Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N85 *

349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N85 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 6,79 (27) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 24 november 2008 - 23:05

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

En billigare telefon i form av n79 betyder också att jag ska hålla ögonen efter den "förbättrade" versionen av n85 som nokias läckta releaselista avslöjar kommer nästa år.

Låter väldigt intressant. Finns det någon mer info än bara att det kommer en förbättrad version?

Postad 25 november 2008 - 08:48

Unregistered1d447573
  • Unregistered1d447573
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Upptäckte att för första gången kunde nu Nokia software update, iaf identifiera mobilen och hittar att det är en N85, iaf ett lite steg närmare en ny firmware.
Kul att senast jag kollade finns inte ens N85an som val i support hos nokias egen hemsida.

Postad 25 november 2008 - 22:15

Peter Sjögren
  • Peter Sjögren
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har haft min N85 i några dagar nu och fått det mesta att fungera. Av någon anledning verkar inte kopplingen mot mitt WLAN fungera dock...
Nätverket hittas i listan men vid försök till uppkoppling får jag ett felmeddelande efter några sekunder där det hävdas att inget nätverk hittas.
Någon fler som upplevt detta? Förmodligen får jag lämna in telefonen för undersökning!?

Postad 25 november 2008 - 23:44

hoogey
  • hoogey
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Jag har en n79 på gång, ska försöka skriva lite om den när jag kan. Jag har under runt 2 månader kollat efter ny telefon, och jag har kollat på ALLT. Till slut stod det mellan samsung innov8, nokia n85 och nokia n79, och jag valde den senare pg.a det billigare priset, och att jag inte riktigt vågar lita på att n85s slide är helt stabil än. En billigare telefon i form av n79 betyder också att jag ska hålla ögonen efter den "förbättrade" versionen av n85 som nokias läckta releaselista avslöjar kommer nästa år. Samsung innov8 var jag jäkligt sugen på också, men den får man ge en arm för i sverige idag.

Samsung i7110 är också väldigt intressant, men jag behöver en telefon nu och orkar inte vänta längre. Annars verkar det vara en n79 med OLEDskärm och bättre byggkvalitet och material.

Låter intressant med N79. Är också tveksam till N85 pga lite plastigt intryck + slajd som glider ut... Återkom gärna med ett utlåtande!

Postad 26 november 2008 - 10:28

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0
Fick min n85:a igår och ojojoj :huh: :D :lol:
Jag tycker den än så länge känns klockren, slajden har precis lagom motstånd och den har än så länge inte öppnat sig i fickan iaf.

Funktionen att föra över data från sin gamla nokia fungerade utmärkt, den anslöt till mitt wlan utan krångel.

Jag hoppas euforin håller i sig!

Postad 26 november 2008 - 13:06

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Någon som vet vart man kan få tag på ny skyddsplast till displayen? Mitt som satt på sen jag köpte den börjar bli lite slitet..

Postad 26 november 2008 - 13:25

beejay
  • beejay
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Jag har precis fått tag i min N85 efter att ha använt HTC Touch Pro i 2 månader och TOTALT tröttnat. Tyvärr så råkade jag ut för samma problem som andra i tråden med att slajden glappar lite i utfällt läge över "lägg på" knappen, jävligt irriterande så jag kommer gå tillbaka till elgiganten när de fått in den på lite fler butiker (fanns bara på 2 i stockholmsområdet idag) och be dem ge mig en ny, någon som lyckats med detta? Har inte läst igenom hela tråden helt ännu.

Annars är jag SUPERNÖJD, den här telefonen känns verkligen som en riktig telefon i jämförelse med htc:n. Det är första gången jag använder Nokia själv sedan 3310 men jag trivs redan med menyerna och övrigt UI. Återkommer med en mer detaljerad recension om någon dag, nu ska jag leka lite mer! Wee!

Edit: Någon som vet om man kan installera något program som trådar sms:en som iphone & htc touch fast för symbian?

Redigerat av beejay, 26 november 2008 - 13:53.

Postad 26 november 2008 - 14:01

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Någon som vet vart man kan få tag på ny skyddsplast till displayen? Mitt som satt på sen jag köpte den börjar bli lite slitet..

Tveksamt, plasten är ju bara ett transportskydd som vanligtvis åker av under uppackningen, tror du får leta efter nån form av väska eller fodral till telefonen...

Postad 26 november 2008 - 15:35

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Tveksamt, plasten är ju bara ett transportskydd som vanligtvis åker av under uppackningen, tror du får leta efter nån form av väska eller fodral till telefonen...

Finns att köpa lite här och var, man kanske måste klippa till en egen, tror polaren köpte på dialect el liknande.
Finns säkert på bilfirmor och liknande, vanlig transparant skyddsplast.

Postad 26 november 2008 - 16:56

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Plastskydd finns till N85 och går att beställa hem från ebay för 60-70kr ink frakt. Jag beställde därifrån. Se länk. Ebay

Postad 27 november 2008 - 22:29

Daemon85
  • Daemon85
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
haft smärre problem med mina n85's

*Första telefonen hängde sig, blev svart, startade om sig då och då. Doa'de den.
*Den andra telefonen telefonen strulade i musikspelaren, hängde sig där och höll på, headsetet hängde sig så det inte funkade i mediaspelaren och man var tvungen att starta om mobilen för att det skulle funka igen. Så doa'de den med.
*Den tredje som jag har nu glappar sliden typ, när man har den utfälld med siffrorna och trycker på navigationshjulet eller runt om så glappar överdelen, känns som mobilen håller på att vibrera när jag trycker :P detta är inget jag minns från de andra två och det är väl inte så för er andra heller? det blir dessutom dubbeltryck eller ännu fler ggr åt sidorna någon gång då och då när jag trycker runt bland menyerna. Blir även lätt dubbeltrykningar på volymknappen på headsettet, detta ska väl inte finnas heller tycker jag, är detta något problem som ni andra har med? så ska väl doa detta exemplar med + headsetet inom kort.

Har också massa ggr fått ett varningstons-pipande med textmeddelande från telefonen (alla 3 tror jag), men hinner aldrig läsa vad det står eftersom det försvinner direkt, något bekant?

Skyddsplast lär ju vara något som man införskaffar sen med, tog bort medföljande skyddsplast på en av telefonen och den blev lika repig på 2 dagar som min SE K750 blev på ett halvår.

Hoppas för övrigt att det kmr något gps program som funkar till n85 där man kan lägga in kartor och poi's. Kan äl ara hoppas på tomtom, men det är väl förmycket.

Postad 27 november 2008 - 23:00

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Plastskydd finns till N85 och går att beställa hem från ebay för 60-70kr ink frakt. Jag beställde därifrån. Se länk. Ebay

Ah, ska titta upp det. Tack så mycket!

Postad 28 november 2008 - 02:15

beejay
  • beejay
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

haft smärre problem med mina n85's

*Första telefonen hängde sig, blev svart, startade om sig då och då. Doa'de den.
*Den andra telefonen telefonen strulade i musikspelaren, hängde sig där och höll på, headsetet hängde sig så det inte funkade i mediaspelaren och man var tvungen att starta om mobilen för att det skulle funka igen. Så doa'de den med.
*Den tredje som jag har nu glappar sliden typ, när man har den utfälld med siffrorna och trycker på navigationshjulet eller runt om så glappar överdelen, känns som mobilen håller på att vibrera när jag trycker :P detta är inget jag minns från de andra två och det är väl inte så för er andra heller? det blir dessutom dubbeltryck eller ännu fler ggr åt sidorna någon gång då och då när jag trycker runt bland menyerna. Blir även lätt dubbeltrykningar på volymknappen på headsettet, detta ska väl inte finnas heller tycker jag, är detta något problem som ni andra har med? så ska väl doa detta exemplar med + headsetet inom kort.

Har också massa ggr fått ett varningstons-pipande med textmeddelande från telefonen (alla 3 tror jag), men hinner aldrig läsa vad det står eftersom det försvinner direkt, något bekant?

Skyddsplast lär ju vara något som man införskaffar sen med, tog bort medföljande skyddsplast på en av telefonen och den blev lika repig på 2 dagar som min SE K750 blev på ett halvår.

Hoppas för övrigt att det kmr något gps program som funkar till n85 där man kan lägga in kartor och poi's. Kan äl ara hoppas på tomtom, men det är väl förmycket.

Om du läser tidigare i tråden så ser du ett flertal personer, inkl. mig, som har klagat på att telefonen glappar i utfällt läge över Svara/Lägg på-knapparna. Min telefon låter som fan när den vibrerar, jag tänkte inte på det först men sedan när jag höll fingret över knapparna så lät den sådär perfekt som alla telefoner på filmer gör, ååh, ja ska nästan byta ut den enbart för den känslan!

Är det någon som har tips på ett bra SMS-program som sorterar sms:en likt iPhone & HTC Touch? Saknar verkligen den funktionen...

Redigerat av beejay, 28 november 2008 - 02:15.

Postad 28 november 2008 - 10:44

Bendover
  • Bendover
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
En annan fråga.Jag saknar smilies när man skickar sms,någon som vet om det finns något bra program att lägga in i telefonen?

Postad 28 november 2008 - 11:01

Unregistered75fd19d5
  • Unregistered75fd19d5
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Zeemote:
http://spel.feber.se..._js1_/#comments
http://shop.nokia.se...cmp=PAC-Zeemote

Postad 28 november 2008 - 20:40

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Finns det verkligen ingen här som vet hur man gör så att kalenderposterna bara kommer upp den dagen de inträffar på i vänteläget? Nu kommer dom upp 1 vecka innan och jag vill inte ha displayen full redan nu p ga alla prov i nästa vecka -.-
Jag vill ha så att det kommer upp den dagen det inträffar eller en dag innan.
Någon som kan hjälpa mig?

Postad 29 november 2008 - 11:03

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Finns det verkligen ingen här som vet hur man gör så att kalenderposterna bara kommer upp den dagen de inträffar på i vänteläget? Nu kommer dom upp 1 vecka innan och jag vill inte ha displayen full redan nu p ga alla prov i nästa vecka -.-
Jag vill ha så att det kommer upp den dagen det inträffar eller en dag innan.
Någon som kan hjälpa mig?

Det verkar inte som det går att ändra... den visar de fem kommande händelserna helt enkelt...
Har du kollat efter något annat tema som inte visar lika många poster?
Det kanske kan lösa problemet delvis i alla fall...

Postad 29 november 2008 - 15:10

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Ingen som har lust att berätta om ljudkvaliten för musik?
För er som haft N95 i ägo måste väl ändå kunna hålla med om att den låter förjäklit. eller hur?
brus i bakrunden, bas som en åsna och batteritid som ett piss-as.

N95:an är känslig för vilka lurar man har pluggat in i den, hade också dåligt ljud först, även med lurar som i sig skulle vara bra, men provade några andra och då blev det bättre.

Postad 29 november 2008 - 15:15

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Jag har precis fått tag i min N85 efter att ha använt HTC Touch Pro i 2 månader och TOTALT tröttnat.

Törs man fråga varför du tröttnat på den? Har nämligen själv gjort ett per försök med windows mobiler genom åren (senaste en HTC Touch Cruise) men det har alltid slutat med att jag blivit galen på dem. Funkar utmärkt som dator när man satt vid ett skrivbord eller nåt, men uselt som telefon "på slagfältet" (t.ex. tunnelbanan med enhandsgrepp). Nu funderar jag på en X1 elelr en Touch Pro men känner tveksamhet pga tidigare erfarenheter....

Postad 30 november 2008 - 14:37

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Det verkar inte som det går att ändra... den visar de fem kommande händelserna helt enkelt...
Har du kollat efter något annat tema som inte visar lika många poster?
Det kanske kan lösa problemet delvis i alla fall...

Får hoppas på ett program eller uppdatering som kan fixa till det.
Nej, det har jag faktiskt inte gjort tänkte jag skulle börja leta efter lite nya teman nu. Har hittat många snygga men dom går bara göra på FP1 telefoner ;)

Postad 30 november 2008 - 15:58

molenda
  • molenda
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Provlyssnade N79 idag, är väl samma innehåll som N85 så frågar här, när jag drog på hög volym och knappt ens hälften bas så blev det som om den inte klarade leverera ljudet till fullo. Djupa bas toner tystades ned och höll på så till och från..
På min W902 kan jag dra på fullt och ljudet levererar till högsta volym utan problem.
Ska den va så?
Lady gaga - poker face lyssna ja på och dom trum/bas tonerna tystades ned.
Alltså är den för klen?
hoppas nån förstår va ja menar

Redigerat av molenda, 30 november 2008 - 16:07.

Postad 01 december 2008 - 02:56

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1 716 inlägg
  • 0
molenda: Nej, det kan jag inte säga att jag varit med om. Däremot kan basen försvinna en aning om man drar på fullt i EQ:n.

Postad 01 december 2008 - 08:42

molenda
  • molenda
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
de känns ju lite jäklit. De tycker jag skulle kunna betraktas som ett ganska allvarlig negativ sida hos en sån telefon.
intresset ligger rätt högt för denna telefon för min del, men kändes som om de sjönk nu en del
O hoppas på att en firmware ska lösa alla problem är väl bara glömma.

Som med N95, en firmware ska väl kunna ta bort större delen av bakgrundsbruset, i **** heller, är ju helt o hållet hårdvarurelaterat..

Redigerat av molenda, 01 december 2008 - 08:44.

Postad 01 december 2008 - 11:15

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Har hittat många snygga men dom går bara göra på FP1 telefoner :)

FP1 telefoner??

Hojta gärna till om du hittar en lösning.

Postad 01 december 2008 - 13:50

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

FP1 telefoner??

Hojta gärna till om du hittar en lösning.

Telefoner med Feature pack 1.

jadå det ska jag göra. :)

Redigerat av Dunis, 01 december 2008 - 13:51.

Postad 01 december 2008 - 19:07

beejay
  • beejay
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Törs man fråga varför du tröttnat på den? Har nämligen själv gjort ett per försök med windows mobiler genom åren (senaste en HTC Touch Cruise) men det har alltid slutat med att jag blivit galen på dem. Funkar utmärkt som dator när man satt vid ett skrivbord eller nåt, men uselt som telefon "på slagfältet" (t.ex. tunnelbanan med enhandsgrepp). Nu funderar jag på en X1 elelr en Touch Pro men känner tveksamhet pga tidigare erfarenheter....

Ja du, jag vet inte vart jag skall börja. Först och främst så bytte jag från en iPhone v2 -> HTC Touch Pro:n och då blev jag direkt missnöjd med den så kallade "touchscreen:en", what the fuck? De var ett ###### skämt. iPhone har en touchscreen, htc har någon slags pekskärm som reagerar hur dåligt som helst. Efter 2 veckor så hade jag vant mig vid den nya helhetskänslan efter mycket skrik på telefonen... I slutet så satt jag bara och spelade harpan på den, vilket inte kändes helt rätt.

Hela gränssnittet är rätt sunkigt, telefonen är jävligt seg, segare än X1:an enligt mig. Musikspelaren är katastrof, bildvisare suger. När man klickar på skärmen och den "hänger" sig någon sekund och man klickar igen så blir det två klick vilket brukar resultera i att man raderar något viktigt eller ändrar inställningen över något alternativt ringer upp någon oläglig person. Min mobil började leva sitt egna liv efter ett tag och ändrade inställningar själv, jag har ingen aning om varför men de gick inte att ändra tillbaka.

Det hände OFTA att jag råkade lägga på i fickan, ringa upp personer utan min vetskap osv när jag hade den i fickan.

Allt de här går förmodligen att åtgärda till en viss del med tredjepartsprogram men enligt min mening borde de inte släppt iväg den här mobilen utan gjort bättre känsla.

Jag är så nöjd att jag har bytt upp mig mot en mobil med ett riktigt gränssnitt igen.

Det här gäller alltså telefonen HTC TOUCH PRO inte N85.

Postad 01 december 2008 - 21:04

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Ja du, jag vet inte vart jag skall börja. Först och främst så bytte jag från en iPhone v2 -> HTC Touch Pro:n och då blev jag direkt missnöjd med den så kallade "touchscreen:en", what the fuck? De var ett ###### skämt. iPhone har en touchscreen, htc har någon slags pekskärm som reagerar hur dåligt som helst. Efter 2 veckor så hade jag vant mig vid den nya helhetskänslan efter mycket skrik på telefonen... I slutet så satt jag bara och spelade harpan på den, vilket inte kändes helt rätt.

Hela gränssnittet är rätt sunkigt, telefonen är jävligt seg, segare än X1:an enligt mig. Musikspelaren är katastrof, bildvisare suger. När man klickar på skärmen och den "hänger" sig någon sekund och man klickar igen så blir det två klick vilket brukar resultera i att man raderar något viktigt eller ändrar inställningen över något alternativt ringer upp någon oläglig person. Min mobil började leva sitt egna liv efter ett tag och ändrade inställningar själv, jag har ingen aning om varför men de gick inte att ändra tillbaka.

Men bortsett från det var du nöjd med HTC:n? :P

/pJ

Postad 01 december 2008 - 22:25

beejay
  • beejay
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Men bortsett från det var du nöjd med HTC:n? :P

/pJ

Nöjd och nöjd, ptja, jag vet inte riktigt vad telefonen fyller för mer mening bortsett från det där, den hade väldigt bra harpan-spel!

Högtalartelefonen var kass, samtalen bröts ofta i början av första samtalet (jag vet inte om detta var pga den andres telefon, de hände då och då speciellt mkt med en person)

Telefonen var stor, tung, batteritiden med 2 mailkonton varje timme, RSS-feed, lite sms & lite samtal så höll batteriet i knappt 8 timmar.

Postad 01 december 2008 - 22:54

Daemon85
  • Daemon85
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
rekommenderar alla som har 349 kr över att gå till Kjell & co och köpa ett M2 Micro SD Mobile Ultra 8 gb, MYCKET snabbare, om ni använder utrymmet dvs, uppdaterade mp3arkivet på 500 låtar, minst 5 ggr, kanske 10 ggr snabbare, mindre lagg osv i mobilen när man jobbar med saker från minneskortet

Postad 02 december 2008 - 17:26

beejay
  • beejay
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Jag fick ränna runt som en dåre över hela stockholm idag när jag skulle DOA min telefon sista dagen (dag 7), men tillslut så fick jag ut en ny i barkarby dock så glappade den i slajdern en del också men avsevärt mycket mindre, vi får se om den blir slappare om en vecka också.. :S

Postad 02 december 2008 - 18:25

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Nån som hittat något schysst tema till mobilen?

Postad 02 december 2008 - 23:59

beejay
  • beejay
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Är det någon som har lyckats installera "Conversations" från Nokia Betalabs? Jag får certifikatfel på Nokia Internet Services Support Package som behövs för att installera själva programmet, visserligen står inte N85 med bland mobilerna som klarar det men den borde klara det iaf tycker jag! Någon som har bättre insyn i det hela & hur det fungerar?

http://www.nokia.com...bs/conversation

Postad 03 december 2008 - 15:29

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

• 991 inlägg
  • 0
Någon som kan ge en liten recension angående divx, hur det ser ut och fungerar med denna lur.
Också intresserad av surfande på internet, klarar den tex youtube mm? Samsung Omnia gör inte det...

Postad 03 december 2008 - 15:58

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

• 1 011 inlägg
  • 0

klarar den tex youtube mm? Samsung Omnia gör inte det...

FEL!

Fattar inte hur många gånger folk ska skriva att Omnia inte klarar YouTube, vilket den faktiskt gör, om man orkar läsa lite grand vad som står i recentionerna så är det rätt tydligt.

Redigerat av TKvC-SainT, 03 december 2008 - 16:10.

Postad 03 december 2008 - 17:27

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Någon som kan ge en liten recension angående divx, hur det ser ut och fungerar med denna lur.
Också intresserad av surfande på internet, klarar den tex youtube mm? Samsung Omnia gör inte det...

Surfandet går alldeles utmärkt tycker jag, använder wlan en hel del.
Testade att surfa t youtube och klickar jag på "spela video" så sparas en länk till klippet som RealPlayer försöker spela upp, dock utan framgång, det står bara "laddar 0%"

Är dock ganska säker på att jag sett program till telefonen som ska hantera youtube...

Postad 03 december 2008 - 18:56

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag har problem med bluetooth hörlurar som SE HBH-DS220, HBH-DS980 samt Jabra BT3030! Ljudet i dessa låter som man pratar i en burk och om man lyssnar på musik, telefonen ringer och man svarar så blir allt helt ohörbart! Någon som har samma problem?

Redigerat av kajosi, 03 december 2008 - 18:57.

Postad 03 december 2008 - 20:17

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

• 991 inlägg
  • 0
Jag har läst recensionerna och konstaterar att det står att Omnia saknar Flash stöd fullt ut och därför inte kan visa tex youtube sidor. Det verkar dock går att lösa med en tredjeparts installation.

Du får väl maila och klaga på recensenterna på nedan länkar:

Smartson

Mobilen.no

Phonearena

Gsmarena

FEL!

Fattar inte hur många gånger folk ska skriva att Omnia inte klarar YouTube, vilket den faktiskt gör, om man orkar läsa lite grand vad som står i recentionerna så är det rätt tydligt.

Postad 03 december 2008 - 21:11

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

• 1 011 inlägg
  • 0
Om man läser recentionen på GSMArena noga så finner man denna textruta:

Since we've noticed there's still some kind of misunderstanding surrounding the YouTube video playback issue, we decided to update this YouTube chapter with a working solution for watching YouTube videos on the Samsung i900 Omnia.

The Samsung i900 Omnia doesn't allow YouTube playback straight out of the box. And that's reflected in the text up so far. But Windows Mobile is a versatile platform and you can expand the Omnia capabilities in the Flash video department.

You probably remember the Core player, which we mentioned in the Video playback chapter of this review. It allows expanding the media playback capabilities of your Windows Mobile device especially when video is concerned - for example it adds XviD video support to the already present DivX one on the Samsung i900 Omnia.

But we didn't mention that the Core player has a YouTube client built right into it. It allows seamless browsing of YouTube content and most of all, it allows you full quality/full-res You Tube video playback. The Core player offers four levels of video quality - two of them use the low-quality/low-bandwidth 3GP file format, but the other two (FLV and the H.264 options) grant you access to the real thing - desktop YouTube quality on your mobile.

Redigerat av TKvC-SainT, 03 december 2008 - 21:11.

Postad 03 december 2008 - 23:46

beejay
  • beejay
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
FYI, nu har min NYA N85 börjat glappa i luckan igen. Verkar inte som att den klarar särskilt mycket sms:ande. :)

Postad 04 december 2008 - 21:00

talliano
  • talliano
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Satt och funderade förut när jag läste ett sms jag fick tidigare på dagen att man inte kan se datum / tid när man fick sms:et .

Någon som kan berätta för mig vart man ska gå in för att få upp det direkt i meddelandet? istället för att gå in på Val -> Meddelandeinformation

Postad 05 december 2008 - 13:53

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0
Nu har jag köpt mig ett nytt minneskort från SanDisk som ska vara avsevärt snabbare, men jag får inte över allt från mitt gamla kort till telefonen :(

Först provade jag att bara kopiera allt i utforskaren till det nya kortet och det mesta kom med, men inte en del program och spel.

Testade att göra en backup på de gamla kortet i PC Suite och återställde den sedan till det nya och nu kom inte ett enda program eller spel med... ;)

Nån som vet hur man gör en exakt kopia av ett minneskort??

Postad 06 december 2008 - 12:56

Hugo78
  • Hugo78
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Någon som har reagerat på att den klickar i den andres telefon när man pratar i sin? Har en kompis som har en likadan telefon och man hör något som klickar typ i telefonen och samma i den andres telefon. Funderar om sliden rör sig under samtal och skapar ljuden.

Postad 07 december 2008 - 19:55

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Någon som har reagerat på att den klickar i den andres telefon när man pratar i sin? Har en kompis som har en likadan telefon och man hör något som klickar typ i telefonen och samma i den andres telefon. Funderar om sliden rör sig under samtal och skapar ljuden.

Inget jag märkt av faktiskt.
Hoppas på att det börjar komma upp lite program till FP2 snart som använder accelerometern.

Postad 09 december 2008 - 14:09

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Nu har iaf iSync support kommit för oss med mac!

Postad 12 december 2008 - 23:57

Unregisteredb21bfccc
  • Unregisteredb21bfccc
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Min första N85:a behöll jag i fem dagar. Så fort jag hade öppnat förpackningen stängde den av sig själv hela tiden. Joakim på Siba, Järnbrott (GBG) doa:de den lyckligtvis utan att jag behövde säga någonting.

Problemet kan liknas vid det jag upplevde med min gamla 95-1, som efter ett år slutade i en reklamation. Blev, som många andra här, jäkligt sugen på N85 och hoppades att den skulle hålla en högre standard än min föregående lur.

Vad N85:an anbelangar verkar byggkvalitén skilja ganska mycket. Telefonen jag har nu fungerar perfekt, i alla falla med hänsyn till automatiska avstängningar var och varannan minut. Jag upplever också en del knakande ljud på en del knappar. Det verkar dock komma lite sporadiskt.

Jag är just i farten med att försöka lära min telefonen och alla dess funktioner. En del frågetecken har under tidens gång emellertid dykt upp...

1. Varför anger Nokia på sin hemsida att N85 är byggd för ett minneskort på MAX 8 gb (när andra härinne säger tvärtom)?

2. Föregående helg ägnade jag och en vän inte mindre än sex timmar åt att försöka få i gång WLAN:et. Kopplingspunkter och trådlösa nätverk i all ära, någon som kan tipsa hur man får i gång skiten snabbast och enklast? En liten guide av något slag är nog fler än jag i behov av...

3. Kan man på något sätt överföra en spellista på datorn till telefonen, så att man kan hitta exempelvis en spellista vid namn "80s" i musikspelaren sedan? Det är ju, milt uttryckt, ett förbannat ###### **** att behöva lägga till låtar i olika spellistor på telefonen.

MVH
Oscar

Postad 13 december 2008 - 02:16

JimmyEk
  • JimmyEk
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Köpte N85 igår och jag älskar verkligen den. Det sved i plånboken men det får man leva med.

Postad 13 december 2008 - 10:36

Canon
  • Canon
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Är det någon annan som har problem med videoinspelningen? Om jag använder högsta kvaliteten så fryser bilden till lite ca var 3:e sekund. Sänker man kvaliteten så försvinner det så det verkar som att det är nåt med överföringshastigheten eller liknande som är problemet...

Postad 14 december 2008 - 20:04

turist
  • turist
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
kan upplysa er som missat det att det finns ute ny programvara till N85an! (ver.11.047)! jag hade innan stora problem med att komma överens med navi-hjulet men nu funderar det mycket bättre!

New features and applications:
- DVB-H accessory support (SU-33W)
- Nokia software checker application
- Support forNokia MU-44 16GB microSD memory card

Changes/improvements:
- Bad sound quality using BT headsets (CAP 97705)
- Cannot display the video under edit menu (CAP 99698)
- Keypad no response after make call with slide close (CAP 99169)
- Problems with finding contacts starting by "CH" (CAP 97026)
- Music player keep searching new songs when activated (CAP 97082)
- Message type changed to multimedia message (CAP 99880)
- Video recording quality improvement
- Imaging quality improvements, better colours saturation and flash
- Defaul setting change: Closing slide doesn’t disconnect call
- Short slide key illumination applied for Java application compatibility
- "Video call" is shown in Options when highlighting a contact in Space UI.
- Not detecting always wall charger -> Not charging
- 2G cannot connect to GPRS service in some cities in China
- Non stop Music Player "Library update"
- FMTX: The audio is routed to DUT speaker after receiving a message when FM
transmitter is transmitting audio.
- Predefined contacts does not support Chinese characters
- APN setting for Vodafone Mobile connect "Promt Password is set to Yes"
- Audio >> downlink quality
- Some of the S60 key presses are not registered by device
- Google Maps application not working with "Vodafone live!" access point
- Network level icon is not shown during VT call
- ITU is not responding when MO is done where slide is closed and opened when call
is established
- Long press of Media keys prev/next not working correctly for local videos
- DTMF tones sent from prepaid line to *600 (or *400) are not received by NW
- OFR_pop-up at boot about positioning
- Orange enterprises APN is used by default in the email Wizard
- Pod cast: messed up characters
- All key presses are not registered by device
- E-mail address limiting to max 30 characters
- SMS converting to MMS if more than 20 recipients

Redigerat av turist, 14 december 2008 - 20:10.

Postad 14 december 2008 - 21:22

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hur uppdaterar jag mjukvaran via datorn i mobilen?

Postad 14 december 2008 - 21:55

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Hur uppdaterar jag mjukvaran via datorn i mobilen?

nokia program som medföljer mobilen t ex, annars finns det på deras hemsida. samt kabel medföljer mobilen (brukar göra)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.