Yes, funkar fintFinns det nån som provat trummorna från GH:WT till Rock Band.
Jag velade länge och väll vilket spel jag skulle köpa men många recensioner jag läste ang. Worl Tour VS RB2 var att låtarna var sämre men instrumenten bättre i GHWT, köpte därför det och funderar på och köpa RB/RB2 som bara spel
Guitar Hero: World Tour (inkl. Instrument) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Guitar Hero: World Tour (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(2)
|
505:- | |
Guitar Hero: World Tour (Wii)
(Nintendo Wii-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Guitar Hero: World Tour (inkl. Gitarr) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(6)
|
Inga priser |
guitarhero.com för 360, PS3 & Wii (72 inlägg)
|
17 år sedan |
Guitar Hero - World Tour (16 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 23 November 2008 - 20:02
Postad 23 November 2008 - 23:40
Dock hoppas jag på att det där med sensitivity tuningen kommer hjälpa, jobbigt som det är nu att man missar en massa fastän man slår rätt
Ps: Jag addar dig Visbit
Postad 24 November 2008 - 00:18
Gött, jag hoppas få spelet på tisdag och då ska jag sätta tänderna i nya guran och setlistenJag har aldrig haft några problem med LP-guran, varken den jag köpte direkt när GH3 kom eller den jag köpte med GH:A.
Dock hoppas jag på att det där med sensitivity tuningen kommer hjälpa, jobbigt som det är nu att man missar en massa fastän man slår rätt
Ps: Jag addar dig Visbit
Postad 24 November 2008 - 13:53
Har varit och bytt ut det idag och förhoppningsvis fick man ett stabilare exemplar den här gången.
Annars är det ju sjukt kul, vi körde tre stycken i helgen. Nu måste man ju bara skaffa ett mic-stativ så man kan lira och sjunga samtidigt
Postad 24 November 2008 - 14:08
Nu måste man ju bara skaffa ett mic-stativ så man kan lira och sjunga samtidigt
Annars kan man använda headsetet för sången, det gjorde vi.
Postad 24 November 2008 - 14:11
Postad 24 November 2008 - 15:00
På det stora hela är jag mycket nöjd med köpet, det kommer att dröja länge innan man kört igenom det. Tyvärr har jag i fortsättningen fått sångförbud av resten av familjen.
Postad 24 November 2008 - 15:44
Ni som anser sig ha fungerande trumset, hur löst kan ni slå på trummorna samtidigt sdom dom registrerar slaget?
All mina trummor och cymbaler funkar men vissa får jag slå väldigt hårt för att det skall registreras.
Ha det gott!
Pontus
Postad 24 November 2008 - 16:44
Kabel för att ändra känsligheten är beställd (se högre upp i tråden). Såg även en intressant mod på youtube där sensorn flyttades ner på cymbalen.
Postad 24 November 2008 - 17:25
Jag behöver inte slå hårt alls. Tror inte jag slagit någon gång då det inte registrerats, dock lär man slå något hårdare för "crash" ljudet på orangea om man slår långt ner på denEn undran om det här med känsligheten på trummorna.
Ni som anser sig ha fungerande trumset, hur löst kan ni slå på trummorna samtidigt sdom dom registrerar slaget?
All mina trummor och cymbaler funkar men vissa får jag slå väldigt hårt för att det skall registreras.
Ha det gott!
Pontus
Postad 24 November 2008 - 17:25
Tycker dom vanliga trummorna kräver inte mycket kraft för att registrera slag, men cymbalerna måste jag träffa på ett visst ställe. Högt upp mot själva skruven, ett slag längre ner registreras inte. Slår man dock på detta "rätt" ställe krävs det inte så hårt där heller. problemet är mer när man ska spela "snabba" toner/slag att nåt missas ibland. Har dock inget annat trumset från varken GH4 eller RB att jämföra med.
Kabel för att ändra känsligheten är beställd (se högre upp i tråden). Såg även en intressant mod på youtube där sensorn flyttades ner på cymbalen.
ok, skall testa lite mer ikväll. Skall också beställa kabeln och programmet för att ändra känsligheten så fort jag kommer hem. Hoppas den kommer snabbt så man slipper packa ihop allt och byta ut det hela i butiken igen.
Postad 24 November 2008 - 20:21
Hittade den här filmen om hur man kan modda cymbalerna UTAN att skada dem eller plocka isär dem på något svårt sätt.
Har inte provat det själv men jag kommer nog göra det imorgon eller senare ikväll.
Förresten hur lång tid tror ni det tar innan man får sin Midi-kabel?
Postad 24 November 2008 - 20:32
Vore synd att behöva byta skiva så fort man är sugen på någon av de äldre spelens låtar.
Postad 24 November 2008 - 20:33
Postad 24 November 2008 - 21:51
Postad 24 November 2008 - 21:58
Postad 25 November 2008 - 09:28
Har nu fyllt i formulär och felanmälan på http://redoctane.custhelp.com och ska nu få en kabel hemskickad för att kunna köra känslighetsprogramet så får vi se om det hjälper. Hoppas det
annars funkar gittaren och micen kalas så blir till att lira gura nu då
Samma här, kabel beställt... frågan är om man orkar vänta, kanske åker man iväg och letar upp en midikabel
Testade lite mer igår kväll och kunde kosntatera att alla trummor och cymbaler funkar men man måste slå väldigt hårt på just cymbalern... även vissa trummor som reagerar vid lätta slag är svåra att få att låta maximalt. Då får man slå så hårt att man hör slagen istälelt för ljudet från spelet.
Kunde också konstatera att min fru är en naturbegåvning på trummor medans jag själv är usel på att sjunga
Postad 25 November 2008 - 17:01
Jag kommer ändå försöka ställa in det lite finare med programmet och sladden när den kommer. Men för er som inte heller orkar vänta så är det bara att göra som i filmen jag länkade. Inga problem för mig iaf.
Postad 25 November 2008 - 18:30
Postad 25 November 2008 - 19:41
Gillar mer stilen, det är lättare att se "noterna" när man spelar trummor.
Postad 25 November 2008 - 19:54
Postad 25 November 2008 - 19:57
någon som vet om gitarren i detta paket fungerar till guitarr hero legends of rock och aerosmith versionerna?
vet inte hur många gånger detta har tagits upp.. ja. alla GH gitarrer passar till alla GH spel
Postad 25 November 2008 - 21:18
Postad 25 November 2008 - 21:40
Strumbaren fungerar ej på nedåtslag (uppåt fungerar) på min nyinköpta GHWT gitarr. :/
Postad 25 November 2008 - 21:41
Tror de kommer på torsdag/fredag.Jag undrar om ni Xbox360 killar har sett om The Killers DLC kommit ut? Själv kör jag Wii och för mig har det inte dykt upp
EDIT: Det kom 25:e ändå.
Redigerat av pancreas, 26 November 2008 - 08:06.
Postad 25 November 2008 - 23:25
Jo det trodde jag också, men det har ju inte kommit änLuzer skulle inte du komma in och spela idag?
Postad 26 November 2008 - 08:25
Måste säga att det är ju ett riktigt kul spel med stor variation på låtarna. från la bamba till metallica
Postad 26 November 2008 - 18:11
Sedan har mina knappar redan börjat att kärva om man inte trycker mitt på dom, och har inte ens spelat alla låtar än. Har iofs löst problemet med några droppar symaskinsolja, men tycker det är förj...igt att prylarna inte ska hålla bättre från fabrik. Väntar även på kabeln för att kunna justera trummorna...
Postad 26 November 2008 - 19:46
Men det var då typiskt..
Strumbaren fungerar ej på nedåtslag (uppåt fungerar) på min nyinköpta GHWT gitarr. :/
LOL.. tvärt om för mig
Postad 26 November 2008 - 20:07
Du, jag och McAn får dra ihop ett band nån dag och lira lite
Postad 26 November 2008 - 20:17
Gött att du köpt det iaf Maiky
Du, jag och McAn får dra ihop ett band nån dag och lira liteTa en paus från GoW
Haha,.. mjaaa då lär ja lira gura/bas eftersom ja inte har några trummor
Men vettefan.. känns som GOW klår gh alla dar i veckan
Postad 26 November 2008 - 21:07
Jag ska spela lite nu iaf. McAn är inne nu också så jag ska se om jag får med mig honom
Postad 26 November 2008 - 23:10
Det verkar som allt funkar, även om gul (L) cymbal verkar kräva dels lite mer precision i träffen och dels lite mer kraft, än den högra. Tror ni detta går att kalibrera bort?
Till min andra fråga, som kanske är av mer 360-noob-karaktär:
Jag lirade med guran som Controller 2, trummorna var på 1:an. Men när jag ville backa ur och spela trummorna igen sa spelet att jag inte var inloggad och det krävde att jag loggade på en profil. Vet inte riktigt vad jag gjorde men spelet varnade för att jag skrev över "den första" profilens data och startade om spelet...
Vi har två profiler på boxen - kan någon vänlig själ beskriva hur vi ska starta upp spelet med de här kontrollerna och profilerna för att det ska funka...? Behöver vi skapa fler profiler för att kunna använda GH2 guran samt miken?
Tack på förhand!
Redigerat av Unregistered1eaa5478, 26 November 2008 - 23:11.
Postad 27 November 2008 - 10:53
Postad 27 November 2008 - 17:30
Däremot har jag givetvis spelat hos en polare med 360. Han spelade konstant i 3 dagar. Sen började röd puka att ge sig. Den funkade tillslut inte alls!
Hade en kollega som haft problem med strum-baren, precis som några här beskriver. Så det blir nog banne mig inte lätt för red-octane att plocka hem alla supportärenden som säkert kommit in!
Dock måste jag säga att låtval, känsla och helhet är 9/10 kanske rent av 10! Helt underbart!
Postad 27 November 2008 - 18:52
Postad 27 November 2008 - 20:01
Förresten fan vad trevligt det var igår när vi spelade McAn och Luzer. Kör gärna lite ikväll igen om ni är inne
Annars ses vi imorgon på turneringen Luzer
Postad 28 November 2008 - 11:55
Ingen som har koll på detta?Någon som vet om det är skillnad på poäng att använda slidebaren/wavan i stället för svajarmen? Och "genomskinliga" solon med slidebaren mot valiga knapparna? Jag gillar nämligen den gamla xplorer-guran bäst, men det vore ju synd om man gick miste om poäng om man kör med den...
Postad 28 November 2008 - 14:03
Pancreas -> Det är bara å hänga på, har du alla instrument?
BuTTuS -> Jag vet inte säkert men det skulle förvåna mig väldigt om det skiljer i poäng. Du får ju poäng för varje not du träffar och inte något extra beroende på "hur" du träffar den.
Postad 28 November 2008 - 15:06
Pancreas -> Det är bara å hänga på, har du alla instrument?
Jag har alla instrument. Visst är det du som är Visbit?
Om du är så spelade ju vi igår med varandra
Hur många är anmälda till tävlingen?
Postad 28 November 2008 - 15:19
Svajarmen ger ju extra poäng på långa toner, frågan är om det blir extra extra med slidebaren...BuTTuS -> Jag vet inte säkert men det skulle förvåna mig väldigt om det skiljer i poäng. Du får ju poäng för varje not du träffar och inte något extra beroende på "hur" du träffar den.
Postad 28 November 2008 - 19:47
1 tegelsten
Postad 28 November 2008 - 22:59
Öh, ja, ehm, just det ja. Rörigt det här med olika namn överalltJag har alla instrument. Visst är det du som är Visbit?
Om du är så spelade ju vi igår med varandra
Hur många är anmälda till tävlingen?
1 tegelsten
2 Visbit
Jag har inte stenkoll men tror INTE man får mer poäng när man kör med svajarmen på långa toner, så har det varit tidigare i allafall. Det enda den är till för är på stjärnnoter att bygga upp mer starpower. Så indirekt får du mer poäng, eftersom starpowern håller i längre. (förvånandsvärt mycket längre grrrr (Ollieee
Postad 29 November 2008 - 15:33
Vi körde ju i turneringen igår på låten Monsoon, båda fick FC 100% på expert men jag vann på poängen tack vare längre SP
1 tegelsten
2 Visbit
3 diarrehampus
4 Ollieee
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
guitarhero.com för 360, PS3 & Wii
10 bilder
106 filmer