Hämtade nyss min svarta E52 på Posten från Katshing. Första intrycket är väldigt bra!
Är ramen runt din telefom svart eller silvrig.
Jag har sett olika bilder på nätet på E52 black och på vissa är det en svart ram runt och på vissa en silvrig
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 12 October 2009 - 15:37
Är ramen runt din telefom svart eller silvrig. Jag har sett olika bilder på nätet på E52 black och på vissa är det en svart ram runt och på vissa en silvrig Postad 12 October 2009 - 19:22 Silvrig. Fick den att starta nu, den hade bara problem att starta i innerstan (där jag bor). Och så fort jag kom hem igen så dog signalen totalt. Detta utan att använda AGPS. Redigerat av Kazutoyo, 12 October 2009 - 20:16. Postad 13 October 2009 - 17:54
Vilka delar på telefonen är metall? På bilder postade här i forumet ser ramen ut att vara i metall...
Men jag var på phonehouse och kollade på luren, dock bara en attrapp (av metall-modellen), och där var hela telefonen i plast. Jag frågade om skalet på den riktiga telefonen skiljde sig från attrappen, men det gjorde den inte enligt han som jobbade i butiken... Någon som kan ge klarhet i detta? En annan fråga: Vad på den vita modellen är vitt? Tycker den ser silverfärgad ut på bilderna. Redigerat av Unregistered18d6c94a, 13 October 2009 - 18:12. Postad 13 October 2009 - 19:41
Tjena. Vet någon hur man stänger av(om det går) ljussensorn som gör att knappsatsen slocknar när det är "ljust"?
Postad 13 October 2009 - 19:45
Jag köpte en E52:a från Nokia shop för nån vecka sedan. Märkte efter några dagar att skärmen faktiskt flimrade på ett obehagligt sätt. Det syntes bara om man använde något mörkare tema (som t ex golden business) och yttrade sig som "vågor" som rörde sig från skärmens nedre del och uppåt, rätt så långsamma "vågor".
Lättast att se var flimret om man hade en jämnare yta att kika på (kanske ett tomt sms eller nåt). Nån som känner igen fenomenet? Jag är i alla fall inte ensam, se tex: http://discussions.n...=1412603#M49506 http://discussions.n...=1414035#M49576 Skickade i alla fall tillbaks telefonen, och grubblar nu över om jag ska beställa en ny, eller sikta på N86 istället. Kanske många skärmar på E52 är likadana...? Postad 14 October 2009 - 08:14 Ramen runt framsidan och batteriluckan. Kanske även val- och lurknapparna. Tror inte det går. Men den kanske inte släcks lika lätt om du har på full ljusstyrka. Nope. Min gamla 6610i gjorde så när den var riktigt kall däremot. Postad 14 October 2009 - 08:37
Och detta gäller grey metal-modellen? Hmm... då får jag gå till ett phonehouse och be dom packa upp ett riktigt exemplar. Postad 14 October 2009 - 13:08 På attrappen så sitter i all fall ramen fast, var på MM och där har de riktiga telefoner, där kunde man lyfta upp ramen en bra bit över tangenterna. Jag väljer nog något annat. Har haft en 6220 nu i något år, och efter en vecka med den så fick jag limma fast ramen, detta ska ju inte behövas på en E telefon, kan man ju tycka Postad 14 October 2009 - 16:09
En sak jag stör mig på lite är att mitt favorittema som kom med mobilen är "Graphite grey business", tyvärr så kom det på minneskortet. Går det på något sätt flytta över det till mobilminnet?
Jag kan se detta på min E52, men då måste jag verkligen anstränga mig för att göra det. Det är vanligtvis obemärkt och därför inget jag stör mig på. Är inte riktigt säker på om ramen är metall, men batteriluckan är definitivt metall. Var ute och gick tidigt denna kalla morgon och batteriluckan var riktigt kall som bara metall kan vara. Däremot så var inte ramen det, tror det skulle kunna vara en metallfärgad plastbit men det är svårt att säga med 100% säkerhet, åtminstone för mig! Inte alls som på E51an där man kunde säga direkt att ramen var metall, gav ett gediget kvalitésintryck som tyvärr E52an saknar. Min nya svarta E52 har inte det problemet alls. Tror att den lösa ramen är ett problem som bara de första tillverkade E52orna har. Men jo, det var klantigt gjort av Nokia. EDIT: Tog några bilder för ett annat mobilforum, och kan lika gärna visa dom här.
Redigerat av Kazutoyo, 17 October 2009 - 10:07. Postad 17 October 2009 - 13:48
Färgen på lurknapparna ser annorlunda ut.
Tycker du att den svarta modellen är snyggare än metallfärgen? Postad 17 October 2009 - 13:57
kan ni inte hjälpa till att tokspamma Netonnet så dom börar ta in den svarta som verkar fri från ramproblemet.
Postad 17 October 2009 - 15:22
Varför köper du den inte på Katshing? Postad 18 October 2009 - 01:15
Föredrar butik, lättare att föra en "dialog" om det blir problem. Postad 21 October 2009 - 17:05
Jag har haft 2 stycken olika E 52 metallfärg som inte någon av dem varit bra. Ramen har suttit löst och i en var det dåligt ljud.
Nu har jag fått en svart och det är en helt annan telefon. Perfekt monterat inga vassa kanter eller lösa delar utan allt sitter där det ska. Ljudet i den är också mycket bra. Postad 21 October 2009 - 20:20
Jag är på min 3dje metallfärgade, ikväll började hörlurens ljud låta sprucket, liksom de 2 tidigare, de jag pratar med klagar över att de hör sin egen röst som i ett eko. Telefonen är kass, som just telefon, men för övrigt riktigt underbar! Postad 22 October 2009 - 17:17
Vad krävs för att man ska få den utbytt? Jag har problem med att höra mig själv och ett sprakigt ljud. Köpte den på katshing. Postad 22 October 2009 - 21:17
reklamera inom 7 dagar, då får man en ny. Annars blir det till att lämna in den så den repareras och vänta tills de är klart
Postad 23 October 2009 - 23:25
jahopp, då var det för sent då ;( reparation brukar väl ta ett bra tag? Postad 25 October 2009 - 00:59
2-3 veckor, längre om du har otur. Postad 01 November 2009 - 06:28
Tappade den i golvet nu, ganska rejält då det smällde till, men av vad jag kan se så har den inte blivit skadad alls. Så antingen så är den välbyggd eller så hade jag en himla tur.
Postad 01 November 2009 - 10:16
Har de svarta kommit ut nu i den omfattning att man kan säga att de är bättre byggda och att ramen sitter fast? Någon som har några problem med den svarta?
Postad 01 November 2009 - 12:45
Har inte läst om några problem angående dom svarta eller vita modellerna. Verkar som om det bara är de tidiga gråa modellen som har problem.
Postad 01 November 2009 - 18:38
Har du fortfarande samma positiva uppfattning av Nokia E52 svart? Någon annan som har en Nokia E52 svart och har åsikter om denna? Postad 01 November 2009 - 23:27
Ja den håller ihop bra. Ibland önskar jag bara att högtalaren var lite starkare när jag pratar men det är bara vid något enstaka tillfälle jag inte hör eftersom ja är i en bullrig miljö. Postad 03 November 2009 - 14:33
Såg nu att det finns en ny firmware att hämta med Nokia Software Updater, fast jag vet inte vad den ändrar/förbättrar.
Gamla versionen är 21.013 Nya versionen är 22.009 Postad 06 November 2009 - 15:52
Jag skrev detta i augusti om min Nokia E52. Mycket har hänt sedan dess. Jag tycker inte man ska godkänna en telefon med dessa fel. Telefonen har varit inne hos mobilakuten två gången utan att felet har blivit avhjälpt. Och till sist hos Nokia för att häva köpet. Idag ca 3 månader efter att jag fick min första E52:a har dom gått med på att jag får häva mitt köp. Postad 08 November 2009 - 15:26 Jag tänkte utse mig själv till försöksperson men trots att jag uppdaterade NSU så säger den att jag har den senaste (version 21...), Är det någon som har lagt in 22:an eller hört några kommentarer om den firmware-versionen? Postad 08 November 2009 - 19:56 Har lagt in nya firmwaren. Funkar ok, verkar va lite tjockare text med bättre läsbarhet i en del menyer.., och klickar man på nåt så real player går igång, då behöver man inte bekräftelseklicka att man vill starta spelaren.,Medieklippet går igång ändå! De är nåt med wlanet också, de växlar snabbare.. på nåt sätt.. verkade de som första gången.. Postad 08 November 2009 - 22:20 Var fick du den ifrån? Själv vill jag att eko-ljudet ska försvinna för folk som ringer till mig när jag inte använder headset. Det är nämligen ingen som vill prata med mig när det problemet uppkommer Är det någon som har sett någon form av change log? Något som säger vilka det största förändringarna är hade varit intressant. Postad 09 November 2009 - 22:26
Laddade ner de från nokia uppdate. Instämmer, när man pratat med någon ett par minuter börjar den uppringande höra sin egen röst som ett eko Postad 10 November 2009 - 22:25 Jag har också installerat nu. Den kom upp som möjlig uppdatering med NSU igår verkar det som. Än så länge är jag nöjd med denna firmware. Fick in den igår kväll och har bara ringt några samtal men inga problem än så länge. Kan dom ha lyckats lösa dom stora mjukvaruproblemen tro..? Postad 11 November 2009 - 09:57
