![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 02 januari 2009 - 17:48
Postad 03 januari 2009 - 02:32
Blir till att lämna in den hos 3 imorgon och känner jag LG rätt, enligt egen tidigare erfarenhet av TV innehav och via andras omdömen, så lär det bli en långdragen följetong.
Har kollat igenom inläggen och det verkar inte vara någon annan som haft detta fel... Jäkligt trist... Hur funkar det - om telefonen går sönder efter tre veckor och jag har köpt den med abonnemang, kan jag då begära att abonnemanget "pausas" under tiden telefonen är på service? Man har ju hört talas om skräckfall när folk varit av med sina telefoner flera veckor = hundratals kronor i uteblivna möjligheter att ringa för...
Redigerat av imemyself, 03 januari 2009 - 02:34.
Postad 03 januari 2009 - 15:57
Postad 04 januari 2009 - 01:52
Redigerat av Unregistered5bf0b7df, 04 januari 2009 - 01:52.
Postad 04 januari 2009 - 02:19
Hur fungerar det att spela upp filmer på den här telefonen? Den är ingen smartphone som jag förstått det så går det att spela upp xvid, divx filmer på den utan att man ska behöva konvertera om dem?
Har fungerat felfritt för mig i princip haft problem med lite enstaka filer dock.
Postad 04 januari 2009 - 20:28
Är det någon som använder mobilväska eller fodral till sin?
Tipsa mig gärna om vilken väsa eller fodral som passa bra!
Postad 04 januari 2009 - 21:57
Jag har aldrig varit med om att abonnemang pausas under reparationer.Har kollat igenom inläggen och det verkar inte vara någon annan som haft detta fel... Jäkligt trist... Hur funkar det - om telefonen går sönder efter tre veckor och jag har köpt den med abonnemang, kan jag då begära att abonnemanget "pausas" under tiden telefonen är på service? Man har ju hört talas om skräckfall när folk varit av med sina telefoner flera veckor = hundratals kronor i uteblivna möjligheter att ringa för...
Du borde väl kunna få en lånetelefon kanske?
När jag hade Tre fick jag lämna in telefonen tre gånger och sedan hävde jag köpet. Jag gick inte någon ersättning för att jag inte kunde använda abonnemanget eller så.
Likaså när jag lämna in på Thephonehouse, lånetelefon har de ofta men ingen pausning av abonnemang.
Postad 04 januari 2009 - 22:13
Ingen som vet om det är någon ny programvara på väg? Eller finns det redan så man kan uppdatera den? Vart isf?
??
Postad 05 januari 2009 - 14:37
Men jag vet inte om det är en "svensk" mjukvara osv.. v10g hade jag i min Renoir om jag minns rätt så det borde ju vara en senare variant än v10e som finns där. Vet som sagt inte om man vågar prova den engelska där.
På svenska sidan http://nordic.lge.co...wnload_soft.jsp hittar jag ingenting iaf.
LG känns ju lite sådär när det gäller sådana här saker men det kanske ordnar sig framöver
Men du kan ju prova att ta ner programmet o sen kanske det uppdaterar sig när du kopplat in telefonen m.m. Programmet kanske känner av vad du har för firmware m.m precis som Sony ericssons uppdatering
Redigerat av Micke prylgalen, 05 januari 2009 - 14:42.
Postad 05 januari 2009 - 16:22
På Viewty var det ett spel som var ersatt , några stod för olika operatörer osv.
Så det är ingen uppdatering och spelar intill ingen roll vilken version man har.
Postad 07 januari 2009 - 14:21
Startar ni bara joggingkompis och den får kontakt direkt , ska sateliten lysa grönt?
Eller måste ni slå på gps på nått sätt först?
När jag går in på google maps så hittar gps min position direkt men när jag startar joggingkompis så får den ingen kontakt!
Postad 07 januari 2009 - 14:48
Postad 08 januari 2009 - 18:48
Såg att det enda riktigt snygga finns på themobilestore.se. Känns dock lite riskabelt men nu håller plastfilmen på att lossna så jag ska faktiskt pröva beställa därifrån med hjälp av paypal imorgon. Kommer ta runt 10 dagar innan jag kan säga om det är något företag att lita på men orkar du vänta så medelar jag dig gärna. 175 spänn känns faktiskt helt ok för vad som lovasHar nu också köpt denna lur!
Är det någon som använder mobilväska eller fodral till sin?
Tipsa mig gärna om vilken väsa eller fodral som passa bra!
Postad 08 januari 2009 - 19:05
Har du fått joggingkompis att fungera?
Postad 08 januari 2009 - 20:45
Jag har fått joggningskompis att fungera och jag har inte gjort några inställningar lr dylikt. När den har hittat satelliter blir det en röd bock över satellitikonen nertill på skärmen och den gröna masken slutar att gå fram och tillbaka. Funktionen vet jag inte om den är något att hurra för direkt. Det enda du kan se är hur långt du har kommit ett tidur och kaloriförbränning.Det låter ju bra! Då väntar jag tills du har fått din , så får du säga sen hur väskan funkar!
Har du fått joggingkompis att fungera?
Postad 08 januari 2009 - 20:59
Såg att det enda riktigt snygga finns på themobilestore.se. Känns dock lite riskabelt men nu håller plastfilmen på att lossna så jag ska faktiskt pröva beställa därifrån med hjälp av paypal imorgon. Kommer ta runt 10 dagar innan jag kan säga om det är något företag att lita på men orkar du vänta så medelar jag dig gärna. 175 spänn känns faktiskt helt ok för vad som lovas
Har sett lite bilder på vad jag tror är ett orginal LG-fodral med plats för styluspennan. En nätt liten detalj alla andra verkar ha missat.
Letade lite innan men kunde inte hitta det här på någon sida eller så men kanske man kan få tag i det nu.. Verkar smart iaf
Bifogad fil(er)
Postad 09 januari 2009 - 10:09
Skickade mail till LG och därifrån säger man att de inte har något fodral än. Fick svar för någon dag sen.Har sett lite bilder på vad jag tror är ett orginal LG-fodral med plats för styluspennan. En nätt liten detalj alla andra verkar ha missat.
Letade lite innan men kunde inte hitta det här på någon sida eller så men kanske man kan få tag i det nu.. Verkar smart iaf
Postad 09 januari 2009 - 10:19
Det var ju synd! Vore bra med den väskan , för pekpinnen behövs i vissa lägenSkickade mail till LG och därifrån säger man att de inte har något fodral än. Fick svar för någon dag sen.
Postad 09 januari 2009 - 17:49
Jo det är synd att det jag beställde saknar plats för pennan men det finns en liten springa så man kan ha kvar penngrejen man får med kopplad till mobilen. Får se om den dyker upp om 10 dagar nuDet var ju synd! Vore bra med den väskan , för pekpinnen behövs i vissa lägen

Rapporterar in här om jag fått det.
Postad 09 januari 2009 - 18:11
den heter iaf KC910_v10j
Postad 09 januari 2009 - 19:23
Postad 09 januari 2009 - 19:31
Postad 09 januari 2009 - 23:06

Detta beror ju givetvis på att man siktar in sig och läser in sig på en pryl man är intresserad av medans det nästan är omöjligt för försäljaren i butiken att ha sådan koll på allt då de har så många olika modeller.
Postad 10 januari 2009 - 00:45
Postad 10 januari 2009 - 09:43

Postad 10 januari 2009 - 19:16
Vad har ni för inställningar i mgps och vilken version laddade ni ner?
gps fungerar med google maps men får det inte att fungera med mgps, det står att den inte får kontakt!
Postad 10 januari 2009 - 19:33
Kan inte någon lägga upp lite fler bilder på telefonen. Sen undrar jag om den är seg i menyerna har läst i vissa tester att meneyerna är ganska sega. Har även hört att touch skärmen inte är så bra, stämmer detta?
Postad 10 januari 2009 - 20:14
Postad 10 januari 2009 - 21:14

Postad 11 januari 2009 - 07:24
Postad 11 januari 2009 - 10:03
Det har tagit så lång tid varenda gång jag beställt något. Om telefonen går sönder är det skönare att åka in till affären än att skicka iväg den för att få den lagad.
Kan inte någon lägga upp lite fler bilder på telefonen. Sen undrar jag om den är seg i menyerna har läst i vissa tester att meneyerna är ganska sega. Har även hört att touch skärmen inte är så bra, stämmer detta?
Beställer väldigt ofta på nätet och oftast får jag grejorna dagen efter, gäller ju att kolla upp innan vad företaget har för lev tider.
Postad 11 januari 2009 - 15:10
Postad 11 januari 2009 - 15:14
Postad 11 januari 2009 - 15:16
Postad 11 januari 2009 - 17:09
Har själv inte provat ännu men kanske någon annan vill prova.
http://uk.lgmobile.c...areUpdateRF.laf
/Halo
Inte någon som har testat den? Hur ska man göra som?
Postad 11 januari 2009 - 18:55
Ok, så pekpennan behövs inte alls? Man vill ju helst inte använda den utan bara använda fingrarna. Tror att jag ska köpa den nu. Beställer nog från Katshing.se.Jag tycker själv touch skärmen är väldigt skön att arbeta med. Den svarar bra och gränssnittet är finfint. Inga klagomål än så länge
Postad 11 januari 2009 - 18:58
Ok, så pekpennan behövs inte alls? Man vill ju helst inte använda den utan bara använda fingrarna. Tror att jag ska köpa den nu. Beställer nog från Katshing.se.
Nej den behövs aldrig, jag har då inte använt den 1gång. Ja beställ från katshing dom är grymt bra att göra med, snabba leveranser med! Sedan kommer du bli grymt nöjd med telefonen det kan jag nästan lova, grymt skön!
Postad 11 januari 2009 - 20:20
Postad 11 januari 2009 - 20:54
Finns det några spel till den? Jag har hört att den inte har några inbyggda spel, stämmer detta? I England får man med 8 GB minneskort får man det i Sverige också?
Postad 11 januari 2009 - 22:50
Kan inte någon lägga upp lite bilder på telefonen?

Postad 11 januari 2009 - 23:38
Sen har du ju google också om de inte räcker till

Postad 12 januari 2009 - 06:51
Har själv inte provat ännu men kanske någon annan vill prova.
http://uk.lgmobile.c...areUpdateRF.laf
/Halo
Fortfarande ingen som har testat denna? eller som kan berätta hur man ska göra som?
Postad 12 januari 2009 - 11:54
Är galet sugen på den här mobilen men om man verkligen vill utnyttja xvidstödet och samtidigt ha ett någorlunda stort mp3 arkiv på den tar 8gb slut ganska fort

Postad 12 januari 2009 - 13:21
Jag har uppdaterat , på min mobil så låste den sig i vissa lägen, men efter uppgraderingen så har den inte låst sig!Fortfarande ingen som har testat denna? eller som kan berätta hur man ska göra som?
Vet inte om det är några skillnader utöver det!
Postad 12 januari 2009 - 18:51
Postad 12 januari 2009 - 19:41
Jag har uppdaterat , på min mobil så låste den sig i vissa lägen, men efter uppgraderingen så har den inte låst sig!
Vet inte om det är några skillnader utöver det!
Hur gör man som?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar