* Officiell Tråd - Samsung i900 OMNIA *
1328 svar till detta ämne
Postad 10 September 2008 - 00:25
magi
-
magi
-
Forumräv
-
-
681 inlägg
Hej har sett att telefonen snart kommer till Sverige så tänkte höra vad era intryck av telefonen är.
Hur är bateritiden med normal användning.
Funkar den bra som musikspelare
Är gpsen att lita på, är den svår att använda
Har ni något övrigt att säga som man bör tänka på.
Börjar få bråttom då min N95 dog för ett par veckor sedan, och sedan dess varit utan.
Men då jag sen några månader tillbacks haft 3 telefoner som jag varit intereserad av så vill jag vänta tills alla kommer ut så man kan känna på dom, än så länge är det bara HTC TP som kommit ut, och den var ju riktigt fin men jag vill vänta och ge Ericsson Xperia en chans, likaså Samsung Omnia vill jag titta lite närmare på innan jag bestämmer mig.
De kan hur som hälst vara interesant att höra vad ni har att säga om den. Tack på förhand.
Postad 10 September 2008 - 12:18
malajo
-
malajo
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Jag köpte min från Expansys och det följde med headset och laddare, inget sc-kort men jag har redan ett på 6Gb ;-)
Kan även bekräfta att tillbehören till G600 passar.
Undrar vilket GPS-program man ska använda?
Rekomendationer?
Kanske kan hitta något på piratbukten eller är det betala som gäller?
Undrar oxå om nån vet om man kan "dölja" bilder och filmer på något vis?
Alltså typ göra dom till dolda filer så dom inte syns i telefonen, kunde det på min N95 med nått program.
Och så undrar som om man kan fixa så det går att titta på Youtube-filmer på något vis?
hur avinstallera jag ett program som jag har installerat?
Redigerat av malajo, 10 September 2008 - 12:19.
Postad 10 September 2008 - 12:32
Unregistered255369a1
-
Unregistered255369a1
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Jag köpte min från Expansys och det följde med headset och laddare, inget sc-kort men jag har redan ett på 6Gb ;-)
Kan även bekräfta att tillbehören till G600 passar.
Undrar vilket GPS-program man ska använda? Rekomendationer? Kanske kan hitta något på piratbukten eller är det betala som gäller?
Undrar oxå om nån vet om man kan "dölja" bilder och filmer på något vis? Alltså typ göra dom till dolda filer så dom inte syns i telefonen, kunde det på min N95 med nått program.
Och så undrar som om man kan fixa så det går att titta på Youtube-filmer på något vis?
hur avinstallera jag ett program som jag har installerat?
Läs följande artikel på Gsmarena, där finns en beskrivning av hur du kan titta på Youtube filmer i olika upplösning: http://www.gsmarena....eview-267p6.php
Postad 12 September 2008 - 13:58
tuffamalin61
-
tuffamalin61
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
jag mailade clickok och de sa att de kommer få en leverans på omnia den 29/9, vi får dock hoppas att de håller det.
men då undrar jag om någon har köpt något från de och kan ge lite feedback.
Postad 12 September 2008 - 17:54
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Läs här: https://www.prisjakt...info.php?f=2614Verkar inte vara världens mest seriösa butik...
Postad 13 September 2008 - 00:46
oxido
-
oxido
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag loggade in på min msn på mobilen o efter det ligger alla msn kontakter tillsammans med mina vanliga telefonkontaker. Kan man sortera bort så man bara ser sina telefon kontakter i telefonboken ?
Postad 13 September 2008 - 16:41
malajo
-
malajo
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Jag loggade in på min msn på mobilen o efter det ligger alla msn kontakter tillsammans med mina vanliga telefonkontaker. Kan man sortera bort så man bara ser sina telefon kontakter i telefonboken ?
Det vet jag inte men jag vet att det fanns en inställning om den ska lägga till kontakterna från msn i adressboken. Antar att du missade den inställningen. Nån som känner till något gps-prog som funkar med Omnia? Har testat Tomtom men den kan inte hitta gps-antennen (?)
Postad 13 September 2008 - 17:05
oxido
-
oxido
-
Rookie
-
8 inlägg
Det vet jag inte men jag vet att det fanns en inställning om den ska lägga till kontakterna från msn i adressboken. Antar att du missade den inställningen.
Ok Du vet inte vart den inställningen finns? Så kanske jag kan ta bort alla kontakter o sen lägga in dom jag vill ha igen Nån som känner till något gps-prog som funkar med Omnia? Har testat Tomtom men den kan inte hitta gps-antennen (?)
Jag provade tomtom o fick igång gpsen men den funkar inte så bra. Har garmin XT nu o det funkar väl rätt skapligt. Dock tycker jag tomtom ser mkt snyggare ut. Jag skulle vilja ha det programmet som e med på bilderna på tex samsungs hemsida. Men vet inte vad det heter.
Redigerat av oxido, 13 September 2008 - 17:10.
Postad 13 September 2008 - 23:56
Quist08
-
Quist08
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Det vet jag inte men jag vet att det fanns en inställning om den ska lägga till kontakterna från msn i adressboken. Antar att du missade den inställningen.
Nån som känner till något gps-prog som funkar med Omnia? Har testat Tomtom men den kan inte hitta gps-antennen (?)
Första gången man startar gps tar det alltid några minuter. TomTom kan använda den interna gps:en men det bästa är att använda GPSGate som mellanhand. annars ska man ändå undvika använda den interna gps:en för längre resor då den blir för varm. Istället bör man använda en extern gps och då funkar TomTom felfritt.
Postad 14 September 2008 - 00:01
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Ni som väntar tills det släpps i Sverige på svenska: det blir bara svenska menyerna ni väntar på. Som sagt tidigare kommer QWERTY tangentbordet aldrig att ha åäö på själva tangenterna utan XT9 kommer att lösa uppgiften (som med äö i tyskland idag).
Dessutom finns det redan ett sätt att få det gamla WM minitangentbord till svenska med SkandinaviskTastatur5.cab (har testat den själv utan problem). Därtill kan man installera svensk stavkontroll om ni inte nöjer er med att XT9 stavar rätt medan man skriver med Swedish Input (Crossbow).cab (dvs. den ersätter den engelska ordboken med den svenska - då kan man köra svensk spellcheck i både mejl och Word-dok).
Ni som redan har en engelsk version av enheten kan söka på dessa två .cab filer hos xda-developers.com. Jag kör de utan problem.
Varför skulle inte omnia få svensk tangentbord, är det inte en windows mobil? Borde funka som på alla andra windows mobiler att man får trycka på fn knappen först för att få fram åäö och andra specialtecken.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 14 September 2008 - 00:05.
Postad 14 September 2008 - 08:52
oxido
-
oxido
-
Rookie
-
8 inlägg
Varför skulle inte omnia få svensk tangentbord, är det inte en windows mobil? Borde funka som på alla andra windows mobiler att man får trycka på fn knappen först för att få fram åäö och andra specialtecken.
Det finns redan åäö på dom som finns ute nu. Det ligger som du säger inne bland special tecken o andvänder man xt9 behover man nästan aldrig gå in bland bland specialtecknen eftersom dom flesta orden redan finns med  . Det som det pratas om är om det ska finnas åäö direkt på tanetbordet men så kommer det förmodligen inte bli. Så den enda skillnaden på den svenska versionen blir ju att alla menyer blir på svenska men det kommer man nog kunna lägga in själv om man har en utländsk version oxå.
Postad 14 September 2008 - 09:14
oxido
-
oxido
-
Rookie
-
8 inlägg
Första gången man startar gps tar det alltid några minuter. TomTom kan använda den interna gps:en men det bästa är att använda GPSGate som mellanhand. annars ska man ändå undvika använda den interna gps:en för längre resor då den blir för varm. Istället bör man använda en extern gps och då funkar TomTom felfritt.
Menar du att man ska köpa en extra extern gps för att den inbyggda blir för varm ? Eller finns det både en intern o en extern gps i omnian ? Edit : Stavning
Redigerat av oxido, 14 September 2008 - 09:47.
Postad 14 September 2008 - 09:46
Unregistered1a25347f
-
Unregistered1a25347f
-
Användare
-
-
151 inlägg
Är det någon som har koll på om Tre kommer att sälja denna?
Postad 14 September 2008 - 10:02
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Menar du att man ska köpa en extra extern gps för att den inbyggda blir för varm ? Eller finns det både en intern o en extern gps i omnian ?
Edit : Stavning
En lösning som jag använder mig av är extern antenn, för anledningen till att den interna gpsen blir varm är dålig mottagning tex när du använder den i en bil, den arbetar då på full effekt och blir varm som tusan, nu har jag en touch cruise men har upplevt fenomenet på flera olika telefoner. Vet ju inte säkert om omnia har uttag för antenn då jag aldrig hållit i någon. Om den inte har det är min rekommendation att man köper en lös puck att ha i bilen även om det känns surt.
Postad 14 September 2008 - 10:21
oxido
-
oxido
-
Rookie
-
8 inlägg
En lösning som jag använder mig av är extern antenn, för anledningen till att den interna gpsen blir varm är dålig mottagning tex när du använder den i en bil, den arbetar då på full effekt och blir varm som tusan, nu har jag en touch cruise men har upplevt fenomenet på flera olika telefoner. Vet ju inte säkert om omnia har uttag för antenn då jag aldrig hållit i någon. Om den inte har det är min rekommendation att man köper en lös puck att ha i bilen även om det känns surt.
OK då vet jag lite iaf  Får väl se om det blir aktuellt att skaffa en extern antenn. Om Jag ska navigera mkt så köper jag säkart en "rikigt" gps istället.
Postad 14 September 2008 - 11:10
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
fel tråd
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 14 September 2008 - 11:10.
Postad 14 September 2008 - 11:48
oxido
-
oxido
-
Rookie
-
8 inlägg
Är det någon som har koll på om Tre kommer att sälja denna?
Nej tyvär vet jag inget om det, Nån annan kanske gör det. Annars får du ringa o kolla med dom
Postad 14 September 2008 - 18:01
Unregistered1a25347f
-
Unregistered1a25347f
-
Användare
-
-
151 inlägg
Nej tyvär vet jag inget om det, Nån annan kanske gör det. Annars får du ringa o kolla med dom 
Har ring och kollat med dom. Personen jag pratade med sa att dom inte hade mer info än det som stod på deras hemsida, tänkte att någon här kanske har mer koll.
Postad 14 September 2008 - 22:32
malajo
-
malajo
-
Amatör
-
-
62 inlägg
GPSGate är ett program eller? Som gör vadå???
Postad 15 September 2008 - 18:30
tuffamalin61
-
tuffamalin61
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
jag såg att om man beställer mobilen på megastore.se så får man med ett 8gb minneskort på köpet, men då måste man förhandsboka, då kan man hämta ut den i butiken den 9/10
Postad 16 September 2008 - 13:23
Aldabal
-
Aldabal
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Hur många mer än jag har lagt en beställning?
Postad 16 September 2008 - 16:11
tuffamalin61
-
tuffamalin61
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
jag har oxå beställt den .
Postad 17 September 2008 - 03:44
Hostis
-
Hostis
-
Användare
-
-
140 inlägg
Ska ju komma en bantad version av OMNIA också..
Samsung T919 tydligen.. Den har ju 5 mpx kamera, gps och touch wiz eller va den nu heter. 16 gb minne ofc..
Men vad dom har tagit bort vet jag ej exakt..
Men tydligen så är det mindre användande av win mobile 6.1
Antar att denna kommer vara billigare också..
Men ja kommer sikta mig på en OMNIA ändå när den börjar komma ut i butikerna.
Har som regel och inte köpa något om jag själv inte ser den fysiskt och har testat den.
Redigerat av Hostis, 17 September 2008 - 03:45.
Postad 17 September 2008 - 10:58
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
Ska ju komma en bantad version av OMNIA också.. Samsung T919 tydligen.. Den har ju 5 mpx kamera, gps och touch wiz eller va den nu heter. 16 gb minne ofc..
Men vad dom har tagit bort vet jag ej exakt.. Men tydligen så är det mindre användande av win mobile 6.1 Antar att denna kommer vara billigare också..
Men ja kommer sikta mig på en OMNIA ändå när den börjar komma ut i butikerna. Har som regel och inte köpa något om jag själv inte ser den fysiskt och har testat den.
Vad jag kan läsa & se så är Samsung T919 samma telefon som SGH-F480 (touchwiz). Den har funnits nån månad nu på svenska marknaden & har oxå en egen tråd.
Postad 17 September 2008 - 12:52
rilo84
-
rilo84
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Ni som har telefonen. Hur fungerar Wlan jämfört med 3g att surfa med ?
Postad 17 September 2008 - 13:05
Hostis
-
Hostis
-
Användare
-
-
140 inlägg
Vad jag kan läsa & se så är Samsung T919 samma telefon som SGH-F480 (touchwiz). Den har funnits nån månad nu på svenska marknaden & har oxå en egen tråd.
OKey. Jag bara hörde ngt om det jag skrev ovan. Sökte lite på nätet och fick fram en helt annan telefon.. kolla gärna in denna länk.. Kanske jag som har missförstått det hela. För enligt en komentar " most people are tearing this phone a new usb port mainly because they want t-mob to pick up the omnia instead… but what people fail to understand is this is t-mobile we’re talking about. they are the pickiest cell phone company in america and they probably didnt even want to give the f480 the time of day. people should be happy t-mob is making effort to become more advanced " KällaStår massa om T-Mobile Är det nån operatör i usa som har ensam rätt på denna modell då endast ?
Postad 18 September 2008 - 02:38
perkan
-
perkan
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag skulle behöva lite hjälp med mms-inställningarna till min i900. Får det inte att funka, har 3 som operatör.
Vore tacksam för svar MVH perkan
Redigerat av perkan, 18 September 2008 - 02:40.
Postad 18 September 2008 - 11:07
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Har du hämtat inställningarna från operatören?
Har iaf jag fått göra hos varje operatör jag haft. Iförsej inte haft 3 men det ska väl inte vara någon skillnad...
Postad 18 September 2008 - 13:00
andis.o
-
andis.o
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Jag skulle behöva lite hjälp med mms-inställningarna till min i900. Får det inte att funka, har 3 som operatör. Vore tacksam för svar MVH perkan
Jag hade hjälp av den här sidan när jag ställde in mms: http://mybroadband.c...ead.php?t=62506
Postad 18 September 2008 - 15:32
Unregistered255369a1
-
Unregistered255369a1
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Enligt källa på Samsung, så kommer inte telefonen till Sverige förren vecka 43 *suck*. Har väntat länge på denna, sedan jag reklamerade min sgh-i780 och gick tillbaka till min gamla sgh-i600.
Postad 18 September 2008 - 16:46
Unregistered6b8ff32e
-
Unregistered6b8ff32e
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Är väldigt skeptisk till att 128 meg ram kommer att räcka på denna telefon
Postad 18 September 2008 - 16:55
hanky panky
-
hanky panky
-
Amatör
-
-
82 inlägg
är den här telefonen en värdig motståndare till iphone? hade tänkt köpa en iphone, men gillade inte det med att den kopplar upp på nätet av sig själv å så. har istället funderat på den här  bra val?
Postad 18 September 2008 - 18:23
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
är den här telefonen en värdig motståndare till iphone? hade tänkt köpa en iphone, men gillade inte det med att den kopplar upp på nätet av sig själv å så. har istället funderat på den här bra val?
Iphone kopplar inte upp sig själv på nätet, jag har själv en utan fri surf å ja har aldrig haft extra räkning på internet (3G)
Postad 18 September 2008 - 18:32
hanky panky
-
hanky panky
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Iphone kopplar inte upp sig själv på nätet, jag har själv en utan fri surf å ja har aldrig haft extra räkning på internet (3G)
oj  dom på telia säger att man knappt klarar sig utan fri surf
Postad 18 September 2008 - 18:33
andis.o
-
andis.o
-
Amatör
-
-
64 inlägg
är den här telefonen en värdig motståndare till iphone? hade tänkt köpa en iphone, men gillade inte det med att den kopplar upp på nätet av sig själv å så. har istället funderat på den här bra val?
Det beror på vad du värdesätter högst, skriv gärna ner vad som är viktigast så ska jag försöka svara på vilken som är det bättre valet. Några jämförelser Surfning - iphone (solklar vinnare, väldigt snabbt och enkelt att surfa med den, omnian är långsammare och hackar/låser tillfälligt när man navigerar) Musikspelare - iphone (snyggare och bättre upplagt + riktigt hörlursuttag) Videospelare - omnia (klarar fler format, tex. divx.) Storlek - väldigt lika, möjligt att iphone känns mindre i fickan tack vare oval baksida. Sms - iphone (mycket snyggare gjort med pratbubblor) dock fler val av tangentbord på omnia Egna ringsignaler - omnia (lätt att välja signal för samtal, sms/mms går också om man lägger filen i rätt mapp) lite mer omständigt att byta ringsignal på iphone men det går, sms tror jag inte man kan välja egen signal för) Skicka filer mellan telefoner eller dator - omnia klarar det, inte iphone Använda som modem - omnia (samma som ovan) Gps - har inte använt så mycket men ingen större skillnad när man använder google maps. På omnian går det installera "riktiga" gps-program men det är väl på väg till iphone också.
Postad 18 September 2008 - 19:32
hanky panky
-
hanky panky
-
Amatör
-
-
82 inlägg
jag kommer bara ringa, smsa, se på film och lyssna på musik  ska hålla mig borta från internet xD
Postad 19 September 2008 - 03:05
Quist08
-
Quist08
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Hej igen. Har inte hunnit svara på tidigare frågor så jag tänkte försöka med en snabbis. Åäö finns tillgängliga via symboltangenterna i Samsung keyboard, det är bara att det är 9 sådana skärmar man måste bläddra igenom för att komma dit. Men det behövs egentligen inte eftersom XT9 gissar rätt ord i 99% av tillfällen. Det är dock lite annorlunda när man ska skriva namn med dessa tecken, men i dessa fall så hamnar dessa i minnet efter första gången och kommer sedan upp med XT9. Mitt inlägg kring det här var riktat till de som satt och väntade på att telefonen skulle komma till Sverige bara för att de ville kunna skriva på svenska. Samsungs allt-i-allo lösning innebär att de enbart behöver fixa svenska texter till menyer och hjälpfilerna medan tangentbordslösningen förblir densamma. Vill du absolut ha svenska menyer eller känner dig tryggare med en leverantör i Sverige är det bara att vänta. Annars finns det inga anledningar att vänta (däremot kan jag säga att det är självklart tryggare att handla genom ett företag som Expansys som har representation i Sverige än att bara handla på eBay - bara med tanke på att fel kan uppstå). Den interna GPS:en fungerar utmärkt och nu efter jag installerat en ny ROM på min får jag en signal på 20-30 sekunder med min lösning. Enda nackdelen är att den blir varm om man använder den för typ mer än en timme. Utmärkt för att hitta i stan men om man ska köra till Danmark från Stockholm eller Göteborg föreslår jag att man köper en billig bluetooth GPS enhet. Jag lyckades få den interna GPS:en att funka med TomTom utan något annat program men det var lite opålitlig och jag behövde fixa en stark signal med Google Maps och sedan slå på TomTom direkt (TomTom 7 har en inställning som kallas "Internal GPS" men den funkade inte för mig, däremot om jag satte GPS program att använda COM2 i Settings-External GPS och sedan valde "Other NMEA" i TomTom och COM2 som porten gick det). Eftersom det funkade halvdant valde jag att skaffa GPSGate som är en mjukvara som blir ett gränssnitt mellan den interna GPS enheten och TomTom. Den håller den internal GPS:en igång med en färsk signal och slussar positioneringsinformationen till TomTom via en virtuell COM port. Jag kör sedan Mortscript och har en enda menylänk som jag klickar på som startar GPSGate sedan startar TomTom, signalen hittas inom en halv minut. Sedan när jag stänger TomTom, skripten känner av detta och stänger av GSPGate automatiskt. För de som har frågor och inte är rädda för engelska föreslår jag att gå in på http://i900.modaco.com där man verkligen är på framkanten med denna telefon. Lycka till!
Postad 19 September 2008 - 12:11
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
oj dom på telia säger att man knappt klarar sig utan fri surf 
Sånt säger man bara föra att man ska tjäna extra pengar
Postad 19 September 2008 - 18:31
hanky panky
-
hanky panky
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Sånt säger man bara föra att man ska tjäna extra pengar 
det är det jag misstänker  men det får bli antingen den här supergrejen, diamanten, SE c902 eller viewty :/
Postad 19 September 2008 - 19:01
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Postad 19 September 2008 - 19:20
Unregistered44aa6f6b
-
Unregistered44aa6f6b
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
I lager här
NOPE.....har ringt dom Dom luras.....den kan bara bokas
Postad 19 September 2008 - 19:22
D_A_G_G
-
D_A_G_G
-
Rookie
-
4 inlägg
I lager här
Dock står det i texten ovanför det som säger att de har det i lager: I900, föreställ dig mer än bara en mobil. Multimedia- och handdatoregenskaper, 5-megapixelskamera och GPS. Med Windows mobile 6.1 professional. Vi har för närvarande inget bekräftat lev. datum på denna telefon.
Så jag tolkar nog det som de har skrivit fel på något sätt... Bäst är nog att ringa kundtjänst så man verkligen vet att de har den inne.
Postad 19 September 2008 - 20:03
hanky panky
-
hanky panky
-
Amatör
-
-
82 inlägg
jag känner att jag måste ha den här telefonen  men det är ett hårt slag mot min ekonomi :/ hjälp mig andis.o, är den värd pengarna? 6-7 lakan för den va? :/
Postad 20 September 2008 - 13:02
malajo
-
malajo
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Nån som känner till något bild-redigeringsprogram som funkar på Omnia?
Skulle vilja ha lite mera val än dom som finns i telefonen.
Och så undar jag om det är nån mer som tycker telefonen drar jävligt mycket mer batteri när man använder SPC Shell?
Hade det installerat tidigare men fick ladda telefonen stup i kvarten då, avinstallerade det och nu tycker jag telefonen "varar" mycket längre.
Postad 20 September 2008 - 14:35
Miros
-
Miros
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hur fungerar det med GPSn? det finns ju redan kartor installerade men kommer den iallafall koppla upp mot operatör eller kan man använda den som en "vanlig" gps utan abonemang? kommer vilja köra den med ett kontantkort de första 2 veckorna innan jag får mitt privata abonemang från jobbet
Postad 20 September 2008 - 16:05
andis.o
-
andis.o
-
Amatör
-
-
64 inlägg
jag känner att jag måste ha den här telefonen men det är ett hårt slag mot min ekonomi :/ hjälp mig andis.o, är den värd pengarna? 6-7 lakan för den va? :/
Jag tycker inte den är värd det, så jag sålde den och nu har jag en f480 touchwiz istället.
Postad 21 September 2008 - 01:10
Quist08
-
Quist08
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Jag tycker inte den är värd det, så jag sålde den och nu har jag en f480 touchwiz istället.
Shock and dismay! För egen del. Tyckte du bidrog med en hel del till diskussionen. Priset är i nivå med andra ledande Windows Mobile telefoner som varit på marknaden samtidigt som vad dessa levererar skjuter i taket. Själv tycker jag att det är helt klart värt det! Men man måste komma ihåg att denna telefon är en Windows Mobile vilket innebär att allt man behöver för kontoret är inbyggt från dag 1, det går att lägga till övrig funktionalitet som man kan önska sig om man räknar med att lägga ned lite tid på det och det är möjligt att få det att göra vad man vill men det är i slut ändan en Microsoft produkt med alla skönhetsfel det kan innebära. Med andra ord är den i sig ingen 8 Megapixel kamera spel maskin men den är heller inte en Blackberry. Själv var jag väldigt imponerad av min N95 8Gb men det fanns vissa saker som höll den tillbaka. Nokia envisades om att den var riktad till en "icke business" marknad och inte möjliggjorde epost info på today skärmen. Samtidigt var den S60 3rd edition utan pekskärm. Jag behövde ladda den med en beta programvara (Adaptxt) för att få skriva epost i en vettig hastighet. Men kameran var oöverträffad och det fanns växande möjligheter med tredje parts program marknaden. Det är tydlig att Samsung med Omnian försökte få till allt som N95 hade i ett WM paket som liknade iPhone och LG Viewty. De träffade målet. Men om man inte orkar med Microsoft och inte har en sådan stor användning för dess affärsmöjligheter bör man kanske tänka lite extra över om det är värt priset.
Postad 21 September 2008 - 08:28
malajo
-
malajo
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Hur ändrar jag så att telefonen inte kopplar upp sig när jag använder TomTom?
För den använder väl gprs oxå för att hitta positionen?
Och så undrar jag om det inte fanns en video på youtube där killen bara vände telefonen upp-och-ner för att "muta" den när det ringde???
Var hittar jag den inställningen?
Redigerat av malajo, 21 September 2008 - 09:23.
Postad 21 September 2008 - 09:50
andis.o
-
andis.o
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Hur ändrar jag så att telefonen inte kopplar upp sig när jag använder TomTom?
För den använder väl gprs oxå för att hitta positionen?
Och så undrar jag om det inte fanns en video på youtube där killen bara vände telefonen upp-och-ner för att "muta" den när det ringde??? Var hittar jag den inställningen?
A-gps använder sig av information från telemasterna för att snabbare kunna visa din position, men det ska inte skickas någon data vad jag har förstått, informationen finns redan i nätet så att säga. Etiquette pause heter funktionen du söker.
Postad 21 September 2008 - 09:54
andis.o
-
andis.o
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Shock and dismay! För egen del. Tyckte du bidrog med en hel del till diskussionen.
Han frågade om jag tyckte den var värd pengarna och jag svarade...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|