Det hjälpte inte mig. Telefonen startar fortfarande om sig själv lite då och då, särskilt när jag använder musikspelaren. Det är sällan jag hinner lyssna genom en hel skiva innan den startar om sig. Jag ska ta tillbaka den till Teliabutiken och reklamera. Så jäkla jobbigt. Postad 11 November 2009 - 15:51
Jaha, även jag har uppdaterat till senaste firmware. Jag köpte min för c:a 1,5 månader sedan och den strulade redan då med konstanta omstarter. INGET har blivit bättre i o m senaste firmware. Ständiga omstarter mitt i viktiga kundsamtal. kopplingsgrupper finns inte tillgängliga för att koppla till applikationer m m. Herregud, har dom ens testat telefonen med firmware innan dom releaseade den? Man måste ju ha upptäckt att telefonmenyerna inte ens ser ut, eller fungerar, som i instruktionsboken. Vilket skämt! Tyvärr måste jag gå tillbaka med telefonen och köpa något som funkar i stället. Första och sista Nokian i min ägo, verkligen synd då den verkade lovande på specen och i formatet. Jag rekommenderar inte någon att köpa denna telefon i något syfte. Bara ett stort skämt från Nokia är vad den är!
Postad 11 November 2009 - 16:19
Jag köpte en Nokia E52 (metal) på Media Markt torsdagen förra veckan (5/11) och hade problem att koppla upp mig mot datorn med bluetooth. Trodde att det var firmwaren så jag försökte att uppdatera. Men datorn tappade kontakten med mobilen (via USB-kabeln). Testade flera gånger, till sist verkade det funka. Sen tappade han kontakten igen och då var telefon stendöd. Inget hjälpte. Så jag åkte till Media markt på lördagen som bytte ut min telefon direkt.
Den nya var lika bra ihopsatt som den första. Inget glapp eller glipa någonstans förut att tangenterna känns lite lite lösare jämfört med den första. Jag har inte haft ett enda problem. Den nya mobilen testade jag att koppla upp mot bluetooth, funkade inte. Så då testade jag att koppla upp den mot min frus dator, gick alldeles utmärkt så felet ligger hos min bluetooth i datorn... Inga omstarter, inga frysningar, inga crasher, inga problem, supersnabb i allt den gör. Ljudet är lite lågt men inget fel på. De jag har ringt till att det låter bättre än min förra telefon (SE K530i). Postad 13 November 2009 - 11:52
Har haft min silvriga i ungefär två månader och den har egentligen aldrig krånglat. Inga avstängningar och fin byggkvalitet. Det går att glipa lite på ramen, men den ligger på plats fint vid normal användning. Bra och snabb mp3-spelare. Har ett 8gb SanDisk Class 4 och det är väl halvfullt. Har dock inte testat att kolla video något särskilt, men den är kvick i det mesta den gör.
Den grej jag stör mig på med telefonen är ordförslagsfunktionen när jag skriver sms osv. Den har tex fortfarande, efter ett par månader, inte lärt sig att jag vill skriva bli och inte alg. Varför skulle jag vilja skriva alg? Jag har aldrig skrivit alg. Dessutom är den inkonsekvent. Den kan lära sig tillfälligt, men glömmer så fort jag skickat meddelandet och börjar på nästa en stund senare. Någon annan som har detta problem? Jonas Postad 13 November 2009 - 22:11 Det är samma på min 6220 classic och var precis samma visa med min 6120 classic. Antagligen är det inte den typen av T9 som lär sig hur ofta man använder vissa ord utan den lär sig endast nya ord som inte finns i minnet från början. Ganska irriterade kan jag hålla med om. Har funderat lite på vilken mobil som blir min nästa och denna ligger bra till. Älskar symbian pga multitasking och ikonerna på skrivbordet men vissa saker är stenålder. Finns det tex timer eller tidtagning i denna version? Smileys är väl ingen idé att fråga om ens? Edit: En enkel sökning klargjorde att timer fortfarande inte existerar i nokias s60-telefoner Redigerat av Tobyponken, 13 November 2009 - 22:15. Postad 14 November 2009 - 09:26
Min 6300 är precis likadan. Tänkte köpa E52 men har precis fått reda på att jag ska få en E72 via jobbet. Jag utgick från att det här problemet skulle vara löst- om inte E72 (eller E52) fixar det så ger jag upp skaffar nån annan. 6300 har dock timer Postad 24 November 2009 - 22:11
En mycket god nyhet:
Spotify finns nu till Symbian. Jag kan meddela att det funkar klockrent till E52:an http://www.spotify.c...mobile/symbian/ Postad 03 December 2009 - 22:39
Hade problem med irriterande omstarter på min svarta e52. Fick den geniala iden att beställa ett nytt sim-kort och voila.. allt bara funkar
Redigerat av GurraC, 03 December 2009 - 22:40. Postad 05 December 2009 - 01:47
Någon som har tips på ett bra headset till en e52:a? Nocs NS200B fungerade inte.
Postad 07 December 2009 - 01:17
Undrar om någon har förslag på bra förvaringsväska? Alltså någon tunt som skyddar den i fickan på byxan?
Postad 08 December 2009 - 21:40
Jag är sugen på att skaffa en Nokia E52, skulle ni rekommendera den? Har läst lite av era inlägg om de problem som ni har haft med telefonen.
Postad 09 December 2009 - 08:56
Den här tråden om ljudkvalitet i Nokias diskussionsforum kan vara relevant i sammanhanget. E52 tycks fortfarande dras med ljudproblem, både inkommande och utgående.
Postad 14 December 2009 - 22:12 jag har har fått min nokia e52 utbytt 2ggr, alltså har jag nu min tredje lur av samma modell. Denna nr.3 har jag nu lämnat in för andra gången. Alla med samma fel, nämligen dåligt ljud i "öronhögtalaren" Dessutom klagar de jag pratar med om att de hör sin egen röst som i ett eko. Det de gjorde förra gången på servicen var att de bytte ut öronhögtalaren. Dessvärre kom det spruckna ljudet tillbaka efter några dagars sparsamt användande. alltså, telefonen är jättebra, om man INTE ska ringa med den! t Postad 15 December 2009 - 17:58
Lämnat in min E52 två gånger. Första gången problem enligt tidigare beskrivning i denna tråd. Fick tillbaka telefonen, funkade i stort sett ok, men fortfarande en massa omstarter titt som tätt av ingen anledning alls. Funkade i 1,5 vecka, sedan gick den inte ens att starta. Samma symptom som många andra haft av vad jag sett på nätet. Tfn fortfarande på andra servicen. Jag är övertygad om att den inte kommer att vara bättre när den kommer tillbaka. Denna telefon har jättefina specar, men knappt hälften av funktionerna funkar. De som har E52:or som funkar bra måste ha fått den ur en helt annan batch än den som jag fått min ur. Jag jobbar bl a med systemtestning och kan med säkerhet säga att den telefon, inkl firmware, som jag fått aldrig passerat med godkänt i ett test hos Nokia. Riktigt oproffesionellt agerat av Nokia att "chansa" ut en telefon på marknaden. Är dom desperata efter snabba pengar?
Postad 15 December 2009 - 21:01
Inga problem med funktionerna på min svarta E52, förutom att det kan ta lång tid innan GPSen hittar en. Inga problem med att ha samtal med den, och visserligen har jag haft några få omstarter men då har jag haft väldigt många program på samtidigt.
Det jag ogillar med E52an är byggkvalitén, det "läcker" ljus och är inte byggd med lika mycket metall som E51an utan känns mer plastig. Men jag kan leva med det, i stort sett så är jag extremt nöjd med den Fast jag hade inte haft något emot om den var ~3mm tjockare så en bättre kamera och riktig blixt hade fått plats, fast det visste jag ju redan. Men jäklar vilken bra mobil det skulle varit då. Postad 19 December 2009 - 09:15
Det verkar som att det är färre problem med den svarta E52? Många som haft problem med den?
Postad 19 December 2009 - 19:29
Inga som helst problem med min svarta. GPS:n brukar hitta signaler inom nån halvminut i bilen. Inomhus är dock GPS:n mycket segare. Jättenöjd med hela telefonen och ingen har klagat på ljudet.
Postad 22 December 2009 - 22:18
Jag får inget ljud när jag ansluter mobilen via Bluetooth till bilstereon! Funkade hur bra som helst med min gamla SE W760i. Efter att jag byte till E52 har det fungerat en enda gång.
Bilstereon är en Sony MEX-BT2600. Några idéer? Har givetvis mailat Sony support med de bemödar sig inte ens med ett svar. Redigerat av Raskus, 22 December 2009 - 22:19. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |