Kolla så de har bearbetat din beställning, innan de gjort det så har du ingen köplats.Hmm, det är så jag gör men det står inget. Hehe.
* Officiell Tråd - HTC Hero *
HTC Hero 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(166)
|
Inga priser |
åäö i e-postmeddelanden (2 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 23 July 2009 - 18:06
Postad 23 July 2009 - 18:41
Postad 23 July 2009 - 18:51
Är redigt sugen på en Hero, men jag kan inte vänta på ett vettigt pris i mer än 2-3 veckor. Är det någon idé att göra så tror ni, eller är det lika bra att nöjja sig med en Galaxy?
Postad 23 July 2009 - 18:56
Postad 23 July 2009 - 20:17
Håller med dig moparman, riktigt modernt.
Postad 23 July 2009 - 20:25
Vet inte om det här var ett svar till mig, men i så fall måste du missförståt mig helt.. En Hero har jag redan bestämt att jag vill ha, men inte till vilket pris som helst. Därav frågan om det är troligt att den dyker upp "billigt" på ebay snart.Personligen skulle jag ta en Hero bara för att det är en HTC och de då finns www.xda-developers.com
Postad 23 July 2009 - 21:04
http://www.engadget....tc-hero-review/
Inte lika positiv som jag trodde den skulle bli :/
Postad 23 July 2009 - 21:07
LOL, sicket skämt till testEngadget har precis lagt upp sin recension:
Postad 23 July 2009 - 21:42
Postad 23 July 2009 - 21:49
Hmm, Hero'n ser så mycket skönare ut baraTror jag litar lite på Engadget faktiskt. Man kanske ska köpa en Magic tills Rachael släpps.
Postad 23 July 2009 - 22:07
Omdömet är på det stora hela ganska positivt - de skriver trots allt att det är den bästa androidtelefonen hittills. Precis som Gizmodo så stör de sig dock på att det ibland laggar. En bra telefon med vissa brister, alltså.Engadget har precis lagt upp sin recension:
Postad 23 July 2009 - 23:05
"The main concern I’ve heard about the HTC Hero is that the screen lags and sure, maybe sometimes it does. But not enough to drag down an otherwise awesome phone and anyone with a G1 or Magic knows that OTA updates have continually aided the OS speed. Bottom line - it is only going to get better.
Is the HTC Hero the best phone in the world? In my opinion Android is the greatest platform in the world and the HTC Hero is the best touchscreen only Android phone in the world… so connect the dots if you can. It will surely be joined by some stiff competition over the next 6 months, but with continual improvements to HTC Sense, the HTC Hero is going to be a favorite well beyond the arrival of suitable Android competitors, especially considering they’ll seem like newbs walking onto HTC’s turf."
Postad 23 July 2009 - 23:58
Helt sjukt coolt vad man kan göra med en Hero...Jag är djupt imponerad efter att ha sett alla filmsnuttar..
Om de nu bara kunde komma ut en med 4-4.4 tums skärm och snapdragon plattform med 1gigz cpu och fysiskt tangentbord så skulle jag sälja mina barn för att få tag i en
Edit
Det enda jag hittat som skulle störa mig till en början iaf är att den inte alltid växlar skärm till liggande..
Funkar inte i alla lägen...
Kan hända att de är nå som går att fixa
Redigerat av moparman, 24 July 2009 - 00:17.
Postad 24 July 2009 - 08:48
Dustin Home har 10/8 vilket känns som ett mer relevant datum.
Katshing försöker nog trigga antalet förbokningar.
Postad 24 July 2009 - 08:56
Även cdon.com har 27/7 som release-datum.Någon som förbokat via Katshing som fått ytterligare bekräftelse eller kollinummer? Känns som om det skulle ha gått ut om det är så att telefonen finns på marknaden 27/7.
Dustin Home har 10/8 vilket känns som ett mer relevant datum.
Katshing försöker nog trigga antalet förbokningar.
Postad 24 July 2009 - 09:10
HTC Hero för 3990kr utan abonnemang hos Telenor.
http://www.swedroid....-till-pangpris/
Telenors pris verkar galet...
edit: darnit!
Har mailat telenor ang. leverans av Hero´n som jag bokade enligt länken ovan, fick detta som svar:
Hej!
Telefonen låg inte upp på http://butik.telenor.se efter ca 16:00 den 10/7. Men hade du fönstret kvar uppe sedan den låg ute på hemsidan eller sparat länken gick det tydligen att lägga en beställning ändå. Innan du godkände beställningen stod det dock att priset var -1kr. Vi kommer att lägga upp telefonen för försäljning igen såfort vi har fått nya leveransbesked.
Med vänliga hälsningar
Emilie
E-butiken
Telenor
http://butik.telenor.se
Postad 24 July 2009 - 10:01
Har ni kunnat betala era telefoner eller måsta man vänta tills den finns i lager?
Jag tog bara upphöjt 100kr så jag har 2649kr jag ska betala.
Postad 24 July 2009 - 10:06
Ni som har beställt en Hero hos Katshing.
Har ni kunnat betala era telefoner eller måsta man vänta tills den finns i lager?
Jag tog bara upphöjt 100kr så jag har 2649kr jag ska betala.
Jag mailade och frågade om jag kunde betala innan den fanns hemma(tyckte det borde bli enklare för dem att bara skicka när de fick in dom).... men det gick inte
Postad 24 July 2009 - 10:20
HTC Hero User Manual (PDF) http://www.htc.com/h..._English_UM.pdf
HTC Hero How-To Info http://www.htc.com/h.../en/howtos.html
HTC Sync software http://www.htc.com/h...ds/htcsync.html
Redigerat av tpalsson, 24 July 2009 - 10:21.
Postad 24 July 2009 - 11:13
Postad 24 July 2009 - 11:22
Mvh
Postad 24 July 2009 - 11:25
verkar vara väldigt delade meningar i recensioner och intryck. Nyss läst engadgets review och de var väl måttligt imponerade. Intressant att de sågade tangentbordet, samtidigt som John från phonedog (vars youtube videor har postats här i tråden) tycker att det är det bästa han känt på en touchscreen. Hans inmatning utan någon rättning alls påslagen gick ju otroligt fort. Tycker engadgets recension känns lite orättvis på något plan. De trackar ner på hårdvaran och det känns som ett enkelt slag eftersom man alltid kommer att vilja ha snabbare och mer minne o.s.v.., trots att den är minst lika kraftfull som konkurrenterna.
Typiskt jänkare, allt som inte är Iphone eller Pre suger. Intresserat är även att i förtitten så var Heros tangentbord bättre än Iphones och i testet sämsta som finns. Seriöst test från engadet?, knappast.
Postad 24 July 2009 - 13:03
Står och väger mellan den vita och den bruna, den vita tycker jag är snyggast men vet att repor syns bättre på vitt.
Och är det någon som vet hur det blir med det svenska tangentbordet? kommer det se ut som senaste iphone tangentbordet där ÅÄÖ finns med som egna knappar eller kommer det vara att man måste hålla ner A för att välja Å eller Ä?
Postad 24 July 2009 - 13:09
Någon som vet hur bra skydd den här teflon ytbeläggningen på den vita ger?
Står och väger mellan den vita och den bruna, den vita tycker jag är snyggast men vet att repor syns bättre på vitt.
Och är det någon som vet hur det blir med det svenska tangentbordet? kommer det se ut som senaste iphone tangentbordet där ÅÄÖ finns med som egna knappar eller kommer det vara att man måste hålla ner A för att välja Å eller Ä?
Det som finns inlagt är så att du måste hålla ner A för att få Å & Ä, iaf om man kollar Phonedogs tangentbordsreview.
Men gissaratt det snart kommer komma Svenskt standard oxå...
Postad 24 July 2009 - 13:14
Det som finns inlagt är så att du måste hålla ner A för att få Å & Ä, iaf om man kollar Phonedogs tangentbordsreview.
Men gissaratt det snart kommer komma Svenskt standard oxå...
Jag såg det med men eftersom han har engelska som språk i sin så kanske det bara är så på den och om man väljer svenska som språk får ett svenskt tangentbord.
Någon som vet hur det är i Magic?
Postad 24 July 2009 - 13:35
Redigerat av RobertSandberg, 24 July 2009 - 13:40.
Postad 24 July 2009 - 15:27
Precis som jag misstänkte. Dustin Home har 10/8 och de brukar har korrekta datum.Nu har de på katshing ändrat status på den från prel 27/7 till Inte i lager.
Hype för att få förbokningar att lägga ett tidigare datum.
Men det är ändå inte länge kvar till den finns...
Postad 24 July 2009 - 16:18
Nu har de på katshing ändrat status på den från prel 27/7 till Inte i lager.
Isåfall har de ändrat till den 27e igen... för det visas nu "Prel lev.datum: 2009-07-27"
Jag har dock ej fått någon betalningsavisering... så leverans till min hand den 27e är uteslutet...
Postad 24 July 2009 - 17:07
Postad 24 July 2009 - 18:05
Det bör gå utmärkt. Dock kanske inte med 100% funktionalitet (det verkar inte gå att spara egna ord i ordlistan då man kör Scandinavian Keyboard på HTC-modifierade telefoner).PÅ magic, kan man ju ladda hem och installera svenskt tangentbord och svensk ordlista. Borde väl gå på denna också?
Postad 24 July 2009 - 18:30
Det bör gå utmärkt. Dock kanske inte med 100% funktionalitet (det verkar inte gå att spara egna ord i ordlistan då man kör Scandinavian Keyboard på HTC-modifierade telefoner).
Låter väl ändå okej när man använder full qwerty annat blir det nog när man kör med nr och T9.
Postad 24 July 2009 - 18:43
Så länge ordlistan fungerar (alltså att en föreslår väder efter jag tryck vä så är de ok för mig.
Redigerat av tedin, 24 July 2009 - 18:56.
Postad 24 July 2009 - 19:06
Postad 24 July 2009 - 19:21
Postad 24 July 2009 - 21:28
Beställde förövrigt ett 4 gb SDHC Micro SD kort idag. Någon vet skillnaden mellan vanligt och SDHC? Hört att de ska vara snabbare? Kan de stämma?
SDHC står för, som wigtor sa, Secure Digital High Capacity, och har minnen upp till 32gb medans vanliga SD bara har upp till 4gb.
Sen är hastigheten densamma för de olika modellerna då de bara har ändrat lite innuti (sektoradressering istället för bitadressering).
Kul tillägg är att SDHC (sektoradressering), deras teoretiska största minneskapacitet är 2048 gb
Det får vi säkert se om några år i minneskortens värld ^^
Mvh
Postad 25 July 2009 - 10:24
Alla enligt nått test. Tror mobile review testade 32GBHur stora minneskort klarar telefonen av?
8,16 eller 32?
Postad 25 July 2009 - 13:28
Postad 25 July 2009 - 15:38
Okej, då vet jag det iallafall. Bra att veta hur det ligger till även med minneskort. Egentligen föredrar jag inbyggt minne för de känns enklare. Men detta ska inte vara något problem. Hur kommer ni göra, spara allt på minneskortet, även apps och så vidare?
Stämmer det att den bara 512mb inbyggt så kommer jag nog att lägga det mesta på minneskortet...tyvärr!
Postad 25 July 2009 - 15:42
Postad 25 July 2009 - 16:42
Ja de lär bli så. Fast jag funderar på att lägga in bara de nödvändigaste apparna direkt på telefonen. Såsom svenskt tangentbord och ordlista. Känns stabilare på något sätt. Bara en personlig reflektion.
Håller med på de nödvändigaste ska in på interna minnet, men hur stora är apparna? i snitt?
För annars gillar jag att ha allt som ska vara på telefonen i telefonen och istället spara bilder, musik, film etc på minneskortet...
Mvh
Postad 25 July 2009 - 17:03
Postad 25 July 2009 - 19:12
Jag tänkte skaffa Telia prata på (29:-/mån (vid 24mån bindning) + Mobilsurf alltid -69:-/mån = Totalt 98:-/mån för 500Mb data i full fart, vad jag förstår så kan de strypa farten efter 500Mb.. Jag kollar mest mail och surfar lagom mycket - blir nog inte så mycket youtube och internetradio så jag bör klarar mig med 500Mb/mån
Vad har ni för åsikter ang lämpligt abbonemang?
Redigerat av tpalsson, 25 July 2009 - 19:52.
Postad 25 July 2009 - 19:32
Postad 25 July 2009 - 22:58
Har nu ställt frågan till HTC om den finns på marknaden 27/7 (Katshing, CDON) eller 10/8 (Dustin Home), finns även ett par butiker som har den 8/8, så får vi se vad de svara. Hoppas för fullt på 27/7...
Jag tror på katshings datum. Visst skriver dom fel releasedatum ibland. Jag vet därimot inte om dom brukar göra det när det ligger så nära inpå.
Hoppas och tror starkt på den 27/7
Postad 25 July 2009 - 23:29
Det ger mig en månadskostnad på 588:- Vilket är dyrt men också välbehövligt då jag ringer och smsar väldigt mycket. Så utan fastpris hade det blivit dyrare. Så en väldigt bra deal och man slipper tänka på hur mycket man gör av med!
Angående minneskort beställde jag detta http://www.katshing....d.asp?aid=19267, någon som vet hur snabbt det är och ifall de har någon inverkan på hur snabb telefonen kommer att bli?
Har nu ställt frågan till HTC om den finns på marknaden 27/7 (Katshing, CDON) eller 10/8 (Dustin Home), finns även ett par butiker som har den 8/8, så får vi se vad de svara. Hoppas för fullt på 27/7...
Bra initiativ! Berätta gärna vad dem säger, om de hinner svara dig innan måndag, då vi redan har svaret!
Postad 26 July 2009 - 05:38
32gb, vart har du hittat det? Jag lyckas inte hitta ett minneskort till Heron som är 32gb.
Hur snabbt minne behövs egentligen till en mobiltelefon? Till min systemkamera har jag 30 MB/s hastighet (SanDisk), hur mycket är nödvändigt för en mobiltelefon?
Mvh,
Nima
Blandade visst ihop lite innan. Då frågan var om SDHC så tänkte jag inte på att det var microSD som Heron använde, i microSD är maxminnet just nu 16 gb, (https://www.prisjakt...kt.php?p=358337).
Jag tror det är viktigare i tex, som du säger, kameran att ha en bra mb/s. Om man använder film som exempel (tror det är det som tar mest mb/s), i fullhd film, 1080p, brukar mb/s raten på bilden, alltså bildinformationen som skickas ligga på runt 10-30 mb/s och då är det ju som sagt fullhd.
Tror i alla fall att man borde klara sig med 20-30mb/s i en mobiltelefon.
Mvh
Postad 26 July 2009 - 10:11
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
åäö i e-postmeddelanden
5 bilder
94 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler