Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Mede8er MED500X/MED400X Mini *

533 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Mede8er MED500X (Mediaspelare) 6 9.499998 (17) Inga priser
Mede8er MED400X (Mediaspelare) 4 7.166666 (5) Inga priser
Mede8er MED500X 1TB (Mediaspelare) 6 (0) Inga priser
Mede8er MED500X 2TB (Mediaspelare) 6 (0) Inga priser
Mede8er MED500X2 (Mediaspelare) 1 8.874998 (7) Inga priser
Mede8er MED400X2 (Mediaspelare) 2 9 (4) Inga priser
Mede8er MED1000X3D (Mediaspelare) 6 7.25 (3) Inga priser
6 relaterade trådar

Postad 07 January 2011 - 12:14

Unregisteredc3bf8e58
  • Unregisteredc3bf8e58
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tjenare,

Funderar på att köpa en med500x , har idag en pch A-100 och den fungerar fint men är rätt så seg att hantera, seg i menyer o.s.v, ni som har provat bägge hur är med500x jämfört med a-100 där?

/Markus

Postad 08 January 2011 - 21:00

_Hulken_
  • _Hulken_
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej allihop!

Måste bara säga att ja e grymt imponerad av all kuskap som folk här besitter...och att alla verkligen vill hjälpa varandra...har ni oxå blivit grymt sugen på en spelare...men vilken djungel det är...det trodde jag aldrig...att man inte bara kan göra en som har "allt"..men det e väl för mycket begärt =)
Men efter allt jag läst så lutar det åt en Mede8er..frågan är bara om man ska ha 500 eller 400?? Det skiljer ju 500kr plus att du måste köpa en HDD för mins 500kr...så då är det ju minst 2000kr som den kostar, och tydligen så är det exakt samma maskin förutom att man i 500 kan ha HDD.

Är skilnaden bara den att till 400 måste du hela tiden ha en extern HDD kopplad? Känns ju lite drygt, vill ju att det ska vara så "clean" som möjligt...

Har "kanelbullen" fått möjlighet att testa den ordentligt...eller nån annan som kanske kan ge ett trevligt svar...vill juh ha en Nuuu =))

Postad 08 January 2011 - 21:58

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Har en Med500X och den spelar det mesta, med fw 4b5 så visar den t.o.m immerse dåliga rippar ;), med 3.0.5 är det dock några mkv som jag stött på den inte vill visa utan bara ljudet hörs, hur gör man då?

Postad 08 January 2011 - 23:46

_Hulken_
  • _Hulken_
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej igen...

Hittade även detta...där dom jämför Mede8er och AC Ryan Play.On...kan ju lätt säga att dom sågar den...har kan deras uppfattning skilja sig så mycket från "vår"...där är taget från Ljud&Bild och vi får väl anta att dom vet vad dom snackar om....eller?
Vad ska man tro egentligen...

"Lik men olik"
På utsidan är Mede8er misstänkt lik PlayOn men på insidan är det en helt annan femma.

"När vi packade upp mediespelarna noterade vi att två av spelarna såg nästan likadana ut. De är lika stora, alla anslutningar sitter på samma ställen och fjärrkontrollerna är identiska. Den enda skillnaden är att Mede8er har knappar på framsidan vilket faktiskt är bättre än bättre än den snygga men släta framsidan på PlayOn. Vi drog slutsatsen att de hade shoppat mediespelare på samma fabrik.

När vi väl startade Mede8er så blev det däremot uppenbart att mjukvaran skiljer sig betydligt. Och då pratar vi inte bara om att menyerna ser olika ut. Hela sektionen med internettjänster saknas och är ersatt med en dålig internetradio. Tittar vi lite närmare på formatstöden så ser vi också att det fattas bockar i checklistan. Främst när det gäller bildformat men även på ljudsidan är det inte komplett.

Slutsats

De två spelarna må ha fötts på samma ställe men medan PlayOn växte upp till en fullfjädrad spelare så stannade Mede8er i växten. Dess enda fördel är navigeringsknapparna på framsidan. De är likvärdiga när det gäller att spela film men denna apparat är sämre på ljud och foto. Dessutom saknas fototjänster, väder och nyheter helt. Det finns alltså ingen som helst anledning att betala mer för denna."

// Hulken

Postad 09 January 2011 - 06:39

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Ja vad svarar men på detta! ;)

Har 500 och har inte haft några problem med filformaten förutom att img fått döpas om till ISO annars har den tuggat i sig allt och sedan har den varit mycket stabil inga lagg eller andra olägligheter som stört filmvisningen, trots denna sågning finns det inte i dagläget någon anledning för mig att byta till någon annan spelare.

Postad 09 January 2011 - 15:11

mangej
  • mangej
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Hur fungerar det när man använder den med en hårddisk i? Kan jag välja att ladda hem torrents direkt till hårddisken på MED500x:en (via min dator) så att man kan använda den som en NAS. Fungerar det bra (om det går)?

Postad 09 January 2011 - 17:36

_Hulken_
  • _Hulken_
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Verkar inte vara så många aktiva här...??? =(((

Postad 09 January 2011 - 19:20

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0

Hur fungerar det när man använder den med en hårddisk i? Kan jag välja att ladda hem torrents direkt till hårddisken på MED500x:en (via min dator) så att man kan använda den som en NAS. Fungerar det bra (om det går)?

Japp har gjort detta fick till slutsats både bä och bu, ibland blev det rarfel på filerna ibland inte.

Postad 09 January 2011 - 19:30

mangej
  • mangej
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Japp har gjort detta fick till slutsats både bä och bu, ibland blev det rarfel på filerna ibland inte.

Okej, går det att packa upp filer via mediaspelaren eller gör man det via datorn som man tankade datorn med. För om man gör det senare borde det väl inte bli rarfel?

Postad 09 January 2011 - 20:08

_Hulken_
  • _Hulken_
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Vilken är den "bästa" HDD att köpa för att ha i 500x? Tänkte mig en 1TB...vad ska man tänka på?

Postad 10 January 2011 - 20:45

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
_Hulken_:

Köp så stor o billig som möjligt! Gärna en "Green" eller "Eco" då dessa är tystare. Mede8ern ytnyttjar ändå inte de högre hastigheterna på de snabbare diskarna!!
:)

Postad 10 January 2011 - 21:31

_Hulken_
  • _Hulken_
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
aha ok....saken är ju den att ja redan har en extern HDD på 500gig...känns det inte lite meningslöst att köpa 500x och istället satsa på 400x....hur ska man resonera?

Postad 11 January 2011 - 08:32

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
_Hulken_:

Du har ett par alternativ:

- Kör extern disk mot MED400/500, spring fram o tebax med disken
- Skruva upp din 500Gb USB disk släng in i MED500, vips har du en NAS, kör nätverk...

Om du vill MED400/500 beror ju mycket på om du vill ha NAS-funktionen över nätverket, den är inte världens snabbaste men funkar bra. Jag tror att de flesta som kör via nätverket absolut inte vill gå tillbaka!

:)

Postad 11 January 2011 - 19:36

_Hulken_
  • _Hulken_
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Brukar det trådlösa nätverket strula? Nått man ska tänka på?
Som ja skrev i mitt PM...dyker det upp en ny enhet på min dator då,så att ja kan använda den som en "vanlig" HDD.
För ja har massa annat på den oxå? Eller hur löser man det?

Mvh Hulken!

Postad 11 January 2011 - 22:22

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Någon som kan kommentera tack:

-Synpunkter på DVD-uppspelningen/skalningen till 1080p? Hur kompetent är den? Typ hackar/rycker i panoreringar/artifakter etc?

-Måste man manuellt ställa om spelaren mellan 50/60/24 Hz beroende på vad man matar/spelar upp. Eller sköter den omställning efter uppspelad fil själv?Tack!

-Samt, ser på div forum att WLE11 (Windows Live Essensials 2011) i kombination med Windows 7 verkar fucka upp accessen till utdelade mappar & filer (via Samba). Är ett problem som nu lösts i senare versioner av Samba, men Mede8ern har inte uppdaterat Sambaversionen ännu. Någon som vet om det ALLTID blir så här med Mede8ern i kombination med WLE11 & Win7? eller finns det andra här med denna konfiguration som får det att funka?

Redigerat av osvanberg, 11 January 2011 - 22:23.

Postad 16 January 2011 - 20:59

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0

Okej, går det att packa upp filer via mediaspelaren eller gör man det via datorn som man tankade datorn med. För om man gör det senare borde det väl inte bli rarfel?

Ursäkta mitt sena svar, packa upp via nätverket på filer som ligger på hdd:n i din med500 går fint men det tar typ en stund extra om man säger så :( obs. någon inbyggd funktion finns ej i spelaren för tillfället utan sköts via datorn.

Hoppas snart de är färdiga med fw 4.0 snart.
/tvtittare

Postad 22 January 2011 - 10:35

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Någon som kan kommentera tack:

-Synpunkter på DVD-uppspelningen/skalningen till 1080p? Hur kompetent är den? Typ hackar/rycker i panoreringar/artifakter etc?

-Måste man manuellt ställa om spelaren mellan 50/60/24 Hz beroende på vad man matar/spelar upp. Eller sköter den omställning efter uppspelad fil själv?Tack!

-Samt, ser på div forum att WLE11 (Windows Live Essensials 2011) i kombination med Windows 7 verkar fucka upp accessen till utdelade mappar & filer (via Samba). Är ett problem som nu lösts i senare versioner av Samba, men Mede8ern har inte uppdaterat Sambaversionen ännu. Någon som vet om det ALLTID blir så här med Mede8ern i kombination med WLE11 & Win7? eller finns det andra här med denna konfiguration som får det att funka?

Du ställer för svåra frågor :)
Jag tycker det ser bra ut , inga ryckningar.

Det finns en "1080p 24Hz" inställning som kan vara på eller av. Jag tolkar det som att den automatiskt ändrar till 24Hz om källan är sån.

Jag kör inte själv WLE11 så jag har aldrig sett problemet men det går väl att kringgå. Jag har sett guider om det.

/V-man

Postad 22 January 2011 - 13:47

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Du ställer för svåra frågor :)
Jag tycker det ser bra ut , inga ryckningar.

Det finns en "1080p 24Hz" inställning som kan vara på eller av. Jag tolkar det som att den automatiskt ändrar till 24Hz om källan är sån.

Jag kör inte själv WLE11 så jag har aldrig sett problemet men det går väl att kringgå. Jag har sett guider om det.

/V-man

:) OK tack Västman!

Postad 24 January 2011 - 11:18

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Det ser ut som att FW ver 4 släpps denna vecka. (Har vi hört det förut eller) :)

osvanberg:
Nummer 5 är till dig :)

Change List
1 ) HD Audio problems fixed (DD+ hardware)
2 ) AAC 6 ch HDMI Passthrough fixed
3 ) PCM passthrough on SPDIF
4 ) Compressed MKV headers fixed
5 ) Windows Live Essentials Network login fixed
6 ) Samba network copy instability fixed
7 ) Navigation crashing problem fixed
8 )Write and read support for USB hosted devices over Samba fixed
9 ) .pls file Radio station support
10 ) Video Wall Alpha Search added
11 ) Video Wall Page Jump Added
12 ) Video Wall Series view changed - Now supports long file names
13 ) Video Wall GUI update
14 ) Video Wall now reads USB HDD “name” – to eliminate paths being mixed up
15 ) Video Wall support for BDISO files
16 ) Music player loading time fixed
17 ) Support ape audio files
18 ) Support ape .cue files
19 ) Dummy folders on internal HDD fixed – removed
20 ) Icelandic Language support
21 ) LED inversion on MED400X
22 ) Discreet “off” code added
23 ) IP remote improved – still beta and waiting for extra functionality
24 ) Improved WiFi Performance
25 ) General Bug fixes

/V-man

Postad 24 January 2011 - 17:22

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Det ser ut som att FW ver 4 släpps denna vecka. (Har vi hört det förut eller) :)

osvanberg:
Nummer 5 är till dig :)

5 ) Windows Live Essentials Network login fixed
/V-man

Sweet :) Tack som fan för infon!

Postad 25 January 2011 - 18:17

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
V4 släppt NU!!

Äntligen har den emotsedda Mede8er Firmware V4 släppts!!

Changelog from V4beta5

1. HD Audio problems fixed (DD+ hardware)
2. AAC 6 ch HDMI Passthrough fixed
3. PCM passthrough on SPDIF
4. Compressed MKV headers fixed
5. Windows Live Essentials Network login fixed
6. Samba network copy instability fixed
7. Navigation crashing problem fixed
8. Write and read support for USB hosted devices over Samba fixed
9. .pls file Radio station support
10. Video Wall Alpha Search added
11. Video Wall Page Jump Added
12. Video Wall Series view changed - Now supports long file names
13. Video Wall GUI update
14. Video Wall now reads USB HDD “name” – to eliminate paths being mixed up
15. Video Wall support for BDISO files
16. Music player loading time fixed
17. Support ape audio files
18. Support ape .cue files (beta support)
19. Dummy folders on internal HDD fixed – removed
20. Icelandic Language support
21. LED inversion on MED400X
22. Discreet “off” code added
23. IP remote improved – still beta and waiting for extra functionality
24. Improved WiFi Performance
25. General Bug fixes

Läs mer och ladda ner här!!

Postad 26 January 2011 - 22:33

sheriffen999
  • sheriffen999
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Nån som har lagt in den nya firmewaren? Vågar man prova...hehe!

Ja, den fungerar!
Köpt idag, riktigt nöjd...so far.

Redigerat av sheriffen999, 26 January 2011 - 23:15.

Postad 26 January 2011 - 22:40

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Hello! Jag har själv beställt en MED400X Mini som dyker upp i morgon. Jag har nu en med Sigma som har superb bild men samtidigt några nackdelar. Jag tror att Mede8ern är den som har minst problem av alla. :-) Orkade heller inte vänta på POHD Mini 2. Jag har redan laddat ner den senaste FW och kan höra av mig senare i veckan om någon är intresserad av mina intryck.

Postad 27 January 2011 - 20:01

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
MED400X Mini

Betyg 10/10 efter uppdatering till senaste FW. Nu fungerar DTS HD-MA! :-)

Bra pris, snabb uppstart, spelar allt, många inställningar. Den är så lätt att hantera att även min döda mormor skulle klara av detta.

Jag upptäckte att den bara klarade av att visa cirka 4 000 mp3-filer så jag löste detta genom att dela upp samlingen i fyra mappar med vardera cirka 2 000 filer. Problem solved!

Lampan på frontdisplayen lyser väldigt starkt, löste detta genom att klistra på lite svart eltejp.

MYCKET NÖJD!!! Sade jag förresten att jag är mycket nöjd?

Om du funderar på att vänta på AC Ryans kommande POHD Mini 2 kan du göra detta om du vill men uppenbarligen klarar Realtek 1073++ chipet av allt som behövs i dagsläget (förutom 3D). Mede8ers mjukvara slår nog AC Ryans dito.

Redigerat av Kung67, 27 January 2011 - 20:19.

Postad 27 January 2011 - 20:23

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
PM'ade lite med Kanelbulle innan och det verkar som att Mede8er kommer ihåg uppkopplingen till NAS'en så att man slipper navigera r*ven av sig när man ska starta en film. Super för oss med centralt lagrat media!

Kör någon YAMJ på denna? Om så är fallet, hur gör man för att starta index.htm-filen, tvingas man navigera till filen eller ställer man in någonstans att "När jag startar min Movie wall så kör du filen härifrån"?

Postad 01 February 2011 - 09:28

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Kör någon YAMJ på denna? Om så är fallet, hur gör man för att starta index.htm-filen, tvingas man navigera till filen eller ställer man in någonstans att "När jag startar min Movie wall så kör du filen härifrån"?

Jag förstår inte riktigt din fråga. Movie Wall visar de kataloger man har markerat ska visa sig där. Man behöver inte peka enskilda index.htm-filer någonstans.

/V-man

Postad 01 February 2011 - 10:48

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Tycker dom komplicerat uppdateringen, vilken fil skall jag ladda ner, har inte beta versionen av 4:an? :)

Recommended for users who use HDMI audio
http://www.mede8er.o...O_25Jan2011.rar
http://www.mede8er.o...O_25Jan2011.zip

eller

Recommended for users who use SPDIF audio
http://www.mede8er.o...O_25Jan2011.rar
http://www.mede8er.o...O_25Jan2011.zip

Min engelska är mycket knacklig tyvärr.

Är det någon mer fil som skall uppdateras än någon av de två som nämns här ovan?
Tacksam för lite hjälp så det inte skiter sig!
Kanelbulle eller Västman HJÄLP!!!!!!!!

Postad 01 February 2011 - 10:56

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Ladda ner via http://www.mede8er.o...O_25Jan2011.rar om du använder HDMI-kabeln för ljudet. Packa upp med WinRAR.

Redigerat av Kung67, 01 February 2011 - 10:58.

Postad 01 February 2011 - 12:31

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Hej där!!

Jo, man får läsa någon gång extra... Det beror på en bugg som finns (i vanlig ordning).

Kör du SPDIF för ditt ljud till förstärkaren: Använd "no HD Audio version"
Kör du förstärkare med HDMI 1.3 för ljudet:: Använd "Inc HD Audio version"

Postad 01 February 2011 - 12:57

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Härligt allt sket sig får nu efter uppdateringen upp loggan E83 och sedan händer det inget! :)
Vad gör jag?

Laddade ner http://www.mede8er.o...oader_patch.zip
och installerade den då verkar enheten fungera, har en ny layout nu också hoppas det löste sig!

När jag går in på system info visas r4103 är detta den nya uppdateringen?

Vid Audio --- HDMI output vilken av dessa skall väljas * passthrough Multi CH eller * Downmix 2 CH?

Synd att "ögonen" är borttagna som indikerar att man sett filmen! :)

Redigerat av RedMarathon, 01 February 2011 - 13:32.

Postad 01 February 2011 - 15:25

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Jag förstår inte riktigt din fråga. Movie Wall visar de kataloger man har markerat ska visa sig där. Man behöver inte peka enskilda index.htm-filer någonstans.

/V-man

För att starta "jukeboxen" på en AC Ryan så måste man exekvera en fil som heter "index.htm" som YAMJ skapat.
Det som suger med AC Ryan är att man inte kan "säga till" maskinen var denna filen ligger och därför tvingas man varje gång navigera manuellt till sin share på NAS'en.

Det jag är ute efter är om Mede8er (med samma chip/SDK som AC Ryan) löst detta smartare.

Postad 01 February 2011 - 17:13

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Det jag är ute efter är om Mede8er (med samma chip/SDK som AC Ryan) löst detta smartare.

Det verkar onekligen så. Du har en "file browser" där du markerar vilka kataloger du vill ha i din Video Wall. Du gör det en gång. Därefter finns dom i Video Wall. Inga konstigheter, inga index filer att mecka med :)

Video Wall demo

/V-man

Redigerat av Unregistered7e1dc52c, 01 February 2011 - 21:00.

Postad 01 February 2011 - 18:04

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Kan någon ge ett svar på denna fråga!! :unsure:

Efter den nya uppdateringen så vid system och audio vilken skall väljas och vad står dessa olika val för
Vid Audio --- HDMI output vilken av dessa skall väljas * passthrough Multi CH eller * Downmix 2 CH?

Postad 01 February 2011 - 18:19

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Det verkar onekligen så. Du har en "file browser" där du markerar vilka kataloger du vill ha i din Video Wall. Du gör det en gång. Därefter finns dom i Video Wall. Inga konstigheter, inga index filer att mecka med :unsure:

Video Wall demo

/V-man

Hoppsan Kerstin! Det är ju det ska göras!

Postad 01 February 2011 - 21:07

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Kan någon ge ett svar på denna fråga!! :unsure:

Efter den nya uppdateringen så vid system och audio vilken skall väljas och vad står dessa olika val för

passthrough Multi CH
Om du har spelaren kopplad till en surroundförstärkare så skickas ljudet som det är till förstärkaren som kan läsa och dekoda DTS, DTS HD, Dolby Digital True Audio och allt vad det heter.

Downmix 2 CH
Om du har kopplat spelaren direkt till en TV som bara kan hantera två kanaler så gör Mede8ern om flerkanals ljud till två kanaler.

/V-man

Postad 01 February 2011 - 22:56

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Jag bugar och bockar, TACK Västman! :unsure:
Får ändra denna inställning hade naturligtvis på fel!

Redigerat av RedMarathon, 01 February 2011 - 23:04.

Postad 05 February 2011 - 10:31

Unregistered9c302545
  • Unregistered9c302545
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Ett problem har uppdagat sig (som är ett noob-misstag antar jag).

Jag har en Mede8ter i hemmabion. Från datorn lägger jag mkv-filer och dylikt på min lilla WD Passport som jag sedan pluggar in i mediaspelaren. Jag var ju tvungen att formatera om den externa hårddisken eftersom jag gått över till Mac. Nu vill inte mediaspelaren veta av den...Visste inte att det var sådan problematik med att läsa/skriva på externa enheter mellan Windows och OS.

Någon som har ett tips?

Redigerat av Unregistered9c302545, 05 February 2011 - 10:31.

Postad 05 February 2011 - 12:43

Unregistered9c302545
  • Unregistered9c302545
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Macfuse är tydligen svaret. Ett program som låter OS skriva på NTFS.

Postad 05 February 2011 - 12:44

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
FireAtWill:

Kör du V4 Firmwaren?? Den ska ha stöd för Mac HFS (som deras filstystem heter). I PC/Windows miljö är det NTFS eller FAT (klarar inte filer större än 4gb).

Så det bör inte vara problem om du uppgraderar!

Edit: Som du själv skriver så går det med program som kan skriva NTFS oxå! Men det bör funka med V4.

Redigerat av Kanelbulle, 05 February 2011 - 12:45.

Postad 05 February 2011 - 23:27

Unregistered9c302545
  • Unregistered9c302545
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Tack Kanelbulle, ska kolla upp detta. Snurrade runt på deras hemsida men måste ha missat detta.

Postad 06 February 2011 - 16:32

Unregistered9c302545
  • Unregistered9c302545
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Har lagt in V4 nu, och det funkar med HFS. Grymt skönt!

Postad 06 February 2011 - 16:32

Unregistered9c302545
  • Unregistered9c302545
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Edit: dubbelpost

Redigerat av Unregistered9c302545, 06 February 2011 - 16:32.

Postad 06 February 2011 - 21:11

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Gött att de fixade så man kan logga in på pc från mede8ern nu, samt att det verkar som den äter det mesta förutom vissa .flv. Riktigt nöjd nu med min mede8er 500X :unsure:

Postad 12 February 2011 - 18:07

Unregistered468c32b1
  • Unregistered468c32b1
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Hej.

Håller håller på och hjälper en vän med hennes Mede8er men får den inte att funka.

Har satt i en 2TB Samsung eco disk (samma som jag själv har i min) och formaterat den med mede8ern. Disken listas i mede8ern som den skall. Men när jag kopplar den till en dator så plingar det till och den listas bland USB som "File-backed Storage Gadget", men den får ingen enhetsbetäckning och jag kommer inte åt disken på något sätt. I diskpart listas den som online men med 0 b.

Nån som har en aning om vad som orsakar problemet eller har nån bra lösning?

Min egna mede8er hittas utan problem och listas som "File-backed Storage Gadget" och får en enhetsbetäckning.
Kör windows 7.

