//C
Postad 30 October 2008 - 10:32
//C
Postad 30 October 2008 - 11:09
Fick inbjudan. Undra om det fungerar att köpa en större HDD eller om inbjudan är låst till den befintliga?! Med tanke på att MS skriver att man inte ska ta sin HDD till någon annans XB360 eftersom dom då blir utlåsta från Live till dess att releasen går ut till alla.
//C
Annars kan jag ta din kod
Postad 30 October 2008 - 11:16
Postad 30 October 2008 - 12:07
Nej, man hoppas på att utöka antalet målgrupper. Sen tror ju inte jag att h4rdqore g4merrrrs avskräckas av lite gulligt fluff fluff i menyerna. Om man nu är tveksam om sin egna läggning och vägrar bära rosa och dylikt finns blademenyerna kvar i viss form.Fantastiskt fånigt. Vilket desperat grepp av Microsoft. Byter man målgrupp eller har man bara genomlidit en kollektiv mental kollaps?
Postad 30 October 2008 - 12:46
Fantastiskt fånigt. Vilket desperat grepp av Microsoft. Byter man målgrupp eller har man bara genomlidit en kollektiv mental kollaps?
Kan skriva om det till exakt samma och använda det som ett svar på din egen kommentar.
Postad 30 October 2008 - 21:16
Det har dykt upp lite nya fräscha recensioner sedan NDA:t gick ut...
http://gizmodo.com/5...ure-improvement
http://www.engadget....nd-impressions/
http://www.joystiq.c...rience-exposed/
Verkar lovande!
Test av HD-material från Netflix - http://gizmodo.com/5...ons-on-xbox-360
Finns det någon chans att få tillgång till Netflix här i europa/sverige? Har inte alls kollat upp det (ännu)...
Redigerat av Cthugha, 30 October 2008 - 21:16.
Postad 30 October 2008 - 21:48
Postad 31 October 2008 - 00:46
Vad är det som hindrar att man signar upp sig för ett medlemskap på netflix.com, med en fejkad adress i USA, och sedan betalar månadsavgiften utan att beställa hem några filmer? För $8,99 ingår obegränsad streaming...Nej Netflix finns inte i EU
. Det hade ju vart helt underbart om vi kunde få det här, då hade jag skickat krammail till bill gates .
Kanske har de inte med Netflix i NXE för oss - då är det ju kört. Tja, jag ska testa i helgen
Postad 31 October 2008 - 07:41
Känns bara så Wii över det hela att jag nästan börjar må illa
Postad 31 October 2008 - 08:43
Men att installera spel på hårddisken - kanske det bästa någonsin. Nu är Xboxen så tyst att jag inte längre tänker på den!!!!
Bifogad fil(er)
Redigerat av ABSiNSANE, 31 October 2008 - 09:02.
Postad 31 October 2008 - 08:51
Han snabbt testa att skapa en avatar innan det var dags att bege sig till jobbet. När jag kommer hem skall jag testa kopiera spel till disk och lite annat gött.
Noterade att avatar-bilden har ersatts med ett frågetecken på xbox.com. Antar att det är denna som de utan uppdateringen ser.
Redigerat av iohan, 31 October 2008 - 08:56.
Postad 31 October 2008 - 10:19
//C
Postad 31 October 2008 - 10:20
*) Vad händer med ens gamla gamerpics? Kan man fortfarande använda dem i avatar-världen? Skulle verkligen sakna Jenny, Gemma, Bunny och Angelina i NXE...
*) Finns signout direkt när man trycker på guideknappen? Kan nån visa lite screenshots från guide-knapp interfacet?
Postad 31 October 2008 - 10:22
Postad 31 October 2008 - 10:25
Två frågor;
*) Vad händer med ens gamla gamerpics? Kan man fortfarande använda dem i avatar-världen? Skulle verkligen sakna Jenny, Gemma, Bunny och Angelina i NXE...
*) Finns signout direkt när man trycker på guideknappen? Kan nån visa lite screenshots från guide-knapp interfacet?
Du kan använda dina gamla gamerpics.
När du trycker på guideknappen så får du en snabbmeny för att hantera allt du kan göra i NXE eller kunde göra med de gamla blades. Samma funktion som tidigare när du håller in guideknappen.
//C
Postad 31 October 2008 - 11:48
Ser så barnsligt ut nu
Postad 31 October 2008 - 11:55
Postad 31 October 2008 - 12:41
Postad 31 October 2008 - 12:45
Mvh D
Postad 31 October 2008 - 12:52
Dum fråga kanske. Men har den nya dashboarden släppts? Var det inte den 19de november?
Mvh D
Ett betaprogram som startat
Postad 31 October 2008 - 18:24
"Microsofts nordiska marknadschef Mattias Edlund säger till DN att det inte finns några datum för när liknande tjänster kommer till Sverige men att han arbetar på det.
Om vi i Sverige får tillgång till Netflix har vi plötsligt en hyrtjänst som håller måttet. Netflix har över 100 000 filmer tillgängliga för nedladdning. Den svenska motsvarigheten SF Anytime har enligt deras egna hemsida 1 500 titlar."
Postad 31 October 2008 - 19:38
Förutom att det vore fruktansvärt skönt att hyra högupplöst (nåja) film via xboxen så är det ett säljargument som möter PS3s BluRayspelare
Postad 31 October 2008 - 19:51
Kan man tanka över något spel överhuvudtaget på den hårddisken innan den blir full ?
Postad 31 October 2008 - 19:54
Postad 31 October 2008 - 20:03
Filmer och tv-serier är IP-blockade.Vad är det som hindrar att man signar upp sig för ett medlemskap på netflix.com, med en fejkad adress i USA, och sedan betalar månadsavgiften utan att beställa hem några filmer? För $8,99 ingår obegränsad streaming...
Kanske har de inte med Netflix i NXE för oss - då är det ju kört. Tja, jag ska testa i helgen
Postad 31 October 2008 - 20:10
Postad 31 October 2008 - 20:30
Tar det lång tid att lägga över spelen och ungefär hur pass mycket plats på hårddisken tar ett spel?
Kolla 2 inlägg över ditt eget
Tiden läste jag något om här i tråden också. Tydligen går det ganska fort.
Själv har jag inget annat på disken än sparade profiler etc, så ett par spel bör man få plats med kanske. Jag spelar oftast bara ett par åt gången så det blir i så fall att lägga in de aktuella favoriterna.
Nu skulle man ju ha större disk
Postad 31 October 2008 - 20:55
Kolla 2 inlägg över ditt eget
Tiden läste jag något om här i tråden också. Tydligen går det ganska fort.
Själv har jag inget annat på disken än sparade profiler etc, så ett par spel bör man få plats med kanske. Jag spelar oftast bara ett par åt gången så det blir i så fall att lägga in de aktuella favoriterna.
Nu skulle man ju ha större disk
Jo men det han skriver är ju bara ungefär hur mycket information det finns på en spel-skiva. Inte hur mycket information från skivan som kopieras över till hårddisken på xboxen. För imo så är det ju HELT värdelöst om HELA spelet läggs över, speciellt om man "bara" har t.ex. en 20gb disk. Då får man ju ungefärligen plats med 2-3 spel och jag spelar ungefär 4-5 spel i genomsnitt.
Måste man då "radera" spel från hårddisken så fort man vill spela ett annat spel "tystare"? Så enormt ogenomtänkt av Microsoft egentligen. Dom borde definitivt dumpa priserna på hårddiskarna. 600-700 kronor för en 60gb hårddisk till xboxen är förbannat dyrt i jämförelse mot vad en "vanlig" hårddisken är...
Postad 31 October 2008 - 21:01
Tror jag kör med skiva trots allt....
Postad 31 October 2008 - 21:11
Postad 31 October 2008 - 21:18
Jag förstår dig och håller med om att det är surt, men det är nog bara att acceptera. Detta är ju helt fel tråd att fråga detta i, men hur svårt är det att byta HDD egentligen ? All info ska väl läggas över o.s.v ?!
Tror jag kör med skiva trots allt....
Ska ju tydligen följa med någon form av "data-transfer-kabel" när man köper en ny separat hårddisk till xboxen. Har ingen aning om hur den fungerar.
Postad 31 October 2008 - 21:46
Med 120gb-hårddisken medföljer datakabel och programvara för överföring ifrån 20gb-disk.Ska ju tydligen följa med någon form av "data-transfer-kabel" när man köper en ny separat hårddisk till xboxen. Har ingen aning om hur den fungerar.
Men det kommande 60gb-paketet verkar det inte följa med datakabel eller programvara (dock kan man använda andras), istället ingår 3m Live och headset med ett pris på 99$ (vilket blir till 990kr om man följer 1$=10kr som man brukar göra) .
Postad 31 October 2008 - 21:49
Intresserad över hur mycket man får plats med på en 20GB disk eftersom jag har en på väg hem, ska vara framme på måndag enligt UPS genom Microsoft's köpa-hdd-"billigt"-program.
Postad 31 October 2008 - 21:52
Postad 31 October 2008 - 22:30
Postad 01 November 2008 - 09:15
Jo men det han skriver är ju bara ungefär hur mycket information det finns på en spel-skiva. Inte hur mycket information från skivan som kopieras över till hårddisken på xboxen. För imo så är det ju HELT värdelöst om HELA spelet läggs över, speciellt om man "bara" har t.ex. en 20gb disk
Eftersom de gjorde det bakåkompatibelt så hade de inget annat val än att kopiera skivan 1:1. Det är liksom svårt för MS att veta vilka delar av Ridge Racer 6 som är nödvändiga och vilka som inte är det för att spela spelet.
Hade det varit så att det bara hade gällt kommande spel så hade det ju varit en annan femma, men jag fördrar denna lösningen.
Postad 01 November 2008 - 10:51
QFT.Eftersom de gjorde det bakåkompatibelt så hade de inget annat val än att kopiera skivan 1:1. Det är liksom svårt för MS att veta vilka delar av Ridge Racer 6 som är nödvändiga och vilka som inte är det för att spela spelet.
Hade det varit så att det bara hade gällt kommande spel så hade det ju varit en annan femma, men jag fördrar denna lösningen.
Det ska bli såååå skönt att kunna lagra spelen på HD. Nu får jag använding för mina 120 Gb också
Postad 01 November 2008 - 12:15
Postad 01 November 2008 - 13:12
Kan du tänka dig hur dyr en officiell 500-gigs xbox hårddisk skulle vara? Skulle nog kosta som två xboxar.Skulle va skönt om man kunde trycka in en 500 giggare så man får lite ordentligt med plats
Postad 01 November 2008 - 13:22
Postad 01 November 2008 - 14:33
tänkte snarare att man skulle kunna sätta in valfri 2.5 tums disk....det skulle ju microsoft tjäna massor på..helst i samband med att man kan börja köpa mer å mer stora spel..köpa film..
Det här med specialhårddiskar är bara provocerande. När man idag kan köpa utrymme för ca 1 kr / Gb så tvingar M$ konsumenterna att betala 10 kr / Gb. Hutlöst! Ännu värre är att jag gick med på att vara M$ ###### och betalade för 120 Gb disken...
Nåja, jag har inte problem med utrymme i alla fall.
Postad 01 November 2008 - 14:47
Postad 01 November 2008 - 15:22
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 bilder
258 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?