Postad 23 September 2009 - 13:15
Kan väl säga att Telia har gått ut med information på http://www.telia.se/...ter/tv/nyheter/ och det säger nog att någon typ av förhandling pågår. Jag vet dock inget mer än så.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Här säger både Viasat och Telia att de vill att så många som möjligt skall kunna se kanalen. Har man nu har samma mål borde det inte vara så svårt att komma överrens. Priset borde rimligtvis vara det samma som för de andra distributörerna dvs en höjning från 99SEK till 139 SEK/månad. Det blir ju inte bättre eller sämre program beroende på vem man får räkningen ifrån.
Jag kopplade själv in Telia digitalTv i helgen och det fungerar kanonbra. Just bristande funktionalitet var ett argument från en dörrknackande Viasat-försäljare som besökte oss i somras. Han hävdade att Telias bild hackar och att sändningarna hänger sig mm. Det enda som hängt sig hos mig är den sändning från ViasatonDemand (Bofors-Leksand) som jag köpte i helgen.
Svälj prestigen och ge kunderna det kunderna vill ha. De är just nu de enda förlorarna i den här soppan.
Redigerat av Skånemas, 23 September 2009 - 13:16.
Postad 23 September 2009 - 20:41
Hörde själv nåt rykte om att Canal+ inte kommer sända ES från och med nästa år och att VH istället skulle sända detta, endast ett rykte som sagt.
Postad 23 September 2009 - 20:57
Är det nån som hört nåt ifall Viasat Hockey även kommer att få sända elitserien i framtiden?
Hörde själv nåt rykte om att Canal+ inte kommer sända ES från och med nästa år och att VH istället skulle sända detta, endast ett rykte som sagt.
TV 4 gruppen har köpt rättighetena till elitserien t.o.m. 2014
Så den säljer de nog inte, om det inte blir pengar brist
Redigerat av lindo, 23 September 2009 - 21:17.
Postad 23 September 2009 - 22:37
Det enda som hängt sig hos mig är den sändning från ViasatonDemand (Bofors-Leksand) som jag köpte i helgen.
Kan man beställa hockeymatcher via ViasatOnDemand via Telias Box? Hur då?
Postad 24 September 2009 - 14:52
Postad 24 September 2009 - 17:12
Redigerat av Leatherface, 24 September 2009 - 17:13.
Postad 25 September 2009 - 09:56
Kan man beställa hockeymatcher via ViasatOnDemand via Telias Box? Hur då?
Sorry för otydligheten. Jag köpte matchen genom Viasatondemand på datorn inte genom Telia-boxen. I teorin skulle det vara möjligt men vilja verkar saknas från de som bestämmer. Hoppas Telia tittar på alternativa boxar med fler funktioner. T ex har Motorola släppt en bredbandsbox med hårddisk. Erbjuds idag av Boxer IPTV och Tele2.
Man kan också undra varför Pay per view (Allsvenskan/Elitserien) kostar 139 SEK på telia men bara 99 om man köper på Csports.se?
Viasats gamla slogan är " There is no end to the possibilities" dags att leva upp till den nu.
Postad 27 September 2009 - 12:05
Bara repriser och dåliga sändningar från KHL
Skall man nu sända allsvenskan, så bör man väl framför allt göra det
på en söndag.
Men så klart .. Det är ju viaskratt som håller i det
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 27 September 2009 - 12:07.
Postad 27 September 2009 - 16:13
tider och med lokala intressen.
Postad 27 September 2009 - 16:22
Postad 27 September 2009 - 16:41
Men jag gillar allsvenskan
Maveriuc
Postad 27 September 2009 - 18:00
Jag har fler spelare än så att följa i alla dessa ligor och med personlig ankytning
Men jag gillar allsvenskan
Maveriuc
Helt rätt, Allsvenskan är riktig hockey ingen representationsträff eller exponeringsfestival med NHL-komplex och gula hjälmar för gratisätare. KHL är en gasbubbla.
Postad 27 September 2009 - 19:34
Förstår att du skämtar, för där är betydligt större sug efter hockeyallsvenskan som sänds på normala
tider och med lokala intressen.
Nej det va inget skämt.
Postad 27 September 2009 - 20:10
Nej det va inget skämt.
Okey då får du ha det så roligt framför tvn med dessa ryska björnar
och lite svenskar som täljer lite guld i ett spel de inte passar in i.
Dessutom med en bild som är en delvis Zoomad 4:3 historia som
jag aldrig sett någon annan sända med förrut
Nej Allsvenskan skall det vara och seda kryddar man med lite elitserien i HD
mellan varven från canaldigital om det inte krockar med Zlatans matcher
Maveric
Postad 27 September 2009 - 20:17
ExaktHockeyallsvenskan behövs inte sändas alls, det är NHL som gäller.
Go Flyers!
Postad 27 September 2009 - 21:04
Då har man inget gediget hockeyintresse
Larvigt skulle jag vilja säga
Maveric
Postad 28 September 2009 - 13:28
Tur attvi har olika smak,skulle bli så trist annars.
Det har vi. Själv skaffade jag telia digitaltv (viasatsport paket för 79:-) enbart för att kunna se lite mer champions League fotboll eftersom det inte gick att se via canaldigital. Jag är intresserad av Hockey och tyckte det var skit när NHL försvann från C+ och hockeyallsvenskan från tv4sport.
Nu löstes det delvis genom att ESPN ingår i familjepaketet hos canal digital men att behöva betala 139:- för viasat sports kanaler känns jäkligt dyrt med tanke att jag hade samma utbud förra året men betalade "bara" 79:- extra för att få "allt" (NHL, ELitserien, premier League, Allsvenskan i både hockey/fotboll, La liga, serie A).
Så själv hoppas jag nästan på att VIASAT hockey håller sig borta från Telia trots att jag är hockeyintresserad. Jag är helt enkelt inte beredd att betala 40 spänn extra i månaden bara att få se lite utfyllnadshockey... Men blir jag tvungen gör jag väl det.....man måste ju trots allt ha champions League i fotboll.
Redigerat av Unregistereded16d9f8, 28 September 2009 - 14:22.
Postad 29 September 2009 - 21:02
Endast Viasat Hockey (och eventuellt ESPN America med usel bildkvalité) kommer att direktsända dessa matcher... trist!
Postad 29 September 2009 - 22:47
NHL matcherna som spelas i Globen den 2-3 oktober direktsänds INTE på Viasat Sport HD!
Endast Viasat Hockey (och eventuellt ESPN America med usel bildkvalité) kommer att direktsända dessa matcher... trist!
NHL matcherna som ska spelas i Globen kommer att sändas på 3 kanaler.
Viasat Hockey
ESPN America
TV6
De gäller både 2 och 3 Oktober.
http://tvmatchen.se/...port=2&league=7
Postad 30 September 2009 - 06:51
Viasat Hockey
ESPN America
TV6
Kanske är det så här.
Sunkiga viasat måste producera...å då har man kameror som Gert Fylking köpte på loppis i bratislava inför hockey-vm i wien 1987.
Not that much high def...
Postad 01 October 2009 - 21:53
Postad 01 October 2009 - 22:37
De sänder mer NHL än vad jag vågat hoppas på
Minst en match varje natt med början 24h och i HD
Hoppas att viasat kan komma upp i samma standard i framtiden
Maveric
Postad 02 October 2009 - 13:12
Har idag sagt upp mitt abonemang helt o hållet
Postad 02 October 2009 - 13:28
Viasat Hockey
ESPN America
TV6
Viasat Sport HD har uppdaterad sin tablå och om vi har tur så går kvällens match i HD
http://www.viasat.se/tv-guide
Postad 05 October 2009 - 12:50
Har nu tröttnat på att aldrig få något besked från telia !!!!
Har idag sagt upp mitt abonemang helt o hållet
Samma här.
Postad 05 October 2009 - 16:24
Canal+ har inga NHL rättigheter längre...
Redigerat av Leatherface, 05 October 2009 - 16:24.
Postad 05 October 2009 - 16:46
Va, det är det sant?!Canal+ har inga NHL rättigheter längre...
Dom har ju ägt nhl sedan mitten av 90 -talet
Postad 05 October 2009 - 18:08
Blev mäkta förvånad när killen i kundtjänst sa att det kanske inte kommer igång förrän imorgon.
(Hos CH tog det ca 3-5 min)
Sen får man se om bilden är lika risig som hos CH
Postad 05 October 2009 - 19:40
Redigerat av Leatherface, 05 October 2009 - 19:42.
Postad 05 October 2009 - 23:11
Man kan undra hur de kan få till det så jävligt
när samma program sänds i HD i UK på samma kanal
Postad 05 October 2009 - 23:36
ESPN / ESPN HD sänder sport från hela världen medans dom har kvar gamla ESPN America som enbart sänder amerikansk sport som här.
Men nu spelar det ju ingen roll var materialet kommer ifrån då 2700kbit förstör vilket material som helst.
Fast vi lämnar det nu då tråden handlar om Viasat Hockey...
Redigerat av Leatherface, 05 October 2009 - 23:41.
Postad 06 October 2009 - 20:50
Jag tycker de är väldigt dåligt att kanalen inte finns där än.
Hur står de till med förhandlingarna Viasat?
Kanske dags jobba snabbare så alla kan få kanalen nån gång.
Postad 08 October 2009 - 11:57
Postad 10 October 2009 - 00:32
Nää låt oss slippa stockholmslagen så mycket som möjligt...
Dom kan visa matcherna då nåt norrlandslag spelar skiten ur AIK
Sen så är sänder Viasat kanalerna från England och inte Stockholm för den delen...
Redigerat av Leatherface, 10 October 2009 - 00:37.
Postad 10 October 2009 - 10:17
De enda synpunkter jag här att de visar Sveriges STÖRSTA OCH MÄKTIGASTE klubb alla kategorier, AIK, på tok för lite. I stället verkar de visa Pöööörsis köplag hur mycket som helst. Även gurk-Västerås visar de också på tok för mycket. Jag trodde Viasat Hockey var en kanal som var baserad i Stockholm och då borde man faktiskt kunna begära att de har störst fokus på det Stockholmslag som finns i serien och som kommer att vinna Hockeyallsvenskan.
Du borde bara nöjd nu: http://www.hockeyall...matcher-spikade
Postad 11 October 2009 - 21:40
Du borde bara nöjd nu: http://www.hockeyall...matcher-spikade
Nej absolut inte. De visar ju dildofanatikerna från Leksand flest gånger (15) sen Malmö (12) och sen AIK och Växjö med 11 vardera. Skandalöst dåligt!
Viasat Hockey har sin huvudredaktion i Stockholm på Erik Dahlbergsgatan och det gör att jag ser kanalen som en Stockholmskanal och som sådan borde de också ha prio ett på laget från huvudstaden.
Postad 11 October 2009 - 21:44
Menar du att alla kanaler som har redaktionen i Stockholm bara ska sända sport och annat som har med Stockholm att göra?
Redigerat av Leatherface, 11 October 2009 - 21:45.
Postad 11 October 2009 - 21:56
Nu får du väl ta och ge dig...
Menar du att alla kanaler som har redaktionen i Stockholm bara ska sända sport och annat som har med Stockholm att göra?
Nej de ska inte bara sända sport men de ska givetvis ha fokus på det lokala laget. Samma sak med Rapport och Aktuellt och Nyheterna på fyran. Vem f-n bryr sig om vad som har hänt i lappträsk eller hos de dryga skåningarna? De sänder ju från Stockholm och då det är Sveriges största, viktigaste och mest betydelsefulla stad ska det förstås fokus ligga på saker som ligger här. Sen kan de ha "notiser" från övriga landet och världen.
Postad 11 October 2009 - 22:15
Viasat Hockey har sin huvudredaktion i Stockholm på Erik Dahlbergsgatan och det gör att jag ser kanalen som en Stockholmskanal och som sådan borde de också ha prio ett på laget från huvudstaden.
Vem f-n bryr sig om vad som har hänt i lappträsk eller hos de dryga skåningarna? De sänder ju från Stockholm och då det är Sveriges största, viktigaste och mest betydelsefulla stad ska det förstås fokus ligga på saker som ligger här.
Först trodde jag att du skojade, men efter att ha läst det två gånger, förstår jag att du menar vad du säger.
Antingen är du en inflyttad Stockholmare som tror dig ha kommit över dina komplex, eller är du bara en ovanligt
obegåvad 08, vad som gäller utanför tullarna.
Jag kan inte tala för Norrland, då jag bara varit där som turist.
Men vad gäller Skåne så händer det nog fan lika mycke här som i Stockholm.
Det är bara en bro som skiljer mellan Malmö och Köpenhamn
Vi har ca 3.5 miljoner invånare på samma yta som ni har lite över miljonen
Vad det gäller Viasats kontorsadress, så har det för H-te ingen med vad de skall
sända att göra. Viasat riktar sig mot hela norden, vad gäller deras sportkanaler
och i övrigt har de lika många kanaler för utvalda delar av europa.
Tro inte att vi tar åt oss eller blir ledsna för vad du säger. Jag blir bara orolig för Sverige
om det bor många med samma uppfattning som dig, i den staden som skall representera Sverige
som vår huvudstad. Skulle kunna kalla dig rasist, med den iställning som du här uppvisar
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 11 October 2009 - 22:26.
Postad 12 October 2009 - 07:56
De enda synpunkter jag här att de visar Sveriges STÖRSTA OCH MÄKTIGASTE klubb alla kategorier, AIK, på tok för lite. I stället verkar de visa Pöööörsis köplag hur mycket som helst. Även gurk-Västerås visar de också på tok för mycket. Jag trodde Viasat Hockey var en kanal som var baserad i Stockholm och då borde man faktiskt kunna begära att de har störst fokus på det Stockholmslag som finns i serien och som kommer att vinna Hockeyallsvenskan.
Vad kul att AIK har skrapat ihop ett hockeylag igen! Trodde dom satsade all kraft på innebandy, damhockey och fotboll.
Men det är klart, någonstans ska väl hockeyspelare som vill trappa ner ta vägen
Redigerat av Unregistereded16d9f8, 12 October 2009 - 07:56.
Postad 12 October 2009 - 14:15
Tror dom skulle visa nån match mot Leksand snart... ska bli kul och se Leksand spela skiten ur AIK mohahaha...
Redigerat av Leatherface, 12 October 2009 - 14:16.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8 bilder
547 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?