Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 Slim med oljud i fläkten

354 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB (Spelkonsoler) 9 9.380768 (259) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB (Spelkonsoler) 9 9.430378 (78) Inga priser
30 relaterade trådar
Playstation Store (2597 inlägg) 8 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync kabelberoende? (1 inlägg) 8 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 10 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 11 år sedan
Min ps3a dog, YLOD! (443 inlägg) 11 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 12 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 12 år sedan
Sony 55W905A 3D som spökar? (inte ghosting) (5 inlägg) 12 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync hjälp (1 inlägg) 14 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 14 år sedan
Ny på PS3 (26 inlägg) 15 år sedan
PS3+3D tv (46 inlägg) 15 år sedan
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 15 år sedan
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg) 15 år sedan
Hjälp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlägg) 15 år sedan
Ny PS3 revision släppt (129 inlägg) 15 år sedan
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg) 16 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 16 år sedan
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg) 16 år sedan
GTA 4 online PS3 (2 inlägg) 16 år sedan
Smalare Blurayspelare? (4 inlägg) 16 år sedan
Hjälp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755 (14 inlägg) 16 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 16 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 16 år sedan
PS3 Slim (CECH-2000) (1021 inlägg) 16 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 16 år sedan
Playstation 3 - från annat land (50 inlägg) 16 år sedan
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg) 16 år sedan

Postad 24 October 2009 - 15:36

Tekniklärlingen
  • Tekniklärlingen
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jo klart att de skall höras svagt, något annat kan man inte förvänta sig. Problem är nog att jag kan höra den svagt på 6 meters avstånd. Är smått irreterande när den även skall användas som blu-ray spelare.

Postad 24 October 2009 - 16:30

qazqa
  • qazqa
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Själv har jag lämnat tillbaks min 120 pga av ljudet.

Jag bryr mig inte om fläkten låter som en 360 men när den börjar låta som tinnitus tuuuuuuuuuuuuuuuututuuuuuuuuuutuuuuuuuuuut så måste jag säga att det är värre än 360.

Många klagar på tinnitus ljudet vad jag vet inkl. jag.

Postad 24 October 2009 - 17:15

Yoshimitsun
  • Yoshimitsun
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Vad är det ni stör er på? Jag köpte mig en nu senast förra veckan och det låter inte nått speciellt högt, inte värre än en ps2, man får väll stå ut med att man köpt en fläktdriven leksak.

Postad 24 October 2009 - 18:19

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Själv har jag lämnat tillbaks min 120 pga av ljudet.

Jag bryr mig inte om fläkten låter som en 360 men när den börjar låta som tinnitus tuuuuuuuuuuuuuuuututuuuuuuuuuutuuuuuuuuuut så måste jag säga att det är värre än 360.

Många klagar på tinnitus ljudet vad jag vet inkl. jag.

Tinnitus ljude är ju en helt annan sak och jag håller fullkomligt med dig.
Har två polare som köpte sig varsin 120 GB Slim och den ena låter precis
som du breskriver det. Ett vinnande tinnitus ljud. Medan min andre polares
slim inte låter alls om man har ljud på tv:n och befinner sig 3-4 meter bort, men
han tycker att den låter för mycket. Så han fick jämföra sin med min 360 och har
varit tyst om det sen dess ;D

Postad 25 October 2009 - 20:55

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Hur gick det med den från Dustin? Rapportera gärna, funderar själv på att slänga iväg en beställning på en 250 Gb.

Jo, har provkört den nu i helgen ordentligt. Tyst är den inte, men den har inte de där vinande irreterande tinnitus ljudet. Känner mig rätt nöjd, men inte 100%...

Var dessutom en import från england!! Kom med strömkabel för engelska uttag.. de hade dock vart snälla och skickat med en "svensk" strömkabel...

Modell 2003B

Mvh

Postad 25 October 2009 - 22:06

zwitterion
  • zwitterion
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jo, har provkört den nu i helgen ordentligt. Tyst är den inte, men den har inte de där vinande irreterande tinnitus ljudet. Känner mig rätt nöjd, men inte 100%...

Var dessutom en import från england!! Kom med strömkabel för engelska uttag.. de hade dock vart snälla och skickat med en "svensk" strömkabel...

Låter bra. Kunde inte hålla mig längre, så jag beställde en jag med. :P Borde komma tisdag eller onsdag, såvida det inte dröjer för dem att få in Little Big Planet.

Alla PS3 jag varit i närheten av har varit väldigt tysta, så det var nyheter för mig med oljud från PS3. Just avsaknaden av oväsen är en stor anledning att jag köper en PS3. Mitt främsta jämförelseobjekt är XBOX, så jag tror jag kommer bli nöjd så länge det inte är ett konstant pipande. Lämnade tillbaka en bärbar dator en gång pga ett jävligt irriterande högfrekvent pip den hade, men då sitter man ju alltid precis framför en laptop också...

Jag skall försöka komma ihåg att rapportera när jag fått hem konsolen!

Postad 26 October 2009 - 14:21

zwitterion
  • zwitterion
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
De sjabblade med leveranstiden på Little big planet (skulle få vänta tills 5:e november), så jag annullerade ordern och beställde en Uncharted 2-bundle från Webhallen istället. Så bara hålla tummarna för avsaknad av pip.

Lite lustigt att de skeppar englandsimport från Dustin. Finns det några särskilda nackdelar med det för kunderna?

Postad 26 October 2009 - 21:23

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

De sjabblade med leveranstiden på Little big planet (skulle få vänta tills 5:e november), så jag annullerade ordern och beställde en Uncharted 2-bundle från Webhallen istället. Så bara hålla tummarna för avsaknad av pip.

Lite lustigt att de skeppar englandsimport från Dustin. Finns det några särskilda nackdelar med det för kunderna?

OM det är engladsimport så kan du bara se regionsfria eller engelska Blu rays men spelen spelar ingen roll då de är regionsfria hela högen.

Men jag tror inte det är Engladsimport. De bara skeppar med en engelsk/amerikansk sladd för att kunna
leverar ps3 lådan till alla länder samtidigt. Men jag hoppas inte det är det för hade själv tänkt beställa därifrån
men vill inte ha engladimport. Jag vill heller inte beställa från webhallen med tanke på det priset. För 4500 kan
jag få en ps3 slim och två uncharted 2 spel. Men är det 100% säkert att den är tyst kommer jag lägga en beställning direkt istället för att hålla på och klydda.

Postad 26 October 2009 - 23:01

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

OM det är engladsimport så kan du bara se regionsfria eller engelska Blu rays men spelen spelar ingen roll då de är regionsfria hela högen.

Men jag tror inte det är Engladsimport. De bara skeppar med en engelsk/amerikansk sladd för att kunna
leverar ps3 lådan till alla länder samtidigt. Men jag hoppas inte det är det för hade själv tänkt beställa därifrån
men vill inte ha engladimport. Jag vill heller inte beställa från webhallen med tanke på det priset. För 4500 kan
jag få en ps3 slim och två uncharted 2 spel. Men är det 100% säkert att den är tyst kommer jag lägga en beställning direkt istället för att hålla på och klydda.

Det är inte helt omöjligt.. t.ex så beställde en polare till mig xbox360 holiday bundle från cdon.se, omslaget på paketet var på tyska lol.. så jag antar att vissa nätbutiker importerar från andra ställen om de får det billigare. Men egentligen så spelar det ingen roll, europeiska versioner är exakt detsamma bara sladden som skiljer sig i england.

Redigerat av Unregistered1232, 26 October 2009 - 23:01.

Postad 26 October 2009 - 23:03

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Hela Europa har samma BD-region så där är inga nackdelar

Postad 27 October 2009 - 12:22

zwitterion
  • zwitterion
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Misstänkte att det kunde vara, så det var ännu att skäl att anullera ordern. Dessutom hade Webhallen sänkt priset till 4199 kr på Uncharted bundlen... + att extra handkontroll kostade 50 kr mindre på webhallen när du köpte PS3. Totalt på min order blev det 100-200 kr mer på webhallen (PS3, handkontroll, HDMI-sladd, Uncharted 2 och Little big planet) - så ingen enorm skillnad direkt.

Hela Europa har samma BD-region så där är inga nackdelar

Aahh, tack för infon. :)

Postad 27 October 2009 - 12:26

hkforever
  • hkforever
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Beställde också en 250 Gb + Dirt 2 från Dustin igår , återkommer i veckan när jag fått den.
Har inte haft någon innan men är den tystare än min 360 så är jag nöjd vilket iofs inte är svårt :)
3948 kr kostade alltihop med frakt.

Postad 27 October 2009 - 12:27

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Misstänkte att det kunde vara, så det var ännu att skäl att anullera ordern. Dessutom hade Webhallen sänkt priset till 4199 kr på Uncharted bundlen... + att extra handkontroll kostade 50 kr mindre på webhallen när du köpte PS3. Totalt på min order blev det 100-200 kr mer på webhallen (PS3, handkontroll, HDMI-sladd, Uncharted 2 och Little big planet) - så ingen enorm skillnad direkt.

Aahh, tack för infon. :)

Nä såg det nu på webbhallen. De har sänkt priset till en mer normal nivå och tänkte slänga iväg en order där istället.

Postad 30 October 2009 - 21:56

jesperk
  • jesperk
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
köpte en ps3 tekken 6 bundle idag på Game och den var allt annat än tyst. så den lämmnas tillbacka imöra... ###### förbannade piss kvalle på grejer...;) hade en 40gigare förut och den hördes knappt.. bara ett sus av luft när man var typ 50cm ifrån den. den här jävel höres väl när man sitter 3 meter ifrån ett ###### varvande på fläckten.. besviken å förbannad på hur ett så stort märke som sony kan ha så urkass kvalit'et

Postad 30 October 2009 - 23:27

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
haft lite kontakt med nordisk film eftersom jag är trött på detta oljud
så här sa de

PlayStation 3 tillverkas efter Sony Computer Entertainment’s (SCE) krav om en bra och tyst maskin. Vi kan läsa lite överallt på Internet om att vi medvetet skulle ha satt i två olika fläktar. Detta stämmer delvis, vi har använt oss av två olika fabrikanter men båda fläktarna lever upp till SCE’s krav och fläktarna är av samma kvalité.

Det skrivs väldigt mycket om detta på Internet men våra undersökningar visar att detta bara är ett problem i Norden, Playstation 3 säljs över hela världen och det land som det höjs mest röster om fläktljudet är i Sverige. Vi har därför tagit in alla som har upplevt att de har haft högt fläktljud och konstaterat att dessa lever upp till SCE’s krav och sedan skickat tillbaka maskiner.

Det har funnit tillfällen där fläkten har låtit för mycket, då talar vi om hårfön direkt mot örat högt.

Mitt tips till dig är att ta ner ditt PlayStation 3 till butiken där du har köpt din PS3 och be butiken om en tredje och oberoende åsikt om fläktljudet. Det är väldigt svårt för oss att avgöra om det är för högt eller om det är normal nivå baserat på text samt uttryck. Högt för mig kan vara lågt för dig och tvärtom

Jag har haft ett PlayStation3 på mitt skrivbord i snart 3 år, det har varit igång varje dag (8h om dagen, vissa gånger mer), min PS3 är ungefär en armlängd från mig och jag störs inte utav ljudet. Jag kan höra att det snurrar en fläkt som kyler ner PS3 men inte hårfön nivå.

jag säger bull####
de vet om problem och skyller på annat, tråkit då jag var så nöjd med min tidigare 60GB

Redigerat av Unregistered87ded29e, 30 October 2009 - 23:28.

Postad 30 October 2009 - 23:35

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

köpte en ps3 tekken 6 bundle idag på Game och den var allt annat än tyst. så den lämmnas tillbacka imöra... ###### förbannade piss kvalle på grejer...;) hade en 40gigare förut och den hördes knappt.. bara ett sus av luft när man var typ 50cm ifrån den. den här jävel höres väl när man sitter 3 meter ifrån ett ###### varvande på fläckten.. besviken å förbannad på hur ett så stort märke som sony kan ha så urkass kvalit'et

120 GB eller 250 ??

Postad 31 October 2009 - 00:08

jesperk
  • jesperk
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
hej

det är en 250gig det gäller... och game skriver på sin sida att slimmen ska vara tystare än tidigare modeller och det är den absolut INTE.. så sålänge den marknadsförs som en tystare modell så ska den tamej fan vara det också....punkt slut

kopierat från game.se

"
PS3 Slim är här!

Men vad är det som är nytt? Till att börja med är den mycket mindre, lättare, snyggare och tystare än tidigare modell - och denna modell kommer med en större hårddisk på 250 GB!

Nya PS3 Slim väger ungefär två tredjedelar av den tidigare modellen. Och tack vare den omgjorda inre kärnan är den tystare och drar mycket mindre ström än tidigare!
"

Redigerat av jesperk, 31 October 2009 - 00:12.

Postad 31 October 2009 - 01:18

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

hej

det är en 250gig det gäller... och game skriver på sin sida att slimmen ska vara tystare än tidigare modeller och det är den absolut INTE.. så sålänge den marknadsförs som en tystare modell så ska den tamej fan vara det också....punkt slut

kopierat från game.se

"
PS3 Slim är här!

Men vad är det som är nytt? Till att börja med är den mycket mindre, lättare, snyggare och tystare än tidigare modell - och denna modell kommer med en större hårddisk på 250 GB!

Nya PS3 Slim väger ungefär två tredjedelar av den tidigare modellen. Och tack vare den omgjorda inre kärnan är den tystare och drar mycket mindre ström än tidigare!
"

jag sa oxå det till den game butik jag vart på
men han sa: det skiljer sig från webbutiken och vanliga butiker
skumt tycker jag

Postad 31 October 2009 - 14:49

jesperk
  • jesperk
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

jag sa oxå det till den game butik jag vart på
men han sa: det skiljer sig från webbutiken och vanliga butiker
skumt tycker jag

han lär vart skapligt efterbliven... dom har ju tillexempel länk på sidan som heter butiksinfo där man kan hitta alla butiker... informationen om produker på sidan bör juh då gälla även i fysisk butik. bra priset som skiljer... och lustigt att man får påsar som det står game.se om det inte skulle va samma butik,...

Redigerat av jesperk, 31 October 2009 - 14:50.

Postad 31 October 2009 - 16:16

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
ska man elle ska man inte ha SLIM verren då ?? mindre saker mer värme bruka det hete ju =( tänkte ja skulle iväg och köpa imon

Postad 01 November 2009 - 11:05

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

ska man elle ska man inte ha SLIM verren då ?? mindre saker mer värme bruka det hete ju =( tänkte ja skulle iväg och köpa imon

Jag köpte en slim för två dagar sedan för att se om den ev.kunde ersätta min 60 gb phat men den lät betydligt mer (riktigt jobbigt fläktljud) och kändes som ett betydligt billigare bygge. Jag lämnade tillbaka den igår och drog igång fetingen. Vilken skillnad! När fetingen blir lite pressad så susar den lite mer istället (inget jobbigt ljud) Köp en phat istället medans de fortfarande finns kvar.

Postad 02 November 2009 - 19:26

DMuzik
  • DMuzik
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Talismoon har släppt en ersättningsfläkt för PS3. Passar denna månne i Slim:en eller är den bara för de gamla tjockisarna?

Postad 03 November 2009 - 09:21

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0
Ser ut som den är till Fat. Dessutom står det att den bara passar de modeller som har en 15-bladig fläkt, och inte de modeller som har 17 och 19 blad.

Postad 03 November 2009 - 10:48

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

55 dB? Jeg mener da bestemt, at den gamle 60 GB PS3 blev markedsført til kun at støje 22 dB? ;)

49 dBA är ju som en diskmaskin som marknadsförs som tyst.

Jag tycker min PS3 Slim är tyst (förbokningsexemplar). Ska kolla om jag kan mäta ljudnivån med mitt instrument hemma, men jag tror den är för tyst. Ingen nämnvärd skillnad heller efter några timmars spelande. Står dock på en hylla med öppet åt sidorna (och framför allt bakåt --- det är utmed hela bakkanten som värmen kommer ut).

Försökte höja upp den lite men klistret på plastfötterna blev för varmt så PS3:an halkade ner på hyllan igen ;)

/Micke

Redigerat av Micleg, 03 November 2009 - 10:48.

Postad 04 November 2009 - 10:11

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Mätte igår kväll med ett analogt instrument och det här var ju i mitt vardagsrum så det är inte särskilt vetenskapligt, men instrumentet visade 35-40 dB på en meters avstånd och 45-50 dB på en decimeters avstånd. På tre meters håll lät akvariepumpen mer så tystare än 35 dB var det nog inte någonstans i rummet.

Min är en Slim som bokades innan första leverans, men jag vet inte vad den har för fläkt. Nu flyttade jag dock den så att den står utmed bakre kanten på hyllan för att minimera risken att den suger i sig varm utluft. Insuget tycks ju ske underifrån, vilket ju gör att begagnad varm luft kan sugas med om den står på en stor flat yta och eller ännu värre, står där det finns en bakre vägg.

Testade även att hålla Eject intryck och sätta i sladden! Gosh vilket drag det blev i fläkten då!!! Där snackar vi ljudvolym, men det är ju ett läge för att blåsa ren fläkten och ev innanmätet på PS3:an.

Postad 04 November 2009 - 10:21

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Mätte igår kväll med ett analogt instrument och det här var ju i mitt vardagsrum så det är inte särskilt vetenskapligt, men instrumentet visade 35-40 dB på en meters avstånd och 45-50 dB på en decimeters avstånd. På tre meters håll lät akvariepumpen mer så tystare än 35 dB var det nog inte någonstans i rummet.

Min är en Slim som bokades innan första leverans, men jag vet inte vad den har för fläkt. Nu flyttade jag dock den så att den står utmed bakre kanten på hyllan för att minimera risken att den suger i sig varm utluft. Insuget tycks ju ske underifrån, vilket ju gör att begagnad varm luft kan sugas med om den står på en stor flat yta och eller ännu värre, står där det finns en bakre vägg.

Testade även att hålla Eject intryck och sätta i sladden! Gosh vilket drag det blev i fläkten då!!! Där snackar vi ljudvolym, men det är ju ett läge för att blåsa ren fläkten och ev innanmätet på PS3:an.

Har hört lite olika om de. Vissa påstår att det rengör vissa påstår att det pajar PS3:an men varför sätta dit funktionen om det skulle skada den?

Postad 05 November 2009 - 08:06

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Nu har jag haft min 250 GB i 2 dagar och jag tycker att fläkten låter en del. Det låter som att den vibrerar och avger ett "knorrande" ljud. Jag ska prova "eject" ikväll och se om den blir tystare annars så blir det nog en tripp till Torup och Fyndbörsen.

MVH Kribban

Postad 05 November 2009 - 10:43

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Kan ingen som har en "tyst" PS3 spela in så man vet hur mycket eller lite en tyst låter???

Postad 05 November 2009 - 12:02

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

sådär nu har ni länken

http://www.youtube.c...h?v=X6kl9QiBn2Q

spelade in efter 15 minuter. och sedan 30 minuter .

ni hör den när man är nära ps3an men inte långt ifrån =) mycket nöje

btw det är en 2003B modell

Den påstås vara en tyst.

Postad 05 November 2009 - 13:06

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Då låter min :) Jag hör den definitivt från samma avstånd när jag sitter i soffan. Frågan är om jag kan leva med det?

MVH Kribban

Postad 05 November 2009 - 16:26

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0

Nu har jag haft min 250 GB i 2 dagar och jag tycker att fläkten låter en del. Det låter som att den vibrerar och avger ett "knorrande" ljud. Jag ska prova "eject" ikväll och se om den blir tystare annars så blir det nog en tripp till Torup och Fyndbörsen.

MVH Kribban

Hehe torup, mitt ute i ingestans. Deppigt ställe. Var själv där och köpte min Pioneer plasma.

Postad 05 November 2009 - 21:16

RACKARD
  • RACKARD
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
jag tror inte det finns så kallade helt "tysta" ps3or.jag menar något fläktljud måste man ju höra.värmen måste ju ut.
på grund av dom här trådarna som man läser om oljud så tror jag att man inbillar sig lite också och anstränger sig för mycket för att hitta så kallade fel.det finns säkert måndags exemplar men jag har svårt att tro att det finns så många.visst min låter lite men min bärbara dator låter 10 gånger mer.........

Postad 05 November 2009 - 21:41

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

jag tror inte det finns så kallade helt "tysta" ps3or.jag menar något fläktljud måste man ju höra.värmen måste ju ut.
på grund av dom här trådarna som man läser om oljud så tror jag att man inbillar sig lite också och anstränger sig för mycket för att hitta så kallade fel.det finns säkert måndags exemplar men jag har svårt att tro att det finns så många.visst min låter lite men min bärbara dator låter 10 gånger mer.........

+1

Postad 05 November 2009 - 22:08

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1515 inlägg
  • 0

Tycker som sagt inte att min låter mer än min gamla ps2:a. Sen så låter den mer beroende på vad man gör med konsolen, kollar jag på film, kort eller lyssnar på musik så låter den inte alls lika mycket som när man t.ex. har lierat uncharted 2 i någon timma....

Postad 05 November 2009 - 22:12

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Har en Slim 250GB och den är totalt knäpptyst.

Postad 06 November 2009 - 08:12

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
min är inte knäpptyst men denna tråden har nog fått mig nojjig :).

Jag får fundera över helgen hur jag ska göra.

Postad 06 November 2009 - 09:06

DMuzik
  • DMuzik
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Min gamla 40-gigare hördes definitivt inte från soffan vid vare sig filmtittande eller spelande till skillnad mot min nya slim.

Postad 06 November 2009 - 15:04

RACKARD
  • RACKARD
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Min gamla 40-gigare hördes definitivt inte från soffan vid vare sig filmtittande eller spelande till skillnad mot min nya slim.

Nu får man ju också tänka på att slim är en billigare maskin som kanske inte har lika bra kvalitet som phat har.
Men vad vet jag ,jag är ingen världsmästare

Postad 06 November 2009 - 17:23

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Här har ni en snabb video jag gjorde nyss, min ps3a slim låter näst in till ingenting, till och med när man spelar, och efter flera timmar. 360n däremot....=D

(De där surrande ljudet är kameran som låter så när den arbetar)
http://www.youtube.c...h?v=xx_zoD0cxU0

Hur många låter era slims?

Redigerat av Unregistered33c38b9d, 06 November 2009 - 17:30.

Postad 06 November 2009 - 17:27

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Här har ni en snabb video jag gjorde nyss, min ps3a slim låter näst in till ingenting, till och med när man spelar, och efter flera timmar. 360n däremot....=D

Jäklar vad tyst och jäklar vad högljud ditt 360 var. Min låter inte alls lika mycket. Men du kanske har det gamla moderkortet?

Postad 06 November 2009 - 17:33

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0

Jäklar vad tyst och jäklar vad högljud ditt 360 var. Min låter inte alls lika mycket. Men du kanske har det gamla moderkortet?

Har en ny arcade. :blink: Vet inte vad de är för moderkort.

Redigerat av Unregistered33c38b9d, 06 November 2009 - 17:35.

Postad 06 November 2009 - 17:59

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Bra video Nasty! Det var ju en rejäl volymskillnad mellan din krysslåda och spelstation. :blink:

Postad 06 November 2009 - 18:05

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Har en ny arcade. :blink: Vet inte vad de är för moderkort.

Then your golden

Lyssna på min egen nu och den låter nästan lika mycket. hehe

Redigerat av FirebladeX, 06 November 2009 - 18:06.

Postad 08 November 2009 - 11:32

jollan
  • jollan
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Jag har haft mitt PS3 slim 120gb i en månad nu. Jag tycker den låter mer nu än i början och den låter väldigt mycket när den laddar under spel och sånt också. Är det normalt?
Jag funderar på om man ska ta och byta den. Är det stor risk att man får tillbaka en som låter lika mycket om man skulle byta eller finns det fler som får tysta nu?
Sitter man i soffan och det är tyst i rummet eller lite svagt i filmen spelet så hörs den helt klart.

Postad 08 November 2009 - 17:09

FireSpirit
  • FireSpirit
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Nån som vet om chansen är större att få en tyst PS3a om man köper en bundle tex.
"nya" 250 GB än om man skulle köpa en lös 120 GB maskin bara? Är 250 GB maskinerna tystare eftersom dom är nyare?

Redigerat av FireSpirit, 08 November 2009 - 17:12.

Postad 08 November 2009 - 17:33

Yablan
  • Yablan
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag funderar också på att skaffa en PS3 slim, och har googlandes snubblat över alla dessa problem med oljud. Ville tipsa om en sak. På AVForums verkar dom ha upptäckt en trend, i att PS3 Slim, 250 gb-varianten med serienummer större än 256xxxx verkar vara av den tystare sorten.

Se den här tråden, sida 13. Sök efter 256xxxx.
http://www.avforums....es-cont-13.html

Och den här tråden, sida 1. Sök efter 256xxxx.
http://www.avforums....-noise-etc.html

Tänkte det kunde vara bra att veta :-)

Postad 08 November 2009 - 17:52

FireSpirit
  • FireSpirit
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Jag funderar också på att skaffa en PS3 slim, och har googlandes snubblat över alla dessa problem med oljud. Ville tipsa om en sak. På AVForums verkar dom ha upptäckt en trend, i att PS3 Slim, 250 gb-varianten med serienummer större än 256xxxx verkar vara av den tystare sorten.

Se den här tråden, sida 13. Sök efter 256xxxx.
http://www.avforums....es-cont-13.html

Och den här tråden, sida 1. Sök efter 256xxxx.
http://www.avforums....-noise-etc.html

Tänkte det kunde vara bra att veta :-)

Intressant, tackar. Min börjar på 274, har dock inte hunnit testa den än, borde kanske göra det inom 30 dagar iaf.

Redigerat av FireSpirit, 08 November 2009 - 17:53.

Postad 09 November 2009 - 12:30

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 1

Mitt ljud påminner din precis när du startar PS3:an men det verkar som att din tystnar direkt medan min har ett konstant ljud.

MVH Kribban

Postad 09 November 2009 - 16:46

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Spela i 10 timmar igår, var ganska varmt i rummet. Min 250GBare lät som på min video hela tiden, dsv nada. :)

Verkar ha fått ett bra ex!

Redigerat av Unregistered33c38b9d, 09 November 2009 - 16:47.

Postad 09 November 2009 - 17:30

Joat
  • Joat
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag bytte ut min PS3 80 GB mot en PS3 120 GB och det ångrar jag nu att jag gjorde då den låter betydligt mer. Den är först knäpptyst på läge ett men går efter någon minut i XMB upp till läge två och ett svagt sus hörs. Detta hade varit en ljudnivå som jag accepterar men det slutar inte där utan när man börjar att spela går den efter 5-10 min upp ytterligare två steg till läge fyra och fläktljudet är då störande, speciellt när man spelar på kvällstid.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.