Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Head set till Xbox 360

881 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Xbox 360 Wireless On-ear Headset (Hörlurar) 2 8,05 (18) Inga priser
Microsoft Xbox 360 On-ear Headset (Hörlurar) 3 4 (2) 86:-
Gameware Headset Xbox 360 (Hörlurar) 2 (0) Inga priser
Tritton AX360Pro 5.1 (Hörlurar) 4 8 (6) Inga priser
Turtle Beach Ear Force X41 Over-ear (Hörlurar) 2 8 (6) Inga priser
Hillman XBOX 360 headset On-ear Headset (Hörlurar) 0 (0) Inga priser
Datel Xbox 360 Gaming Wired (Hörlurar) 0 (0) Inga priser
Tritton AX720 5.1 Over-ear (Hörlurar) 3 6 (1) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 29 september 2009 - 19:49

selin
  • selin
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Från Amazon? Eller fick du tag i någon att tala med på lime-sidan?

Blev det X41 nu eller vad? Jag är ******** nyfiken på att höra dina åsikter när du fått dom. Är väldigt sugen på just X41, det enda som oroar mig är detta brus-ryktet.

Det brusar lika mycket i båda, men det finns ett "radio-surr" i X41 som inte var hanterbart för mig.

Om det nu är så att X41 plockar upp mycket störning via wlan, micros, babysitters och alla andra vanliga hushållsapparater, kan man ju fråga sig varför dom valde RF. Man kan ju inte direkt slå av routern, vägra micra och sitta med ungen i knät varje gång man ska spela.

I en direkt jämförelse anser jag att X4 är betydligt bättre. X41 kommer bli en besvikelse för många.

Postad 29 september 2009 - 20:09

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0
Det /borde/ inte vara så mycket störning eftersom de påstår att det är digital överföring. Mindre störningskänsligt då...

Fast jag krånglar med sladdar så jag ska inte säga något om varken X4 eller X41an. :rolleyes:

Postad 29 september 2009 - 22:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5 006 inlägg
  • 0

Från Amazon? Eller fick du tag i någon att tala med på lime-sidan?

Blev det X41 nu eller vad? Jag är ******** nyfiken på att höra dina åsikter när du fått dom. Är väldigt sugen på just X41, det enda som oroar mig är detta brus-ryktet.

Jepps, Amazon. De släpps inte förrän i mitten på oktober så jag har alltså förhandsbokat. Jag återkommer med min åsikt när jag fått de.

Postad 16 oktober 2009 - 16:01

Unregistered37658
  • Unregistered37658
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Hej Hej

Färsking här. Eller ja iallafall när det gäller att skriva i forumt.

Hade följt denna tråd ett tag och bestämde mig att jag skulle skaffa mig ett par x4. Beställde från Lime nu i onsdags kväll (14/10) och fick dom idag(16/10). Snabb frakt verkligen. Så det första jag gjorde var att skaffa mig en nya spännings omvandlare, som vissa har gjort här. Blev en från teknikmagasinet som ger 1100mA i 9V. Kom hem och kopplade ihop allt och med höga förväntningar startade jag xboxen och körde lite Cod. Det först som träffar mina öron är ett konstant brum som driver mig till... ja inget trevligt ställe. Sen tycker jag att det fattas tryck i själva ljudet. Bassen är ju skratt retande dåligt låg, även med bassboost.

Visserligen har jag ingen erfarenhet av ir lurar men vad jag har förståt så får man lite brum i dom. Men hur mycket är lite brum????

Finns tyvärr lite små saker som jag stör mig på med lurarna. Jag vet inte om det bara är mina och jag har fått ett måndags ex. Först så är lurarna lite skeva. Inte mycket, men det känns som att det trycker mer runt örat på höger sida än vänster. Sen när den hänger i mottagaren så ser man att lurarna sitter olika högt. Sen så är kuddarna olika grå. Den enna är mörk grå och den andra är betydligt ljusare grå.

Nu hoppas jag att byta ut min spännings omvandlare skall iallafall få bort brumet och ge mig en ny ljud upplevelse än den som möte mig idag. Skall på måndag åka förbi Clas Ohlson och köpa denna Omvandlare vilket nån hade köpt här tror jag. Hoppas verkligen att det är omvandlare som är kass och inte jag som hade för höga förväntningar.

MVH Totte

Postad 16 oktober 2009 - 16:15

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0
finns+ju+en risk att din nuvarande transfo inte har stabiliserad spanning. kan ge brum.

Postad 16 oktober 2009 - 16:22

Unregistered37658
  • Unregistered37658
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

finns+ju+en risk att din nuvarande transfo inte har stabiliserad spanning. kan ge brum.

Tyvärr så är det en stabiliserad omvandlare.

MVH Totte

Postad 16 oktober 2009 - 16:54

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Skall på måndag åka förbi Clas Ohlson och köpa denna Omvandlare vilket nån hade köpt här tror jag. Hoppas verkligen att det är omvandlare som är kass och inte jag som hade för höga förväntningar.

Jag köpte samma omvandlare till mina X4:a och upplever väldigt lågt brus.Med denna omvandare fick jag dessutom mycket bättre ljud och bas.

Postad 16 oktober 2009 - 17:08

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Prova med en annan handkontroll om du har det.
Med mina två gamla hade jag noll brum.

Eftersom det brukar låta ******** i partyn om någon drar i laddsladden till sitt play and charge så misstänker jag att handkontrollerna är bovarna.

Postad 16 oktober 2009 - 17:10

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1 495 inlägg
  • 0
Nånting är fel. Utan att själv ha provat X4 så kan jag ändå säga att du ska ha omärkbart brus. Visst om man har relativt hög volym och verkligen lyssnar kanske man hör brus och skräp men det gör man ju med alla högtalare och lurar (ja inte alla kanske).

Har du bra sikt till IR-sändaren? Har du testat lurarna riktigt nära, kanske också testa i ett annat rum?

Annars skulle jag testa en ny transformator som du redan är inne på.

Postad 16 oktober 2009 - 17:14

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1 495 inlägg
  • 0

Prova med en annan handkontroll om du har det.
Med mina två gamla hade jag noll brum.

Eftersom det brukar låta ******** i partyn om någon drar i laddsladden till sitt play and charge så misstänker jag att handkontrollerna är bovarna.

Bra idé! Eller ja prova att dra ur sladden till kontrollen helt enkelt.

Efter några timmar med min MS-ratt fick jag ett ganska så påtagligt brus i originalheadsetet. Bara när jag hade headsetet kopplat till ratten, inte någon av mina andra kontroller. Var likadant i ett par dagar och sen en dag när jag skulle spela Forza 2 så var bruset borta. Weird...

Redigerat av SejLax, 16 oktober 2009 - 17:14.

Postad 16 oktober 2009 - 17:58

Unregistered37658
  • Unregistered37658
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Nånting är fel. Utan att själv ha provat X4 så kan jag ändå säga att du ska ha omärkbart brus. Visst om man har relativt hög volym och verkligen lyssnar kanske man hör brus och skräp men det gör man ju med alla högtalare och lurar (ja inte alla kanske).

Har du bra sikt till IR-sändaren? Har du testat lurarna riktigt nära, kanske också testa i ett annat rum?

Annars skulle jag testa en ny transformator som du redan är inne på.

Japp jag har fri sikt. Sitter kanske 4-5 meter från sändaren. Har även testat att sätta mig närmare och flyttat runt på sändaren.

Nu när jag har testat lite mer så har jag upptäckt att håller jag en ganska låg volym så går det allt att spela. Men höjer jag så tar nästan bruset över ljudet helt. Det är ett ganska hög frekvent ljud. Skär nästan i öronen vi hög volym.

Bruset kommer inte från kontrollen för chatten har inte vart inkopplad.

Postad 16 oktober 2009 - 22:09

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Prova med den nya batterieliminator som du ändå tänker köpa, vet att jag hade missljud med den första jag använde (den var å andra sidan felinställd också)

Nu låter det bra (sånär dom på det brummet som kommer från handkontrollen) med en noname adapter köpt på jula :)

Postad 17 oktober 2009 - 10:42

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5 006 inlägg
  • 0
De X41:orna jag beställde har blivit försenade och jag får nog vänta minst tre veckor till. :)
Jag beställde från amazon.co.uk. Måste jag också fixa omvandlare und scheisse?

Redigerat av Unregisterede32cf070, 17 oktober 2009 - 10:44.

Postad 17 oktober 2009 - 11:31

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1 495 inlägg
  • 0
Ajdå, synd. :) Nej du behöver inte skaffa nånting extra (antar jag). För X41an tar väl sin ström via USB från 360in?

Postad 17 oktober 2009 - 14:08

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5 006 inlägg
  • 0
Visst ja, det hade jag glömt. :)

Postad 18 oktober 2009 - 20:56

Unregistered37658
  • Unregistered37658
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Så nu har jag provat min x4:or lite mer och har hittat ett till "fel". När jag skulle lira med min kompis idag och chatt med honom så funkade inte mikrofonen. Felet vissade sig att man var tvungen att bruka lite våld för att riktigt få i sladden i lurarna. Tycker verkligen inte att jag skall behöva trycka så hårt som jag måste göra.

Är detta nått som nån annan upplever???

Imorn blir det köp av en ny trafo och hoppas att bruset försvinner. Om det inte gör det så blir det att skicka tillbaka grejerna till england :)

Postad 20 oktober 2009 - 12:12

Unregistered37658
  • Unregistered37658
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Igår hämtade jag min nya trafo från clas ohlson. Jisses vilken skillnad det blev. Bakgrunds ljudet som jag hade förut försvann helt och ljudet blev mycket trevligare. Känner mig mycket mer positiv nu till lurarna än vad jag var när jag fick dom.

Nu skall man bara lämna tillbaka min första trafo från teknikmagasinet, vilket är stort som ett hus jämfört med trafon från CO.

Postad 29 oktober 2009 - 22:14

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5 006 inlägg
  • 0
Delivery date has been moved to 10 dec... :P

*avbokar*

:P

Ska titta på alternativ till Turtle Beach...

Postad 29 oktober 2009 - 22:28

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Delivery date has been moved to 10 dec... :P

*avbokar*

:P

Ska titta på alternativ till Turtle Beach...

Kolla ebay, finns massor TB X1.

Postad 29 oktober 2009 - 23:08

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Igår hämtade jag min nya trafo från clas ohlson. Jisses vilken skillnad det blev. Bakgrunds ljudet som jag hade förut försvann helt och ljudet blev mycket trevligare. Känner mig mycket mer positiv nu till lurarna än vad jag var när jag fick dom.

Nu skall man bara lämna tillbaka min första trafo från teknikmagasinet, vilket är stort som ett hus jämfört med trafon från CO.

Införskaffade häromdan ett par X4-lurar och köpte även trafo´n som länkats till ovan. Men har fortfarande brus i lurarna i menyerna på spel och även i dashboarden, men det kanske inte går att undvika?

Eller har det att göra med att jag har sändaren placerad precis bredvid min 360?

Tips?

Postad 30 oktober 2009 - 09:50

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0

Tips?

Provat att stänga av TV:n?

Alltså inte som en lösning, men som ett sätt att identifiera vart bruset kommer ifrån...

Postad 30 oktober 2009 - 10:08

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1 024 inlägg
  • 0
Köp X3:orna i stället, inga som helst problem där!

Postad 30 oktober 2009 - 14:04

Unregistered37658
  • Unregistered37658
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Införskaffade häromdan ett par X4-lurar och köpte även trafo´n som länkats till ovan. Men har fortfarande brus i lurarna i menyerna på spel och även i dashboarden, men det kanske inte går att undvika?

Eller har det att göra med att jag har sändaren placerad precis bredvid min 360?

Tips?

Har du nån stark lampa nära motagarna på lurarna?? Jag satt brevid min golvlampa och fick mega störningar. Släckte lampan och problemet var borta.

Postad 30 oktober 2009 - 17:49

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Köp X3:orna i stället, inga som helst problem där!

Föredrar ju 5.1 framför stereoljud..

Det ordnade sig, var taklampan som var boven i dramat, nu är ljudet kristall klart!! Tack för tipsen!!

Postad 14 november 2009 - 12:36

nr1_jag
  • nr1_jag
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Tänkte kolla med er som har erfarenhet av 5.1 (eller surround överhuvudtaget) i headset. Hur bra är positioneringen av ljud på dessa? Tänker främst på X4 eller tritton ax pro, eftersom jag vill kunna nyttja dem med mic och live.

Är det så att ni kan lokalisera om ljudet kommer bakifrån tydligt? De har ju fått bra recensioner för det mesta, främst ax pro, men vissa hävdar att lokaliseringen av ljudet inte är ngt extra - dvs. mest en simultation (eller hur det stavas ;) )

Nu när det är CoD MW2 för hela slanten så vill man ju gärna få ut det mesta av sin xbox, likaså nyttja bra surround när man lirar på kvällarna, då vissa vill sova under tiden ;)

Postad 14 november 2009 - 13:52

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0

Tänkte kolla med er som har erfarenhet av 5.1 (eller surround överhuvudtaget) i headset. Hur bra är positioneringen av ljud på dessa? Tänker främst på X4 eller tritton ax pro, eftersom jag vill kunna nyttja dem med mic och live.

Är det så att ni kan lokalisera om ljudet kommer bakifrån tydligt? De har ju fått bra recensioner för det mesta, främst ax pro, men vissa hävdar att lokaliseringen av ljudet inte är ngt extra - dvs. mest en simultation (eller hur det stavas ;) )

Nu när det är CoD MW2 för hela slanten så vill man ju gärna få ut det mesta av sin xbox, likaså nyttja bra surround när man lirar på kvällarna, då vissa vill sova under tiden ;)

+1. Nu när MW2 går varm dygnet runt så känns det som att det vore snällt att bevara sambon från allt:

"BOOOM, BOOM, CRASH, TEAM DEATHMATCH!, GOOD WORK SPETZNAZ!, GO GO GO RANGERS!, RATATATATATA" :lol:

Vilka lurar rekommenderar ni med en fungerande mikrofon till? Som har välfungerande "surround"...

/Mahti

Postad 14 november 2009 - 14:03

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

+1. Nu när MW2 går varm dygnet runt så känns det som att det vore snällt att bevara sambon från allt:

"BOOOM, BOOM, CRASH, TEAM DEATHMATCH!, GOOD WORK SPETZNAZ!, GO GO GO RANGERS!, RATATATATATA" ;)

Vilka lurar rekommenderar ni med en fungerande mikrofon till? Som har välfungerande "surround"...

/Mahti

hehe..
kolla på Turtle Beach X4 eller X41. Själv använder jag X4 som är väldigt nöjd med, 5.1 surround 5.1 och mkt bra bas.
X41 är nyare och dyrare modellen.
http://www.turtlebeach.com/

Postad 14 november 2009 - 14:42

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
leveranstid på X4

Postad 14 november 2009 - 14:50

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

leveranstid på X4

Jag har X4 men rekommenderar X41 som är nyare modell med 7.1 surround och ström via USB/boxen.
Min polare beställde från denna sajt och fick hem den efter bara 3 dagar.

Postad 14 november 2009 - 14:53

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
3 dagar?!?!?!?!? Jag vill ju ha den idag!!! ;)

3 dagar känns ok, ska beställa ett par tror jag, man vill ju bespara smabons och grannarnas öron 02:00

Postad 14 november 2009 - 14:59

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

3 dagar?!?!?!?!? Jag vill ju ha den idag!!! :lol:

3 dagar känns ok, ska beställa ett par tror jag, man vill ju bespara smabons och grannarnas öron 02:00

hehe, då får du åka till london och hämta en idag eftersom varken x4 eller x41 säljs i Sverige ;)
Det är väldigt bra för oss som har tjej och barn, man spelar högt högt med 5.1 surround sent på nätterna utan att störa nån. ;)

Postad 14 november 2009 - 15:10

nr1_jag
  • nr1_jag
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Jag har X4 men rekommenderar X41 som är nyare modell med 7.1 surround och ström via USB/boxen.
Min polare beställde från denna sajt och fick hem den efter bara 3 dagar.

Jag upprepar mig själv lite, men är det bra lokalisering på dessa hörlurar? Alltså kan du tydligt avgöra vilket håll ljudet kommer ifrån? Det är väl bara två högtalare i Turtle Beach headset, så allt är ju en simulering.

Jag har ingen erfarenhet av surroundlurar, men när det kommer till stereolurar tycker jag att det brukar vara en grym skillnad i tryck på de med sladdar vs de som är trådlösa - då till fördel för de först nämnda. Men det erkar inte vara fallet här, ni verkar nöjda ;)

Postad 14 november 2009 - 15:24

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Jag upprepar mig själv lite, men är det bra lokalisering på dessa hörlurar? Alltså kan du tydligt avgöra vilket håll ljudet kommer ifrån? Det är väl bara två högtalare i Turtle Beach headset, så allt är ju en simulering.

Jag har ingen erfarenhet av surroundlurar, men när det kommer till stereolurar tycker jag att det brukar vara en grym skillnad i tryck på de med sladdar vs de som är trådlösa - då till fördel för de först nämnda. Men det erkar inte vara fallet här, ni verkar nöjda ;)

Jag var själv väldigt skeptisk till surroundlurar och x4 eftersom jag var desperat efter ett par schyssta lurar så beställde jag ett par x4:a från england och lurarna överträffade mina förväntningar.
Jag har placerat basenheten på tv-möbel och sitter ca 3-4 meter från tv:n. Första dagarna lurarna brusade som f-n men en polare rekommenderade starkare ström adapter från classe för 120kr och med den försvann nästan all brus och ljudet samt basen blev mycket klarare och kraftigare sen dess ingen har kunnat smyga bakom min rygg och kniva mig på varken cod4 eller MW2 eftersom man hör allt runt om kring ;)

Här har du lite mer frågor & svar från tillverkaren: Länk

Postad 14 november 2009 - 17:09

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0
Tritton Ax Pro (som jag har) har separata element för att särskilja surroundkanalerna. Tre i varje lur. Tycker det funkar OK. Slår givetvis inte ett 'riktigt' surround system eftersom högtalarna sitter så nära varandra.

Har inte hört Turtle Beach lurarna så jag kan inte uttala mig om de är bättre eller sämre. Men de ska simulera positioneringen med en högtalare per lur vilket jag är lite skeptiskt till. ;)

Fördelarna med Turtle Beach är att du slipper strula med transformators (TVÅ!!!! på Tritton) eftersom X41orna går på USB och att de är sladdlösa (mät hur långt du sitter från boxen och jämför sen med hur lång sladden är; för mig saknas det typ 1 meter för att jag ska kunna sitta i fåtöljen. Sitter på fotpallen numera. ;)).
Fördelarna med Tritton är att du slipper byta batterier mitt i spelet och att de fungerar på PC och PS3 också...

Men som sagt var; eftersom jag inte lyssnat på båda lurarna kan jag inte säga vilken av dessa som låter bäst. När jag gjorde min google-undersökning så verkade det luta åt att Tritton lurarna lät bäst; men det är kanske inte så konstigt eftersom det inte är trådlöst...

Postad 14 november 2009 - 18:51

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0

Jag har många kompisar som har Tritton Ax Pro. De har, samtliga, blivit mycket bättre på spelet sedan de skaffade lurarna. Så mycket att jag funderar på att köpa dem jag också.

Postad 14 november 2009 - 20:37

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1 024 inlägg
  • 0

Föredrar ju 5.1 framför stereoljud..

Det ordnade sig, var taklampan som var boven i dramat, nu är ljudet kristall klart!! Tack för tipsen!!

surround är där, kanske inte äkta men funkar prima och man hör väl när fienden smyger sig på bakifrån.

Postad 15 november 2009 - 09:13

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Kan inte uttala mig om Tritton, men jag hör defenitivt ljud bakifrån, klart och tydligt, med mina X4.

För mig som farsa har dessa lurar verkligen höjt livskvalitén rejält! Så otroligt skönt att "krypa in" i spelvärlden, trådlöst och med bra ljud, utan att störa familjen.

Postad 15 november 2009 - 10:28

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Kan inte uttala mig om Tritton, men jag hör defenitivt ljud bakifrån, klart och tydligt, med mina X4.

För mig som farsa har dessa lurar verkligen höjt livskvalitén rejält! Så otroligt skönt att "krypa in" i spelvärlden, trådlöst och med bra ljud, utan att störa familjen.

Kan bara hålla med!! Underbart!! ;) :blush:

Postad 15 november 2009 - 15:09

nr1_jag
  • nr1_jag
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Ni har övertygat mig, det blir ett par Turtle beach x41, det jobbiga är bara att få tag i dem. Jag chansar på att ljudet i deras lurar inte blir så "mesigt" trots avsaknaden av sladd. Man kanske är lite konservativ ;) Signalen går ju digitalt över nätverket, så borde ju få plats tillräckligt med info där!

Då återstår prisletandet alltså, det som tar näst mest tid efter att välja vilka alternativ man kör efter =) Har ni alla importerat era själv?

Postad 15 november 2009 - 15:57

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Morsan köpte mina för 1200 spänn i New York.

Postad 15 november 2009 - 16:12

nr1_jag
  • nr1_jag
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Morsan köpte mina för 1200 spänn i New York.

Ok, då får jag skicka dit min också ;) Nä, var där tidigare i år, men nu lär det ju dröja 10 år till innan jag kommer dit igen. Är lite rädd för att beställa därifrån, då priset inkl. frakt kanske hamnar runt 1400kr OM paketet inte fastnar i tullen, då är man uppe i 1800-2000kr totalt.

Vet inte om det är värt det med tanke på om det blir ett garantiärende med dem. Å andra sidan, beställer jag dem ifrån England eller mellanhand i Sverige så skickas d väl likt f-bannat till andra sidan vattnet vid ev. garantiärenden.

Postad 15 november 2009 - 17:06

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Nu har jag köpt den i tråden hypade clas ohlson-eliminatorn, och tycker att ljudet förbättrats.

Jag är humanist och fruktansvärt puckad på el och volt och ampär osv... Ska den vara inställd på 9V?

Redigerat av Unregistered24c8cfe3, 15 november 2009 - 17:07.

Postad 15 november 2009 - 17:36

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Nu har jag köpt den i tråden hypade clas ohlson-eliminatorn, och tycker att ljudet förbättrats.

Jag är humanist och fruktansvärt puckad på el och volt och ampär osv... Ska den vara inställd på 9V?

Svar: JA

Jag köpte mina X4:or på Tradera, men är MYCKET ovanligt att det säljs några där!!

Redigerat av Z-man75, 15 november 2009 - 17:37.

Postad 17 november 2009 - 18:33

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0
X41:orna har väl också bara 1 högtalare per lur? Är lite tveksam till hur bra man kan "fejka" surroundljudet på detta vis...

Finns väl alternativ som har 3 högtalare per öra? Hur bra är X41 jämfört med dessa?

Postad 17 november 2009 - 18:41

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0

X41:orna har väl också bara 1 högtalare per lur? Är lite tveksam till hur bra man kan "fejka" surroundljudet på detta vis...

Finns väl alternativ som har 3 högtalare per öra? Hur bra är X41 jämfört med dessa?

Vilka alternativ är det? Jag vill ha fler alternativ att välja mellan, sladd spelar ingen roll så länge den är hyfsat lång.

Redigerat av Ebola, 17 november 2009 - 18:41.

Postad 17 november 2009 - 18:50

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1 495 inlägg
  • 0
Tror faktiskt man kan fejka surround rätt bra. Och enligt de recensioner man läst så verkar det helt klart som att surroundljudet är väldigt bra.

En vacker dag ska jag ha ett par X41or.

Postad 17 november 2009 - 18:51

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0
Som jag sagt flertalet gånger; Tritton har 3 högtalar element. Det fungerar 'sådär' eftersom det är svårt att få kanalseparation när de sitter så nära varandra. Mao; det fungerar så långt att man kan höra om ljudet kommer bakifrån eller framifrån, men det slår inte ett 'riktigt' 5.1 system.

Men de låter bra; det gör de. :)

Edit: Något man ska definitivt tänka på är hur bekväma de är. Man ska ju ändå sitta med dem ett par timmar och här kan jag verkligen rekommendera Tritton-lurarna. Tom mina gigantiska öron får plats innanför kåpan; gjorde misstaget att köpa ett par Philips till jobbet som inte har nån 'urgröpning' i kåporna, så de trycker mot öronen hela tiden. Då tröttnar man riktigt snabbt på att ha dem på sig...

Redigerat av Unregistered6810b893, 17 november 2009 - 18:55.

Postad 18 november 2009 - 16:06

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Har nu beställt ett par Tritton från Lime. Är osäker på detta med eluttaget dock. Kan jag använda denna sverige - engelska konverter?

http://www.clasohlso...px?id=135972727

Såg nån som skrev det, men lurarna är väl tillverkade i USA? :)

Postad 18 november 2009 - 19:44

x0m
  • x0m
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Har nu beställt ett par Tritton från Lime. Är osäker på detta med eluttaget dock. Kan jag använda denna sverige - engelska konverter?

http://www.clasohlso...px?id=135972727

Såg nån som skrev det, men lurarna är väl tillverkade i USA? ;)

Jag har inte lurarna, eller nån aning om hur dom ser ut, men kolla så strömen är rätt.. annars riskerar du att bränna dom direkt..

Postad 18 november 2009 - 19:50

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0
Britterna kör också med 230V så det är inga problem. Fördelen med den konvertern från Clas Oh är att man kan använda den transformatorn som följer med den brittiska utgåvan; den har nämligen två kontakter så man slipper dubbla transfos...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Baffelvägg
    Anton
    2025-05-24 08:28:29
  • JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Botten av lådan limmas.
    Anton
    2025-05-23 13:48:01
  • Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.