Vad tror ni Integran landar i pris?
Grov gissning 20-22 kanske.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
4 relaterade trådar
Postad 29 August 2010 - 07:30
Köpte min Integra på Lefflers i Linköping. Den säljs i många entusiastbutiker runt om i landet, men får inte listas på deras hemsidor eller i reklam (Integras regler). Bege dig till din entusiastbutik och fråga om de har Integra. /Ash Postad 29 August 2010 - 13:31
Hej,
Jag är på jakt efter ett nytt lite modernare försteg än mitt Rotel RSP-976 och har fastnat för ett demoex av 5507:an men blir tveksam när jag läser i tråden att det blir reläklick när man byter låt på en digitalingång. Jag har relativt nyligen lagt hela skivsamlingen på en NAS och kör med ett Sonossystem - innebär det att jag kommer höra klickljud om jag kör det digitalt in i försteget? En väg runt det här är förstås att köpa en dac till Sonos men det känns som att 5507:an ska ha en kompetent dac jag betalar för att kunna använda. Tacksam för snabbt svar från de som ägt/testat försteget. Mvh Hans Postad 29 August 2010 - 18:44
Äger inte 5507, utan Integra 70.1, men klickandet fungerar likadant där. Anledningen till klickandet är att en relä slår till (när en signal inkommer på en ingång) eller ifrån (när signalen försvinner). I normala fall innebär detta att det klickar till en eller några gånger när allt startas, det klickar några gånger varje gång HDMI synkar om (t.ex. när ett spel eller en film startas på ps3:an), och det klickar en gång när allt stängs av. Jag har inget Sonos-system, utan en Squeezebox, men såvida Sonos-systemet inte stänger av ljudströmmen mellan låtarna när den väl är påslagen (vilket skulle förvåna mig mycket om den gör), så kommer du inte höra något klickande under musiklyssning. /Ash Postad 12 September 2010 - 19:18
Hmmm jag har problem med uppdatering av min 5507 ... nu har den stått på "ARM 8% ..." i snart 2 timmar.
Vad göra? Alla tidigare uppdateringar har gått utan strul med samma inställningar på allt. Postad 12 September 2010 - 19:26 Uppgraderade min nyss och det gick ua, dock inte det som du vill höra just nu Jag antar att det enda som går att göra är att stänga av strömmen och 'hoppas' att den startar igen som vanligt och försöka igen. Antingen det eller så drar du ett mail till Onkyo support och frågar om råd, alternativt söker på deras supportforum eller googlar efter liknande. Håller verkligen tummarna att det löser sig! EDIT: Om uppgraderingen gjordes över nätet kanske ett tips är att först tanka ned firmwaren på USB. Läs även pre-conditions för uppgraderingen av ny firmware, det var ngt man skulle avaktivera (styrning av andra enheter, glömt förkortningen just nu) Redigerat av arcticblue, 12 September 2010 - 19:30. Postad 12 September 2010 - 19:41
Jo stänga av rhid om man har det på och lite annat. Men det har jag såklart gjort
Väntar en halvtimme till, sen blir det ur med strömkabeln Postad 12 September 2010 - 19:43
Tror inte du behöver vänta mera nu, fått samma fenomen på min Denon bara att rycka sladden så börjar den om där den slutade. Postad 12 September 2010 - 20:08
Pust... jag fick igång updaten via usb, nu gick det på 10 sekunder hela "ARM" uppdateringen. Får hoppas det håller hela vägen.
Sjukt att det ska vara så ostabilt, man får ju hjärtsnörp när en pryl för 20 papp håller på sådär... Postad 02 November 2010 - 18:16
Är denna processor fortfarande top notch om man vill ha så mycket man kan få för pengen och vill ha XLR till varje utgång?
Postad 02 November 2010 - 22:32
Nja, hellre 5508:an eller Integras senaste isf...
5507 är oldschool Redigerat av dallan1981, 02 November 2010 - 22:32. Postad 02 November 2010 - 23:11
Rackarns, man är hopplöst efter hela tiden, men du var ju så långt före att du listar en produkt som inte ens finns här.
Postad 19 November 2010 - 18:11
Nån som vet vad en 5507 ger i pre out på xlr i volt och vad rca pre out ger i volt.
Postad 19 November 2010 - 18:17
Hm står inget om det på Onkyos sida iallafall, hittade dock info på Integras 80.2 samma maskin som 5508an. Borde vara samma på alla maskiner, skiljer ju igentligen bara Audyssey XT32. Rated RCA Output Level and Impedance 1 V/470 Ω (PRE OUT) Maximum RCA Output Level and Impedance 5.5 V/470 Ω (PRE OUT) Rated XLR Output Level and Impedance 2 V/ 470 Ω (PRE OUT) Maximum XLR Output Level and Impedance 11.0 V/ 470 Ω (PRE OUT) Redigerat av Meller, 19 November 2010 - 18:19. Postad 19 November 2010 - 18:48 Tack då vet jag. Postad 13 December 2010 - 00:08
Om man bi-ampar frontarna, kan då försteget fungera som delningsfilter?
Om så är fallet, vid vilka frekvenser delar det då? Postad 13 December 2010 - 20:26
Nix, 5508:an är "färsk", det är den som gäller, och den har precis börjat att säljas här hemma, detsamma gäller Integras dito.. båda två är grymt kompetenta försteg (om man använder sig utav XLR speciellt), med precis allt i teknikväg.
Mvh Postad 30 December 2010 - 13:03
Har en fråga till er angående 5507 och balanserat. Har börjat på att uppgradera mitt kablage. Införskaffat Audioquest Gibraltar högtalar kabel. Frågan är om jag skall satsa på några Audiquest xlr eller rca mellan 5507 och steget? Har inte riktig koll på vad som kan vara bäst. Får ju alltid för sig att balanserat är bättre men det beror väl lite på hur försteget är konstruerat. Synpunkter.....
Postad 31 December 2010 - 23:33 Blir du lyckligare med aq ! Postad 01 January 2011 - 13:48 Det var inte min fråga...men man kanske inte får fråga saker i forumet?? Postad 27 July 2011 - 14:23
Hmmm, min 5507 var inne på service. Dom bytte lite kort i den.
Nu när man startar den står det Integra istället för Onkyo! Har jag fått en gratis uppgradering eller var har hänt? Postad 16 September 2011 - 12:25
Vad var fel på den? Vad bytte dom för kort osv? Postad 16 September 2011 - 12:46
Hahahahaah!!! Postad 16 September 2011 - 13:36
Dom bytte ut både hdmikortet samt dspn om jag fattar det rätt.
Problemet var att jag fick inte ut något ljud ur den alls. Bild hade jag dock. Postad 19 September 2011 - 09:31
Precis samma fel som jag hade på min 3007... har väntat över 5 månader, men nu så är en ny på väg så det ordnade sig! Postad 29 July 2012 - 21:31
Hej
Jag har ett Onkyo 5507 försteg som har börjat krångla. Vid 1080p signal får jag inte full bild längre, utan bara en liten ruta i mitten. Har testat från datorn, BD-spelaren och min mediaspelare. Det är samma sak på samtliga, men om jag ändrar till 720p får jag full bild som täcker hela skärmen. Kör jag signalen direkt till projektorn får jag fullbild. Detta inträffade igår mitt i en film, utan att jag rört något. Någon som varit med om något liknande? Mvh Tobbe Postad 25 September 2012 - 13:34
Någon som provat deras iphone/android app (Onkyo Remote) med 5507?
Jag skall testa idag, vill gärna bolla tankar och synpunkter med någon annan. Postad 30 December 2012 - 11:19
Det finns ju en massa bild inställningsmöjligheter på denna pjäs. Är det något man ska lägga någon energi på? Eller ska man låta inställningarna vara och ställa in bilden på projektorn och tv istället?
Postad 12 January 2013 - 12:30
Fick tillbaka mitt försteg efter reparation då de bytte HDMI- och DSP-modulen. Nu minns jag inte hur man aktiverar de balanserade (XLR) analoga ingångarna på försteget. Jag har ställt in att analoga ljudet ska gå via balanserade ingångarna i setup-menyn. Men sedan var det väl någon ytterligare handpåläggning? Har läst i manualen men hittar inget.
Postad 12 January 2013 - 12:45
Var nog lite för snabb. Hittade inställningen i denna tråd. Postad 29 July 2013 - 09:59
Har ett problem med min 5507.. Det började att ljudet försvann ibland när man ändrade källa. tex från dvd/blu-ray till VCR eller nått liknande. För att få tillbaka ljudet så räckte de med att starta om försteget så klickade de till igen å de funka. De ser ut som att den inte hittar någon ljudsignal. De olika högtalarloggorna på displayen som ska lysa beroende på vilka högtalare som är igång lyser inte nu. Det är bara ljudet som krånglar bilden är det inget fel på.
Jag gjorde en fabriksåterställning och efter det så funkade de igen men nu en dag senare så blir det inget ljud.. Och nu spelar de ingen roll om man gör en ny fabriksåterställning. Vad kan vara felet? Postad 31 July 2013 - 08:38
Jag hade ett liknande problem och fick då ett tips i denna tråd. Minns inte riktigt hur jag gjorde men man återställer ljudingångarna. Kolla tråden så står det säkert någonstans.
Postad 01 August 2013 - 22:13
Det jag har gjort är att trycka standby + vcr/dvr för att få fabriksinställningar. Ibland får man ljud när man återställer några gånger. Men det är jäkligt irriterande. Jag har snackat med en kunnig person om Onkyo och han tror att det är DPS modulen det är fel på. Undra om de är svårt att byta själv? Postad 30 October 2013 - 12:17
Och nu är det min tur att få problem, samma som alla andra verkar få, inget ljud alls, måste starta om försteget ett antal gånger innan det klickar till och ljudet kommer. : (
Postad 07 November 2013 - 20:12
Nu går det inte längre att starta om för att få ljud, inget svar från Onkyos support (mail) på snart 2 veckor.
Mycket trist. Postad 11 November 2013 - 12:25
Ingen svarade på telefon heller. Men Hembiobutiken som jag köpt receivern från fick tag på Onkyo och som det ser ut nu kommer dom reparera den åt mig. Så jag håller tummarna för att allt går smidigt nu och tackar hembiobutiken för visad goodwill.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |