Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia N86

286 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N86 8MP 128MB RAM (Mobiltelefoner) 4 7.349998 (19) Inga priser

Postad 23 October 2009 - 10:26

jeb09
  • jeb09
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Ingen som gjort något åt slidern?

Postad 23 October 2009 - 16:32

Bure719
  • Bure719
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Ingen som gjort något åt slidern?

De enda du kan göra åt slidern är att lämna tillbaka telefonen. Om du inte vill tejpa ihop den som någon tydligen gjort, men de känns ju sådär på en ny telefon...

Postad 28 October 2009 - 12:59

hedline
  • hedline
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Min slide glappar när mobilen är i originalläget/infälld, när jag skjuter upp sliden så är den stabil utan något glapp alls. Stör mig inte det minsta

Postad 02 November 2009 - 18:51

Unregistered3de401a3
  • Unregistered3de401a3
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tjohopp funderar på om man kan lyssna på musik i bilstereon via fm sändaren samtidigt som bluetooth är igån och kopplat till ett headset för samtal.

Blir denna tele om ovanstående funkar :wub: Då jag kör lastbil och vill lyssna på min egen musik som jag har på tele inte så bra å sitta med stereo headset när man kör...

Postad 27 November 2009 - 07:39

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1309 inlägg
  • 0
Beställde en igår för 2500 med 24mån telenor 299kr - ring för allt, måste väl vara billigt!?
Vet någon om telenor har någon form av operatörslåsning? Dom har inte haft det förut iaf men säljaren påstår att telenor har det nu men den som jag köpte är inte låst..
Har en N95 nu som snart fyller 3år! har haft den till jobbet varje dag och den har aldrig krånglat, N86 verkar vara en uppgraderad N95 om jag förstått det rätt.?

Postad 27 November 2009 - 08:21

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Billigt??? Det blir ju 9600 kr totalt för en telefon man kan handla för ca 3800 utan abb. Inte billigt eller bra i mina ögon sett iaf.

Postad 27 November 2009 - 09:44

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1309 inlägg
  • 0

Billigt??? Det blir ju 9600 kr totalt för en telefon man kan handla för ca 3800 utan abb. Inte billigt eller bra i mina ögon sett iaf.

Nja, du missförstod mig lite, jag köper den kontant för 2500kr, kanske onödigt att nämna vilket abbonemang jag har då det kan missförstås..
Abbonemanget heter 299 och jag har inga fasta kostnader som jag inte får ringa för..

Någon som vet om telenor har någon låsning i sina lurar?

2500 Är väl billgt!?

Redigerat av akterspegel, 27 November 2009 - 09:45.

Postad 27 November 2009 - 12:02

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Vadå missförstå?

Telenor binder ju upp dig i 24 månader och du får samtidigt betala 2500 för luren. Så totalt kostar det dig 9600kr.

Sen ingår det prat då och sms för 299 i mån.

Enligt ditt resonemang så är ju tex en Iphone gratis då och hade varit ännu "billigare" eftersom man ibland bara betalar 1 kr i butiken men man får teckna ett abb med jättedyr månadskostnad..

För att återgå till frågan om det var billigt så hade samma lur hos katshing kostat 1900 kr vid förlängning av ditt nuvarande abb om du har Telenor idag eller 1100 kr vid nytecknande. (24 mån 299 kr telenor )

OP-låsta brukar de inte vara nuförtiden men kan skilja lite på olika modeller m.m

Postad 28 November 2009 - 00:03

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1309 inlägg
  • 0

Vadå missförstå?

Telenor binder ju upp dig i 24 månader och du får samtidigt betala 2500 för luren. Så totalt kostar det dig 9600kr.

Sen ingår det prat då och sms för 299 i mån.

Enligt ditt resonemang så är ju tex en Iphone gratis då och hade varit ännu "billigare" eftersom man ibland bara betalar 1 kr i butiken men man får teckna ett abb med jättedyr månadskostnad..

För att återgå till frågan om det var billigt så hade samma lur hos katshing kostat 1900 kr vid förlängning av ditt nuvarande abb om du har Telenor idag eller 1100 kr vid nytecknande. (24 mån 299 kr telenor )

OP-låsta brukar de inte vara nuförtiden men kan skilja lite på olika modeller m.m

1928 ska dom ha tydligen, såg inte det när jag beställde men det kan kvitta då det ändå är småpengar som skiljer!
om jag pratar för 10000kr i månaden i 24 månader har jag då betalat 24000 för telefonen?
förstår inte ditt resonemang riktigt..

är mer än nöjd ändå!!!

Postad 28 November 2009 - 09:50

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

1928 ska dom ha tydligen, såg inte det när jag beställde men det kan kvitta då det ändå är småpengar som skiljer!
om jag pratar för 10000kr i månaden i 24 månader har jag då betalat 24000 för telefonen?
förstår inte ditt resonemang riktigt..

är mer än nöjd ändå!!!

Det jag menar är ju att folk idag inte riktigt fattar vad de "köper" Oftast är det ett skapat behov och man resonerar som så att "Äh jag ringer ju ändå så mkt varje månad" trots att man kanske egentligen inte gör det.

Du frågar om du har gjort ett bra köp och man försöker svara att så är inte fallet. Man blir oftast lurad idag och det är riktigt värdelösa subventioner på nya telefoner. Förr i tiden fick man ungefär den totala abb-kostnaden i subvention och då kändes det mer intressant att binda upp sig. Tecknade du ett abb för 199 kr i 24 månader så ingick således en telefon värd ungefär 4500 kr. Nu har du tecknat ett abb som kostar dig ca 7000 kr och du har bara fått 1000 kr "rabatt" på telefonen samt att du är uppbunden i 24 månader.

Ringer man lite mindre så är det oftast smartare att köpa telefonen på räntefri avbetalning istället och sen köra ett abb med en låg fast månadskostnad. Då kan man beta av telefonen i den takt man vill och är inte lika bunden.

I ditt fall hade du kunnat gå in i en butik och köpt den, betalat 2500 kontant och sen tagit sista delen på räntefri avbetalning istället. Betalat av den i den takt du vill och låt säga att du hade kastat in en 500:ing varje månad (som i dina ögon tydligen är småpengar ändå) så hade den varit din på 3 månader.

Du hade då sluppit binda upp dig på ett jättedyrt telefonabb i 2 år och varit fri att köra vilket slags abb du vill.

Det är lite så mina tankegångar är men alla tänker vi ju olika. Ofta får man höra av vänner och bekanta som kommer med en ny Iphone eller liknande och man frågar vad den kostade så säger de, -Jag "fick" den för 1 krona på..... Och så är ju inte riktigt verkligheten i slutänden :lol:

Huvudsaken är ju att du är nöjd och det är ju bra men jag tycker fortfarande inte att du har gjort en bra affär.

Postad 28 November 2009 - 10:28

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1309 inlägg
  • 0

Det jag menar är ju att folk idag inte riktigt fattar vad de "köper" Oftast är det ett skapat behov och man resonerar som så att "Äh jag ringer ju ändå så mkt varje månad" trots att man kanske egentligen inte gör det.

Du frågar om du har gjort ett bra köp och man försöker svara att så är inte fallet. Man blir oftast lurad idag och det är riktigt värdelösa subventioner på nya telefoner. Förr i tiden fick man ungefär den totala abb-kostnaden i subvention och då kändes det mer intressant att binda upp sig. Tecknade du ett abb för 199 kr i 24 månader så ingick således en telefon värd ungefär 4500 kr. Nu har du tecknat ett abb som kostar dig ca 7000 kr och du har bara fått 1000 kr "rabatt" på telefonen samt att du är uppbunden i 24 månader.

Ringer man lite mindre så är det oftast smartare att köpa telefonen på räntefri avbetalning istället och sen köra ett abb med en låg fast månadskostnad. Då kan man beta av telefonen i den takt man vill och är inte lika bunden.

I ditt fall hade du kunnat gå in i en butik och köpt den, betalat 2500 kontant och sen tagit sista delen på räntefri avbetalning istället. Betalat av den i den takt du vill och låt säga att du hade kastat in en 500:ing varje månad (som i dina ögon tydligen är småpengar ändå) så hade den varit din på 3 månader.

Du hade då sluppit binda upp dig på ett jättedyrt telefonabb i 2 år och varit fri att köra vilket slags abb du vill.

Det är lite så mina tankegångar är men alla tänker vi ju olika. Ofta får man höra av vänner och bekanta som kommer med en ny Iphone eller liknande och man frågar vad den kostade så säger de, -Jag "fick" den för 1 krona på..... Och så är ju inte riktigt verkligheten i slutänden :lol:

Huvudsaken är ju att du är nöjd och det är ju bra men jag tycker fortfarande inte att du har gjort en bra affär.

Förstår vad du menar, stör mig också på folk som inte räknar på totalkostnaden!
Jag har haft telenor sedan dom kom med MMS, (bytte då från telia som inte kunde erbjuda det) och jag är nöjd med dom så jag kommer inte byta inom överskådlig framtid!
Har haft 199 abbonemang sedan jag skaffade N95 för snart 3 årsedan och jag brukar ringa för typ 300 i månaden, minutkostnaden har varit 69öre/min och sjunker nu till 29öre men jag tror att jag kommer att prata mer i N86 då min N95 sedan länge har haft problem med högtalaren vilket gör att det skramlar väldigt mycket i den, har därför inte pratat såmycket i den..
Att subventionerna är dåliga tycker jag är okay då det inte kostar 6kr minuten att ringa längre och 1,50 för ett SMS som det gjorde för några år sedan..

Det kanske inte blev så billigt som jag trodde man om det nu är värt något så köper jag den av en släkting som kör den hem till mig så servicenivån är hög iaf..

Köpte iaf ett 16Gb Nokia microSD för 444Kr med frakt häromdagen, det var billigt!

Postad 05 December 2009 - 18:37

hedline
  • hedline
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Köpte iaf ett 16Gb Nokia microSD för 444Kr med frakt häromdagen, det var billigt!

Var fick du tag på ett kortet för det priset?

Postad 06 December 2009 - 12:18

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1309 inlägg
  • 0

Var fick du tag på ett kortet för det priset?

http://www.mobilgiganten.com/

Edit: 2100 ger jag för N86, han prutade med sig själv..

Redigerat av akterspegel, 06 December 2009 - 12:20.

Postad 06 December 2009 - 18:09

Råkarln
  • Råkarln
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man flyttar låtar från massminnet till minneskortet?
Bilderna går ju lätt att flytta men jag hittar inget sätt att flytta låtarna.

Postad 07 December 2009 - 22:27

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1309 inlägg
  • 0
Hej!
Har fått min telofon nu och jag blir inte riktigt klok på den!
Kameran fungerar inte, bara svart i skärmen men kameramenyerna syns.
Webbläsaren rör till sidorna!

Har senaste mjukvaran (20.115)

Känner någon till felen? Orkar inte med strulande prylar nu! är fortfarande bakfull från i lördags!!

Postad 08 December 2009 - 07:50

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1309 inlägg
  • 0
Hej igen..
Någon som har någo idè om kameran?
När man ska hämta program måste man då använda OVI-store?
Hittar bara en massa skit där! hade stegräknare installerat på N-95 och saknar det programmet..

Edit: är det bara jag som håller låda här!?
Har haft kontakt med Nokia och jag ska skicka tillbaks den och hänvisa til DOA "dead on arrival" har tydligen fått ett måndagsex!
Nu kanske dom extra kronorna betalar sig!
Fick telefonen levererad till dörren igår och den blir upphämtad hemma ikväll..

Redigerat av akterspegel, 08 December 2009 - 11:55.

Postad 11 December 2009 - 21:09

sepulfreak
  • sepulfreak
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
När du öppnar linsskyddet, ser du om linsen liksom öppnar sig, kan ju vara ett mekaniskt fel där, högst osannolikt dock.
btw så klipper jag denna telefon, väntar tills mellandagarna och ser om den droppar något sen slår jag till på Mediamarkt!
Hade först tänkt vänta till nya nokian med 12 megapixel kamera, som det går en massa rykten om, men då denna sannolikt kommer vara touchscreen-modell är det helt ointressant för mig

Redigerat av sepulfreak, 11 December 2009 - 21:12.

Postad 11 December 2009 - 23:02

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1309 inlägg
  • 0

När du öppnar linsskyddet, ser du om linsen liksom öppnar sig, kan ju vara ett mekaniskt fel där, högst osannolikt dock.
btw så klipper jag denna telefon, väntar tills mellandagarna och ser om den droppar något sen slår jag till på Mediamarkt!
Hade först tänkt vänta till nya nokian med 12 megapixel kamera, som det går en massa rykten om, men då denna sannolikt kommer vara touchscreen-modell är det helt ointressant för mig

Slutaren öppnar och stänger sig utan logik, den är inlämnad sedan några dagar tillbaks, hoppas att jag får en ny snart! Tydligen kan Nokia vara lite långsamma men jag ringde inte ett samtal med den ens så jag har ju knappast slitit ut den :D
Jag hade den i en dag iaf och det intrycket jag fick var mkt bra! väldigt lik N95 fast en del snabbare, och storleksskilnaden är större än väntat, den är mycket smidigare i fickan!
Använder hörselskydd med radio på jobbet och FM-sändaren är guld värd verkar det som!! Har aldrig lyssnat på så mycket bra musik på en arbetsdag!!

Postad 11 December 2009 - 23:22

sepulfreak
  • sepulfreak
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Låter ju riktigt nice det där!

Hoppas det löser sig snabbt för din del!

Är det någon som har nån åsikt angående displayskydd som typ Invisible Shield eller liknande plastfilm, displayen på N86 är ju ändå scratch-resistant, dessutom är jag rädd för att det blir en plastig känsla på telefonen om jag lägger på något sådant. Nån med erfarenhet på just denna mobil? Är den lättrepad?

Redigerat av sepulfreak, 12 December 2009 - 11:44.

Postad 15 December 2009 - 06:52

hedline
  • hedline
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
jag tog en gaffel, försökte repa deiplayen men inget har hänt vid 3 olika tillfällen, man får väl lita på Nokia att displayen är anti-repbar:D

Postad 15 December 2009 - 23:32

sepulfreak
  • sepulfreak
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Hahahaha tack för den!

Postad 15 December 2009 - 23:38

Cobolten
  • Cobolten
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Nu har jag inte orkat lusläsa precis alla sidor i tråden men:
Är det bara jag som fortfarande har problem med FM sändaren trots att senaste mjukvaran är inlagd?

Den fungerade första dagarna men nu händer följande;

Det går att starta sändningen, men den verkar inte synca ordentligt med musikspelaren eftersom det piper regelbundet (på samma sätt som när man inte starta något ljudspår).

Postad 17 December 2009 - 20:04

Råkarln
  • Råkarln
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Nån som vet vad den nya uppdateringen Python som släpptes idag innehåller?
Uppdaterade min men jag märker då ingen skillnad alls.

Postad 18 December 2009 - 13:38

Patrik Li
  • Patrik Li
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Är det bara jag som fortfarande har problem med FM sändaren trots att senaste mjukvaran är inlagd?

Det går att starta sändningen, men den verkar inte synca ordentligt med musikspelaren eftersom det piper regelbundet (på samma sätt som när man inte starta något ljudspår).

Jag har inte upplevt några problem med min, har dock ingen aning om vilken firmware jag sitter på..

Hur upplever ni andra batteritiden? det är nog det enda negativa med den här luren tycker jag, den laddas varje eller varannan dag nästan och då har jag ändå börjat stänga av telefonen på nätterna för att spara batteri vilket är katastrofalt dåligt..

Postad 18 December 2009 - 15:27

Cobolten
  • Cobolten
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Jag har inte upplevt några problem med min, har dock ingen aning om vilken firmware jag sitter på..

Hur upplever ni andra batteritiden? det är nog det enda negativa med den här luren tycker jag, den laddas varje eller varannan dag nästan och då har jag ändå börjat stänga av telefonen på nätterna för att spara batteri vilket är katastrofalt dåligt..

Min håller nog ca 3 dagar (ej avstängd på natten). Ringer visserligen inte så mycket, men lyssnar på en del musik.

Postad 19 December 2009 - 17:55

Råkarln
  • Råkarln
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Min håller 4 dagar, den är på dygnet runt. Surfar och lyssnar på musik rätt ofta.

Postad 21 December 2009 - 21:24

craizy
  • craizy
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Min håller väl 2-3 dagar, använder den då ganska mycket.

Jag har en annan fråga, är det någon som vet någon bra videospelare som spelar t.ex. avi-filer? Har kollat på coreplayer men den kostar pengar om man inte hackar telefonen, någon som har gjort det?

Postad 29 December 2009 - 17:00

Patrik Li
  • Patrik Li
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
2-3 dagar håller batteriet nu, antar att det var för att telefonen var ny plus att man lekte ganska mycket med den då så det är väl ganska godkänt med tanke på att telefonen används rätt mycket...

Postad 30 December 2009 - 23:12

Cederith
  • Cederith
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Jag har exakt samma problem som du med fm-sändaren. Det fungerade i ca 2 dagar och nu går det inte att spela upp någonting längre. Läste på kommentarerna på prisjakt att det var någon som skrev att om man ändrade menyns utseende så slutade fm-sändaren att fungera.

Jag har inte gjort någon återställning än, hoppades på att det skulle finnas någon enkel fix någonstans. Det är möjligt att en återställning skulle lösa problemen.

Postad 15 January 2010 - 00:34

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1309 inlägg
  • 0
Behöver ett snabbt svar på en fråga.
Har köpt en USB adapter som jag tänkte ha som universlladdare til bla N86´an men den börjar aldrig ladda när jag pluggar i den..
Vad är fel?
Har prövat med flera varianter av trafosar med samma resultat!
Har även prövat med PS3 handkontroller och dom laddar inte heller!

Postad 19 January 2010 - 14:12

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Hej. Igår lades den senaste mjukvaran ut. Den heter 21.006. Bara tryck ¤#0000# och kolla efter uppdateringar där.. Tror inte den släppts via pc-suite än.. Bra mycket snabbare menyer... Men det är en liten uppdatering de släpper... Borde komma en större senare..

Postad 22 January 2010 - 17:10

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Edit: dubbelpost

Redigerat av big_swede70, 23 January 2010 - 10:25.

Postad 22 January 2010 - 17:18

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Nokia släppte gratis navigering å trafikinfo på alla sina mobiler. Man kan redan nu ta ner för N86. Välj bara modellen E72 så funkar det kanon..
Vill man vänta så kommer ju gratisversionen till N86 nokia maps inom några v men det finns ju eg ingen anledning vänta ju..
Gott mos

Länk:
http://maps.nokia.co...loads#/default/

Tips: ladda ner sis-filen till datorn först, använd inte funtionen där du skall ange mobilnr...funkar ej
Glöm sen ej att uppdatera kartorna med Nokia maploader efter installationen, den finns ladda ner på samma sida lite längre ner

Redigerat av big_swede70, 23 January 2010 - 10:30.

Postad 27 January 2010 - 21:37

Cobolten
  • Cobolten
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som tycker att samtalsljudet är lite väl mörkt/dovt/basigt ?

Om jag tar min N95 som referens så har den mycket klarare ljud med betydligt mer diskant.

Antar att det inte finns någon equalizer för detta? :D

Postad 28 January 2010 - 07:48

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Fick mail ang ny mjukvara till n86 häromdagen. Någon som uppdaterat och testat?

Antar att det är med fri navigation m.m

Har inte min kvar men far har sin n86 och jag vill ju inte göra som sist då telefonen stendog när man körde uppdateringen. Tänkte se om någon annan vågar prova först innan han ev blir av med luren i 2 veckor igen :D

Postad 28 January 2010 - 08:31

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1309 inlägg
  • 0

Fick mail ang ny mjukvara till n86 häromdagen. Någon som uppdaterat och testat? Antar att det är med fri navigation m.m Har inte min kvar men far har sin n86 och jag vill ju inte göra som sist då telefonen stendog när man körde uppdateringen. Tänkte se om någon annan vågar prova först innan han ev blir av med luren i 2 veckor igen :D

jag uppdaterade min för ett litet tag sedan till 21.006. Har fått många medelanden efter det utav nokia om att det finns en ny mjukvara tillgänglig, syftar dom på 21.006 då eller?
Uppdateringen gick bra för mig iaf. Fick inte gratis navigation men jag följde tipset ovan med lyckat resultat. Har inte märkt någon stor skillnad efter uppdateringen. Man kan zooma i webbläsaren innan den laddat klart sidan nu, det gick inte förut.. Nu använder jag inte original webbläsare längre men jag har testat iaf.

Postad 28 January 2010 - 11:10

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

jag uppdaterade min för ett litet tag sedan till 21.006. Har fått många medelanden efter det utav nokia om att det finns en ny mjukvara tillgänglig, syftar dom på 21.006 då eller?
Uppdateringen gick bra för mig iaf. Fick inte gratis navigation men jag följde tipset ovan med lyckat resultat. Har inte märkt någon stor skillnad efter uppdateringen. Man kan zooma i webbläsaren innan den laddat klart sidan nu, det gick inte förut.. Nu använder jag inte original webbläsare längre men jag har testat iaf.

Ja det gäller 21.006.. enklast e ju annars kolla snabbt via mobilen... stjärna fyrkant 0000 fyrkant. sök efter uppdateringar därifrån.. Mobilen töms inte på instälningar,kontakter etc om man uppdaterar därifrån, men kan ju alltid va säkrast göra en backup innan.

Kommer nog ny mjukvara snart igen och då med den nya nokia maps integrerat..
Bra sidor med info:
http://www.symbian-freak.com
http://www.allaboutsymbian.com/

Redigerat av big_swede70, 28 January 2010 - 11:11.

Postad 02 February 2010 - 21:28

madness74
  • madness74
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Har ett lite problem, när jag sitter och lyssnar på musik i datan med Winamp och stoppar i usb kabeln för en ev. synkning o laddning så stängs Winamp ner. :) är riktigt irriterande faktiskt.

Någon som vet en lösning på det så skriv gärna. :blush:

Postad 11 February 2010 - 12:07

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
ARGH! Nu har min nästan lagt av, massminnet står alltid "minne som används" och den kommer inte åt filerna som ligger där, samt, den drar ur batteriet på någon timme, antagligen för att den försöker komma åt massminnet..

Har försökt att 7380 7330 och all de där, åsterställ, hard reset, inget funkar...

Någon som har något mer tips, innan jag åker in och lämnar den på service?

Köpte Nokia för jag har alltid haft problem med mina ericsson lurar.. tyyyypiskt.. :D

Postad 10 March 2010 - 23:50

AAKEE
  • AAKEE
  • Veteran

• 1757 inlägg
  • 0
Hur använder man n86 som 3gmodem till datorn?

Försökte hjälpa en kollega, men jag hittade ingen enkel genväg för det, inte heller några enkla inställningar. Måste man göra en kopplingspunkt eller ? ...kollasde i manualen lite snabbt men den var inte alls tydlig...

Postad 16 March 2010 - 20:55

craizy
  • craizy
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Hur använder man n86 som 3gmodem till datorn?

Försökte hjälpa en kollega, men jag hittade ingen enkel genväg för det, inte heller några enkla inställningar. Måste man göra en kopplingspunkt eller ? ...kollasde i manualen lite snabbt men den var inte alls tydlig...

Använd Nokia PC Suite, det funkar skitbra! :D

Postad 19 April 2010 - 17:43

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Ny mjukvara på väg. Version 30.009 har släppts å kommer till Svenska N86 mobiler inom ca 1v skulle ja tro. Se mer info genom googla på versionnr..

Redigerat av big_swede70, 19 April 2010 - 17:44.

Postad 19 April 2010 - 17:56

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1309 inlägg
  • 0

Ny mjukvara på väg. Version 30.009 har släppts å kommer till Svenska N86 mobiler inom ca 1v skulle ja tro. Se mer info genom googla på versionnr..

Inga större nyheter verkar det som.. Kartprogrammet är redan installerat och en youtube-klient har jag inte saknat! fungerar ju via www!

Postad 19 April 2010 - 21:17

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Inga större nyheter verkar det som.. Kartprogrammet är redan installerat och en youtube-klient har jag inte saknat! fungerar ju via www!

Nja, detta e ju kartversionen 3.03 med gratis navigering och den är ju integrerad i mjukvaran, jag har ju tidigare tagit ner den versionen för E72 men då tar den upp totalt 15mb på C vilket man slipper nu, sen är det alltid en del dolda buggar de får bort i uppdateringarna så man bör nog uppdatera. Det diskuteras en del här bla:
kolla här
och här
och här

Redigerat av big_swede70, 19 April 2010 - 21:20.

Postad 20 April 2010 - 06:22

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1309 inlägg
  • 0

Nja, detta e ju kartversionen 3.03 med gratis navigering och den är ju integrerad i mjukvaran, jag har ju tidigare tagit ner den versionen för E72 men då tar den upp totalt 15mb på C vilket man slipper nu, sen är det alltid en del dolda buggar de får bort i uppdateringarna så man bör nog uppdatera. Det diskuteras en del här bla:
kolla här
och här
och här

Ahaa det var inte så dumt ändå då, verkar vara mycket småfix som dom åtgärdat också!
Jag gjorde en dålig research helt enkelt!

Jag har haft min några månader nu och volymen i högtalaren (man har mot örat) har sjunkit avsevärt!
Är det lite bakgrundssorl så hör man nästan inte något! Är det bara jag som har problem med det?

Postad 20 April 2010 - 16:55

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Ahaa det var inte så dumt ändå då, verkar vara mycket småfix som dom åtgärdat också!
Jag gjorde en dålig research helt enkelt!

Jag har haft min några månader nu och volymen i högtalaren (man har mot örat) har sjunkit avsevärt!
Är det lite bakgrundssorl så hör man nästan inte något! Är det bara jag som har problem med det?

Börja alltid med en formatering av mobilen innan du ger upp men det låter ju som du får ta en vända till ett Nokia servicecenter...

Postad 20 April 2010 - 17:08

craizy
  • craizy
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

kolla här
och här
och här

Den nya kartversionen har ju redan kommit upp i programuppdateraren, har haft den ett par veckor nu :S Men den ligger oxå på C och tar upp massa plats så det vore najs om den inte gör det nu ;)

Postad 20 April 2010 - 20:24

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Den nya kartversionen har ju redan kommit upp i programuppdateraren, har haft den ett par veckor nu :S Men den ligger oxå på C och tar upp massa plats så det vore najs om den inte gör det nu ;)

...Sant, hade glömt ja oxå uppdatera via uppdateringstjänsten som e integrerad i mobilen, men nu blir ju allt lite bättre på en redan grym mobil.. Har dock läst om en ev v31 på väg ut oxå sen kommer det ant va slut på uppdateringar till denna modellen från Nokia...

Postad 01 May 2010 - 17:35

craizy
  • craizy
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är det någon som har fått installera den nya uppdateringen än? Känns som det var ett tag sen den kom men jag har inte fått den än :(

Postad 01 May 2010 - 17:55

Mats1977
  • Mats1977
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Använd Nokia PC Suite, det funkar skitbra! :)

Annars är JoikuSpot ett bra program.
Då slipper du ha en sladd mellan mobilen och datorn.
Allt via Wlan :(
Finns två versioner, en gratis och en premium.
Finns att ladda ned från OVI

http://store.ovi.com...rch?q=joikuspot

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.