Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia E72 *

504 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia E72 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 6,67 (29) Inga priser

Postad 20 november 2009 - 21:23

security_dj
  • security_dj
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tpalson - det kanske är blåtandsikonen som säger att bluetooth är påslaget - det sitter längst ned på skärmen. För att slå på och av det - håll sin knappen som står "sym" på på tangentbordet. Var det det?

/Fredrik

Postad 20 november 2009 - 21:45

tpalsson
  • tpalsson
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Tpalson - det kanske är blåtandsikonen som säger att bluetooth är påslaget - det sitter längst ned på skärmen. För att slå på och av det - håll sin knappen som står "sym" på på tangentbordet. Var det det?

/Fredrik

Nej... Det är verkligen en paragrafsymbol... Sitter mellan wlan och bluetooth symbolen.

Postad 21 november 2009 - 21:48

tpalsson
  • tpalsson
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Nej... Det är verkligen en paragrafsymbol... Sitter mellan wlan och bluetooth symbolen.

Jag gjorde en återställning av telefonen så försvann paragrafsymbolen, vette fasiken var det var för nåt....

En annan sak som är konstigt är att min navi key blinkar med ca 10 sek mellanrum... utan att nåt sms eller nån notifikation finns?

Är det så för er andra oxo?

Postad 21 november 2009 - 22:19

Zeroiq
  • Zeroiq
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Jag gjorde en återställning av telefonen så försvann paragrafsymbolen, vette fasiken var det var för nåt....

En annan sak som är konstigt är att min navi key blinkar med ca 10 sek mellanrum... utan att nåt sms eller nån notifikation finns?

Är det så för er andra oxo?

Ljus på bläddringsknappen
Välj Meny > Kontr.panel > Inställningar och
Allmänt > Anpassa > Meddelandeindikeringar.
Om du vill att bläddringsknappen ska blinka långsamt
när du inte använder enheten väljer du Sta.by-puls.
ind..
Om du vill att bläddringsknappen ska blinka snabbt när
det finns missade samtal eller mottagna meddelanden
väljer du Meddelandeindikering, anger blinkningstid
och väljer vilka händelser du vill bli meddelad om.

Postad 21 november 2009 - 22:33

tpalsson
  • tpalsson
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Ljus på bläddringsknappen
Välj Meny > Kontr.panel > Inställningar och
Allmänt > Anpassa > Meddelandeindikeringar.
Om du vill att bläddringsknappen ska blinka långsamt
när du inte använder enheten väljer du Sta.by-puls.
ind..
Om du vill att bläddringsknappen ska blinka snabbt när
det finns missade samtal eller mottagna meddelanden
väljer du Meddelandeindikering, anger blinkningstid
och väljer vilka händelser du vill bli meddelad om.

Strålande, tack!

Postad 21 november 2009 - 23:17

Unregisteredc8967570
  • Unregisteredc8967570
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som ser en liten bakgrundslampa under homeknappen (lilla huset)??? ska den i så fall vara där?

Postad 22 november 2009 - 01:15

Themaster_82
  • Themaster_82
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som ser en liten bakgrundslampa under homeknappen (lilla huset)??? ska den i så fall vara där?

Jag har samma sak under min HOME knapp

Postad 22 november 2009 - 10:50

Themaster_82
  • Themaster_82
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Jag har haft en Nokia 6300 tidigare där jag i min kalender har lagt in alla födelsedagar på folk.
När dagen i fråga kom så kunde jag se hur gamla de blev dennna dag.
Men när jag lägger upp en födelsedag nu så ser jag bara att de fyller år men inte hur mkt?
Någon som har ett tips på vad jag kan göra åt detta????

Sen har jag ett annat problem, jag kan inte ställa in min hotmail, får inte upp hotmail i listan bland alla mail konton.
De enda som kommer upp är LOTUS, Exchange och POP 3

Postad 22 november 2009 - 10:54

dalton66
  • dalton66
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jag har samma sak under min HOME knapp

Och jag med. Verkar bara vara en helt normal liten urgröpning under tangenten där det lyser ut, kanske för att kunna pilla loss det hela lättare när man har olika keyboard i olika marknader?

En helt annan fråga: jag är nybörjare på mail-mobiler. Försökte nu installera min Google Gmail på E72:an.
Först fick jag bara en massa gamla mail i inboxen på E72:an och begrep ingenting. Sen läste jag mig till på Gmail att måste ange i mobilen "recent:[email protected]" för att bara få de senaste 30 dagarnas mail. Det funkade...
men....
då fick jag i inboxen på E72:an inte bara inkommande mail utan ÄVEN sådant jag skickat från gmail?!?!
På gmail hittade jag då: "When you enable POP, all messages are downloaded to your client, except for Spam, Trash, and Chats. If you don't want messages that you send from the web interface downloaded to your mail client's inbox, we suggest creating a filter within your client. "

Mig veterligt kan jag inte se att sådant filter finns i E72:an. Hur kommer jag runt problemet? Hur får jag en bättre fungerande mail-hantering?

Tilläggas ska att jag också hoppats på kunna lägga upp jobbets Exchange-baserade mail i E72:an. Kommer jag ha samma problem där?

Hade liksom hoppats på att det skulle fungera smidigt och bra med mail, speciellt eftersom jag på jobbet ofta får 30-40 mail per dag och vill kunna snabbt läsa, radera, svara, kategorisera etc. Men nu vet jag inte... E72:an sades ju vara optimal för mail-hantering....

Postad 23 november 2009 - 10:17

Unregistereda861dd7f
  • Unregistereda861dd7f
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Hej! Jag fick min E72 i förrgår (eller rättare sagt köpte den över disk på Media Markt i Barkarby).

Jag är ganska nöjd. MEN, jag använde Nokias "Mail For Exchange" för att synca epost, kontakter och kalender mot google apps / goole mail / gmail (jag hat ett betalt konto med egen domän, om det spelar någon roll).

Detta fungerar utmärkt med Mail for Exchange i E71an - den synkar allt. Men med E72, så går det inte att synca mailen från google via Mail for Exchange - det måste man då ta via "Nokia Messaging" som är Nokias Push-tjänst för mail.

Det spelar kanske inte så stor roll, men jag tycker att det är onödigt att Nokia ska vara inblandade i min mailhantering. Dessutom tar det säkert mer kräm och datatrafik att vara uppkopplad till TVÅ olika källor hela tiden - google och nokia.

I övrigt är jag rätt nöjd, men jag kan inte säga att telefonen är snabbare eller så. Den är väl lite coolare.

Hej!

Jag har också använt E72an i två dagar nu. Mycket nöjd. Undrar hur man får till sync med google calendar enligt ovan? Måste man först ladda ner Mail for Exchange, eller finns det installerat i grundutförande? Jag har försökt ladda ner Google sync från m.google.com (från telefonen), men där står att programmet inte finns för min telefon. Skumt.
EDIT: Jag löste frågan ovan. Mail for Exchange finns förberett på E72, dock inte installerat. Det man får göra är att gå in på email och skapa nytt konto och välja Mail for Exchange. Då installeras applikationen. Sedan följer man instruktionerna här för att konfigurera synkning till Google calendar och kontaker. Konfig-menyn ser annorlunda ut, så guiden stämmer inte till 100%. Viktiga är att få in konfigurerings-värdena på rätt plats. Observera att google mailen inte går att synka med Mail for Exchange.

Hallo igen,

Det verkar som att det saknas mjukvara på min nya E72? Jag kan inte hitta internetradio appen... har gåt igenom alla foldrar, måste man tanka den? Feature pack 2 skall väl vara inlagt fån början? Jag ser inte heller youtube appen eller filebrowsern... hmmm någon mer som saknar dessa?

Jag saknar också internetradio. På E71an kunde man ladda ner en application för Podradio på Nokias sida, har sökt den, men den verkar inte finnas längre?
Youtube appen ligger under Internet, Filebrowser ligger under Office. Trist att menysystemet är så ostrukturerat. Mycket browsande ner i undermenyer för att hitta rätt sak och ingen logik i var apps/configurations hamnar.

Redigerat av Unregistereda861dd7f, 23 november 2009 - 13:28.

Postad 23 november 2009 - 16:01

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Tjena, har ni ersatt default-temat i telefonen med ngt lajbans? När jag varit och tittar på e72:an i butik så tycker jag att själva gränssnittet är ganska fult, så pass att man nästan blir avskräckt från att köpa den. Men det borde ju gå att fixa till med ngn annan variant då, ngn som har förslag på det :(?

Postad 23 november 2009 - 16:33

Unregisteredc8967570
  • Unregisteredc8967570
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Någon som provat spotify i sin E72a?

Postad 23 november 2009 - 16:44

Unregistereda861dd7f
  • Unregistereda861dd7f
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Ja, testade att installera. Fungerar inte. Skärmupplösningen blir fel (gjord för stående skärm). Sen när du ska trycka in användarnamn och lösenord så är num-lock aktiverat, så det går inte att komma åt de bokstäver som ligger på samma knapp som en siffra.
Lär väl komma en fungerande version från Spotify förr eller senare. Ska se om jag kan logga en bugg hos dem.

Postad 23 november 2009 - 18:12

Sebastiank
  • Sebastiank
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Ja, testade att installera. Fungerar inte. Skärmupplösningen blir fel (gjord för stående skärm). Sen när du ska trycka in användarnamn och lösenord så är num-lock aktiverat, så det går inte att komma åt de bokstäver som ligger på samma knapp som en siffra.
Lär väl komma en fungerande version från Spotify förr eller senare. Ska se om jag kan logga en bugg hos dem.

http://www.mobil.se/...094403-233.html

"Uppadering om Nokia E72: Då flera läsare undrat om Spotify även fungerar med Nokia E72 har vi även testat detta. Spotify finns i en version för Nokias smarta mobiler med bred skärm, dvs exempelvis Nokia E71. En bugg gör dock att man inte kan logga in med Nokia E72 om man har ett användarnamn med någon av bokstäverna r, t, y, u, f, g, h, j, v, b, n eller m. Detta eftersom telefonen är låst på sifferläge vid Spotifys inloggning.
Gustav Söderström, mobilchef på Spotify, uppger till Mobil att man på Spotify är medveten om buggen som drabbar dem som vill använda Spotify på Nokia E72, och att man på Spotify undersöker en lösning på problemet. Buggen är också anledningen till att Nokia än så länge inte satt upp E72 på listan över telefoner som officiellt stöds av Spotify för Symbian i nuläget."

Postad 23 november 2009 - 18:45

Unregistered3ba5120f
  • Unregistered3ba5120f
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Jag väntar nu på min premiumlicens från jobbet, jag har skapat ett till användarnamn och lösen som baseras på gemener som fungerar att skriva med e72 återkommer så fort jag testat, valde e71 och då är det normal stor display anpassat till pixlar.

Tog först default n96 när en kände av att jag hade en symbian lur när jag wappade ut och det såg inte bra ut.

over and out

Postad 23 november 2009 - 21:39

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

"Uppadering om Nokia E72: Då flera läsare undrat om Spotify även fungerar med Nokia E72 har vi även testat detta. Spotify finns i en version för Nokias smarta mobiler med bred skärm, dvs exempelvis Nokia E71. En bugg gör dock att man inte kan logga in med Nokia E72 om man har ett användarnamn med någon av bokstäverna r, t, y, u, f, g, h, j, v, b, n eller m. Detta eftersom telefonen är låst på sifferläge vid Spotifys inloggning.
Gustav Söderström, mobilchef på Spotify, uppger till Mobil att man på Spotify är medveten om buggen som drabbar dem som vill använda Spotify på Nokia E72, och att man på Spotify undersöker en lösning på problemet. Buggen är också anledningen till att Nokia än så länge inte satt upp E72 på listan över telefoner som officiellt stöds av Spotify för Symbian i nuläget."

Jeesus, vad tänkte dom med, hur svårt ska det va att hålla undan för en sådan bugg B)?

Postad 24 november 2009 - 12:03

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Kan man inte klistra in (paste) lösenordet?

Postad 24 november 2009 - 13:49

Unregistereda861dd7f
  • Unregistereda861dd7f
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Svar nej.

Postad 24 november 2009 - 15:30

Unregistereda861dd7f
  • Unregistereda861dd7f
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som lider av att scrollningen är extremt långsam? Ingen skillnad om jag ställer sensitivity till "low", "medium" eller "high", går ändå bara att scrolla en rad per keystroke. I demovideo här går det ju att scrolla supersnabbt! Någon som känner igen?

Blir ju ohållbart att behöva scrolla 100ggr för att läsa ett normallångt mail! Finns det något snabbkommando för page-down i mailprogrammet och browsern?

Postad 24 november 2009 - 16:17

DannyO
  • DannyO
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som lider av att scrollningen är extremt långsam? Ingen skillnad om jag ställer sensitivity till "low", "medium" eller "high", går ändå bara att scrolla en rad per keystroke. I demovideo här går det ju att scrolla supersnabbt! Någon som känner igen?

Blir ju ohållbart att behöva scrolla 100ggr för att läsa ett normallångt mail! Finns det något snabbkommando för page-down i mailprogrammet och browsern?

Om du använder dig utav den fyrkantiga knappen runtom naviknappen och håller in denna (tex ner) så efter ett tag kommer den scrolla snabbt!

Fungerar på internet i alla fall.

Redigerat av DannyO, 24 november 2009 - 16:21.

Postad 24 november 2009 - 16:43

Unregistereda861dd7f
  • Unregistereda861dd7f
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Om du använder dig utav den fyrkantiga knappen runtom naviknappen och håller in denna (tex ner) så efter ett tag kommer den scrolla snabbt!

Fungerar på internet i alla fall.

Ja, det stämmer. Men jag skulle helst vilja kunna scrolla snabbt med navi-knappen som de gör på videon på denna sida...

En annan grej - finns det nån genväg för att snabb-stänga applikationer? Att gå in på "options" och sedan scrolla ner till "exit" tar ju ganska mkt knapptryckningar.

Postad 24 november 2009 - 20:02

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Ja, det stämmer. Men jag skulle helst vilja kunna scrolla snabbt med navi-knappen som de gör på videon på denna sida...

En annan grej - finns det nån genväg för att snabb-stänga applikationer? Att gå in på "options" och sedan scrolla ner till "exit" tar ju ganska mkt knapptryckningar.

Tjena, jag äger inte en e72 (ännu), men har varit inne i en butik och testat lite. Jag läste på ett forum ngnstans där de diskuterade den där navi-key-knappen och det är inte helt trivialt men det går att få till riktigt snabb scrollning. Jag testade i butiken och det funkade efter ett tag och jag tror att det var när jag strök lätt, ytligt och svepande mot knappen som jag fick till snabb scrollning och när jag pressade lite mindre löst så gick det långsammare, trial and error liksom ;). Tror man får till tekniken efter ett tag, men det är inte helt enkelt då knappen är ganska känslig.
Tycker ändå, trots navi-key knappens känslighet att den är ganska cool och ger ett lyft jämfört med e71 ;)!

Sen så att stänga applikationer, såg ett alternativ på en youtube-video, man håller inne den där knappen med hussymbol (home-knapp?) och får då upp alla aktiva applikationer, sen är det bara till att välja valfri applikation och stänga ner. Det verkade hyfsat smidigt. Vet dock inte om det finns ngn direkt clear-knapp annars som man kan stänga ner applikationer med.

Postad 24 november 2009 - 21:03

davex
  • davex
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Men du kan använda shift för att få fram bokstäverna till användarnamnet. Och byta lösen till ett som inte innehåller några berörda knappar (med siffror på). Detta fungerar för den som inte orkar vänta på buggfixen. Man måste hålla in shift i spotify med då sifferläget är på annars, störande men fungerar!

Postad 25 november 2009 - 00:03

Unregistered73b8bac1
  • Unregistered73b8bac1
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Ja och det funkar utmärkt, och jag har ett anv namn med de förbjudna tecknen. Det är ju bara att skifta...
Däremot är biografiinformation och dyl lite småsegt (buggigt).

En anmärkning: När man kör Sports Tracker med liveloggning (GPS och 3G) samtidigt som radio - då är mottagningen (FM) undermålig, men ett dygn senare kom ju spotify...

Postad 25 november 2009 - 13:35

Unregistereda861dd7f
  • Unregistereda861dd7f
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Tjena, jag äger inte en e72 (ännu), men har varit inne i en butik och testat lite. Jag läste på ett forum ngnstans där de diskuterade den där navi-key-knappen och det är inte helt trivialt men det går att få till riktigt snabb scrollning. Jag testade i butiken och det funkade efter ett tag och jag tror att det var när jag strök lätt, ytligt och svepande mot knappen som jag fick till snabb scrollning och när jag pressade lite mindre löst så gick det långsammare, trial and error liksom B). Tror man får till tekniken efter ett tag, men det är inte helt enkelt då knappen är ganska känslig.
Tycker ändå, trots navi-key knappens känslighet att den är ganska cool och ger ett lyft jämfört med e71 :(!

Jag får absolut ingen skillnad oavsett hur jag stryker med fingret. Max en rad per "strykning". Tycker absolut inte knappen är känslig, tvärtom... Synd att inte sensitivity inställningarna gör någon skillnad.

Sen så att stänga applikationer, såg ett alternativ på en youtube-video, man håller inne den där knappen med hussymbol (home-knapp?) och får då upp alla aktiva applikationer, sen är det bara till att välja valfri applikation och stänga ner. Det verkade hyfsat smidigt. Vet dock inte om det finns ngn direkt clear-knapp annars som man kan stänga ner applikationer med.

Det är just alla dessa knapptryckningar jag vill undvika (home - välja applikation - options -scrolla till exit - ok). Vore ju bra med snabbkommando, ungefär som Ctrl+F4 i Windows-världen.

Postad 25 november 2009 - 13:52

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Jag får absolut ingen skillnad oavsett hur jag stryker med fingret. Max en rad per "strykning". Tycker absolut inte knappen är känslig, tvärtom... Synd att inte sensitivity inställningarna gör någon skillnad.

Finns ett svar här nu:

"it's really about the touch and not the key. Set your sensitivity to "high" and use your entire thumb not just the tip of it, like when you're using a thumbprint reader on a laptop or something. No need to press, just slide your thumb up and down gently."

Man får vara känslig på tummen helt enkelt, ingenting för grovarbetande bilmeckar mao :(..

Postad 25 november 2009 - 15:34

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
How To Get Podcasts & Internet Radio On The Nokia E52, E55, E72

Har inte provat själv.

Postad 25 november 2009 - 16:05

davex
  • davex
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Elgiganten tar för övrigt 3990 för E72 i butik. Ringde och kollade först, då sade de 4390, så det var en glad överraskning.
Headsetet de skickar med är ju förväntat uselt. Har någon testat wh-700, eller finns tips om andra Nokia-headsets?

Postad 25 november 2009 - 18:20

Unregisteredde1d8897
  • Unregisteredde1d8897
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Det har idag rapporterats från Mobile-Review.com Forums om vad som troligtvis kan vara noise cancellation bug, ett av alla problem som E52 lider av. Vore intressant att veta om detta problem uppkommer för er som köpt E72 eller om det är en isolerad händelse.

Redigerat av Unregisteredde1d8897, 25 november 2009 - 19:13.

Postad 25 november 2009 - 21:56

Unregistered3ba5120f
  • Unregistered3ba5120f
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Spotify fungerar klockrent i min E72 over and out

Postad 25 november 2009 - 23:24

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Elgiganten tar för övrigt 3990 för E72 i butik. Ringde och kollade först, då sade de 4390, så det var en glad överraskning.
Headsetet de skickar med är ju förväntat uselt. Har någon testat wh-700, eller finns tips om andra Nokia-headsets?

Har testat headseten wh-700 och hs-44.. hs var för konstig sladd på medan öronsnäckorna var helt ok.. wh-700 var bra sladd men skumma öronsnäckor.. har fastnat för bh-214 som jag använt i 2 månader nu, är klart det bästa headsetet jag testat.
Det som förljer med går direkt i soporna.. fattar inte hur Nokia kan ha mage att skicka med sådan skit.. sabbade verkligen helhetsintrycket på E71:an...

Postad 26 november 2009 - 09:33

Unregistered29b826d1
  • Unregistered29b826d1
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Har testat headseten wh-700 och hs-44.. hs var för konstig sladd på medan öronsnäckorna var helt ok.. wh-700 var bra sladd men skumma öronsnäckor.. har fastnat för bh-214 som jag använt i 2 månader nu, är klart det bästa headsetet jag testat.
Det som förljer med går direkt i soporna.. fattar inte hur Nokia kan ha mage att skicka med sådan skit.. sabbade verkligen helhetsintrycket på E71:an...

Håller med om att headsetet till E71 var skräp. Det som följer med E72 är ljusår bättre, dock utan att vara riktigt bra. Det är dock förståeligt att de inte skickar med ett dyrare. De flesta som vill lyssna på musik vill ha 'sitt eget' i alla fall, och iom 3.5mm jacket så kan man ju faktist använda vilka lurar som helst.
Det medföljande fyller sin funktion; mkt bra för tal, bra sladd som inte trasslar ihop sig, möjligheten att lägga sladden bakom nacken, clip med volym, mute och svarsknapp.

Redigerat av Unregistered29b826d1, 26 november 2009 - 09:38.

Postad 26 november 2009 - 16:03

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Fick min idag. Började med att slå fel PIN tre gånger i rad så nu är man rätt sugen på att hitta den där lappen med PUK-kod... :lol:

Postad 26 november 2009 - 19:21

Themaster_82
  • Themaster_82
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Fick min idag. Började med att slå fel PIN tre gånger i rad så nu är man rätt sugen på att hitta den där lappen med PUK-kod... :lol:

Har du hittat lappen än???

Postad 26 november 2009 - 21:50

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

:lol:

oh yes

Postad 26 november 2009 - 22:19

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

hehe. Har precis sparkat igång den. Har inte haft nån smartphone förut men e grymt imponerad hittills. Aktiverade gmail utan prob å kunde därifrån hitta direkt hit så detta e d första jag skriver!

Postad 26 november 2009 - 22:55

Unregistered28abc51d
  • Unregistered28abc51d
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Köpte min på Elgiganten idag för 3990 :D

Postad 26 november 2009 - 23:30

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Köpte min på Elgiganten idag för 3990 :D

Gött :(! Hur länns nya e72 ni som har köpt den? Känns konstruktionen stabil, inget knirrknarr i knappsatsen när man trycker på den, batteriluckan sittar som gjuten osv?

Postad 27 november 2009 - 09:05

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Gött :D! Hur länns nya e72 ni som har köpt den? Känns konstruktionen stabil, inget knirrknarr i knappsatsen när man trycker på den, batteriluckan sittar som gjuten osv?

Känns gedigen på alla sätt

Postad 27 november 2009 - 13:11

Unregisteredc8967570
  • Unregisteredc8967570
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag testade ett hotmailkonto i mobilen som jag sedan tog bort helt. Ville bara kolla om det funka. Nu får jag ett mail till denna hotmail-adress varje ###### dag att jag måste ange lösenordet igen trots att jag tagit bort denna epostlåda helt i mobilen... Hur får jag bort detta störande mejl?

Postad 27 november 2009 - 14:28

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Hej folk,
Såg att en del haft problem med spotify på E72an. Hur är det med Truecaller? Någon som testat det?
finns att tanka ner på www.truecaller.com

Postad 27 november 2009 - 14:52

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Klämde lite i alla hast på en E72 på MM igår och jag trodde faktiskt att knapparna skulle vara lite större.
Min första reaktion var att det var ganska plottrigt att trycka på knapparna men det kan ju vara en vanesak
förstås. På bilderna av telefonen ser knappsatsen renare på E72 än E71 men vet inte om jag upplevde det så när jag tittade på den i verkligheten.

I övrigt verkade den riktigt snabb, den kändes även grymt gedigen kvalitè mässigt.

Någon som bytt från en SE P1i till denna ?
Har ju kört min P1i i över 2 år ny så man har ju vant sig ganska rejält vid den och ett byte till
E72 kommer kräva lite invänjning tror jag :D

Postad 27 november 2009 - 16:57

Unregistered56cbe0a8
  • Unregistered56cbe0a8
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har problem med att skicka filer (har provat med en bild och en ljudfil), där står "epost i sändningskö" därefter hamnar det i utkorgen för att därefter försvinna spårlöst, ligger ej i skickat och kommer inte fram till mottagaren. Använder exchange. Provade min E71 och där funkar det utmärkt, någon som kan prova detta och se om dom har samma problem.

Tycker även att telefonen är slö vid vissa moment, typ "nytt epost meddelande" klicka för att komma in i kontaktlistan, detta tar typ 4 sekunder...

Postad 27 november 2009 - 20:45

Gooogle
  • Gooogle
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Applikationer kan man stänga genom att trycka på "backspace". Är sjukt nöjd med min telefon och spotify fungerar klockrent, efter att jag bytte lösenord :lol:.

Men jag ska byta ut min det första jag gör då den lilla delen som sitter under knappsatsen (den som ser ut att vara löstagbar) glappar lite... ganska störande. Annars är jag helt sjukt nöjd med den. Avskydde den optiska navi-knappen först men nu älskar jag den. Det tar några dagar att bli skicklig med den.

Postad 27 november 2009 - 20:50

Gooogle
  • Gooogle
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Har problem med att skicka filer (har provat med en bild och en ljudfil), där står "epost i sändningskö" därefter hamnar det i utkorgen för att därefter försvinna spårlöst, ligger ej i skickat och kommer inte fram till mottagaren. Använder exchange. Provade min E71 och där funkar det utmärkt, någon som kan prova detta och se om dom har samma problem.

Tycker även att telefonen är slö vid vissa moment, typ "nytt epost meddelande" klicka för att komma in i kontaktlistan, detta tar typ 4 sekunder...

Provade precis att skica en bild och det gick jättebra.

Postad 28 november 2009 - 04:42

Unregistered19542772
  • Unregistered19542772
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Nån som vet hur jag kan få igång spotify? Jag ha ett U i mitt användarnamn... Det blir bara * fast jag trycker in skift...

Postad 28 november 2009 - 11:40

Sebastiank
  • Sebastiank
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Nån som vet hur jag kan få igång spotify? Jag ha ett U i mitt användarnamn... Det blir bara * fast jag trycker in skift...

HOWTO E72 and SPOTIFY for EARLY ADOPTERS….

IT WORKS! Here’s the Nokia E72 Spotify Howto (xp, vista, win7):
0) Install the Nokia E71 version of Spotify on your E72.
1) Install Nokia PC Suite (yes, I hate it!), choose USB cable connection.
2) Make sure the phone is connectd in PC Suite mode.
3) Install Remote Pro from mobileways.de (free trial works fine). Have to install one file in the phone (the sisx) and the exe on the PC.
4) READ the simple instructions for Remote Pro.
5) Start Remote Pro on the phone (options USB send hello to PC) and on the PC.
6) Login to Spotify account from PC and in your account info add phone info.
7) Change password at the same place to something easy to enter (I picked a numerical one just to be sure - 354666232 for example.
8) Enter Spotify account information - userID and password using Remote pro and you PC KEYBOARD. You will not see the whole screen because the trial limitations, so click accept on the telephone.
9) Once logged in - you never have to enter this again, and it all works.
10) Love me for helping you with this. Kudos to Kristoffer Langemyhr for original idea.

Denna guide använde jag mig av. dock hoppade jag över steg 7 och har kvar mitt vanliga lösenord. med tanke på att jag aldrig fått skriva in det nån mer gång på telefonen.

Postad 28 november 2009 - 11:44

Sebastiank
  • Sebastiank
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Klämde lite i alla hast på en E72 på MM igår och jag trodde faktiskt att knapparna skulle vara lite större.
Min första reaktion var att det var ganska plottrigt att trycka på knapparna men det kan ju vara en vanesak
förstås. På bilderna av telefonen ser knappsatsen renare på E72 än E71 men vet inte om jag upplevde det så när jag tittade på den i verkligheten.

I övrigt verkade den riktigt snabb, den kändes även grymt gedigen kvalitè mässigt.

Någon som bytt från en SE P1i till denna ?
Har ju kört min P1i i över 2 år ny så man har ju vant sig ganska rejält vid den och ett byte till
E72 kommer kräva lite invänjning tror jag :lol:

Jag bytte från en Xperia X1 men hade en P1i innan X1an.
Det enda jag har märkt att jag försöker göra det är att trycka på skärmen nån gång ibland när jag ska göra något. Men annars är jag sjukt nöjd att slippa använda skärmen så fort man ska göra något. Nu kan jag använda telefonen med en hand om jag vill. Är det något du undrar över så är det bara att fråga körde endå P1an i ett år.

Postad 28 november 2009 - 14:52

Unregistered28abc51d
  • Unregistered28abc51d
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Hur synkar jag Windows Live Mail till E72? Kör hemifrån på min privata dator.

Postad 28 november 2009 - 17:46

davex
  • davex
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Har problem med att skriva u också... Enda bokstaven som inte verkar funka.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.