Windows Phone
620 svar till detta ämne
Postad 02 December 2008 - 19:59
eas76
-
eas76
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Alla födelsedagar som jag har lagt in på mina kontakter (det finns en rad för just det ändamålet) kommer upp som en påminnelse dagen innan i telefonen.
Spb Wallet är ett program där du kan skydda dina koder och filer. Kostar dock pengar, men det finns en trialversion. Det finns även gratis program att hitta. Kolla in programlistan i det första inlägget. Där hittar du länkar till freewarepocketpc och pocketpcfreeware, samt andra bra program.
Syns dom i kalendern med? Testat att lägg in en födelsedag i morgon men den dycker inte upp kan det vara en instållningssak?
Postad 02 December 2008 - 21:13
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Efter att jag har lagt in födelsedagarna så måste jag synka telefonen med Outlook.
Det är då som kontakterna och kalendern "kopplas" ihop.
Postad 02 December 2008 - 22:42
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
Om man, som jag, inte har Outlook, är man då helt borta när det gäller synkning av kalender o dyl eller finns det andra alternativ?
Postad 03 December 2008 - 00:31
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Om man, som jag, inte har Outlook, är man då helt borta när det gäller synkning av kalender o dyl eller finns det andra alternativ?
OM du använder/kommer att använda Googles kalender och tjänster så kan du använda ett program som heter Oggsync. Här hittar du info och nedladdning av Oggsync Google Kalender på Webben!
Redigerat av crest, 03 December 2008 - 00:33.
Postad 03 December 2008 - 08:23
Qvisling
-
Qvisling
-
Rookie
-
5 inlägg
Lägg till WinMobile Torrent i program listan ...Helt fuc*ing dj*vla otroligt bra program.. Jag är kär
Det är ett MÅSTE helst för er som sitter på en WM mobil som kan spela upp divx/avi utan konvertering..
Tankar ner o 240kb/s nu
Den är tyvärr ingen freeware. Vet du eller någon annan ett bra frewareprogram för torrenthantering i WM Prof essional?
Postad 03 December 2008 - 14:58
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Den är tyvärr ingen freeware. Vet du eller någon annan ett bra frewareprogram för torrenthantering i WM Prof essional?
Det är den enda Torrentklient för Win Mobile som jag känner till, tyvärr. Jag har sökt men inte hittat någon annan. Å andra sidan så är $19.95 inte dyrt tycker jag.
Redigerat av crest, 03 December 2008 - 15:49.
Postad 03 December 2008 - 15:30
Qvisling
-
Qvisling
-
Rookie
-
5 inlägg
Det är den enda Torrentklient för Win Mobile som jag känner till, tyvärr. Jag har sökt men inte hittat någon annan. Å andra sidan så är inte $19.95 inte dyrt tycker jag.
Jag har googlat och sökt/frågat på många forum utan att hitta nått. Jag tycker att det är konstigt atyt det inte har kommit något gratisprogram likt µTorrent än. Det är nog bara att bita i det sura äpplet och betala 20 dollar.
Postad 03 December 2008 - 20:52
eas76
-
eas76
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Efter att jag har lagt in födelsedagarna så måste jag synka telefonen med Outlook. Det är då som kontakterna och kalendern "kopplas" ihop.
Får inte det att funka när jag synkar kommer möten med men födelsedagar och årsdagar syn inte i mobilen men dom syns i datorn. Ska man göra någon inställning i mobilen? Tack på förhand
Postad 03 December 2008 - 21:59
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Prova att göra tvärtom: Testa att lägga in födelsedagarna i datorn Outlook och synka sedan med din telefon efteråt för att se om dessa synkas dator-->mobil istället för mobil-->dator.
Enda som jag kan komma på tyvärr.
Hoppas att det löser sig.
Jag har inte gjort några inställningar i min mobil utan det funkar perfekt för mig vid synkning när jag lagt in uppgifterna i telefonen och synkar med datorns Outlook.
Ni andra Win Mobile användare som läser tråden kanske kan ge lite tips...?
Postad 04 December 2008 - 11:56
Kinta
-
Kinta
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hur gör man för att få winmo att stänga programmen när man trycker på krysset? Vart finns de inställningarna?
Start/Inställningar/System/Aktivitetshanteraren/Knapp
Jag får bara upp de aktiva programmen då och avslutar jag akt hanteraren stängs allt, har inget alternativ knapp tyvärr. Har SPB installerat kan det spöka?
Jag har samma problem. Det finns inga inställningar i "aktivitetshanteraren". Jag har inte SPB. Och det är jävligt irriterande att programmen intes stängs
Redigerat av Kinta, 04 December 2008 - 11:56.
Postad 04 December 2008 - 12:00
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3967 inlägg
Jag har samma problem. Det finns inga inställningar i "aktivitetshanteraren". Jag har inte SPB. Och det är jävligt irriterande att programmen intes stängs
Det finns tilläggsprogram som kan ställa in detta, har gjort så själv på min HTC Diamond. Vad har du för telefon?
Postad 04 December 2008 - 13:04
Kinta
-
Kinta
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Det finns tilläggsprogram som kan ställa in detta, har gjort så själv på min HTC Diamond. Vad har du för telefon?
Jag har en omnia och skulle vilja få detta att funka
Postad 04 December 2008 - 13:17
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Alla WM Professional enheter borde se likadana ut i grunden. Kolla återigen: Start/inställningar/system/aktivitetshanteraren När du nu kommit in på sidan så ska det finnas 4 alternativ längst ner på sidan: Körs - Exklusivt - Knapp - Övrigt Klicka på Knapp Välj sedan "Avsluta program genom att trycka på X"
Postad 04 December 2008 - 13:27
Kinta
-
Kinta
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Alla WM Professional enheter borde se likadana ut i grunden.
Kolla återigen: Start/inställningar/system/aktivitetshanteraren
När du nu kommit in på sidan så ska det finnas 4 alternativ längst ner på sidan: Körs - Exklusivt - Knapp - Övrigt Klicka på Knapp Välj sedan "Avsluta program genom att trycka på X"
Tyvärr så finns inte de på Omnia. Längs ner i aktivitetshanteraren finns bara Avsluta aktv och meny. Inte heller menyn innehåller någon av de 4 alternativen du pratar om
Postad 04 December 2008 - 13:36
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Alla WM Professional enheter borde se likadana ut i grunden.
Kolla återigen: Start/inställningar/system/aktivitetshanteraren
När du nu kommit in på sidan så ska det finnas 4 alternativ längst ner på sidan: Körs - Exklusivt - Knapp - Övrigt Klicka på Knapp Välj sedan "Avsluta program genom att trycka på X"
Har inte heller det i min. Hp ipaq 614c Wm6.0 Är nog tillägg från tillverkaren på din lur
Postad 04 December 2008 - 13:41
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Läste nedan att touchflo2d finns nu som cab. Menas det att man inte behöver använda sig av en ROM för att få det?  Inte så sugen på att tappa garantin. http://forum.ppcgeek...ead.php?t=37215
Postad 04 December 2008 - 13:51
Unregistered255369a1
-
Unregistered255369a1
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Tyvärr så finns inte de på Omnia. Längs ner i aktivitetshanteraren finns bara Avsluta aktv och meny. Inte heller menyn innehåller någon av de 4 alternativen du pratar om
Jag har en Omnia, och jag har installerat Spb Pocket Plus, då får man upp en meny när man trycker på X:set, där man väljer om man bl a vill minimera, stänga av, stänga alla mm. Man kan även ställa in vad som är defaultbeteendet. Jag väljer att stänga av programmet när jag trycker på X. Håller med om att det är lite stökigt annars, att behöva gå via aktivitetshanteraren för att stänga av program, alt via menyn och välja Close av programmet.
Postad 04 December 2008 - 13:51
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
Undrar en sak ang installation av program. Vissa program, tex SPB Mobile Shell, måste installeras på telefonens huvudminne. När det gäller tex Coreplayer o andra program som kan installeras på minneskortet, är det att föredra eller rekommenderar ni att ta det på huvudminnet oxå? Vill gärna ha så mkt utrymme som möjligt kvar på telefonen.
Postad 04 December 2008 - 14:30
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Undrar en sak ang installation av program. Vissa program, tex SPB Mobile Shell, måste installeras på telefonens huvudminne. När det gäller tex Coreplayer o andra program som kan installeras på minneskortet, är det att föredra eller rekommenderar ni att ta det på huvudminnet oxå? Vill gärna ha så mkt utrymme som möjligt kvar på telefonen.
Jag installerar dem mest nödvändiga program på telefonen så som Coreplayer , Skype , Opera.
Postad 04 December 2008 - 14:56
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
SPB vet jag måste läggas på telefonens minne, men annars är jag snål  Lägger det mesta på "min lagring", och dom funkar fint.
Postad 04 December 2008 - 15:02
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Läste nedan att touchflo2d finns nu som cab. Menas det att man inte behöver använda sig av en ROM för att få det? 
Inte så sugen på att tappa garantin.
http://forum.ppcgeek...ead.php?t=37215
Cab filer innehåller program som du bör kunna avinstallera utan problem. De påverkar inte din garanti eftersom du fortfarande har en original Rom och original H-SPL kvar i din telefon- Skulle programmet: cab-filen ställa till problem och i vissa fall inte gå att avinstallera måste man göra en hard reset. Det behöver inte bli problem men huvudsaken att man är medveten om att vissa program inte fungerar perfekt till alla enheter.
Postad 04 December 2008 - 15:08
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Har inte heller det i min. Hp ipaq 614c Wm6.0
Är nog tillägg från tillverkaren på din lur 
Det är nog så att det är HTC som lagt in det själv in sina egna telefoner och i de lurar som dom tillverkar till andra: Typ Xperia X1.
Postad 04 December 2008 - 15:13
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Håller med SonicSyndicateSM4Ever! Installera dom viktigaste programmen på telefonens minne så dina favorit program inte påverkas när/om du byter minneskort.
Redigerat av crest, 04 December 2008 - 15:14.
Postad 05 December 2008 - 14:27
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Postad 05 December 2008 - 22:54
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Finns det nått codec eller nått att ladda hem till spelarna som finns i mobilen?
Har problem med att en del divx inte vill spelas, får fram texten rotlös video..
Postad 05 December 2008 - 23:57
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Finns det nått codec eller nått att ladda hem till spelarna som finns i mobilen? Har problem med att en del divx inte vill spelas, får fram texten rotlös video..
Jag rekommenderar Coreplayer som hanterar xvid men inte utan laggning alla gånger utan att de är konverterade. De flesta filmerna behöver du koda om via DivX Converter, Super, PocketDivX eller andra program. Då kan du spela dina xvid och avi filer på ett bra sätt. DivX Player för Windows Mobile är ett bra gratis alternativ som du har en telefon med "vanlig" upplösning på 320x240 pixlar. Vilken konverter som är bra för dig beror på vilken telefon och dess upplösning som du äger. Glöm inte att filmer du har på datorn är just anpassade för en riktig dator och dess kraft. En Pocket PC kan inte matcha det helt och hållet ... som man kanske vill önska. Coreplayer gör ett bra försök och förhoppningsvis så kommer version 2.0 som är på G - genom ett samarbete med diverse företag - göra filmupplevelsen mycket bättre utan en massa konverteringar. Länkar med mera hittar du i programlistan som finns i det första inlägget här i tråden. Vilken telefon har du och vilken upplösning har den? OBS! När Coreplayer 2.0 lanseras så måste man betala en uppgraderingsavgift om man äger 1.x versionen. Att 1.3 som är redo för release inom kort är gratis för ägare till version av 1.x beror att det är mest buggfixar och ett avslut till Coreplayer 1 och när 2 kommer så är det en "ny" produkt som lanseras. Viktigt att tänka på om man köper Coreplayer 1.x och 2.x kommer ett tag efter. Tyvärr är det ingen som vet när den helt nya versionen kommer att släppas. Men vill du kolla på filmer NU i din mobil så konvertera vid behov och spela upp filmerna via DivX Player, Coreplayer eller någon annan videospelare som har inbyggda codecs.
Redigerat av crest, 06 December 2008 - 00:10.
Postad 06 December 2008 - 02:20
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Jag rekommenderar Coreplayer som hanterar xvid men inte utan laggning alla gånger utan att de är konverterade. De flesta filmerna behöver du koda om via DivX Converter, Super, PocketDivX eller andra program. Då kan du spela dina xvid och avi filer på ett bra sätt. DivX Player för Windows Mobile är ett bra gratis alternativ som du har en telefon med "vanlig" upplösning på 320x240 pixlar.
Vilken konverter som är bra för dig beror på vilken telefon och dess upplösning som du äger.
Glöm inte att filmer du har på datorn är just anpassade för en riktig dator och dess kraft. En Pocket PC kan inte matcha det helt och hållet ... som man kanske vill önska.
Coreplayer gör ett bra försök och förhoppningsvis så kommer version 2.0 som är på G - genom ett samarbete med diverse företag - göra filmupplevelsen mycket bättre utan en massa konverteringar.
Länkar med mera hittar du i programlistan som finns i det första inlägget här i tråden.
Vilken telefon har du och vilken upplösning har den?
OBS! När Coreplayer 2.0 lanseras så måste man betala en uppgraderingsavgift om man äger 1.x versionen. Att 1.3 som är redo för release inom kort är gratis för ägare till version av 1.x beror att det är mest buggfixar och ett avslut till Coreplayer 1 och när 2 kommer så är det en "ny" produkt som lanseras.
Viktigt att tänka på om man köper Coreplayer 1.x och 2.x kommer ett tag efter. Tyvärr är det ingen som vet när den helt nya versionen kommer att släppas.
Men vill du kolla på filmer NU i din mobil så konvertera vid behov och spela upp filmerna via DivX Player, Coreplayer eller någon annan videospelare som har inbyggda codecs.
Tack för tipsen, jag har en Omnia. Jag ska testa att konvertera dom filmerna som inte fungerat och se om det funkar.
Postad 07 December 2008 - 20:22
Irren
-
Irren
-
Rookie
-
3 inlägg
Undrar om det är någon som har något bra spel till Ominan? (Då jag kört harpan på tok för mycket)
Postad 09 December 2008 - 14:27
McGilljam
-
McGilljam
-
Användare
-
-
167 inlägg
Men hallå lixom.
Vad är WM6.1 för skräp?
Stänger jag ett program så stänger jag det. Jag minimerar inte bort den till minnet eller ngt sånt, jag stänger det.
Ser WM till att det stängs ned? Nej, inte ett dugg. WM låter det ligga kvar i minnet och lipar åt dig för du tror att du stängt ned det.
Tur att progget Taskmanager finns. Den låter dig avsluta allt envist skit... nästan iaf...
Varför funkar det så här? Kan någon förklara varför inte processen avslutas?
Postad 09 December 2008 - 14:54
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Men hallå lixom.
Vad är WM6.1 för skräp?
Stänger jag ett program så stänger jag det. Jag minimerar inte bort den till minnet eller ngt sånt, jag stänger det. Ser WM till att det stängs ned? Nej, inte ett dugg. WM låter det ligga kvar i minnet och lipar åt dig för du tror att du stängt ned det.
Tur att progget Taskmanager finns. Den låter dig avsluta allt envist skit... nästan iaf...
Så det är tänkt att fungera helt enkelt. Just detta "tänket" att bygga upp ett operativsystem skrämmer bort många från WM. Själv tycker jag att det är kul att kunna göra det till vad man vill ( i princip)
Postad 09 December 2008 - 14:58
McGilljam
-
McGilljam
-
Användare
-
-
167 inlägg
Så det är tänkt att fungera helt enkelt. Just detta "tänket" att bygga upp ett operativsystem skrämmer bort många från WM. Själv tycker jag att det är kul att kunna göra det till vad man vill ( i princip) 
Jag är itne säker på om jag förstår dig nu... Tänkt att fungera? Det kan väl inte i hela friden vara tänkt att fungera så att du kan starta hur många program som helst, men inte stänga ned dom helt? Avsluta processen helt när du kryssar? Ska du måsta installera ett helt eget program för att på en mer avancerad nivå kunna avsluta det? Nej... bättre förklaring vill jag nog ha...
Postad 09 December 2008 - 16:04
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Jag är itne säker på om jag förstår dig nu... Tänkt att fungera? Det kan väl inte i hela friden vara tänkt att fungera så att du kan starta hur många program som helst, men inte stänga ned dom helt? Avsluta processen helt när du kryssar? Ska du måsta installera ett helt eget program för att på en mer avancerad nivå kunna avsluta det?
Nej... bättre förklaring vill jag nog ha... 
Om man tittar på Windows på datorer så stänger man på X och minimerar på "-". På WM så är X:et tänkt som ett "-". Enhetshanteraren använder man för att stänga helt. WM är byggt för att vara till Pocket PC´s och är inte direkt vad man kallar "användarvänligt" just på grund av att det är byggt till att vara så pass avancerat. Så har jag förstått det iaf  Hoppas att du förstår vad jag menar...
Postad 09 December 2008 - 16:36
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Någon som vet hur jag kan sätta thumbcal som standard i SPB mobile shell? Det jag vill är att när jag trycker på en dag i MS så kommer jag till thumbcal istället för WM egna.
Postad 09 December 2008 - 19:08
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Någon som vet hur jag kan sätta thumbcal som standard i SPB mobile shell? Det jag vill är att när jag trycker på en dag i MS så kommer jag till thumbcal istället för WM egna.
Tror jag hittade en lösning här men kan någon kryptera? http://forum.xda-dev...d...8102&page=2
Postad 10 December 2008 - 00:27
tomasn
-
tomasn
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Men hallå lixom.
Vad är WM6.1 för skräp?
Stänger jag ett program så stänger jag det. Jag minimerar inte bort den till minnet eller ngt sånt, jag stänger det. Ser WM till att det stängs ned? Nej, inte ett dugg. WM låter det ligga kvar i minnet och lipar åt dig för du tror att du stängt ned det.
Det funkar så här eftersom defaultuppförandet vid klick på krysset är att minimera programmet. Det är mycket bekvämt om man vill växla snabbt mellan olika program för att t.ex. klistra in lite text från webbrowsern i Mobile Word eller ett e-mail eller liknande. Du kan dock få programmet att stängas helt också. Tryck bara på krysset och håll ner i ca 2 sekunder innan du släpper så stängs programmet helt istälet för att minimeras. Du kan också ställa in så att programmet alltid stängs istället för att minimeras när du trycker på krysset. Det gör du under Inställningar, tabben System därefter Aktivitetshanteran och sedan tabben Knapp. Alla kan få det som man vill alltså. Frihet helt enkelt.
Postad 10 December 2008 - 08:57
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Det är tydligen så att HTC har lagt in sin egen aktivitetshanterare som gör att man kan gå via start/system/aktivitshanteraren/knapp och göra det valet.
Samsung Omnia och flera andra telefoner från olika tillverkare har Windows Mobiles egen gamla variant där den inställningen inte finns.
Bra att åtminstone HTC gjort det valbart för oss.
Postad 10 December 2008 - 13:10
Kinta
-
Kinta
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Det funkar så här eftersom defaultuppförandet vid klick på krysset är att minimera programmet. Det är mycket bekvämt om man vill växla snabbt mellan olika program för att t.ex. klistra in lite text från webbrowsern i Mobile Word eller ett e-mail eller liknande.
Du kan dock få programmet att stängas helt också. Tryck bara på krysset och håll ner i ca 2 sekunder innan du släpper så stängs programmet helt istälet för att minimeras. Du kan också ställa in så att programmet alltid stängs istället för att minimeras när du trycker på krysset. Det gör du under Inställningar, tabben System därefter Aktivitetshanteran och sedan tabben Knapp.
Alla kan få det som man vill alltså. Frihet helt enkelt.
De där med att hålla inte i 2 sek verkar inte heller de funka på omnian tyvärr.
Postad 10 December 2008 - 13:12
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
De där med att hålla inte i 2 sek verkar inte heller de funka på omnian tyvärr.
Läs inlägget ovan dig.
Postad 10 December 2008 - 21:32
McGilljam
-
McGilljam
-
Användare
-
-
167 inlägg
Det funkar så här eftersom defaultuppförandet vid klick på krysset är att minimera programmet. Det är mycket bekvämt om man vill växla snabbt mellan olika program för att t.ex. klistra in lite text från webbrowsern i Mobile Word eller ett e-mail eller liknande.
Du kan dock få programmet att stängas helt också. Tryck bara på krysset och håll ner i ca 2 sekunder innan du släpper så stängs programmet helt istälet för att minimeras. Du kan också ställa in så att programmet alltid stängs istället för att minimeras när du trycker på krysset. Det gör du under Inställningar, tabben System därefter Aktivitetshanteran och sedan tabben Knapp.
Alla kan få det som man vill alltså. Frihet helt enkelt.
Processen ligger lik förb***t kvar om du går in via Taskmanager och kollar. Där kan du dock tvinga det att avslutas. Alltså kan du inte stänga ned det helt, det verkar bara som det... Så är det för mig nu iaf, fast jag håller ned mer än 2 sekunder.
Postad 16 December 2008 - 01:04
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag har uppdaterat programlistan med följande program som är GRATIS: Task FacadeGraphical task-switcher that shows all running programs as snapshots (XPeria like feeling)   OBS! Kräver att man har .Net Compact Framework 3.5 installerad. Den hittar du under programlistan i denna tråds första inlägg. ****************************** WVGAFIX3This program allow you to change screen resolution. WVGA<->VGA and WQVGA<->QVGA. Program designed mostly for devices with wide screens - 800x480 or 400x240 (Toshiba G900, SE Xperia X1, HTC Touch HD, HTC MAX 4G). So if game or program don't work in wide mode you can try it in normal VGA/QVGA mode. Probably it will work.  ****************************** Pocket DownloaderThis software allows you downloading big files directly from your pocket PC. It supports resuming, multi-thread downoading, queueing, statistics measurement etc.  ****************************** BattlogBattlog is a simple utility that logs the battery performance. Use it to troubleshoot when and under what conditions the PPC uses the most power. The program provides a rolling graphical display of the latest data (Voltage, Current, and Temperaure) as well as saving additional information into the log file. Log entries can be recorded at 1, 5, and 10 sec intervals. New to version 0.2.1.105 is a battery Benchmark program.  ****************************** TouchResponseThis program is a touch driver to handle the touchscreen presses and vibration. It simply made your device vibrate when you touch the screen !   ****************************** WkTASKWkTASK shares features of both Task Manager and Program Launcher for Windows Mobile 5/6. You can switch all running programs smoothly like desktop Windows, and launch applications easily.     ****************************** OBS: Tänk på att alla program inte fungerar felfritt i alla telefoner pga olika skärmupplösing och telefonmodell.
Postad 16 December 2008 - 01:45
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
WVD Web Video Downloader     Features: - Compatible with most popular websites. - Search by keywords or categories. - Support search results by detail or thumbnail. - Support thumbnail animation to preview videos. - Allows to stream* or download videos from websites. - Support many video formats. Compatible with: - Windows Moblie 5.0 / 6.0 / 6.1 - Support VGA / QVGA Supported Websites : - Youtube - Liveleak - Dailymotion - Google - and more OBS! För att streama måste du ha en mediaspelare som klarar av flv och mp4 format. T.ex Coreplayer.
Redigerat av crest, 16 December 2008 - 07:41.
Postad 16 December 2008 - 09:19
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Jag har uppdaterat programlistan med följande program som är GRATIS: Task Facade Graphical task-switcher that shows all running programs as snapshots (XPeria like feeling)
Rekommenderar jag inte. Hängde sig titt som tätt på min telefon. Ibland vid uppstart och ibland mitt i. Kan ha varit min telefon vad vet jag men iaf  Tack för dem andra tipsen dock. Dessa var intressanta och ska prövas på en gång. [qvga 320x240]
Redigerat av Unregistered0354d681, 16 December 2008 - 09:20.
Postad 16 December 2008 - 17:44
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Där ser man...
Vissa program är väl inte allt för bra.
Jag själv testar inte alla program som jag lägger upp här, utan ger lite tips om de som verkar intressanta och som ger en blandning för alla smaker och behov.
Vore kul om flera som testat diverse program kan ge sin recension och berätta vad som funkar/inte funkar tillfredsställande så vi alla får en vägledning.
Glöm bara inte att skriva vilken telefonmodell som programmet fungerar/inte fungerar på så vi alla kan ta del av era erfarenheter.
Tack!
Postad 16 December 2008 - 19:39
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Använder: Hp Ipaq 614c. Skärm: 320x240 qvga.Jag har uppdaterat programlistan med följande program som är GRATIS:
Task-facade
Fungerar inte tillfredställade alls. Hänger sig när det känner för sig och är inte alls snabbt. TouchResponse
Fungerar som det ska. Många olika iställningar. Fick först min "lampa" att lysa rött( statuslampa för t.ex missade samtal , lågt batteri osv.) Men efter att ha ändrat till rätt "siffra" i inställningar så fungerade det bra. WkTASK
5 av 5. Fungerar absolut felfritt. Mängder av iställningar och passar bra in för övrigt. Ett av dem bästa program som jag har prövat. Rekommenderas!
Redigerat av Unregistered0354d681, 16 December 2008 - 19:40.
Postad 17 December 2008 - 01:18
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Kanon!
Tack för testerna!
Ska också gå igenom en del av programmen till helgen.
Postad 17 December 2008 - 06:09
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Nu har jag hittat ett program som jag tycker är kanonbra:  Programmet har jag testat programmet på min Touch HD som har wvga upplösning. När du är ute och hör en bra låt... eller lyssnar på radion... starta programmet och be den identifiera låten. Rikta telefonen mot ljudet och efter en stund så får du reda på artist och låttiteln. Har du en telefon med qvga upplösning så går du till Denna sida och tankar ner Cab-filen. Har du en telefon med vga eller wvga upplösning så tankar du ner cab-filen HÄR!Den hittar inte riktigt alla låtar, men flertalet fann den som jag testat med. Spelade upp låtar från datorn och riktade telefonen mot högtalarna. Testade även med att spela upp en låt i min mobil utan att ha hörlurarna i och startade MusicID programmet som efter en liten stund hade identifierat låt och artist. Tänk på att programmet använder datatrafik för sökningen! Programmet i sig är helt gratis!
Redigerat av crest, 17 December 2008 - 06:22.
Postad 17 December 2008 - 16:13
gr8boy
-
gr8boy
-
Användare
-
-
103 inlägg
Shit vilket cooool program.. hehe funkar ju klockrent! //Johan Nu har jag hittat ett program som jag tycker är kanonbra:

Programmet har jag testat programmet på min Touch HD som har wvga upplösning.
När du är ute och hör en bra låt... eller lyssnar på radion... starta programmet och be den identifiera låten. Rikta telefonen mot ljudet och efter en stund så får du reda på artist och låttiteln.
Har du en telefon med qvga upplösning så går du till Denna sida och tankar ner Cab-filen.
Har du en telefon med vga eller wvga upplösning så tankar du ner cab-filen HÄR!
Den hittar inte riktigt alla låtar, men flertalet fann den som jag testat med. Spelade upp låtar från datorn och riktade telefonen mot högtalarna.
Testade även med att spela upp en låt i min mobil utan att ha hörlurarna i och startade MusicID programmet som efter en liten stund hade identifierat låt och artist.
Tänk på att programmet använder datatrafik för sökningen! Programmet i sig är helt gratis!
Postad 17 December 2008 - 16:22
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag tycker också att programmet är kanonbra!
Bra att kunna få veta vad låt och artist heter om jag hör någon skön sång när jag sitter på krogen och drar i mig några kalla öl.
Alla ID:n sparas i programmet så man kan kolla när man kommer hem.
Man måste dock ha gprs täckning så telefonen kan sticka ut på nätet och hämta informationen.
Postad 18 December 2008 - 01:33
hkan_json
-
hkan_json
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Här är en (gratis) dialer/kontakthanterare som jag fastnade för: http://www.o3touch.com/Man fick skapa en svensk teckenuppsättning själv sen gick det bra att söka på svenska tecken också...
Postad 18 December 2008 - 14:58
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Här är en (gratis) dialer/kontakthanterare som jag fastnade för: http://www.o3touch.com/ Man fick skapa en svensk teckenuppsättning själv sen gick det bra att söka på svenska tecken också...
Tack för tipset! Jag har lagt till programmet i programlistan.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|