* Officiell Tråd - HTC Touch HD *
2075 svar till detta ämne
Postad 21 november 2008 - 12:35
Unregistered474c50b4
-
Unregistered474c50b4
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Frågade i Telenors chatt och frågade om mobilen levereras med 8GB minneskort eller inte. Nissen svarade inte på ganska länge och kom sedan tillbaka 5 min senare och sa att mobilen inte fanns på lagret. Haha
Danne736, vart beställer du den ifrån?
Har föresten pratat med 3 st olika på Telenor, och dom kan inte se om d et följer med ett minneskort eller inte, än. Så är väl bara att chansa.
Men hittills har alla som beställt mobilen fått med 8GB verkar det som?
Redigerat av Unregistered474c50b4, 21 november 2008 - 13:14.
Postad 21 november 2008 - 13:37
Danne736
-
Danne736
-
Användare
-
-
151 inlägg
Tror nog att det blir Telenor om jag förhandsbokar så man får med lurarna , men det står inte hur länge erbjudandet gäller.
Annars blir det comviq om dem får in den eller tre beroende på priset.
Postad 21 november 2008 - 14:36
Jazzazz
-
Jazzazz
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej alla!
Tack för svar.
Ringde idag till Mediamarkt och de hade inte fått in den på morgonleveransen, kanske på eftermiddagsleveransen, fick jag till svar. Om inte så får de inga leveranser förrän på måndag.
Att det ska vara så svårt att ha överblick på logistiken inom ett företag =(
Postad 21 november 2008 - 14:43
janne1
-
janne1
-
Användare
-
-
110 inlägg
Hej alla! Tack för svar. Ringde idag till Mediamarkt och de hade inte fått in den på morgonleveransen, kanske på eftermiddagsleveransen, fick jag till svar. Om inte så får de inga leveranser förrän på måndag. Att det ska vara så svårt att ha överblick på logistiken inom ett företag =(
Finns väl ingen firma i elekronikhandeln ändå som får leverans på en lördag??? hehe
Postad 22 november 2008 - 16:45
cmlewan
-
cmlewan
-
Användare
-
-
101 inlägg
8GB ingår. Har snackat med dem beställde själv förra veckan. Hörlurar också 
Lite slöseri. Man kommer väl att skaffa ett 16 BG-kort ganska omgående. Å andra sidan kostar det inte mycket för dem att slänga med ett gammalt 8 GB-kort. Skillnaden i pris till 16 GB är ännu så länge stor. Där halveras väl priset som vanligt på ca tre månader.
Postad 22 november 2008 - 17:04
cmlewan
-
cmlewan
-
Användare
-
-
101 inlägg
3. Skillnaden är att Iphone har snabbare processor och lägre upplösning på skärmen, så den har bättre förutsättningar att spela video utan att rycka, lagga eller tappa frames.
HTC Touch HD har en Qualcomm MSM 7201A på 528 MHz (källa: htc.com). iPhone har en 620 MHz ARM 1176, men den är underclockad till 412 MHz (källa: en.wiki.org).
Postad 22 november 2008 - 17:18
miskomarko
-
miskomarko
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
fan vad jag håller tummarna för att batteriet kommer bli bra.. den här mobilen är juh en våt dröm om batteriet håller ett par dagar.. om manmåste ladda den varje dag vette fan vad jag ska göra..
Postad 22 november 2008 - 20:00
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Du kan nog redan nu ställa in dig på att ladda den varje kväll med måttlig användning.
Har du tur kanske 2 dagar.
Postad 22 november 2008 - 22:10
miskomarko
-
miskomarko
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
fan också.. det blir nog en xperia iallafall då
Postad 22 november 2008 - 23:25
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Nu kan jag ju inte säga säkert och jag vet ju inte riktigt din användning och jag har ju ingen HD
Men det verkar vara väldig skillnad mellan olika Xperia.Vissa har ok batteritid å en del klarar sig inte ens en hel dag..
Men daglig laddning är väl att räkna med om man använder så här avancerade telefoner.
Spelar det nån roll?
Jag är då aldrig borta mer än 15 timmar i ett utan ström..
Ska va om jag fjällvandrar en vecka då...Men..
Postad 23 november 2008 - 01:22
Alien08
-
Alien08
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
För alla som tvekat att köpa HTD HD pga prestandan vid video uppspelning. Som ni alla kanske vet vid det här laget så har det inte funnits hårdvaru support för 3D grafik acceleration till Qualcomm chippet. Detta har varit anledningen till de undermåliga resultaten vid videouppselning på HD:n (dvs klarar ej 100% hastighet vid uppselning, droppar frames, hackar, laggar mm) och alla andra enheter som bygger på det chippet. Nu finns det ljus i tunneln och det är bara en tidsfråga tills problemet är löst läs nedanstående text. Så ni som såsom jag varit tveksamma till HD:n pga detta: Let go of your doubts and go for it :-) I will Cheers! Från teamet på coreplayer ang nästa release http://forum.corecod...f...=a&start=30The Touch HD is the biggest reason for us doing what we are doing now. Well that and future devices just like it... Many of you may know as I have posted about this several times.... and from what we can legally say... we have been working with Qualcomm on possible solutions to the various QTV based chipsets. But, ideal situations aside we are now going beyond that and are adding FULL QTV support for ALL Qualcomm QTV chipsets to CorePlayer in an upcoming release. I will NOT go into any more detail on exactly 'how' we are going to do it.... but if you liked what we did before with 'just' overlay support in CP for QTV (that we reverse engineered for compatibility purposes under the DMCA)... then you are sure gonna love what we are doing next ;-)
Redigerat av Alien08, 23 november 2008 - 01:23.
Postad 23 november 2008 - 01:34
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Nu är det ju inte bara videouppspelningen dock (även fast det är det kanske viktigaste.) Lär ju fortfarande"lagga" om man använder den som.. GpsSpelmaskin för en del krävande spel (Så som q3). Sen finns det säkert mer men det är allt jag kommer på nu
Postad 23 november 2008 - 01:41
Alien08
-
Alien08
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
Nu är det ju inte bara videouppspelningen dock (även fast det är det kanske viktigaste.)
Lär ju fortfarande"lagga" om man använder den som.. Gps Spelmaskin för en del krävande spel (Så som q3).
Sen finns det säkert mer men det är allt jag kommer på nu 
Jo håller med spel kan nog fortfarande vara ett problem i framtiden också men bra kvalite på video är nog det viktigaste som du säger iaf för mig :-) man vill slippa ta med sig sin laptop när man reser. En bra film gör ju väntandet på flygplatser betydligt mindre påfrestande. Angående GPS lagg jo också ett problem men finns en lösning sök i xda trådarna finns en .cab som snabbar upp den så det inte uppfattas som jobbigt längre visserligen till htc touch pro har jag för mig men borde kanske passa till HD:n också
Postad 23 november 2008 - 15:29
Danne736
-
Danne736
-
Användare
-
-
151 inlägg
Om det nu är så laggigt med det hära qualcom chippet så kan man ju undra varför det används.
Postad 23 november 2008 - 16:01
tomasn
-
tomasn
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Om det nu är så laggigt med det hära qualcom chippet så kan man ju undra varför det används.
Som skrivs ovan är det ju inget fel på chippet. Det är bara att CorePlayer inte drar nytta av hårdvaruaccelerationen i det (kommer ju dock att göra det i nästa version). Den inbyggda Windows Media Player gör det redan men den är ju ganska begränsad i vilka codecs den stödjer.
Postad 23 november 2008 - 16:07
Danne736
-
Danne736
-
Användare
-
-
151 inlägg
Nu är det ju inte bara videouppspelningen dock (även fast det är det kanske viktigaste.)
Lär ju fortfarande"lagga" om man använder den som.. Gps Spelmaskin för en del krävande spel (Så som q3).
Det verkar ju vara fler saker som är "laggiga" och inte stödjer hårdvaruacceleration eller är det bara tillägsprogram?
Postad 23 november 2008 - 16:16
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Det verkar ju vara fler saker som är "laggiga" och inte stödjer hårdvaruacceleration eller är det bara tillägsprogram?
Det är htc som är bland annat dåliga med drivare till själva "grafikdelen". Vilket är synd.
Postad 23 november 2008 - 17:28
Unregistered36368
-
Unregistered36368
-
Användare
-
-
104 inlägg
*Lär* ju "lagga". Och det grundar du på? vad? - Varför så negativ? Har du ens prövat den lilla härligheten ännu? Tyckte allt flöt på rätt bra jag. Väntar med spänning att hålla i min egen snart, förhoppningsvis nästa vecka
Postad 23 november 2008 - 17:35
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
läs tråden på ww.xda-developers.com tror till å me det finns nån länk nån sida tillbakan...
läser man där och även ser till Htc tidigare telefoner så ser det dåligt ut...tycker det är ruggigt svagt av Htc..
Postad 23 november 2008 - 18:11
Micke_L
-
Micke_L
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
Hur är ljudkvaliten för musik i Touch HDn? Kanske nån som jämfört mot iPhone eller SE?
Postad 23 november 2008 - 18:22
Unregistered36368
-
Unregistered36368
-
Användare
-
-
104 inlägg
läs tråden på ww.xda-developers.com tror till å me det finns nån länk nån sida tillbakan...
läser man där och även ser till Htc tidigare telefoner så ser det dåligt ut...tycker det är ruggigt svagt av Htc..
.....och läser man ännu mer så märker man att det finns nästan alltid en lösning till dom flesta problemen...
Postad 23 november 2008 - 19:23
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Jaow...De som e bra med WM
Postad 23 november 2008 - 19:45
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Har frågat tidigare om Touch HD har stöd för Push E-post, dvs att eposten kommer direkt till telefon (SE's telefoner har detta). Fungerar genom att du ligger datauppkopplad hela tiden (iaf ser det ut så på displayen, data symbolen lyser jämt).
Har nu suttit och läst manualen till Touch HD'n specielt avsnittet om Epost men hittar ingen om Push E-post, bara att man kan ställa in så att telefonen kopplar upp automatiskt och hämtar epost på tidsbestämda intervall.
Kan någon som pillat på HD'n (eller annan HTC WM mobil av senare snitt...Dimond, Touch Pro...) att Touch HD kommer att ha push epost?
UPPDATERING: Kapitel 7.2: Working With Company E-mails.
Här finns en not om DIRECT PUSH.
Men det pratas om Exchange servrar och grejor... min SE W960i fixar push email med min Gmail uppkopplad med IMAP.
Kan denna Touch HD gör det samma?
Please! Någon?
Redigerat av Unregistereda021f600, 23 november 2008 - 19:56.
Postad 24 november 2008 - 02:09
cmlewan
-
cmlewan
-
Användare
-
-
101 inlägg
fan också.. det blir nog en xperia iallafall då 
Xperia har ju lite bättre batteri, ja, ett Li-Po på 1500 mAh. Touch HD har 1350 mAh i sitt. Xperia har 640 h standby och 6 h talk. Touch HD har 450 h standby och 6,5 h talk. Så stor skillnad är det inte. Och Touch HD skulle ju t o m ha lite bättre talk time enligt dessa två tillverkares egna uppgifter. Det verkar lite överdrivet att låta batteritiden avgöra vilken av dessa ganska olika modeller man väljer, när i alla fall specen anger att skillnaden inte är så stor. Litar du inte på specarna så får du leta efter seriösa tester och förstås inte bara läsa vad andra slänger ur sig/rykten m m. Seriösa tester kan komma efter ett tag.
Postad 24 november 2008 - 03:07
Gentle_man27
-
Gentle_man27
-
Användare
-
-
122 inlägg
Xperia har ju lite bättre batteri, ja, ett Li-Po på 1500 mAh. Touch HD har 1350 mAh i sitt. Xperia har 640 h standby och 6 h talk. Touch HD har 450 h standby och 6,5 h talk. Så stor skillnad är det inte. Och Touch HD skulle ju t o m ha lite bättre talk time enligt dessa två tillverkares egna uppgifter.
Det verkar lite överdrivet att låta batteritiden avgöra vilken av dessa ganska olika modeller man väljer, när i alla fall specen anger att skillnaden inte är så stor. Litar du inte på specarna så får du leta efter seriösa tester och förstås inte bara läsa vad andra slänger ur sig/rykten m m. Seriösa tester kan komma efter ett tag.
Slashgear.com har gjort en review. Döm själva. 1.5 dygn med måttlig användning. 15 timmar musik. 7 timmar video nonstop. (dock var vissa tester med Wifi och vissa utan Wifi och i flygläge). De skriver: We tracked everyday use of the Touch HD, allowing the phone to latch onto a 3G network when it could (which was pretty much all of the time). With WiFi turned on, push email active, and with a few short calls, the occasional SMS message and some web browsing, we managed a full day and a half of use before the battery warning popped up. Turn off WiFi (which is straightforward with the HTC Communications Manager) and that’s easily extended to two days. Users happy to trigger their own email checks, rather than receive them as they arrive, will be able to stretch that out even further, which we think impressive for a smartphone. Certainly, on the iPhone 3G we were recharging at least every night under conditions similar to the first scenario. The Touch HD’s battery is user-replaceable, too, so you could feasibly carry a second pack around; alternatively, it seems relatively unfussy as to which powered USB port it sucks from, so a standard USB to mini-USB cable can top it up from any available Mac or PC. With the Touch HD performing so well as a PMP, media playback battery times are also key. Our criteria for testing were that the Touch HD should continue to operate as a phone despite its media functionality; that given, we switched off WiFi and push email but left the cellular radio (in an area with 3G service) turned on. Volume was set to its highest level and, in the case of the audio player, the screen turned off. With continuous audio playback, the Touch HD lasted around fifteen hours before playback ended. With continuous full-screen WMV video playback the handset lasted roughly seven hours. Obviously switching off the phone component of the Touch HD will stretch out the battery life, just as turning on WiFi and/or push email will reduce it. We should also point out that this is a brand new battery; after several charge/discharge cycles its capacity is likely to increase. INGENTING KAN VARA SÄMRE ÄN MIN NEC621 (?) SOM TRE (3) försökte kränga till mig och lyckades i 72 timmar. Paktet innehöll: - 2 batterier (!!) - 2 laddare - 1 billaddare... Klarade 8 timmar efter några samtal och ett sms... Den behöll jag in 72 timmar och sen var det reklamation. Borde ha fattat att något var fel när man fick så många delar i paketet. NEC specade 44 timmar! Tre specade 24 beroende på användning... lol... Men det ni... ni är nog för unga för att ha varit med på den tiden
Postad 24 november 2008 - 08:20
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Hittat lite angående batteritid...
----------------------------------------------------------------------------------
I started my trip with the battery at 85 percent, I made one phonecall. After 3,5 hours the battery was totally empty
-------------------------------------------------------------------
I think, judging from the first day, the battery is good.
Much better than the Diamond, a bit better than the pro.
But, its just one day.
---------------------------------------------------------------------
Battery life seems fair, with a standard 1350 mA battery. As I said, it ran continuously for about a day, picking calls, making calls, surfing (with EDGE, not 3G), using Wi-Fi and Bluetooth, navigating with built-in GPS... And it still shows up 50% charge
----------------------------------------------------------------------
Postad 24 november 2008 - 08:59
janne1
-
janne1
-
Användare
-
-
110 inlägg
Ang batteritiden... Svårt stoppa på sig ett extrabatteri?
Postad 24 november 2008 - 09:41
Unregistered36368
-
Unregistered36368
-
Användare
-
-
104 inlägg
Kan någon som pillat på HD'n (eller annan HTC WM mobil av senare snitt...Dimond, Touch Pro...) att Touch HD kommer att ha push epost?
With WiFi turned on, push email active, and with a few short calls......................... Ser ut som att den har push email.
Postad 24 november 2008 - 12:43
feducci
-
feducci
-
Användare
-
-
120 inlägg
När problemen med xvid och divxklipp är lösta på så sätt att man enkelt kan föra över filerna från datorn i det skick man laddade ner dem i och sedan spela upp dem. Först då överväger jag att köpa Touch HD. Vid det lagret ahr den förhoppningsvis gått ner lite i pris. Finns det gratisversioner av coreplayer som man kan testa på sin mobil sedan? Eller kanske trials.
/Feducci
Postad 24 november 2008 - 13:32
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Allt går att få tag i
Postad 24 november 2008 - 13:52
janne1
-
janne1
-
Användare
-
-
110 inlägg
När släpps den här i sverige då? Finns ju en del i england som fått den men hit verkar det vsvårt för dem å leverera...
Postad 24 november 2008 - 14:26
Unregistered36368
-
Unregistered36368
-
Användare
-
-
104 inlägg
När släpps den här i sverige då? Finns ju en del i england som fått den men hit verkar det vsvårt för dem å leverera...
Borde dyka upp inom 1, max 2 veckor. På Telenors hemsida står det Nov/Dec. November sitter jag och hoppas på.....
Postad 24 november 2008 - 14:30
sabio_proeliat
-
sabio_proeliat
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Är väl farmförallt 26 nov, 28 nov och 4 dec som det har spekulerats om.
Postad 24 november 2008 - 16:23
Gentle_man27
-
Gentle_man27
-
Användare
-
-
122 inlägg
Allt går att få tag i 
Hur menar du? Utveckla. Jag förstår inte Jodå... 2-3 veckor säger Telenor när man blir uppringd. Detta från butikkontakt. Elgiganten säger 1-2 veckor från dess att de fått in telefonen. Så att få den på releasedagen är inte säkert alls. Bättre att knalla in i butik och säga sitt namn och vara med på väntelista. Det är mitt tips.
Postad 24 november 2008 - 16:39
Kropotkin
-
Kropotkin
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Söker överallt men verkar inte hitta information på hur stort minne det går att trycka i extra i den, kommer jag kunna smälla till med 32gig när det släpps sen?
Postad 24 november 2008 - 16:45
Unregistered36368
-
Unregistered36368
-
Användare
-
-
104 inlägg
Söker överallt men verkar inte hitta information på hur stort minne det går att trycka i extra i den, kommer jag kunna smälla till med 32gig när det släpps sen?
jepp, det ska gå klämma in ett 32 gb kort i den.
Postad 24 november 2008 - 16:47
XorXaX
-
XorXaX
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Eftersom Touch HD stödjer SD version 2.0 så måste kunna hantera max 32 GB SDHC-kort.
Postad 24 november 2008 - 17:18
Unregistered945aa1fc
-
Unregistered945aa1fc
-
Rookie
-
5 inlägg
Postad 24 november 2008 - 17:24
Unregistered36368
-
Unregistered36368
-
Användare
-
-
104 inlägg
Postad 24 november 2008 - 17:38
X-Edge
-
X-Edge
-
Användare
-
-
118 inlägg
Komplett har flyttat fram prel. lev-datum till 5/12 från tidigare 26/11
Dustin hade 21/11 men har inte fått in några på lager ännu.
Trist att det skjuts framåt i tiden, verkar inte bli nån release denna vecka heller..
Har en förhandsbokning inne på Telenor.
Postad 24 november 2008 - 21:23
cmlewan
-
cmlewan
-
Användare
-
-
101 inlägg
1. Imorgon Fredag 21/11 släpps den på Mediamarkt enligt utsago från expedit. Jag var där idag och han försäkrade att de skulle få in den imorgon och att den skulle vara tillgänglig att klämma och kännas på =)
Jag var där idag (Lund) och de sa "nej, nej", den hade inte kommit. v 49 (nästa vecka) hade han hört. Fast först var denne Media Markt-försäljare inne på "den ska väl komma i år i alla fall".
Postad 24 november 2008 - 21:30
Unregistered36368
-
Unregistered36368
-
Användare
-
-
104 inlägg
Postad 24 november 2008 - 21:32
cmlewan
-
cmlewan
-
Användare
-
-
101 inlägg
På tal om tillbehör som inte mobiltillverkare skickar med såg jag att 16 GB microSDHC (SanDisk) bara kostar 799 kr på Media Markt. 8 GB kostar 399 kr (iofs ovanligt dyrt för den storleken på MM, tror jag). Så skillnaden har redan minskat ordentligt.
Redigerat av cmlewan, 24 november 2008 - 21:48.
Postad 24 november 2008 - 21:35
Unregistered36368
-
Unregistered36368
-
Användare
-
-
104 inlägg
På tal om tillbehör som inte mobiltillverkare skickar med såg jag att 16 GB microSDHC (SanDisk) bara kostar 799 kr på Media Markt. 8 GB kostar 399 kr (iofs ovanligt dyrt för den storleken på MM, tror jag). Så skillnaden har redan minskat ordentligt.
ska följa med ett 8 gig's kort...
Postad 24 november 2008 - 21:40
cmlewan
-
cmlewan
-
Användare
-
-
101 inlägg
Är väl farmförallt 26 nov, 28 nov och 4 dec som det har spekulerats om.
Sant, dessa är fortfarande - med 5 dec som alternativ - de tre vanligaste uppgivna datumen (kollade nyss igenom en räcka på prisjakt.nu). Katshing hade f ö länge 20 nov som datum men ändrade förra måndagen datumet till 28 nov. Lite oroväckande f ö med X-Edges uppgift om hur Komplett ändrat sitt datum från 26 nov till 5 dec.
Redigerat av cmlewan, 24 november 2008 - 21:41.
Postad 24 november 2008 - 22:34
tomasn
-
tomasn
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
På Webhallen kan du få ett 16 GB microSDHC för 635 kr.
Postad 24 november 2008 - 23:36
convitato
-
convitato
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Någon som vet om någon operatör kommer att sälja den med abonnemang så man får s###### mobilen billigare?
Postad 25 november 2008 - 00:24
Unregistered36368
-
Unregistered36368
-
Användare
-
-
104 inlägg
Någon som vet om någon operatör kommer att sälja den med abonnemang så man får s###### mobilen billigare?
Ser ut som att det bara är Telenor som man kan boka den ifrån med abonnemang. Kollat Telia och Tele2 men Blackstone verkar inte finns där....iaf ännu.
Redigerat av Unregistered36368, 25 november 2008 - 00:25.
Postad 25 november 2008 - 02:28
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
Ser ut som att det bara är Telenor som man kan boka den ifrån med abonnemang. Kollat Telia och Tele2 men Blackstone verkar inte finns där....iaf ännu. 
Du Kan boka den med Telia/Tele2 via Katshing tex.
Postad 25 november 2008 - 08:15
janne1
-
janne1
-
Användare
-
-
110 inlägg
Du Kan boka den med Telia/Tele2 via Katshing tex.
Iof men då får man inte lurarna samt extratelefonen man kan ge bort i julklapp
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|