Måste bara hoppa in och säga hur nöjd jag är med den här.
Köpte den och en LG 42PQ6000 till morsan och har suttit och lekt lite med dem. Har även testat med min Sony 52W4500.
Senaste mjukvara:
Blu-ray: snabb uppstart, menyer osv. Bilden är lika bra som på alla andra BD-spelare jag testat (dvs väldigt bra

) Allt funkar så som man tänkt sig.
Dock har jag sett ett störigt fel (som jag dock läst om i en recension så jag visste vad jag gav mig in på) och det är att typ en gång var femte sekund så känns det som om spelaren tappar några frames. Blir ett "minihack".
Don't get me wrong, har haft folk över här och det är ingen förutom jag som lyckas se det men sen är jag också väldigt picky.
Lägger bara märke till det i high motion scener eller när jag verkligen sitter och ittar efter det med vilje men det tär ändå på helhetsintrycket. Hoppas att de kan fixa det.
DVD: ingen superb uppskalning men heller inte dåligt. I princip som vilken modern DVD-spelare som helst i ~1500-kronorsklassen (vilket ju inte säger så mycket iofs).
MKV: klockrent, bästa uppspelningen jag sett (jämfört med datorn, popcorn hour, WD HD TV etc.) Undertexter funkar sådär dock, Får ofta uppkonstiga symboler/bokstäver/tecken emellanåt av någon anledning dyker "/N" ofta upp mitt i textpartier. 1080p med DTS i hög bitrate låter och ser fantastiskt ut.
XviD/DivX: Standrad-def XviD är ok, inte jättebra som på PS3 (typ bästa kvaliten en maskin kan suga ur sunkiga XviDs) men helt ok. 720p och 1080p ser klockrent ut.
MP3: funkar bra men gränssnittet är väl sådär. Inget jag personligen har användning för.
Youtube: funkar, ok gränssnitt men den är inge vidare på at spela upp HQ/HD-klipp och det ser i allmänhet sunkigt ut. (Den buffrar dock jäkligt snabbt så allt känns mer instant-on än vad det gör om man surfar på deras hemsida.)
Angående filstorlek är det ju surt med FAT32 på USB men för längre filmer funkar det bra att bränna DVD dual layer med UDF-filsystem. (Eller bara splita och lägga på USB.)
Vad det gällde mina hårddiskar har det funkat på en av de två jag har (båda kör FAT32). Vet inte vad det handlar om.
Fjärrkontrollen ser lite el-cheapo ut men funkar och är inte riktningskänslig.
Utseendet på själva maskinen är väl ok. Själv är jag inte förtjust i den stora knappen i mitten men i övrigt är den ju både liten snygg. Väldigt tystgående också både vad det gäller maskinen i sig och dess läsare (både kontinuerlig läsning och sökning)
Har inte fått HDMI CEC att funka annat än att spelaren går igång när jag trycker på TVns simplelink-knapp. Där tar det dock stopp.
Nåja för under 2000 är det här en SJUKT bra maskin iaf. Alla hushåll borde ha en!
Summa:
BD goes mainstream med bravur!
Hoppas de lägger till fler fina funktioner genom firmwares och att de fixar till lite småsaker (stöd för MOV-container, lägga till WMV-stöd, fixa mirckohacken vid BD-uppspelning etc.)