Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Min ps3a dog, YLOD!

443 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB (Spelkonsoler) 9 9.380768 (259) Inga priser
26 relaterade trådar
Playstation Store (2597 inlägg) 8 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 10 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 11 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 12 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 12 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 14 år sedan
PS3+3D tv (46 inlägg) 15 år sedan
PS3 Slim med oljud i fläkten (354 inlägg) 15 år sedan
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 15 år sedan
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg) 15 år sedan
Hjälp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlägg) 15 år sedan
Ny PS3 revision släppt (129 inlägg) 15 år sedan
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg) 16 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 16 år sedan
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg) 16 år sedan
GTA 4 online PS3 (2 inlägg) 16 år sedan
Smalare Blurayspelare? (4 inlägg) 16 år sedan
Hjälp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755 (14 inlägg) 16 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 16 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 16 år sedan
PS3 Slim (CECH-2000) (1021 inlägg) 16 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 16 år sedan
Playstation 3 - från annat land (50 inlägg) 16 år sedan
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg) 16 år sedan

Postad 11 November 2009 - 10:25

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Skivorna går att få ut! Kör ett fläkttest på den så är den igång tillräckligt länge för att orka mata ut skivan.
Jag har för mig att man kör fläkttestet genom att hålla powerknappen på framsidan nedtryckt när man slår på huvudströmmen på baksidan. Värt att testa iallafall!

60GB har dock inte fläkttestfunktionen.

Postad 11 November 2009 - 11:15

thepalm
  • thepalm
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

60GB har dock inte fläkttestfunktionen.

Precis. Fläkttestet funkar inte på någon av maskinerna som har bakåtkompabilitet mot PS2 (vissa 40 gb, alla 60 gb och 80 gb - versionerna). Får kolla om man kanske kan skruva isär blueray-läsaren och göra ett "kejsarsnitt" för att få ut skivan..

Postad 11 November 2009 - 11:32

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Skulle tippa på att då tappar du reklamationsrätten om du opererar för mycket....

Postad 14 November 2009 - 23:27

skarajonas
  • skarajonas
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Huvva, jag fick YLOD idag också och detta bara några timmar efter att jag hämtat ut COD MW2.
Fyyyy vad tungt. 60 gb orginalversion. Uthämtad i juni 2007 med kvittot kvar på EBgames.
Skall bli spännande att se hur detta hanteras då.

Överväger dock i att utnyttja min hemförsäkring som täcker trasig elektronikutrustning som är yngre än 4 år gammal. Man får ersättningsvara och inget åldersavdrag. Blir självklart ingen 60 gb version då, men jag tar hellre en helt ny som inte drabbas av YLOD. 1200 kr i självrisk är överkomligt då jag inte klarar av att vara utan PS3:an i flera månader.
Dock jäkligt surt att skivan som satt i var NHL10..

Skivan kan du kräva att få tillbaka. Jag lämnade in mitt ps3 för ylod för ett par månader sedan, de fixade det på två veckor. En vecka senare kom fifa 09 (som satt i) som utlovat!

Postad 18 November 2009 - 14:12

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Nu har min gamla trotjänare gett upp med ylod som diagnos... (60GB 2 år gammal) MW2 blev droppen (mitt i en fin killstreak dessutom). Inlämnad igår på SIBA för reklamation. Vi får se hur det går.

Som tur är så var man förutseende och skaffade sig en 80gb för två veckor sen, annars hade ps3-absistensen satt in ordentligt! :)

Redigerat av Unregistered50fe2819, 18 November 2009 - 14:13.

Postad 18 November 2009 - 14:20

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0

Nu har min gamla trotjänare gett upp med ylod som diagnos... (60GB 2 år gammal) MW2 blev droppen (mitt i en fin killstreak dessutom). Inlämnad igår på SIBA för reklamation. Vi får se hur det går.

Som tur är så var man förutseende och skaffade sig en 80gb för två veckor sen, annars hade ps3-absistensen satt in ordentligt! :)

Haha! Din 60 giggare kände sig kanske bedragen och tog sitt eget liv helt enkelt :blush:

Postad 18 November 2009 - 14:39

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Haha! Din 60 giggare kände sig kanske bedragen och tog sitt eget liv helt enkelt :blush:

Haha! Man hade ju hoppats att den istället skulle ha skärpt till sig ytterligare! :)

Redigerat av Unregistered50fe2819, 18 November 2009 - 14:40.

Postad 19 November 2009 - 19:40

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

hör det här då... skulle "träna" med call of duty waw på förmiddagen idag inför nya MW2 som damp ner i brevlådan runt lunch o vad händer??? jo jag får YLOD o för andra gången dessutom... sen är det ju oxå så att när det hände första gången lämna jag in den till konsolservice eftersom att jag inte ville vänta eller orka hålla på o skicka runt min konsol i en evighet...

nu undrar man, vad fan gör jag nu??? garanti o reklamation är ju helt rökt med tanke på att konsolservice har varit på den o att jag valde o ta den dit själv. den enda positiva är väl att det iaf verkar som jag kommer komma fram till nån lösning med konsolservice. lät så på telefon iaf men ändå fan så surt... bor dessutom i kalmar så lkpg är ju en bit bort.

funderar på att köpa en slim men det kostar ju. har iaf en 40 gigare så dom kan uppenbarligen oxå få den här skiten...
lagningen höll typ 2 månader. nån som har nåt tips eller råd på vad jag ska göra nu? har det hänt nån mer att man fått den lagad för att sen få samma skit igen?

tvivlar egentligen inte på dom som lagat den. kan det vara så att min maskin bara är bortom räddning eller nåt?
den är väl drygt 2 år gammal nu iaf. jaja tänker iaf inte lägga mer pengar på den nu... tacksam för svar! ha det fint folk

"Verkar som att du kommer fram till en lösning med konsolservice?" Vad menar du med det? Det står ju klart och tydligt på deras hemsida "All service som vi utför lämnar vi även 3 månaders garanti på."
Det va ganska snålt, jag har sett andra YLOD företag som ger 1-2 års garanti på fixen

Postad 25 November 2009 - 16:07

Unregistered855fa694
  • Unregistered855fa694
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Och då får även jag vara med i YLOD-klubben.
Sjukt irriterande med tanke på MW2 och att jag inte har ekonomin att köpa en ny konsol under inlämningstiden.
Hade jag haft cash hade jag köpt en ny slim redan idag. Fy fan är allt jag har att säga.

Blir att skicka in till discshop och hoppas på det bästa.
Det jag är rädd för,förutom krångel med reklamation, är att jag antagligen klantat med och haft fem aktiva konton på min användare (laddat hem partyspel från psn hos polare på fester).
Men även om jag kanske inte kan ladda hem spel från psn igen så borde väl jag väl ändå få tillgång till min användare?

Postad 25 November 2009 - 18:35

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Och då får även jag vara med i YLOD-klubben.
Sjukt irriterande med tanke på MW2 och att jag inte har ekonomin att köpa en ny konsol under inlämningstiden.
Hade jag haft cash hade jag köpt en ny slim redan idag. Fy fan är allt jag har att säga.

Blir att skicka in till discshop och hoppas på det bästa.
Det jag är rädd för,förutom krångel med reklamation, är att jag antagligen klantat med och haft fem aktiva konton på min användare (laddat hem partyspel från psn hos polare på fester).
Men även om jag kanske inte kan ladda hem spel från psn igen så borde väl jag väl ändå få tillgång till min användare?

Spelen kan du ladda hem igen när du har loggat in med den användare som köpte dom. Inga problem!

Postad 25 November 2009 - 18:40

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Om du förbrukat dina 5 så får du gnälla på NF/Sony att de rensar din historik på det kontot. Annars no more Hyvonen... om du inte loggar in på din polares maskin och avaktiverar på den först.

Postad 26 November 2009 - 01:01

benji-boy
  • benji-boy
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
en bra guide e http://www.youtube.c..._Ic1_TY-GU&NR=1

Postad 26 November 2009 - 11:27

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Om du förbrukat dina 5 så får du gnälla på NF/Sony att de rensar din historik på det kontot. Annars no more Hyvonen... om du inte loggar in på din polares maskin och avaktiverar på den först.

Fast jag har hört att det inte skall vara några problem om du visar att du har haft en reklammation.

Postad 26 November 2009 - 11:30

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

Räcker det med att radera kontot, det lånade, från konsollen för att det ska räknas som avaktiverat?

Postad 26 November 2009 - 21:04

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Fast jag har hört att det inte skall vara några problem om du visar att du har haft en reklammation.

Hmm, den som har mer än 5 år gamla spel har lyckats få tag en väldans tidig utgåva av PS3an :lol:
Den fyllde 3 år i USA nyligen om jag inte missminner mig

Postad 27 November 2009 - 08:23

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
5 nedladdningar, ingen har skrivit år.

Postad 27 November 2009 - 13:30

Unregistered855fa694
  • Unregistered855fa694
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Antal nedladdningar är väl inte begränsat?
Är väl just att ha fem "aktiva" konton igång som är gränsen?

Postad 06 December 2009 - 21:49

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Jaha nu fick min 60gigare YLOD, den är inköpt på på releasen 2007. :/

Har jag rätt att reklamera den eller är det bara att köpa en ny som gäller??

Postad 06 December 2009 - 22:09

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Hör med din lokala konsumentvägledning.

3års reklamationsrätt borde gälla.

Postad 07 December 2009 - 11:02

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Jaha nu fick min 60gigare YLOD, den är inköpt på på releasen 2007. :/

Har jag rätt att reklamera den eller är det bara att köpa en ny som gäller??

Det är bara att ta dig dit du köpte den med kvittot och reklamera den. Inget att tjafsa om. Gjorde samma sak med min 60 gb för två veckor sen. Nu är en "ny" på väg tillbaka.

Postad 07 December 2009 - 17:08

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0

Det är bara att ta dig dit du köpte den med kvittot och reklamera den. Inget att tjafsa om. Gjorde samma sak med min 60 gb för två veckor sen. Nu är en "ny" på väg tillbaka.

Ok det låter ju bra! Synd att jag inte gjort backup bara! Räcker det att lämna in ps3an eller måste man ha med handkontroll och kablar m.m? :)

Postad 07 December 2009 - 18:28

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

2 veckor?! Lämnade in min hos webhallen i slutet av october hade inte hört något från dom så var in och hörde med dom i onsdags då hade dom skickat iväg den till reparatören och väntade svar därifrån, skatta dig lycklig och jag är avundsjuk som få :)

Redigerat av DampWall, 07 December 2009 - 18:29.

Postad 07 December 2009 - 21:30

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

2 veckor?! Lämnade in min hos webhallen i slutet av october hade inte hört något från dom så var in och hörde med dom i onsdags då hade dom skickat iväg den till reparatören och väntade svar därifrån, skatta dig lycklig och jag är avundsjuk som få :)

Då sitter du och jag i samma båt. Min 120 GB Slim lämnades in på Gamestop 29/10 och jag väntar fortfarande.

Postad 20 December 2009 - 11:02

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Börjar närma sig 2 månader för min ps3a hos webhallen någon som vet någon maxtid den får vara inne innan man kan häva köpet helt?

Postad 20 December 2009 - 11:41

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Börjar närma sig 2 månader för min ps3a hos webhallen någon som vet någon maxtid den får vara inne innan man kan häva köpet helt?

2-3 veckor är skälig tid för en reparation. Tar det längre tid har jag för mig att man har rätt att kräva att få en ny konsol eller häva köpet. Jag känner att jag väntat så länge nu att det är lika bra att låta det ta den tid det tar (eftersom att den ändå troligtvis är klar snart), sedan försöker jag kompenseras på annat sätt istället, t ex genom att få ett par spel och ett par BD-filmer. Det har jag läst om andra som fått när det tagit så här lång tid.

Är ganska bakfull så jag kanske uttrycker mig väldigt otydligt, men det jag menar är att jag känner att om jag skulle kräva att få en ny konsol eller häva köpet så skulle det gjorts så tidigt som möjligt.

Postad 20 December 2009 - 12:32

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

2-3 veckor är skälig tid för en reparation. Tar det längre tid har jag för mig att man har rätt att kräva att få en ny konsol eller häva köpet. Jag känner att jag väntat så länge nu att det är lika bra att låta det ta den tid det tar (eftersom att den ändå troligtvis är klar snart), sedan försöker jag kompenseras på annat sätt istället, t ex genom att få ett par spel och ett par BD-filmer. Det har jag läst om andra som fått när det tagit så här lång tid.

Är ganska bakfull så jag kanske uttrycker mig väldigt otydligt, men det jag menar är att jag känner att om jag skulle kräva att få en ny konsol eller häva köpet så skulle det gjorts så tidigt som möjligt.

