* Officiell tråd - Panasonic DMP-BD60, DMP-BD80, D
368 svar till detta ämne
Postad 23 september 2009 - 15:30
oskja738
-
oskja738
-
Användare
-
-
220 inlägg
Hehe, det är sannerligen inte lätt att bestämma sig vilken BD-spelare man ska ha! Först var jag inne på att köpa ett PS3 Slim för att den ligger i ungefär samma prisklass som "bra" BD-spelare. Sen upptäckte jag hur många som har problem med högt fläktljud. Sheisse! tänkte jag och började kolla på BD80 och ser att många tycker att den är långsam plus lite andra mindre problem. Beslutsångest! Vad man än ska köpa så finns det alltid något som sätter käppar i hjulet! Edit: Ja just det, jag hade ju en fråga också! Jag kör med en NADT744 Receiver som saknar HDMI-ingångar. Om jag vill ha ut HD-ljudet från en Blu-rayfilm, ska jag då koppla analogt från spelaren till 5.1 CH Input på NAD:en? Edit2: Är det värt att lägga det dubbla (!) på att få en regionsfri spelare? Behöver man endast regionsfritt när man beställer BD-filmer från utlandet?
Redigerat av oskja738, 23 september 2009 - 15:37.
Postad 23 september 2009 - 20:15
samwel
-
samwel
-
Användare
-
-
145 inlägg
Hehe, det är sannerligen inte lätt att bestämma sig vilken BD-spelare man ska ha!
Först var jag inne på att köpa ett PS3 Slim för att den ligger i ungefär samma prisklass som "bra" BD-spelare. Sen upptäckte jag hur många som har problem med högt fläktljud. Sheisse! tänkte jag och började kolla på BD80 och ser att många tycker att den är långsam plus lite andra mindre problem. Beslutsångest!
Vad man än ska köpa så finns det alltid något som sätter käppar i hjulet!
Edit: Ja just det, jag hade ju en fråga också! Jag kör med en NADT744 Receiver som saknar HDMI-ingångar. Om jag vill ha ut HD-ljudet från en Blu-rayfilm, ska jag då koppla analogt från spelaren till 5.1 CH Input på NAD:en?
Edit2: Är det värt att lägga det dubbla (!) på att få en regionsfri spelare? Behöver man endast regionsfritt när man beställer BD-filmer från utlandet?
För det första så måste man nog vara hund om man hör PS3:ans ljud medans man kollar en film.. Eller spelar alla som klagar med väldigt låg volym? Varför då äga hembioanläggning???  PS3 slim är nog det bästa alternativet just nu.. Om strömförbrukningen inte stör? (ca 4-5ggr högre) Den är snabbast och stöder allt UTOM analog 5.1/7.1 ut. Angående BD80 så tycker jag personligen att bild- och ljudkvalité går före hastighet. Där har ju Panasonic så det räcker och blir över. Saknaden av positionsminne och låsningarna som kommer ibland är det enda som egentligen stör sen FW 2.0. Fick förresten en låsning för andra gången i förgår, denna gången på en DVD?! Hmm började misstänka HDMI växlaren i min Marantz SR6003 för en stund.. Kommer myrornas krig i en sek sen 2-3 sek av svart bild sen kommer allt upp som vanligt. Tidräknaren fortsätter gå på min BD60 under tiden.. Backar man tillbaka så kan man se allt man missa okej. Ja, du måste koppla via "multi ch IN" på förstärkaren för att få HD ljud om det ej kopplas via HDMI. Detta gör ju att PS3 inte är ett alternativ för dig då den saknar analoga utgångar. Alla BD filmer är inte regionskodade. Finns sidor på nätet om vilka som är kodade. Värt och värt.. Beställer man mycket från t.ex. USA så är denna funktion guld värd, annars är det pengar i sjön. Själv köper jag inga utlänska BD och det gick att göra BD60 regionsfri för DVD med min Logitech fjärr helt gratis.
Postad 23 september 2009 - 20:53
oskja738
-
oskja738
-
Användare
-
-
220 inlägg
För det första så måste man nog vara hund om man hör PS3:ans ljud medans man kollar en film.. Eller spelar alla som klagar med väldigt låg volym? Varför då äga hembioanläggning??? 
PS3 slim är nog det bästa alternativet just nu.. Om strömförbrukningen inte stör? (ca 4-5ggr högre) Den är snabbast och stöder allt UTOM analog 5.1/7.1 ut.
Angående BD80 så tycker jag personligen att bild- och ljudkvalité går före hastighet. Där har ju Panasonic så det räcker och blir över. Saknaden av positionsminne och låsningarna som kommer ibland är det enda som egentligen stör sen FW 2.0. Fick förresten en låsning för andra gången i förgår, denna gången på en DVD?! Hmm började misstänka HDMI växlaren i min Marantz SR6003 för en stund.. Kommer myrornas krig i en sek sen 2-3 sek av svart bild sen kommer allt upp som vanligt. Tidräknaren fortsätter gå på min BD60 under tiden.. Backar man tillbaka så kan man se allt man missa okej.
Ja, du måste koppla via "multi ch IN" på förstärkaren för att få HD ljud om det ej kopplas via HDMI. Detta gör ju att PS3 inte är ett alternativ för dig då den saknar analoga utgångar.
Alla BD filmer är inte regionskodade. Finns sidor på nätet om vilka som är kodade. Värt och värt.. Beställer man mycket från t.ex. USA så är denna funktion guld värd, annars är det pengar i sjön. Själv köper jag inga utlänska BD och det gick att göra BD60 regionsfri för DVD med min Logitech fjärr helt gratis. 
Är väldigt tacksam för det utförliga svaret! Det blir nog en BD80 för min del (ej regionsfri). Känns som att jag kan vänta några extra sekunder för bättre ljud.
Postad 24 september 2009 - 08:43
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Är väldigt tacksam för det utförliga svaret! Det blir nog en BD80 för min del (ej regionsfri). Känns som att jag kan vänta några extra sekunder för bättre ljud.
Kom gärna med synpunkter när du testat. Har också ögonen på BD80 men det får vänta till Nov/Dec för min del.
Postad 24 september 2009 - 09:22
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Önskar man spela PS3 spel så är det väll en PS3 som gäller, men annars finns det väll ingen anledning? BD60/BD80 har något bättre bildkvalité på blu-ray och frågan är om inte BD60/BD80 fixar till kvalitén på DVD filmer också en bra bit bättre? Jag är iallafall imponerad av hur mycket bättre DVD kvalién är jämför med mina äldre DVD spelare. PS3 är snabbare och inga kände buggar om jag förstått det rätt.
Vad jag förstår så kostar PS3 ca 3000 kr och man måste då köpa till en remote för typ 220 kr vilket ger oss ett pris på 3220 kr totalt mot 2400 för BD60 och 3000 för BD80(om man absolut måste ha analogt ljud).
Vilken man bör köpa är helt upp till var och en, det finns fördelar och nackdelar med samtliga.
Även om jag inte gillar BD60 väldigt mycket så hade jag valt den över PS3 vilken dag som då jag hellre kör XBOX360 för spel och då jag föredrar bildkvalité framför allt annat.
Postad 24 september 2009 - 10:21
oskja738
-
oskja738
-
Användare
-
-
220 inlägg
Kom gärna med synpunkter när du testat. Har också ögonen på BD80 men det får vänta till Nov/Dec för min del.
Absolut! Det får nog bli imorgon jag lägger en beställning. Eller vet ni några butiker som säljer BD80? Jag har nämligen inte hittat någon än.
Postad 24 september 2009 - 11:02
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Vad menar du?
Prisjakt har ju hur många affärer som helt som säljer BD80.
Jag köpte min över disk på ScandinavianPhoto.
Postad 24 september 2009 - 11:06
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Vad menar du? Prisjakt har ju hur många affärer som helt som säljer BD80. Jag köpte min över disk på ScandinavianPhoto.
Gissar att du inte bor i Norrköping
Postad 24 september 2009 - 11:27
oskja738
-
oskja738
-
Användare
-
-
220 inlägg
Vad menar du? Prisjakt har ju hur många affärer som helt som säljer BD80. Jag köpte min över disk på ScandinavianPhoto.
Och ungefär noll av dom finns som butiker i Norrköping. Kanske skulle ha skrivit vart jag bor någonstans också
Redigerat av oskja738, 24 september 2009 - 11:27.
Postad 24 september 2009 - 11:32
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Postad 24 september 2009 - 14:59
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Vad är Norrköping?
En av Stökholmias södra förorter.
Redigerat av HD-Ready, 24 september 2009 - 15:00.
Postad 24 september 2009 - 15:35
oskja738
-
oskja738
-
Användare
-
-
220 inlägg
Vad är Norrköping?
Det är ett bortglömt fotbollslag.
Postad 05 oktober 2009 - 16:32
oskja738
-
oskja738
-
Användare
-
-
220 inlägg
Nu har jag köpt spelaren och spelat min första Blu-rayfilm, Eden Lake. Är grymt nöjd! En sak att klaga på dock är svärtan i mörka scener som blir gråaktig. Detta beror väl med största sannolikhet på min TV och inte på spelaren? Eftersom min TV endast är HD-ready och bara kan visa 1080i (antar jag), går det att ställa in så att BD-spelaren skickar 720p så TV:n inte behöver behandla bilden och blir det bättre bild isf? Att den är seg är inget jag stör mig på, den som väntar på något gott...
Postad 05 oktober 2009 - 17:16
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Om färgen är grå så beror de väll inte på formatet eller på att TVn inte är HD-ready? Det är väll snarare en inställning någonstans som gäller?
Postad 05 oktober 2009 - 17:17
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Nu har jag köpt spelaren och spelat min första Blu-rayfilm, Eden Lake. Är grymt nöjd! En sak att klaga på dock är svärtan i mörka scener som blir gråaktig. Detta beror väl med största sannolikhet på min TV och inte på spelaren? Eftersom min TV endast är HD-ready och bara kan visa 1080i (antar jag), går det att ställa in så att BD-spelaren skickar 720p så TV:n inte behöver behandla bilden och blir det bättre bild isf?
Att den är seg är inget jag stör mig på, den som väntar på något gott... 
Grattis till köpet, ja svärtan beror på din tv. Kör själv kombinationen BD60+Kuro och där är det svärta Glöm inte uppdatera mjukvaran ( 2.0 ) i din nya spelare.
Postad 05 oktober 2009 - 18:09
Mange Magnet
-
Mange Magnet
-
Användare
-
-
138 inlägg
Nu har jag köpt spelaren och spelat min första Blu-rayfilm, Eden Lake. Är grymt nöjd! En sak att klaga på dock är svärtan i mörka scener som blir gråaktig. Detta beror väl med största sannolikhet på min TV och inte på spelaren? Eftersom min TV endast är HD-ready och bara kan visa 1080i (antar jag), går det att ställa in så att BD-spelaren skickar 720p så TV:n inte behöver behandla bilden och blir det bättre bild isf?
Att den är seg är inget jag stör mig på, den som väntar på något gott... 
Det låter som att din TV vill ha datorsvärta. Testa att gå in i setup-menyn -> TV/Device Connection -> HDMI Output Range -> Enhanced.
Postad 05 oktober 2009 - 19:23
oskja738
-
oskja738
-
Användare
-
-
220 inlägg
Angående svärtan, så förstår jag att det inte beror på formatet. Men rent generellt, blir inte bilden bättre om TV:n visar en "obehandlad" signal. Alltså inte svärtan utan bilden.
Jag ska kolla i inställningarna på TV:n och se om jag kan få det bättre.
Postad 05 oktober 2009 - 22:56
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Tankade hem firmware 2.1 ikväll... Men var kan man hitta info om vad uppdateringarna innehåller?
Postad 05 oktober 2009 - 23:47
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Tankade hem firmware 2.1 ikväll... Men var kan man hitta info om vad uppdateringarna innehåller?
Vet inte varifrån du fick din men här finns lite info. Mycket kortfattat dock... http://panasonic.jp/.../bd60_euro.html
Postad 06 oktober 2009 - 18:29
oskja738
-
oskja738
-
Användare
-
-
220 inlägg
Det låter som att din TV vill ha datorsvärta. Testa att gå in i setup-menyn -> TV/Device Connection -> HDMI Output Range -> Enhanced.
Jag hittar ingen sådan inställning... Har lusläst hela bruksanvisningen. Någon som äger en Panasonic TH-42PX70 som har något förslag?
Postad 06 oktober 2009 - 18:39
Mange Magnet
-
Mange Magnet
-
Användare
-
-
138 inlägg
Jag hittar ingen sådan inställning... Har lusläst hela bruksanvisningen. Någon som äger en Panasonic TH-42PX70 som har något förslag?
Nej nej, inställningen är i blu-ray-spelaren, det är där du ska välja vilken svärta som ska skickas till TV:n.
Postad 06 oktober 2009 - 19:42
oskja738
-
oskja738
-
Användare
-
-
220 inlägg
Nej nej, inställningen är i blu-ray-spelaren, det är där du ska välja vilken svärta som ska skickas till TV:n.
Ahaaa! Det förklarar saken!
Postad 09 oktober 2009 - 19:09
JamJam
-
JamJam
-
Användare
-
-
127 inlägg
Precis köpt BD60 och undrar vad skillnaden mellan 16:9 och 16:9 full är?
Vad innebär detta för filmer som 1.85:1 respektive 2.35:1?
Mvh
Postad 09 oktober 2009 - 22:01
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Mvh
Inte helt säker men gissar att 16:9 kan ge svarta sorgkanter upp/nedtill medan 16:9 full fyller hela skärmen men istället kan klippa bilden på sidorna.
Postad 10 oktober 2009 - 00:32
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Hehe ja så kan man leka med orden när det istället borde heta 16:9 cropped.
Men varför fråga, det är väl bara att testa?
Postad 10 oktober 2009 - 06:37
Mange Magnet
-
Mange Magnet
-
Användare
-
-
138 inlägg
Mvh
Om jag inte minns fel innebär "16:9 full" att 4:3-material dras ut till 16:9-format, d.v.s. alla blir korta och tjocka men man slipper svarta kanter på sidorna. "16:9" däremot låter formaten vara orörda. Men som sagt, det är bara att testa.
Postad 12 oktober 2009 - 10:33
The 4 Rings
-
The 4 Rings
-
Forumräv
-
-
511 inlägg
Har sålt min Ps3 för köp av stationär Bluray.. Kan dock inte bestämma mig om det blir Panasonic Dmp80 alt Pioneer Bdp 320? Några förslag?
Postad 25 oktober 2009 - 12:21
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Har sålt min Ps3 för köp av stationär Bluray.. Kan dock inte bestämma mig om det blir Panasonic Dmp80 alt Pioneer Bdp 320? Några förslag? 
Jag sålde min ps3a oxå för ett tag sedan, och har velat hit och dit nu ett bra tag. Nu har jag dock precis lagt en beställning på en Panasonic DMP-BD60. Tror det kommer funka fin-fint ihop med min samsung ps50b655. =)
Postad 02 november 2009 - 10:15
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Nån som har fått maskinen till att komma ihåg positionen av någon blue ray film när man stoppat?
Det är det enda jag tycker är uselt med denna spelare, att positionsminnet verkar vara helt dött. vissa dvd fungerar, men inte en enda BD hittills....
Postad 02 november 2009 - 10:20
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Jo vissa blu-ray skivor fungerar det på men de e inte många. Detta är något som märks markant när man har en liten unge och därmed inte har möjlighet att se hela filmen på ett bräde oftast.
Problemet gäller dock samtliga blu-ray spelare vad jag förstår?
Det jag stör mig på är frysningen och att Panasonic själva säger att de inte känner till detta fel. De kommer ju inte hjälpa att byta maskin.
Postad 02 november 2009 - 10:22
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Jo vissa blu-ray skivor fungerar det på men de e inte många. Detta är något som märks markant när man har en liten unge och därmed inte har möjlighet att se hela filmen på ett bräde oftast.
Problemet gäller dock samtliga blu-ray spelare vad jag förstår?
Det jag stör mig på är frysningen och att Panasonic själva säger att de inte känner till detta fel. De kommer ju inte hjälpa att byta maskin.
har samma problem med småbarn.... har också hört att problemet gäller väl inte bara denna spelare utan Blue ray överlag... Frysningar? vad är det för problem? har nog missat det i denna tråd. jag har inte råkat ut för någon frysning hittills.. köpte min spelare i juli månad
Redigerat av Bulldog76, 02 november 2009 - 10:22.
Postad 02 november 2009 - 10:45
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Nån som har fått maskinen till att komma ihåg positionen av någon blue ray film när man stoppat? Det är det enda jag tycker är uselt med denna spelare, att positionsminnet verkar vara helt dött. vissa dvd fungerar, men inte en enda BD hittills....
Har Blu-Ray skivan java program, BD-J så fungerar inte positionsminnet. Detta är inte specifikt för Panasonicen. Tyvärr fungeraralla Blu-Ray spelare på detta sätt. Kan hålla med om att detta är riktigt dåligt.
Postad 02 november 2009 - 10:59
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Aha, fick för mig att alla hade frysnings problem? Jag köpte också min för någon månad sen men jag har nog frysgning i var 4-5 film iallafall.
Postad 02 november 2009 - 11:25
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Aha, fick för mig att alla hade frysnings problem? Jag köpte också min för någon månad sen men jag har nog frysgning i var 4-5 film iallafall.
Har själv aldrig råkat ut för några frysningar. Men det verkar som det är många som har dessa problem så du är nog långt ifrån ensam.
Postad 02 november 2009 - 11:30
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
hmm okay då har det kanske med hårdvaran att göra ändå. Ska se om jag kan få min enhet bytad.
Postad 03 november 2009 - 15:52
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
kanske har varit uppe innan, men vet nån om man skulle kunna koppla en extern hårddisk till BD60 för att spela upp filmer därifrån? vet att när jag köpte den tror jag inte detta stöddes. valde mellan denna och lgs billigare spelare som klarade det, men vågade inte köpa lg för det känndes ändå som en "sämre" spelare när det kommer till ljud o bildkvalité.
Jag hoppas att man ska kunna göra detta framöver om det inte redan går. om det går, vilka format klarar den av mm?
youtube i all ära, men jag är ingen youtube människa.... skulle vara optimalt att vioa nätveket streama musik och film till spelaren...
Postad 04 november 2009 - 16:05
salvion
-
salvion
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Hur Gör jag en DMP-BD80 Regionsfri?
Står just i valet och kvalet att köpa denna efter att jag läste testet i HiFi & Muisk, har letat i denna tråd men inte sett något handgripligt svar.
talade med Komplett.se dom hade ingen aning, Panasonic själva sa att "dom inte visste" men hänvisade till något servicecenter för man behöver antagligen en service fjärrkontroll...
Någon som har något vettigt tips?
Postad 04 november 2009 - 16:10
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Postad 04 november 2009 - 16:18
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Vid en snabb sökning så verkar det gå att göra DVDn regionfri men ska man göra Blu-rayn region fri så krävs något chip. För att göra DVDn regionfri krävs någon typ av fjärr, läs mer här : <a href="http://www.avforums.com/forums/blu-ray-dvd-player-multiregion-hacks/368649-panasonic-dvd-players-region-free-hack-now-available-51.html" target="_blank">http://www.avforums.com/forums/blu-ray-dvd...ailable-51.html</a>
Redigerat av Unregistered30026, 04 november 2009 - 16:18.
Postad 05 november 2009 - 07:01
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
kanske har varit uppe innan, men vet nån om man skulle kunna koppla en extern hårddisk till BD60 för att spela upp filmer därifrån? vet att när jag köpte den tror jag inte detta stöddes. valde mellan denna och lgs billigare spelare som klarade det, men vågade inte köpa lg för det känndes ändå som en "sämre" spelare när det kommer till ljud o bildkvalité.
Jag hoppas att man ska kunna göra detta framöver om det inte redan går. om det går, vilka format klarar den av mm? youtube i all ära, men jag är ingen youtube människa.... skulle vara optimalt att vioa nätveket streama musik och film till spelaren...
Det funkar inte att spela upp film från USB-disk (BD80). Bara fotografier och det funkar sisådär. Det du är ute efter är det mycket omtalade DLNA. (Jag med för den delen.) Finns några spelare som har det, även TV. Då går det att spela upp film och musik via nätverk. Har inte testat själv men vad jag läst så funkar det också sisådär. Går inte att jämföra med en riktig mediaspelare (ex TVIX). Än.
Postad 05 november 2009 - 08:05
salvion
-
salvion
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Tack Jonasprivate och Mneminic för era snabba svar, skall kolla in båda och jämföra!
Postad 07 november 2009 - 00:31
samwel
-
samwel
-
Användare
-
-
145 inlägg
Tack Jonasprivate och Mneminic för era snabba svar, skall kolla in båda och jämföra!
Jag gjorde själv DVD "hacket" från AVSforum på min DMP-BD60. Funkade skitbra! Alla DVD diskar jag provat kör nu igång utan problem. Man bör ha en Logitech Harmony fjärr vad jag förstår. Själv har jag en Harmony One.
Postad 07 november 2009 - 00:39
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Jag gjorde själv DVD "hacket" från AVSforum på min DMP-BD60. Funkade skitbra! Alla DVD diskar jag provat kör nu igång utan problem. Man bör ha en Logitech Harmony fjärr vad jag förstår. Själv har jag en Harmony One.
Förlorar man inte garantin för det där?
Postad 19 november 2009 - 12:32
Unregisteredc671596e
-
Unregisteredc671596e
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har en H/K 5550, kan jag få hd-ljud med bd60 eller behöver jag bd80?
Postad 19 november 2009 - 13:27
Unregistered1391
-
Unregistered1391
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
I ditt fall behöver du en BD80 som kan föra över det avkodade hd-ljudet via de analoga 5.1/7.1 utgångarna.
Postad 19 november 2009 - 14:58
salvion
-
salvion
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
har du nån länk eller liknande till "hur" detta går till och vad man behöver? Jag börjar bli lite...fundersam ang detta med blueray... Tex BD80 kostar drygt 3K sedan svarar man på DVDirect att man fixar den regionsfri genom ombyggnad för 1195:- och jag börjar få vibbar från DVD´s barndom när allt var så komplicerat med tex regionsfrihet, mot idag då var och varannan dvd är så sjävlklart regionsfria. Jag bestämde mig för ova blueray pga en recension i HiFi & Muisk där den var bra både som dvd, blueray och musik cd spelare, men det verkar vara mycket strul och osäkerhet kring hela biten, och det vore ju tråkigt om min samling av blandade regioner på dvd skulle stå oanvänd.
Postad 20 november 2009 - 10:34
Spinningblack
-
Spinningblack
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Köpte BD80 igår, min första Blu-ray spelare. Äntligen!
Testade spelaren litegrann igår (med tonvikt på litegrann), vad som förvånade mig var att jag kunde spela upp DVD-audio och SACD-skivor. Jag har kopplat analogt och får ut ljudet, sen är jag inte 100% säker på att det är samma kvalitet som i min gamla dvdspelare Pioneer DV575a, men jag trodde inte ens den skulle kunna spela upp de två nämnda formaten.
Provade även en dvd +rw skiva med ett avsnitt av Lost (s04e06), men det funkade inte, hann dock inte kolla över det så mycket........
Wannabe: I vilken Hifi & Musik finns recensionen?
Postad 20 november 2009 - 11:19
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Köpte BD80 igår, min första Blu-ray spelare. Äntligen!
Testade spelaren litegrann igår (med tonvikt på litegrann), vad som förvånade mig var att jag kunde spela upp DVD-audio och SACD-skivor. Jag har kopplat analogt och får ut ljudet, sen är jag inte 100% säker på att det är samma kvalitet som i min gamla dvdspelare Pioneer DV575a, men jag trodde inte ens den skulle kunna spela upp de två nämnda formaten.
Provade även en dvd +rw skiva med ett avsnitt av Lost (s04e06), men det funkade inte, hann dock inte kolla över det så mycket........
Wannabe: I vilken Hifi & Musik finns recensionen?
HIFi Musik 2009 10 Panasonic DMP-BD80 Hemmabiotidningen 2009 7 Panasonic DMP-BD80
Postad 20 november 2009 - 12:10
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
vad som förvånade mig var att jag kunde spela upp DVD-audio och SACD-skivor.
Njaee kan den verkligen det? Min BD60 spelar visserligen SACD men då får jag bara vanligt CD-ljud.
Postad 20 november 2009 - 13:08
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Jag börjar bli lite...fundersam ang detta med blueray...
Tex BD80 kostar drygt 3K sedan svarar man på DVDirect att man fixar den regionsfri genom ombyggnad för 1195:- och jag börjar få vibbar från DVD´s barndom när allt var så komplicerat med tex regionsfrihet, mot idag då var och varannan dvd är så sjävlklart regionsfria.
Dvdirect säljer en regionfri BD60 för 2 995 kr (US version), länkAlternativet är att köpa en "europeisk" BD60, t.ex. från Komplett.se för 1 895 kr, och sedan låta modifiera den. Av Dvdirects sida framgår dock inte att de kan göra en BD60 rgionsfri, utan bara BD30, BD35, BD50 och BD 55. Men nog "moddar" dom även en BD60? Blir det någon skillnad mellan att köpa en regionsfri US version och att köpa en "europeisk" som man låter Dvdirect fixa? Anledningen är att jag gärna skulle komma under 2 000 kr i pris i dagsläget, med möjlighet att göra den regionsfri för BD vid framtida behov.
Redigerat av Dunbar, 20 november 2009 - 13:10.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|