Redigerat av Z-man75, 02 oktober 2009 - 20:37.
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 02 oktober 2009 - 20:34
Postad 02 oktober 2009 - 21:56
Fattar inte heller varför n900 är populärare... Sation kommer definitivt nu i oktober, men Telenors brandade Satio kanske kommer i nov/dec, dom brukar ju inte vara så snabba..
Lite snabba för N900
Maemo
Tangentbord
Ram
Rom
FM-Sändare
32gig minne
Skärmupplösning
Batteri
Infraröd port
Cpu+grafik ?
Fördel SE
Kamera kanske
Redigerat av moparman, 02 oktober 2009 - 21:57.
Postad 03 oktober 2009 - 01:26
Tycker ju inte du ska köpa Sation bara för kamerans skull, så bra är den inte om man jämför med andra, 8mpix som finns på marknaden. Pixlar är inte allt, som du säkert redan vet. Sen brukar ju jag själv inte få 200 sms om dagen, så det vet jag inte vad jag ska svara på. Ett I-landsproblem känns det som
Största anledningen egentligen till att det vattnas i munnen vad det gäller kameran är BLIXTEN och inget annat. Dagsbilder blir ju lika bra vilken kamera man än använder snudd på men en riktig Xenonblixt gör verkligen under för bilder under dåligt ljus/kvällstid...
Min Nokia 5800 och ställ den mot min gamla K800 som båda är 3.2 MP. Likvärdig bildkvalite i dagsljus men så fort ljuset blir dåligt och blixten går in så ser Nokian för jävlig ut på alla fronter. Det som är VÄLDIGT synd i sammanhanget är att Aino bara har ledlampa som blixt annars hade jag köpt den på en gång....
Postad 03 oktober 2009 - 15:50
Beställde idag en Svart satio via Mobilgiganten.se Pris 5269 kr, Mkt bra pris måste jag säga:p
Dåligt gjort! Står klart och tydligt att dom får in den 2009-10-05 så du kan igentligen ej köpa den. Sedan kostar den nu 5499 så du kommer att få betala 5499+ frakt. Läs deras regler innan. Om priserna höjs så får du betala dett nya priset om din order inte har skickats. Och med tanken på att den ej har kommit ut än så får du betala det dyra priset:( Avbokade min bestälning på U10i då den skulle kosta 3915 men idag måsta jag betala 3999 + frakt då blir summan ca 4300kr då lägger jag till 200 och hämtar den i afären samma dag den släpps:P Alla butiker vet radan vad dom ska sälja mobilerna för men Mobilgiganten ändrar deras priser hela tiden.
Aino u1i kostade igår 3915 och var ej sänkt i pris. Idag kostar den 3999 och dom påstår att dom sänkt den i pris med 250kr dom har fan höjt priset med. Så ingen sida att lita på

Postad 03 oktober 2009 - 16:02
Dutti!
![]()
Då är det ditt pris som gäller för din order! För du har säkert fått en orderbekräftelse och då får dom ej ändra priset för dej!
Läs och lär.
Priser
I priserna som är angivna i svenska kronor ingår moms med 25 % om inget annat anges. Avgift för frakt och ev postförskott tillkommer. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Mobilgiganten inte råder över, t ex väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms.
Dom vet inte vad mobilen kommer kosta då den ej har kommit ut. Dom höjde ju priset idag bara för att den blivit dyrare att köpa in och det rår inte dom för. Så då har dom rätt att höka priset på redan bekräftade bestälningar:(
Postad 03 oktober 2009 - 16:02
Dutti!
![]()
Då är det ditt pris som gäller för din order! För du har säkert fått en orderbekräftelse och då får dom ej ändra priset för dej!
Läs och lär.
Priser
I priserna som är angivna i svenska kronor ingår moms med 25 % om inget annat anges. Avgift för frakt och ev postförskott tillkommer. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Mobilgiganten inte råder över, t ex väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms.
Dom vet inte vad mobilen kommer kosta då den ej har kommit ut. Dom höjde ju priset idag bara för att den blivit dyrare att köpa in och det rår inte dom för. Så då har dom rätt att höka priset på redan bekräftade bestälningar:(
Postad 03 oktober 2009 - 17:00
Men det är ju inte Mobilgiganten som har fått ökade råvarupriser eftersom att det inte är dom som har skruvat ihop telefonen. Och jag tror nog ändå inte (även om det kan vara så) att Sonyericsson har fått högre råvarupriser just i dagarna och därför höjt priset...men jag är ej insatt i deras led så att säga. Personligen så skulle jag ju som återförsäljare vilja få ett spikat pris när jag köper in 200 st telefoner. Men men..
Och det textutdraget från mobilgiganten som postades hä, tycker jag inte kockrent säger att du får pröjsa nya priset. Så jag skulle testa att ringa till dom! Och om dom inte ger med sej så får man väl gnälla lite om dom via omdöme om återförsäljare på t.ex prisjakt

Postad 03 oktober 2009 - 17:36
Mja dom kan nog lyckas slingra sej ur det där. JO jag hade inte orkat läsa det där villkoret...var väl trött och körde dumt nog på sunt bondförnuft då jag skrev inlägget.
Men det är ju inte Mobilgiganten som har fått ökade råvarupriser eftersom att det inte är dom som har skruvat ihop telefonen. Och jag tror nog ändå inte (även om det kan vara så) att Sonyericsson har fått högre råvarupriser just i dagarna och därför höjt priset...men jag är ej insatt i deras led så att säga. Personligen så skulle jag ju som återförsäljare vilja få ett spikat pris när jag köper in 200 st telefoner. Men men..
Och det textutdraget från mobilgiganten som postades hä, tycker jag inte kockrent säger att du får pröjsa nya priset. Så jag skulle testa att ringa till dom! Och om dom inte ger med sej så får man väl gnälla lite om dom via omdöme om återförsäljare på t.ex prisjakt
Ne ioför sig:/. Ingen värkar veta vad mobilerna kommer att kosta. Dom flästa har sagt att dom kommer sälja U10i för 4500kr men dom kunde inte veta vad det exakta priset blir på dom:/ Låter som om Sonyericsson inte gått ut med vad dom vill ha för exakt priser från återförsäljarna:( U10i och U1i är dom jag tycker är skönast i handen då jag redan har fått hålla i demo lurarna. Pratade med en på Elgiganten som testat U10i, U1i och X2an säger att X2an är klockren och fri från buggar. U10i ska vara jätte bra enligt Henne med. U1i Var typ som X1an den var seg mm enligt henne. Ingen kan väll igentligen säga vad telefonerna går för då alla bara har testat prototyp telefonerna och inte den riktiga varan som kommer ut nu. Själv har jag funderingar på U10i och U1i men väntar tills elgiganten eller någon annan har dom i afären så man kan tästa och se vad dom går för. Vill inte köpa någon över nätet och sedan visar det sig att man inte gillar den. Men det lutar åt U10i då jag sms:ar mycket.
Postad 03 oktober 2009 - 18:34
Är väldigt sugen på denna lur, men kikar samtidigt på Nokias X6,a. Hur står sig dom mot varandra?
Nokian har ju 32GB inbyggt minne, medens SE känns bättre, har alltid haft SE och Nokia är inga favorit mobiler.
Ett plus är om telefonen kommer ut för höstlovet, vilket Sation verkar göra? Kommer priset ligga runt 5k eller tror ni att det kan sänkas/höjas detta år till och med?
Postad 03 oktober 2009 - 19:06
Hej, måste ge mig inte lite i disskusionen.
Är väldigt sugen på denna lur, men kikar samtidigt på Nokias X6,a. Hur står sig dom mot varandra?
Nokian har ju 32GB inbyggt minne, medens SE känns bättre, har alltid haft SE och Nokia är inga favorit mobiler.
Ett plus är om telefonen kommer ut för höstlovet, vilket Sation verkar göra? Kommer priset ligga runt 5k eller tror ni att det kan sänkas/höjas detta år till och med?
Jag skulle nog köpa en Se. Priset kommer ligga på ca 5500kr utan abunemang. Komer nog inte sjunka/höjas så mycket under den första månaden. Räknar vi på ett år kommer den nog att sjunkit 1000kr. Så priset lär ju inte sjunka fort utan några kronor då och då. Så pris mässigt så ska man köpa den innom en månad från att den kommit ut. Ta x1an den kostar ca 6000kr idag. Så den har ju inte sjunkit mycket under det året den har funnits.
Postad 04 oktober 2009 - 09:31

Cykelföretagare sedan tre dagar tillbaka. Peter Lindberg och Alf Leonardsson från Östra Göinge Cykelservice sålde begagnade cyklar på marknaden.
Postad 04 oktober 2009 - 09:50
"hej nej vi har ingen butik vi säljer hemmifrån vi skickar vi postförskott
mvh peter.Dom komemr från tilverkaren i kina samma som kommer släppas i sverige om två
veckor" Så man ska nog atkta sig för dem:P
Postad 04 oktober 2009 - 09:57
Dom komemr från tilverkaren i kina samma som kommer släppas i sverige om två
veckor
Kina? Är det model tänkt för kinesiska markanden? Enligt White Paper för Satio så kommer det en model "U1" som har följande band "UMTS HSPA 900 (Band VIII), 2100 (Band I) GSM GPRS/EDGE 850, 900, 1800, 1900 (Variant without Wi-Fi for China market)".
Postad 04 oktober 2009 - 09:57

Postad 04 oktober 2009 - 10:31
Och det där nummret som står på blocket Går inte till något datakompani utan Elmontage Hansson & Kristiansson AB.
Känns som att grabbarna grus försöker göra sig en hacka

Väntar iaf ivrigt på min svarta från Katshing! Hoppas bara att det följer med några vettiga lurar och inte dessa som finns i diverse unboxing videos på nätet!
Postad 04 oktober 2009 - 11:07
Postad 04 oktober 2009 - 11:36

Postad 04 oktober 2009 - 12:52
HBH-DS980 hade jag varit nöjd med!!
Redigerat av Z-man75, 04 oktober 2009 - 12:54.
Postad 04 oktober 2009 - 13:21
Postad 04 oktober 2009 - 15:55
/Melone
Postad 04 oktober 2009 - 17:38
På frågan om denna lur blir mindre "mekig" än X1 får man väl svara- vänta och se. Jag hoppas att den inte är behäftad med för många barnsjukdomar som flera av SE mobiler nu har varit.
Postad 04 oktober 2009 - 19:58
Lite förvirrad eftersom jag sett på flera sidor att den inte stödjer Symbian 5th edition.
Men enligt den här sidan så ska den göra det?
http://wap.my-symbia...amp;fldAuto=488
Postad 05 oktober 2009 - 09:51
Bara dom inte ändrar datum för den svarta som jag bokat!!
Redigerat av Z-man75, 05 oktober 2009 - 09:57.
Postad 05 oktober 2009 - 10:02
Va fan, nu har dom ändrat preliminärt leveransdatum till 2 NOVEMBER på den röda Sation på Katshing!!!
Bara dom inte ändrar datum för den svarta som jag bokat!!
Då blir jag ledsen....
Jag har lagt min bokning på Webhallen och där står det 12e oktober som release-datum. Hoppas att det stämmer.
Postad 05 oktober 2009 - 10:16
Postad 05 oktober 2009 - 10:22
Hoppas mobilgigantens 6 oktober kan stämma ,men då ska de nog mycket till

Postad 05 oktober 2009 - 10:26
Väldigt dåligt att butiker sätter prel lev datum, varför inte sätta "kommer snart" Har ju ändrat datum 3 ggr nu juh, jobbigt!.
Med tanke på att den officiella releasen är satt till 7e November tror jag INTE mobilgigantens datum stämmer alls!!
Postad 05 oktober 2009 - 10:42
Men mailade en kille på Sony Ericsson och fick svar för någon minut sedan, något nedkortad version:
"Vi på Sony Ericsson kan tyvärr inte säga något mer än tidigt fjärde kvartalet som förväntad release för Sony Ericsson Satio."
Postad 05 oktober 2009 - 11:33
Hej Bästa kund
Sation kommer inte att levereras idag PGA ,,,,,,,,, vi kan/får inte berätta om anledningen .
Mobilen är uppskjuten till ca 2009-10-16 , det senaste info från Sonyericsson Sverige
Men ingen i Sverige kommer att kunna leverera ut en enda mobil ( Svensk mobil ) idag .
Men som en plåster kommer vi att sänka priset till 5449:- ink moms
Med vänliga hälsningar
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Noyes.se | Daniel Starkengren | 0141-21 23 33 | [email protected] | www.noyes.se
Postad 05 oktober 2009 - 11:44
Det var väl saftigt pris på Sation på Webhallen. Men man får väl hoppas den kommer snart.
Japp... 6200 ungefär. Men jag är högt rankad i deras belöningssystem så jag ska försöka fixa ett bättre pris. Kan dom inte leverera den till ett pris som motsvarar andra butiker så kommer jag att köpa den där den är lite billigare.
Postad 05 oktober 2009 - 14:34
Redigerat av Z-man75, 05 oktober 2009 - 14:36.
Postad 05 oktober 2009 - 17:57
Kommer Coreplayer S60 3rd funka till Sation?
Lite förvirrad eftersom jag sett på flera sidor att den inte stödjer Symbian 5th edition.
Men enligt den här sidan så ska den göra det?
http://wap.my-symbia...amp;fldAuto=488
Coreplayer ska fungera utmärkt på Satio
Postad 05 oktober 2009 - 21:14
Postad 05 oktober 2009 - 21:27
Coreplayer fungerar inte till Nokia 5800 som kör s60v5 så är förvånad om det fungerar till Sation. De jobbar dock på en s60v5 version.Coreplayer ska fungera utmärkt på Satio
Finns program som gör så du kan låsa upp telefonen på det sättet du vill. T.ex genom att trycka på röd lur två gånger.Tror ni att funktionen "systemlås" finns med i denna lur? Det har jag saknat sedan min N73:a. Gött att kunna låsa telefonen för andra men själv kunna se om det ringt eller om man mottagit meddelanden.
Postad 05 oktober 2009 - 21:56
Redigerat av star trek, 05 oktober 2009 - 22:08.
Postad 05 oktober 2009 - 22:00
Redigerat av star trek, 05 oktober 2009 - 22:02.
Postad 05 oktober 2009 - 22:53
Postad 06 oktober 2009 - 08:12
Väldigt dåligt att butiker sätter prel lev datum, varför inte sätta "kommer snart" Har ju ändrat datum 3 ggr nu juh, jobbigt!.
På mobilgigantens sida står både den svarta och den röda Sation som slutsålda. Betyder detta att de skickat ut exemplar? Är det någon som fått en Satio från mobilgiganten?
Postad 06 oktober 2009 - 09:19
På mobilgigantens sida står både den svarta och den röda Sation som slutsålda. Betyder detta att de skickat ut exemplar? Är det någon som fått en Satio från mobilgiganten?
Nej har inte fått något besked ännu, Jag fick ett svar från dem igår.
Jag Hej!
Vet ni säkert att ni får in telefonen Satio nu imorgon?
Mobilgiganten Hej,
Nej det är inte säkert. Det framgår av sidan.
Konstigt att SE har tagit bort "Kommer snart stjärnan" på sation.
Jo det är lite konstigt , nästan som att den redan finns ute , Förstår inte vad som tar sån tid.
Postad 06 oktober 2009 - 09:49
Postad 06 oktober 2009 - 10:14

Postad 06 oktober 2009 - 10:24
Postad 06 oktober 2009 - 10:57
Postad 06 oktober 2009 - 11:06
Vicki: vilken butik var det?
Det är en lokal butik där jag bor, PMR Telecenter heter dom. Dom finns i Hässleholm och Kristianstad.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar