Nordenmark, kolla sidan på måndag, kommer ett litet kameratest av LGn ut
Panorama verkar vara en cool funktion, ser mer fram emot en låda på posten än julafton just nu

4 relaterade trådar
Postad 13 december 2010 - 16:53
Panorama verkar vara en cool funktion, ser mer fram emot en låda på posten än julafton just nu ![]() Postad 13 december 2010 - 21:33
Har du testat Omnia 7??? Jag har en iPhone 4 och en Omnia 7 och Samsungens skärm tycker jag är bättre än Apple's. Visst, smaken är som baken men eftersom jag använder dem båda dagligen så ser jag ju att det är skillnad. Sen ska man inte fokusera alldeles för mycket tid på PenTile vs andra tekniker, eller Super Amoled skärm etc, i slutändan handlar det ju bara om hur upplevelsen är för oss som använder telefonen... Postad 14 december 2010 - 08:02 Men tjejen har en Desire med en sån skärm. Väldigt överdrivna färger och en grym svärta..Men det må ju vara. Men jag gillar den inte alls när jag surfar. Känns riktigt lågupplöst. Och jag surfar mycket på min mobil. Kan tänka mig att många inte ens skulle lägga märke till problemet. Däremot är ju grymt intresserad av WM7. Inte alls omöjligt att de blir en sån när mitt abb gått ut Postad 14 december 2010 - 11:15 http://www.youtube.c...h?v=Ccjs-sX_1aQ Tycker bara det är svärtan som är bra med den luren men jag vill inte ge avkall på färgåtergivning för att få bra svärta. Och LG'n är inte så blek i verkligheten som det framstår på video. Postad 14 december 2010 - 18:44 Någon som vet när det börjar släppas "Svenskt" material på Market/Music ? Postad 14 december 2010 - 21:58
Inte ska det vara några problem ladda ner från Marketplace via 3G? Funkar då fint för mig. När det gäller svenskt material på marketplace så är det upp till respektive utvecklare. Det finns redan några svenska appar. Mer lär väl komma fler i takt med att fler svenskar skaffar WP7-telefoner. Svensk musik finns det väl redan gott om. Postad 14 december 2010 - 22:43
Bara genom wifi? jag kör 3G jätteofta och laddar ner program och spel t ex, och streamar musik. Vad gäller svenskt OS och svenskt marketplace etc, så får du nog vänta. Svensk musik är ju också trixigt, det har med rättigheter att göra, och skivbolagen är ju inte riktigt de flexiblaste om man säger så, ehm ![]() Men man hittar t ex Robyn på Marketplace, men du lär inte hitta Lasse Stefanz än. Det tog ju Apple 7 år att få in Beatles, så vi får se om MS kan fixa lte svenska artister på kortare tid. Postad 16 december 2010 - 16:21 Men jag kan inte ladda ner om jag inte ligger på Wi-FI, ska kolla om det är någon iställning eftersom det går för er.?! Postad 19 december 2010 - 20:47 Ni får gärna prova den och säga vad ni tycker. Direktlänk för den med Zune installerat: http://social.zune.n...64-00237de2db9e (Annars är det bara att söka på 'City Walk') // Andreas Postad 21 december 2010 - 11:37 http://wissinger.wor...amsung-omnia-7/
Postad 23 december 2010 - 13:08 Jag har en X8 nu och är van vid att allt bara fungerar med synkningen mot gmail. Det jag vill skall fungera smidigt är: * Telefonbok * Kalender * Mail (duh) * Gtalk Hur löser man det på en WP7 enklast? Postad 23 december 2010 - 15:55
Ja, att lägga till ett Gmail är superenkelt, inkl synk. Du kan synka flera olika mailkonton samtidigt. Här har du en uppstartsguide för WP7 : http://www.winmobile...21#comment-6113 Postad 23 december 2010 - 17:35
Och gtalk? Hur funkar det? Viktigt är ju att det ligger och kan ta emot meddelanden hela tiden. Postad 25 december 2010 - 10:35 1. Hur är det widgets/Tiles? Går det att lägga in egna och skapa sin egen todayskärm? 2. Går det att organisera program i mappar eller ligger dessa i en lång lista? 3. Om svaret på 2 är lång lista, finns det widgets eller liknande som kan sortera dem? 4. Hur fungerar det att hantera dokument m.m? Då det enligt uppgift inte finns något filsystem uppstår ju frågan hur man enkelt hittar vad man söker bland 500 dokument (vilket jag har i nallen sorterat i mappar)? 5. Hur är det på musikspelarfronten? Är Media Player bra eller finns alternativ? 6. Vilka möjligheter till anpassning finns? Jag talar om egna ikoner och teman etc? Dessa saker är prioriterade för min del - frågan är om WP 7 kan erbjuda något där eller ej. Fungerar dessa saker blir plattformen omedelbart mer intressant. Postad 29 december 2010 - 12:00 Varje applikation har möjlighet att ha en egen 'Tile' till startsidan. Den kan vara statisk eller dynamisk (alltså med möjlighet att ändra utseende vid behov). Du väljer själv vilka tiles som ska ligga på din startsida och i vilken ordning de ligger. 