* Officiell Tråd - Sony Ericsson Vivaz *
708 svar till detta ämne
Postad 10 April 2010 - 21:00
Unregisteredae821c86
-
Unregisteredae821c86
-
Användare
-
-
122 inlägg
Google Maps finns ju redan på mobilen, & har man datapaket i sin mobil så behöver man inte oroa sej för datatrafik. Men var nånstans kan man hitta/köpa GPS program till mobilen? Samt vilka program finns att välja på till Vivaz? (S60v5) Sen vilken prisklass ligger dom i?
Jag är dålig på att hitta program till mobilen, men vill ha ett fungerande GPS program med licens. Gärna bra & funktionsmässigt.
Helst skulle jag vilja få tag på Tomtom för S60v5 då jag använt en vanlig GPS från Tomtom & är van vid användargränssnittet.
Sen har jag ju haft Nokia 5800 med licens på Nokia Maps (Ovi Maps). Kanske det fungerar att installera på Vivaz, nån som vet eller har lyckats?
Jag hoppas jag kan ta upp det i denna tråd och få hjälp så jag slipper skapa en ny tråd bara för detta. http://www.dustinhom...5010124813.aspxhttp://www.komplett....aspx?sku=493671Mvh TomTom har du på komplett där
Postad 10 April 2010 - 22:10
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
http://www.dustinhom...5010124813.aspx
http://www.komplett....aspx?sku=493671
Mvh
TomTom har du på komplett där 
Tackar. Snabbt & bra jobbat. Men hur vet jag att det funkar på Vivaz. Detta finns på Tomtoms hemsida, men där finns nte Vivaz på kompatibla listan med mobiltelefoner. Med det finns androidmobiler & iphone samt windowsmobiler med som kompatibla. Men funkar det också för symbian? (S60v5). Eller krävs det en annan version?
Redigerat av Yobo1987, 10 April 2010 - 23:05.
Postad 10 April 2010 - 23:11
sutcher
-
sutcher
-
Amatör
-
-
56 inlägg
" Det som stör mig är att det inte går att göra smilies. Det stör ju faktiskt när man får mess av folk som använder sig av alla möjliga smilegubbar och jag vet inte ens vad det är för gubbe dom menar." Jag håller helt med! Jag var säker på att jag inte funnit funktionen, hur är det möjligt att man har skippat smileysena??  Varför? Det är ju något iaf jag använder ganska frekvent! Mycket störande! Inget man kan "ladda hem"? Nä nåt sånt går väl inte.. Telefonen är för övrigt j-ligt läcker både till utseende och känslan när man navigerar men så är jag ny på touchtelefonen :-)! Någon som har haft problem att ladda batteriet när telefonen är på? Mätaren visar att den laddar men det gröna fältet ökar aldrig, sen när jag stänger av den och laddar, ja då visar det sig att den är fulladdad (under förutsättning att jag har laddat den ett tag förstås), så den laddar uppenbarligen men det ser ut som att den inte gör det. Har jag inte telefonen på när jag laddar fylls inte heller det gröna fältet på utan plötsligt, när man haft den på laddning ett tag, säger den att batteriet är fulladdat och det gröna fältet är fyllt. Så den laddas men det syns inte.
Redigerat av sutcher, 11 April 2010 - 00:56.
Postad 10 April 2010 - 23:28
userapan
-
userapan
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Till alla er som letar efter gps-program kan jag rekommendera NDrive med svenska menyer och svenskt ta och 3D-byggnaderl... Kostar 40£ om jag minns rätt. Går att fixa på annat (olagligt) vis *host* om man googlar efter rätt saker villsäga...
Fungerar helt utan problem på min Satio (med samma operativsystem som Vivaz, dvs s60v5)
Postad 11 April 2010 - 00:08
tiinytoon
-
tiinytoon
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag glömde två till problem som jag upplevt med telefonen.
1. Om den ligger i jackfickan så låser den upp sig och gör allt möjligt som man inte vet om! Mycket störande!
2. Om man skriver mess och ska skriva t ex hel, då blir det ju först hej.. sen får man byta till hel. Sätter man då punkt direkt efter hel så ändras ordet tillbaka till hej. DET GÖR MIG GALEN! Så man får skriva hel och sedan trycka på pilen så att man "avmarkerar" ordet och sedan sätta punkt! Det är ju helt sjukt dumt!!!
Sen kan jag nog inte komma på fler knäppheter som telefonen håller på med. (Iallafall för tillfället).
Men för att inte bara vara negativ emot vivazen så kan jag säga att batteritiden är riktigt bra. På 11 dagar har jag laddat den två gånger. Så det finns något positivt med den iallafall
Postad 11 April 2010 - 00:18
Unregisteredae821c86
-
Unregisteredae821c86
-
Användare
-
-
122 inlägg
Tackar. Snabbt & bra jobbat. Men hur vet jag att det funkar på Vivaz. Detta finns på Tomtoms hemsida, men där finns nte Vivaz på kompatibla listan med mobiltelefoner. Med det finns androidmobiler & iphone samt windowsmobiler med som kompatibla. Men funkar det också för symbian? (S60v5). Eller krävs det en annan version?
Hmm sorry jag missade det, jag läste att deras Navigator 6 var kompatibel med Symbian så utgick från att 7an var det.. men verkar ju inte som att så är fallet.. Rekommenderar att du försöker hitta 6an på något sätt.. och testa.. om inte annat "icke lagligt" bara för att testa o sen köpa om det funkar
Postad 11 April 2010 - 06:39
Pelas
-
Pelas
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
1. Om den ligger i jackfickan så låser den upp sig och gör allt möjligt som man inte vet om! Mycket störande!
Undrar om det inte är det min gör också, när den slår av sig. Att den låser upp sig i fickan, och sedan stängar av sig. Kanske skall tejpa något runt av/på-knappen för att se om det hjälper. En polare lyckades radera alla kontakter mellan ja* till jo*, när han hade den i fickan häromdagen. Lite störigt...
Postad 11 April 2010 - 10:42
p77
-
p77
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Sony Ericsson U5i Vivaz en bra telefon att kolla film på? Jag har testat Sation lite också....vet inte vilken jag ska köpa...använder inte kameran så mycket. Å andra sidan får man en Satio för4 449:- med 8 GB minneskort och en Vivaz för 4 390:- med 16 GB
Någon med råd?
Mvh per
Postad 11 April 2010 - 10:50
sutcher
-
sutcher
-
Amatör
-
-
56 inlägg
VAd innebär pekskärm, vibration som återfinns under "Profiler - Allmän"? Jag trodde det hade med att man ska känna vibration när man trycker på skärmen, men när jag ändrar till nivå 2 och 3 så händre ingenting. Har jag missförstått funktionen tro, jag gissar det...
Kan man hursomhelst ställa in så att det känns när man trycker på skärmen, så man tex slipper kolla upp på texten - när man skriver sms - om trycket har registrerats.
Tacksam för svar.
Postad 11 April 2010 - 10:55
Unregisteredae821c86
-
Unregisteredae821c86
-
Användare
-
-
122 inlägg
VAd innebär pekskärm, vibration som återfinns under "Profiler - Allmän"? Jag trodde det hade med att man ska känna vibration när man trycker på skärmen, men när jag ändrar till nivå 2 och 3 så händre ingenting. Har jag missförstått funktionen tro, jag gissar det...
Kan man hursomhelst ställa in så att det känns när man trycker på skärmen, så man tex slipper kolla upp på texten - när man skriver sms - om trycket har registrerats.
Tacksam för svar.
Pekskärm vibration är så att mobilen vibrerar när skärmen registrerar ett tryck.. Men du kan även slå på "ljudton" när den registrerar ett tryck.. det kör jag iaf
Postad 11 April 2010 - 11:13
sutcher
-
sutcher
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Ok, tack för snabbt svar! :-) Men oavsett vilken nivå jag väljer så blir det ingen skillnad, jag känner ingenting när jag trycker..jag känner att min erfarenhet av mer invecklade telefoner är lite låg :-)
Men "ljudton", var ställer jag in det hittar inte  Är det inte på inställningar - personligt - profiler - allmän - och pekskärm, ljud? men där kan jag bara välja av eller olika nivåer, inte ljudtoner.
Redigerat av sutcher, 11 April 2010 - 15:00.
Postad 11 April 2010 - 11:56
Unregistered1704
-
Unregistered1704
-
Användare
-
-
111 inlägg
Nån som vet om man kan blir av med Symbian OS 5 Som kommer med i Vivaz. Det jag menar är kommer SE lägga upp en uppgradering eller har dom redan gjort det eller får man uppgradera manuellt eller kan man uppgradera alls.Och vilken OS är bäst att uppgradera till om man nu kan uppgradera OSet tacksam för svar
Postad 11 April 2010 - 16:38
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Hmm sorry jag missade det, jag läste att deras Navigator 6 var kompatibel med Symbian så utgick från att 7an var det.. men verkar ju inte som att så är fallet.. Rekommenderar att du försöker hitta 6an på något sätt.. och testa.. om inte annat "icke lagligt" bara för att testa o sen köpa om det funkar 
Ok, ingen fara. Jag ska kolla upp Tomtom Navigator 6. Annars har jag fått info om Garmin XT. Men enda problemet där är att installationsfilerna finns på ett 1GB´s kort och det verkar som att kortet måste sitta i & att man inte kan kopiera till nåt större minneskort. Rätta mej ifall jag har fel isåfall. Kan man heller inte uppdatera kartorna så är den ju inget att ha.
Redigerat av Yobo1987, 11 April 2010 - 16:43.
Postad 11 April 2010 - 17:43
Vivaz
-
Vivaz
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har ett problem ...
När jag ansluter telefonen med SE PC Suite kräver den att jag ska ladda ner två programfix från Microsoft. Men klickar på de två länkarna utan någon lycka.... så what to do?
Bra mobil annars måste jag säga.
Errorn:
SEPCSBUGG.JPG 55.76K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Vivaz, 11 April 2010 - 17:46.
Postad 11 April 2010 - 18:10
sutcher
-
sutcher
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Installerade nyss pcsuite men någon sådan fråga fick jag aldrig...:S
Redigerat av sutcher, 13 April 2010 - 13:36.
Postad 11 April 2010 - 18:12
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Jag renskrev länkarna åt dej och fick upp följande sidor från Microsoft Error 943198 http://support.microsoft.com/kb/943198Error 945436 http://support.microsoft.com/kb/945436Denna fix från länk 1 vill den att du ska ladda ner (943198) http://www.microsoft...40-E0D21818763EFör att sammanfatta så verkar länk 1 handla om att den går för sakta i överföring av information mellan din telefon (enhet) & datorn. I länk 2 verkar det vara nånting om att det är en kompabilitets miss mellan programet/telefonens drivrutiner och ditt operativsystem som verkar vara Windows XP. Men det verkar vara samma fil som ska fixa båda problemen (nerladdning i länk 1 eller länken ovanför) Jag är ingen expert. Men kolla om du kan få ut nån information eller fix från sidorna. Jag postar ut det ifall nån annan får samma problem istället för att skicka dej ett PM. Edit: Men ingen med ett validerat exemplar av Windows bör ha detta problem. Orginal är alltid bäst.
Redigerat av Yobo1987, 11 April 2010 - 18:17.
Postad 11 April 2010 - 18:15
Vivaz
-
Vivaz
-
Rookie
-
6 inlägg
Tack, jag måste nog dock erkänna att jag kan ha ett "köpt" xp, vilket säkert har något med saken att göra... för nu vill den krångla med att validera filen hit och dit. Jaja, får hoppas att jag löser det på något sätt.
& btw saknar man väl kanske smilies i sms:en.
Postad 11 April 2010 - 20:05
sutcher
-
sutcher
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Ok, tack för snabbt svar! :-) Men oavsett vilken nivå jag väljer så blir det ingen skillnad, jag känner ingenting när jag trycker..jag känner att min erfarenhet av mer invecklade telefoner är lite låg :-) Men "ljudton", var ställer jag in det hittar inte Är det inte på inställningar - personligt - profiler - allmän - och pekskärm, ljud? men där kan jag bara välja av eller olika nivåer, inte ljudtoner.
Det går bättre med vibratorn om man inte aktiverat "tyst" Så det var mitt tillkortakommande och inte nåt med telefonen. Det enda problem jag har stött på är att det inte syns att batteriet fylls på när jag laddar den...lite störande. Sen går ju inte allt lika fort och enkelt som med en enklare telefon men känslan och funktionerna som denna har överväger helt klart. Frånvaron av Smiley:sena är dock riktigt störande.
Postad 11 April 2010 - 20:42
Unregisteredae821c86
-
Unregisteredae821c86
-
Användare
-
-
122 inlägg
En sak jag stör mig på som inte varit på andra touch-telefoner är att om skärmen slocknar när den gör något och man ska tända belysningen genom att "tappa" på skärmen så registrerats ändå trycket så man kan klicka på nåt fel
Postad 11 April 2010 - 21:14
Vivaz
-
Vivaz
-
Rookie
-
6 inlägg
Nu funkar mitt SE PC Suite... Dessvärre hittar den inte mobilen. Sjukt. Vad kan jag göra åt det? Ska väl försöka ansluta via Bluetooth nu då.
Postad 12 April 2010 - 16:24
Unregisteredae821c86
-
Unregisteredae821c86
-
Användare
-
-
122 inlägg
Ska skicka min på service idag, då WLAN tappar uppkopplingen o sen hänger sig hela menyn o shit.. blir tur nog DOA .. Ska sedan skicka tillbaka den till Halebop o få pengarna tillbaka.. dom gick med på det som tur var..
Är inte nöjd med telefonen.. Fyller på med lite av mina personliga uppfattningar om telefonen nedan.
Betyg 4/10 ( Blir lågt, eftersom det känns som en ivägstressad mobil )
+ Batteritiden är faktiskt bra!
+ Kameran (Framförallt film)
+ Snygg
+ Bra storlek
- Det är en Nokia i Sony Ericsson skal.
- Symbian (se ovan)
- Inget linsskydd, linsen lär bli repig med tiden
- Ingen blixt, inte ens LED-Blixt.. bara en LED man måste gå in i en krånglig meny för att slå på/av manuellt! kasst!
- Buggig.. Varje gång jag tar upp den ur fickan och håller den helt upprätt så trycker jag på "onoff" knappen för att låsa upp.. så visar den först skärmen i "liggande" trots att jag har den stående,.. sen slocknar den 1 sek o efter 1sek till så blir den rätt håll.. fattar inte varför.. Finns mycket mer buggar, men har inte alla i huvudet just nu 
- Man är väldigt låst känns det som
- på Startsidan där man kan välja 5 olika genvägar (Favoritkontakter, Twitter, Flow, Galleri) o.s..v .. finns bara dom alternativen typ, går även lägga in "BILD" istället för nån av dom.. känns lite B.. facebook går inte lägga in istället för Twitter?
- Ljudkvalitén vid samtal, jag hör även det där ljudet som när man står nära en högtalare med en mobil.. sjukt störande :S
- Krångliga menyer, Tråkiga menyer & kontaktlista. Känns som en gammal Nokia, (vilket det iofs är.)
- Går inte få upp SMSen direkt i "konversationer" som på t.ex C901 Sony Ericsson.. Man måste gå in under konversationer manuellt för att få upp dom.. Annars får man bara läsa ett sms åt gången.
- Slocknar skärmen när den gör något o du vill tända belysningen.. "tappa" inte på skärmen då, eftersom den registrerar även det trycket trots att den är släckt.. (Inte livsviktigt men störande) Så man kan råka trycka på något dumt.
- Värdelös webläsare, dock fixar man det genom Opera Mobile! det är fina grejjer 
- Vibratorn är väldigt svag, känner den inte alls om den är i fickan :S
- Resistiv skärm, Den är visserligen rätt bra, men känns ändå som att en kapacitiv hade gjort sig bättre på en sån här telefon, pennan har jag aldrig använt och känns inte som att den behövs.
Känns helt enkelt som en "stressmobil" som Sony Ericsson skyndat iväg med för att rädda sina kunder.. men med motsatt effekt..
Android alt maemo, Blixt + Linsskydd + Kapacitiv skärm så hade detta varit bästa telefonen på evigheter
Fyller på med mer upplevelser då detta bara är det jag kom på just nu
Postad 12 April 2010 - 18:39
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Förhoppningsvis kommer det nån uppdatering som fixar de flesta om inte alla nuvarande buggar/barnsjukdomar. Antingen på en gång eller via flera uppdateringar, samt eventuellt kommande buggar. Så det kanske är för tidigt att klaga på programvaran då det inte kommit nån uppdatering än. Men bra att ge feedback till SE så dom kan fixa det.
Vet nån var man kan få tag på webläsaren Opera 10/Mini eller vad den nu hette till Vivaz?
Redigerat av Yobo1987, 13 April 2010 - 08:47.
Postad 13 April 2010 - 09:06
Unregistered98d503b8
-
Unregistered98d503b8
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Jahapp, tjejen har använt telefonen 3 veckor och den är redan stendöd, går ej att starta längre.
Förra telefonen hon köpte för nästan 5000 kr var en K850i, den höll i c:a 1 år men var sjukt strulig hela tiden.
Härlig Sony Ericsson kvalitet!
Postad 13 April 2010 - 09:11
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Jag känner att mitt sug efter en Vivaz växt sig starkare. Då jag är van vid Symbian och anser det vara ett utmärkt system tar jag inget som helst intryck av gnäll om "tråkiga menyer" o.dyl. Ej heller om "krånglighet" - har aldrig upplevt Symbian som "krångligt".
Däremot är jag känslig för buggar, alltså felfunktioner. Därför ser jag gärna att följande punkter blir klarlagda:
1. Hur är läget på buggfronten?
Med buggar syftar jag på rena fel, modell att den hänger sig och kräver "battery out reset" eller att kameraprogrammet kraschar o.dyl. Helt enkelt att nallen inte gör vad den skall.
2. Hur tycker ni att luren är överlag - hur är byggkvaliteten?
Inga skavanker eller sprickor o.dyl i skalet?
Min prioritet med Vivaz är att få bra kamera/video, handdatorfunktioner har jag min Touch Pro 2 till. Vivaz skall snarare ersätta någon av mina befintliga S60-lurar och därför är S60 ett stort plus för min del eftersom jag vill ha den funktionaliteten.
Det vore intressant om någon har jämfört Vivaz med t.ex N95 eller N95 8 GB. Jag talar då generellt om stabilitet och driftsäkerhet - är Vivaz lika stabil som dessa modeller kommer mitt inköpsbeslut fattas snabbt.
Postad 13 April 2010 - 09:14
Pelas
-
Pelas
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Vet nån var man kan få tag på webläsaren Opera 10/Mini eller vad den nu hette till Vivaz?
Antingen här, http://www.opera.com/mobile/download/eller skriv http://m.opera.com/ direkt i din mobiltelefons webbläsare och följ instruktionen.
Postad 13 April 2010 - 10:14
Unregisteredae821c86
-
Unregisteredae821c86
-
Användare
-
-
122 inlägg
Jag känner att mitt sug efter en Vivaz växt sig starkare. Då jag är van vid Symbian och anser det vara ett utmärkt system tar jag inget som helst intryck av gnäll om "tråkiga menyer" o.dyl. Ej heller om "krånglighet" - har aldrig upplevt Symbian som "krångligt".
Däremot är jag känslig för buggar, alltså felfunktioner. Därför ser jag gärna att följande punkter blir klarlagda:
1. Hur är läget på buggfronten?
Med buggar syftar jag på rena fel, modell att den hänger sig och kräver "battery out reset" eller att kameraprogrammet kraschar o.dyl. Helt enkelt att nallen inte gör vad den skall.
2. Hur tycker ni att luren är överlag - hur är byggkvaliteten?
Inga skavanker eller sprickor o.dyl i skalet?
Min prioritet med Vivaz är att få bra kamera/video, handdatorfunktioner har jag min Touch Pro 2 till. Vivaz skall snarare ersätta någon av mina befintliga S60-lurar och därför är S60 ett stort plus för min del eftersom jag vill ha den funktionaliteten.
Det vore intressant om någon har jämfört Vivaz med t.ex N95 eller N95 8 GB. Jag talar då generellt om stabilitet och driftsäkerhet - är Vivaz lika stabil som dessa modeller kommer mitt inköpsbeslut fattas snabbt.
"Krånglighet" är väl en sak, är man van med symbian så är vivaz inga problem på den fronten  Det följer t.om med standard symbian skin så den ser ut exakt som en nokia med  1. Se ovan, annars har jag inte kommit på något mer.. ska fundera.. Jo en sak, då vet jag inte om det är en bugg eller hårdvarufel men WLAN tappar uppkopplingen o sen när man ska ansluta så hänger sig menyn.. efter 3 försök så försvinner WLAN helt som ett alternativ på mobilen o man måste starta om den för att få tillbaka det  2. Byggkvalitén är bra, den känns stabil.. enda jag kan gnälla på är att min lucka bak gick flytta lite i sidled så ibland när man tog tag i mobilen så "klickade" det lite eftersom bakluckan förflyttade sig lite.
Redigerat av Unregisteredae821c86, 13 April 2010 - 10:15.
Postad 13 April 2010 - 10:58
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Skall jag tolka läget som att Vivaz fungerar stabilt och bra - d.v.s bara att köpa?
Inga buggar som rör kameran/videokameran heller?
Postad 13 April 2010 - 11:43
sutcher
-
sutcher
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Med risk för att repetera mig själv men jag återkommer med mitt batteri "problem" som kanske inte är något problem. Det är alltså så att -när jag laddar telefonen - det gröna fältet aldrig fylls på . Jag ringde till Ericsson supporten som sade att Symbian telefonerna fungerar så! Stämmer det? Ska man inte kunna se att telefonen blir mer och mer laddad, dvs. att det gröna fältet fylls på succesivt?
Jag har bara haft min telefon i 5 dagar så jag kan egentligen inte uttala mig om telefonen vad gäller buggar. Men jag tror mig inte ha stött på någon än iaf. Det finns ju också en uppdatering av mukvaran tillgänglig.
Jag har haft en enklare Ericsson modell tidigare så klart att det skiljer en hel del. Kontaktlistan gillar jag inte med den nya telefonen, känns som några steg tillbaka i utvecklingen och när man skriver sms så saknar jag smileys. Men annars gillar jag skarpt telefonen, läcker! Men så är det min första touchtelefon också
Postad 13 April 2010 - 11:46
Pelas
-
Pelas
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
-när jag laddar telefonen - det gröna fältet aldrig fylls på . Jag ringde till Ericsson supporten som sade att Symbian telefonerna fungerar så! Stämmer det? Ska man inte kunna se att telefonen blir mer och mer laddad, dvs. att det gröna fältet fylls på succesivt?
Så är det i min Nokia E51 också, så det stämmer nog som de säger på supporten.
Postad 13 April 2010 - 13:35
sutcher
-
sutcher
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Så är det i min Nokia E51 också, så det stämmer nog som de säger på supporten.
Ok, tack, skönt att det inte är nåt fel :-) Bara att hoppas att jag inte "skadade" batteriet genom att jag avbröt laddningen o började på nytt ett par gånger (under första laddningen).
Postad 13 April 2010 - 13:41
Pelas
-
Pelas
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Bara att hoppas att jag inte "skadade" batteriet genom att jag avbröt laddningen o började på nytt ett par gånger (under första laddningen).
Med Lion-batterier skall inte det vara något problem. De är känsliga för att bli helt urladdade, men "ryckig" laddning skall de klara utan problem
Postad 13 April 2010 - 15:23
Unregisteredae821c86
-
Unregisteredae821c86
-
Användare
-
-
122 inlägg
Med risk för att repetera mig själv men jag återkommer med mitt batteri "problem" som kanske inte är något problem. Det är alltså så att -när jag laddar telefonen - det gröna fältet aldrig fylls på . Jag ringde till Ericsson supporten som sade att Symbian telefonerna fungerar så! Stämmer det? Ska man inte kunna se att telefonen blir mer och mer laddad, dvs. att det gröna fältet fylls på succesivt?
Jag har bara haft min telefon i 5 dagar så jag kan egentligen inte uttala mig om telefonen vad gäller buggar. Men jag tror mig inte ha stött på någon än iaf. Det finns ju också en uppdatering av mukvaran tillgänglig.
Jag har haft en enklare Ericsson modell tidigare så klart att det skiljer en hel del. Kontaktlistan gillar jag inte med den nya telefonen, känns som några steg tillbaka i utvecklingen och när man skriver sms så saknar jag smileys. Men annars gillar jag skarpt telefonen, läcker! Men så är det min första touchtelefon också 
Jag kan också fylla på o bekräfta att det stämmer.. Det störde jag mig också på  eftersom min gamla K800 så fylls det på allt eftersom
Postad 13 April 2010 - 18:43
sutcher
-
sutcher
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Tackar för svaren! :-) En fråga till som nån kanske kan svara på, sen ska jag nog sluta terrorisera denna tråd. ;-) Jag ringde tele2 och skulle teckna ett surfpaket, jag tänkte välja det billigaste, men så talade hon om för mig att de nya telefonerna kopplar upp sig självmant på nätet ibland för uppdateringar o dylikt, hon rekommenderade därför ett dyrare alternativ. Kan nån verifiera att det är så?! Har inte lust att åka på massa extra kostnader pga att jag använt upp de MB jag tecknat för.
Postad 13 April 2010 - 19:43
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Tackar för svaren! :-)
En fråga till som nån kanske kan svara på, sen ska jag nog sluta terrorisera denna tråd. ;-)
Jag ringde tele2 och skulle teckna ett surfpaket, jag tänkte välja det billigaste, men så talade hon om för mig att de nya telefonerna kopplar upp sig självmant på nätet ibland för uppdateringar o dylikt, hon rekommenderade därför ett dyrare alternativ. Kan nån verifiera att det är så?! Har inte lust att åka på massa extra kostnader pga att jag använt upp de MB jag tecknat för.
Nyare telefoner har möjligheten att koppla upp sig själva, men det går alltid att stänga av.
Postad 13 April 2010 - 19:51
sutcher
-
sutcher
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Nyare telefoner har möjligheten att koppla upp sig själva, men det går alltid att stänga av.
Du menar att det går att stänga av den funktionen? Vad förlorar man på att isf göra det?
Postad 13 April 2010 - 20:36
userapan
-
userapan
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Du menar att det går att stänga av den funktionen? Vad förlorar man på att isf göra det?
Jag har en Satio med tele2 surfpaket small 200 mb... asså telefonen kopplar inte direkt upp sig vad jag märkt, det är mest vid gps-användning som jag märkt att den slukar data... typ 100 kb för googlemaps eller nåt. 200 mb duger väl till surfning av aftonbladet, facebook osv - dagligen. kanske inte så mycket youtube dock, men det kan man kanske leva utan vissa dagar. Du kan välja nånstans om telefonen ska koppla upp sig automatiskt till första bästa uppkoppling. Själv väljer jag manuellt varje gång för att vara säker Uppdateringar till telefonen görs ju via datorn...
Postad 13 April 2010 - 20:58
sutcher
-
sutcher
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Jag har en Satio med tele2 surfpaket small 200 mb... asså telefonen kopplar inte direkt upp sig vad jag märkt, det är mest vid gps-användning som jag märkt att den slukar data... typ 100 kb för googlemaps eller nåt. 200 mb duger väl till surfning av aftonbladet, facebook osv - dagligen. kanske inte så mycket youtube dock, men det kan man kanske leva utan vissa dagar.
Aha, ja då lär 200 mb räcka för mig! Kanon! Tack för all hjälp!
Postad 14 April 2010 - 00:37
Vivaz
-
Vivaz
-
Rookie
-
6 inlägg
- Går inte få upp SMSen direkt i "konversationer" som på t.ex C901 Sony Ericsson.. Man måste gå in under konversationer manuellt för att få upp dom.. Annars får man bara läsa ett sms åt gången.
Brev-knappen på startskärmen > Konversationer > and there it is... Man behöver inte gå in via Program > Konversat. För övrigt blir jag sjukt frustrerad över att PC Suite inte hittar min mobil... Vad i...
Postad 14 April 2010 - 10:07
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
Sådärja. Nu har jag haft min mobil sen igår och är fortfarande grymt nöjd med den. Visst är den väl inte helt felfri, men jag har nog fått tag på ett bra exemplar. (pepparpeppar  )
jag tycker den känns relativt lättanvänd och snabb och har inte haft några problem med den ännu. Smidigt att surfa med Opera mobile och Skyfire (som har fullt flashstöd tydligen). En grej som är lite smått störig är skyddsluckan för usb-kontakten. Den är lite jobbig att försöka hålla undan samtidigt som man stoppar i kabeln, men det kanske blir bättre med tiden, jag vet inte. Kanske inte har lärt mej rätt teknik än.
En grej som jag reagerat på dock, är att den faktiskt visar att den laddar, till skillnad mot vad folk har skrivit här.  Laddar just nu via USB på min Eee pc, och batterisymbolen visar laddning precis som på mina gamla SE.. Dock så tror jag den visar från 0 varje gång, och inte som att den fylls allteftersom. Kanske var det ni syftade på.
Hursomhellst så gillar jag telefonen skarpt hittils. Sånär som på ljudupptagningen när man filmar då..
Postad 14 April 2010 - 10:08
Pelas
-
Pelas
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Dock så tror jag den visar från 0 varje gång, och inte som att den fylls allteftersom. Kanske var det ni syftade på.
Japp, det var precis det som var "felet", att stapeln inte fylls på vartefter man laddar...
Postad 14 April 2010 - 12:45
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
>Deviceinfo<Om ni vill kunna kolla batteriprocent och annat kul, så kan jag starkt rekomendera detta programmet. http://www.symbianso...martphones.html
Redigerat av Unregistered4f69794e, 20 April 2010 - 10:51.
Postad 14 April 2010 - 12:47
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Ni har "problem" med batterisymbolen: den visar väl normal status som en S60 gör: under laddning animeras symbolen från noll till fullt hela tiden. Alltså den animeringen visas under hela laddningen, så fort den är fulladdad upphör detta och symbolen visar full laddning utan animation. Så gör mina lurar i.a.f (S60v2-S60v3.1).
Postad 14 April 2010 - 14:18
Unregistered1704
-
Unregistered1704
-
Användare
-
-
111 inlägg
Ok sorry om jag spamar nu en tänker jag fråga en gång till för er som inte läst detta men är mobilen VIvaz uppgradering bar alltså kan man uppgradera till en nyare Symbian? obs jag ville gärna ha länkar eller artiklar om uppgraderingar om vivaz och svara gärna med detaljerad information tack!
Postad 14 April 2010 - 14:22
Pelas
-
Pelas
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Ok sorry om jag spamar nu en tänker jag fråga en gång till för er som inte läst detta men är mobilen VIvaz uppgradering bar alltså kan man uppgradera till en nyare Symbian? obs jag ville gärna ha länkar eller artiklar om uppgraderingar om vivaz och svara gärna med detaljerad information tack!
Du får nog utvecla frågan lite mer.... Operativet i luren är S60v5, och menar du med uppgradering at man skall kunna byta det mot Android eller vad är det du menar? Vanliga buggfixar och sådant, det kommer det uppgraderingar på om det var det du tänkte på.
Postad 14 April 2010 - 15:17
Unregisteredae821c86
-
Unregisteredae821c86
-
Användare
-
-
122 inlägg
Brev-knappen på startskärmen > Konversationer > and there it is... Man behöver inte gå in via Program > Konversat.
För övrigt blir jag sjukt frustrerad över att PC Suite inte hittar min mobil... Vad i...
Ah okej det var ju bra men på C901 så kan man välja så när man får "Nytt Sms" o trycker öppna så kommer man direkt till konversationsfönstret.. Annars på Vivaz trycker du på öppna så får du enbart upp det du just fått  det var det jag menade.
Postad 14 April 2010 - 17:52
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Vad jag har hört så ska inte nuvarande S60v5 mobiler vara uppgraderingbara med nya symbian systemen.
Postad 15 April 2010 - 13:10
Unregistered1704
-
Unregistered1704
-
Användare
-
-
111 inlägg
Du får nog utvecla frågan lite mer....
Operativet i luren är S60v5, och menar du med uppgradering at man skall kunna byta det mot Android eller vad är det du menar?
Vanliga buggfixar och sådant, det kommer det uppgraderingar på om det var det du tänkte på.
Just precis det är det jag menar kan man T.E.X uppgradera till Andriod eller nån NY Symbian som Symbian^3 så är det möjligt eller kommer det bli möjligt eller är det inte möjligt alls som förut och så gärna utvecklad text och länkar också
Postad 15 April 2010 - 13:33
Pelas
-
Pelas
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Just precis det är det jag menar kan man T.E.X uppgradera till Andriod eller nån NY Symbian som Symbian^3 så är det möjligt eller kommer det bli möjligt eller är det inte möjligt alls som förut och så gärna utvecklad text och länkar också
Du kan utgå ifrån att det inte går, absolut inte till ett annat system och troligen inte ens till ett "nytt" symbian. Utan det är s60v5 som gäller med de uppgraderingar och buggfixar som kommer eftersom till det systemet som gäller för Vivaz...
Postad 16 April 2010 - 16:51
Unregistered1704
-
Unregistered1704
-
Användare
-
-
111 inlägg
Nån som har hittills hittad några bra teman eller nåt program till Vivaz.Här är några länkar från mig http://eseth.nethttp://mobilevillage.tkhttp://www.getjar.comhttp://www.mobile9.comhttp://www.mobilenter.comhttp://java-phones.com/
Redigerat av Unregistered1704, 16 April 2010 - 17:33.
Postad 16 April 2010 - 18:59
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
Har lite funderingar över vad man ska dra hem för nåt från PlayNow.. Man fick ju en kod som ska gälla för 3 stycken nedladdningar, men man vill ju inte slösa dom på nåt man inte kan ha användning av/tycker är kul, under en längre tid än bara nån vecka.
Ni som har utnyttjat koden, vad har ni tagit hem? förklara vad det är för program/spel eller vad det nu är. Hur användbart/bra det är på en skala från 1-10.
//Seb
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|