luzer skulle inte du komma in och spela idag? :huh:

Jo det trodde jag också, men det har ju inte kommit än :D Men imorgon kommer det garanterat :lol: Ska på en biopremiär imorgon kväll dock så jag kommer inte in förrän senare, sen blir det väl inte för sent heller men hoppas kunna köra nån timme i allafall.

Postad 26 November 2008 - 08:25

Unregistered10784c10
  • Unregistered10784c10
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0
Kan meddela att jag fick byta hela paketet mot ett nytt efter mina problem med trummorna, och nu blev det genast mycket lättare å trumma rätt när man slipper slå dom genom golvet.

Måste säga att det är ju ett riktigt kul spel med stor variation på låtarna. från la bamba till metallica :huh:

Postad 26 November 2008 - 18:11

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Någon som vet om det är skillnad på poäng att använda slidebaren/wavan i stället för svajarmen? Och "genomskinliga" solon med slidebaren mot valiga knapparna? Jag gillar nämligen den gamla xplorer-guran bäst, men det vore ju synd om man gick miste om poäng om man kör med den...

Sedan har mina knappar redan börjat att kärva om man inte trycker mitt på dom, och har inte ens spelat alla låtar än. Har iofs löst problemet med några droppar symaskinsolja, men tycker det är förj...igt att prylarna inte ska hålla bättre från fabrik. Väntar även på kabeln för att kunna justera trummorna...

Postad 26 November 2008 - 19:46

maiky
  • maiky
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Köpte spelet idag ink gittaren.. men gissa om gittarfan inte var trasig då.. :| går ej att slå uppåt,.. bara neråt.. fungerar varken när man spelar eller är i meyn / dashborden.. någon annan som haft liknande fel?

Men det var då typiskt..

Strumbaren fungerar ej på nedåtslag (uppåt fungerar) på min nyinköpta GHWT gitarr. :/

LOL.. tvärt om för mig :unsure: vi kanske ska slå ihop våra? ;)

Postad 26 November 2008 - 20:07

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Gött att du köpt det iaf Maiky :unsure:
Du, jag och McAn får dra ihop ett band nån dag och lira lite ;) Ta en paus från GoW :D

Postad 26 November 2008 - 20:17

maiky
  • maiky
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0

Gött att du köpt det iaf Maiky :unsure:
Du, jag och McAn får dra ihop ett band nån dag och lira lite ;) Ta en paus från GoW :D

Haha,.. mjaaa då lär ja lira gura/bas eftersom ja inte har några trummor B)

Men vettefan.. känns som GOW klår gh alla dar i veckan :D

Postad 26 November 2008 - 21:07

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Äh klaga nu inte :unsure:

Jag ska spela lite nu iaf. McAn är inne nu också så jag ska se om jag får med mig honom ;)

Postad 26 November 2008 - 23:10

Unregistered1eaa5478
  • Unregistered1eaa5478
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Tjena, hämtade ett kit i dag - julklapp till sonen. Dock kände jag efter att ha följt tråden att jag var tvungen att packa upp och testa grejerna. Stor olycka på julaftons kväll om något krånglar... och dessutom fick jag ju chansen att banka lite... :unsure:

Det verkar som allt funkar, även om gul (L) cymbal verkar kräva dels lite mer precision i träffen och dels lite mer kraft, än den högra. Tror ni detta går att kalibrera bort?

Till min andra fråga, som kanske är av mer 360-noob-karaktär:

Jag lirade med guran som Controller 2, trummorna var på 1:an. Men när jag ville backa ur och spela trummorna igen sa spelet att jag inte var inloggad och det krävde att jag loggade på en profil. Vet inte riktigt vad jag gjorde men spelet varnade för att jag skrev över "den första" profilens data och startade om spelet... :)

Vi har två profiler på boxen - kan någon vänlig själ beskriva hur vi ska starta upp spelet med de här kontrollerna och profilerna för att det ska funka...? Behöver vi skapa fler profiler för att kunna använda GH2 guran samt miken?

Tack på förhand!

Redigerat av Unregistered1eaa5478, 26 November 2008 - 23:11.

Postad 27 November 2008 - 10:53

Saikarn
  • Saikarn
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Kanske en dum fråga men går det i Guitar hero 4 köpa två micka och battla mic mot mic eller mick+ gitarr mot mick + gitarr? Har gott om sångare och gitarrister i min bekantskapskrets men sämre om trummisar.

Postad 27 November 2008 - 17:30

simonsimonsson
  • simonsimonsson
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Är stort gh-fan! Dock kör jag på ps2.... så spelet kommer inte förrän imorgon, :P :P

Däremot har jag givetvis spelat hos en polare med 360. Han spelade konstant i 3 dagar. Sen började röd puka att ge sig. Den funkade tillslut inte alls! :) .. Dock pimpande han cymbalerna enligt youtube beskrivning ovan! Funkade hur bra som helst efter det! (inte pukan dock).

Hade en kollega som haft problem med strum-baren, precis som några här beskriver. Så det blir nog banne mig inte lätt för red-octane att plocka hem alla supportärenden som säkert kommit in!

Dock måste jag säga att låtval, känsla och helhet är 9/10 kanske rent av 10! Helt underbart!

Postad 27 November 2008 - 18:52

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Ja spelet i sig är det ju inget fel på enligt mig. Och jag verkar ändå haft ganska tur med mina instrument för gitarren funkar prima förutom att den gnisslar i strumbaren ibland. Plus att trummorna är lite okänsliga då men detta ska fixas snart när sladden väl kommer :P

Postad 27 November 2008 - 19:56

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Någon som har lust att lira ihop?
Adda mig. GT: diarrehampus

Postad 27 November 2008 - 20:01

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Lägger till dig pancreas

Förresten fan vad trevligt det var igår när vi spelade McAn och Luzer. Kör gärna lite ikväll igen om ni är inne :P
Annars ses vi imorgon på turneringen Luzer :)

Postad 28 November 2008 - 11:55

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Någon som vet om det är skillnad på poäng att använda slidebaren/wavan i stället för svajarmen? Och "genomskinliga" solon med slidebaren mot valiga knapparna? Jag gillar nämligen den gamla xplorer-guran bäst, men det vore ju synd om man gick miste om poäng om man kör med den...

Ingen som har koll på detta?

Postad 28 November 2008 - 14:03

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Ollieee -> Ja det var kul, vi får väl se hur länge det blir ikväll med turneringsjoxet, sen får vi tugga vidare på karriären tycker jag :rolleyes:

Pancreas -> Det är bara å hänga på, har du alla instrument?

BuTTuS -> Jag vet inte säkert men det skulle förvåna mig väldigt om det skiljer i poäng. Du får ju poäng för varje not du träffar och inte något extra beroende på "hur" du träffar den.

Postad 28 November 2008 - 15:06

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Pancreas -> Det är bara å hänga på, har du alla instrument?

Jag har alla instrument. Visst är det du som är Visbit?
Om du är så spelade ju vi igår med varandra

Hur många är anmälda till tävlingen?

Postad 28 November 2008 - 15:19

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

BuTTuS -> Jag vet inte säkert men det skulle förvåna mig väldigt om det skiljer i poäng. Du får ju poäng för varje not du träffar och inte något extra beroende på "hur" du träffar den.

Svajarmen ger ju extra poäng på långa toner, frågan är om det blir extra extra med slidebaren...

Postad 28 November 2008 - 15:45

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Jag kanske är med o lattjar lite, derpious på live också.

Postad 28 November 2008 - 19:47

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Tycker vi drar igång en lista med oss på MHB som spelar GH:WT och som gärna spelar online (fyll på listan och adda dom som ni inte har med på eran friendslist.

1 tegelsten

Postad 28 November 2008 - 22:59

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Jag har alla instrument. Visst är det du som är Visbit?
Om du är så spelade ju vi igår med varandra

Hur många är anmälda till tävlingen?

Öh, ja, ehm, just det ja. Rörigt det här med olika namn överallt :rolleyes:

1 tegelsten
2 Visbit

Jag har inte stenkoll men tror INTE man får mer poäng när man kör med svajarmen på långa toner, så har det varit tidigare i allafall. Det enda den är till för är på stjärnnoter att bygga upp mer starpower. Så indirekt får du mer poäng, eftersom starpowern håller i längre. (förvånandsvärt mycket längre grrrr (Ollieee ;))

Postad 29 November 2008 - 00:48

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
1 tegelsten
2 Visbit
3 diarrehampus

Postad 29 November 2008 - 15:33

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Haha jadu Luzer, det var faktiskt ganska roligt. Jag använde whammyn och när vi aktiverade SP samtidigt men min varade längre så hörde man dig där "faaan också...." :)
Vi körde ju i turneringen igår på låten Monsoon, båda fick FC 100% på expert men jag vann på poängen tack vare längre SP :(

1 tegelsten
2 Visbit
3 diarrehampus
4 Ollieee

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.