Både Magic och Dream har stöd för både microSD och microSDHC. HC står för High Capacity, och standarden stödjer i dagsläget en lagringskapacitet på upp till 32GB. På ytan ser korten exakt likadana ut. Det är alltså fritt fram för dig att skaffa ett 16GB-kort till din Magic.Är det skillnad på microSD och microSDHC minneskort? Alltså, funkar microSDHC minneskorten i Magicen?
I specen står det att Magic stöder microSD, men dom kan jag bara hitta i storlekar upp till 2GB.
microSDHC finns ju i storlekar upp till 16GB, vilket jag hade tänkt mig...
* Officiell Tråd - HTC Magic *
HTC Magic (G2)
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(36)
|
Inga priser |
Postad 27 May 2009 - 04:18
Postad 27 May 2009 - 06:12
Postad 27 May 2009 - 06:35
någon som vet vilka färger den finns i? På dom flesta bilderna på den är den vit men kommer man kunna köpa den i svart eller någon annan färg?
Finns uppgifter om en "Merlot" - se tidigare i tråden.
Postad 27 May 2009 - 08:07
´Jaha men tack så ###### mycket för det Tre
Nu innebär det troligen att HTC:s egna eminenta mjukvara inte kommer att finnas tillgänglig på svenska och man tvingas använda Tre:s vidriga brandade mjukvara för att erhålla svensk ordlista. Återigen, tack så ###### mycket.
Lugn i stormen ju. Har kollat med Tre och enligt vad jag fick höra så är den versionen som de säljer inte "Tre Brandad" vilket innebär att du får den eminenta HTC Mjukvaran.
Likaså är priset riktigt vasst, för 499:-/24mån så får du 3Mobil Surf Turbo under hela perioden (Värde 150:-/mån) sedan får du ringa för hela månadsbeloppet...
Om vi gör ett tanke exempel att du ändå när du nu köper den vassaste surfmobilen på marknaden ville ha 3Mobil Surf och att du ringer för unge fär 200:-/mån så kostar mobilen bara 499-150-200 x 24 = 3 576:-
Är du som jag en tung användare av både data och röstsamtal så blir ju faktiskt telefonen helt gratis!
Postad 27 May 2009 - 08:39
´
Lugn i stormen ju. Har kollat med Tre och enligt vad jag fick höra så är den versionen som de säljer inte "Tre Brandad" vilket innebär att du får den eminenta HTC Mjukvaran.
Likaså är priset riktigt vasst, för 499:-/24mån så får du 3Mobil Surf Turbo under hela perioden (Värde 150:-/mån) sedan får du ringa för hela månadsbeloppet...
Om vi gör ett tanke exempel att du ändå när du nu köper den vassaste surfmobilen på marknaden ville ha 3Mobil Surf och att du ringer för unge fär 200:-/mån så kostar mobilen bara 499-150-200 x 24 = 3 576:-
Är du som jag en tung användare av både data och röstsamtal så blir ju faktiskt telefonen helt gratis!
Skönt att den inte är Tre brandad!
Men TRE ger bara en bra deal om du är en riktigt tung användare som använder merparten av de där 499 kronerna. Om man ringer för 200kr/mån som exempel så skulle du bara betala ca 150kr/mån om du valde tele2 snakis istället + 89kr/mån för 1 gig data. Det blir 5736kr på 24mån, det kan du jämföra det med totalkostnaden på 11976 hos TRE. Man kan se det som att du betalat 6240 för mobilen på grund av att tre har ett sämre abonnemang.
Redigerat av Unregisteredf4c610b4, 27 May 2009 - 08:44.
Postad 27 May 2009 - 09:04
Beträffande Tre:s deal är jag dock inte så imponerad. Jag ringer/smsar för ca 400 kr i månaden med Tele2 snackis idag och då är minut/smspriset 19 öre. Med Tre är densamma 69 öre så jag skulle alltså tämligen snabbt bränna igenom de där 499 kronorna. Att Tre:s surf-abbonemang ingår är ju dock trevligt, även om jag läste något om att det innebar att 150 av de 499kr ansågs "använda" per månad och isåfall ännu mindre att ringa för.
Postad 27 May 2009 - 09:22
Det enda som kan anses vasst med den där dealen är att Turbo-surf ingår och att den tydligen inte ska vara databegränsad.. det kan det ju eventuellt bli om man bara köper det fritt enligt vad jag har förstått....
(dum kalkyl)
...
Ringer man för motsvarande 200:-/mån enligt tres prissättning så skulle det väl kanske vara en okej deal, om man utgår från att man måste ha turbo-surf, men för mig som har 3vänner 69:- (gratis till tre och fasta nätet) och har en räkning på 100:-/mån ungefär, dvs jag ringer för 30:-/mån typ.. då är det här ganska dyrt... Jag är heller inte så säker på att jag prompt måste ha turbo-surf.
Postad 27 May 2009 - 09:33
vad är skillnaden? är det språket på mobilen bara?
är det någon som är kunnig på detdär?
Postad 27 May 2009 - 09:42
det finns ju en telefon som är köpt från italien på blocket. och amn akn visst även köpa från teskland.
vad är skillnaden? är det språket på mobilen bara?
är det någon som är kunnig på detdär?
Det man tappar är svenska menyer och ordlista. Men tänker man Roota telefonen så kan man antagligen installera dom senare när någon på xda-developers.com rippat ut dom från den svenska firmwaren.
Postad 27 May 2009 - 09:48
Postad 27 May 2009 - 10:02
okej. detdär med att roota är fortfarande lite främmande för mig va som menas med det.
Ger dig möjlighet att själv installera ny firmware och vissa program som kräver full tillgång till telefonens operativsystem (taskmanagers, tethering).
http://android-dls.c...?title=Why_Root
Redigerat av Unregisteredf4c610b4, 27 May 2009 - 10:04.
Postad 27 May 2009 - 10:33
Postad 27 May 2009 - 16:35
Det var enligt rykten operatören TDC som skulle få Magic i Danmark. En snabb koll på deras webbsida visar att de inte har lagt ut den ännu, dock. Ett tips är att kolla deras sajt regelbundet eller prenumerera på deras nyhetsbrev.Nån som vet statuse på HTC magic i Danmark? Har dom släppt det där? Skulle vara schysst att bara ta tåget över och inhandla en. Kanske kan tom köpa för andra här i forumet och frakta runt i sverige
Postad 27 May 2009 - 17:31
Dom har lagt upp den på sin danska webbplats.
Mer om Magic hos 3Danmark
Så om TDC också kommer ha den, vet jag inte, men 3 i Danmark verkar få den först, precis som i Sverige.
Redigerat av crest, 27 May 2009 - 17:36.
Postad 27 May 2009 - 20:34
Postad 27 May 2009 - 21:25
Min fru får sin mobil från 3 i morgon, ska naturligtvis pilla lite på den. Kommer att skriva lite intryck här, själv använder jag en Iphone så jämförelsen kommer att göras mot den.
Jag tvivlar starkt på att hon får den redan imorgon. Det tidigaste datumet jag hört är 4 juni.
Jag pratade med två olika säljare på tre och båda sade att jag kunde få telefonen denna veckan om jag beställde nu. När jag sedan pratade med en tredje fick jag reda på att det skulle ta minst en vecka, troligen längre.
De flesta av Tres medarbetare är extremt dåligt informerade, och de ljuger/gissar hellre än erkänner att de inte vet. Mitt förtroende för tre är kört i botten, och jag kommer troligen importera en Magic från Tyskland och sedan byta operatör.
Postad 27 May 2009 - 21:30
Har hittat några för 4500 med frakt från tyskland, men tycker det borde finnas något lite mera prisvärt?
Redigerat av Dennies, 27 May 2009 - 21:30.
Postad 28 May 2009 - 00:12
Om du kollar på ebay.de dagligen så kan du komma ner mot 4000, men mycket lägre än så blir svårt.någon som hittat något vettigt pris på magicen i europa?
Har hittat några för 4500 med frakt från tyskland, men tycker det borde finnas något lite mera prisvärt?
Postad 28 May 2009 - 06:32
Eftersom jag uppgraderar mitt abonemang så kommer ja få dem 3 första månaderna gratis,tjänar där redan 1500.
Det enda jag kommer förlora är i princip att jag är fast i ytterliggare hela 2 år,vilket känns rätt mycket.
Dessutom så har jag redan en N95 som jag tycker fortfarande håller fortfarande egentligen.Speciellt när den har 3.5mm samt 5mp kamera med bra video.
Detta blir mer av ett impulsköp,vill prova på nåt nytt och android verkar fett.
Samsungs android motsvarighet verkar dock kunna bli bättre,men jag orkar troligtvis inte vänta på den och jag har en känsla på att den kommer vara dyrare och dyrare får det verkligen inte bli,mobiler som åldras så snabbt är inte värd dessa pengar.Iphones nya kommer nog oxå vara nice,men den lär vara dyrare , Tre lär ju knappast sälja den för samma pris/abonemang som HTC magic!
Men som dum konsument så tar mina begär över ytterliggare än gång,jag har lust å pilla lite på denna magin!
Dock så finns det fortfarande risk att jag avstår och väntar på någon mer revolutionerande mobil.Denna mobilen verkar ju knappt kunna ta 2 år gamla iphone.
Hur jag gör beror på vilka svar på mina frågor jag får:
1.Hur är byggkvaliten?Kan man trycka hårt överallt och verkligen känna kvaliten?lättrepad?
2.Hur tålig är skärmen?bättre än iphone tex?Ser man bra i dagsljus?
3.Jag har läst någonting om att iphone är bättre media telefon,bättre på att spela upp film.hur står ni till detta påstående?Det borde la bara handla om mjukvaran väl?uppgradera,fixa lite mer codecs osv och så borde den la kunna bli minst lika bra?Den måste väl kunna vara kapabel till att spela upp serier,film utan att det ska vara laggigt och helt enkelt dålig kvalite?Speciellt med tanke på specsen den har.Det är 2009 nu,man borde la snart kunna kräva detta.
4.Hur mäts tjockleken på telefonen?mobilen är ju tjockare längst ner,mäter man från tjockaste punkten,eller har dom mätt på smalaste stället?
5.hörlurar via miniusb verkar ingen hit,och speciellt när folk säger att det verkar lossna enkelt.Någon som vet någon lösning tex köpa en adapter som sitter hårdare fast i uttaget?Ska inte ha den som mp3,men vid filmtittning eller youtube,internet så lär det vara bekvämt ibland speciellt tex på bussen.
6.Något jag kan fråga tre själva dock,men kan testa här med,vet någon om TRE kommer sälja den svarta varianten?Den vita känns alldeles för flashig för mig.
7.En sak jag hatar med vissa mobiler är att dom har ett kamera ljud när man tar bilder och det går inte att ta bort denna funktion,gäller det även denna mobil?
Hursomhelst så känns detta långt ifrån någon "iphoner killer" som mobil.se skrev,om jag vill minnas rätt.
Men jag börjar bli otålig på att vänta på "nästa generation",verkar ju fan dröjja minst 1 år innan man får se något riktigt fett.
Tack på förhand!
EDIT: Har magic bättre skärm än sin föregående G1?
Redigerat av mr500, 28 May 2009 - 06:45.
Postad 28 May 2009 - 07:39
Har idag tele2-ab men har funderat på att byta till 3, framförallt för att jag är lite missnöjd med tele2s 3g-täckning, provade med ett 3-kontantkort för ett tag sen och det verkade iaf vara avsevärt bättre på det området.
Ett par saker får mig att tveka ang. HTC Magic dock.. En grej är om man kan använda den som modem till laptop. Verkar som detta varit ett problem för många, på G1an kunde man tydligen lösa det genom att låta telefonen bli en wlan-accesspunkt som delar med sig av internetuppkopplingen till datorn, men detta verkar inte gå i nuläget till Magic. Även sett att det finns en programvara till pcn som heter PDAnet som ska möjliggöra uppkoppling via androidmobiler, verkar dock som folk fått lite varierande resultat med detta.. Någon som vet mer om det finns andra lösningar för detta?
En annan sak är den där miniusb-porten.. Stör mig visserligen inte så överdrivet mycket på om man behöver en adapter för att använda riktiga lurar, det kan jag nog leva med. Men en sak som oroar mig är om denna usb-port används för både headsetinkoppling och för laddning och om det därmed inte finns någon möjlighet att använda ett headset för samtal samtidigt som man laddar? Händer ibland att man pratar rätt länge i telefon och då vill man ju inte att telefonen ska dö under samtalet utan att man har möjlighet att ladda under tiden..
Sen är jag iofs osäker på att binda upp mig två år på ett dyrt abonnemang hos 3 också, men det kanske är värt det..
Postad 28 May 2009 - 08:01
Postad 28 May 2009 - 08:17
3.Jag har läst någonting om att iphone är bättre media telefon,bättre på att spela upp film.hur står ni till detta påstående?Det borde la bara handla om mjukvaran väl?uppgradera,fixa lite mer codecs osv och så borde den la kunna bli minst lika bra?Den måste väl kunna vara kapabel till att spela upp serier,film utan att det ska vara laggigt och helt enkelt dålig kvalite?Speciellt med tanke på specsen den har.Det är 2009 nu,man borde la snart kunna kräva detta.
Jag vet inte hur bra iphone är på media, men android är väl inte så jättebra direkt: den kan bara spela mp4 ocg 3gp videor vad jag har förstått. Vet inte hur kinkig den är med upplösning/bitrate osv.
Men visst borde det gå att gå runt, men det blir nog ett väldigt hackande då codecs inte är java utan då blir det att roota telefonen och in med en ny build osv. Sedan vet jag inte hur optimerat linux är öht på ARM för video.
Postad 28 May 2009 - 08:33
När jag läser vissa inlägg blir jag lite fundersam. Många vill inte ha det dyra abonnemanget för att man inte ringer si eller så mycket. Då kan man ju ta ett annat abonnemang?! Själv har jag Vänner 69 idag och planerar inte att byta det mot något annat. Sen kan man ju helt enkelt koppla på en surftjänst ovanpå. Jag ser inte varför man ska behöva hänga upp sig på just abonnemanget.
Det är ju visserligen sant, men tar man t.ex. Vänner-abonnemanget så får man ge 189 spänn i månaden bara för telefonen plus 495 eller 1495 kr vid leverans (beroende på 24 eller 18 mån bindningstid).. Med surftjänst för turbo3g på det så blir det ytterligare 150 kr i avgift, dvs 189+150+69 kr i månaden varav inget av detta går att ringa eller använda tjänster för (dock så ringer man visserligen nästan gratis till vissa då, men iaf) Då kanske det ändå är en bättre deal med ett dyrare abonnemang där man inte betalar något för telefonen och då får använda hela kostnaden av abonnemanget till samtal etc.
Har funderat på att ta t.ex. pott 299 och lägga på surfpaketet för 150 på det, då blir det 149 kr kvar att använda. och så får man betala 59 kr extra i månaden för telefonen. Alltså 358 kr/mån med fri surf och 149 kr kvar att använda till annat. Då är det ju dock dryga 200 kr som man även där betalar i ren avgift och inte får använda till annat. Iom att surfpaketet ingår i 499kr-abonnemanget utan att dras från den månadskostnaden får man ju använda precis hela beloppet på det abonnemanget så det är nog helt klart bäst deal OM man ringer eller använder andra tjänster för några hundra varje månad.
Redigerat av Hellberg, 28 May 2009 - 08:38.
Postad 28 May 2009 - 09:05
Det är ju visserligen sant, men tar man t.ex. Vänner-abonnemanget så får man ge 189 spänn i månaden bara för telefonen plus 495 eller 1495 kr vid leverans (beroende på 24 eller 18 mån bindningstid).. Med surftjänst för turbo3g på det så blir det ytterligare 150 kr i avgift, dvs 189+150+69 kr i månaden varav inget av detta går att ringa eller använda tjänster för (dock så ringer man visserligen nästan gratis till vissa då, men iaf) Då kanske det ändå är en bättre deal med ett dyrare abonnemang där man inte betalar något för telefonen och då får använda hela kostnaden av abonnemanget till samtal etc.
Har funderat på att ta t.ex. pott 299 och lägga på surfpaketet för 150 på det, då blir det 149 kr kvar att använda. och så får man betala 59 kr extra i månaden för telefonen. Alltså 358 kr/mån med fri surf och 149 kr kvar att använda till annat. Då är det ju dock dryga 200 kr som man även där betalar i ren avgift och inte får använda till annat. Iom att surfpaketet ingår i 499kr-abonnemanget utan att dras från den månadskostnaden får man ju använda precis hela beloppet på det abonnemanget så det är nog helt klart bäst deal OM man ringer eller använder andra tjänster för några hundra varje månad.
Mjo sant.. Själv ringer jag ganska marginellt med Vänner 69 till nummer som inte kostar 0 kr/min så för egen del kan jag bygga ihop ab. med surf och betala 189 kr/mån för telefonen för totalt 408 kr/mån. Då skulle några tior per månad tillkomma i trafikkostnad. Å andra sidan betalar jag då 1495 för telefonen (18 mån) vilket ger 83 kr/mån ytterligare. Så det blir ju nästan samma oavsett.
Intressant med just Vänner 69 är att man förlorar på att binda sig i 24 månader! Enda skillnaden är att man betalar 495 kr för telefonen istället för 1495 kr, dvs man tjänar 1000 kr på telefonen. Mmen då ska man betala 189 kr/mån för telefonen i ytterligare 6 månader = 1134 kr. Ganska marginellt iofs men ändå...
Postad 28 May 2009 - 11:56
Postad 28 May 2009 - 14:30
Själv kontaktar jag en kompis i Tyskland som köper en åt mig och skickar. Sen får vi flasha om den.
Måste bara lära mig hur (RTFM oedlan!!!)
*Nån som har nån bra länk? *(nej, jag har inte letat än)
Redigerat av oedlan, 28 May 2009 - 14:32.
Postad 28 May 2009 - 15:30
http://android-dls.c...e=Magic_Rooting
Sen har du ju alltid http://forum.xda-dev...splay.php?f=480
Finns mycket kunnigt folk där
Postad 28 May 2009 - 15:32
http://www.engadgetm...ming-this-year/
Tittar man på produktbilden på TRE så är ju iaf google-logon på baksidan (nog för att dom plockat dom bilderna direkt från HTC, men ändå). Man kan ju alltid hävda det om det blir trubbel med TRE iaf. Tog en printscreen för säkerhetsskull
Känns som en bra deal man fick när man tog den via företaget iaf. 499:- för flatrate med fri surf och "fri" telefon på 24 mån.
Nu är det bara 1-2 veckors väntan...
Postad 28 May 2009 - 16:22
Bra deal?!, 499 * 24 blir många pengar...Är det bekräftat att Magicen kommer obrandad från TRE? Läste idag att det kommer finnas tre olika "versioner" av android.
http://www.engadgetm...ming-this-year/
Tittar man på produktbilden på TRE så är ju iaf google-logon på baksidan (nog för att dom plockat dom bilderna direkt från HTC, men ändå). Man kan ju alltid hävda det om det blir trubbel med TRE iaf. Tog en printscreen för säkerhetsskull
Känns som en bra deal man fick när man tog den via företaget iaf. 499:- för flatrate med fri surf och "fri" telefon på 24 mån.
Nu är det bara 1-2 veckors väntan...
Postad 28 May 2009 - 16:24
Jag har Flatrate och är grymt nöjd..Fast ja fick det för 499/månad när ja tog min senaste mobil
Postad 28 May 2009 - 16:49
Som företagskund kunde jag välja mellan att få fri surfen gratis eller 100kr mindre i månaden på Flatrate-abbonemanget, dvs. 399 i månaden. Men då ingick ingen trafik.
Postad 28 May 2009 - 17:32
http://www.swedroid....gi-pa-swedroid/
Bara en teaserbild just nu, men mer bilder från unboxingen och första intryck följer inom kort. Sedermera blir det förstås även längre, mer uttömmande recensioner.
Edit: Uppdaterad med fler bilder från unboxingen!
Redigerat av monodc, 28 May 2009 - 19:11.
Postad 29 May 2009 - 12:13
Postad 29 May 2009 - 12:53
Ringer man väldigt mycket till alla nät är det en bra deal.
Som företagskund kunde jag välja mellan att få fri surfen gratis eller 100kr mindre i månaden på Flatrate-abbonemanget, dvs. 399 i månaden. Men då ingick ingen trafik.
Var hittar du den dealen? När jag går in på företagsdelen på tre.se ser jag ingen som helst info om surf, varken fri eller annan?
Jag har ett bolag, ringer för ca 200/månaden och vill ha fri surf. Vad ska jag välja? Hajar nada... Men en HTC Magic ska det bli.
Postad 29 May 2009 - 13:53
Har precis varit inne i en 3-butik och beställt en Magic.. Var nog fredagsdealen med tre månader gratis abonnemang bl.a. som fick mig att göra slag i saken.. De hävdade att jag borde få den redan nästa vecka, vetetusan om jag tror på det.. men vi får väl se.
Tre månader gratis är faktiskt en bra deal. Det blir ju 1500kr i rabatt.
Men jag tolkar det nog som att tre inte kommer ha exklusivitet speciellt länge och vill hinna binda så många kunder som möjligt innan konkurrenterna börjar sälja Magic. För då kommer priserna säkert att sjunka.
edit: Jag halka dit hos tre ändå. 299 + 59 kr /mån passade mig bäst. Fick abonnemang och Surf Turbo gratis i 3 månader. Total min kostnad på 24 mån blir 7695kr varav 4026 att ringa för. Skulle jag vilja ringa för mer kan jag senare byta till surf utan turbo och få ytterligare 60kr/mån att ringa för.
Redigerat av Unregisteredf4c610b4, 29 May 2009 - 18:20.
Postad 29 May 2009 - 14:43
Var hittar du den dealen? När jag går in på företagsdelen på tre.se ser jag ingen som helst info om surf, varken fri eller annan?
Jag har ett bolag, ringer för ca 200/månaden och vill ha fri surf. Vad ska jag välja? Hajar nada... Men en HTC Magic ska det bli.
http://www.tre.se/te...amp;color=37350
Står ju där att du får fri surf. Ang. det där med 100:- i rabatt var nog därför att vi har ca 10 abb. hos dom jag kunde välja det.
Postad 29 May 2009 - 15:15
http://www.tre.se/te...amp;color=37350
Står ju där att du får fri surf. Ang. det där med 100:- i rabatt var nog därför att vi har ca 10 abb. hos dom jag kunde välja det.
Hmm.. såg den texten först nu. Det står ju ingenting om "Fri surf" när man valt det abbonemanget och klickat vidare till köp... känns lite fishy...
Postad 30 May 2009 - 15:27
Postad 31 May 2009 - 18:33
http://www.swedroid....android-market/
Redigerat av monodc, 31 May 2009 - 18:34.
Postad 01 June 2009 - 09:18
Såå, nu finns det både ett fullt svenskt tangentbord och en svensk ordlista till detta, vilket gör textinmatning på svenska till en barnlek. Det finns ingen större anledning att vänta på en svensk release av Magic längre, såvida ni inte prompt måste ha svenska menyer i er telefon. Importera från tyskland och spara 2000 kr (såvida ni inte hade tänkt binda upp er med ett dyrt abb på Tre ändå).
http://www.swedroid....android-market/
Vilken tysk onlinebutik är bäst att beställa från?
Postad 01 June 2009 - 10:25
Sen blir det Rooting!
Kudos till länkarna ovan!
Postad 01 June 2009 - 12:30
Varför ens gå runt? Varför inte konvertera filmerna till korrekt format från början? För att få video till iPhone måste man synka via iTunes. Jag vet inte om detta program konverterar video om det inte stämmer överens med iPhone med en sån lösning till Android borde finnas tycker jag. Dessutom stödjer inte iPhone 3gp vilket de flesta kameror filmar i.Men visst borde det gå att gå runt, men det blir nog ett väldigt hackande då codecs inte är java utan då blir det att roota telefonen och in med en ny build osv. Sedan vet jag inte hur optimerat linux är öht på ARM för video.
Jag veställde en Magic igår och väntar nu otåligt på att få byta ut min 8 år gamla Samsung-telefon
Angående internet i datorn med mobilen som modem så ska det gå att fixa men det kan kräva en del trixande då T-Mobile (bl.a.) trycker hårt på Google att det inte ska gå, då du i sådana fall kommer att surfa alldeles för mycket
Postad 01 June 2009 - 15:44
Vad är 3Friends 49:-? kan man baka in det billigaste abbonemanget i ett dyrare eller vad är detta?...
Jag veställde en Magic igår och väntar nu otåligt på att få byta ut min 8 år gamla Samsung-telefonDet blev 299:- abonnemanget där 3Friends för 49:- och obegränsad surf för 150:- ingår (Fick första 3 månaderna gratis, efter det ska jag ner från turbo till vanliga då det ändå inte går så mycket snabbare). Jag har alltså 100:- att ringa för till andra nät vilket passar mig utmärkt.
...
Sen antar jag att du nu är piskad att betala en viss summa för mobilen varje månad också. för du fick väl inte den gratis med?
Postad 01 June 2009 - 17:08
Vad är 3Friends 49:-? kan man baka in det billigaste abbonemanget i ett dyrare eller vad är detta?
Sen antar jag att du nu är piskad att betala en viss summa för mobilen varje månad också. för du fick väl inte den gratis med?
Ang din fråga om 3Friends:
Har du ett pottabonnemang på t.ex 499kr så får du ringa upp hela summan och det gäller till alla nät.
Men lägger du till 3Friends för 49kr så rörs inte din pott (*) när du ringer röst och videosamtal inom 3 och skickar sms och mms inom 3.
Potten räknas alltså bara ner när du ringer samtal och skickar mess utanför 3s nät.
Väljer du 3Friends Plus för 69kr så gäller gäller det som för vanliga 3Friends, det som är extra här är att alla samtal till det fasta nätet är också 0kr/minuten så din ringpott rörs alltså inte. (*)
(*) = Dock så tillkommer det startavgift på 0.69 på alla samtal oavsett nät som dras av på potten, alltså även inom 3 och till det fasta nätet. Det är minutavgifterna som är 0kr och sms/mms som är 0kr och gäller för 3000 minuter och 3000 mess.
Prisexempel: Teckna HTC Magic med fri surf för 499kr/mån. Du kan ringa för 499kr
Lägg till 3Friends Plus för 69kr. Du kan nu ringa och messa för: 430kr (499 - 69 = 430 kvar i pott) till alla andra nät men ringer samtidigt gratis och messar fritt inom 3 och till det fasta nätet. Dock så dras det 0.69 i startavgift på alla samtal från potten som du har.
Redigerat av crest, 01 June 2009 - 17:21.
Postad 01 June 2009 - 19:03
Handyzek.de och ebay.de är väl de mest förekommande. Jag vet inte hur det är med Handyzek, men om man kör ebay och bara håller sig till säljare med fina "stats" och ett längre medlemskap så är det relativt säkert. Vi köpte in vår Magic via tyska ebay och allt gick alldeles utmärkt.Vilken tysk onlinebutik är bäst att beställa från?
Postad 01 June 2009 - 22:28
Ja jag behöver betala 59:- i månaden för själva mobilen när jag kör på 299:- abonnemanget. Hade jag tagit 199:- hade telefonen blivit dyrare och totalpriset skiljt sig på 28:- i månaden. Telefonkostnaden blir då 1416:-Sen antar jag att du nu är piskad att betala en viss summa för mobilen varje månad också. för du fick väl inte den gratis med?
Jag valde 299:- abonnemang
Minus 150:- turbo-3g (som jag troligtvis ska nedgradera till vanlig när jag behöver betala efter 3 månader)
Minus 49:- 3Friends för att ringa gratis till de personer jag ringer mest till (som råkar ha 3)
Jag har alltså 100:- kvar att ringa för till andra nät och startavgift. Jag ringer inte så mycket utan surfar mer så detta passar mig bra.
Tidigare hade jag kontantkort hos Telia och pendlar mellan 180 och 250 för bara telefonavgift utan surfande. Jag kommer betala lite mer men med HTC Magic kommer mina mobilvanor att ändras så jag anser att jag fått ett mer prisvärt alternativ.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
19 filmer
50 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?