Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Final Fantasy XIII (Xbox 360)

480 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Final Fantasy XIII (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8.142856 (6) 99:-
Final Fantasy XIII - Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 19 March 2010 - 15:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Nä inget sånt. Det är väldigt ovanligt att man stöter på andra människor än sitt party.

Postad 19 March 2010 - 16:58

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
En fråga.. "Stagger lock" abilityn.. Finns där någon fördel med den? Eller det är bara en ren nackdel. Varför skulle jag inte vilja att fienden går in i stagger? Skit skum, trodde först spelet buggat ur. :)

Postad 20 March 2010 - 00:26

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
För er som tycker att spelet är för svårt så kommer här en liten walktrough :)

Spoiler

Postad 20 March 2010 - 00:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Tack! Mycket bra :)

Det är din punkt nummer två jag haft lite problem med "döda fienden". Kommer det en guide på den också :) ?

Postad 20 March 2010 - 00:39

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Tack! Mycket bra :)

Det är din punkt nummer två jag haft lite problem med "döda fienden". Kommer det en guide på den också :) ?

Jag kan skriva en speciellt till dig. :)
Jag har fan doktorerat i att döda fiender snart känns det som :)

Redigerat av -Palle-, 20 March 2010 - 00:39.

Postad 22 March 2010 - 13:16

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Ni som kommit till chapter 9
Spoiler

Postad 22 March 2010 - 14:02

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Tja.. Oftast kör jag Lightning, Shaz och Vanille.

Lightning ger mycket skada, Shaz har väldigt bra "spells" som haste m.m. och Vanille är bra på att kasta förbannelser och heala.
Sen vilken Paragism eller va det kallas man kör, det byter man ju flera gånger varje runda. :)

Postad 22 March 2010 - 16:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Lightning (allround + skada), Vanille (för debuffs + healing) och Snow (bäst Sentinel, mest liv = tank) är min förstauppställning :)

Postad 22 March 2010 - 18:47

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Lightning (allround + skada), Vanille (för debuffs + healing) och Snow (bäst Sentinel, mest liv = tank) är min förstauppställning :)

Dock har du ju knappt klarat av första skivan än. ;)

Postad 22 March 2010 - 18:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jag har ju precis börjat på tredje -_-

Postad 22 March 2010 - 21:43

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Jag har ju precis börjat på tredje -_-

Fan Zoiler du måste ligga på latsidan då :)
Kom själv precis till Gran Pulse, känn dig omkörd ;)

Postad 22 March 2010 - 21:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Fan Zoiler du måste ligga på latsidan då :)
Kom själv precis till Gran Pulse, känn dig omkörd ;)

Äh, du har ju spelat 5 gånger så länge också :P

Postad 22 March 2010 - 22:05

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
;) :)

Postad 23 March 2010 - 12:41

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
En bra länk för den som vill uppgradera sina vapen maximalt: Basskiid's Weapon Guide Version 2.0 :D

Postad 23 March 2010 - 18:06

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
För er som kommit till Kapitel 11, log 5:
Spoiler

Postad 23 March 2010 - 23:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Muhuhaha Palle, var är du nu? Jag har precis klarat sista eidolonen kap 11 ;)

Fast efter det rycket kommer jag nog behöva ta ett avbrott igen om JC2 kommer imorn :) :blink:

Postad 23 March 2010 - 23:55

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Fast efter det rycket kommer jag nog behöva ta ett avbrott igen om JC2 kommer imorn :) :blink:

?????????
Det måste ändå vara runt 10timmar speltid. :P
You are crazy. Fan nästan i fatt mig ju. :P

Postad 24 March 2010 - 00:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

?????????
Det måste ändå vara runt 10timmar speltid. :blink:
You are crazy. Fan nästan i fatt mig ju. ;)

10 timmar my ass :) . Nejdu, men knappa 5 timmar var det nog, från runt 6 till 11. Men du trodde ju jag inte hade klarat av första skivan nyss så du har nog inte riktigt koll vart jag började :P

Postad 25 March 2010 - 08:45

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Fast efter det rycket kommer jag nog behöva ta ett avbrott igen om JC2 kommer imorn :) :D

Ahummm, somewhere on Gran Pulse, grinding my ass off :P

Postad 25 March 2010 - 09:51

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Fasen vad lång tutorialen är; tror jag är typ 8 timmar in i spelet och jag får fortfarande tutorial skärmar...

