Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat

2978 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 februari 2010 - 01:03

Danneman_
  • Danneman_
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Minneskort måste dom väl skicka med:O måste vara en miss från cdons sida där.

Postad 26 februari 2010 - 06:15

comp1337
  • comp1337
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
Här visar dem i alla fall en bild på 8 gbs minneskort (till höger). Bara bild, ingen text.
http://www.htc.com/w...cification.html

Postad 26 februari 2010 - 07:17

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0
"3 Sverige - Nu är allt klart med HTC och vi kommer att börja sälja HTC Desire i april. Vi skickar ut en pressrelease senare idag, men ni får veta detta nu. Erik H/3"

I like!

Postad 26 februari 2010 - 09:50

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

det står alltså inget om minnens kort, men det kanske de inte räknar med iofs, då det antagligen sitter i telefonen. Har någon bekräftat hur stort kort som ev. skulle följa med?

Skrev såhär tidigare i tråden: fick svaret: "Vi har i nuläget ingen information om vad som kommer följa med telefonen i förpackningen" vad det gällde minnet då såklart :) så vi får väll vänta lite till.
Jag mailade alltså HTC angående minneskort och frågade och fick det svaret då.

Postad 26 februari 2010 - 13:57

frisbee
  • frisbee
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Angående eventuell divx stöd kan detta va intressant att läsa.. http://www.mobiletec...-future-update/

frisbee

Postad 26 februari 2010 - 14:03

mattemaz
  • mattemaz
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Angående eventuell divx stöd kan detta va intressant att läsa.. http://www.mobiletec...-future-update/

frisbee

Det låter ju tryggt hoppas bara den inte dröjer för länge.

Postad 26 februari 2010 - 14:04

Dawe
  • Dawe
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Nice det låter väldigt bra hoppas att de blir så oxå :)

Postad 26 februari 2010 - 18:37

Grumme
  • Grumme
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Desire verkar klart intressant, men vad hände med HTC Dragon som det pratades om i höstas?

http://phandroid.com...f-android-fire/

Postad 26 februari 2010 - 19:11

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Desire verkar klart intressant, men vad hände med HTC Dragon som det pratades om i höstas?

Är de inte samma man pratar om, med olika namn, Dragon, snapdragon, Bravo och nu Desire.

Postad 26 februari 2010 - 20:11

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Blev inte dragon Nexus?

Postad 26 februari 2010 - 21:35

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0
Någon som har hittat något om HTC och en egen docka till desire? För den verkar ju sakna kontakterna i botten som N1 har. Vore riktigt smidigt att ha en liknande docka vid sängen när man har den som väckarklocka.

Redigerat av Unregisteredc953a7c3, 26 februari 2010 - 21:36.

Postad 26 februari 2010 - 22:27

tomishu
  • tomishu
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Någon som har hittat något om HTC och en egen docka till desire? För den verkar ju sakna kontakterna i botten som N1 har. Vore riktigt smidigt att ha en liknande docka vid sängen när man har den som väckarklocka.

Jag är lite nyfiken på hur de har fixa väckarklockan på denna htc? T.ex. "Tattoo" har ju haft allmänna problem med att väckarklockan ringer när den själv vill..

Postad 27 februari 2010 - 21:50

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Jag är lite nyfiken på hur de har fixa väckarklockan på denna htc? T.ex. "Tattoo" har ju haft allmänna problem med att väckarklockan ringer när den själv vill..

Ha mobilen som väckar klocka? Ok utomlands men hemma...nää..köp en "riktig" väckarklocka för 49:-(eller mer om man så vill) istället..:P

Postad 27 februari 2010 - 22:11

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0
Måste fråga, kan inte hitta det nu. Desire måste väl ha samma processor som N1? Alltså Cortex A 8 ( ARMv7)
Swedroid skriver att den återfinns endast i N1, Liquid och Milestone för närvarande, men det måste väl vara felskrivet. Adobe kommer ut med Flash 10.1 - spelare som bara funkar på den processorn.

Postad 27 februari 2010 - 22:21

Hessi
  • Hessi
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Måste fråga, kan inte hitta det nu. Desire måste väl ha samma processor som N1? Alltså Cortex A 8 ( ARMv7)
Swedroid skriver att den återfinns endast i N1, Liquid och Milestone för närvarande, men det måste väl vara felskrivet. Adobe kommer ut med Flash 10.1 - spelare som bara funkar på den processorn.

Vad jag vet så finns det inte någon Snapdragon-processor på 1GHz som bygger på ARMv6-arkitekturen :P

Postad 27 februari 2010 - 22:27

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Vad jag vet så finns det inte någon Snapdragon-processor på 1GHz som bygger på ARMv6-arkitekturen :P

Tänkte väl att dem måste skriva fel, men blev osäker när jag inte kunde hitta uppgifterna, mer än att det är en snapdragon-processor.

Postad 27 februari 2010 - 22:30

Hessi
  • Hessi
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Tänkte väl att dem måste skriva fel, men blev osäker när jag inte kunde hitta uppgifterna, mer än att det är en snapdragon-processor.

Eftersom HTC kommer släppa Desire med flash-stöd så bör processorn vara samma som N1:an.
Fan vad jag längtar! :P

Postad 27 februari 2010 - 22:32

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Desiiiiiiire är vad jag känner med tanke på den!!!

Postad 27 februari 2010 - 22:35

Hessi
  • Hessi
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Desiiiiiiire är vad jag känner med tanke på den!!!

Haha ja, nästan så att man vill råna någon butik när de får in leveransen, plocka med sig ett exemplar och lämna stålarna bredvid den förhoppningsvis, stora pallen :P

Postad 27 februari 2010 - 22:44

tomishu
  • tomishu
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Ha mobilen som väckar klocka? Ok utomlands men hemma...nää..köp en "riktig" väckarklocka för 49:-(eller mer om man så vill) istället..:P

Haha härlig sågning! :) Faktum är att jag använt mobiltelefonen som väckarklocka åtminstone senaste 5 åren i mitt liv. :( Hoppas det visar sej att Desiren blir "dockningsbar" så man kan vakna med stil.

Postad 27 februari 2010 - 23:08

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Haha härlig sågning! :P Faktum är att jag använt mobiltelefonen som väckarklocka åtminstone senaste 5 åren i mitt liv. :) Hoppas det visar sej att Desiren blir "dockningsbar" så man kan vakna med stil.

Duger det inte att vakna med en vanlig laddningskabel i annars då?

Vad gäller processorn och swedroid så listar de väl mobiler som redan släppts inte de som kommer att släppas...eller?

Redigerat av ojva, 27 februari 2010 - 23:08.

Postad 27 februari 2010 - 23:41

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
För att få slut på diskussionen kring docknings möjligheter:

Bifogad fil  mobilhllare.jpg   10,58K   2 Antal nerladdningar

Postad 28 februari 2010 - 04:04

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

N1, Liquid och Milestone/Droid är helt korrekt. De är de enda som går att köpa. Inget fel på deras text, således.

Postad 28 februari 2010 - 07:34

frisbee
  • frisbee
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

För att få slut på diskussionen kring docknings möjligheter:

Bifogad fil  mobilhllare.jpg   10,58K   2 Antal nerladdningar

Snyggt ställ vart kan man köpa den??

frisbee

Postad 28 februari 2010 - 07:55

frisbee
  • frisbee
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Eller vad sägs om denna haha http://www.usbgeek.c...hp?prod_id=0719

en usb laddare som funkar iaf...?? http://www.pdamax.de...G=zu_htc_desire

frisbee

Redigerat av frisbee, 28 februari 2010 - 09:16.

Postad 28 februari 2010 - 08:35

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

N1, Liquid och Milestone/Droid är helt korrekt. De är de enda som går att köpa. Inget fel på deras text, således.

Det har du helt rätt i... inget fel från Swedroid. En tanke som inte ens slagit mig, eftersom man hela tiden skriver om dom. :P
T.ex Desire har ju funnits i min värld sedan före Jul. :)

Postad 28 februari 2010 - 09:47

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Snyggt ställ vart kan man köpa den??

Det var en bild jag googlade fram bara. Teknikmagasinet hade ett gäng olika mobilställ förut. Men nu hittar inte jag något på deras sida. Kolla runt lite så hittar du säkert något du gillar :P

EDIT: Snygg men känns dyr (länk)

Redigerat av master_of_rock, 28 februari 2010 - 09:49.

Postad 28 februari 2010 - 09:52

Grumme
  • Grumme
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Är de inte samma man pratar om, med olika namn, Dragon, snapdragon, Bravo och nu Desire.

Blev inte dragon Nexus?

Det var två alternativ.
Någon som vet vilket, om något, är riktigt? :P

Postad 28 februari 2010 - 12:39

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Här ser man att det finns en kontakt i botten.

Postad 28 februari 2010 - 17:00

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Jag har fått möjlighet att välja HTC Desire som företagstelefon :P och vi har fått uppgiften att den kommer att finnas tillgänglig i slutet på mars. Det verka ju stämma bra med Dustins uppgifter också "Preliminär säljstart är den 29:a mars".

Kan man inte hålla sig tills dess så kan vi också välja på dessa:

Valet blir inte så svårt eller? Gillar inte vinklingen på HTC Hero, SE X2 verkar ruggigt buggig, Nokian - gillar riktig tangentbord men skärmen blir ju inte mycket större än vad jag har idag (SE G700). Återstår då SE Satio men när jag jämförde den med androidgränssnittet i en HTC Hero så fastnade jag för det senare ganska omgående.

Ett litet orosmoln med androidtelefonerna verkar dock vara att de inte stödjer synkroniseringsprotokollet SynkMl som standard. Finns det att ladda ner från Android Market tro? Mobical och Zyb är två gratistjänster för backup som använder detta protokoll och jag har en längre tid använt Mobical. Kalender och Mail kommer naturligtvis att synkas via jobbets exchangeserver men kontakterna skulle jag fortsättningsvis vilja ha på annat ställe. Kan man synka med G-mail kanske?

Postad 28 februari 2010 - 17:02

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0

Jag har fått möjlighet att välja HTC Desire som företagstelefon :P och vi har fått uppgiften att den kommer att finnas tillgänglig i slutet på mars. Det verka ju stämma bra med Dustins uppgifter också "Preliminär säljstart är den 29:a mars".

Kan man inte hålla sig tills dess så kan vi också välja på dessa:

Valet blir inte så svårt eller? Gillar inte vinklingen på HTC Hero, SE X2 verkar ruggigt buggig, Nokian - gillar riktig tangentbord men skärmen blir ju inte mycket större än vad jag har idag (SE G700). Återstår då SE Satio men när jag jämförde den med androidgränssnittet i en HTC Hero så fastnade jag för det senare ganska omgående.

Ett litet orosmoln med androidtelefonerna verkar dock vara att de inte stödjer synkroniseringsprotokollet SynkMl som standard. Finns det att ladda ner från Android Market tro? Mobical och Zyb är två gratistjänster för backup som använder detta protokoll och jag har en längre tid använt Mobical. Kalender och Mail kommer naturligtvis att synkas via jobbets exchangeserver men kontakterna skulle jag fortsättningsvis vilja ha på annat ställe. Kan man synka med G-mail kanske?

Hehe, nä inte så svårt att välja på det där, hade inte tvekat på att ta Desire av de där telefonerna. Men tycker det är lite underligt att du inte också har X10 att välja på. (Vilket helt ärligt hade varit mitt val isf)

Redigerat av zippiz, 28 februari 2010 - 17:30.

Postad 28 februari 2010 - 19:45

Danneman_
  • Danneman_
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
När tror ni den släpps? kommit upp uppgifter från några återförsäljare om 9 april nu... :/

Postad 28 februari 2010 - 20:29

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

När tror ni den släpps? kommit upp uppgifter från några återförsäljare om 9 april nu... :/

Tror det stämmer ganska bra. Möjligt att vissa kan få in den någon dag tidigare.
6 veckor kvar ungefär...

Om man nu får med 8GB minneskort som man har läst nånstans, hur tror ni det kommer att räcka isf? Detta blir min första smartphone så har ganska lite erfarenhet av hur mkt plats alla program osv tar. Om man t.ex. kör Spotifyspellistor i offlinemode, hur stort utrymme tar det?

Postad 28 februari 2010 - 20:32

Hessi
  • Hessi
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Enligt en användare på Swedroid är Expansys den återförsäljare HTC har direkt kontakt med här i Sverige.
Så deras releasedatum borde ju vara det pålitligaste, dvs. 9 april just nu.

Redigerat av Hessi, 28 februari 2010 - 20:33.

Postad 28 februari 2010 - 20:39

Microhulken
  • Microhulken
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Enligt en användare på Swedroid är Expansys den återförsäljare HTC har direkt kontakt med här i Sverige.

Borde det inte finnas en distributör?

Postad 28 februari 2010 - 22:06

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Hehe, nä inte så svårt att välja på det där, hade inte tvekat på att ta Desire av de där telefonerna. Men tycker det är lite underligt att du inte också har X10 att välja på. (Vilket helt ärligt hade varit mitt val isf)

Angående X10 så har jag inte frågat än men de troligaste orsaken är förmodligen något tekniskt kring uppkopplingen mot företagets nätverk, ett annat skulle kunna vara priset eller möjligtvis lanseringsdatum. Bara spekulationer från min sida.

Postad 28 februari 2010 - 22:52

Grumme
  • Grumme
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Jag tolkar tystnaden som att HTC hur som helst inte kommer att släppa en modell under namnet Dragon den närmaste tiden.

Ni som beställt en Desire, är det någon som har gjort det hos en operatör, med eller utan abonnemang?
Jag var in hos min nuvarande operatör Telenor idag, och de hade inget pris, inget releasedatum, telefonen gick inte att förhandsboka och de kunde absolut inte ge servicen med ett mail eller sms så snart den gick att beställa. :P

Dessa populära telefoner brukar ju gå åt som smör i solsken, så vilken operatör måste man välja om man vill ha en Desire med abonnemang på releasedagen?

Postad 28 februari 2010 - 22:52

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0

För programmen spelar det ingen roll, man kan ännu så länge inte installera program på externa minneskort. Lite osäker på hur mycket minne det fanns för det här i Desire, men det räcker säkert. Troligt att det kommer någon uppdatering i framtiden som gör att man även kan installera spel på externa kortet.

Angående X10 så har jag inte frågat än men de troligaste orsaken är förmodligen något tekniskt kring uppkopplingen mot företagets nätverk, ett annat skulle kunna vara priset eller möjligtvis lanseringsdatum. Bara spekulationer från min sida.

Troligen är det väl lanseringsdatumet, då... nåja, tyckte bara det var lite underligt att du inte får välja den också. Men antar den med kommer dyka upp om någon vecka :P

Postad 28 februari 2010 - 23:05

RetaN
  • RetaN
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
någon som vet ifall telefonen kommer komma som den hel svarta modellen? så som den ser ut på de första bilderna som kom ut på bravo´n/Desire?
Tycker den ser mkt finare ut :P.

länk här ---> http://www.alltompry...2/htc-bravo.jpg

//Robban

Postad 28 februari 2010 - 23:41

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Hmm, jag undrar om det är metall, det partiet som är runt skärmen... ser lite så ut.

Ang. Dragon så blev det HTC Incredible så vitt jag vet - amerikanska motsvarigheten till Desire.
Där kan vi snacka plastig!

http://pocketnow.com...credible-photos

Postad 28 februari 2010 - 23:51

Grumme
  • Grumme
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Ang. Dragon så blev det HTC Incredible så vitt jag vet - amerikanska motsvarigheten till Desire.

Tack för info! :P

Redigerat av Grumme, 28 februari 2010 - 23:51.

Postad 01 mars 2010 - 19:50

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Råkade dubbelposta. sorry

Redigerat av Gordon24, 02 mars 2010 - 17:47.

Postad 01 mars 2010 - 19:56

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Njaa, nu tror jag du är ute och cyklar. :) Incredible är som jag förstått det HD2 motsvarigheten fast med Android. Tycker det ser väldigt mycket ut som det på formatet också.

Jag håller fast vid att N1 blev Dragon :P
google.com sen bilder. och så söker ni på htc dragon. Nexus är den enda mobilen som det är bilder på ;) det va väll också första HTC mobilen (Android) med snapdragon processor också, vilket kanske förklarar namnet :D

Postad 01 mars 2010 - 20:23

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Njaa, nu tror jag du är ute och cyklar. :D Incredible är som jag förstått det HD2 motsvarigheten fast med Android. Tycker det ser väldigt mycket ut som det på formatet också.

Jag håller fast vid att N1 blev Dragon ;)
google.com sen bilder. och så söker ni på htc dragon. Nexus är den enda mobilen som det är bilder på :D det va väll också första HTC mobilen (Android) med snapdragon processor också, vilket kanske förklarar namnet :P

Måhända är jag ute och cyklar ang. vad som blev vad här (det finns ju faktiskt inget bekräftat så allt är mer eller mindre trovärdiga rykten) men att Incredible, med sin betydligt mycket mindre display, skulle vara Androids HD2 motsvarighet är nästan garanterat fel.
På den positionen har vi istället HTC Supersonic, om den nu blir officiell någon gång:

http://www.phonearen...one-p_4382.html

Jag står först i kön om/när den släpps, that's for damn sure :)

Redigerat av Golgo_13, 01 mars 2010 - 20:26.

Postad 01 mars 2010 - 22:12

Grumme
  • Grumme
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Igår besökte jag en återförsäljare för min nuvarande mobiloperatör Telenor för att förhandsboka en Desire.
Det visade sig vara lättare sagt än gjort.
De hade inget pris, inget releasedatum, den gick inte att förhandsboka och dessutom sade de att webbutiken får den före dem ändå så det vore bättre om jag köpte den där.

Jag går hem och kontaktar Telenors kundtjänst.
Får till svar att de inte heller har några som helst uppgifter om releasedatum eller annat, och inte heller där går den att förhandsboka.
Jag frågar då om de kan tänka sig att skicka ett mail eller sms så snart den går att beställa?
Svaret blir kort och gott: Nej, du får hålla koll på hemsidan. :)

Därför gick jag in på Teliabutiken idag. Det var inget problem att förhandsboka den där, så jag gjorde det och kommer även att ha dem som operatör framöver.
Positivt var att de hade fått v. 11 som preliminär leveransvecka så med en stor portion tur så får jag min telefon den veckan. :)

Postad 01 mars 2010 - 22:21

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
Vet inte om den här har lagts in tidigare men:

http://www.youtube.c...h?v=Tt3aUsPcJyM

http://www.youtube.c...h?v=TXVEuYBfwc0

Ganska grymt att man kan se den direkt sådär, frågan är dock om.. videon laggar lite eller inte svårt att döma ut av den videon då killen rör på bilden helt vilt :) kanske blir lite mer stabilt om man låter den ligga stilla när videon spelas.

Redigerat av Unregistered1232, 01 mars 2010 - 22:24.

Postad 01 mars 2010 - 22:26

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Därför gick jag in på Teliabutiken idag. Det var inget problem att förhandsboka den där, så jag gjorde det och kommer även att ha dem som operatör framöver.
Positivt var att de hade fått v. 11 som preliminär leveransvecka så med en stor portion tur så får jag min telefon den veckan. :)

Lite nyfiken...vad tecknade du för abbonemang? Hur lång bindning, någon förhöjdavgift, pris för luren etc?

Postad 01 mars 2010 - 22:48

Grumme
  • Grumme
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Lite nyfiken...vad tecknade du för abbonemang? Hur lång bindning, någon förhöjdavgift, pris för luren etc?

Eftersom de inte hade något pris så kunde jag inte teckna något abonnemang utan det får jag göra i samband med att jag hämtar ut luren.
Jag bad dock killen att visa vad en Nokia N97 skulle kosta (den är lite dyrare än prel.-priserna på Desire) och den skulle kosta 399:- i månaden varav 200:- förhöjd avgift med ett abonnemang där jag får 5gb i månaden i 3g+, 3000 sms i månaden, 29 eller 39 öre/min (minns inte så noga) och betala några hundra för telefonen vid ett 24-månadersavtal.

Fan när jag nu räknar på det så kostar ju telefonen lika mycket med abonnemang som utan på de billigaste butikerna. Enda fördelen är väl då att det blir en räntefri avbetalning... :)

Redigerat av Grumme, 01 mars 2010 - 22:49.

Postad 01 mars 2010 - 23:04

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
Man får sällan subvention på mobiler i dagsläget. Ofta kan den bli dyrare när man räknar in startavgifter osv

Postad 01 mars 2010 - 23:36

Bazziee
  • Bazziee
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Förbokat på telia nu! Men sugen att gå över till tre igen efter efter 18 mån hos Telia..
Är det helt klart att dom får in Desire hos Tre eller?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.