UFC Undisputed 2009 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(6)
|
134:- |
Postad 22 May 2009 - 16:55
Postad 22 May 2009 - 17:38
Nää känns som att det kan bli ett par timmar framför projjen
Postad 22 May 2009 - 17:43
http://www.youtube.c...h?v=KsdmQFgM8u0
Har inte hänt mig själv. Någon annan?
jepp kan ni inte den combon?
Postad 23 May 2009 - 08:44
jepp kan ni inte den combon?
Hahahahahahha vad kul om det oppstått i en onlinematch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! precis min humor!!!!!!!
Fast ärligt talat - jag spelade demot igår 2 timmar och insåg att det är "button mashing" konceptet... visst är det snyggt och en jäkla massa gubbar att spela - MEN kontrollen är kass!!!!
De skulle infört joystickstyrning av slag o sparkar (och allt) istället!
Och om man slår knock stående så får man inte slå mer - men ligger man ner ja då kan man slå den andre efter knock! snurrigt - varför inte mer slag stående?????
Och så mjäääk regler - de skulle haft en option "UFC FIRST RULES" - så man kunde slåss med originalreglerna!
Om jag skall köpa det här blir det på rea - eller finns det nån om kan övertyga mig??????
Postad 23 May 2009 - 12:35
Hahahahahahha vad kul om det oppstått i en onlinematch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! precis min humor!!!!!!!
Fast ärligt talat - jag spelade demot igår 2 timmar och insåg att det är "button mashing" konceptet... visst är det snyggt och en jäkla massa gubbar att spela - MEN kontrollen är kass!!!!
Och om man slår knock stående så får man inte slå mer - men ligger man ner ja då kan man slå den andre efter knock! snurrigt - varför inte mer slag stående?????
Och så mjäääk regler - de skulle haft en option "UFC FIRST RULES" - så man kunde slåss med originalreglerna!
Om jag skall köpa det här blir det på rea - eller finns det nån om kan övertyga mig??????
jag kan försöka med en liten övertalning
för det första så lär du dig mer och mer ju mer du spelar och när du börjar vinna och knocka folk online så är det sjukt beroendeframkallande
för det andra,, vi är ju en del här på forumet som har köpt spelet och det är ännu roligare att spela mot folk man "känner"
för det tredje, tror inte det finns NÅGOT spel som passar sig bättre som partyspel eller om man bara sitter några polare hemma i soffan och fightas mot varann,, typ vinnaren sitter eller liknande
jag och några polare brukar göra det och det är nog roligast av allt med detta spelet
så hållbarheten i spelet är ju skyhögt
så om du köper spelet och tränar och tränar så tror jag inte du kommer ångra dig,, lätt ett av dom bästa/roligaste spelen jag har haft i alla fall
dock är jag inte speciellt bra än, men jag har fler vunna än förlorade matcher i alla fall online
Redigerat av andreassofus, 23 May 2009 - 12:36.
Postad 23 May 2009 - 15:17
Haha, det där var det roligaste jag sett idag
Det såg ju tillome lite läskigt ut ju!
Redigerat av Namil, 23 May 2009 - 15:17.
Postad 23 May 2009 - 16:10
Postad 23 May 2009 - 17:40
Har kört 5 Online matcher nu, 4 KO vinster och 1 Submission.. 5-0 nån som ska spräcka nollan?
jag kan dänga dig senare ikväll om du vill
Postad 23 May 2009 - 17:50
Chatta loss i MMA tråden under offtopic :-)
Postad 23 May 2009 - 18:09
Ni kan väl slita er inatt 0400 och se Rashad krossa Machida och Hughes dominera Serra :-)
jag ska vända på dygnet den här helgen eftersom jag ska jobba natt till eckanså det är inte alls omöjligt att jag kommer titta på det,, vilken kanal går det på?
Postad 23 May 2009 - 18:26
Kl 23 är det UFC countdown med intervjuer med deltagarna
04-07 är UFC 98
Brukar gå att streama från anytime.tv4
Postad 23 May 2009 - 19:44
Kan inte riktigt hålla med om det du säger om "button mashing"
Nu har jag endast lirat career än så länge men där handlar det väldigt mycket om teknik mot olika stilar osv, du är alldeles för dålig för att kunna vinna endast genom att mata slag mot motståndaren i början ( förutom om du spelar på lättaste då kanske).
Men!
smaken är som baken och jag tycker om det, vet inte om det blir bättre när det kommer på rea.
Postad 23 May 2009 - 21:09
Kan inte riktigt hålla med om det du säger om "button mashing"
Nu har jag endast lirat career än så länge men där handlar det väldigt mycket om teknik mot olika stilar osv, du är alldeles för dålig för att kunna vinna endast genom att mata slag mot motståndaren i början ( förutom om du spelar på lättaste då kanske).
Men!
smaken är som baken och jag tycker om det, vet inte om det blir bättre när det kommer på rea.
håller med dig,, står man bara och matar slag hela tiden så förlorar man all kraft väldigt fort och då brottar han ner dig lätt som en plätt och vinner oftast på submition eftersom du inte har krafter att ta dig ur greppet så tajming och teknik är det som gäller
Postad 23 May 2009 - 22:37
Självklart kommer jag koll! Haha visste inte att det fanns en mma tråd härNi kan väl slita er inatt 0400 och se Rashad krossa Machida och Hughes dominera Serra :-)
Postad 24 May 2009 - 11:15
När man får en av polarna (han som köpt spelet) att att bli sur och sätta sig vid datorn och kolla upp ufc tips på internet och inte kör mer på hela kvällen tycker jag att man lyckats ganska så bra
Postad 24 May 2009 - 14:17
Men jag vill ha en rematch =)
Postad 24 May 2009 - 14:22
GG, andreassofus. Jag var tvungen att sticka. Hade missat vad klockan var.
Men jag vill ha en rematch =)
ja de va kul,, visst ska du få rematch om du vill, vi kan ju köra en match i varje viktklass eller nåt, blir inte så enformigt då
är du bäst på backen eller ståendes?
Postad 24 May 2009 - 15:20
ja de va kul,, visst ska du få rematch om du vill, vi kan ju köra en match i varje viktklass eller nåt, blir inte så enformigt då
är du bäst på backen eller ståendes?
Jag brukar köra med Crocop, så vänstersparken används ju flitigt. Har vunnit på några submissions men har nog torskat på fler.
Postad 24 May 2009 - 16:02
Jag brukar köra med Crocop, så vänstersparken används ju flitigt. Har vunnit på några submissions men har nog torskat på fler.
kör du bara tungvikt? det är ju tråkigt som fan egentligen,, killarna har ju ingen teknik, dom slår ju bara hårt. jag tycker dom lägre klasserna är mycket roligare
Postad 24 May 2009 - 22:52
kör du bara tungvikt? det är ju tråkigt som fan egentligen,, killarna har ju ingen teknik, dom slår ju bara hårt. jag tycker dom lägre klasserna är mycket roligare
Ja man kanske ska prova Lätt tungvikt, kan ju bli intressant. Känns som att dom vassare lirarna har börjat komma nu. Har åkt på dyngstryk ett par gånger
Postad 25 May 2009 - 08:46
Känns som det e slut överallt.
Postad 25 May 2009 - 13:08
Vet någon varför det inte går o beställa någonstans?
Postad 25 May 2009 - 13:57
Fått mitt idag!
gött, då har jag nog jag också fått mitt,, så nu har jag två xemplar
ska vi fightas sen?
Postad 25 May 2009 - 17:05
fått mitt me..kommer nog in senare och får lite spö!
bra,, ska vi ta ett par matcher?
Postad 25 May 2009 - 17:12
Postad 25 May 2009 - 18:13
Tyvärr så blir det inget spela av idag då jag inte är så sugen på det pga att katten precis blev överkörd samt att ifk spelar om en stund.
Men senare i veckan så kommer jag in och krossar er
Postad 25 May 2009 - 18:32
Fick mitt idag jag med. Beställde i torsdags kväll från blahdvd. Otroligt snabb leverans.
Tyvärr så blir det inget spela av idag då jag inte är så sugen på det pga att katten precis blev överkörd samt att ifk spelar om en stund.
Men senare i veckan så kommer jag in och krossar er
usch då, inte kul att höra
säg till när du är redo så ska jag försöka dänga dig
Postad 25 May 2009 - 18:37
Samma sak hände min katt för 1 vecka sen.
Har en fråga.
UFC undisputed har kommit in till webhallen.
Tänkte kolla med er vad nackdelarna är med att beställa från Blahdvd?
Eftersom man tjänar 200 kr att köpa den därifrån i jämnförelse med Webhallen. =P
Postad 25 May 2009 - 18:40
Det är bara bra att beställa det från blahdvd då de exemplaren de har där är exakt(?) samma som vi har i sverige. Köper man däremot ifrån USA/Canda kan man inte köra med sina kompisar som har en svensk/EU version
Redigerat av Kocho, 25 May 2009 - 18:43.
Postad 25 May 2009 - 18:54
Nackdelen är att du tjänar 200 kr
Det är bara bra att beställa det från blahdvd då de exemplaren de har där är exakt(?) samma som vi har i sverige. Köper man däremot ifrån USA/Canda kan man inte köra med sina kompisar som har en svensk/EU version
det kan hända att det inte går om du köper från us/can men det är väldigt ovanligt något EAspel på sin höjd annars så funkar det fint
Postad 25 May 2009 - 19:27
Hur funkar det Online ?
Finns det turneringar ?
Gissar på att det inte gör det...
Skulle ju va riktigt coolt om det fanns
Postad 25 May 2009 - 19:31
Tycker ni skriver på tok för lite om era fighter :-)
Hur funkar det Online ?
Finns det turneringar ?
Gissar på att det inte gör det...
Skulle ju va riktigt coolt om det fanns
era fighter? menar du den gubben vi har i kariärläget?
själv så spelar jag inte kariär så mycket, kör mest online och då kör jag inte med min gubbe,, tror dom flesta gör så faktiskt
Postad 25 May 2009 - 19:41
Vilka är era favorit stilar? Jag gillar att köra Shogun eller Anderson silva när jag kör mot kompisar
Knockade motståndaren efter 25 sekunder i första ronden i min andra match:)
Redigerat av Kocho, 25 May 2009 - 19:57.
Postad 25 May 2009 - 19:43
Tänkte om ni haft nå grymma fighter :-)
Det finns inga turneringar ?
Mitt spel har inte kommit än så de är väl bara nöta demot lite..
Postad 25 May 2009 - 19:57
Postad 25 May 2009 - 20:05
Hur tycker du det är nu när du spelat lite..
Lättare att köra en fighter inriktad på sparkar/slag än en som trivs på mattan ?
Tycker det verkar grymt svårt på mattan..
Men de är väl bara träna in timing gissar jag
Edit
Hur är det i fullversionen..Är det tur slag nästan varje match?
Redigerat av moparman, 25 May 2009 - 20:11.
Postad 25 May 2009 - 20:54
Känns betydligt svårare att "sätta" kombinationerna än i tex Tekken.
Men jag blir gärna överbevisad genom lite träning
Postad 26 May 2009 - 05:21
andreassofus
Hur tycker du det är nu när du spelat lite..
Lättare att köra en fighter inriktad på sparkar/slag än en som trivs på mattan ?
Tycker det verkar grymt svårt på mattan..
Men de är väl bara träna in timing gissar jag
Edit
Hur är det i fullversionen..Är det tur slag nästan varje match?
jag tycker spelet är grymt. det går inte riktigt att svara på vad som är lättast,, det beror på du lär dig fortast
folk online verkar inte bry sig om attt dom förlorar MASSA kraft på att bara springa fram och mata slag,, när dom har tappat en del i kraft är det lätt att få ner dom på mattan
är väl inte världsbäst på spelet men jag är bättre på mattan än ståendes, både offensivt och deffensivt
enda nackdelen online är att det ofta laggar väldigt mycket och då är det omöjligt att tajma någonting, slår man eller sparkar så kan det ta flera sekunder ibland innan han gör det och ibland händer inget alls,, då har man inte mycket att komma med
Postad 26 May 2009 - 06:53
Är det viktigt att man försöker göra en transition samtidigt som motståndaren gör en ?
Alltså ät det viktigt att tajma rätt eller kan man bara snurra joysticken runt runt som en tok :-)
Postad 26 May 2009 - 07:46
Postad 26 May 2009 - 07:53
I början var jag så klart som alla andra sugen på att bara kötta på med ren och skär kraft för att vinna på en storslagen KO/TKO, men nu efter ett par dagar så har det gått upp för en att det som i början såg att vara ett spel för "kött och blod", i själva verket är otroligt taktiskt och som verkligen provar ens uthållighet och hur man planerar taktiken för en lång match.
Här ska nötas effektiva blockar, takedowns, transitions, submissions och hur man sparkar rumpan av motståndare.
Känns som jag har lekt av mig det värsta nu och ska på allvar undersöka rankade matcher och leaderboards med min CAF (egenskapade gubbe).
Mitt online-liv framför PC'n dog just - hej hallå PS3 online, jag visste väl att PS3 network var till för mer än att ladda ner singstar låtar...
Postad 26 May 2009 - 09:38
Tror ni dom kan fixa lagget online med en patch?.Lite svårt att få 100% känsla när det laggar en del online.3-0 i rec alla fall det han jag med i går.Riktigt kul spel faktiskt
Jag har spelat ganska mycket online och jag känner inte av att det är så mycket lagg som du beskriver
Spelet är så ###### kul, viktigaste i spelet är att träna på transitions o block. Allt handlar om timing. Back to nötande
Postad 26 May 2009 - 13:04
Postad 26 May 2009 - 13:55
Hur gör man en knockout med en body kick? Lyckades inte med det i min träning
Vet ej men gissar på att du måste köra slut på motståndaren först.
Postad 26 May 2009 - 20:28
Hur gör man en knockout med en body kick? Lyckades inte med det i min träning
är du säker på att det går alls?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
46 filmer
23 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler