Blir nog till att spela lite till ikväll
Postad 13 July 2009 - 15:50
Blir nog till att spela lite till ikväll
Postad 13 July 2009 - 15:52
Det går, men det är lite småsaker som förstör kompisspelandet. Blir du inbjuden av en kompis hamnar du ibland i fel lag och även om du hamnar rätt kan det vara problem att spela i samma squad som din kompis. I BF2 fick man själv välja vilken squad man ville hoppa in i, men det går tydligen inte i 1943. Önskar att de behöll det systemet, men med lite tur kanske det fixas i en framtida uppdatering.Hur är det att spela tillsammans förresten, går det och blir det roligare? Skulle vara skitkul att prova då jag inte lirat ihop med några online öht, mitt psn-ID är "oosen", adda gärna, har headset
Många gånger är det också strul med mikrofonljudet som hackar och försvinner ibland.
Det är synd också att man inte kan ha ett klannamn framför sitt användarnamn. Jag känner visserligen till de flesta MHB:are, men det hade ju ökat lagkänslan med ett MHB framför namnet.
Äh, jag ska inte gnälla för mycket. Gillar spelet som fan och 120 spänn är ju rena kapet för all den underhållning man bjuds på.
Personligen trivs jag bäst i luften och jag tycker, till skillnad från andra här, att det är relativt enkelt att flyga planen. Att träffa rätt med bomberna och att undvika att bli nedskjuten är dock en annan femma...
Stridsvagnarna är också roliga, men de är lite småjobbiga att köra och som tidigare nämnts är vapnen något ineffektiva. Det kanske bara inträffar när jag drar fram med en stridsvagn, men det dyker nästan alltid upp en 2-3 gubbar med raketgevär som skjuter ned mig på nolltid. Bättre då att ligga på en kulle och snipra ned de små liven med välriktade headshots.
Vi syns på slagfältet ikväll!
Redigerat av Unregisteredcc23e210, 13 July 2009 - 15:55.
Postad 13 July 2009 - 16:16
Två flygplan möts. Ligger i linje med varann. Skjuter samtidigt. Ett plan ingen skada. Det andra bye bye.
Samma skit med att beskjuta en kulle med kanonader av pansarskott & allt vad det heter. En ensam soldat står glatt kvar på kullen & gör moonwalk.
Så hädanefter ger jag fan i allt vad pansarvagnar & jeepar heter. Tacka vet jag rifleman.
Postad 13 July 2009 - 17:10
Postad 13 July 2009 - 17:15
Vad jag ogillar det här jäkla lottot om vem som går vinnande ur en strid. Det är att göra det enkelt för sig (spelskaparna that is).
Två flygplan möts. Ligger i linje med varann. Skjuter samtidigt. Ett plan ingen skada. Det andra bye bye.
Samma skit med att beskjuta en kulle med kanonader av pansarskott & allt vad det heter. En ensam soldat står glatt kvar på kullen & gör moonwalk.
Så hädanefter ger jag fan i allt vad pansarvagnar & jeepar heter. Tacka vet jag rifleman.
Mhm, spelet är frustrerande ibland men det är grymt roligt när det går bra
Postad 13 July 2009 - 18:09
Mhm, spelet är frustrerande ibland men det är grymt roligt när det går bra
, och ja rifleman är det enda rätta att spela
Sant, rifleman är kung!
Postad 13 July 2009 - 18:16
Jag såg att det går att ställa in om ens squad ska vara publik eller private. Det kanske löser problemen vissa har, eller?
nopp gör ju inte det
Postad 13 July 2009 - 18:22
Postad 13 July 2009 - 18:23
Postad 13 July 2009 - 18:47
En pilgranat är inte så jäkla effektiv när den träffar sand, nu sprängs dock väggar och skit av den så hur de tänkt vet jag inte. Hade vart bättre att kunna välja ammo själv.
Postad 13 July 2009 - 19:36
Postad 13 July 2009 - 20:14
Postad 13 July 2009 - 20:49
* Bomber ska ge skada/döda även om man inte lyckas med direktträff. Vilket borde vara självklart. Händer ofta att en bomb landar framför fötterna utan att man tar skada.
* Kulsprutorna borde ge mer skada. Man ska inte behöva tömma 2-3 mag för att få död på snubben.
* Skjuter man med pansarvagn ska det inte behövas direktträff på fotsoldater.
* Det ska inte heller behövas 3-4 pansarskott för att ta ut en p-vagn.
* Samma gäller snipern som verkar kräva headshot för att få en kill. "Missar" man med första skottet tar det
en kvart att ladda & då är fienden redan borta. Allt ovan midjan borde räcka.
* Melee/kniv känns något luddig. Mer kräm på den tack.
* Sjävklart ska mickarna fixas. Så även private match. Tar 100 år att invända folk. Sänk kravet på antal deltagare.
* Befinner man sig i en bunker när bomberna börjar falla borde det räcka för nån form av skydd.
* Jeeparna behöver mer kraft för att orka upp för backarna.
* Få bort lagget oxå, såklart.
* Vore smidigt om man kunde krypa oxå. Jäklars svårt att gömma sig när kulorna viner.
* Möjlighet att fixa sönderbombade broar.
* Vore kul med fler banor, spelsätt & vapen. Men det kanske är för mkt att önska från ett 120-kronorsspel
Har jag glömt nått?
Postad 13 July 2009 - 21:12
* Samma gäller snipern som verkar kräva headshot för att få en kill. "Missar" man med första skottet tar det
en kvart att ladda & då är fienden redan borta. Allt ovan midjan borde räcka.
Postad 13 July 2009 - 21:37
Aldrig, finns redan för många som sitter och campar genom hela games, om man skulle dö lättare än nu skulle spelet bli väldigt mycket mer frustrerande.
håller verkligen inte med och skulle snipern ge mer skada så skulle snipersarna förmodligen röra sig mer oxå. som det är nu så så skjuter man ett skott å hoppas på att han redan är skadad eller så skjuter man å hoppas på att han inte hunnit runt hörnet innan man laddat klart
Postad 13 July 2009 - 21:58
håller verkligen inte med och skulle snipern ge mer skada så skulle snipersarna förmodligen röra sig mer oxå. som det är nu så så skjuter man ett skott å hoppas på att han redan är skadad eller så skjuter man å hoppas på att han inte hunnit runt hörnet innan man laddat klart
Postad 13 July 2009 - 22:25
Spelade lite mer seriöst med squad ikväll (Gavva, SonTrax och ytterligare en som jag inte vet vem det var) och det var riktigt roligt. Oerhört skönt att veta att man hela tiden har täckning, vilket man ju aldrig har när man spelar Quick Game.
Går fort upp mot 43 miljoner oxå. Från min första till andra spelomgång gick antalet kills från 70 000 till 17 miljoner
Postad 13 July 2009 - 22:43
Postad 13 July 2009 - 23:03
Man bör helt enkelt dö lättare i detta spel, blir för orealistiskt och fjantigt när hela jäkla biorummet skakar av tex. en bomb från ovan som inte ens skadar en när man står en meter bredvid nerslag...
En massa ljud som säger "BOOOOOM!!!" medans effekten säger "piff..."...
Detta i kombination med CoD4/5 skulle kunna bli svinit kul..
Redigerat av Dr. Death, 13 July 2009 - 23:04.
Postad 14 July 2009 - 08:06
Lägg till mig, PSN, christofferdotte
Postad 14 July 2009 - 12:25
Man börjar väl inte om från början varje dag???
Postad 14 July 2009 - 12:43
i BF2(pc) så har man splashdamage,så där behöver man inte HS med p-vagnen för att någon ska dö..men annars är spelet långt ifrån perfekt.Hur funkar allt detta i "riktiga" BF? Lika fånigt?
Postad 14 July 2009 - 12:48
skumt, alla mina awards och poäng som jag drog in igår va borta idag?
Man börjar väl inte om från början varje dag???
OfficialBF1943 Servers are back up, stats sometimes take a bit longer to reappear.
Källa
Postad 14 July 2009 - 13:39
Redigerat av frass3, 14 July 2009 - 14:02.
Postad 14 July 2009 - 16:28
Postad 14 July 2009 - 16:31
Postad 14 July 2009 - 17:01
... i ett spel du inte gillar?
Jag är ett flockdjur... spelar det som andra spelar.. gillar inte att spela själv..
Så jag måste ju öva så jag kan hålla upp med de som har spelat detta spel en vecka nu.
Postad 14 July 2009 - 17:13
Postad 14 July 2009 - 17:31
Postad 14 July 2009 - 17:59
Det är inte ditt headset det är fel på utan spelet som buggar... så ibland hör man varandra och ibland inte, lite lotto över det hela
ja verkligen lotto då chansen är väldigt liten att den du hör hör dig eller tvärt om
Postad 14 July 2009 - 18:34
I'm impressed. Jag kommer att få kämpa för att få 23-1.Jag är ett flockdjur... spelar det som andra spelar.. gillar inte att spela själv..
Håller med i övrigt. Sällan sällan jag spelar spel ensam. Halva nöjet är ju att "umgås" med andra goa nördar
Postad 14 July 2009 - 20:26
Mitt nick är för övrigt cwolf123 så ni kan ju vara snälla mot mig om vi möts
Postad 15 July 2009 - 06:05
drog nyss en 23-1 runda... singelskott bössan äter ju upp alla, spelat mycket med g3 i cod på sistone så singelskotten sitter riktigt bra.
Jo tack,märkte det
Postad 15 July 2009 - 09:31
Jo tack,märkte det
![]()
ja som försökte avancera och du bara satt där å sköt ner mig,jag var bara lite frustrerad då
Hihi.. dock gick det inte lika bra senare på kvällen, men endå godkänt efter 1hs spelande. Tyckte jag borde ha hamnat i samma lag som dig när jag väljer att joina dig.. tråkigt å spela i motsatta lag.
Postad 15 July 2009 - 10:01
Jag brukar ta "Join" och sen starta i öppen squad.
Ibland hamnar jag där jag vill, i samma squad som kompisen, och ibland t.o.m. i motståndarlaget
Invitesystemet verkar fungera iaf. så det lättaste är att bjuda in nån till squad, även om man är i samma lag.
Men man måste gå ur matchen innan man kan gå med i squaden man blivit inbjuden till, det stör mig.
Redigerat av JockeJ, 15 July 2009 - 10:03.
Postad 15 July 2009 - 10:38
Om någon äär sugen på ta en private match snart så bara säga till för ja har 3 till polare som är ungefär som mej i spelet så ni får en hyffsad match hehe...
adda gärna en spelgalen BF galning. Alltid lika roligt att möta MHB are ...
Postad 15 July 2009 - 10:59
Har lagt till de PSN namnen jag såg i tråden nu, säg till om ja missat er och ni vill stå med i första inlägget.
Ciao!
Postad 15 July 2009 - 13:05
för att dom inte har ett liv utanför lådan kanskehttp://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=33760
Nej, 360-spelarna kom före oss!
Postad 15 July 2009 - 13:06
Tycker att det var ganska väntat att 360 låste upp 4e banan före oss, men det spelar ju ingen större roll för vi är ju snart där oxå
Postad 15 July 2009 - 13:28
Hihi.. dock gick det inte lika bra senare på kvällen, men endå godkänt efter 1hs spelande. Tyckte jag borde ha hamnat i samma lag som dig när jag väljer att joina dig.. tråkigt å spela i motsatta lag.
det gick bra för mig fram tills du kom å hamna i andra laget,nerverna började väl spöka där
Ne det är precis som jag sagt förut,både joinandet och hedset snacket är som ett lotteri. Funkar lite som det vill.
Redigerat av hippo6, 15 July 2009 - 13:31.
Postad 15 July 2009 - 15:56
Postad 15 July 2009 - 16:25
Hej o hå!
Har lagt till de PSN namnen jag såg i tråden nu, säg till om ja missat er och ni vill stå med i första inlägget.
Ciao!
Du kan lägga till mig på listan
StatusX6
Postad 15 July 2009 - 17:18
Var tvungen att logga in på mitt USA konto för jag kommer inte in på mitt EU konto. Annars heter jag DragonPuffer på mitt EU.
Men som sagt , lägg till DragonPuffer2, vill inte spela ensamn
Postad 15 July 2009 - 22:41
Försöker spela nån timme på morgonen och nån timme på kvällen.
Postad 15 July 2009 - 22:50
PSN Id: matrixen
Postad 16 July 2009 - 09:59
Är nått extra tokigt med spelet idag eller? Spelet har låst sig totalt 3 gånger på 30 minuter. Och när det väl "fungerar" laggar det nått kopiöst.Läste att Dice skulle ha fixat alla buggar vid det här laget. Hmmmmm....
Spelade lite igår kväll och det funkade bra förutom när jag blev disconnectad mitt i en omgång. Men då var det PSN som inte ville lira längre så det kanske inte hade med EAs servrar att göra.
Hittils har BF1943 fungerat mycket bra för min del (ta i trä). Är fortfarande helt värdelös, dör väl 2-3ggr per kill, men har ändå kul. Det som jag saknar mest är nog fler banor. Skulle vara kungligt med lite dödatyskbanor från 1942 och dess expansioner.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?