PS3 Slim (CECH-2000)
1021 svar till detta ämne
Postad 19 August 2009 - 21:48
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
är det bara jag eller är folk på minhembio lite mer naiva och okunniga när det gäller rekommenderat pris?
Sonys nya rekommenderade pris (prissänkning) till slutkund är 299 $ i USA, 299€ i Europa. Detta pris är ALLTID inklusive alla kostnader och moms! SLUTKUNDspris!
Att en mellanhand sätter ett pris som ligger över 100$ över den nya prissänkningen är inget annat än ett hemskt och patetiskt försök att blåsa svenskarna på.
Postad 19 August 2009 - 22:22
mrBunny
-
mrBunny
-
Amatör
-
-
53 inlägg
gå till prisforumet fgs ^^ fan bryr sig det är bara epngar imo...
har 80gb:aren den e tyst som en mus, tycker oavsett vilken folk än har så klagar alla på ljud. jag brukar skruva upp volymen eftersom halva grejen är ljudet från filmen så...
nu vill jag hitta konkret hur det är med Bravia Sync funktionen!!!
Postad 19 August 2009 - 22:23
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
är det bara jag eller är folk på minhembio lite mer naiva och okunniga när det gäller rekommenderat pris?
Sonys nya rekommenderade pris (prissänkning) till slutkund är 299 $ i USA, 299€ i Europa. Detta pris är ALLTID inklusive alla kostnader och moms! SLUTKUNDspris! Att en mellanhand sätter ett pris som ligger över 100$ över den nya prissänkningen är inget annat än ett hemskt och patetiskt försök att blåsa svenskarna på.
1. Du bör se om ditt eget hus innan du klankar ner på "folk på minhembio". Särskilt med tanke på att det är DU som har fel angående rek pris för USA marknaden - USA priser ges alltid utan VAT generellt. Det är helt normalt för en amerikan och inget som de reflekterar över. Går du in i vilken butik som helst så anges priserna alltid UTAN VAT och det är först i kassan som momsen (som är olika i olika stater) läggs på. Om du frågar en amerikan vad en PS3 kostar i USA så kommer han direkt svara $299, även om alla egentligen betalat runt $310-$340 beroende på i vilken state man bor. 2. Ta det gärna i pristråden: https://www.minhembi...howtopic=240597
Redigerat av e3henri, 19 August 2009 - 22:34.
Postad 19 August 2009 - 22:33
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Fy fasen va ful den är ..Urk..
Skulle inte köpa den för 2000 spänn om ja så fick
haha jag tycker också den är ful, men den gamla är nog ännu fulare. Fast jag är nog den enda i denna tråden som tycker så  Har gömt min 40GB i TV bänken så gott det går
Postad 19 August 2009 - 22:40
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
För att i usa blir den prissänkt, varför ska alltid vi betala ockerpriser och tack vare nordisk film som bara kommer mjölka den så mycket det går.. fattar inte hur sony kan låta dom sköta det.. ###### nollor.
Postad 19 August 2009 - 22:53
Unregisteredc75356f1
-
Unregisteredc75356f1
-
Användare
-
-
145 inlägg
Sonys nya rekommenderade pris (prissänkning) till slutkund är 299 $ i USA, 299€ i Europa. Detta pris är ALLTID inklusive alla kostnader och moms! SLUTKUNDspris! Att en mellanhand sätter ett pris som ligger över 100$ över den nya prissänkningen är inget annat än ett hemskt och patetiskt försök att blåsa svenskarna på.
Right on. Vet inte vad det är för fantasivärld folk lever i. Kolla bara på Xbox 360 elite. Den har kostar 299 euro runt om i eu och 299$ utan spel eller 399$ med spel i usa. I sverige kostar den 2990 utan spel. Väldigt märkligt att dollar och euro har helt olika värde beroende på om det är sony eller microsoft konsoller.
Postad 20 August 2009 - 00:41
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Är det inte bättre att folk väntar med att ranta tills efter NF säger sitt?
Redigerat av simulacra, 20 August 2009 - 00:41.
Postad 20 August 2009 - 05:22
daswede
-
daswede
-
Användare
-
-
232 inlägg
Ser ju inte ut att bli så billig som man hoppas på
PlayStation 3 Slim - 120 GB HD (PS3 Slim)
3790:-
Från discshop.se
Postad 20 August 2009 - 06:35
Leftt Behind
-
Leftt Behind
-
Forumräv
-
-
509 inlägg
Ser ju inte ut att bli så billig som man hoppas på PlayStation 3 Slim - 120 GB HD (PS3 Slim) 3790:- Från discshop.se
Vart har du varit? Vad tror du det är vi pratar om?
Postad 20 August 2009 - 06:42
rickricaro
-
rickricaro
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
PS3 slim 3790 på Discshop.
http://www.discshop....t.php...&&ref=#
Tycker det låter dyrt. Borde ju fan hamnat på 2995 eller 3000kr jämnt.
Ahh du hann före
Postad 20 August 2009 - 07:43
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Fy fasen va ful den är ..Urk..
Skulle inte köpa den för 2000 spänn om ja så fick
Haha, tjaa det kan säkert finnas många skäl att inte köpa en PS3 men utseendet kan väl för tusan inte spela nån roll? Har läst flera liknande kommentarer, vad är det med folk, sätter de upp sina tv-spel på pedistal där hemma eller?  Snälla nån, det är en leklåda inte en möbel. Med det sagt så är det förstås en fördel om en pryl man köper har en design som tilltalar en (plus att design i sig är et intressant ämne, imho iaf) men att avstå ett tv-spel pga design är ju bara rakt av helknäppt. Personligen har jag min PS3 gömd bakom tv:n, denna torde vara ännu enklare att gömma.
Postad 20 August 2009 - 08:09
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
Men nu ska vi ju komma ihåg att Discshop är för ###### dyra överlag på hårdvara!
Postad 20 August 2009 - 08:11
BennySlyden
-
BennySlyden
-
Forumräv
-
-
981 inlägg
Jag tycker också att det är viktigt hur grejerna i mitt hem ser ut. Av bilderna i tråden att döma så ser slimen betydligt enklare och billigare ut än storebror och det är inte ett plus i mina ögon. Jag väntar tills jag får se den i butik innan jag bestämmer mig.
Redigerat av BennySlyden, 20 August 2009 - 08:12.
Postad 20 August 2009 - 08:30
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
kan inte någon ge mig ett skäl att köpa en PS3 då... för priset må ha varit högt men knappast det som hållit mig borta, jag har inte haft en endaste anledning att köpa en! Bluray har jag en, GT5 är inte värt 3000:- + spelets kostnad. så... why?!
Varför ska någon här ge dig en anledning att köpa en PS3 när du inte vill ha en PS3? Så...why?!
Postad 20 August 2009 - 08:55
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Jag har nu skapat en separat pristråd för slim (samt sänkningen på gamla 80GB). Så kanske vi kan koncentrera oss på det tekniska här  https://www.minhembi...howtopic=240597
Men WTF gott folk! Det finns ju en separat pristråd, kan vi inte försöka hålla oss till den?!
Postad 20 August 2009 - 08:56
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5772 inlägg
Är det inte bättre att folk väntar med att ranta tills efter NF säger sitt?
Jo för mig blir det bojkott så länge NF har överpris!
Postad 20 August 2009 - 09:11
mrBunny
-
mrBunny
-
Amatör
-
-
53 inlägg
kan ni inte ta det i PRISTRÅDEN så kan funktioner etc diskuteras här? Det är totalt ointressant vad skiten kostar för burken e så ful att man spyr på den... Ser bara billig ut. Nä robust o glansigt ska det vara, om nu någon på sony kan tala om hur det blir med Bravia Sync funktionen, bara på nya eller firmware uppdatering så vore man ju glad.
Postad 20 August 2009 - 09:24
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Matt ÄR robust, det ger en känsla av massa, det är glansiga saker som ser sköra ut, PS2an var matt och jag har alltid föredragit en hårdare industridesgin framför ngn paris hiltonblankhet.
Redigerat av simulacra, 20 August 2009 - 09:30.
Postad 20 August 2009 - 09:58
Jungleboss
-
Jungleboss
-
Användare
-
-
102 inlägg
Matt ÄR robust, det ger en känsla av massa, det är glansiga saker som ser sköra ut, PS2an var matt och jag har alltid föredragit en hårdare industridesgin framför ngn paris hiltonblankhet.
Håller med. Glansigt material ser bara bling-bling ut. För övrigt ser ju gamla PS3 ut som en videobandspelare från 80-talet  den är då inte snygg när den ligger ner. Lite snyggare är den när den står upp.
Postad 20 August 2009 - 10:50
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Mitt problem är ännu mer delikat:
Tog och klarlackade mitt 360 Arcade så den fick samma pianolack känsla som PS3an.
Vad gör jag nu? ###### Sony!
Blir väl en Elite sen då, den har ju samma finish som PS3 Slim.
Stora applåder till Sony för att kunna packa så avancerad teknik i en sådan liten box, inte illa. Hade bara media center lösningarna varit bättre så hade den skåpat alla HTPC lösningar.
Postad 20 August 2009 - 10:50
mrBunny
-
mrBunny
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Den gamla glansen matchar min nya Bravia mer även om jag faktiskt håller den dold inne i ett skåp. Fast med tanke på teven så funderar man nästan på att ta fram den i ljuset hehe. Vilket som är allt en smaksak, hade nog mer sett att de behöll loggan och glansen men i mindre format och touch, känns inte lyxigt som den förra bara imo.
Postad 20 August 2009 - 11:30
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Mitt problem är ännu mer delikat:
Tog och klarlackade mitt 360 Arcade så den fick samma pianolack känsla som PS3an.
Vad gör jag nu? ###### Sony! 
Blir väl en Elite sen då, den har ju samma finish som PS3 Slim.
Stora applåder till Sony för att kunna packa så avancerad teknik i en sådan liten box, inte illa. Hade bara media center lösningarna varit bättre så hade den skåpat alla HTPC lösningar.
Vad menar du med "...media center lösningarna varit bättre..."? Jag tycker PS3:an funkar utmärkt som mediacenter tillsammans med PMS.
Postad 20 August 2009 - 11:34
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Vad menar du med "...media center lösningarna varit bättre..."? Jag tycker PS3:an funkar utmärkt som mediacenter tillsammans med PMS.
PMS kräver en dator någon stans och den datorn själv hade isf varit en betydligt bättre HTPC så där brister det. T ex så har jag en HTPC dator med Radeon 4870 och kör HDMI, visst jag kan använda den och streama till PS3an men kvaliten blir bättre och lösningen billigare att bara använda datorn. Sen så PMS i all ära men omkodningen on the fly av HD film är inte bra jämfört med att lira mkv direkt från datorn. Lägger man in ett mkv stöd så ändrar jag min åsikt men utan stöd från nätets populäraste format så ligger man inte bra till. Dessutom kan du streama exakt samma till en 360 och den möjligheten börjar vid 1800-2000kr så just stream är ingen bra argument då det dels kräver en dator och dels kan 360 göra exakt samma.
Postad 20 August 2009 - 11:56
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
PMS kräver en dator någon stans och den datorn själv hade isf varit en betydligt bättre HTPC så där brister det.
T ex så har jag en HTPC dator med Radeon 4870 och kör HDMI, visst jag kan använda den och streama till PS3an men kvaliten blir bättre och lösningen billigare att bara använda datorn.
Sen så PMS i all ära men omkodningen on the fly av HD film är inte bra jämfört med att lira mkv direkt från datorn.
Lägger man in ett mkv stöd så ändrar jag min åsikt men utan stöd från nätets populäraste format så ligger man inte bra till.
Dessutom kan du streama exakt samma till en 360 och den möjligheten börjar vid 1800-2000kr så just stream är ingen bra argument då det dels kräver en dator och dels kan 360 göra exakt samma.
Nja, ok. Men nu är det så att jag har en schysst dator och en PS3:a så varför inte utnyttja det? Transcoding av mkv funkar utmärkt för mig. Ja, jag köper det du skriver om man SKA köpa HTPC/en mediacenterlösning. Lite mer info om "transcoding" och "transmuxing" med PMS: PMS transmux all mkvs to M2TS, because the PS3 does not support mkv. Transmuxing does not reencode the audio and video tracks contained in the mkv, it just change the container the tracks are stored in. Transmuxing requires very little CPU-power.
PMS just transcode media when it is necessary. Transcoding is much more CPU-intense, since the audio and/or video tracks are reencoded.
MS uses MEncoder for transoding and TSmuxer for remuxing. Even if a mkv video only needs a remux, a full transcode will occur if MEncoder is selected. Also, MEncoder must be used for subtitle support, even if the base mkv just needs a remux.
Sorry för OT.
Redigerat av BrittBastard, 20 August 2009 - 11:59.
Postad 20 August 2009 - 12:40
Leftt Behind
-
Leftt Behind
-
Forumräv
-
-
509 inlägg
Fan sugen på att byta ut min blanka 60 gigare mot denna slimmade version. Speciellt eftersom den inte blir lika dammig som den jag har nu(blir väl lika dammig, men det lär ju inte synas lika mkt  ) , samt för att den verkar ha lägre ljudnivå. Kollar jag på en DVD-film så låter den som fan, men glor jag på en blu-ray så låter den inte mycket.... Sen verkar slim ha en uppdaterad version av cellprocessorn: http://tech.yahoo.co...updatedcellchip
Postad 20 August 2009 - 13:00
whiskas
-
whiskas
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Fasen vad den ser schysst ut! Vill ha! Men jag kan ju för fasen inte sälja den jag har och byta mot en ny...
Eller varför inte
Postad 20 August 2009 - 13:03
Replikant
-
Replikant
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Sen verkar slim ha en uppdaterad version av cellprocessorn:
http://tech.yahoo.co...updatedcellchip
Enligt den länken är inte bara processorn mindre utan också snabbare. The new chip has been manufactured using an advanced 45-nanometer manufacturing process, an IBM spokesman said. Based on IBM's Power architecture, the chip delivers many performance improvements while drawing less power than earlier chips, IBM has said. The earlier console carried a Cell processor manufactured using the 65-nm process. IBM declined to provide the clock speed of the new Cell processor.
Intressant.
Redigerat av Replikant, 20 August 2009 - 13:04.
Postad 20 August 2009 - 13:10
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Enligt den länken är inte bara processorn mindre utan också snabbare.
Garanterat en missuppfattning. Det är bara den sedvanliga krypmingen av tillverkningsprocessen antagligen.
Postad 20 August 2009 - 13:13
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Fasen vad den ser schysst ut! Vill ha! Men jag kan ju för fasen inte sälja den jag har och byta mot en ny...
Eller varför inte 
Klart du kan, har satt ut min 60giggare på blocket nu så sen blir det en slim
Postad 20 August 2009 - 13:18
Leftt Behind
-
Leftt Behind
-
Forumräv
-
-
509 inlägg
Klart du kan, har satt ut min 60giggare på blocket nu så sen blir det en slim 
Precis, varför inte?  Har satt ut min gamla pärla på tradera. Vad har du satt för pris på din 60-gigare på blocket så man vet vad man skall rikta in sig på få i pris?
Postad 20 August 2009 - 14:01
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1832 inlägg
Jag som alltid byter till nyare versioner, sålde min 80gb redan igår för att jag blev rädd för att priset på 80gb skulle gå ner med en tusing( och det gjorde ju det oxå  )  Fick 3000kr, så jag är nöjd. Nu är det bara att vänta in Slimmen.
Postad 20 August 2009 - 15:19
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Med den gamla ps3:an så blir ljudet bara skit om man kodar av det i ps:3an. Du kanske inte har hört hur bra det faktiskt kan låta om man kör med riktigt hd ljud, men om du skulle pröva det så skulle du förstå nyttan...
Vilket bs! Ljudet är lika bra oavsett om det kodas av i spelaren eller recievern.
Postad 20 August 2009 - 16:24
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Nu så, nu blev tillomed jag sugen på en PS3. Blir Slim bara någorlunda tyst så blir det nog en sådan istället för en standalone BD.
Redigerat av bananplanta, 20 August 2009 - 16:29.
Postad 20 August 2009 - 16:26
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Nu så, nu blev tillomed jag sugen på en PS3. Blir Slim bara någorlunda tyst så blir det nog en sådan istället för en standalone BD. ÄR det nåt annonserat om huruvida man kommer kunna skicka ljudet som bitstream?
Inte ett knyst, så troligen inte.
Postad 20 August 2009 - 16:50
Unregistered1689
-
Unregistered1689
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Jag som alltid byter till nyare versioner, sålde min 80gb redan igår för att jag blev rädd för att priset på 80gb skulle gå ner med en tusing( och det gjorde ju det oxå ) Fick 3000kr, så jag är nöjd. Nu är det bara att vänta in Slimmen.
Hur sålde du den så snabbt? Går det så snabbt på blocket och likande?
Postad 20 August 2009 - 16:52
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Nja, ok. Men nu är det så att jag har en schysst dator och en PS3:a så varför inte utnyttja det? Transcoding av mkv funkar utmärkt för mig. Ja, jag köper det du skriver om man SKA köpa HTPC/en mediacenterlösning.
Lite mer info om "transcoding" och "transmuxing" med PMS:
Sorry för OT.
Oki jag har iaf problem med att köra 1080p via transmux, är väl bandbredden på WiFi som skapar det. Jag vänder på frågan..........varför bemöda sig med en mellanhand som PS3 när du har en schysst dator? En schysst dator är betydligt bättre själv om man kör den rakt in i TVn än att stoppa en PS3 mellan, så enkelt är det. Visst out of the box är PS3 enklare men en schysst PC ger dig mer allternativ, bättre inställningsmöjligheter, bättre stöd osv. Visst den är OK men det finns gott om andra lösningar som är betydligt bättre, inte bara en PC, sett till priset. Allt i ett med BluRay är den svårslagen men att köpa en PS3 för att ha som Media Spelare känns rätt korkat.
Postad 20 August 2009 - 16:59
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Enligt den länken är inte bara processorn mindre utan också snabbare.
Intressant.
Står inte att den är snabbare, vilket den troligtvis inte är heller. Står bara att den är 45nm och att IBM inte talar om clockhastigheten på den. Finns ingen anledning till att höja hastigheten, speciellt inte när man gör allt mindre vilket ger mindre plats till kylning. Baserat på texten så är Yahoo Tech rätt dåligt pålästa.
Postad 20 August 2009 - 17:03
mAniAk-
-
mAniAk-
-
Användare
-
-
186 inlägg
Oki jag har iaf problem med att köra 1080p via transmux, är väl bandbredden på WiFi som skapar det.
Jag vänder på frågan..........varför bemöda sig med en mellanhand som PS3 när du har en schysst dator? En schysst dator är betydligt bättre själv om man kör den rakt in i TVn än att stoppa en PS3 mellan, så enkelt är det.
Visst out of the box är PS3 enklare men en schysst PC ger dig mer allternativ, bättre inställningsmöjligheter, bättre stöd osv.
Visst den är OK men det finns gott om andra lösningar som är betydligt bättre, inte bara en PC, sett till priset. Allt i ett med BluRay är den svårslagen men att köpa en PS3 för att ha som Media Spelare känns rätt korkat.
Värsta med ps3an som mediaspelare är det bedrövliga interfacet som inte alls funkar lika trevligt som XBMC med Aeon tex, det är ljusår bättre. Hade ps3 slim fått upplåst hårdvara i linux istället för att de tagit bort stödet helt så hade det varit den ultimata maskinen, men nej  .
Postad 20 August 2009 - 17:29
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Jag vänder på frågan..........varför bemöda sig med en mellanhand som PS3 när du har en schysst dator? En schysst dator är betydligt bättre själv om man kör den rakt in i TVn än att stoppa en PS3 mellan, så enkelt är det.
För egen del så är datorn inte placerad så att jag på ett smidigt sätt kan köra den mot projektorn. Smidigt att bara hoppa in under PMS-fliken på XMB och leta reda på filen jag vill köra. Bra bild och ljud på detta sätt. Varför skaffa ytterligare en burk när PS3an sköter detta smidigt. Visst out of the box är PS3 enklare men en schysst PC ger dig mer allternativ, bättre inställningsmöjligheter, bättre stöd osv.
Man har allt stöd man behöver (iaf jag) då det är PCn som gör jobbet. PS3an agerar bara interface för att enkelt kunna se på det.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 20 August 2009 - 17:40.
Postad 20 August 2009 - 17:42
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1832 inlägg
Hur sålde du den så snabbt? Går det så snabbt på blocket och likande?
Kollade Köpes på blocket, slängde iväg sms och killen åkte 7 mil för att hämta upp:) smidigt!
Postad 20 August 2009 - 18:30
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Från destructoid. This thing is quiet. Scary quiet. "WTF, is it even on?" quiet. Nick thinks the optical drive makes just a bit more noise than the original when inserting or ejecting a disc, but it didn't seem any louder to me. Either way, once your game or movie is in there, the thing is virtually silent.
Keep in mind we were pretty busy with this today and didn't exactly get to jump into any eight-hour gaming sessions, but we certainly played it. You'll probably be as impressed with its inaudibility as we were. I'd venture to say it's even quieter than the Wii.
Postad 20 August 2009 - 18:31
Leftt Behind
-
Leftt Behind
-
Forumräv
-
-
509 inlägg
Bokade slimman på webhallen. Tycker den ser riktigt nice ut faktiskt. Gillar att det inte är touchknappar. Blir alltid så ###### irriterad när jag dammar av min 60-gigare och den tammefan alltid går igång...
Postad 20 August 2009 - 19:04
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Bokade slimman på webhallen. Tycker den ser riktigt nice ut faktiskt. Gillar att det inte är touchknappar. Blir alltid så ###### irriterad när jag dammar av min 60-gigare och den tammefan alltid går igång...
gnäll gnäll.
Postad 20 August 2009 - 19:06
Leftt Behind
-
Leftt Behind
-
Forumräv
-
-
509 inlägg
gnäll gnäll.
Fark yeah  ilandsproblem of teh day!
Postad 20 August 2009 - 20:46
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
För egen del så är datorn inte placerad så att jag på ett smidigt sätt kan köra den mot projektorn. Smidigt att bara hoppa in under PMS-fliken på XMB och leta reda på filen jag vill köra. Bra bild och ljud på detta sätt. Varför skaffa ytterligare en burk när PS3an sköter detta smidigt.
Man har allt stöd man behöver (iaf jag) då det är PCn som gör jobbet. PS3an agerar bara interface för att enkelt kunna se på det.
Skaffa burk måste du göra om du ska ha mkv. Mitt påstående var att den ensam är kass som en media spelare sett till andra alternativ på marknaden. Dels i pris och dels i funktioner. Man kan inte utgå från att alla har en burk som kan stå och streama och även om man har är denna burk isf bättre som Media Spelare än en PS3, därav frågan om varför ha en mellan hand. Visst i ditt fall så är det avstånd men då finns det som sagt määääääängder med andra alternativ som är billigare. En 360 arcade kan streama exakt samma från exakt samma dator för en mindre summa. Så summa: Köpa PS3 för media spelare = korkat - Även om man bara ska streama = korkat. Allt grundade på att om slim hade haft mkv stöd så hade den varit en media spelare att prata om, nu är den bara dyr och dålig mot vad andra alternativ kan erbjuda.
Postad 20 August 2009 - 21:00
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Skaffa burk måste du göra om du ska ha mkv.
Vad för burk tänker du på? Kör mkv bra som jag har det nu. Visst i ditt fall så är det avstånd men då finns det som sagt määääääängder med andra alternativ som är billigare. En 360 arcade kan streama exakt samma från exakt samma dator för en mindre summa.
Så summa: Köpa PS3 för media spelare = korkat - Även om man bara ska streama = korkat.
Då saknar man blu-ray, och vill man det så går en billig arcade fetbort.
Postad 20 August 2009 - 21:01
Unregistered1689
-
Unregistered1689
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Kollade Köpes på blocket, slängde iväg sms och killen åkte 7 mil för att hämta upp:) smidigt!
Chillegrill  kanske ska försöka mig på samma sak, är rätt sugen på en slim jag också. Antagligen som du sa så har den väl sjunkit i pris nu så jag väntar nog tills Game får ett attraktivt erbjudande. I Gamestops erbjudande som nämndes tidigare i tråden (eller i pristråden kanske det var) var för mycket cash inblandat, skulle hellre se PS3 80gb, 3 spel, 350 spänn.
Redigerat av Unregistered1689, 20 August 2009 - 21:02.
Postad 20 August 2009 - 21:04
Leftt Behind
-
Leftt Behind
-
Forumräv
-
-
509 inlägg
Kör med Mkv2Vob för att gära om filmerna till Ps3-format i FAT32-sajsade delar. Tar 2 minuter att göra om en 1080p-film. Slippa streama, bara kör över till USB-hårddisk och spela upp på ps3an. Smidigt som smör i brallan. Skaffa burk måste du göra om du ska ha mkv.
... Så summa: Köpa PS3 för media spelare = korkat - Även om man bara ska streama = korkat.
...
Bullshit! MKV2VOB! Blir ingen sämre kvalitet jämfört mot .mkv-filer. Se bara till att konvertera med högsta kvallan.
Postad 20 August 2009 - 21:11
snovvebovve
-
snovvebovve
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Tyckte mig läsa i Dagens Industri i morse att Sony skjutit upp lanseringen till efter nyår... någon som kan bekräfta eller har jag missuppfattat det hela?
Postad 20 August 2009 - 21:19
Unregistered89a9dace
-
Unregistered89a9dace
-
Användare
-
-
140 inlägg
Kör med Mkv2Vob för att gära om filmerna till Ps3-format i FAT32-sajsade delar. Tar 2 minuter att göra om en 1080p-film. Slippa streama, bara kör över till USB-hårddisk och spela upp på ps3an. Smidigt som smör i brallan.
Så länge filerna är under 4GB så funkar det.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|