Ok det där tåls att undersökas eftersom jag har en gammal 40 gb om man skulle lyckas häva detta köp så skulle jag få ut 4 k liksom då kan jag köpa en slim + lite lull lull.

Dags att dra in och läsa konsumentlagen.

Postad 20 December 2009 - 20:32

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Det du kan begära är en lånekonsoll. Det är inte så lätt att få en ny.
Kompensation: Jo jag blev lovad kompensation hos elgiganten när min tog 5 veckor. Hade räknat med ett spel+1 BD film, men det slutade med att jag kom hem med enbart en BD-film. Säljaren skrattade åt mig när jag försökte begära ett 600kr spel som kompensation.

Postad 21 December 2009 - 18:31

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
Önskar härmed tillträde iYlod klubben...fuck. 60GB köpt 07.

Lämnade in den på MediaMarkt...kommer in och berättar för 2 ynglingar bakom disken vad som hänt. Som svar får jag 2 "iiiiiiiiiii" visslingar. Sen fortsätter ena killen med ett lösryckt svar att han tror jag själv få stå för rep kostnad.
Slutkontentan blir att dem tar in konsolen som en reklamation och ska ringa Nordisk Film och höra vad dem har att säga. Känns inte som det finns jätte mycket att hämta hos dem utan hoppas ju mer på MediMarkt.

Nu finns ju 2 alternativ som kan hända:
1. Dem ersätter mig med en ny vara. Eftersom 60GB inte längre finns så får jag ju någon annan modell, grejen är den att jag använder mig sjukt mycket av PS2 stödet och SD-kortläsaren etc.
Vad kan man begära för ersättning? Kan man kanske få till en deal att köpta tillbax min gamla konsol?

2. Dem ersätter nada och jag får laga den hos nån skummis på blocket. Vad säger man då till dem?

Postad 21 December 2009 - 18:37

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Önskar härmed tillträde iYlod klubben...fuck. 60GB köpt 07.

Lämnade in den på MediaMarkt...kommer in och berättar för 2 ynglingar bakom disken vad som hänt. Som svar får jag 2 "iiiiiiiiiii" visslingar. Sen fortsätter ena killen med ett lösryckt svar att han tror jag själv få stå för rep kostnad.
Slutkontentan blir att dem tar in konsolen som en reklamation och ska ringa Nordisk Film och höra vad dem har att säga. Känns inte som det finns jätte mycket att hämta hos dem utan hoppas ju mer på MediMarkt.

Nu finns ju 2 alternativ som kan hända:
1. Dem ersätter mig med en ny vara. Eftersom 60GB inte längre finns så får jag ju någon annan modell, grejen är den att jag använder mig sjukt mycket av PS2 stödet och SD-kortläsaren etc.
Vad kan man begära för ersättning? Kan man kanske få till en deal att köpta tillbax min gamla konsol?

2. Dem ersätter nada och jag får laga den hos nån skummis på blocket. Vad säger man då till dem?

Om du skall få M.M. att fixa problemet blir det hatten av för min del.. har du köpt den hos dem -07?

NordiskFilm har väl "europagaranti" eller nåt liknande? Fast köpte du den tidigare än 21dec -07?

Satsa på "blocket-skummis", men se till att du är med på plats när den repas.. blir nog billigast :)

Postad 21 December 2009 - 18:52

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Om du skall få M.M. att fixa problemet blir det hatten av för min del.. har du köpt den hos dem -07?

NordiskFilm har väl "europagaranti" eller nåt liknande? Fast köpte du den tidigare än 21dec -07?

Satsa på "blocket-skummis", men se till att du är med på plats när den repas.. blir nog billigast :)

Köpt i nov 07...vad har det med europa garanti att göra?

Postad 21 December 2009 - 20:34

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Köpt i nov 07...vad har det med europa garanti att göra?

Det är bara att reklamera. Det finns ingen europagaranti eller liknande hos NF. Du har 3 års reklammasionsrätt mot säljaren (MM). Det spelar ingen roll vart du har köpt den. Det står mängder om detta i denna tråden om du backar några sidor.

Har hört att folk som lämnar in på MM blir erbjudna en 120GB slim ny direkt vid detta fel (göteborg) så du har nog haft otur med personal eller din butik. Dock så vet jag inte hur det kompenseras eftersom en 60GB begagnad värderas ca 1000kr mer än än ny slim just nu

Postad 21 December 2009 - 20:37

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Det är bara att reklamera. Det finns ingen europagaranti eller liknande hos NF. Du har 3 års reklammasionsrätt mot säljaren (MM). Det spelar ingen roll vart du har köpt den. Det står mängder om detta i denna tråden om du backar några sidor.

Har hört att folk som lämnar in på MM blir erbjudna en 120GB slim ny direkt vid detta fel (göteborg) så du har nog haft otur med personal eller din butik. Dock så vet jag inte hur det kompenseras eftersom en 60GB begagnad värderas ca 1000kr mer än än ny slim just nu

Tack för svar! Finns det chans att deala till sig den "gamla" konsolen om dem erbjuder mig en ny 120GB slim? Att man kanske lägger 500-1000 för den. Känns ju som dem inte har för stor användning för den ändå.

Postad 22 December 2009 - 09:43

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Du ska få en ny 60giggare utav sony, inget snack, lös trådarna här på forumet, sony lagar ju dom gamla konsollerna och skickar ut dom som refurbished.

Postad 22 December 2009 - 22:08

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Du ska få en ny 60giggare utav sony, inget snack, lös trådarna här på forumet, sony lagar ju dom gamla konsollerna och skickar ut dom som refurbished.

Lyssna på Jiimel! Gjorde samma sak för typ en månad sen med en gammal 60 gb. Fick en "ny" refurb 60 gb.

Postad 23 December 2009 - 11:12

Bang o Olufsen
  • Bang o Olufsen
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Lämna in den och be till spelgudarna om att den repas snabbt

Postad 23 December 2009 - 16:39

Unregistered4e6af80a
  • Unregistered4e6af80a
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
Lämnat im min 40G på Siba, köpte den mars -08. Hoppas verkligen det funkar att reklamera där... Dom tog inget beslut sa dom utan det gjorde Nordisk film sa dom. Kan man vara säker på att få det lagat eller ett nytt?

Postad 26 December 2009 - 22:13

waterscape
  • waterscape
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Ja mina vänner, även jag har drabbats av YLOD, konsolen går inte att sätta på den startar upp men stängs av igen varpå den börjar blinka rött, precis innan den börjar blinka rött ger den ifrån sig tre pip och dioden blir gul i nån sekund.

YLOD

Är det värt att gå på webhallen som jag har köpt den av? Har så klart förlagt kvittot men den är köpt i juni 2007...ska man försöka ändå? Har de inga register via serienr att maskinen är köpt hos de?

Jävligt ruttet av Sony att launch modellerna bara dör...och dessutom samtidigt att döma utav skribenterna härinne.

Redigerat av waterscape, 26 December 2009 - 22:14.

Postad 27 December 2009 - 11:08

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Ja mina vänner, även jag har drabbats av YLOD, konsolen går inte att sätta på den startar upp men stängs av igen varpå den börjar blinka rött, precis innan den börjar blinka rött ger den ifrån sig tre pip och dioden blir gul i nån sekund.

YLOD

Är det värt att gå på webhallen som jag har köpt den av? Har så klart förlagt kvittot men den är köpt i juni 2007...ska man försöka ändå? Har de inga register via serienr att maskinen är köpt hos de?

Jävligt ruttet av Sony att launch modellerna bara dör...och dessutom samtidigt att döma utav skribenterna härinne.

Jag hade supit bort mitt kvitto från Siba men dom kunde leta reda på det i sin databas. Kolla med Webhallen om de har den möjligheten också.

Postad 27 December 2009 - 13:39

Unregisteredd8164c2a
  • Unregisteredd8164c2a
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Nästan så att man börjar fundera på att sälja sin 60gb launch konsol & köpa en ny slim för att få 3nya år att kunna reklamera på :s i fall gula lampan skulle vara framme

Postad 31 December 2009 - 02:14

berne
  • berne
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
om ni har fått YLOD skicka mig ett mail, intresserad av att köpa en för reservdelar

mail eller pm

Postad 31 December 2009 - 10:52

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

YLOD

Kvitto är faktiskt inget krav, man kan bevisa att varan är inköpt i den butiken iaf, exempelvis om man betala med kort så kan man snacka med sin bank. Företag måste spara inköpshandlingar i 5 år har jag för mig. Så om de vill så kan de hjälpa dig å ta fram kvittot. Börja med en snäll fråga om kvittot å om de inte är hjälpsamma så snacka med din bank.

