Postad 26 January 2009 - 13:34
Postad 26 January 2009 - 13:39
asså,
när man ser dina bilder förstår man att du har ett basfattigt system. Om du tillämpar source first är det en technics du behöver. Med ortofon concorde. Där får du rejäl bas. Händer det inget konstigt i din RIAA och stärkare kan du därefter njuta av en mäktig bas, oavsett högtalare![]()
![]()
OM40n tar jag tack så mycket!
God natt tråd!
hehe
Rent personligt så tycker jag om när det är kvalitetskänsla på det man köper. Därför faller oftast typ Denver mm bort. Inte på grund av sämre ljud för jag är inte alls säker på att jag hör skillnad men pga själva handhavandet och byggkvaliteten. Själv är jag lite svag för dom fina byggena från Kina såsom Xindak, Original eller Esound. För ungefär 5000:- får man rätt mycket kvalitet. Marantz, Denon, Sony mm gör också en del fina spelare i den klassen. Jag tror dock inte att jag skulle köpa något dyrare. Jag har haft rätt många sk high end cdspelare hemma och jag tycker inte att det jag lyssnat på hittills varit prisvärt.
Så jag underskattar inte alls den goa känsla man får av ett kvalitetsbygge
Håller helt med! Samma resonerar jag.
Btw, detta med "silver ger ljusare ljud" och andra "olika metaller ger olika ljud" snack man brukar läsa om högtalar och signalkablar så testade Ingvar detta för massa år sedan. Han köpte helt enkelt massa olika metaller (inte billigt i vissa fall) och testande dom blint mot varandra. Sålänge man höll dom vanliga parametrarna samma så var det ingen som helst skillnad
Postad 26 January 2009 - 16:31
Hifi&Musik hjälpte även till med samma företags försäljning av de i mina ögon ännu märkligare AC Wraps (en tyngd på högtalaren skulle ju ändå kunna förändra ljudet något - även om jag undrar varför i stort sett alla som upplever en förändring alltid menar att den är till det bättre).Minns dock att Hifi & Musik skrev upp mössen som en stor förbättring, för mig innebär det bara ett gott skratt. Hade varit bättre att i.s.f skriva att högtalaren man testade med hade en klen låda och därmed mådde bra av en tyngd.
"Vad händer då med ljudet? Visst blev basen stramare och kraftfullare? Stereoperspektivet blev helt klart stadigare och överlag städades ljudbilden upp en hel del, med klarare separation men också tydligare sammanhang."
H&M testar AC Wraps
Postad 26 January 2009 - 17:17
Hifi&Musik hjälpte även till med samma företags försäljning av de i mina ögon ännu märkligare AC Wraps (en tyngd på högtalaren skulle ju ändå kunna förändra ljudet något - även om jag undrar varför i stort sett alla som upplever en förändring alltid menar att den är till det bättre).
"Vad händer då med ljudet? Visst blev basen stramare och kraftfullare? Stereoperspektivet blev helt klart stadigare och överlag städades ljudbilden upp en hel del, med klarare separation men också tydligare sammanhang."![]()
H&M testar AC Wraps
... hemliga
mineralsandsblandning som
också återfinns i hifi-mössen.
Där hifi-mössen suger upp
rörelseenergi förutom att reducera
elektromagnetiska störfält,
handlar det här enbart om det sistnämnda ...
Snälla nån...
Redigerat av jaQoB, 26 January 2009 - 17:20.
Postad 26 January 2009 - 18:29
http://www.svalander.se
Just pick one
Fast dock saknar jag den gamla beprövade "gem i gardinerna-tricket" för att öka ljuduplevelsen. Naturligtvis guldpläterade, kantsvarvade och magnetiskt avskärmade/absorberande för optimalt ljud och naturtrogenhet. Då dessa stör ut de irriterande elektriska fälten och ökar musikaliteten i de ohörbara övre frekvensområdena.
Som jag saknat dom!
Redigerat av masse70, 26 January 2009 - 18:32.
Postad 26 January 2009 - 18:33
Appropå de magiska och romantiskt lagda Hifi-mössen/hamstrarna har jag bara följande att tillägga:
http://www.svalander.se
En planka med sytråd och fjäder för 4600kr.
http://www.svalander...ssc-classic.htm
Postad 26 January 2009 - 18:38
"Spännringen är tillverkad av omagnetisk titan. Detta för att inte få problem med oönskade magnetiska strömmar i ringen som kan uppstå i till exempel stål, och som påverkar rörens arbete på ett ogynnsamt sätt. Titanringen håller teflonringen på plats utan att ge magnetiska strömmar (eddy-currents)."
"Före leveransen är ringarna tvättade med ultraljud, men om du efter en tids användning vill tvätta dem så görs det enkelt med vatten och vanligt diskmedel."
Hur lättlurad får man egentligen bli kan man inte låta bli att undra?
Redigerat av masse70, 26 January 2009 - 18:42.
Postad 26 January 2009 - 18:48
svar ja,jag äger linn produkter och source first principen är nåt jag tror på!har även själv gjort tester hos olika handlare men även hemma med produkter från olika tillverkare.samt olika prisklasser.i dessa tester har det framkommit att i samtliga fall låter det bäst där det är mest krut i källan.i tidningen hifimusik gjorde dom även det här testet för en tid sedan och där kom dom fram till att sourse first var att rekomendera.vann tydligen med hästlängder ljudmässigt.sen trodde jag att tjaffset linn vs alla andra märken var över men tydligen inte!!!Det är inte så att man kan koppla ihop det faktum att du äger produkter från Linn med den idén?
Ok, hmm, nä, jag vet inte ens hur jag ska angripa det hela.
Postad 26 January 2009 - 19:04
Postad 26 January 2009 - 19:18
För mig som inte är så insatt i allt, vad är det som är så konstigt med detta? Jag tycker att det känns väldigt rimligt i varje fall.den hemliga mineralsandsblandning som också återfinns i hifi-mössen. Där hifi-mössen suger upp rörelseenergi
Postad 26 January 2009 - 19:21
Postad 26 January 2009 - 19:28
ja vilken underbar värld det skulle vara!!Den diskussionen lär aldrig dö så länge det finns några konkurrenter till Linn överhuvudtaget.
Postad 26 January 2009 - 19:38
Däremot delar jag inte alls tanken på att källan skall tillåtas stå för större delen av budgeten. Där har jag helt klart en speakers first-filosofi. D.v.s högtalarna kommer först i anläggningen och när de är valda väljer man förstärkare och signalkälla. Dessa komponenter provas då ut tillsammans med högtalarna och helst i det rum de skall användas i.
Jag har alltså inget emot konceptet "source first" men delar inte den praktiska konsekvensen av det, d.v.s en variant där signalkällan t.ex står för 50-60% av budgeten och högtalare samt förstärkare står för resten. Då får man ett omatchat system åt andra hållet.
När det gäller Linn har jag en avslappnad attityd och då jag inte provat deras produkter kan jag inte uttala mig om hur de låter. Däremot vet jag att jag gillar brittiska förstärkare skarpt (OK, Linn är skotskt men samma ö i.a.f). Personligen anser jag att russinen i kakan går att få med svenska högtalare, brittiska förstärkare samt japanska signalkällor.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 26 January 2009 - 19:42.
Postad 26 January 2009 - 19:39
Hifimusen har en konkurrent med
![]()
https://www.minhembi...mp;hl=romantisk
Har missat denna tråd, Klockrent ! LOL
Postad 26 January 2009 - 19:44
Postad 26 January 2009 - 20:27
svar ja,jag äger linn produkter och source first principen är nåt jag tror på!har även själv gjort tester hos olika handlare men även hemma med produkter från olika tillverkare.samt olika prisklasser.i dessa tester har det framkommit att i samtliga fall låter det bäst där det är mest krut i källan.i tidningen hifimusik gjorde dom även det här testet för en tid sedan och där kom dom fram till att sourse first var att rekomendera.vann tydligen med hästlängder ljudmässigt.sen trodde jag att tjaffset linn vs alla andra märken var över men tydligen inte!!!
Jag ber om ursäkt om du blev arg över att jag nämnde företaget, men det visade sig ju inte vara en ogrundad spekulation om varför du är så övertygad om att källan är det absolut viktigaste i anläggningen.
Vad tycker du låter mest olika: cd-spelare (av olika märken och prisklass) eller högtalare (av olika märken och prisklass?).
Självklart måste källan göra sitt jobb, annars är det inte lönt att lyssna.
När det gäller source first kan jag ha en förståelse för grundtanken. Jag delar den så långt att signalkällan bör vara matchad mot resten av anläggningen. Detta då resten av systemet bör ha något bra att arbeta med.
Däremot delar jag inte alls tanken på att källan skall tillåtas stå för större delen av budgeten. Där har jag helt klart en speakers first-filosofi. D.v.s högtalarna kommer först i anläggningen och när de är valda väljer man förstärkare och signalkälla. Dessa komponenter provas då ut tillsammans med högtalarna och helst i det rum de skall användas i.
Jag har alltså inget emot konceptet "source first" men delar inte den praktiska konsekvensen av det, d.v.s en variant där signalkällan t.ex står för 50-60% av budgeten och högtalare samt förstärkare står för resten. Då får man ett omatchat system åt andra hållet.
När det gäller Linn har jag en avslappnad attityd och då jag inte provat deras produkter kan jag inte uttala mig om hur de låter. Däremot vet jag att jag gillar brittiska förstärkare skarpt (OK, Linn är skotskt men samma ö i.a.f). Personligen anser jag att russinen i kakan går att få med svenska högtalare, brittiska förstärkare samt japanska signalkällor.
Oj, jag håller med om alltihopa minsann. Ofta har man mer gemensamt i sina värderingar än man kanske trodde från början.
Postad 26 January 2009 - 21:07
Jag tror anledningen är att de flesta aldrig ens har hört ett rum som har akustiska åtgärder.
Det behöver man nästan göra för att förstå hur stor skillnad det gör.
Sen behöver man inte ha ett rum som ser för jävligt ut, även små saker göra stora saker för ljudet som man kan se i Ageves tråd.
Problemet kan ju dock vara att man inte vet vad som behöver göras, och där kan man ju kanske ta hjälp av någon som vet.
Å andra sidan slutar det ändå alltid med ens personliga smak. Jag lyssnade på väldigt dyra Focal högtalare i ett så perfekt ljudbehandlat rum man kan hitta, hos Audioconcept:
http://www.euphonia-.../concept158.JPG
Varken jag eller min kompis tyckte om det alls, lät hårt, lite vasst och påträngande, samtidigt som basen var väldigt tunn.
Skulle blivit sjukt besviken om jag lagt 500 000kr på att behandla ett rum och det slutade med att det lät som det gjorde där.. ..men vad vet jag, man kanske vänjer om sig.
Postad 26 January 2009 - 21:18
Å andra sidan slutar det ändå alltid med ens personliga smak. Jag lyssnade på väldigt dyra Focal högtalare i ett så perfekt ljudbehandlat rum man kan hitta, hos Audioconcept:
http://www.euphonia-.../concept158.JPG
Varken jag eller min kompis tyckte om det alls, lät hårt, lite vasst och påträngande, samtidigt som basen var väldigt tunn.
Skulle blivit sjukt besviken om jag lagt 500 000kr på att behandla ett rum och det slutade med att det lät som det gjorde där.. ..men vad vet jag, man kanske vänjer om sig.
Yup och bättre än det man gillar blir det aldrig
Postad 26 January 2009 - 21:25
bra fråga shifts ang vilken som låter mest olika cd eller högtalare!när det gäller olika ljud är det nog högtalare men det betyder inte att olika alltid låter bra.. stor del av mitt hifi intresse är att testa så mycket som möjligt ofta låna hem olika komponenter från olika handlare,på så vis tror jag man kan få ut så mycket som möjligt av en viss budget.allt låter annorlunda hemma än i butik cd spelare som högtalare.Jag ber om ursäkt om du blev arg över att jag nämnde företaget, men det visade sig ju inte vara en ogrundad spekulation om varför du är så övertygad om att källan är det absolut viktigaste i anläggningen.
Vad tycker du låter mest olika: cd-spelare (av olika märken och prisklass) eller högtalare (av olika märken och prisklass?).
Självklart måste källan göra sitt jobb, annars är det inte lönt att lyssna.
Oj, jag håller med om alltihopa minsann. Ofta har man mer gemensamt i sina värderingar än man kanske trodde från början.
Postad 26 January 2009 - 22:17
Du kanske hörde hur dom högtalarna verkligen låter.
Jag har hört ett par i28 med profundus Y-4 som basar i ett Ingvar Öhman byggd rum och det lät helt fantastiskt. Lätt det bästa jag hört med god marginal (ja, Ingvars demo rum ligger bra med).
Postad 26 January 2009 - 22:34
Du kanske hörde hur dom högtalarna verkligen låter.
Jag har hört ett par i28 med profundus Y-4 som basar i ett Ingvar Öhman byggd rum och det lät helt fantastiskt. Lätt det bästa jag hört med god marginal (ja, Ingvars demo rum ligger bra med).
Jag hörde hur högtalarna låter i ett sådant rum.. ..uppenbarligen var det rummet jag inte gillade, eftersom jag gillar högtalarna.
Postad 26 January 2009 - 22:38
Hur vet du att du gillar högtalarna?Jag hörde hur högtalarna låter i ett sådant rum.. ..uppenbarligen var det rummet jag inte gillade, eftersom jag gillar högtalarna.
MVH
/Chuck
Postad 26 January 2009 - 22:46
Jag håller med. Med en akustiklösning där ljudet diffuseras tillbaks till rummet ställs det nog högre krav på högtalarna än i ett rum där mycket (o)ljud dämpas bort.Du kanske hörde hur dom högtalarna verkligen låter.
Postad 26 January 2009 - 23:11
Jag hörde hur högtalarna låter i ett sådant rum.. ..uppenbarligen var det rummet jag inte gillade, eftersom jag gillar högtalarna.
Gillar du dom för dom är snygga, dyra eller vad menar du? Som Patrik säger, om du har ett rum som inte stör ljudet som kommer från högtalaren så är det ju högtalarna du lyssnar på, inte högtalarna + rummets förstörande problem.
Postad 26 January 2009 - 23:26
Nu är jag inte riktigt säker på vad du menar att jag menar...Gillar du dom för dom är snygga, dyra eller vad menar du? Som Patrik säger, om du har ett rum som inte stör ljudet som kommer från högtalaren så är det ju högtalarna du lyssnar på, inte högtalarna + rummets förstörande problem.
Vad skulle vara ett rum som stör ljudet från högtalaren? Eller rummets förstörande problem?
Det jag ville jag få fram var att de olika akustikprinciperna kanske ställer olika krav på utrustningen.
Postad 26 January 2009 - 23:30
Postad 26 January 2009 - 23:39
Ok, men nu kanske jag förstår digDå måste jag missuppfattat dig. Det jag menade var, är det ett rum som inte påverkar med massa resonanser och ger klangliga färgningar så hör man ju hur högtalarna verkligen låter.
Postad 27 January 2009 - 00:05
Man kan ju lämna tillbaks dem gratis eller kunde iaf göra det när jag beställde mina.
Jag köpte hem 2 maxi och 3 midi samt ett AC wraps och testade på vinst och förlust.
Har Ni gjort detta?
Om Ni inte provat dem hemma i hemmiljö på Er egen anläggning där Ni vet exakt hur det låter så bör Ni inte uttala Er då det är inget annat än gissningar och dessutom dåliga då Ni skriver att mössen bara innehåller sand. Så är det inte.
Gör det skillnad, ja det tycker jag. Om jag tycker det gör skillnad så GÖR det faktiskt det enligt mig, är det rätt eller fel? Vem kan bedöma det?
Jag har iaf testat mössen hemma och har dem kvar ett bra tag senare, Har Ni haft dem hemma eller är det bara kategoriskt skitsnack som har blivit så vanligt på minhembio på senare tid?
Kan vi snart skippa skitsnacket?
no_bullshit.jpg 41.46K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered973, 27 January 2009 - 00:09.
Postad 27 January 2009 - 00:19
Men om dom nu missat den rätt kritiska detaljen så är det ju bra att det finns hjälpmedel
Postad 27 January 2009 - 00:48
Om Ni inte provat dem hemma i hemmiljö på Er egen anläggning där Ni vet exakt hur det låter så bör Ni inte uttala Er då det är inget annat än gissningar och dessutom dåliga då Ni skriver att mössen bara innehåller sand. Så är det inte.
Om jag påstår att rysk luft som jag köper i påsar gör att ljudet låter mer korrekt och bra, så måste man testa det för avfärda det? Eller räcker det att ha lite hum om hur saker funkar?
Hur många använder fortfarande den gröna pennan? Den gjorde jäkligt stor skillnad, enligt vissa, förr. Men inte nu längre?
Postad 27 January 2009 - 02:06
Har sagt det innan men säger det igen. Förr eller senare dyker det upp guldpläterade WLAN-antenner, Air improver på sprayburk, som förbättrar transparensen i ljudet osv. Tweakarna hittar nya marknader efterhand som gamla försvinner.
Redigerat av Ageve, 27 January 2009 - 02:15.
Postad 27 January 2009 - 08:04
Hur många av de som totalsågar mössen har köpt hem ett par och testat dem?
Man kan ju lämna tillbaks dem gratis eller kunde iaf göra det när jag beställde mina.
Jag köpte hem 2 maxi och 3 midi samt ett AC wraps och testade på vinst och förlust.
Har Ni gjort detta?
Gör det skillnad, ja det tycker jag. Om jag tycker det gör skillnad så GÖR det faktiskt det enligt mig, är det rätt eller fel? Vem kan bedöma det?
Jag har iaf testat mössen hemma och har dem kvar ett bra tag senare, Har Ni haft dem hemma eller är det bara kategoriskt skitsnack som har blivit så vanligt på minhembio på senare tid?
Kan vi snart skippa skitsnacket?no_bullshit.jpg 41.46K 0 Antal nerladdningar
Om nu mössen påverkar ljudet. Så går ni väl ifrån vad tillverkaren tänkte att högtalarna skulle låta? Annars hade dom väl byggt in dom där mössen från början?
Postad 27 January 2009 - 12:17
Postad 27 January 2009 - 12:25
Om jag påstår att rysk luft som jag köper i påsar gör att ljudet låter mer korrekt och bra, så måste man testa det för avfärda det? Eller räcker det att ha lite hum om hur saker funkar?
Hur många använder fortfarande den gröna pennan? Den gjorde jäkligt stor skillnad, enligt vissa, förr. Men inte nu längre?
Seriöst hur gammal är du?
Detta är något av det mest löjliga jag hört, och jag har hört mycket.
Om nu mössen påverkar ljudet. Så går ni väl ifrån vad tillverkaren tänkte att högtalarna skulle låta? Annars hade dom väl byggt in dom där mössen från början?
DETTA är däremot en bra och relevant kritik som man kan ställa.
Ett teoretiskt svar som är en ren gissning eftersom jag inte är tillverkaren eller kopplad till denna borde vara att dels är en högtalare full av kompromisser och därmed kommer denna saken att reda upp på dessa till en viss gräns som stagning skärmning osv vad man nu vill skriva där. Dels så kan man också skriva att utvecklingen inom strålning och dämpning gått vidare och det därmed kommit produkter som kan till viss del reda upp en del tillkortakommanden som en del högtalare har på den redan existerande marknaden. Jag tror en del på vidareutvecklingen eftersom Entreq Nu släppt högtalarkablar och jag tror nätkablar med.
Sen har de en bra policy som gör att man kan (vid mitt köptillfälle) testa dem hemma i min miljö och avgöra själv OM det gör någon skillnad. Vilket är bra då är det bara att testa gratis. Ingen tvingas att köpa men man skall ha ett öppen sinne.
Så ser jag det, det behöver inte vara så DU ser det och det är helt OK bara det inte kommer uttalanden från sandlådan som Rysk luft. Det är bara ignorant beteende.
Redigerat av Unregistered973, 27 January 2009 - 12:33.
Postad 27 January 2009 - 12:38
Så ser jag det, det behöver inte vara så DU ser det och det är helt OK bara det inte kommer uttalanden från sandlådan som Rysk luft. Det är bara ignorant beteende.
Tycker han har en poäng... Att rysk luft skulle göra skillnad är faktiskt mer troligt än att att den gröna färgen (eller slipade kanterna) göra skillnad. En annan sammansättning av luft kan teoretiskt sett påverka ljudvågorna, men grön färg kommer inte ändra en bitperfekt digital ström det minsta försummbara lilla.
Postad 27 January 2009 - 13:09
Postad 27 January 2009 - 13:17
Seriöst hur gammal är du?
Detta är något av det mest löjliga jag hört, och jag har hört mycket.
Vad har åldern med saken att göra? Jag är 34 år.
Om detta var det löjligaste så har du inte läst mycket hifi, där man påstår enorma skillnader med kablar, gröna pennor och hifimöss på högtalarna. Det är löjligt.
Postad 27 January 2009 - 13:18
Redigerat av jonasprivate, 27 January 2009 - 13:19.
Postad 27 January 2009 - 16:34
Först och främst så håller jag med den som sa ungefär: "din subjektiva upplevelse kan aldrig någon ta ifrån dig men det betyder inte att jag anser den objektivt riktig".Ett teoretiskt svar som är en ren gissning eftersom jag inte är tillverkaren eller kopplad till denna borde vara att dels är en högtalare full av kompromisser och därmed kommer denna saken att reda upp på dessa till en viss gräns som stagning skärmning osv vad man nu vill skriva där. Dels så kan man också skriva att utvecklingen inom strålning och dämpning gått vidare och det därmed kommit produkter som kan till viss del reda upp en del tillkortakommanden som en del högtalare har på den redan existerande marknaden. Jag tror en del på vidareutvecklingen eftersom Entreq Nu släppt högtalarkablar och jag tror nätkablar med.
En grej som jag mer och mer blir förundrad över är varför tweaks av denna typ alltid upplevs som en förbättring. Om nu metallblandningen i mössen skapar någon slags magnetisk strålning eller vad det nu är de skall göra, som ger någon slags ljudlig påverkan (mätbar?), varför blir den då alltid till det bättre? Vad är det som gör att det inte lika gärna blir sämre?
Det gäller kanske i ännu större grad samma företags AC Wraps (kabelbandage). De rekommenderar t.ex. att dessa skall sättas i vardera änden (högtalaren / förstärkare) men fantastiskt nog även mitt på högtalarkabeln. Kan alltså vara ett par meter av kabeln som inte är täckt men mitt på så bryr man sig om ca två decimeter.
Detta finner jag oerhört beynnerligt. Bandagen är uppbyggda med varannat fack med hemlig blandning och varannat med metallstavar. Om man nu menar att den påstådda magnetiska eller avskärmande (eller vad det nu är) effekten går att precisera (mitt på kabeln skall det vara) hur kan man sedan då snurra ihop dessa bandage? Om det nu är en sådan riktad effekt och att det är noga med att det är varannat fack vad händer då om man överlappar dessa genom att snurra den runt kabeln? Jag tycker det låter hokus pokus lång väg...
Hifi&Musik är väl de som är mästare på att alltid höra förbättringar.
HifiMöss: "lugnare och bättre definition och skärpa".
Bandage: "Basen stramare och kraftfullare. Stadigare stereoperspektiv. Uppstädad ljudbild. Klarare separation. Tydligare sammanhållning".
Antistatborste 1000 kr (till högtalarkonerna bl.a.): "Klarare och mer detaljerat ljud med naturligare klangfärger".
Stillpoints (Apparatfötter) 2000 kr st!: "Mer transparent ljud" Mer kontroll över hela registret. Lenare och renare. Ökade detaljer och dynamik".
Soundcare Superspikes Titanium (nu Titan istället för stål) 1500 kr st!: "Titanet ger varmare klang. Större instrumentkropp. Luftigare med mer exakt placering av musikerna"
mm, mm, mm, mm, mm,...
Om alla tweaks nu påverkar - varför aldrig till det sämre????
Det är ju bra men det gör inte produkten mindre bluffaktig (om det nu är så). Många företag som utnyttjar det motstånd som finns hos många att skicka tillbaka (orkar inte bry sig, vill inte vara till besvär, etc...).Sen har de en bra policy som gör att man kan (vid mitt köptillfälle) testa dem hemma i min miljö och avgöra själv OM det gör någon skillnad. Vilket är bra då är det bara att testa gratis. .
Du har aldrig funderat på att utmana ditt öppna sinne med ett blindtest av mössen?Ingen tvingas att köpa men man skall ha ett öppen sinne
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 27 January 2009 - 18:19.
Postad 27 January 2009 - 17:24
Tycker han har en poäng... Att rysk luft skulle göra skillnad är faktiskt mer troligt än att att den gröna färgen (eller slipade kanterna) göra skillnad. En annan sammansättning av luft kan teoretiskt sett påverka ljudvågorna, men grön färg kommer inte ändra en bitperfekt digital ström det minsta försummbara lilla.
Slipa kanterna... till vadå ? cd skivorna ? detta är ju ett gammalt fint knep från allas vår egen Svalander...
Postad 27 January 2009 - 17:27
Hehe. Anuettnick! Det var som rackarn. 2x alterego för gamla nin! I samma tråd. Ja hjälp. Det roligaste blir när du kommer att citera och hålla med dig själv.
Om det är nån som snackar i nattmössan så är det du. Inte meningen att göra dig nervös. Men du får faktiskt skylla dig själv om du har så taskig människosyn.
Postad 27 January 2009 - 20:28
Lösningen är förstås ett vardagsrum som är snyggt och ett hebmbiorum/lyssningsrum som är akustiskt optimerat med proffessionell hjälp. Men det kräver en del resurser så klart.
Redigerat av hassesolo, 27 January 2009 - 20:29.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
19 bilder
43 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?