Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya frontar ska byggas!

483 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 November 2008 - 16:02

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Jag smäller väl in på inlägg 200 ;) Detta är ju inte lite OT men det är lungt :)

/Tim!

Haha, aa sorry !! :)

Men jag vill veta !! :(

Postad 02 November 2008 - 18:05

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
DVD-ai pm-151

Timpan kikat exakt hur hade du isolerat trminalerna nu igen?

Postad 02 November 2008 - 18:47

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
ok då vet jag :)

Hahah!!! , Timpan..... Tappa inte tålamodet med oss nu ! :)

Postad 03 November 2008 - 03:44

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Jo men enligt han så ar "typ" allt Skit förutm Marantz, och rotel :)

De där Marrana i mellanklassen, är som att trampa i hundbajs i jämförelse med min nya, fina Pionjär - AX2 - sådeså...

Och så får ni en känga för att allt går segt också ... rätt ska vara rätt! :D

Redigerat av Unregisteredb38af287, 03 November 2008 - 03:44.

Postad 03 November 2008 - 07:20

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
---Till Mats---

Eftersom du har bonde internet så förminskade jag den + att jag gjorde den tydligare för att synas på din tjock skräm :)

Bifogad fil(er)

Redigerat av Timpolanen, 03 November 2008 - 07:21.

Postad 03 November 2008 - 20:17

Nicke-85
  • Nicke-85
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Eftersom du har bonde internet så förminskade jag den + att jag gjorde den tydligare för att synas på din tjock skräm :D

Hur går det med övriga bygget då? gjort något mer än terminalerna på sistone eller är det förstärkaren som gäller i stället?

Postad 03 November 2008 - 21:07

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

---Till Mats---

Eftersom du har bonde internet så förminskade jag den + att jag gjorde den tydligare för att synas på din tjock skräm <_<

Tim, mitt alias är "Professor_Kalkyl" :blush:

Sen, sitter jag på 24mbit nu förtiden och har en två 17" skärmar, den med 15.4" har lagt av :D

Postad 03 November 2008 - 23:07

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Hur går det med övriga bygget då? gjort något mer än terminalerna på sistone eller är det förstärkaren som gäller i stället?

Jo då jag vänta på att min lön ska dyka in (25nov) Då beställer jag bas-rör samt elment filter och allt! Jag har så många projekt nu så jag prioriterar annat nu. Men när grejjerna kommer åker nog drivkraften fram igen :D

Bifogad fil(er)

Postad 03 November 2008 - 23:12

Nicke-85
  • Nicke-85
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Jo då jag vänta på att min lön ska dyka in (25nov) Då beställer jag bas-rör samt elment filter och allt! Jag har så många projekt nu så jag prioriterar annat nu. Men när grejjerna kommer åker nog drivkraften fram igen :D

Okej.. själv håller jag på å säljer av med lite gamla datadelar med mera jag har ligger så nu har jag nog snart pengar till en beställning av lite leksaker :blush:
I värsta fall så får jag väl ta å låna lite pengar av mig själv för att kunna handla och betala tillbaka till det kontot senare :rolleyes:
Suget blir bara starkare för varje dag.. <_<

Postad 03 November 2008 - 23:17

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Okej.. själv håller jag på å säljer av med lite gamla datadelar med mera jag har ligger så nu har jag nog snart pengar till en beställning av lite leksaker <_<
I värsta fall så får jag väl ta å låna lite pengar av mig själv för att kunna handla och betala tillbaka till det kontot senare :rolleyes:
Suget blir bara starkare för varje dag.. :D

Det kan bli farligt med för mycket sug :blush: Man kanske börjar snåla in på maten ;)

/tim!

Redigerat av Timpolanen, 03 November 2008 - 23:19.

Postad 03 November 2008 - 23:20

Nicke-85
  • Nicke-85
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Det kan bli farligt med för mycket sug :D Man kanske börjar snåla in på maten :blush:

/tim!

Det är ingen fara för min del med maten för jag bor hemma fortfarande. <_<
Skönt att blir klar på högskolan sen och inte ha några studielån.. riktigt nice!

Postad 03 November 2008 - 23:51

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Det är ingen fara för min del med maten för jag bor hemma fortfarande. <_<
Skönt att blir klar på högskolan sen och inte ha några studielån.. riktigt nice!

Jag bor också hemma men när man har praktik så svinder det i plånboken :D

Postad 03 November 2008 - 23:54

Nicke-85
  • Nicke-85
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Jag bor också hemma men när man har praktik så svinder det i plånboken <_<

hehe, de e sant...
Det blir ju inte heller bättre av att man åker bil till skolan varje dag men de e smällar man får ta..
Hellre det än att behöva passa busstider med mera och ändå inte spara mer än kanske 400 per månad om man jämför med busskort, å då slipper man stå å frysa i vinter med.. :D

Postad 04 November 2008 - 15:46

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

hehe, de e sant...
Det blir ju inte heller bättre av att man åker bil till skolan varje dag men de e smällar man får ta..
Hellre det än att behöva passa busstider med mera och ändå inte spara mer än kanske 400 per månad om man jämför med busskort, å då slipper man stå å frysa i vinter med.. ;)

Jag längtar att åka bil till skolan! Då blire fullfart med Pontiac:en :)

(OT BTW, är det någon som vet hur man lägger in en AUTO text efter alla inlägg? Tex "/Tim!" )

/Tim!

Postad 04 November 2008 - 15:52

GrodanB
  • GrodanB
  • Mästare

• 2661 inlägg
  • 0
Är det inte bara att ändra signaturen i din profil? ("Min Kontrollpanel" längst upp)

Postad 04 November 2008 - 15:58

Nicke-85
  • Nicke-85
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Jag längtar att åka bil till skolan! Då blire fullfart med Pontiac:en ;)

(OT BTW, är det någon som vet hur man lägger in en AUTO text efter alla inlägg? Tex "/Tim!" )

/Tim!

Jag tror du går in på "Min kontrollpanel" och sedan där letar upp "Ändra signatur".
Tror det är där iaf, i vanlig e-post brukar iaf auto texten kallas signatur.

//Nicke

Är det inte bara att ändra signaturen i din profil? ("Min Kontrollpanel" längst upp)

En poäng till dig :)

Postad 04 November 2008 - 18:03

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Jag tror du går in på "Min kontrollpanel" och sedan där letar upp "Ändra signatur".
Tror det är där iaf, i vanlig e-post brukar iaf auto texten kallas signatur.

//Nicke

En poäng till dig :)

"" FORUMMEDDELANDE:
Tyvärr uppstod ett fel. Om du ej vet hur man använder en funktion eller varför du fick det här felmeddelandet, kolla igenom hjälpfilerna för ytterligare hjälp.
Felet som uppstod var:

Din signatur är för lång.""

Det blir så även om jag skriver bara "a" Det var det som hände innan ja frågade, så jag undrarde om det var rätt ;)

Postad 04 November 2008 - 18:36

Nicke-85
  • Nicke-85
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

"" FORUMMEDDELANDE:
Tyvärr uppstod ett fel. Om du ej vet hur man använder en funktion eller varför du fick det här felmeddelandet, kolla igenom hjälpfilerna för ytterligare hjälp.
Felet som uppstod var:

Din signatur är för lång.""

Det blir så även om jag skriver bara "a" Det var det som hände innan ja frågade, så jag undrarde om det var rätt ;)

Humm.. blir precis samma sak för mig.. känns som admin har gjort nån inställning nånstans så det inte går lägga till nya signaturer

Postad 04 November 2008 - 19:37

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
Signaturer är bannade =/

Postad 04 November 2008 - 19:49

Nicke-85
  • Nicke-85
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Signaturer är bannade =/

Okej, då vet vi det...

Postad 04 November 2008 - 20:47

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
fint att du fått upp hål i mellanväggen nu också ;)

Postad 04 November 2008 - 22:44

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Är det någon som har ett bra tips på förstärkare till basarna, L22 eller L26. Kanske PA-steg, HyperX, XTZ?

Vad tror ni skulle passa bäst Pris/prestanda mässigt?

/Tim!

Postad 04 November 2008 - 23:01

Nicke-85
  • Nicke-85
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Är det någon som har ett bra tips på förstärkare till basarna, L22 eller L26. Kanske PA-steg, HyperX, XTZ?

Vad tror ni skulle passa bäst Pris/prestanda mässigt?

/Tim!

Har inget direkt bra tips men jag börjar själv fundera på PA steg faktiskt, känns som man får mer effekt för pengarna, dock mer platskrävande och tyvärr inte lika bra möjligheter till inställningar som en vanligt sub steg om man nu inte fixar med aktiva filter å så...

Postad 04 November 2008 - 23:16

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Har inget direkt bra tips men jag börjar själv fundera på PA steg faktiskt, känns som man får mer effekt för pengarna, dock mer platskrävande och tyvärr inte lika bra möjligheter till inställningar som en vanligt sub steg om man nu inte fixar med aktiva filter å så...

Det är sant, plats har jag för mycket av ;) Men med en PA-steg så kan man använda det till annat sen om man vill! Min buget är väl sådär men 2000kr hade ju inte varit fel. Riktigt sugen på XTZ men undrar om den ger kraft nog (man kanske kan komplitera med en till sen). InterM 500 låter nog prima (enligt svalander) fast det är lite för dyrt.

http://www.xtz.se/pr...true&produkt=55

http://www.hifikit.s...dex.php?id=2116

http://www.svalander...ppen/interm.htm

Redigerat av Timpolanen, 04 November 2008 - 23:16.

Postad 04 November 2008 - 23:38

Nicke-85
  • Nicke-85
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Det är sant, plats har jag för mycket av ;) Men med en PA-steg så kan man använda det till annat sen om man vill! Min buget är väl sådär men 2000kr hade ju inte varit fel. Riktigt sugen på XTZ men undrar om den ger kraft nog (man kanske kan komplitera med en till sen). InterM 500 låter nog prima (enligt svalander) fast det är lite för dyrt.

http://www.xtz.se/pr...true&produkt=55

http://www.hifikit.s...dex.php?id=2116

http://www.svalander...ppen/interm.htm

Du vet att XTZ rekommenderar det där steget själva till sin egen bas med seas 10" element? borde räcka till då eftersom det är väl den basen du tänkt använda dig av?

Postad 04 November 2008 - 23:50

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Du vet att XTZ rekommenderar det där steget själva till sin egen bas med seas 10" element? borde räcka till då eftersom det är väl den basen du tänkt använda dig av?

Jusssssstt ja :P men då blir de ju 2st som behövs, jag köper nog en och sedan kompliterar med en till när jag har mer pengar.

/tiM!

Postad 16 November 2008 - 18:53

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Hej!

Nu är det snart dags för beställning!

EDIT: Jag la till bilden som inte kom med igår. Lite nya grafer på filteret, de kommer att labbas mer med sen men dettta är grunden.

/Tim!

Bifogad fil(er)

Redigerat av Timpolanen, 17 November 2008 - 14:56.

Postad 17 November 2008 - 17:07

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0
Mycket spännande läsning så långt Timpolanen. :) Följer detta bygget med spänning!

Postad 17 November 2008 - 17:53

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Om någon undrar så år det ett rent mysterium att inte impedans topparna i basen finns med....
dom va där, men sedan så bestämde sig programet för att dom inte skulle dt längre, helt plötsligt...
vi ska titta mer på det men som sagt så är detta just nu en bild av vad som komma skall ! :)

Postad 20 November 2008 - 21:37

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Nn var det dags igen! Belasta MHB servern med massa fina bilder :P

Jag hittade en Black and decker som såg intressan ut, och den funkade skit bra att slipa med. Najs att de inte är tarsig än! (kört ca 20sek) men det skulle jag inte sagt, 2sek senare var den trasig! Slipbandet luckades tarasla insig och det gick inte att få ut! Vilkte SKIT!

Jag har fixat bakstycket nu. Det kommer att vara en två dela konstruktion e med röret som sitter helt fast, sedan en "lucka" till filter lådan. (Ett snitt syns på bilderna) Hiltin fick jobba idag! fan va segt det är att borra med dos i MDF :)

Jag gjorde bilderna minder för att skona er med dåligt internet :D De e lungt va?

/Tim!

Bifogad fil(er)

Redigerat av Timpolanen, 20 November 2008 - 21:41.

Postad 20 November 2008 - 22:19

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
hoppas hålet blev någorlunda rakt nu då.

måste bara säga att: vad va det jag sa ! visste att det va bakstycket du höll på med :)
kul att det händer något också... snart kanske man får se lite element på ingång eller ?!

Postad 20 November 2008 - 22:32

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

hoppas hålet blev någorlunda rakt nu då.

måste bara säga att: vad va det jag sa ! visste att det va bakstycket du höll på med :P
kul att det händer något också... snart kanske man får se lite element på ingång eller ?!

Rakt? Såklart!

Hahah jo :)
Element kan i bästa fall beställas den 25:e :D Får se vad som står på kontot!

(Varför loggade du?)

Postad 22 November 2008 - 00:19

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Ny dag, nya bilder :D Jag har fått på terminalerna nu! Jag försänkte hålen på baksidan för att få plast för att löda.

Jag har ett litet problem, hur ska jag få fast filterlådan väggen? Det ska vara en lucka som man kan öppna vid justeringar osv. Den behöver inte vara tät eftersom det är bara filter i den så :)

Har ni nåra tips?

EDIT"""David! vilken läng var det på röret? Var det typ 377mm vid 56mm innerdiamter? Jag har inte kvar det på datan!!

Bifogad fil(er)

Redigerat av Timpolanen, 22 November 2008 - 00:54.

Postad 22 November 2008 - 01:21

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
ser bra ut, jag vet inte längden på röret...
det skull ju du hålla koll på.. .:)
jag e inte hemma nu så jag kan inte kolla detta, men jag ska se om jag kan ta fram det igen i morgon kväll eller så :D

Postad 22 November 2008 - 01:56

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

ser bra ut, jag vet inte längden på röret...
det skull ju du hålla koll på.. .:)
jag e inte hemma nu så jag kan inte kolla detta, men jag ska se om jag kan ta fram det igen i morgon kväll eller så :D

Jag är nästan säker på 56mm och 37mm långt, men vlii inte kasta pengrna i sjön :blink: Jo jag vet men det var lite som försvann ju, jag fick inte framm allt men nästan.

/tim!

Postad 22 November 2008 - 18:44

Rickard xxls
  • Rickard xxls
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Hej lånar eran tråd lite och ber om råd .
Har planerat att bygga nya frontare med två 6,5 har tittat på seas ca18rnx mycket men det lutar mer åt seas l18rnx/p
http://www.seas.no/i...o...&Itemid=186
P.g.a Fas pluggen då slipper man schimsa elementen så mycket .
Men det måste varat ett anat ljud i alu membranen sen har dom lång inspelnings tid sägs det.
är det lite ljusare ljud i alu membranen ? .

Har även räknat på w18nx001
http://www.seas.no/i...o...0&Itemid=94
Men då börjar det bli dyrt har haft scan-speak 8" med gul kevlar kon och diskant dela vid 2700Hz förut men tyckte det vart för lite bas.

Där av två 6,5 eller två 8" och diskant men ser sällan två vägare med 8" och diskant är det p.g.a. förlust runt 2000- upp Hz eller .

Seas ca22rny
http://www.seas.no/i...o...&Itemid=165
spelar rätt högt i frekvens.

/Rickard

Postad 22 November 2008 - 20:49

Rickard xxls
  • Rickard xxls
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Jag har har Bass box 6 men inte inte x pro 3 är det ett bra program ?.

Postad 23 November 2008 - 18:39

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Jag överlåter den fråga till DVD-ai ;)

Nu på tisdag ska jag beställa om integ skiter sig!

Lista kommer här:

Bifogad fil(er)

Postad 23 November 2008 - 18:45

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
alu membranen kan vara ganska hårda i början, innan men spelat in dom sedan så blir ljudet trevligare ;)
det e bra element som du tittar på och det kan blir riktigt bra om du gör det rätt !

två vägs högtalare med 2x8" och en diskant är inte vanliga nej, det beror nog på 8" spridningsmönster till viss del
ställer till det med riktverkan. men det borde gå att få till om man känner för det :D

Postad 23 November 2008 - 20:46

Rickard xxls
  • Rickard xxls
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Såg ett bygge likt det du ska bygga fast med Seas ER18RNX verkar seriöst .

http://www.zaphaudio.com/SR71.html

Postad 23 November 2008 - 20:47

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

Såg ett bygge likt det du ska bygga fast med Seas ER18RNX verkar seriöst .

http://www.zaphaudio.com/SR71.html

Nej, John Krutke är den mest oseriösa människa som finns ;)

not

Postad 24 November 2008 - 19:29

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0
Ser riktigt bra ut Tim. ;) Har fått hem mina element nu och kör med samma diskanter som du. De är riktigt rejäla. Väger lika mycket som mina mellanregister. Kraftiga magneter vill jag lova.. Vet inte om du har beställt från BMM förut men jag måste säga att de var riktigt bra att ha att göra med! Kanon priser och mycket snabb frakt. Beställde på en söndag kväll och de packades och skickades på måndagen. De kom fram till Göteborg på onsdagen och sen var det bara att hämta ut. Välpackat var det också. :wub:

Postad 24 November 2008 - 22:22

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Ser riktigt bra ut Tim. ;) Har fått hem mina element nu och kör med samma diskanter som du. De är riktigt rejäla. Väger lika mycket som mina mellanregister. Kraftiga magneter vill jag lova.. Vet inte om du har beställt från BMM förut men jag måste säga att de var riktigt bra att ha att göra med! Kanon priser och mycket snabb frakt. Beställde på en söndag kväll och de packades och skickades på måndagen. De kom fram till Göteborg på onsdagen och sen var det bara att hämta ut. Välpackat var det också. :wub:

Sweeet! Hur betalade du? Med kort eller payal?
Ser fram emot ditt bygge kör hårt!

/tim!

Postad 24 November 2008 - 22:39

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Sweeet! Hur betalade du? Med kort eller payal?
Ser fram emot ditt bygge kör hårt!

/tim!

Betalade direkt genom bank överföring för att slippa extra kostnader. ;) Är sanslöst sugen på att börja bygga lådan nu! Har dock inte tid pga skola..

/Niklas

Postad 25 November 2008 - 20:12

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Betalade direkt genom bank överföring för att slippa extra kostnader. :huh: Är sanslöst sugen på att börja bygga lådan nu! Har dock inte tid pga skola..

/Niklas

Jo, den slukar tid.... :lol:
men ta den i den takt som går så ser vi fram emot lite bilder :D

Postad 25 November 2008 - 20:34

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Jo, den slukar tid.... :lol:
men ta den i den takt som går så ser vi fram emot lite bilder :huh:

Nu så! Håll i er!!!!! Beställning från BMM är nu fixad! :D

Jag kan lova er att det kommer massa bilder, om inte världen går under.

/tim!

Redigerat av Timpolanen, 25 November 2008 - 20:40.

Postad 25 November 2008 - 20:44

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Nu så! Håll i er!!!!! Beställning från BMM är nu fixad! :huh:

/tim!

INTE FÖR EN 2012 ! om man ska tro Majaindianerna rätt, men sådan tid får det ju inte ta för då kommer jag och hemsöker dig...

Postad 25 November 2008 - 22:39

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Jo, den slukar tid.... :(
men ta den i den takt som går så ser vi fram emot lite bilder :huh:

Jo det är ju så tyvärr.. :( Jodå, bilder kommer härifrån med. :D

Nu så! Håll i er!!!!! Beställning från BMM är nu fixad! :lol:

/tim!

Härligt! :D Jag antar att allt gick som det skulle med BMM?

Postad 26 November 2008 - 00:28

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Jo det är ju så tyvärr.. :D Jodå, bilder kommer härifrån med. :huh:

Härligt! :D Jag antar att allt gick som det skulle med BMM?

Än så länge :lol:

Postad 26 November 2008 - 00:29

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Än så länge :huh:

Fortfarande vaken.. !? :D

Hehe, Go natt !

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.