Postad 25 March 2010 - 10:46

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Fasen vad lång tutorialen är; tror jag är typ 8 timmar in i spelet och jag får fortfarande tutorial skärmar...

Tja.. Saken är väl den att nya saker låses upp hela tiden. Jag skulle gissa att vid runt 35timmar så har du låst upp allt och gått igenom alla tutorials.

PS för er som kommit till Kapitel 12:
Spoiler

Redigerat av Really, 25 March 2010 - 10:46.

Postad 25 March 2010 - 16:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ahummm, somewhere on Gran Pulse, grinding my ass off :)

På det öppna fältet eller? Sprang igenom alla djuren där, man vill ju ha lite utmaning mot bossarna =P. Men nu kommer ni gå förbi när jag leker med Rico på Panau :D

Redigerat av Zoiler, 25 March 2010 - 16:42.

Postad 25 March 2010 - 20:51

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

På det öppna fältet eller? Sprang igenom alla djuren där, man vill ju ha lite utmaning mot bossarna =P. Men nu kommer ni gå förbi när jag leker med Rico på Panau :)

Japp! Har tänkt på en feature som vore sjukt cool, tänk om man kunde se sina "live kompisar" i sitt eget spel när man sprang omkring. Alltså inte deras fiender utan bara deras gubbe och att man bara ser dom som typ spöken (liknande Fable II), det vore asfränt (och helt onödigt :D )

Redigerat av -Palle-, 25 March 2010 - 20:52.

Postad 26 March 2010 - 00:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Japp! Har tänkt på en feature som vore sjukt cool, tänk om man kunde se sina "live kompisar" i sitt eget spel när man sprang omkring. Alltså inte deras fiender utan bara deras gubbe och att man bara ser dom som typ spöken (liknande Fable II), det vore asfränt (och helt onödigt :) )

Haha, i ett ~50 timmars spel tror jag inte man hade sett varandra så ofta =P.

Postad 26 March 2010 - 10:03

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Haha, i ett ~50 timmars spel tror jag inte man hade sett varandra så ofta =P.

Sant. Men när man är på Gran Pulse så springer ju alla ungefär på samma yta, är ju inte precis det största "fria spelet" jag varit med om. :) Trodde det skulle vara oerhört mycket större och friare.

En sak som är riktigt coolt då (läs inte om du inte gjort mission 34 typ, eller det kanske du kan anyway, ingen story-spoiler).
Spoiler

Postad 26 March 2010 - 18:19

Hyperactive
  • Hyperactive
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Ni som har kört ett tag.
Är det värt att fortsätta spela det? Har spelat ca 12 timmar och hittils har det bara varit att följa en snitslad bana.
Kommer det att bli väldigt öppet och fritt till slut? Har gillat tidigare spel i serien men hittils måste jag säga att detta är det sämsta. Storyn är grymt bra och så men jag vill spela lite också.
Jag vill kunna dra ut på sidouppdrag i 20 timmar och leta vapen och levla upp mitt gäng.

Detta är väl snarare ett action spel än ett RPG.

Redigerat av Hyperactive, 26 March 2010 - 18:32.

Postad 26 March 2010 - 20:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Spela 12 timmar till så blir det friare =P.

Postad 26 March 2010 - 23:41

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Ni som har kört ett tag.
Är det värt att fortsätta spela det? Har spelat ca 12 timmar och hittils har det bara varit att följa en snitslad bana.
Kommer det att bli väldigt öppet och fritt till slut? Har gillat tidigare spel i serien men hittils måste jag säga att detta är det sämsta. Storyn är grymt bra och så men jag vill spela lite också.
Jag vill kunna dra ut på sidouppdrag i 20 timmar och leta vapen och levla upp mitt gäng.

Detta är väl snarare ett action spel än ett RPG.

Kan väl sammanfatta att efter 30timmar så blir det "friare", denna frihet är dock begränsad till ett mindre landskap där det finns ett par olika grottor att gå in i(dock blir det samma som att gå i snitsad bana). Men visst, du kan farma CP-poäng om du vill eller om du vill ha vissa rare-drops.
Kan dock berätta att du inte kommer "leta vapen", då alla vapen ligger utspridda i dom där boxarna. Så ingen fiende droppar vapen av något slag. Men du kan ju uppgradera dina vapen utan problem.
Dock kan jag tycka att det faktiskt var rätt skönt att spela snitsad bana, storyn blir tajtare och man vet liksom vart man ska. När man är ute i det fria, så glömmer man mer eller mindre storyn och få döda en massa jäkla fiender som spawnar efter några sekunder till minuter igen, beroende om du dör, möter boss eller liknande.

Men tror du kommer bli besviken på det fria, det blev jag. Jag trodde man skulle träffa människor att snacka med, leta vapen osv. Men den enda skillnaden är att du har sidomissions(alltid döda) och att du springer i en inhägnad park. :)

Har fortfarande efter 53timmar inte uppgraderat ett enda vapen seriöst(uppgraderade första vapnet en gång i början), känns rätt onödigt, CP är allt man behöver kan jag tycka.

Postad 27 March 2010 - 00:18

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Alltså fan va man kan bli irriterad.. ###### skitspel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det är roligt hur dessa side-missions ser ut. Vissa är skitsimpla, medans andra sidemissions som är har lägre ranking är übersvåra.
Fan tekniskt omöjligt att klara av Tonberrys i fall man inte lyckas få in en random staller filler eller va det kallas.
Blir så ###### SUR! En är fan en för mycket, 3st e fan omöjligt. Dessutom ser Tonberryn ut som en ###### snorlobba. GRRRRRRR!

Postad 27 March 2010 - 02:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Har fortfarande efter 53timmar inte uppgraderat ett enda vapen seriöst(uppgraderade första vapnet en gång i början), känns rätt onödigt, CP är allt man behöver kan jag tycka.

Alltså fan va man kan bli irriterad.. ###### skitspel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Blir så ###### SUR! En är fan en för mycket, 3st e fan omöjligt. Dessutom ser Tonberryn ut som en ###### snorlobba. GRRRRRRR!

Du kanske behöver uppgradera vapnen seriöst för att klara dem :P ?

Postad 27 March 2010 - 12:03

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Zoiler: Pratade med en kompis igår angående det. Det är meningen att man ska spela klart spelet, för att sen återvända till Gran Pulse. =/
Då vissa fiender ger runt 6-7000 i skada, så klarar man inte dom utan att få sista CP-10, som man får efter sista bossen. Kolla man achievements, så står det ju bl.a. att man ska ha en hel Healer för exempel, det betyder ju att man måste ut o farma efter sista bossen.

Dessutom gick det att klara dessa 3 Tonberrys, drog på mig allt ###### skit innan jag gick in i fighten, så jag hade stagger direkt. Tog 2 av dom på det, sen lyckades jag få in att den 3e stagger-mätare fylldes av tur . :P
Saken med dom jäklarna är ju att varenda gång dom slår en, så försvinner en fördel(typ haste, bravery osv), dom staggera först vid 777% och har sjukt mycket i hälsa. Men det är inte det värsta, utan dom kan heala sig själv 100% när dom har förlorat mer än 50% av sina hälsa.

Men ska ta och få en pryl som ger 2*CP, sen åka tillbaka till Kapitel13 och köra sista biten(ta 2timmar tydligen). Sen åka ned igen eller bara kasta spelet, får se. :)

Redigerat av Really, 27 March 2010 - 12:41.

Postad 27 March 2010 - 14:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Dessutom gick det att klara dessa 3 Tonberrys, drog på mig allt ###### skit innan jag gick in i fighten, så jag hade stagger direkt. Tog 2 av dom på det, sen lyckades jag få in att den 3e stagger-mätare fylldes av tur . :P
Saken med dom jäklarna är ju att varenda gång dom slår en, så försvinner en fördel(typ haste, bravery osv), dom staggera först vid 777% och har sjukt mycket i hälsa. Men det är inte det värsta, utan dom kan heala sig själv 100% när dom har förlorat mer än 50% av sina hälsa.

De låter ju trevliga =/.

Postad 27 March 2010 - 14:37

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

De låter ju trevliga =/.

Hahaha, hur kommer det att gå för dig när du träffar på dom då? :P

Postad 27 March 2010 - 14:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Det var väl optional va? Då slipper jag dem antagligen, vet inte om jag kommer orka/ha tid att grinda så mycket som det verkar behövas :P

Postad 28 March 2010 - 02:21

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Då var man klar med spelet, 58½timme senare.

Skulle väl kunna sammanfatta spelet lite.
Det är ju vädligt linjärt och strikt innan 3e skivan, kan väl alla hålla med om. Men jag kan inte se det som negativt i det hela. Som jag nämnt förut så tycker jag spelet blir lite väl flummigt när man kommer till Gran Pulse, helt plötsligt är storyn borta och man ska börja grinda för att få hög level. Utan själva storyn, så känns spelet sådär intressant kan jag tycka. När man är tillbaka efter Gran Pulse så känns storyn lite tveksam kan jag tycka, blir lätt förvirrat.
Slutet är dock guld får jag allt säga, och med "huvudlåten" spelandes så är man nära till tårar. :P
Men som sagt, dom 15-20timmar man är på Gran Pulse kan jag tycka är lite väl länge och att story inte existerar under dessa timmar, är ju ändå en tredje del av spelet.

Dessutom kan jag nämna att man inte behöver uppgradera sina vapen. :P Klarade det utan större problem med vapen man hittar. :) Och att när man blivit klar med Stage 9 i sin Crystaium så kan man skita i Gran Pulse.

Nu ska man bara grinda ännu mer om man ska låsa upp alla achievements. :P

(Vill bara säga att klockan flyttades ju fram, så jag har inte suttit uppe till 03:21 för att spela, utan bara 02:21, så ni inte tror jag är helt crazy. :) )

----
När man läser vad som krävs i achievement-väg, så har jag bara en sak att säga. Dra åt skogen! Aldrig att jag kommer sitta alla dom timmarna som krävs. :P

Redigerat av Really, 28 March 2010 - 02:26.

Postad 28 March 2010 - 08:43

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Då var man klar med spelet, 58½timme senare.

När man läser vad som krävs i achievement-väg, så har jag bara en sak att säga. Dra åt skogen! Aldrig att jag kommer sitta alla dom timmarna som krävs. :P

Ah, trodde du var klar med spelet... :P

Vilka achievements är det du hoppar över? Treasure hunter? Eller alla som inte är Story achievements?

Annars så rekommenderar du att man ska grinda Gran Pulse på disk 3 till man fyllt Lvl 9? Även i de klasser man inte 'ska' välja?

Själv är jag bara på Disk 2 än så länge så detta är rent teoretiskt. :) Hatar att man inte får välja team själv. Det var ju illa när man skulle styra 2 stycken Ravagers men Hope och Snow? De är ju värdelösa tillsammans.

Och dessutom; storyn utvecklas jävligt skumt. Känns som delar är helt bortklippta ur storyn. Ta detta: Snow blir tillfångatagen av militären, de förklarar för honom att de ska tillfånga L'Cie. Nästa gång man ser dem så hoppar de glatt ner och slaktar alla militärer som skulle fånga L'Cie? Uhm, wtf? Makes no sense. Antingen jobbar de med en skuggorganisation och då borde de nog förklarat det för Snow första gången de träffades eller så, ja, vem fan vet.

Misstänker att det förklaras vart efter man spelar, men jag vill inte få viktiga pusselbitar i storyn bortryckta och sen förklarade 2 timmar efteråt. Då har de lyckats bättre med Vanilles bakstory där de droppar lite hints vart 5:e timme. :P

Annars känns det som ett JRPG. Alla karaktärer som är yngre än 17 år hatar man. Hope vill jag bara slita kniven ur hans hand och sätta i strupen. Vanille väntar jag bara på att hon ska börja avsluta sina meningar med "mmmmmm'kay?". Önskar Snow hade ägnat mer tid åt rakning än fistpumping. Osv, osv.
Den enda karaktären jag skulle vilja se mer av, La'Gardia eller vad hon hette, får man inte spela. :)

Postad 28 March 2010 - 10:32

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Saken är väl den att ska man välja andra sidor på sin Crystalium, så kostar dom extremt mycket för ingenting egentligen. I slutet går kanske +30strength för 18000p om man väljer en av deras vanliga 3 skills, men om man vill att Lightning ska vara Sentinal, så kostar +10health 18000p direkt. Dvs så börjar man ju inte med 740p för +10health som det var i början utav skillsen.
Och som sagt, jag klarar mig bättre än bra med att ha alla 3skills som man får i början fyllda till Stage 9(t.ex. Commando, Revenger, Healer för Lightning). Enda man inte klara är dom svårare sidouppgraden i Gran Pulse, går kanske och klara med världens största tur, men nja dom får man nog fan ta efter man klarat av spelet.

Achievements som är sjuka är "Master's Seal"(Fully developed all characters.), Treasure Hunter(Held every weapon and accessory.) samt att där finns en där man ska få 5stjärnor på alla missions, vilket jag fan i mig inte pallar gå om.
Men att fullt utveckla alla karaktärer, jag antar att det räknas som varenda skill i Crystalium ska vara fylld, lär ju kosta ett par miljoner CP, samt att man ska hålla varenda vapen o accessoar, finns ju hur många som helst, om man räknar man dom som kan skapas med.

Storyn blir bättre med tiden, tyckte t.ex. Hope & Vanille var sjukt dryga i början men blir bättre sen. Dock skulle jag nog bara ge spelet 3/5, man vill gärna ge spelet mer. Men "friheten" är en katastrof enligt mig, storyn & filmerna är bra, men spelet lider ju av dåligt gameplay skulle jag vilja säga. Sen kan jag även tycka att uppgraderings-systemet är lite väl knepigt, jag menar, man ska väl inte behöva läsa en guide på nätet för att man inte ska göra misstag typ? :)
---
Kom även på att jag faktiskt endast bara använt Lightnings eidolon, förutom vid ett tillfälle där man tvingas användas Snows. :)

Redigerat av Really, 28 March 2010 - 10:45.

Postad 28 March 2010 - 11:01

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Really: Du får uppgradera vapnen så klarar du nog alla missions utan problem, du borde ju ha en del "components" som du kan sälja av för gil? Förresten låser man inte upp
Spoiler
när man klarat spelet?

Har hittils bara maxat Hopes vapen till level 1,
Spoiler
:)

Redigerat av -Palle-, 28 March 2010 - 11:02.

Postad 28 March 2010 - 11:13

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Really: Du får uppgradera vapnen så klarar du nog alla missions utan problem, du borde ju ha en del "components" som du kan sälja av för gil? Förresten låser man inte upp

Spoiler
när man klarat spelet?

Har hittils bara maxat Hopes vapen till level 1,
Spoiler
:P

Jo, man låser upp den efter man klarat av spelet. :)
Saken är den att vissa missions är SJUKT svåra, mina karaktärer har 10000hp, dom dör på första slaget innan jag ens hunnit göra nåt. :P Men visst, läser att nån lyckats hålla sig kvar och döda fienden som gör det, men det e crazy. :)

Postad 28 March 2010 - 15:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Dessutom kan jag nämna att man inte behöver uppgradera sina vapen. :P Klarade det utan större problem med vapen man hittar. :)

Får man bättre vapen sen då? Alltså med högre grundstats?

Vanille väntar jag bara på att hon ska börja avsluta sina meningar med "mmmmmm'kay?

Åh, herregud. Du kan inte jämföra Vanille med den retarderade idioten, sluta nu :) . Vanille är dessutom över 17 -_-

Postad 28 March 2010 - 16:19

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Får man bättre vapen sen då? Alltså med högre grundstats?

Nä.. Det vapnet jag använde i slutet för Lightning var Lionheart som man hittar i kapitel 12.
Saken är den att fienderna är inte så värst svåra att döda, utan att dom ger en mycket skada. Ser ju hellre att man har bra items som tar bort många % på attacker, än att man har feta vapen som mer mycket skada.

Postad 29 March 2010 - 17:48

Hex
  • Hex
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Är det bara för mig som spelet laggar skjortan i städer? I starten på Chap 8 i nautilus så laggar det nåt så fruktansvärt...
Känns som den gamla goda Ogrimmar tiden i WoW....

Postad 29 March 2010 - 17:55

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Är det bara för mig som spelet laggar skjortan i städer? I starten på Chap 8 i nautilus så laggar det nåt så fruktansvärt...
Känns som den gamla goda Ogrimmar tiden i WoW....

Mm. Det är oerhört dålig framerate i Nautilus, men sen blir det normalt efter Nautilus, antar det är alla gubbar man springer runt vid. Dock blir det dålig framerate ute i det fria med, då det är öppet landskap som gör det hela.

Postad 01 April 2010 - 21:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Tornet... var ganska annorlunda jämfört med resten av spelet. Är på toppen, men orkar inte med ledaren efter allt det där.

Skönt att det inte kommer så många spel nu, jag har typ "sommarlov/semester" i april :) . Ska satsa på att få klart detta bland annat.

Redigerat av Zoiler, 01 April 2010 - 21:21.

Postad 03 April 2010 - 19:17

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Precis kommit till Gran Pulse... Nån rekommendation om hur man grindar Jurassic Park där?

Springer just nu i en cirkel där jag slår ihjäl 2xtigrar, 2xtigrar och 2x geleblobbar. Ger mig typ 2k CP per varv. Men då varje steg i uppgraderingen kostar 8k skulle jag behöva lite tips.
Ska man göra stenarna? Vilka monster ska man ge sig på för bra CP/tid utdelning? Etc...

Ska man verkligen grinda det här tills man fyllt ens Crystals? Eller ska jag springa till nästa del för ännu bättre grinding möjligheter?

Postad 03 April 2010 - 20:46

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Tja.. Stenarna kan du ju göra, dom är oftast enkla och gör det lite roligare att grinda.
Där finns ett bra stället där en sån stor ödla(blabla-king) och en stor varg slåss, precis brevid en sparpunkt. Dom 2 slåss som sagt, så du kan utan problem döda ödlan först, för att sen ta vargen, det är enklast. För det får du 6000cp. Och med sparpunkten brevid, så kan du abusa det, bara att spara,ladda,döda,spara,ladda,döda.
Du behöver nog inte grinda tills du har fått alla dina 3 fördelar fyllda, du kommer ju återkomma till Gran Pulse igen för att grinda klart. Men jag skulle kört upp till kanske mission 15-20.. Är ju ändå en bit till "det stället du ska till sen".
Kan ju alltid pröva att gå in i grottan(där vid stora ödlan o vargen) och se hur långt du kommer, är ju dit du ska sen så att säga. Oftast får man duktigt med pisk, om man inte är tillräckligt biffad. ;)

Postad 03 April 2010 - 21:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Oftast får man duktigt med pisk, om man inte är tillräckligt biffad. ;)

Jag med mina underlevlade figurer (sprang direkt till grottan från GP utan strider typ) lekte i grottan, och det är dessutom en substantiell höjning i CP-gain så där tycker jag det var bättre att expa. 4-6k för vanliga fiender i det läget är inte fel och de dör hyfsat snabbt ändå.

Postad 03 April 2010 - 23:04

Dariush
  • Dariush
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Precis kommit till Gran Pulse... Nån rekommendation om hur man grindar Jurassic Park där?

Det finns något ställe med en massa av dom där små pingvin-liknande demonerna, går väldigt snabbt att döda (kan köra med tre commando och blitza genom om du inte har så många area-of-effect attacker). Det finns en grupp som respawnar så fort du går några steg ifrån och ger 3000CP (kanske var det mer!?) när du dödar dom .

Mitt försök att förklara var det ligger:
Om vi säger att du befinner dig där du först kom in i huvuddelen av pulse så går du vänster och bara fortsätter tills du kommer till ett stup som du kan gå runt om till höger (bara berg och dalar på din vänstra sida). När du gått förbi detta stupet så tror jag att du ska vara framme.

Tyckte detta gav mest CP/tid

Postad 04 April 2010 - 11:08

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Är det de fyra pingvinerna som står och dansar runt en boll? I närheten av vart monstret för 2a stenen var.

Annars gillar jag om man hittar en stor hög med sniglar, skitenkla att överraska och sen är det två blitzar och det är över. ;)

Men nu traskar jag mest runt och kör lite stenar. Måste bekanta mig med Gran Pulse känns det som och deras olika monster innan man börjar grinda ordentligt. Problemet är ju att man stöter på saker som gör ont.

Hittade en sån King, överraskade honom och sände upp honom i luften. Där bollade jag honom tills han hade typ 10% liv kvar, då försvann staggern och han ramlade ner. Ställde sig upp på bakbenen med 100% liv. Aj.

Eller när man av misstag sprang på en dinosaurie, vad fan de nu heter. Typ 3 biljoner i HP och en area-effect attack som gjorde 100 ggr mer skada än vad jag har i HP.

Men man lär sig vad man ska undvika. Är de snabba och inte går att undvika brukar de vara lätta...

Uppgraderar ni nån equipment? Jag brände alla mina saker på vapen, hörde att man skulle vänta till Gran Pulse och uppgradera dem. Dessutom känns det som alltid hittar nya equipment som man hellre ska använda än slösa XP på gammal equipment.
Vad rekommenderar ni för uppsättning där?

Redigerat av Unregistered6810b893, 04 April 2010 - 11:10.

Postad 04 April 2010 - 11:24

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Uppgraderar ni nån equipment? Jag brände alla mina saker på vapen, hörde att man skulle vänta till Gran Pulse och uppgradera dem. Dessutom känns det som alltid hittar nya equipment som man hellre ska använda än slösa XP på gammal equipment.
Vad rekommenderar ni för uppsättning där?

Spoiler

Redigerat av -Palle-, 04 April 2010 - 11:33.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.