Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Cash eller Avbetalning?

204 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Cash eller Avbetalning? (381 medlem(mar) har röstat)

Jag betalar på detta sätt:

1. Kontant (315 röster [81.40%])

Procent av omröstning: 81.40%

2. Avbetalning (72 röster [18.60%])

Procent av omröstning: 18.60%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 04 February 2009 - 20:28

Syntdragon
  • Syntdragon
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Kontant, har ej jobb så får spara ihop till det man vill ha, så det tar tid att få ihop sig anläggning, nu har jag förstärkare, dvd & tv väntar på att samla ihop pengar till högtalarna nu.

Postad 04 February 2009 - 22:28

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0

Och under de 6-7 månaderna har produkten antingen fallit markant i pris, eller så har det kommit något bättre. Om man vänder på det... :)

Låt mig gissa, du är den som väntar,väntar o åter väntar för vem vet produkten du vill ha kanske sänks någon hundring men ooops rätt som det var så var produkten ersatt med ngt nytt lika dyrt och din väntan fortsätter...

Postad 04 February 2009 - 22:48

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Låt mig gissa, du är den som väntar,väntar o åter väntar för vem vet produkten du vill ha kanske sänks någon hundring men ooops rätt som det var så var produkten ersatt med ngt nytt lika dyrt och din väntan fortsätter...

Det är så långt ifrån mig man kan komma det du beskriver, sorry, try again. Betalar ofta mer för bättre kvalla och service.

Om du köper den du ville ha när den var ny, men har väntat tills nästa generation kommer ut så får du den förra billigare. Som i fallet Onkyo 805, prisad överallt, grym maskin. Onkyo 806 som kom efteråt har man däremot snålat in med en vissa saker. 805 kan därför ses som ett bättre köp och billigare dessutom.

Hopas du orkade hänga med...

Postad 05 February 2009 - 06:14

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0

Absolut är jag medveten om att det handlar om prioriteringar, men samtidigt får jag det intrycket att många här är så pass fanatiska i grejor ung. som om dom skulle gå över lik för att få prylen NU. Jo en bil sjunker i värde, men samtidgt tar den dig från punkt A till punkt B. Men ni kan ju åka på era 100kg högtalare i stället, för ni köper ändå nya.

En kontant köpt bild för 5000kr tar dig också från A till B.. :P

Med hifi så är det ju lite strävan efter något bättre..
Alla har vi hört något som vi tycker låter bättre än något vi hört tidigare och då vill vi ju ha det..
Man är ju inte sämre än att man vill unna sig det bästa? :)

Men jag förstår ditt resonemang.. En bil känns nog mer värt pengarna i mångas ögon..

Sen finns det ju alltid saker man inte förstår varför någon lägger pengar på..
Har tex en polare som har en massa pengar utlagda på hockey bilder?;)
Men det är ju hans intresse..
Snackar jag stereo med honom så tycker han ju jag är knäpp..
Och jag har nog lagt mindre pengar på min anläggning än han lagt på sina kort.. :P

Redigerat av Darth Tojayz, 05 February 2009 - 06:18.

Postad 05 February 2009 - 07:18

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Kontant, då jag inte gillar att handla med pengar jag inte har..

Precis, cash is king! ;)
Dock när det gäller lite större livsinvesteringar så som hus är man ju så illa tvungen att låna pengar till det. Men att låna pengar till elektronik, där sätter jag stopp.
Det gäller att prioritera, i mitt fall en egen hemmabio. Vad kan man då offra för att förverkliga sina drömmar?
Då ryker utekvällar, cigg, snus, designkläder etc. och då handlar man endast det man verkligen behöver och gör begagnatklipp på elektroniken såklart. Finns MYCKET pengar att spara där =)
Själv vaknar man varje morgon med inställningen, vad ska jag göra för att få in pengar för att köpa nästa pryl på önskelistan till bion? Är det att reconda bilar, chippa spelkosoller eller att städa åt folk för att få in extra $$$ . So be it! Min drömbio ska bli verklighet! Och nu är jag mycket nära... :)

Redigerat av ÖrjanB, 05 February 2009 - 10:10.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.