* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
3005 svar till detta ämne
Postad 03 December 2008 - 12:09
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Men detta med texten i .mkv filmerna, det skall vara eng text men får ej någon, "no subtitles" står det. Eller är det separat textfil som skall läggas till?
Som jag skrev i mitt förra svar (inlägg 190): Man måste tydligen köra extern/separat textfil och den måste vara sparad i UTF-8, inte ANSI som de flesta textfiler är när man laddar ner dem. Spara om dem i notepad bara. Att den får stöd för intern text är något man kan tro och hoppas på. Jag har följt utvecklingen av både Popcorn hour och de senare Tvixmodellerna och har sett att vissa saker tar ganska lång tid att få rätt på om programmerarna är nya inom området. Bara att hålla tummarna. -------------------------------- Jag har en fråga till er som har använt denna ett tag nu. Flera har skrivit att det inte går att få ut ljudet via HDMI-kabeln, men några skriver motsatsen på prisjakts omdöme. Vad är det som gäller egentligen? Jag tänkte köra den mot min TV med enbart HDMI i såna fall.
Postad 03 December 2008 - 12:18
Unregistered26979672
-
Unregistered26979672
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Ok.
Först om texten i .mkv:
En kompis hade med sig några filmer som det skall vara eng text på, 1st fil, .mkv.
Ingen extra textfil med.
Trodde det var ungefär som xvid med "inbränd" text.
Det här med sep. textfil och spara i olika format till .avi, det hajar jag.
Och ja, jag har ljud via hdmi till tv:n
Postad 03 December 2008 - 12:39
Unregistered26979672
-
Unregistered26979672
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Ops, hittade undertexter till .mkv på undertexter.se, skall testa detta i morgon, hoppas det funkar.
Postad 03 December 2008 - 12:44
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Ok. Först om texten i .mkv: En kompis hade med sig några filmer som det skall vara eng text på, 1st fil, .mkv. Ingen extra textfil med. Trodde det var ungefär som xvid med "inbränd" text.
Det här med sep. textfil och spara i olika format till .avi, det hajar jag.
Och ja, jag har ljud via hdmi till tv:n 
Nej, texten är inte inbränd när de ligger i .mkv-filer. Man ska kunna välja att ta bort den eller välja mellan flera textfiler ifall det finns fler språk. Antar att de skulle kunnat bränna in dem i filmen som på många .avi, men det hade inte tilltalat de engelskspråkiga. Jag har redan en perfekt fungerande Tvix, men man kan inte ha för många prylar... får väl köpa en i julklapp till mig. Ops, hittade undertexter till .mkv på undertexter.se, skall testa detta i morgon, hoppas det funkar.
Glöm inte att ladda in dem i notepad och spara den som UTF-8 bara. Fattar inte varför de har valt det formatet, när ANSI verkar vanligast och t.ex. Popcorn hour/Tvix använder.
Postad 03 December 2008 - 13:56
Unregistered7beda1cf
-
Unregistered7beda1cf
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Ops, hittade undertexter till .mkv på undertexter.se, skall testa detta i morgon, hoppas det funkar.
Funkar umärkt med mkv-foler och text från undertexter.se. Som sagt tidigare i tråden, spara om dom i notepad till UTF-8. Någon som vet vilken upplösning ut från WD:n man skall välja? Provat med 720P 50Hz, ser fint ut med mkv 720P, men lite sämre med bilder/bildspel. Provat med 1080P 50Hz, ser kanonbra ut med bilder, däremot sämre(mörkare) med mkv 720P. Vad är skillnaden på 1080P 50Hz och 1080P 60Hz?
Postad 03 December 2008 - 21:54
D-man76
-
D-man76
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Någon som vet vilken upplösning ut från WD:n man skall välja? Provat med 720P 50Hz, ser fint ut med mkv 720P, men lite sämre med bilder/bildspel. Provat med 1080P 50Hz, ser kanonbra ut med bilder, däremot sämre(mörkare) med mkv 720P. Vad är skillnaden på 1080P 50Hz och 1080P 60Hz?
Jag kör med Auto. Det gav bäst bild för mig på min Pioneer plasma. Får alldeles för mörk bild, framförallt på dvd, om jag kör 720p eller 1080p.
Redigerat av D-man76, 03 December 2008 - 21:55.
Postad 03 December 2008 - 22:17
Unregistered3dd10574
-
Unregistered3dd10574
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Har läst här att den klarar iso filer, hur är det med img? Är väldigt sugen på en. just nu verkar de slut överallt.
Postad 03 December 2008 - 22:36
say
-
say
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Vad är skillnaden på 1080P 50Hz och 1080P 60Hz?
Läste att en multipel av 24Hz (som alla filmer verkar vara i) ska ge bästa resultat om inte 24Hz stödjs. Alltså 24Hz, 48Hz eller 96Hz borde vara bäst. Så enligt vad jag läste så är 1080p 50Hz att rekommendera.
Postad 03 December 2008 - 22:59
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Hej, tänkte börja med att säga att folk får ta och läsa tråden innan de skriver i den! sluta tjata om undertexter när det står överallt hur man gör.
Jag tänkte kolla med er som har tyckt att det inte flyter så bra på tvn med mkv 1080p filer, vad har ni för tv?
det känns som om det är tvn det är fel på och inte spelaren? har jag fel?
Postad 04 December 2008 - 01:09
wilhelmrama
-
wilhelmrama
-
Användare
-
-
105 inlägg
here you go... http://maddhat.com/?p=31test på produkten av privatperson.
Postad 04 December 2008 - 01:53
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Läste att en multipel av 24Hz (som alla filmer verkar vara i) ska ge bästa resultat om inte 24Hz stödjs. Alltså 24Hz, 48Hz eller 96Hz borde vara bäst. Så enligt vad jag läste så är 1080p 50Hz att rekommendera.
Om källmaterialet är 24Hz (23,976Hz) så är 60Hz (59,94Hz) det bästa alternativet eftersom burken gör en omräkning som blir 24 x 2,5 = 60 i teorin. Den som påstår något annat är ute en tur med sin Crescent... Siffrorna inom parantes är de siffrorna som är de verkliga frekvenserna även om det ofta kallas 24 och 60Hz felaktigt.
Postad 04 December 2008 - 10:45
honky
-
honky
-
Amatör
-
-
56 inlägg
hej
Lite frågor igen
1. kan man ändra storlek på untertexter
2. kan man synka undertexter
3. måste texten ha samma namn som filmen( på min gammla tvix kan man trycka fram alla undertexter som finns i mappen dom behöver inte ha samma namn för att funka)
Micke
Postad 04 December 2008 - 11:54
Mpgod
-
Mpgod
-
Rookie
-
8 inlägg
Hm..nu var det lite mycket repeterande om undertexter här tycker jag
Postad 04 December 2008 - 12:07
say
-
say
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Om källmaterialet är 24Hz (23,976Hz) så är 60Hz (59,94Hz) det bästa alternativet eftersom burken gör en omräkning som blir 24 x 2,5 = 60 i teorin. Den som påstår något annat är ute en tur med sin Crescent... Siffrorna inom parantes är de siffrorna som är de verkliga frekvenserna även om det ofta kallas 24 och 60Hz felaktigt.
Tack för att du klarade upp det  Då var min källa fel!
Postad 04 December 2008 - 12:39
Unregistered26979672
-
Unregistered26979672
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Nu har jag testat lite mer.
Undertexter till .mkv och .avi fungerar, även å,ä,ö om man sparar dem i UTF8. (som redan skrivits, jag vet)
Text går att byta på .iso, förutsatt att det är en orginalfilm, "custom swesub" funkar det ej på.
Ljudspår går att byta på .iso.
Nu är jag riktigt nöjd med denna lilla skönhet.
Postad 04 December 2008 - 16:14
apansson17
-
apansson17
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Har problem med DTS. Har ju endast en gammal vanlig stereo hemma. Hur gör jag för att få ut ljud från DTS filerna? Finns det något sätt runt eller måste man ha en förstärkare som klarar DTS?
Sen undrar jag lite om betydelsen av HDMI kabel. Köpte den billigaste möjliga från cdon - en champion för typ 50 kr. Läste någonstans på forumet att om man skaffade en kort kabel spelade fabrikatet inte så stor roll. Tycker det är lite störningar i bilden och kanske beror det på min kabel? Vad tror ni???
Postad 04 December 2008 - 16:41
Unregistered64e21c62
-
Unregistered64e21c62
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag försöker förstå vad för typ av ljud WD TV:n skickar ut via HDMI-kabeln. Är det bara stereo? Jag har en Sony-förstärkare som tar emot ljud (och bild) via HDMI och skickar sedan bilden vidare till projektorn. Läser man i manualen står det på sida 20 (hur man kopplar ihop hårdvaran): Home Theater (High Definition) To connect a home theater system: 1. Plug an HDMI cable into the HDMI connector on the HD media player. 2. Plug the opposite end into the HDMI In port on your A/V receiver. 3. Plug an HDMI cable into the HDMI Out port on your A/V receiver. 4. Plug the opposite end into the HDMI port on your TV (if available). 5. Select the appropriate TV input source. Ingenting om att en toslink-kabel behövs. Allt ska fungera med HDMI... Sedan läser man längre bak i manualen på sida 45 (konfiguration av enheten): Audio Output Use this menu to select the audio output mode. Options include: • Stereo - Recommended if you are using a 2- or 4-speaker entertainment unit. • Digital - Select this option if you are using an Toslink (optical) connection to output surround sound. Skickar den alltså inte ut "surround sound" via HDMI-kabeln...?
Postad 04 December 2008 - 17:19
Joesely
-
Joesely
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Har problem med DTS. Har ju endast en gammal vanlig stereo hemma. Hur gör jag för att få ut ljud från DTS filerna? Finns det något sätt runt eller måste man ha en förstärkare som klarar DTS?
Sen undrar jag lite om betydelsen av HDMI kabel. Köpte den billigaste möjliga från cdon - en champion för typ 50 kr. Läste någonstans på forumet att om man skaffade en kort kabel spelade fabrikatet inte så stor roll. Tycker det är lite störningar i bilden och kanske beror det på min kabel? Vad tror ni???
OT: När det gäller HDMI-kabel så har det inte någon större betydelse om du köper en utav de billigare. Inte alls så viktigt att lägga ut en smärre förmögenhet på HDMI, jämfört med t.ex scartkabel. Din billiga kabel duger hur bra som helst!
Redigerat av Joesely, 04 December 2008 - 17:20.
Postad 04 December 2008 - 17:35
steef5
-
steef5
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
De mesta 1080p material flyter på bra, men på vissa videor som är kodade i hög profil (L5.1) så finns det lite små störningar i bilden, och ljudlagg på vissa.. Men är de kodade med (L4.1) flyter de på fint. Man kan kolla profilen i videon med hjälp av olika program t.ex. Mediainfo
Postad 04 December 2008 - 19:37
Unregistered6675e297
-
Unregistered6675e297
-
Forumräv
-
-
921 inlägg
Har några frågor..
Jag väntar på att få hem denna lilla goding, va slutsålt överallt, men har beställt.
Tanken är att få ner hela min dvd-sammling vilket kommer ta sin tid.
I vilket format bör jag konvertera/lagra mina filmer i på disk?
Jag vill ha helt okomprimerad eller och ofrändrad kvalite.
De skall med andra ord va precis lika bra som mitt orginal.
Skall jag föra över dom som en dvd9 vob filer då eller?
Hur hanterar denna mediaspelare de flertalet filer som vob faktiskt delas upp i?
Vill inte behöva göra en playlist om ni förstår vad jag menar  , plug n play, en fil för att köra igång hela dvdn.
Om jag konverterar till ISO så måste jag väl ectrahera ut undertext antar jag som nämts några ggr.
Vad är bäst att konvertera till för enkelhetens skull?
Tack på förhand!
// Cineoholic
Postad 04 December 2008 - 19:39
apansson17
-
apansson17
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Ingen som har koll på detta?????
Postad 04 December 2008 - 19:53
-Danne-
-
-Danne-
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
köp en ny stärkare, klarar den inte dts är det dags att uppdatera...
Postad 04 December 2008 - 20:08
Supersmurfen
-
Supersmurfen
-
Användare
-
-
160 inlägg
Ingen som har koll på detta?????
Alternativ 1: Köp en ny stärkare som klarar DTS, med optisk ingång. (som sagt tidigare) Alternativ 2: Ladda ner Popcorn Hour Audio Converter från http://audioconverte...re.dk/Tutorial/ och följ anvisningarna på sidan för konvertera DTS-ljudet till AC3-format.
Postad 04 December 2008 - 20:25
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1919 inlägg
Har några frågor..
Jag väntar på att få hem denna lilla goding, va slutsålt överallt, men har beställt. Tanken är att få ner hela min dvd-sammling vilket kommer ta sin tid.
I vilket format bör jag konvertera/lagra mina filmer i på disk? Jag vill ha helt okomprimerad eller och ofrändrad kvalite.
Skall jag föra över dom som en dvd9 vob filer då eller? Hur hanterar denna mediaspelare de flertalet filer som vob faktiskt delas upp i? Vill inte behöva göra en playlist om ni förstår vad jag menar , plug n play, en fil för att köra igång hela dvdn.
Om jag konverterar till ISO så måste jag väl ectrahera ut undertext antar jag som nämts några ggr.
Tack på förhand!
// Cineoholic
Tänkte på samma sak själv nämligen konventera mina dvd filmer till ett annat format, vilket program är enklast/vanligast för denna konventering ?
Postad 04 December 2008 - 20:31
say
-
say
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
De mesta 1080p material flyter på bra, men på vissa videor som är kodade i hög profil (L5.1) så finns det lite små störningar i bilden, och ljudlagg på vissa.. Men är de kodade med (L4.1) flyter de på fint. Man kan kolla profilen i videon med hjälp av olika program t.ex. Mediainfo
Taget från http://www.avsforum....d.php?t=1080840"It seems that WD TV HD only can play mkv files that adhere to this formula: Width x Height x ReFrames <= 8,388,608 MediaInfo will give you these figures. Profile doesn't matter as some .mkv files are flagged with the wrong profile. By definition, a 1080p.mkv with more than 4 ReFrames cannot be profile L4.1, regardless if it is flagged as such. All mediatanks with this Sigma chip claim to only support up to L4.1." Jag har själv testad och resultat blev att 720p fungerar utmärkt oberoende av faktorerna ovan. 1080p fungerar inte korrekt om det är över 4 ReFrames, men det finns säkert undantag. Så kolla hellre "Ref Frames" än "L4.1 eller L5.1" i MediaInfo, då jag lyckades spela en 1080p som hade L5.1 men <=4 ReFrames. UTF-8 Undertexter fungerar inte som förväntat då det är för stort mellanrum mellan raderna och texten inte alltid är synkad även fast den är det på datorn. Sen får jag dessa "symboler" med ibland; "<i>" och "</i>". Det går försej att ersätta i text program. Har någon annan liknande problem? DTS ljud fungerar utmärkt, underbart ljud!
Redigerat av say, 04 December 2008 - 20:32.
Postad 04 December 2008 - 20:41
Supersmurfen
-
Supersmurfen
-
Användare
-
-
160 inlägg
Hue extraherar man subtitles från mkv-filer och konverterar dem till srt-format? Vilket/vilka program använder man?
Postad 04 December 2008 - 20:47
Supersmurfen
-
Supersmurfen
-
Användare
-
-
160 inlägg
Hue extraherar man subtitles från mkv-filer och konverterar dem till srt-format? Vilket/vilka program använder man?
OK, hittade svaret på denna sida: http://www.dvd-guide...nt/view/157/59/Kanske någon annan har nytta av detta med...
Postad 04 December 2008 - 20:47
EinarBerg
-
EinarBerg
-
Rookie
-
4 inlägg
UTF-8 Undertexter fungerar inte som förväntat då det är för stort mellanrum mellan raderna och texten inte alltid är synkad även fast den är det på datorn. Sen får jag dessa "symboler" med ibland; "<i>" och "</i>". Det går försej att ersätta i text program. Har någon annan liknande problem?
Jag har precis samma problem!
Postad 04 December 2008 - 21:55
apansson17
-
apansson17
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Ok - det tar ju rätt lång tid att alltid konvertera filerna. Finns ingen hårdvarulösning på problemet med DTS. Kan man koppla ljudet via DVD spelaren på något sätt. Den klarar ju DTS signal. Vad får man pröjsa för en hyfsad förstärkare annars. Räcker med en 5.1 men ljudet måste vara bra.
Postad 04 December 2008 - 22:41
Unregistered6675e297
-
Unregistered6675e297
-
Forumräv
-
-
921 inlägg
Tar WD HD filer av typen .VOB.
Dvs funkar det att konvertera sina filmer rakt av i det klassiska VIDEO_TS, AUDIO_TS med vob filer m.m i?
Får jag med subtitels och allt det där.
Hittade ett gratis program för konverteringen som jag kan tipsa om någon inte vet.
DVD Decrypter.
Gör backup av dina dvds antingen rakt av enligt det jag skrev ovan, eller till ISO.
Men skulle vara mycket tacksam för om någon som har denna kan meddela om den faktiskt tar vob, då det inte finns med i specifikationen.
Om så, får jag med subtitles?
// Cineoholic
Postad 04 December 2008 - 23:43
henke88
-
henke88
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
hej
vilken extern hårdisk ska man ha tänkte på en
http://www.webhallen...od.php?id=89904 eller http://www.webhallen...od.php?id=80329
micke
Kör på WD, jag har en sån och den har gått utan problem i ett halvår ;-) Har några frågor..
Jag väntar på att få hem denna lilla goding, va slutsålt överallt, men har beställt. Tanken är att få ner hela min dvd-sammling vilket kommer ta sin tid.
I vilket format bör jag konvertera/lagra mina filmer i på disk? Jag vill ha helt okomprimerad eller och ofrändrad kvalite.
Skall jag föra över dom som en dvd9 vob filer då eller? Hur hanterar denna mediaspelare de flertalet filer som vob faktiskt delas upp i? Vill inte behöva göra en playlist om ni förstår vad jag menar , plug n play, en fil för att köra igång hela dvdn.
Tack på förhand!
// Cineoholic
Det följer med en cd med bl.a programmet "Arcsoft MediaConverter 2.5", det kanske kan vara nåt, verkar ju vara anpassad till WD TV:n så borde funka, har dock inte testat programmet själv. UTF-8 Undertexter fungerar inte som förväntat då det är för stort mellanrum mellan raderna och texten inte alltid är synkad även fast den är det på datorn. Sen får jag dessa "symboler" med ibland; "<i>" och "</i>". Det går försej att ersätta i text program. Har någon annan liknande problem?
Symbolerna "<i>" och "</i>" kommer bara när det är en berättar röst eller liknande, eller hur? De markerar att det ska vara kursiv text, den stöder alltså inte kursiv text utan visar isä'llet de tecknen och den kursiva texten blir "vanlig" text.
Postad 05 December 2008 - 01:36
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Ok - det tar ju rätt lång tid att alltid konvertera filerna. Finns ingen hårdvarulösning på problemet med DTS. Kan man koppla ljudet via DVD spelaren på något sätt. Den klarar ju DTS signal. Vad får man pröjsa för en hyfsad förstärkare annars. Räcker med en 5.1 men ljudet måste vara bra.
Det är nog ganska ovanligt att en DVD-spelare har några ingångar? Om du vill komma billigt undan så hade jag satsat på någon av dessa två stärkarna: https://www.prisjakt...kt.php?p=181575https://www.prisjakt...kt.php?p=305426Dessa klarar även WMA9Pro-ljud som nästan inget annat märke klarar. Har själv sprungit på en del filmer med det ljudformatet...
Postad 05 December 2008 - 08:42
Unregistered7beda1cf
-
Unregistered7beda1cf
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Tar WD HD filer av typen .VOB. Dvs funkar det att konvertera sina filmer rakt av i det klassiska VIDEO_TS, AUDIO_TS med vob filer m.m i? Får jag med subtitels och allt det där.
Hittade ett gratis program för konverteringen som jag kan tipsa om någon inte vet. DVD Decrypter. Gör backup av dina dvds antingen rakt av enligt det jag skrev ovan, eller till ISO.
Men skulle vara mycket tacksam för om någon som har denna kan meddela om den faktiskt tar vob, då det inte finns med i specifikationen.
Om så, får jag med subtitles?
// Cineoholic
Jag har bara fått den att spela separata vob filer, alltså ej alla vob filer i DVD-strukturen. Konverterat till ISO och det har funkat, dock inte på alla filmer då ljudet av någon anledning inte fungerat. Någon som vet anledningen?
Postad 05 December 2008 - 11:33
Unregistered7beda1cf
-
Unregistered7beda1cf
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
UTF-8 Undertexter fungerar inte som förväntat då det är för stort mellanrum mellan raderna och texten inte alltid är synkad även fast den är det på datorn. Sen får jag dessa "symboler" med ibland; "<i>" och "</i>". Det går försej att ersätta i text program. Har någon annan liknande problem?
Någon som vet hur man kan minska avståndet/flytta ner texterna?
Postad 05 December 2008 - 13:36
Supersmurfen
-
Supersmurfen
-
Användare
-
-
160 inlägg
Någon som vet hur man kan minska avståndet/flytta ner texterna?
Det går nog inte att göra utan en firmware-uppgradering. Vi får hoppas att den utlovade (januari 2009) firmware-uppgraderingen innehåller en fix till detta problem, för det är milt sagt irriterande.
Postad 05 December 2008 - 14:07
Unregistered08fc33f7
-
Unregistered08fc33f7
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
Det går nog inte att göra utan en firmware-uppgradering. Vi får hoppas att den utlovade (januari 2009) firmware-uppgraderingen innehåller en fix till detta problem, för det är milt sagt irriterande.
E där någon som kan ta ett foto och visa hur det här undertext problemet ser ut?
Redigerat av Unregistered08fc33f7, 05 December 2008 - 14:26.
Postad 05 December 2008 - 17:48
steef5
-
steef5
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Här kommer en bild på undertext "problemet".
Postad 05 December 2008 - 20:22
bjogul
-
bjogul
-
Forumräv
-
-
731 inlägg
Under egenskaper så verkar det som inte den här spelaren ska klara av vanliga DIVX filer, och det antar jag stämmer inte. Men det är ju bra om någon som faktiskt har den och "vet" ändrar....
När det gäller vilket format som man ska rippa till, och som frågats om av ett par pers längre upp i tråden. DVD-shrink eller DVD-decrypter är ju lättanvända program för ändamålet. Antingen rippar man till Video_TS eller till ISO som den här spelaren ska ha stöd för. Video_TS är väl det som är "säkrast" i alla lägen?!
Postad 06 December 2008 - 09:53
Camper
-
Camper
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag försöker förstå vad för typ av ljud WD TV:n skickar ut via HDMI-kabeln. Är det bara stereo? Jag har en Sony-förstärkare som tar emot ljud (och bild) via HDMI och skickar sedan bilden vidare till projektorn. Läser man i manualen står det på sida 20 (hur man kopplar ihop hårdvaran):
Home Theater (High Definition) To connect a home theater system: 1. Plug an HDMI cable into the HDMI connector on the HD media player. 2. Plug the opposite end into the HDMI In port on your A/V receiver. 3. Plug an HDMI cable into the HDMI Out port on your A/V receiver. 4. Plug the opposite end into the HDMI port on your TV (if available). 5. Select the appropriate TV input source. Ingenting om att en toslink-kabel behövs. Allt ska fungera med HDMI... Sedan läser man längre bak i manualen på sida 45 (konfiguration av enheten):
Audio Output Use this menu to select the audio output mode. Options include: • Stereo - Recommended if you are using a 2- or 4-speaker entertainment unit. • Digital - Select this option if you are using an Toslink (optical) connection to output surround sound. Skickar den alltså inte ut "surround sound" via HDMI-kabeln...?
Såg detta i manualen. Tolkar det som att digitalt ljud via HDMI skickas endast som stereo. För multichanel ljud krävs en Reciever med DTS och optisk ingång. (Bekräftat fungerar i.a.f.) Sidan 9 i manualen: [i]Features Audio/Video Interface • HDMI interface for digital audio and high-definition video Under tabellen Dolby Digital: *2-channel only. 2+channel signal is sent via digital pass through to a receiver. Manufactured under license from Dolby Laboratories. “Dolby” and the double-D symbol are trademarks of Dolby Laboratories.
Postad 06 December 2008 - 10:01
Camper
-
Camper
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Under egenskaper så verkar det som inte den här spelaren ska klara av vanliga DIVX filer, och det antar jag stämmer inte. Men det är ju bra om någon som faktiskt har den och "vet" ändrar....
I manualen finns det inget stöd för DivX, Jag har även testat DivX och det formatet hittas inte av spelaren.
Postad 06 December 2008 - 10:41
Unregistered08fc33f7
-
Unregistered08fc33f7
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
Här kommer en bild på undertext "problemet".

ahh tackar, ja det är störigt men jag kan leva med det, men visst en firmware hade ju inte varit fel
Postad 06 December 2008 - 11:49
Rebelicious
-
Rebelicious
-
Användare
-
-
118 inlägg
Fick hem en WD Passport 500GB, formaterade den som Mac OS X Extended (non journaled), förde över en hel del .mkv men WD TV'n ville inte känna igen den utan jag fick ett "Unsupported USB drive" error meddelande.
Körde innan med en USB sticka formaterad i som Mac OS X Extended som fungerade fint och denna disk är ju t.o.m en WD enhet så varför känns den inte igen av WD TV'n?
Tips uppskattas, tack.
Redigerat av Rebelicious, 06 December 2008 - 11:50.
Postad 06 December 2008 - 12:02
Unregistered7beda1cf
-
Unregistered7beda1cf
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
ahh tackar, ja det är störigt men jag kan leva med det, men visst en firmware hade ju inte varit fel
Tips. Medans vi väntar på firmwarefix: tittar man på filmer med aspect-ratio som inte fyller skärmen i över och underkan kan man "flytta upp" filmen med flytta-funktionen i "options"-menyn. Då hamnar nästan all text i det svarta fältet.
Postad 06 December 2008 - 12:50
say
-
say
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Tips. Medans vi väntar på firmwarefix: tittar man på filmer med aspect-ratio som inte fyller skärmen i över och underkan kan man "flytta upp" filmen med flytta-funktionen i "options"-menyn. Då hamnar nästan all text i det svarta fältet.
Tack för tipset! Fungerar bra så länge då de flesta filmer inte fyller skärmen.
Postad 06 December 2008 - 14:41
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
I manualen finns det inget stöd för DivX, Jag har även testat DivX och det formatet hittas inte av spelaren.
Lite märkligt att de inte har fixat divx-stödet från början. Kan det vara något med rättigheter/licenser kanske? Skillnaden mellan divx och xvid ska ju vara hårfin rent tekniskt. Jag sällade mig för övrigt till dem som har beställt en sån här och hoppas att man kan få den innan jul. Som tur är så har jag min Tvix också. EDIT: Stavning... /EDIT.
Redigerat av Unregistered2b81a10f, 06 December 2008 - 16:44.
Postad 06 December 2008 - 14:46
rufus0101
-
rufus0101
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Hej.
Väldigt spännande nyhet med denna mediaplayern, har spanat på Popcornen ett tag nu och tycker priset på denna är för högt. Då känns detta priset betydligt intressantare. Fråga/undran; är det någon som använder denna apparat genom att kopiera in på USB-sticka och därefter stoppa in denna i spelaren och spela upp ? Är det en dryg process att kopiera över en hel DVD film på en USB-sticka ?
Postad 06 December 2008 - 16:22
Unregistered0e3a6535
-
Unregistered0e3a6535
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Jag har beställt denna men det blir att vänta på att den kommer i lager, nu till frågan:
Om man har gjort om en .mkv till en .vob i mkv2vob och lagt in text, fungerar detta på denna pryl? Eller blir det som en .mvk med text, att man måste ha en textfil separat?
Om detta inte fungerar finns det något program som konverterar tillbaka .vob till .mkv?
Postad 06 December 2008 - 16:39
say
-
say
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hej.
Väldigt spännande nyhet med denna mediaplayern, har spanat på Popcornen ett tag nu och tycker priset på denna är för högt. Då känns detta priset betydligt intressantare. Fråga/undran; är det någon som använder denna apparat genom att kopiera in på USB-sticka och därefter stoppa in denna i spelaren och spela upp ? Är det en dryg process att kopiera över en hel DVD film på en USB-sticka ?
Det är precis vad jag gör och det har fungerat utan problem hittills. Jag använder Corsair USB Flash Voyager GT 16GB och med den tog det cirka 20 minuter att kopiera över en 12GB mkv som också spelade utmärkt i media spelaren. Har också spelat en 700MB xvid från ett skit minne, men det tog flera minuter att överföra från vista. Bra fickminnen kostar också lika mycket som externa hårddiskar på över 100GB, så använd/köp det som passar bäst. Nu vet jag inte hur lång tid det tar att överföra stora filer till en extern hårddisk så jag har inget att jämföra med..
Postad 06 December 2008 - 19:12
haklag
-
haklag
-
Rookie
-
4 inlägg
Hur fungerar den med musik? Kan man köra direkt mot en förstärkare utan att ha TVn på? Kan man köra med shuffel?
Postad 06 December 2008 - 20:31
Supersmurfen
-
Supersmurfen
-
Användare
-
-
160 inlägg
Hur fungerar den med musik? Kan man köra direkt mot en förstärkare utan att ha TVn på? Kan man köra med shuffel?
Ja, man kan köra direkt mot förstärkare, men måste sätta på TVn för att starta musiken, där har du din GUI, stäng av TVn när du startat musiken. Shuffle finns som alternativ för musiken.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|