2. Går det att organisera program i mappar eller ligger dessa i en lång lista? Ännu så länge är det lång lista som gäller. Men jag misstänker att kommande uppdateringar borde fixa någon bättre struktur. 3. Om svaret på 2 är lång lista, finns det widgets eller liknande som kan sortera dem?De sorteras efter namn. Widgets finns ej! 4. Hur fungerar det att hantera dokument m.m? Då det enligt uppgift inte finns något filsystem uppstår ju frågan hur man enkelt hittar vad man söker bland 500 dokument (vilket jag har i nallen sorterat i mappar)? Här får jag låta någon annan svara tror jag, så jag testat detta väldigt lite. Men word, excel och pp dokument sparas i office-hubben och hålls reda på av den. Vet dock inte i vilken utsträckning den stöder mappar. 5. Hur är det på musikspelarfronten? Är Media Player bra eller finns alternativ? J Jag tycker den funkar bra 6. Vilka möjligheter till anpassning finns? Jag talar om egna ikoner och teman etc? Ganska lite. Du kan ändra färg i temat, samt bestämma vilka tiles som ska ligga på din startsida. Postad 01 januari 2011 - 14:33
Sökning av dokument är enkelt att göra med hjälp av telefonens sökfunktion. Fungerar alldeles utmärkt om man inte vill in i office-hubben och röra. När det gäller ordning på appar med mera gillar jag skarpt lösningen med huppar. Att de sedan lägsgs på en lista stör inte så mycket. Men självklart går det att göra förbättringar. Zune fungerar super som mediaspelare. Postad 04 januari 2011 - 20:54
Zune, dvs musikspelaren är helt suverän!! Jag har både iPhone4 och en Omnia 7. En av de stora fördelarna är helt klart Zune, du får en mycket bättre och snyggare version av iTunes + Spotify funktion i en och samma hubb! Zune kostar lika mycket som Spotify per månad, men skillnaden är att du delvis får 1 album att behålla varje månad och klienten är sjukt mycket snyggare på både telefonen och din PC. Sedan kan man faktiskt köra musik direkt i webläsaren tack vare silverlight. Postad 04 januari 2011 - 22:18
I vilket format är musiken man köper? Lossless eller nån komprimerad wma? Postad 05 januari 2011 - 12:03 Dvs. den stänger av sig när man har den i fickan. Någon som vet en åtgärd? Postad 10 januari 2011 - 19:51 Kul att det är på väg lite nytt till WP7 så man inte behöver tråna efter en Android ![]() http://news.softpedi...ry-177220.shtml Postad 11 januari 2011 - 20:04 Kan inte läsa ut att wp7 skulle ha dualcore? Postad 11 januari 2011 - 23:08 Dual-Core Phones and Tablets and LTE WP7 Devices from Samsung in February Och på denna sida står det http://www.pcmag.com...,2375383,00.asp LAS VEGAS – February will be a big month for Samsung's cell phone business, as the company plans to announce both dual-core mobile devices and new tablets at the Mobile World Congress trade show, the president of Samsung's mobile business, JK Shin said at the CES trade show today. Postad 13 januari 2011 - 17:51
Och fortfarande så sägs det inte att det gäller dual-core telefon med WP7. Kan tänkas att det redan kommer men jag tror dom syftar på en dual-core med Android. Kommer stödet för dual-core på WP7 med januari-uppdateringen eller den som ska komma i aug/sep? Även om stödet kommer med uppdateringen nu så skulle det förvåna mig om någon tillverkare kommer med en dual-core innan sommaren. Men visst vore det trevligt. ![]() Redigerat av Sledgeman, 13 januari 2011 - 17:52. Postad 13 januari 2011 - 19:39 Skulle tro att det kommer ett gäng dualcore i år till alla märken. Tror knappast att LG får vara ensam på tronen länge med sin Android Postad 29 januari 2011 - 16:15 Postad 03 februari 2011 - 14:06 Jag gick från HTC Desire till en LG Optimus 7 och är nöjd så långt. Det jag saknar är väl främst lite svenska applikationer vilket börjar dyka upp ordentligt på Android nu. Men det var samma sak när jag köpte Desiren, fanns ju inget svenskt då heller. Keyboarden är bättre än på min Desire MEN utan svesk ordlista etc så blir det lite trassligt att skriva. E-postklienten är helt överlägsen allt jag hittade på Android, då testade jag ändå en handfull av dem. Har oxå märkt att jag väldigt mer sällan kollar av Facebook appen jämfört med tidigare, får det "viktigaste" via People-hubben istället. People hubber tycker jag för övrigt är riktigt ###### bra. Tycker nog oxå att surfningen är något bättre än på Android, men det är hugget som stucket. Var aldrig så förtjust i word-wrapping Android gjorde när man zoomade etc. Lite negativa saker då....Marketplace sökning ger träffar från både musik och applikationer samtidigt vilket gör det svårt att hitta vad man letar efter. Men detta skall fixas i nästa uppdatering (tror jag). Sen måste de ju ordna så att man kan köpa apps, musik etc utan att köra UK konto och trixa till det. Sen måste ju folk sluta ta betalt för sina skräpapplikationer också men det är väl för att man bara får submitta 5 gratis appar per developer konto. Saknar en riktig RDP klient också, väldigt störande (för mig). Byggkvalitetsmässigt är LG'n riktigt bra, Desire kommer inte i närheten. Vill gå så långt som att säga att få telefoner idag har så hör byggkvalitet som LGn. Så länge man inte kan köpa apps och musik etcmen framför allt svensk ordlista så får jag ju erkänna att jag inte tycker att WP7 är riktigt redo att rekommenderas. Håller tummarna för att man skall kunna installera language packs senare när de finns tillgängliga även om motsatsen verkar gälla just nu. Postad 03 februari 2011 - 16:09 Bytte min Galaxy S mot en HTC HD2, den klarar av både android och Win7 nämligen. Provade win7, och fick ungefär samma upplevelse som du i stort. Väntar på en vettig custom-rom efter svensk lansering Postad 04 februari 2011 - 19:44 Ah man är lite sugen på att plocka upp en begagnad HD2 att leka med. När den kom stod jag i valet och kvalet och köpte istället en Omnia II. Tror du man ångrat det eller? ![]() Postad 05 februari 2011 - 20:49
knappast ![]() Postad 16 februari 2011 - 13:26
Jag hade samma problem. Det löstes genom att jag manuellt skrev in apn. I mitt fall online.telia.se Redigerat av Unregistered31248d18, 16 februari 2011 - 13:57. Postad 16 februari 2011 - 13:54
Edit: Äh, glöm inlägget! Redigerat av Kamui, 16 februari 2011 - 14:02. Postad 18 februari 2011 - 09:10 Postad 18 februari 2011 - 10:28 Postad 18 februari 2011 - 10:50 ![]() Postad 18 februari 2011 - 11:28 Har nån mobil med WP7 presenterats i Barcelona mässan ? Tror inte jag har sett en enda. Däremot kommer det en uppdatering snart och en i oktober om jag inte kommer ihåg helt fel Postad 21 februari 2011 - 09:48 Tycker nog inte att det är hela världen om allt flyter på bra som det är. Det är väl mest när man går miste om funktionalitet som det är lite surt. Men visst vill man se lite nytt, blir ju bättre fokus på plattformen då. Det här med Nokia var nog det bästa som kunde hända. Känns som att det blir lite mer tryck på bättre språk- och marknadsstöd nu så att det kan funka riktigt här hemma också. För att inte tala om riktiga kartor. Det är fel bild på c900. Den har ju mindre skärm etc oxå (3.5 inch om jag minns rätt). Postad 21 februari 2011 - 09:55
Ja flytet är det ju absolut inget fel på, det är ju helt fantastiskt! Men det här med åäö på tangentbordet och att man inte kan köra sitt svenska Xbox Live-konto är INTE bra. Jag ska ju dessutom köpa mobil till sambon samtidigt, och då vet jag inte hur nöjd hon skulle bli med ett tangentbord utan åäö. Särskilt inte med tanke på hur EXTREMT bra tangentbord som finns om man kör en Android. Postad 21 februari 2011 - 19:23 Postad 22 februari 2011 - 08:11 Postad 22 februari 2011 - 10:04 Men hur som helst så har jag läst att det inte finns svensk ordbok som fyller i automatiskt när man skriver typ Postad 22 februari 2011 - 11:53 Om jag förstod rapporterna från Barcelona rätt så kommer svenskt språkstöd till hösten. (Skrivet med min HTC trophy =)) Postad 23 februari 2011 - 21:58 Jasså jag trodde man släppte svenska språkstödet i början på mars? Så Marketplace för sverige kommer inte heller förns i höst alltså?* För övrigt så kan jag berätta att jag precis fått min HTC HD7 och är hitills riktigt nöjd! Känns skönt att inte vara en mainstream och springa runt med tråkiga android eller uttjadade Iphone OS. Enda minuset är som sagt att det inte går att använda marketplace.. Men det kommer väl. Postad 23 februari 2011 - 23:23 http://www.idg.se/2....-version-pa-vag Postad 24 februari 2011 - 08:21 Dock så lär inte sånt som du köpt finnas kvar efter du blåst telefonen och kört in din riktiga mail och valt sverige när de kommer att gå Postad 24 februari 2011 - 16:44 Hur gör fixar jag det då?? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |