Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Voddler

635 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 September 2009 - 23:13

Unregisterede5a2c6ee
  • Unregisterede5a2c6ee
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Positivt: Hyffsad bildkvalité och oftast 5.1-ljud till filmerna. The Wrestler, Gomorra och några fler filmer brukar faktiskt kosta 39 kr på de andra svenska streamingtjänsterna. På Voddler räcker det att man ser en kort reklamsnutt innan för att få se filmen gratis.

Negativt: Oerhört seg klient. Hänger sig rätt ofta. Gränssnittet är ju värdelöst då man inte får någon bra överblick över vilka filmerna är. Utbudet av nya filmer är dåligt. Ingen sökfunktion.

Mycket som måste fixas till innan release. Det enda som är bra just nu är att det är gratis, för jag hade då inte velat betala för detta.

Det är faktiskt oroväckande att betan är i sånt dåligt skick. Det är väl egentligen bara ett grymt utbud av filmer som kan rädda tjänsten - vilket känns tveksamt att det kommer att hända.

Postad 15 September 2009 - 09:49

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
"Vilka problem syftar du på då?"

Positivt: Hyffsad bildkvalité och oftast 5.1-ljud till filmerna. The Wrestler, Gomorra och några fler filmer brukar faktiskt kosta 39 kr på de andra svenska streamingtjänsterna. På Voddler räcker det att man ser en kort reklamsnutt innan för att få se filmen gratis.

Negativt: Oerhört seg klient. Hänger sig rätt ofta. Gränssnittet är ju värdelöst då man inte får någon bra överblick över vilka filmerna är. Utbudet av nya filmer är dåligt. Ingen sökfunktion.

Mycket som måste fixas till innan release. Det enda som är bra just nu är att det är gratis, för jag hade då inte velat betala för detta.

Det är faktiskt oroväckande att betan är i sånt dåligt skick. Det är väl egentligen bara ett grymt utbud av filmer som kan rädda tjänsten - vilket känns tveksamt att det kommer att hända.

Hmm, bland annat. Missförstå mig inte, jag hoppas verkligen voddler-teamet lyckas.

Postad 15 September 2009 - 11:19

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

"Vilka problem syftar du på då?"

Hmm, bland annat. Missförstå mig inte, jag hoppas verkligen voddler-teamet lyckas.

Hehe, jo, nu börjar jag tycka de är lite väl sega med uppdateringar om de ska ha en möjlighet till att releasa detta i år. T.o.m. Spotify slänger ut uppdateringar oftare... De har dock flera gånger sagt på forumet att de inte släpper alla filmer, speciellt storfilmer/nya filmer, nu i betan. Har kanske lite att göra med att de inte vill göra en "Spotify". Lägga till allt i betan för att sen va tvungen att ta bort ( i detta fall från gratisversionen men ha kvar i betal-versionen ) vilket gjorde många arga.

Klienten som finns ute nu ska enligt Voddler själva vara en gammal version vilken används till att testa om de klarar stora mängder med användare. En uppdatering för att fixa problem med att starta filmer ska vara på gång. Och enligt dem ska det nya interfacet komma "snart". Iaf har jag uppfattat vad de skrivit i sitt forum så..

Bild och ljud hänger ju mycket på vad man har för utrustning hemma, vilken hastighet på bredbandet, hur man kopplar o.s.v. så för min del är det DVD-kvalité eller bättre.

Redigerat av Auron, 15 September 2009 - 11:21.

Postad 15 September 2009 - 11:42

tqh
  • tqh
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Klienten kan vara riktigt seg om man inte har rätt grafikdrivrutiner också.

Postad 16 September 2009 - 11:42

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Uppdateringen kommer senare idag, så nu ska det alltid gå att spela filmer och de ska inte längre kunna stanna efter man sett delar av filmen!

*Edit: Ute nu

Redigerat av Auron, 16 September 2009 - 12:44.

Postad 16 September 2009 - 12:05

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

• 1210 inlägg
  • 0
Sent om sider så dök det upp en invite igår, provade direkt utan framgång att få igång nån film , den hoppade tillbaka till "Filmsidan" direkt efter reklamen.
Men provade igen idag och har lyckats sett hela Lord of War utan problem , helt ok kvalité.

Postad 16 September 2009 - 19:26

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Fick invite idag.. har hämtat hem programmet.. men kan inte logga in. Inloggningssidan verkar vara tokbuggig. ar gjort ett konto. Men när jag ska logga in tar det typ 2 minuter, sen kommer det upp en ruta där det står login fail, check your internet status. Har jag missat nåt?

Postad 16 September 2009 - 19:37

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Fick invite idag.. har hämtat hem programmet.. men kan inte logga in. Inloggningssidan verkar vara tokbuggig. ar gjort ett konto. Men när jag ska logga in tar det typ 2 minuter, sen kommer det upp en ruta där det står login fail, check your internet status. Har jag missat nåt?

Nej, Voddler verkar inte fungera ju nu... De har däremot lagt till kanske 10-15 filmer idag.

Postad 16 September 2009 - 19:40

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Nej, Voddler verkar inte fungera ju nu... De har däremot lagt till kanske 10-15 filmer idag.

skönt å höra.. så det inte bara var knas för mig :rolleyes:

Postad 16 September 2009 - 19:45

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Jag vill också ha en invite idag!!!! "Nu har vi väntat länge nog, länge nog, länge nog. Nu har vi väntat....". :) :rolleyes:

Postad 16 September 2009 - 21:52

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1353 inlägg
  • 0

Klienten kan vara riktigt seg om man inte har rätt grafikdrivrutiner också.

öhh... vilka är "rätt"?

Postad 17 September 2009 - 10:05

Unregistereda861dd7f
  • Unregistereda861dd7f
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

öhh... vilka är "rätt"?

Senaste drivrutinerna till det grafikkort du använder. Kolla tillverkarens hemsida.

Postad 17 September 2009 - 10:15

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Klienten blir även extremt seg när det är många som försöker använda Voddler samtidigt, det var tydligen det vi såg igår. De har släppt in massor med folk men klarade inte trycket som blev när så många försökte se film...

"Yesterdays release of a major update of the Client caused problems accessing the Voddler Service. This happened because we are still handling updates from a beta-environment. The number of beta-users have grown rapidly, and when they all downloaded the updated client at the same time, systems couldn’t handle it. This made it difficult for most users to view movies in the Client and visit the Voddler web page.

We apologize for the inconvenience this may have caused you. Soon we will change to a new server environment that handles more downloads."

Postad 17 September 2009 - 12:45

Mange76
  • Mange76
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0
Fick min invite idag äntligen, men det flimrar nå otroligt när jag startar klienten :(
nästan som när man har dålig mottagning på analogtv o bilden rullar, nån som vet va det kan va?
Misstänker det e drivisarna till grafikkortet men finns inga nyare än den jag har till Win7 :/

Postad 17 September 2009 - 21:55

Unregistered13588716
  • Unregistered13588716
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
uppdaterar klienten av sig själv elr måste man gå in på hemsidan o ladda ner updateringen?

Postad 18 September 2009 - 10:32

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
Hur många filmer kan man se i dagsläget på voddler?, När jag bläddrade runt kunde jag se ca 30..., kunde inte bläddra sida utan fick bara upp de som är på första. Första ggn jag kikar på de men jag hade förväntat mig lite fler. Kanske något som hängt sig bara..?

Postad 18 September 2009 - 11:25

tqh
  • tqh
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Du måste navigera upp ovanför filmerna, så man kan välja olika kategorier. Gå till All och tryck enter. Då får du många sidor att bläddra mellan.

Ha en trevlig voddler-weekend :)

uppdaterar klienten av sig själv elr måste man gå in på hemsidan o ladda ner updateringen?

Numera uppdaterar den sig själv. Det var det som var problemet häromdagen, när alla klienter försökte uppdatera sig samtidigt..

Postad 18 September 2009 - 13:24

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Fick ett mail från Bredbandsbolaget igår där det stod att ett mail med en invite till Voddler skulle dimpa ned i min e-postlåda samma dag, men nu har det passerat ett dygn sedan dess och jag har fortfarande inte fått något mail från dem. :) Någon här som varit med om samma sak? Jag vill ju se lite film till helgen!

Postad 18 September 2009 - 13:32

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Kan man ladda ner Voddler till flera datorer ala Spotify?

Postad 18 September 2009 - 17:17

Konung
  • Konung
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Kan man ladda ner Voddler till flera datorer ala Spotify?

Rent praktiskt är det bara att installera programmet på fler datorer och logga in, men jag vet inte vad avtalet säger som du har med Voddler. Du får läsa igenom avtalet helt enkelt.

Postad 18 September 2009 - 18:39

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Jippiiii! Det är på gång! Idag fick jag ett mail som sa:

"Inom kort får du ett mail från voddler.com med en länk till att registrera dig för Voddler. (Mailet kan hamna i mappen för skräppost)."

Men vad tusan innebär "inom kort"?!? Det står att jag förmodligen ska få det idag men hittills har inget kommit... Jag har även kollat i junk-mailen...
Hur lång tid kan det ta?

Hade´

Postad 18 September 2009 - 18:41

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Tog kanske 5timmar för mig, men de verkar ha mycket att göra nu samt invite:at massor med folk så det kan nog tyvärr ta längre tid just nu.

Postad 18 September 2009 - 19:14

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Ok, tack för infon!
Hoppas de inte invit:ar FÖR många så att allting kollapsar! :P

Jag håller tummarna för att mailet kommer snart... :)

Hade´

Postad 18 September 2009 - 20:14

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

• 1210 inlägg
  • 0

Du måste navigera upp ovanför filmerna, så man kan välja olika kategorier. Gå till All och tryck enter. Då får du många sidor att bläddra mellan.

Har samma problem som "martiin82" , blev glad när jag läste ditt svar men jag lyckas fasiken inte att se nåt annat än de filmer som man ser direkt när man kommer in på filmsidan.
Provar att gå upp med piltangenterna och sedan bläddra eller trycka enter helt utan framgång...

EDIT: Laddade ner den nya uppdateringen och gjorde en manuell installation och då dök dom där menyerna upp.

Redigerat av Unregistered39773f2d, 18 September 2009 - 20:24.

Postad 18 September 2009 - 23:32

Unregisterede68df972
  • Unregisterede68df972
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Fick tillgång till Voddler för ett par dagar sedan. Och mina första reaktioner:

Plus:
Gillar tanken.
Kvalitén räcker för tillfället.

Minus
Gillar inte tangentbordsnavigeringen alls.
Att kvalitén inte var bättre.
För gamla filmer. Om det här ska bli ett "lagligt alternativ" måste det finnas tillgång till nyare filmer än så här.
Usla dokumentärer. (t.ex Cash-dokumentären där de inte verkar ha haft råd att köpa rättigeterna till musiken..).

Det är ju inte färdigbyggt på långa vägar så jag är fortfarande optimistisk.

Postad 19 September 2009 - 01:14

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

"Inom kort får du ett mail från voddler.com med en länk till att registrera dig för Voddler. (Mailet kan hamna i mappen för skräppost)."

Men vad tusan innebär "inom kort"?!? Det står att jag förmodligen ska få det idag men hittills har inget kommit... Jag har även kollat i junk-mailen...
Hur lång tid kan det ta?

Hade´

Jag fick det mailet under torsdagen och jag väntar fortfarande otåligt...

Postad 19 September 2009 - 01:28

Unregisterede68df972
  • Unregisterede68df972
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Märkligt. Jag fick bägge mejlen inom loppet av ett par timmar.

Postad 19 September 2009 - 14:04

Unregistered0d510bdf
  • Unregistered0d510bdf
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Hur lång tid kan det ta?

Hade´

Jag fick mitt mail 5 minuter efter att det första kom. ;)

Voddler <3

Postad 19 September 2009 - 14:21

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Hehe, men om ni nu kollar på hur många här som plötsligt fått tillgång jämfört med tidigare så får ni nog en uppfattning om antal ;)

Och det har påverkat, det står på bloggen och jag har citerat här tidigare. De flyttar delar av verksamheten från "beta-environment" till de riktiga servrarna nu vilket tydligen var tidigare än planerat. Därför är forumet stängt nu några dagar under flytten m.m.

De har ju även sagt att nya filmer kommer till betalversionen för att när den blivit mindre populär flyttas till gratis. Om nu planen är att släppa Voddler inom 1-2månader så kommer nog många bli arga om det finns nya filmer nu som sen plockas bort ( liknande Spotify som jag skrev i ett tidigare inlägg ).

Tycker auto-update fungerar dåligt så försök att installera nya versioner manuellt. De la ju ut en version som inte hade menyn med "All, Genre, News" o.s.v. så har ni inte den så har ni antagligen inte den nyaste versionen heller.

Postad 19 September 2009 - 15:06

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

Märkligt. Jag fick bägge mejlen inom loppet av ett par timmar.

Men suck... ;) Jag har väntat i flera dagar och fortfarande inte fått en Voddler-inbjudan. Blev ju glad när Bredbandsbolaget mailade och sa att jag skulle få en inbjudan senare samma dag (torsdags), men jag verkar alltid vara den som får vänta längst på allting.

Finns det någon mailadress till Voddler så man kan maila dem och gråta ut lite?

EDIT: Hittade en mailadress och jag har skickat ett mail till dem, så jag får väl se hur det slutar.

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 19 September 2009 - 15:39.

Postad 19 September 2009 - 22:59

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0

Ja du... Jag har fortfarande inte fått det andra mailet så det kan nog dröja är jag rädd...
Får se vad som händer, "den som väntar på något gott..." ni vet.

Hade´

Postad 20 September 2009 - 00:55

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Precis sett Pans Labyrint, Cleaner och the Crow nu utan problem med att starta eller se igenom filmerna, såg t.o.m. en ny reklam tror jag :)

Dock hade jag problem med svärtan i filmerna, inga detaljer och i Pans Labyrint var det så illa att svart blev rött. Funderade på om det kunde vara någon inställning i grafikkortet jag gjort fel, några förslag?

Postad 20 September 2009 - 07:33

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0

Precis sett Pans Labyrint, Cleaner och the Crow nu utan problem med att starta eller se igenom filmerna, såg t.o.m. en ny reklam tror jag :)

Dock hade jag problem med svärtan i filmerna, inga detaljer och i Pans Labyrint var det så illa att svart blev rött. Funderade på om det kunde vara någon inställning i grafikkortet jag gjort fel, några förslag?

Oj, vad skumt, svart blev rött? Det lät ju inte så kul alls. Såg det bedrövligt dåligt ut eller gick det att se ändå?
Det kan inte ha varit nån skum inställning på skärmen gissar jag, eller?

Hade´

Postad 20 September 2009 - 22:50

Unregisteredbe6dc07d
  • Unregisteredbe6dc07d
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har själv nyligen fått invite och loggat in efter en del strul.
Kör från laptoppen hemma. Men den används väldigt frekvent
av andra här i huset. Har därför börjat fundera på att skaffa
en htpc helst i form av en nettop. Då den enda funktion den
kommer ha är att spela upp media. Men jag vill att den skall
klara av 1080p framförallt via voddler.

Så hur är det nu med hårdvarustödet med vodddler?
Funkar voddler i nuvarande version under någon form
av windows på en nettop baserad på nvidia ION 330
ala asrock?
Någon som testat?

Någon som annars har något bra förslag på voddler
kompatibel 1080p htpc som är tyst och uppgraderingsbar
med bluray senare?

Postad 21 September 2009 - 14:59

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Har även jag kollat lite på ION och asrock men du kommer inte kunna få 1080p genom Voddler oavsett vilken dator du har, bara deras egna box. Däremot ska det fungera bra i 720p med ION/asrock tror jag att jag läst i tråden om ION.

Redigerat av Auron, 21 September 2009 - 14:59.

Postad 21 September 2009 - 18:57

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
finns det nån instruktion för vilka knappar som man använder till vad?!! tror inte jag har lyckats stänga av programmet normalt nån gång

Postad 21 September 2009 - 22:59

tomasn
  • tomasn
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Pressmeddelande från Voddlers hemsida (en av grundarna har alltså fått kicken med omedelbar verkan):

Organisationsförändringar i Voddler
2009-09-21 20:59:57 Med omedelbar verkan övertar Björn Isakson samtliga ansvar och arbetsuppgifter från Mattias Hjelmstedt.
Voddler har idag fått vetskap om omständigheter kring delägaren Mattias Hjelmstedts engagemang i bolaget Hemmabiocenter som gör att bolaget med omedelbar verkan friställer honom från sin roll och sina befogenheter i Voddler. Med anledning av detta övertar Björn Isakson, marknadschef på Voddler, samtliga ansvar och arbetsuppgifter från Mattias Hjelmstedt, tidigare vice president operations på Voddler.

- Voddler befinner sig i ett läge nära lansering av vår tjänst och alla i bolagets ledning måste kunna fokusera odelat på våra egna utmaningar. Mattias Hjelmsted har själv uttryckt att han behöver reda ut oklarheter i hans tidigare affärsengagemang. Därför har vi beslutat att snabbt sätta in Björn Isakson som vice president operations och tills vidare entlediga Mattias Hjelmsted från hans arbetsuppgifter, säger Marcus Bäcklund, VD Voddler.

Postad 22 September 2009 - 06:43

Unregistered4755cdea
  • Unregistered4755cdea
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Ja fick mailet från bredbandsbolaget i lördags, nu är det tisdag och ja väntar fortfarande..har inte stora förhoppningar på att få det där mailet längre..

Postad 22 September 2009 - 12:25

aZiR
  • aZiR
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Och jag fick mailet från BBB i fredags, men fortfarande ingen invite.
(Har stått i kö sedan 6 juli).
Ska fasiken skicka ett mail till voddler nu.... frågan är väl hur många dagar det tar innan dom har lyckats sortera ut mitt mail från alla andra som tigger invites :)

Postad 22 September 2009 - 13:35

Unregistered4755cdea
  • Unregistered4755cdea
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Nu fick jag ett mail från bredbandsbolaget där dom frågar hur det går med voddler! vilket ###### hån! dom har ju inte skickat nån invite, jag har mailet supporten nu iallafall..

Postad 22 September 2009 - 13:58

aZiR
  • aZiR
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Haha jag fick det mailet nu också " Du har nu fått prova voddler i några dagar..."
Blev ju skitglad när jag äntligen trodde den där nedrans inviten skulle komma.

Postad 22 September 2009 - 14:00

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
SMR och aZIR: Jag hade samma problem som er. Fick ett mail från Bredbandsbolaget där det stod att jag under samma dag skulle få en invite till Voddler via mail. Jag väntade, väntade och väntade, men efter 4-5 dagar utan någon invite i inkorgen, så mailade jag Voddlers support och frågade om de glömt bort mig. Otroligt nog fick jag ett mail samma dag med min efterlängtade invite (de bad också om ursäkt),
Så skicka ett mail till Voddler, så löser det sig nog. :)

Jag har provat tjänsten nu under någon dag och jag är överraskad hur bra det fungerar att streama filmerna. De har startat blixtsnabbt och inte en enda gång har det stannat upp eller avbrutits. Imponerande!
Själva programmet är dock lite segt och utbudet av större filmer är väl sisådär, men det kommer säkerligen bli bättre framöver när Voddler lanseras skarpt.

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 22 September 2009 - 14:02.

Postad 22 September 2009 - 15:01

aZiR
  • aZiR
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Fick svar från voddler supporten nu: " På grund av vissa tekniska problem har din invite dröjt, den blir skickad till dig på fredag istället"
Alltid något!

Postad 22 September 2009 - 18:29

tomasn
  • tomasn
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Det verkar vara totalkaos på Voddler just nu. Invites skickas inte ut trots brev om det från BBB. Grundaren Mattias Hjelmstedt har fått kicken och forumet på Voddler.com har varit nerstängt i en vecka. Vill de inte ha någon feedback från sina beta-användare eller?

Postad 22 September 2009 - 18:38

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Har skrivit här flera gånger om varför forumet är stängt. Men ja, de verkar ha mycket att göra just nu.

Lite "ny" info från DN, citerar bara det intressanta :)

"Gratisversionen ska erbjuda filmer två tre månader efter att de släppts på dvd."
"Premiären blir i oktober och Voddler förhandlar med alla de stora filmbolagen om rättigheter. "
"– Men jag kan säga så mycket som att inget filmbolag tackat nej, säger delägaren Björn Isakson."
"– Det har varit viktigt för både oss, filmbolagen och filmmakarna att det blir en bra filmupplevelse och att filmerna inte avbryts av reklam, säger Björn Isakson."

Här kan ni läsa hela..

Ännu en från DN men här kom något som var nytt från mig och som gjorde mig lite tveksam till Voddler...

"Tre olika tjänster planeras:

Gratis: klassiker samt halvnya filmer, 2–3 månader efter det att de går att köpa som dvd.

Premiär: motsvarar att hyra film i videobutiken. Kostar 19–39 kronor per film, släpps samtidigt som köp-dvd eller tidigare. Specialpremiärer, till exempel se film samtidigt som den går upp på bio, kan kosta som ett par biobiljetter. Premiärer för film som inte går upp på bio.

Prenumeration: betaltjänst där man sätter ihop olika paket, exempelvis barnfilm."

Länk

Alltså *** om de gör som Viasat med prenumerations delen...då försvinner mitt intresse för tjänsten..

Och en tredje om Mattias:

"Enligt Mattias Hjelmstedt skulle han dra sig ur Hemmabiocenter, som han grundat, och överlåta det till en anställd. Ett avtal skrevs som partnern sedan inte fullföljde.Hjelmstedt fick bolaget i knäet på nytt, och under tiden hade man underlåtit att betala skulder och hyror. Kunder har inte fått varor som betalats.

– Jag kunde ha likviderat bolaget, sålt tillgångarna och betalat skulderna. Men det tyckte jag var trist eftersom jag grundat företaget.

I stället sålde han det till nya ägare som skulle driva företaget vidare. Dessa gick dock under jorden."

förklarar ju lite om hur det kan ha gått till.
Finns att läsa här.

Redigerat av Auron, 22 September 2009 - 18:48.

Postad 22 September 2009 - 20:31

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Tja!

Har hört att de har lite tekniska problem på Voddler så trots att jag fick första mailet i fredags så skrev dom i ett mail till mig:

"Hej

När fick du din ditt mail om inbjudan från bbb? Om du fick mailet i fredags 18/9 så hade vi tekniska problem just då men kommer att skicka ut dessa invites nu på fredag 25/9.
Kontakta oss igen ifall du fick mailet innan dess.

Mvh Voddler"

Det verkar ändå som att de vill ha feedback från sina beta-testare så vi får se vad som händer.

Hade´

Postad 24 September 2009 - 18:55

Unregistered4755cdea
  • Unregistered4755cdea
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Nu fick jag precis Voddler, har hunnit kolla på 1 ½ film utan något lagg eller buffer...Jag är mäkta imponerad, verkligen framtiden för film tittande :blush:

Postad 24 September 2009 - 22:12

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Det verkar vara totalkaos på Voddler just nu. Invites skickas inte ut trots brev om det från BBB. Grundaren Mattias Hjelmstedt har fått kicken och forumet på Voddler.com har varit nerstängt i en vecka. Vill de inte ha någon feedback från sina beta-användare eller?

De har väl fullt upp med att se till att inte mattias drar ett svart skynke över dem, pressen är ganska snabb med att peka på att mattias var med i voddlerteamet.

Postad 24 September 2009 - 22:23

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Tja!

Jag fick också just precis Voddler-mailet, så nu är det igång!!! Har just testat lite lite grann och är också väldigt impad! Har bara kollat på datorn än men ska testa på TV:n.

Hade´

Postad 24 September 2009 - 23:20

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Jag har nu under några dagar kollat på 6-7 filmer och inte en enda gång har det blivit några avbrott. Filmerna strömmas utan problem och det fungerar precis lika bra som att spela upp dem direkt från datorn. Imponerande!
Hoppas bara att själva programmet blir bättre framöver. Det är segt som sirap ibland och det känns inte speciellt smidigt att bläddra runt bland filmerna.

Nåväl, jag är supernöjd med Voddler än så länge!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.