Japp.. man undrar ju hur SE tänkte där, istället för att släppa tre olika i olika prisklasser släpper de tre nästan identiska mobiler...G705 säljs väll i Sverige.. den finns på prisjakt för ca 2900kr, men det är som du säger inte officiellt.
W705 saknar GPS, så jag ville inte nämna den, men dem är ju faktiskt alla tre jätte lika
* Officiell Tråd - Sony Ericsson W715 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 30 mars 2009 - 22:16
Postad 30 mars 2009 - 22:22
Postad 30 mars 2009 - 22:24
Varpå W715 egentligen kom berodde nog på påtryckningar från operatören Vodafone. Nu togs W715 in här bara för att Vodafone inte finns idag i Sverige.Japp.. man undrar ju hur SE tänkte där, istället för att släppa tre olika i olika prisklasser släpper de tre nästan identiska mobiler...
Att SE har Walkman//Vanlig-lur av en modell är väl deras sätt att kamma hem fler kunder

Är faktiskt lite sugen på en W715 men är kanske lite mer sugen på en Pré.
Postad 30 mars 2009 - 22:26
Hehe, dem försöker lära sig av Motorola nämligen kopiera sina egna modeller.Japp.. man undrar ju hur SE tänkte där, istället för att släppa tre olika i olika prisklasser släpper de tre nästan identiska mobiler...
Men egentligen är detta inte första kopian från Sony Ericsson de har gjort de innan.
Detta är några exempel.:
http://www.gsmarena....p;idPhone1=2230
http://www.gsmarena....p;idPhone1=1487
//Mobilproffs - Testingroup.se
Exakt du besvarade din egen frågaTja, förresten så undrar jag om någon kan säga vad det lilla låset på undersidan av telefonen är, är det till för att låsa batteriluckan eller?

// Mobilproffs - Testingroup.se
Redigerat av Unregistered45806226, 30 mars 2009 - 22:25.
Postad 30 mars 2009 - 22:44
Fördelen med http://www.mgmaps.com/ var att man kunde ladda hem kartor över en område och så skulle man slippa så mycket datatrafik på abonnemanget. Men när jag ladda ner kartorna så blev mobilen mycket seg.
Problemet är antagligen att det blir extremt många småfiler om man använder standardinställningarna i gMapMaker. Ändra "Hash size" till 1 och "Tiles per file" till 64 så funkar det bättre. Jag har ca 200MB kartor på minneskort och inga problem med seg telefon.
Postad 30 mars 2009 - 23:10
Hehe, dem försöker lära sig av Motorola nämligen kopiera sina egna modeller.
Men egentligen är detta inte första kopian från Sony Ericsson de har gjort de innan.
Detta är några exempel.:
http://www.gsmarena....p;idPhone1=2230
http://www.gsmarena....p;idPhone1=1487

Okej. tack för svaretExakt du besvarade din egen fråga
Det är ett lås för batteriluckan.

Redigerat av noname93, 30 mars 2009 - 23:12.
Postad 31 mars 2009 - 07:05
Postad 31 mars 2009 - 08:05
Hmm... Har fått ett problem... Det var ju så att jag uppdatera mobilen till senaste genom datorn, och nu när jag försöker öppna programmen/spelen som jag fick med så står det Åtgärden Misslyckades.. Antar att det har raderats ;S
Finns det något sätt att installera om dom/ladda ner dom igen, gjorde ingen säkerhetskopiering innan jag uppdatera så.. Några förslag? Dessutom så hittar jag inte min walkmate längre, hittade den innan. Köpte mobilen idag så hjälp hjälp..
Lustigt... Inga problem här när jag uppdaterade mjukvaran, jag tog ingen backup och allt som fanns i telefonen när jag köpte den finns kvar efter uppdatering...
Startat om telefonen, tagit ut batteriet en stund och satt tillbaka det igen?
Postad 31 mars 2009 - 08:13
Om jag vill ha kartor från flera områden går det att lägga in flera mappar och döpa dom till te.x göteborg,stockholm och sundsvall eller måste mappen hetta MGMapsCache för att det ska funka ?
Redigerat av Lacariuz, 31 mars 2009 - 10:30.
Postad 31 mars 2009 - 11:12

TACK Weiman
Postad 31 mars 2009 - 14:39
Lustigt... Inga problem här när jag uppdaterade mjukvaran, jag tog ingen backup och allt som fanns i telefonen när jag köpte den finns kvar efter uppdatering...
Startat om telefonen, tagit ut batteriet en stund och satt tillbaka det igen?
tack för svaret, men jag gick till el-giganten där jag köpte den och dom kopplade in den till datorn och gjorde någonting

Men jag undrar hur walk-mate fungerar? jag klickar på programmet och när jag tar normala steg så händer inget ;S står bara 0 ..
Postad 31 mars 2009 - 16:26
Är det någon som lyckats få w715 att ansluta till datorn via wlan, dvs så att man kan plocka filer från datorn till telefonen via wlanet. hur?
Jag har fått det att funka. Bara att aktivera nätverksdelning i telefonen och skriva in \\W715 i Windows Explorer.
Postad 31 mars 2009 - 16:43
tack för svaret, men jag gick till el-giganten där jag köpte den och dom kopplade in den till datorn och gjorde någonting
Nu fungerar det!
Men jag undrar hur walk-mate fungerar? jag klickar på programmet och när jag tar normala steg så händer inget ;S står bara 0 ..
Va bra

det går inte att hålla mobilen i handen, den måste va i fickan eller dylikt så accelerometern i telefonen aktiveras.
Stegräknare med andra ord som känner av stötarna när du tar steg...
Postad 31 mars 2009 - 18:07
Postad 31 mars 2009 - 18:12

Helt plötsligt fungerar streamingen med Telia utan att jag gjort ett jota

Snacka om general knas hos Telia, eller???
Det ska bli kul att höra vad det var för fel när dom hör av sig

Postad 31 mars 2009 - 18:33
Skall prova att göra uppdatering sedan åker skiten ut

Postad 31 mars 2009 - 19:15
Postad 31 mars 2009 - 19:26
Postad 31 mars 2009 - 19:41

Ny fråga: Om man använder Google Maps och går runt lite så laddas ju kartorna ner... sen när man stänger av och vi säger nästa dag kommer till samma plats, finns kartorna kvar då eller måste de laddas ner igen? Alltså om de tex sparas på minneskortet...
Postad 31 mars 2009 - 20:11
Nu slutade telefon s***n att fungera. Skulle bara starta om den sedan kommer bara inloggnings rutan upp.Har någon några idéer?
Skall prova att göra uppdatering sedan åker skiten ut"#¤%&%¤%
En uppdatering av mjukvaran gjorde susen

Postad 31 mars 2009 - 20:49
Är det nån som kan svara på denna enkla fråga ?
De lär nog tas bort. Google vill tydligen inte ha så att man kan lagra kartor i någon form av cacheminne och skulle man kunna göra så hade man ju bara behövt koppla upp sig på ett Wlan och köra något i stil med MGMaps då man går igenom massa städer och lagrar detta direkt.
Enda lösningen att göra så är att lagra städernas kartor i minneskortet genom MGMaps. Lite dåligt av Google tycker jag.
Finns ett program som heter Nav4All där jag tror man kan ladda ner kartor i förväg. Om inte annat kan man lägga in rutter (navigationsprogram alltså), och sedan tankar programmet ner kartorna för hela rutten automatiskt. Behöver bara koppla upp sig igen om man tar en omväg. Fördelen är att programmet använder Vektorformat så till skillnad från Google maps behövs inte en "bild" för varje zoomnivå.
Finns en del olika program, har inte kunnat prova själv då jag inte äger mobilen. Är dock jäkligt sugen på en W715 om jag har den turen att jag får byta till en annan telefon när min G900 åker in på service för tredje gången pga damm under skalet på displayen. Tycker någon att W715 är plastig och knarrig så ska ni testa G900, går inte röra plastluckan utan att få ångest.
Postad 31 mars 2009 - 21:09
Haha.. Men tack för svaret... det sa jag tänka på när jag äntligen köpt/fått minTycker någon att W715 är plastig och knarrig så ska ni testa G900, går inte röra plastluckan utan att få ångest.

Postad 31 mars 2009 - 21:18
Haha.. Men tack för svaret... det sa jag tänka på när jag äntligen köpt/fått min
Ja alltså jag tror själv MGMaps är bästa lösningen. Var väl nån någon sida bak som tipsade om några inställningar som inte gjorde att mobilen segade ner sig med massa kartor, och man tycker ju att när 8gb minne ingår borde man kunna tanka ner en hel del kartor så man har så det räcker. Kostar ju inte så mycket med dataöverföringen heller, bara skönt att ha större delen gratis.
Vore väl inte helt fel om någon kunde testa Nav4All heller, vore skönt att veta att det finns ett bra gratisalternativ om man nu ska skaffa sig en sån telefon.
Postad 01 april 2009 - 07:33
Tjejens telefon fick "röda-blink-problemet" igen. Borta efter omstart, men vad i h***** är det?! Nu är vi 3 som rapporterat samma problem. Jag hoppas fortfarande att det har naturlig förklaring och inte ett fel på telefonen.
Problem och problem... Starta om telefonen som det tipsas om. Jag tror att det är när batteriet är på väg att ta slut som det uppstår, varning för låg batteri nivå??? Jag har också fått blinket men det var mitt i natten så jag orkade inte engagera mig i fenomenet och jag vet att batteriet inte var i bästa skick. Jag stängde bara av telefonen och laddade batteriet dagen efter, fenomenet borta...
Varför tjoa och tjimma om en bagatell? Är det en bugg så kommer det att rättas till i ny mjukvara...
Redigerat av bpl, 01 april 2009 - 08:34.
Postad 01 april 2009 - 08:56
Problem och problem... Starta om telefonen som det tipsas om. Jag tror att det är när batteriet är på väg att ta slut som det uppstår, varning för låg batteri nivå??? Jag har också fått blinket men det var mitt i natten så jag orkade inte engagera mig i fenomenet och jag vet att batteriet inte var i bästa skick. Jag stängde bara av telefonen och laddade batteriet dagen efter, fenomenet borta...
Varför tjoa och tjimma om en bagatell? Är det en bugg så kommer det att rättas till i ny mjukvara...
Det är säkert så.
Postad 01 april 2009 - 13:40
Ja alltså jag tror själv MGMaps är bästa lösningen. Var väl nån någon sida bak som tipsade om några inställningar som inte gjorde att mobilen segade ner sig med massa kartor, och man tycker ju att när 8gb minne ingår borde man kunna tanka ner en hel del kartor så man har så det räcker. Kostar ju inte så mycket med dataöverföringen heller, bara skönt att ha större delen gratis.
Vore väl inte helt fel om någon kunde testa Nav4All heller, vore skönt att veta att det finns ett bra gratisalternativ om man nu ska skaffa sig en sån telefon.
Om jag har förstått och läst rätt så är MGMaps bara kartor som laddas ner vid behov och ingenting lagras i telefonen. Man kan sedan använda telefonens GPS för att var man befinner sig. Men som navigatör till en adress är MGMaps kass.
Nav4All verkar vara mer en navigatör där man kan få en route mellan två destinationer enligt traditionella GPS (om än något primitivt om man tror på instruktionsfilmen...), men man måste fortfarande ladda ner kartor vid behov.
Vore super om man kunde använda Nav4All med nerladdade kartor lagrade på minneskortet. Jag har TomTom på min HTC (jobbmobil) och det är ju så man vill ha det. Inga trafikavgifter tack. Man vill inte känna att det ska kosta pengar för att använda GPS:en. Då är det ju (i min mening) totalt värdelöst.
/Zy
Postad 02 april 2009 - 00:57
Jag verkar heller inte få programmet youtube att fungera. Jag loggar in på mitt konto och försöker spela upp ett klipp, från tex mina favoriter. Funkar inte. Men däremot när jag går ut på nätet (ej via programmet youtube) via 3G så loggar in på kontot, ja då går det spela upp ett klipp.
Och nu mitt tredje problem och egentligen det viktigaste för mig att fungera. Nämligen bluetooth. Jag använder min gamla samsung wep200. Startar igång den och blåtanden på w715, men den verkar inte hitta samsungen. Men det funkar däremot på min gamla K530i.
Det skumma är att min dator som har blåtand inte verkar kunna söka efter enheter som har BT. Har jag på något sätt avinstallerat nåt bluetooth program? Har för mig att sist jag använde den när jag skickade över en fil till min K530i så blinkade en ikon längst ner till höger.
Vill tillägga också att min w715s blåtand verkar inte vara trasig eftersom den hittar grannens dator via blåtanden.
uppskattar all hjälp
Postad 02 april 2009 - 08:35
När man loggar in på WiFi, så är det väl bara att logga in på nätverket och ev knappa in lösen? Konstigt att jag inte får det att funka...?
Jag verkar heller inte få programmet youtube att fungera. Jag loggar in på mitt konto och försöker spela upp ett klipp, från tex mina favoriter. Funkar inte. Men däremot när jag går ut på nätet (ej via programmet youtube) via 3G så loggar in på kontot, ja då går det spela upp ett klipp.
Och nu mitt tredje problem och egentligen det viktigaste för mig att fungera. Nämligen bluetooth. Jag använder min gamla samsung wep200. Startar igång den och blåtanden på w715, men den verkar inte hitta samsungen. Men det funkar däremot på min gamla K530i.
Det skumma är att min dator som har blåtand inte verkar kunna söka efter enheter som har BT. Har jag på något sätt avinstallerat nåt bluetooth program? Har för mig att sist jag använde den när jag skickade över en fil till min K530i så blinkade en ikon längst ner till höger.
Vill tillägga också att min w715s blåtand verkar inte vara trasig eftersom den hittar grannens dator via blåtanden.
uppskattar all hjälp
WiFi: Du måste skriva in samma uppgifter i telefonen som du skriver in i din dator för att ansluta WiFi, inga undantag.
YouTube: Jag trycker på Media -> Video -> YouTube, funkar utmärkt både via 3G och WiFi.
Bluetooth: Låter skumt, har ingen aning.
Har du uppdaterat telefonens mjukvara? Kolla här!
Redigerat av bpl, 02 april 2009 - 08:37.
Postad 02 april 2009 - 08:48
Kan man på något enkelt sätt stänga av 3G/GPRS om man vill surfa med WiFi? Jag tänker ibland när jag är på WiFi och kolla YouTube eller surfar på tunga siter är jag inte säker på att den verkligen går via WiFi. Det känns lite osäkert ibland och för att lugna ner mig och surfa lungt vill jag kunna, tillfälligt stänga av 3G. Går det?
/Zy
Postad 02 april 2009 - 08:51
Hej alla
Kan man på något enkelt sätt stänga av 3G/GPRS om man vill surfa med WiFi? Jag tänker ibland när jag är på WiFi och kolla YouTube eller surfar på tunga siter är jag inte säker på att den verkligen går via WiFi. Det känns lite osäkert ibland och för att lugna ner mig och surfa lungt vill jag kunna, tillfälligt stänga av 3G. Går det?
/Zy
Om du har WiFi aktiverat (WiFi symbolen är grön) så prioriteras WiFi, 3G/EDGE/GPRS används inte då...
Postad 02 april 2009 - 09:53
Ingen som provat Nav4All?
Sen har jag en till fråga. Hur funkar fotolampan i mörker? Har inte hittat några bra bilder på internet då vi är typ först med att få den här i Sverige. En sida visade en bild tagen i mörker på ungefär en meters håll och diodlampan var VÄLDIGT värdelös, var i stort sett kolsvart. Var det bara för att det var en preview-modell eller är den verkligen så usel? Min G900 har ju en diod bara och visst går det se nånting iaf, tycker det låter märkligt att W715 ska ha en svagare diod.
Ingen som kan slänga upp lite sample-bilder tagna inomhus, och några i totalt mörker med diodlampan?
Postad 02 april 2009 - 18:35
WiFi: Du måste skriva in samma uppgifter i telefonen som du skriver in i din dator för att ansluta WiFi, inga undantag.
YouTube: Jag trycker på Media -> Video -> YouTube, funkar utmärkt både via 3G och WiFi.
Bluetooth: Låter skumt, har ingen aning.
Har du uppdaterat telefonens mjukvara? Kolla här!
Hej
Vad är det för uppgifter jag ska lägga in? Det enda jag skrivit in är lösen, ovh det har jag skrivit in hur många gånger som helst med det funkar inte. Det står bara att det gick inte att ansluta till nätverket.
När det gäller youtube, så står det när jag försöker spela upp ett klipp, "video was interrupted, Please restart the video". Har startat om hur många ggr som helst

Har nu fått handsfreeblåtanden att fungera iaf, efter en massa men. Men min dator verkar inte kunna hitta min w715. Finns det något gratisprogram med blåtand som man kan installera?
tack
Postad 02 april 2009 - 21:11
Lidodido här är ett kort som jag tog just inne på dass!!!...... Ända ställe där det becksvart. Nedanför kan du se resultatet. Om det är bra eller dåligt? Tycker att det blev så där.
https://www.minhembi...c_id=290196.jpg
Sedan tycker jag att ljudet är lite klent inget tryck med hörlurarna som var med. Tycke att jag hade lika bra ljud med Nokian 6280 som jag hade innan. I Nokian kändes som det var mer tryck i ljudet fasten det var låg volym.
EDIT 1: Skrev fel beteckning på Nokian skall vara 6280 å inget annat.
Redigerat av SS_454, 03 april 2009 - 21:53.
Postad 02 april 2009 - 21:29
Tjena!
Lidodido här är ett kort som jag tog just inne på dass!!!...... Ända ställe där det becksvart. Nedanför kan du se resultatet. Om det är bra eller dåligt? Tycker att det blev så där.
https://www.minhembi...c_id=290196.jpg
Sedan tycker jag att ljudet är lite klent inget tryck med hörlurarna som var med. Tycke att jag hade lika bra ljud med Nokian 6220 som jag hade innan. I Nokian kändes som det var mer tryck i ljudet fasten det var låg volym.
tycker du inte att du bytte ner dig när du bytte från Nokia 6220 till W715?
Postad 02 april 2009 - 22:49

Mobilproffs: Tror säkert han upplever lite samma sak som jag gör med min G900 (och detta baserar jag från några användarrecensioner på Prisjakt med folk som LEVT med telefonen), dvs att gränssnittet helt och hållet är ett jäkla rappel. Känner igen det då G900 också har Symbian, visserligen i annat utförande men det känns som att dom inte lägger ner nån energi på det. Helt värdelöst att använda, varenda liten detalj stör jag mig på, med vissa undantag.
Hoppas själv att min G900 börjar ta in damm (mer än det korn som är under skärmen nu) så jag får skicka in eländet en sista gång och sedan bli kvitt eländet. W715 är jag kär i, givet val för min del om dom inte bjuder på en W995 kanske

Postad 03 april 2009 - 21:58
Postad 04 april 2009 - 01:14
SS_454: Tackar för bilden, bussigt att fixa. Ganska extremt brusigt och det verkar som att lampan inte är mycket att hänga i julgranen, men det duger. Inte samma ljusstyrka som gamla W800:an men nästan lika bra som min G900 iaf (den har nog bättre sensor, känsligare) men jag är i princip ute efter att kunna avbilda saker så man ser vad de föreställer. Blir bra det där
Mobilproffs: Tror säkert han upplever lite samma sak som jag gör med min G900 (och detta baserar jag från några användarrecensioner på Prisjakt med folk som LEVT med telefonen), dvs att gränssnittet helt och hållet är ett jäkla rappel. Känner igen det då G900 också har Symbian, visserligen i annat utförande men det känns som att dom inte lägger ner nån energi på det. Helt värdelöst att använda, varenda liten detalj stör jag mig på, med vissa undantag.
Hoppas själv att min G900 börjar ta in damm (mer än det korn som är under skärmen nu) så jag får skicka in eländet en sista gång och sedan bli kvitt eländet. W715 är jag kär i, givet val för min del om dom inte bjuder på en W995 kanske
Jag håller med dig faktiskt. Måste säga att jag hittils inte använt en UIQ telefon utan att börja svära.. det är ett av de absolut äckligaste systemen som finns och dessutom är det så ###### långsamt och segt...
Jag hatar dem helt enkelt och som tur är UIQ helt borta nu!
Jaha, jaja men då är ju w715 mycket bättre telefon. Trodde du sa 6220 så det lät lite märkligt att man byter från en sådan telefon till W715 då den minst sagt är bättreMobilproffs jag skrev fel modell på min gamla mobil. Jag har haft en Nokia 6280 i minst tre år eller något sådant. Och jag tycker den hade bättre pondus i ljudet. Men jag vet nog var probelmet ligger det är hörlurana. För trycker man in hörlurana som ingår med W715 med fingret längre in i örat så blir det mer pondus i ljudet. Skall jämföra med samma hörlurar och återkommer med resultat.

Postad 04 april 2009 - 07:00
Funderar lite över vissa funktioner i W715, som jag eventuellt kommer att köpa.
Är det genomförbart tekniskt och praktiskt att rippa exempelvis tv-serier på dvd och kolla på denna telefon?
Funkar det att kolla på streamad data från framförallt SVT Play?
/Olof
Postad 05 april 2009 - 14:25
Jag har funderat ett litet tag på denna och kommit fram till att den har allt det jag vill ha + lite till.
Det enda jag är fundersam på är ljudet, det sägs att ljudet ska vara helt gudomligt i denna, Men samtidigt är jag något tveksam eftersom så är det sagt på alla SE-mobiler sedan dom började kallas "Walkman", och jag har i stort sett testat alla deras mobiler de senaste året och blivigt rejält besviken på det "svaga och klena" ljudet så fort man vrider upp volymen.
Jag har mobilen dels som vanlig mobil (samtal och sms-maskin) samt portabel musikspelare.
Ni som testat och kört den här, kan ni testa om den låter lika bra på maximal volym och vid något "pressade" förhållanden. Jag känner ingen som köpt denna så kan själv inte testa.
Jag kör just nu med en SE K750, och den är hittills helt oslagbar med både ljudkvalité och styrka, dock saknar alla andra funktioner, därför blev denna intressant.
Tack på förhand.
Redigerat av Morax, 05 april 2009 - 14:25.
Postad 05 april 2009 - 14:52
Anledningen till att man säger att denna mobil har så bra ljud är att högtalarna skiljer sig från alla andra mobiler. Det finns två till mobiler som har samma ljudteknik som denna och de har blivit prisbelönta för just ljudet. Ena mobilen är w902 och så finns det en till men jag är inte säker på vilken det är (w980?). Iaf så finns det anledning till att man säger att högtalarna är bra. Om det också stämmer i praktiken kan jag dock inte svara på.Det enda jag är fundersam på är ljudet, det sägs att ljudet ska vara helt gudomligt i denna, Men samtidigt är jag något tveksam eftersom så är det sagt på alla SE-mobiler sedan dom började kallas "Walkman", och jag har i stort sett testat alla deras mobiler de senaste året och blivigt rejält besviken på det "svaga och klena" ljudet så fort man vrider upp volymen.
(Ska få denna när jag fyller år på fredag

Postad 05 april 2009 - 15:30
Anledningen till att man säger att denna mobil har så bra ljud är att högtalarna skiljer sig från alla andra mobiler. Det finns två till mobiler som har samma ljudteknik som denna och de har blivit prisbelönta för just ljudet. Ena mobilen är w902 och så finns det en till men jag är inte säker på vilken det är (w980?). Iaf så finns det anledning till att man säger att högtalarna är bra. Om det också stämmer i praktiken kan jag dock inte svara på.
(Ska få denna när jag fyller år på fredag)
Så det är bara dom utvändiga högtalarna som SE menar med "Klart och bra ljud"? Inte om man t.ex kopplar på stora feta Sony-lurar och dunkar på som min gamla trogna K750 klarar av att hantera?
Postad 05 april 2009 - 15:31
Hmmm.. Det vet jag inteSå det är bara dom utvändiga högtalarna som SE menar med "Klart och bra ljud"? Inte om man t.ex kopplar på stora feta Sony-lurar och dunkar på som min gamla trogna K750 klarar av att hantera?
Postad 05 april 2009 - 16:32
Testade med mina w902 lurar i min gamla k750.
Skillnaden märktes tydligt.
Postad 05 april 2009 - 16:55
Den stora förtjänsten ligger i mjukvaran i telefonen/erna
Testade med mina w902 lurar i min gamla k750.
Skillnaden märktes tydligt.
Är det alltså bättre i W902 (samma "ljudchip" i den som i W715?)? Vilken skillnad märker du? Vilken klarar bäst i höga volymer, maximal bas i IQ'n?
Det jag upptäckte med W880 var att då man maxade både bas och diskant så meckade mobilen på med att sänka respektive höja basen så det låter som att förstärkardelen inte orkar med (detta enbart i höga volymer).
Tacksam för all möjlig jämförelse.
Redigerat av Morax, 05 april 2009 - 17:09.
Postad 05 april 2009 - 17:16
Testade enbart med hörlurarna från w902.
Det är klarare ljud och maffigare bas om man spelar samma låt i W902.
Upplever inga problem med bas o diskant vid höga volymer.
Postad 05 april 2009 - 17:46
Är det alltså bättre i W902 (samma "ljudchip" i den som i W715?)? Vilken skillnad märker du? Vilken klarar bäst i höga volymer, maximal bas i IQ'n?
Det jag upptäckte med W880 var att då man maxade både bas och diskant så meckade mobilen på med att sänka respektive höja basen så det låter som att förstärkardelen inte orkar med (detta enbart i höga volymer).
Tacksam för all möjlig jämförelse.
Ljudet är mycket bra i W715 men då ska man inte använda de medföljande lurarna. Jag rekommenderar Sony MDR-EX71SL som kostar 299:- enligt prisjakt eller Sony MDR-EX85LP som kostar 379:-. dessa lurar låter mycket bra med djup bas, bra mellan register och fin diskant. Vill man ha mer tryck i ljudet så ska man satsa på MDR-EX85LP.
De lurar som brukar följa med mobiltelefoner låter burkigt och har ingen diskant för fem öre...
Postad 05 april 2009 - 18:15
Om man har egna hörlurar som man sedan kopplar in efter micen d, låter det lika dåligt eller förbättras ljudet då?Ljudet är mycket bra i W715 men då ska man inte använda de medföljande lurarna. Jag rekommenderar Sony MDR-EX71SL som kostar 299:- enligt prisjakt eller Sony MDR-EX85LP som kostar 379:-. dessa lurar låter mycket bra med djup bas, bra mellan register och fin diskant. Vill man ha mer tryck i ljudet så ska man satsa på MDR-EX85LP.
De lurar som brukar följa med mobiltelefoner låter burkigt och har ingen diskant för fem öre...
Postad 05 april 2009 - 21:00
Ljudet är mycket bra i W715 men då ska man inte använda de medföljande lurarna. Jag rekommenderar Sony MDR-EX71SL som kostar 299:- enligt prisjakt eller Sony MDR-EX85LP som kostar 379:-. dessa lurar låter mycket bra med djup bas, bra mellan register och fin diskant. Vill man ha mer tryck i ljudet så ska man satsa på MDR-EX85LP.
Eller så skippar man Sony och köper Creatives fenomenala EP630 för 198kr som billigast på Prisjakt (CDON tar 250 och går fixa gratis frakt på), eller EP635 vilket är bättre när man har micen (kortare kabel och halsrem). AKG's K 324 ska tydligan vara några lite värre om man vill lägga lite mer pengar. De är mer slutna än Creative's lurar, men Creative's lurar är väldigt bra. Man får skruva upp basen lite för att få fram det där trycket bara.
Postad 06 april 2009 - 07:55
Om man har egna hörlurar som man sedan kopplar in efter micen d, låter det lika dåligt eller förbättras ljudet då?
Naturligtvis! Om du tycker dina lurar låter bra från en annan källa så kör på!
Vad en person tycker är ljudkvalité är ju väldigt personligt....
Postad 06 april 2009 - 08:51
Jag har ett par iEar z35Naturligtvis! Om du tycker dina lurar låter bra från en annan källa så kör på!
Vad en person tycker är ljudkvalité är ju väldigt personligt....
och jag tycker dem låter godkänt bra med min iPod Touch Så de borde la låta ungefär lika bra med w715.

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar