Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Diablo III

2055 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Diablo III (PC) (PC-spel) 9 6.065788 (75) Inga priser
Diablo III (Mac) (Mac-spel) 1 3.5 (1) Inga priser
Diablo III - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 2 (0) Inga priser
Diablo III (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7.666666 (2) 235:-
Diablo III (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7.5 (1) 1 902:-
Diablo III: Eternal Collection (Switch) (Nintendo Switch-spel) 1 7.666666 (2) 449:-

Postad 06 August 2008 - 13:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Och vad jag har sett har vi egentligen inte fått något exempel på en riktigt dyster dungeon ännu.

Vi har ju inte sett något än så det är väl inget att oroa sig för. Han sa att det finns (klart det finns, herregud).

Postad 06 August 2008 - 15:59

kei009
  • kei009
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Förstår inte vad folk klagar på. D3 ser ju helt underbart ut. Ju mer man ser, ju mer fiender kan de trycka dit och då blir det mer action. För det är ju trots allt ett action-RPG. Tror D3 kan bli riktigt ösigt.

Sen tycker jag D2 också var ganska ljust färgglatt om man jämför det mot Diablo 1. Ökenvärlden var ju väldigt ljus med massa skalbaggar i regnbågens alla färger.

Postad 06 August 2008 - 16:15

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Längtar verkligen tills detta kommer ut. Stort Diablo I/II fan.

Såg förresten på Game i stan idag att de börjat sälja Diablo 3 som Pre-order. Samtidigt så skrev de att det endast kommer till Windows. Förstår inte ens varför jag går in på Game längre iom deras ocker-priser och sådana här märkliga ageranden.

Postad 06 August 2008 - 16:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Såg förresten på Game i stan idag att de börjat sälja Diablo 3 som Pre-order. Samtidigt så skrev de att det endast kommer till Windows.

Jag brukar aldrig förbeställa, men vad är det som är konstigt med detta?

Postad 06 August 2008 - 16:31

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Jag brukar aldrig förbeställa, men vad är det som är konstigt med detta?

Tycker det är lite märkligt att en butik går ut flera år (?!?) eller vad det nur blir i förväg och låter folk förboka ett spel. De säljer en produkt de knappt vet någonting om än. Visst har de all rätt att göra så, men jag tycker ändå det är lite märkligt beteende.

Postad 06 August 2008 - 16:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Vet inte hur vanligt eller ovanligt det är och de kan tyckas märkligt, men säkert nappar många så ekonomiskt sett så.. ;)

Postad 06 August 2008 - 16:51

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0

Vad många verkar glömma är precis som han säger att motorn inte klarar av att visa den typen av grafik.

Han sade det, ja. Det och jag håller med om att man inte behöver dra ner light radius till sådana där överdrivna nivåer, men på något ställe kanske det vore lite häftigt. För att ändra tempo för ett tag och göra spelet lite mer "skräckigt" kan det ju vara på sin plats. Men jag tvivlar inte heller på att Blizzard inte har detta under kontroll.

Jag tror ärligt talat inte att 3d någonsin kommer att slå 2d i grafik i spel av den här typen eftersom 2d spel kan vara så mycket mer detaljerade än 3d spel utan att det kräver en monsterdator.

Jag håller med om att det finns något alldeles speciellt i handritade omgivningar. De har en charm som även de mest högupplösta 3D-omgivningarna inte kan ge riktigt. Det kanske kan besläktas till att filmer och serier som animerats för hand fortfarande är populära trots att de datoranimerade motsvarigheterna sedan länge kan vara mycket mer verklighetstrogna.

Personlighet är nog ordet jag letar efter här...

Postad 06 August 2008 - 16:55

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Vet inte hur vanligt eller ovanligt det är och de kan tyckas märkligt, men säkert nappar många så ekonomiskt sett så.. ;)

Det är väl tyvärr så. De får säkert nya kunder och de får kunder som mig att bli irriterade :P.

Postad 06 August 2008 - 18:01

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Det är väl tyvärr så. De får säkert nya kunder och de får kunder som mig att bli irriterade ;).

Amazon hade tidigare att man kunde boka pc versionen av Force Unleashed och jag vart mer eller mindre lyrisk bara för att sedan få reda på att Lucasarts bestämt sig för att inte göra en pc version och då blev jag rätt så irriterad så jag förstår vad du menar :P. Dock är det många ställen som gör på det sättet som Game gör så detta är inget ovanligt direkt men tycker som du att det är lite väl tidigt att lägga upp förbokningar när spelet inte kommer komma inom de närmsta månaderan eller ens det närmsta året ;).

Postad 06 August 2008 - 21:12

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Han sade det, ja. Det och jag håller med om att man inte behöver dra ner light radius till sådana där överdrivna nivåer, men på något ställe kanske det vore lite häftigt. För att ändra tempo för ett tag och göra spelet lite mer "skräckigt" kan det ju vara på sin plats. Men jag tvivlar inte heller på att Blizzard inte har detta under kontroll.

Jag håller med om att det finns något alldeles speciellt i handritade omgivningar. De har en charm som även de mest högupplösta 3D-omgivningarna inte kan ge riktigt. Det kanske kan besläktas till att filmer och serier som animerats för hand fortfarande är populära trots att de datoranimerade motsvarigheterna sedan länge kan vara mycket mer verklighetstrogna.

Personlighet är nog ordet jag letar efter här...

Jag tycker att 3D-grafiken mycket väl kan mäta sig med 2D idag. Det är bara att titta på miljöerna i Mass Effect t.ex. helt otroligt vilken detljrikedom.

Postad 08 August 2008 - 14:16

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Jag tycker att 3D-grafiken mycket väl kan mäta sig med 2D idag. Det är bara att titta på miljöerna i Mass Effect t.ex. helt otroligt vilken detljrikedom.

Jo fast, säg Mass effect, där är den största platsen, the Citadel, typ 10 gator, en park + några andra byggnader med 1-2 rum var på cirka 3 speltimmar. Sen har alla sidmissions samma utseende.

Baldurs Gate 2, den största staden Athkatla har ca 20 timmar speltid utspridda över en marknad, cirkus, kyrkogård, katakomber, tempel, slumkvarter, hamn, slavskepp + en massa mer. Vissa byggnader var stora palats som kunde ta flera timmar att titta igenom. Alla sidmissions har varierade och nya miljöer.

Visst, i BG2 är gubbarnas ansikten bara suddiga ovaler tex, men miljöer är mer interaktiva än ME, man kan öppna de flesta tunnor korgar osv. Den stora skillnaden är att hade man tryckt in så mycket grejjer i 3D hade allt blivit skitfult och sett ut som ett MUMORPG medan ett 2D spel fortafarande kan se snyggt ut fast man inte kan se så mycket av varje grej.

Redigerat av Unregistered6116c5cb, 08 August 2008 - 14:19.

Postad 09 August 2008 - 22:28

Werokigjar
  • Werokigjar
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Diablo 3 Art Director resigns

http://www.gamesindu...irector-resigns

Postad 09 August 2008 - 22:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
De ska ändå köra på i samma stil. Han fick ett annat jobb.

Postad 09 August 2008 - 23:43

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Jo fast, säg Mass effect, där är den största platsen, the Citadel, typ 10 gator, en park + några andra byggnader med 1-2 rum var på cirka 3 speltimmar. Sen har alla sidmissions samma utseende.

Baldurs Gate 2, den största staden Athkatla har ca 20 timmar speltid utspridda över en marknad, cirkus, kyrkogård, katakomber, tempel, slumkvarter, hamn, slavskepp + en massa mer. Vissa byggnader var stora palats som kunde ta flera timmar att titta igenom. Alla sidmissions har varierade och nya miljöer.

Visst, i BG2 är gubbarnas ansikten bara suddiga ovaler tex, men miljöer är mer interaktiva än ME, man kan öppna de flesta tunnor korgar osv. Den stora skillnaden är att hade man tryckt in så mycket grejjer i 3D hade allt blivit skitfult och sett ut som ett MUMORPG medan ett 2D spel fortafarande kan se snyggt ut fast man inte kan se så mycket av varje grej.

GTA4, Oblivion ? Jag har inte spelat Mass Effect mer än 10 minuter så jag ska inte säga något mer där, men nyss nämda har väl riktigt schyssta detaljer? En gång i tiden skulle jag ha hållit med dig gällande 2D och 3D, men jag tycker att idag finns ingen anledning att inte välja 3D om man har resurser för det. Simon the Sorceror tog sitt första steg till 3D med treje spelet och det såg fördjävligt ut, men idag tror jag nog att det skulle bli helt ok.

Gällande Diablo 3. Det är stunder som dessa då jag nästan ångrar att jag kör Linux...

Postad 10 August 2008 - 08:39

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

D3 lead designer Jay Wilson diskuterar och bedömer fansens fotoshopps :)

http://multiplayerbl...r-turns-tables/

Det är det jag säger. Okunniga fans kan inte bättre än Blizzard hur spelet "ska" se ut.

Jag tycker dom förlorat det pixliga och lite "grova" ifrån Diablo 2 och gått över till "fina mjuka färger med mycket ljus och mjuka texturer" istället. Inte alls i Diablo stil enl. mig i alla fall.

Dom omgjorda "screensen" var faktiskt mer i Diablo stil enl. mig!

Postad 10 August 2008 - 10:43

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
De screensen va riktigt heta..

Postad 10 August 2008 - 18:19

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

GTA4, Oblivion ? Jag har inte spelat Mass Effect mer än 10 minuter så jag ska inte säga något mer där, men nyss nämda har väl riktigt schyssta detaljer?

Ne, jag förklarar nog dåligt, ifall det är grafisk detaljrikedom så visst så är de spelen du nämner skitsnygga. GTA4 tycker jag har lyckats bäst med att både vara snyggt och samtidigt inte tappa speciellt mycket innehåll. Dock så är det stort för att det är en helt annan speltyp, det är ju inte så mycket som egentligen händer i den stora delen av stan, det är bara filler att köra igenom på väg till något.

Oblivion lider av samma problem som Mass Effect, allt som inte är del av den relativt korta mainquesten (och även main quest) är bara upprepningar av samma sak. Allt som allt finns det 5 typer grottor som är exakt likadana förutom i layouten. Alla 50 eller vad de finns Oblivion gates varierar mellan 4 varianter, alla med samma grafik. Har du gått in i en Cave, Fort, Mine, Ayleid Ruin och oblivion gate så har du sett vad alla 300 dungeons i spelet har att erbjuda.
De bra 2D rpgna hade 50 speltimar med helt olika miljöer och med en väldigt hög detaljrikedom(Om man tar hänsyn till att det faktiskt är 2D och släpptes 10 år sedan) och utan repetition.

Sen så har ju utvecklarna av 2D spelen mer tid på sig att bygga spännande banor, skriva bra dialog och story, lägga ut items på ett vettigt sätt, sätta ut coola hemligheter osv vilket märks ganska tydligt.

om man har resurser för det.

Jag älskar spel som KotOR , Mass Effect och Oblivion men man har långt långt kvar innan man kan göra ett lika långt och samtidigt varierat spel som Baldurs Gate 2 eller Planescape torment i 3D.

För att inte vara helt OT, så tror jag inte det spelar så stot roll för Diablo 3 om det är 2D eller 3D så länge de låser kameravyn.

Postad 21 August 2008 - 22:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Update:

http://pc.ign.com/ar...0/900777p1.html

"To be fair, it's a small minority that really don't like the art style," he said. "A majority of the feedback we've gotten has been overwhelmingly positive about the art style -- I think when they see the final game they'll find it's probably a bit darker than they might think. What we've shown is the earliest parts of the game meant to be a little sunnier and brighter than the later because we're trying to set a juxtaposition and make everything feel worse as the game move on. In terms of the actual art style, we went through three full art revisions where we essentially hit the reset button on all the art and started over again and one of the main reasons was when we tried to go towards what our memory of Diablo II was we found that it created a drab, boring game that didn't play very well."

Players of the first two games will remember how much combat revolved around having a sufficient supply of potions at the ready to refill health. Well, that's not how it's going to work in this game; there are no health potions to be purchased at vendors. Instead, groups of enemies will drop health orbs that instantly restore lost hit points and disappear if not collected within a set time. Wilson described why this decision was made.

Ahem, what the FUCK? Hur ska man klara ledare =/? Ska de spotta ut minions? Eller så finns det någon lifespell kanske.

With the inventory screen, players will no longer have to deal with items taking up multiple slots as in Diablo games past. Now, all items will just take up one slot, though exactly how that's going to be implemented is still being worked on.

G-g-g-gaga-ga...uk-k-kkk *spasmar*. Här ändras det friskt. Nåja, de vet bäst. De vet bäst. De vet bäst.

Postad 21 August 2008 - 22:49

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Gillar inte förändring haha. Tror jag kommer sakna potions. Det är en stor del av de gamla spelen att hålla koll på sitt liv och se till att man dricker potions i tid och backar ur om det blir för hett. Verkar galet att inte kunna bestämma när man ska heala sig. Stå där som ett spån och hacka loss och hoppas på att en healingorb ploppar fram annars är man rökt. Verkar konstigt. Eller än värre om de skulle få för sig att ha en "Healer" class, baahh usch!

Sen inte helt förtjust i inventory grejen heller. Gillar att saker tar olika plats. Hur svårt kan det vara att ha en inventory med 10 flikar istället? Hoppas verkligen att de inte snålar på utrymmet med stash osv i D3. Deras trams med att de ville man skulle va tvungen att vara selektiv och välja vad man skulle spara i D2 ledde ju bara till mule och massa strul. Hoppas de har lärt sig av den läxan. Inte logiskt med alla de olika föremål och varianter av gems, juvels, charms, runes med mera att ha så lite utrymme.

Angående artstyle oroar jag mig mest över deras riktning mot att likna mer som WoW, inte mörkret i spelet, för det tror jag kommer komma längre fram som dom säger. Däremot kommer jag aldrig i livet spela Witch Doctor. Otroligt fånig WoW inspirerad karaktär. Hur tufft är Wall of Zombies, en idé som verkligen endast borde varit ett skämtinslag. Hive mög med mera bah.

Men trots mitt gnäll är detta det enda spel jag ser fram emot. Med största sannolikhet kommer jag nog ha skitskoj när jag spelar det och kommer nog lägga sanslöst mycket tid på att spela det. Nu är det bara att hoppas på att resten av karaktärerna är Bågskytt, Magiker och Paladin(eller annat skoj, inte så förtjust i palla).

Hoppas det kommer nån mer video snart.

Postad 21 August 2008 - 22:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Hoppas det kommer nån mer video snart.

Det kommer på Blizzcon när det nu är (internet is your friend). De skulle annonsera en ny karaktär då.

Postad 21 August 2008 - 23:05

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jag tycker dom förlorat det pixliga och lite "grova" ifrån Diablo 2 och gått över till "fina mjuka färger med mycket ljus och mjuka texturer" istället. Inte alls i Diablo stil enl. mig i alla fall.

Dom omgjorda "screensen" var faktiskt mer i Diablo stil enl. mig!

Håller med. Riktigt coola omgjorda screens.

Men sen ska man tänka på, lätt att kladda om i photoshop i efterhand.

Postad 22 August 2008 - 06:38

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
http://kotaku.com/50...n-in-diablo-iii

skulle jäkligt gärna vilja veta vad det blir för klasser då =/

Postad 22 August 2008 - 13:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Wilson says that there are absolutely no plans to bring back any other classes in the initial release, but, given that Blizzard wasn't breaking any news at Games Convention, wouldn't dish any details on what the remaining three classes will be.

Om de tar bort sorc och inte ersätter med typ magician eller något annat löjligt namn för vad vi alla vet är sorceress så blir jag jäkligt pissed off. En teleporter med magi, annars f-n ta dem.

Postad 25 August 2008 - 13:04

JoeV
  • JoeV
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Ingen elemental char + inga pots är fan inte lika med Diablo!

Men men, nu ska vi inte ta ut allt för mycket i förtid. Efter blizzcon får vi se...

Postad 25 August 2008 - 15:40

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
När är Blizzcon?

Postad 25 August 2008 - 18:03

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

När är Blizzcon?

"BlizzCon will take place October 10-11 in Anaheim, California" http://www.blizzard....izzcon/?rhtml=y

Postad 07 October 2008 - 15:58

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Inte många dagar kvar nu. Wohoo...spännande.

Postad 07 October 2008 - 19:49

Unregistered5010fa50
  • Unregistered5010fa50
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Håller med många här, det ser riktigt najs ut. Ser verkligen fram emot det. :D
Bara till att invänta ett releasedatum nu då :P

Postad 08 October 2008 - 08:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Fan vad skönt att slippa spamma potions. Inventory ändringen är också till det bättre.
Sen fattar jag inte vad det är för nötter som hellre föredrar ett grått/brunt Diablo 3 än lite färger.
Föredrar ni svartvit TV hemma också eller? :D

Postad 08 October 2008 - 12:30

JoeV
  • JoeV
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Många vill väl kanske inte att D3 blir ett nytt WOW eller WAR....

Tyckte först att det var trist att pots försvinner men det kommer samtidigt innebära att bättre skill ger högre utdelning!

Hoppas nu att Blizzard presenterar en klassisk elemental-char i helgen :D

Redigerat av JoeV, 08 October 2008 - 12:32.

Postad 10 October 2008 - 21:59

dolpha
  • dolpha
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ny klass presenterad - Wizard. Woohoo! :)

http://www.blizzard....ard.xml?rhtml=y

Postad 10 October 2008 - 22:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Wilson says that there are absolutely no plans to bring back any other classes in the initial release

Och vad var detta då? Wizard är typ samma som sorc.

Nåja, hon hade teleport iaf, allt jag behöver. Sen får man se vad för nya skills som finns att utnyttja. Verkade finnas några som kan bli användbara.

Postad 11 October 2008 - 00:13

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2346 inlägg
  • 0
Hoppas nu att de inte gör några fata fel med denna del, spelade Diablo II som en galning, det var hardcore leveln som gällde. Det var ju dessutom sjukt kul att gå ut ur byn och utmana någon när man hade arbetat upp en sådär 70 lvl... :)

Postad 12 October 2008 - 13:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

We just left an interview with Jay Wilson, and we’ll be posting the transcript and full video of it later today. In the meantime, here are some of the juiciest tidbits.

Attribute points are not player-assignable in D3. They’re not in the blizzcon build, but we thought that was just to simplify things for new players at the show. Jay says no, that’s how it is in the game now.

Thus every Wizard will have the same base str/vit/dex/etc as every other Wizard of the same level. Same for the Barb and WD.

Jay confirmed that the party interface and system is gone in D3. Now when you join a multiplayer game, you are automatically in a party. Jay said that now that there’s no option to go hostile, it was pointless to force players to go through an additional party joining interface.

There will be waypoints in D3.

Much more from the interview later, when we post it this afternoon.

Mhmm. Ingen kontroll över attributes - alla har samma. Yeah... inte så jättebra kanske. Vad är det för fel med variation?

Och eh... man kan inte gå hostile? Hur ska man kunna PvP:a då månntro? Efterrsom man är i party när man joinar spelet så undrar jag hur de ska lösa att man delar in sig i lag och kör mot varandra. Om inte det finns i spelet så förstör det typ allt.

Postad 12 October 2008 - 17:05

JoeV
  • JoeV
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Wizard ftw!! yes!!

Att attributpoäng försvinner är lite trist (precis som i WAR online) - gillar inte att man inte kan påverka sin build.

Det kommer garanterat finnas pvp specifika spel som man kan joina.

Postad 12 October 2008 - 17:15

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Mhmm. Ingen kontroll över attributes - alla har samma. Yeah... inte så jättebra kanske. Vad är det för fel med variation?

Och eh... man kan inte gå hostile? Hur ska man kunna PvP:a då månntro? Efterrsom man är i party när man joinar spelet så undrar jag hur de ska lösa att man delar in sig i lag och kör mot varandra. Om inte det finns i spelet så förstör det typ allt.

Jag trodde att du inte spelade online? :)

Postad 12 October 2008 - 17:28

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Jag trodde att du inte spelade online? ;)

Som jag fattat det så är Zoiler ett stort fan av tidigare Diablo och då i MP så han kanske gör ett undantag :).

Till er som äger Diablo 2 kan jag ju nämna att det finns en mod som heter Diablo II: Median, såg detta i nyaste numret av PcGamer som jag ju var tvungen att skaffa för att läsa recensionen av Fallout 3=).

Redigerat av Jack of all trades, 12 October 2008 - 17:31.

Postad 12 October 2008 - 18:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jag trodde att du inte spelade online? ;)

Inte på konsol. Inte på PC heller egentligen, men Diablo 2 var ett undantag. Hade jag inte tappat bort skivan till D2 så kanske jag hade spelat än idag :)

Postad 12 October 2008 - 20:21

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1305 inlägg
  • 0

Another new element of the game comes in the rune system. These runes will be found as random drops and they can be applied to any ability found in any class. With runes, you'll be able to modify your skills however you see fit. Runes come in some simple flavors, such as allowing for a lower mana cost to skills, or the ability to deal more damage, but there are some other runes that are more difficult to find that will entirely change the gameplay to a skill.

One example we saw came with changing the basic teleport ability, which allows you to quickly jump out of harms way. However, when you assign a striking rune to teleport, you'll be able to burst into a fracas, hit some baddies, and jump around the map to repeat the process. It's very similar to what you'd find from Nightcrawler in the X-Men, making for some very cool tweaks. Another example came with the electrocute with the multistrike rune. As mentioned before, electrocute simply shoots out a bolt of electricity, but pop the multistrike rune on there and you'll be able to chain your attack so it hits multiple enemies. These runes are never locked into a skill, so you can pull them in and out of any ability in your inventory, which allows you to experiment until you find something that works the best for you.

Verkar grymt, speciellt om det finns många olika runor. Hoppas man kan ta ut runor från föremål också, inte att de sitter fast för evigt som i Diablo II. Wizard ser ball ut, häftiga skills. Tydligen har hon frost nova och tornado också, vilket nog betyder att Druid inte kommer att vara med (oh... NOOOOOOOO!) ~_~

Konstigt att man inte kommer att kunna välja attributes när man levlar upp, måste bara vara i den builden de använde för att demonstrera. De sa ju att det skulle vara 'deep character customization'... ser ut som att de satsar på åtta spelare max också, just nu iaf.

Många bra nyheter på Blizzcon iaf, jag gillar också att de har tagit bort potions, då slipper man det i PvP och när man dödar monster får man ju ändå orbs. Gör det mer utmanande, man kan inte gå runt och döda monster/bossar som man egenligen är för låg level för att kunnda göra, bara för att man har 100 potions i fickan. Utan man måste döda för att få liv.

Postad 12 October 2008 - 21:55

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Många bra nyheter på Blizzcon iaf, jag gillar också att de har tagit bort potions, då slipper man det i PvP och när man dödar monster får man ju ändå orbs. Gör det mer utmanande, man kan inte gå runt och döda monster/bossar som man egenligen är för låg level för att kunnda göra, bara för att man har 100 potions i fickan. Utan man måste döda för att få liv.

Det har ju dock varit känt iaf sen första gameplay-filmen kom.

Postad 12 October 2008 - 22:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Han gav antagligen bara sin åsikt om det.

Konstigt att man inte kommer att kunna välja attributes när man levlar upp, måste bara vara i den builden de använde för att demonstrera.

Tyvärr, det gäller spelet. Några reportrar frågade.

Postad 13 October 2008 - 22:11

LmnT
  • LmnT
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
vad är senaste info om release date?

står säkert nånstans men är alldeles för trött för att orka leta. :)

Postad 13 October 2008 - 22:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Klart när det är klart.

Postad 14 October 2008 - 09:21

JoeV
  • JoeV
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Klassiskt Blizzard mässigt: Klart när det är klart
:)

Postad 14 October 2008 - 14:01

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1305 inlägg
  • 0

Det har ju dock varit känt iaf sen första gameplay-filmen kom.

Jo men detta var första gången folk kunde spela D3 och se om det verkligen funkade så bra, vilket det tydligen gjorde. Det enda var att det gick segt för wizard då man fick vänta på att regenerera manan istället för att ta potions.

Postad 14 October 2008 - 14:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Det enda var att det gick segt för wizard då man fick vänta på att regenerera manan istället för att ta potions.

Gnnngggfffmmggrraah......g-g-g-g. Sabba inte mitt spel nu för faen. Och så ska de ta betalt för bnet också, allt går åt fanders.

Edit: Bäst att förklara att inget är klart, men enligt senaste intervjun lät det som att det lutade åt det.

Redigerat av Zoiler, 14 October 2008 - 14:05.

Postad 14 October 2008 - 14:11

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Gnnngggfffmmggrraah......g-g-g-g. Sabba inte mitt spel nu för faen. Och så ska de ta betalt för bnet också, allt går åt fanders.

Edit: Bäst att förklara att inget är klart, men enligt senaste intervjun lät det som att det lutade åt det.

Typiskt, äger ett flertal produkter från Blizzard och har inte än spelat det på Bnet men nu när det snart kommer ett spel som jag skulle kunna tänka mig köra så ska de alltså ta betalt för själva Bnet ? Det kanske funkar att ta betalt för ett MMO spel men knappast för spel som Starcraft 2 eller Diablo 3 hoppas verkligen dom tänker om i denna fråga...som jag dock antar mer är Activisions beslut än Blizzards.

Redigerat av Jack of all trades, 14 October 2008 - 14:12.

Postad 14 October 2008 - 14:47

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1305 inlägg
  • 0
Jag tror de kan ta betalt för extragrejer, men inte bara för att spela online. Både D3 och SC2 kommer ju att använda Battle.net så det funkar inte.

Dock ska det finnas 'achievements' a la Xbox 360 i det nya Battle.net... plzzzz.

Killed Diablo [x] 20 points
Level 99 Character [x] 1000 points
Killed Deckard Cain [x] 50 000 points
Got every item in the game [ ] 100 billion points

MUAHAAHAAHAH....

Postad 14 October 2008 - 19:20

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
många goa nyheter om wizzen...

MEN

den där time bubblan, den gillar jag inte... eller så gillar jag iden, men jag gillar inte att protoss mothership har EXAKT SAMMA BUBBLA i SC2, iaf vad man har sett ifrån presentationen av protoss, jag tror det va protoss iaf, kan ha fel, e galet trött och sitter fortfarande på jobbet =/

i övrigt... så är jag rätt så nöjd, hela "bygga char när man levlar" blev ju lixm flyttat till "hitta runa" så att man primerar dom som spelar mycket med samma char och inte dom som "kossa levlar" till max =)

nåväl, givet köp är det iaf, kommer kanske testa en wiz, annars blir det barb, om det inte kommer en stealthy tjuv snubbe...

Postad 14 October 2008 - 19:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

i övrigt... så är jag rätt så nöjd, hela "bygga char när man levlar" blev ju lixm flyttat till "hitta runa" så att man primerar dom som spelar mycket med samma char och inte dom som "kossa levlar" till max =)

Vad menar du?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.