Postad 31 December 2009 - 15:02

Unregisteredd8164c2a
  • Unregisteredd8164c2a
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0

om ni har fått YLOD skicka mig ett mail, intresserad av att köpa en för reservdelar

mail eller pm

Känns nog som du får vänta tills iaf reklamationstiden gått ut om ca 3-4mån

Postad 01 January 2010 - 20:24

Mertzin
  • Mertzin
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
En fråga gällande detta, jag råkade ut för YLOD igår, jag kommer nog behöva skaffa en ny känns det som - men min fråga är om man kan få tillbaka alla sina savegames etc som man hade på den gamla hdd'n?

Jag hade tänkt mig att kopla den med en IDE/SATA till USB-adapter, dels prova direkt i PS3'an för att se om den känner igen den. Funkar inte det, så har jag läst att man kan göra en image-fil via Norton Ghost till en FAT32-formaterad hårddisk, som man sedan kopplar in till PS3'an - och sedan försöker kopiera därifrån...
Men min fråga är om någon har testat detta och om det funkar?

Postad 01 January 2010 - 20:31

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Njäeh, hårddisken kräver just den boxen som man formaterat disken i... Så det är rätt kört.
:(

Postad 07 January 2010 - 17:36

Unregisteredb8ad097f
  • Unregisteredb8ad097f
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Nu harjag med fått YLOD . 60 Gigare
skit oxå . segt att jag hade en del foton på den samt mw2 skivan i (det svider nästan mest).

Postad 09 January 2010 - 15:04

Unregistered4e6af80a
  • Unregistered4e6af80a
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Nu harjag med fått YLOD . 60 Gigare
skit oxå . segt att jag hade en del foton på den samt mw2 skivan i (det svider nästan mest).

Fick ut min mw2 skiva, finns massa olika lösningar här på minhembio.
För mig funkade fläkt testen, då gick det igång 2 sec så jag han få ut skivan.

Lämnade min 40 g till Siba för reklamation, på kvittot står det att den skulle vara klar den 11 jan. Nu har jag fått massa sms att den skickas vidare och vidare och att den ska bli klar vecka 4.. :)
Varför skickar dom runt den om den ändå bara ska bytas ut, någon som vet hur man kan trycka på dom????

Postad 11 January 2010 - 00:35

Unregisteredb8ad097f
  • Unregisteredb8ad097f
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0

Lämnade min 40 g till Siba för reklamation, på kvittot står det att den skulle vara klar den 11 jan. Nu har jag fått massa sms att den skickas vidare och vidare och att den ska bli klar vecka 4.. ^_^
Varför skickar dom runt den om den ändå bara ska bytas ut, någon som vet hur man kan trycka på dom????

testade fläkt test men det funkar inte på 60 giv. lämnat min på siba med. hoppas det ska gå fort . är väl ingen större risk .

Postad 26 January 2010 - 23:50

skarajonas
  • skarajonas
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Lämnade min 40 g till Siba för reklamation, på kvittot står det att den skulle vara klar den 11 jan. Nu har jag fått massa sms att den skickas vidare och vidare och att den ska bli klar vecka 4.. :)

Ligg på dom bara och begär ersättning. min polare fick ett valfritt spel, han fick vänta i 6-7 veckor.

Postad 27 January 2010 - 11:39

Unregisteredb8ad097f
  • Unregisteredb8ad097f
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Fick den igår :)
Gick fort Siba fixade skivan då verkstan glömt den, service .

Dock så startade den inte först YLOD . Skit inte sant , men efter att den stått till sig typ3 h startade den och funkade hela kvällen. Skumt ?

Får väl hårdköra den i 3 mån och lämna in vid minsta tecken på fel.

Redigerat av Unregisteredb8ad097f, 27 January 2010 - 11:41.

Postad 27 January 2010 - 20:54

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
suuurt. Väntar fortfarande på min....tydligen så tillverkar Sony en liten mängd 60GB fortfarande. Så MM väntar på en ersättare för min...dryg väntan. 5 v nu.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.