Postad 12 February 2011 - 19:50

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Min egna mede8er hittas utan problem och listas som "File-backed Storage Gadget" och får en enhetsbetäckning.
Kör windows 7.

Menar du att din Mede8er hittas ok på hennes dator eller på din egen dator?
Testa hennes Mede8er på en annan dator (din?) om du har möjlighet.

/V-man

Postad 12 February 2011 - 20:54

Unregistered468c32b1
  • Unregistered468c32b1
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Menar du att din Mede8er hittas ok på hennes dator eller på din egen dator?
Testa hennes Mede8er på en annan dator (din?) om du har möjlighet.

/V-man

Testat båda mede8erna i två olika datorer, en stationär och en laptop. Har båda här hos mig. I bägga fallen hittar datorn min men inte hennes. Hennes hade firmware 2.nånting, updaterade den till senaste v.4 (samma som min har) inget hjälpte.

Funderar på om disken är paj. Men då borde inte mede8ern hitta den och kunna formatera den.

Redigerat av Unregistered468c32b1, 12 February 2011 - 20:59.

Postad 13 February 2011 - 04:41

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Efter senaste uppdateringen så fungerar inte funktionen som visar att man sett filmen dessa två ögon, är det en bugg eller vad?

Jag har gått in på Misc---Watched Indicator--- On
Har jag missat något, jag kan endast se dessa två ögon om jag går in på filmen och menu?????

Men som det fungerade förut så kom dessa två ögon upp automatiskt och man såg dem i rullmenyn efter varje film man sett.

Postad 13 February 2011 - 09:13

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Testat båda mede8erna i två olika datorer, en stationär och en laptop. Har båda här hos mig. I bägga fallen hittar datorn min men inte hennes. Hennes hade firmware 2.nånting, updaterade den till senaste v.4 (samma som min har) inget hjälpte.

Funderar på om disken är paj. Men då borde inte mede8ern hitta den och kunna formatera den.

Du kanske skulle prova att formatera om hårddisken igen efter fw uppgraderatas från v2 till v4.
Annars blir ju nästa steg att sätta i hennes hårddisk i din spelare. Fan vad trist det är när det inte fungerar. Visst hade du sagt att det är busenkelt och bara tar några minuter innan ni började ;)

V-man

Postad 13 February 2011 - 12:56

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Någon här som använder sin MED500X med en Logitech Harmony? Har en ONE som jag inte får till, när jag trycker på en knapp så bläddrar med8ern fyra fem steg innan den stannar av och jag har ändrat alla fördröjningsinställningar i Logitechen.. Original fjärrkontrollen fungerar men jag vill inte behöva ha framme flera kontroller på en och samma gång.

Edit:

Tog AC RYANs dito som alternativ och läste över samtliga koder vid IR, vips så fungerar det.

Då är det bara att få igång USB Slave mot OS X som kvarstår tror jag...

Redigerat av SwedishBadger, 13 February 2011 - 17:50.

Postad 16 February 2011 - 06:46

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Här sitter jag i tankarna om att köpa en Dune Max eller Popcorn Hour så kom jag in på denna tråd.
Vad är haken ngn ? :) Den verkar ju klara allt det jag är ute efter med bravur... Kommer nog slänga mig i bilen och skaffa en sådan här direkt, men först har skummat genom tråden verkar som V4 är ganska nyligen släppt så skulle ni bara vilja konstatera följande för mig:

- DTS HD MA ljud fungerar ?
- 24hz problemfritt ?
- Kan man adda flera källor / diskar under samma Wall
- Kompatibel med OSX formaterade USB Diskar ?
- USB Hubb ?
- Laddar den själv ner Fan Art till filmerna och det enda man behöver lägga in är Omslagsbilden ?
- Den har inga problem att streama 1080p DTS-HD ljud via nätverk ?
- Ändra på subtitles upp och ner i BD rippar ?

Många frågor men vore väldigt tacksam om ngn skulle kunna bocka av några av mina frågor lite snabbt, bjuder gärna på en öl en dag :unsure:

Redigerat av motif, 16 February 2011 - 06:57.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.