* Officiell tråd - HP/Compaq Mini 311c *
254 svar till detta ämne
Postad 26 May 2010 - 10:41
lovek
-
lovek
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Min verkar laddas ur automatiskt. Har försökt att stänga av ett antal S-funktioner i Bioset. Märkte att nätverksuttaget är aktivt trots att man har stängt av datorn. Lovek, skulle du kunna lägga upp en film på hur snabbt din dator bootar upp i och med att du har en SSD?
Jag har en sådan film i mitt galleri om Mini'n, dock oklockat. Jag tror CPUn är flaskhalsen, SSDn är snabb som vinden och klockningen gjorde en hel del på boottiden. Relationen mellan original och klockat följs åt ganska väl, 1,6GHz -> 2,2GHz = 38% OC och 60 sek -> 40 sek boot = 33% kortare. Inom mätosäkerheten skulle jag säga att boottiden är (i detta GHz område) helt å hållet begränsat av CPUn och inte SSDn. Dock kan det vara så att en mekanisk HDD kan vara flaskhalsen om man klockar, men inte med SSD. //Love
Postad 29 May 2010 - 11:46
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Ni som har köpt ac-adapter på dealextreme. SKulle ni kunna posta länken till rätt adapter?
lovek: jag hade tänkt fixa in WWAN i min 311c, men det verkar meckigt att få in wwan-antennen.
Postad 29 May 2010 - 15:03
lovek
-
lovek
-
Amatör
-
-
89 inlägg
lovek: jag hade tänkt fixa in WWAN i min 311c, men det verkar meckigt att få in wwan-antennen.
Japp, det är meckigt  Jag har lite bilder på spektaklet i mitt Mini-album. Lycka till //Love
Postad 02 June 2010 - 15:17
nacud
-
nacud
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hur bra funkar windows 7 starter i jämnförelse mot xp som följde med?
Postad 14 June 2010 - 12:03
JKJ
-
JKJ
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
En liten varning angående produkten nedan. Det går inte boota skivor på den via BIOS, men den fungerar helt okej i Windows 7 Ultimate. Jag har kontaktat DustinHome för en eventuell reklamation.
(Jag kör senaste BIOS och firmware.)
Postad 14 June 2010 - 13:04
lovek
-
lovek
-
Amatör
-
-
89 inlägg
En liten varning angående produkten nedan. Det går inte boota skivor på den via BIOS, men den fungerar helt okej i Windows 7 Ultimate. Jag har kontaktat DustinHome för en eventuell reklamation.
(Jag kör senaste BIOS och firmware.)
Hur försöker Du boota? Sätta DVD som första boot device i BIOS eller via F12 (eller vad det nu är) för att få upp bootlistan? Fungerar det med andra DVD-läsare via USB? Jag gissar att det fungerat med ngn annan läsare iom att Du fått in W7 i burken
Postad 14 June 2010 - 13:28
JKJ
-
JKJ
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Hur försöker Du boota? Sätta DVD som första boot device i BIOS eller via F12 (eller vad det nu är) för att få upp bootlistan? Fungerar det med andra DVD-läsare via USB? Jag gissar att det fungerat med ngn annan läsare iom att Du fått in W7 i burken 
Jag tror det är F9-tangenten.  Men jag har prövat Ubuntu 10.04, Windows XP Pro, Windows 7 Ultimate, Hiren's BootCD och Ultimate Boot CD. Jag får felmeddelande vid uppstart eller så startar datorn om. Det konstiga är att den fungerar i Windows XP Pro, Windows 7 Ultimate och Ubuntu 10.04. Till slut lånade jag min lillebrors läsare, en Asus, och då kunde jag starta alla skivorna ovan via BIOS. Så nu är i alla fall Windows 7 Ultimate installerat. En annan fundering jag hade, har du finjusterat ditt Windows 7 mycket för farten eller räckte det med att överklocka? Jag har meckat lite med tjänsterna utifrån denna länk: www.BlackViper.com: Windows 7 Service ConfigurationsIkväll ska jag även pröva Classic Shell.
Postad 14 June 2010 - 13:35
lovek
-
lovek
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Jag tror det är F9-tangenten. Men jag har prövat Ubuntu 10.04, Windows XP Pro, Windows 7 Ultimate, Hiren's BootCD och Ultimate Boot CD. Jag får felmeddelande vid uppstart eller så startar datorn om. Det konstiga är att den fungerar i Windows XP Pro, Windows 7 Ultimate och Ubuntu 10.04.
Till slut lånade jag min lillebrors läsare, en Asus, och då kunde jag starta alla skivorna ovan via BIOS. Så nu är i alla fall Windows 7 Ultimate installerat.
En annan fundering jag hade, har du finjusterat ditt Windows 7 mycket för farten eller räckte det med att överklocka?
Jag har meckat lite med tjänsterna utifrån denna länk: www.BlackViper.com: Windows 7 Service Configurations
Ikväll ska jag även pröva Classic Shell. 
Nej jag har inte mekat så mycket med W7, bara lite. Mest för SSD-prestanda. Jag tycker W7 fungerar klockrent även i originalklockning men OC gör det ju inte sämre. //Love
Postad 16 June 2010 - 03:19
DonRon
-
DonRon
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Kikade precis på prisjakt på våran mini och det visar sig vara svårt att få tag på denna skapelse nu?
Har nämnligen en polare som var sugen på en 311c men han finner inget ställer som säljer den.
Har det kommit en uppföljare kanske? Eller är den bara allmänt utsåld och svår att få tag på?
Postad 16 June 2010 - 12:06
JKJ
-
JKJ
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Kikade precis på prisjakt på våran mini och det visar sig vara svårt att få tag på denna skapelse nu? Har nämnligen en polare som var sugen på en 311c men han finner inget ställer som säljer den. Har det kommit en uppföljare kanske? Eller är den bara allmänt utsåld och svår att få tag på?
Det verkar som om den har utgått ur sortimentet, och där den finns i lager är väl det som finns kvar. (Jag funderar på att sälja min. Den motsvarade inte riktigt mina förväntningar.)
Postad 20 June 2010 - 10:04
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
JKJ, no hur kan de sälja den bästa netbooken som finns på marknaden. Bara möjligheten att accelerera 720P är värt att behålla burken.
Postad 22 June 2010 - 21:32
rynkan
-
rynkan
-
Rookie
-
3 inlägg
kan någon av er snälllllllla ta en bild av tangentbordet åt mig? plz plz plz?
Postad 28 June 2010 - 17:20
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
lovek: Jag har märkt att strömkontakten i netbooken börjar glappa. Den går att vicka upp och ned ett par millimeter. Är det något man skickar in för lagning. Skulle du kunna kolla om kontakten rör lite på sig när kontakten sitter i.
Kan ni andra också kika på era 311 ifall strömpluggen glappar eller inte. Tack på förhand.
Postad 28 June 2010 - 18:15
lovek
-
lovek
-
Amatör
-
-
89 inlägg
lovek: Jag har märkt att strömkontakten i netbooken börjar glappa. Den går att vicka upp och ned ett par millimeter. Är det något man skickar in för lagning. Skulle du kunna kolla om kontakten rör lite på sig när kontakten sitter i.
Kan ni andra också kika på era 311 ifall strömpluggen glappar eller inte. Tack på förhand.
Min sitter allt annat än stumt, den glappar ganska mycket i alla riktningar. Men så länge den inte tappar kontakten så spelar det ju ingen roll tycker jag.
Postad 28 June 2010 - 22:09
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Jag har kikat på servicemanualen och det verkar som själva strömkontakten är faktiskt inte fastlött på moderkortet utan det är faktiskt en kontakt med en sladd kopplat till moderkortet.
Postad 28 June 2010 - 23:09
lovek
-
lovek
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Jag har kikat på servicemanualen och det verkar som själva strömkontakten är faktiskt inte fastlött på moderkortet utan det är faktiskt en kontakt med en sladd kopplat till moderkortet.
Stämmer bra, fastskruvad i höljet, blir ju mindre känslig på så vis. Bra för oss alla som har en tendens att snubbla på sladden hela tiden
Postad 04 July 2010 - 09:01
Unregistered6da358bc
-
Unregistered6da358bc
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej
Har precis köpt en Mini 311-1100 med 2GB och med W7. Jag har inte gjort några om/avinstallationer men ser att RAM användningen ligger på nästan 40% utan att jag startat något program?!?!
Finns det några tips på vilka program man kan avinstallera som man inte behöver? Ska man köra med Windows Media Player eller finns det bättre, mindre resurskrävande program?
Överklockning och annat som jag läst om, fungerar det även på denna modell eller är det endast 1000 modellen?
Har ett Experience index på 2,3.
Mycket tacksam för tips/hjälp
/Fredrik
Postad 11 July 2010 - 13:47
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Det finns en hel del information på www.myhpmini.coms forum. Där finns det trådar hur man optimerar Win 7. Överklockning fungerar även på din modell.
Postad 20 July 2010 - 21:27
skyhawk133
-
skyhawk133
-
Rookie
-
9 inlägg
Hejsan!
Jag har läst igenom tråden, men inte fått någon klarhet i vilket sort minne som är att föredra.
Jag har en 311c 1005.
Vill köpa 2 GB och kanske även överklocka lite lagomt.
Tips på vad jag skall köpa emottages tacksamt!
Ps. Mycket impad av Loveks engagemang.
Postad 21 July 2010 - 07:24
nisseläsk
-
nisseläsk
-
Forumräv
-
-
742 inlägg
Ett tips för er som inte längre kan få tag i en HP Mini,
Lenovo Ideapad S12 på Dustinhome för 3.795:- har liknande specar + att det inte är en HP...
Redigerat av nisseläsk, 21 July 2010 - 07:25.
Postad 21 July 2010 - 09:14
skyhawk133
-
skyhawk133
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej.
Jag har problem att installera Ubuntu.
Lagt in wubi. Installationen gick bra, men när jag ska starta så kommer bara svart skärm med blinkande cursor upp.
Jag kör w7 och har original xp på en annan partition.
Vad kan problemet vara?
Har ju även det felet med svartskärm/blinkcursor efter att datorn somnat ibland.
Postad 21 July 2010 - 11:30
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
nisseläsk: Bra, förutom att batteritiden är sämre samt att upplösningen är lägre jämfört med 311c.
Postad 21 July 2010 - 11:46
nisseläsk
-
nisseläsk
-
Forumräv
-
-
742 inlägg
nisseläsk: Bra, förutom att batteritiden är sämre samt att upplösningen är lägre jämfört med 311c.
6 timmar mot 6,25 i batteritid, stor skillnad :-) Fick min igår och är så här långt nöjd med den iallafall!
Redigerat av nisseläsk, 21 July 2010 - 11:47.
Postad 21 July 2010 - 20:30
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Är det någon som har en 311 och lyckats få över 6 timmar batteritid. Nåja, menade inte att vara negativ mot S12.
Postad 22 July 2010 - 16:30
skyhawk133
-
skyhawk133
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej. Vad tror ni, funkar detta minne om man vill överklocka en smula? http://microshop.se/...n...92G&vg=1303Edit: Köpte detta minne. Kör några jobbiga filter i Gimp och grejar med massor av fönster öppna. Verkar helt klart flyta smidigare. Nu ska jag sätta mig in i OC världen. Jag har nog uppgraderat bios redan, gjorde det när jag fixade full ION för ett halvår sedan, tror jag iaf. Suck, vart ska jag börja för att komma igång?
Redigerat av skyhawk133, 23 July 2010 - 11:32.
Postad 23 July 2010 - 18:31
skyhawk133
-
skyhawk133
-
Rookie
-
9 inlägg
Dåligt med engagemang i detta forum.
Någon som vet av något annat ställe?
Postad 01 August 2010 - 05:36
Unregistered0fed11d3
-
Unregistered0fed11d3
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej,
är väldigt intresserad av denna dator men inte lyckats se någon live än.
Det jag undrar är, hur är skärmen med blänk?
Min förra laptop var helt omöjlig att använda utomhus för allting bara speglar sig i skärmen. Hur tycker ni som har köpt 311c att skärmen är?
Postad 02 August 2010 - 16:12
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
jag kan spegla mig i skärmen utan att det är soligt. Blankt...
Postad 02 August 2010 - 23:39
Unregistered0fed11d3
-
Unregistered0fed11d3
-
Rookie
-
4 inlägg
jag kan spegla mig i skärmen utan att det är soligt. Blankt...
Hmm det låter inte alls bra.
Postad 03 August 2010 - 13:21
StockholmMattias
-
StockholmMattias
-
Rookie
-
2 inlägg
Någon som vet hur man stänger av "högtalartelefonens hjälpfunktion" som hela tiden startas på min dator och ändrar ljudet. Så måste man sen klicka på den lilla telefonen i system trayen för att stänga av den temporärt?
Postad 03 August 2010 - 17:39
Jonas_S
-
Jonas_S
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Står i valet mellan dessa 2. Vd tycker ni? HP Pavilion DM1-1103eo , Intel Celeron SU2300 1.2 GHz Dual Core, Intel GMA 4500MHD, 3G http://www.komplett....aspx?sku=601754 https://www.prisjakt...kt.php?p=622784 eller HP Compaq 311c-1120so , Intel Atom N270 1,6 GHz Single Core, Nvidia Ion LE, http://www.netonnet....so/126776.3002/https://www.prisjakt...kt.php?p=555447
Redigerat av Jonas_S, 03 August 2010 - 17:42.
Postad 06 August 2010 - 21:06
Unregistered0fed11d3
-
Unregistered0fed11d3
-
Rookie
-
4 inlägg
Funkar det att spela spel, tex spel som använder cryengine2 på 311c?
Postad 09 August 2010 - 18:00
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Funkar det att spela spel, tex spel som använder cryengine2 på 311c?
Skulle inte tippa på det.
Postad 19 September 2010 - 23:21
DonRon
-
DonRon
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Har börjat bli tokig på ett riktigt irriterande problem nu. Helt random så går min cpu usage upp till 100% i ett par sekunder och datorn fryser samtidigt som ett irriterande ljud skriker ut ur högtalarna. Detta sker som sagt till och från, ibland men så korta mellanrum som 30sec-1min.
Någon som har en lösning?
edit
märker att detta inträffar oftast när jag lyssnar på musik (spotify) eller kollar youtube eller som nu, valvakan på aftonbladet, fryser till rätt ofta och det skriker till i högtalarna
Detta inträffar ALDRIG när jag spelar spel dock.
Redigerat av DonRon, 19 September 2010 - 23:34.
Postad 20 September 2010 - 06:46
lovek
-
lovek
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Har börjat bli tokig på ett riktigt irriterande problem nu. Helt random så går min cpu usage upp till 100% i ett par sekunder och datorn fryser samtidigt som ett irriterande ljud skriker ut ur högtalarna. Detta sker som sagt till och från, ibland men så korta mellanrum som 30sec-1min.
Vad kör du för OS? Om Vista/7 använder du ReadyBoost funktionen? Jag hade liknande problem (minus oljudet), PCU-usage rusade då och då och efter lite grävande bland processerna visa det sig att det var Readyboost som spökade. Finns sätt att gräva djupare i vilka processer som äter CPU så det bör gå att reda ut detta men om Du kör Readyboost börja med att slå av den. Lycka till /Love
Postad 22 September 2010 - 21:08
Johnnyboy
-
Johnnyboy
-
Användare
-
-
113 inlägg
Lösningen finns i den här tråden: http://myhpmini.com/...ezes-t2684.htmlOpen Control Panel -> Device Manager. Go to IDE ATA/ATAPI Controllers. Choose the Nvidia nForce Serial ATA Controller.
Go to the Driver tab. Click Update Driver. Choose Browse my computer for driver software. Click Let me pick from list of device drivers.
Select the Standard AHCI 1.0 Serial ATA Controller. Click Next, Okay, or whatever it asks for, and you're done.
The computer will need to reboot twice - once for the controller, and a second time to redetect the hard drive.
Postad 06 October 2010 - 15:47
superpellus
-
superpellus
-
Rookie
-
1 inlägg
Har precis köpt en 311c 1120. hackar som f-n när jag försöker kolla på kanal 5 play. Finns det något enkelt att fixa? jag är novis i ämnet.
Postad 06 October 2010 - 17:20
lovek
-
lovek
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Har precis köpt en 311c 1120. hackar som f-n när jag försöker kolla på kanal 5 play. Finns det något enkelt att fixa? jag är novis i ämnet.
Kolla till en början att du har flash 10.1 minst installerad, krävs för hårdvaruavkodning av flash. kontrollera även att du har senaste drivrutinerna för grafikkortet. Ngt att börja med iaf. Lycka till.
Postad 17 October 2010 - 20:45
lovek
-
lovek
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Har ett tag nu kört ett prog för att kontrollera fläkten på min Mini och det fungerar toppen. Fläkten är nu helt avstängd upp till 60gr på CPUn då den startar och går tills den är nere på 55gr igen (har ändrat nedre gränsen, den va 51gr original). Mycket nöjd med en för det mesta helt tyst burk. Ni hittar mer info här. Jag fick problem när jag körde Everest samtidigt som detta prog så händer det Er testa att stänga av andra prog som visar temp. Lite info: HP FAN CONTROLLER v2.0
Main Features :
NHC will start up in "smart 2" mode.
This means fan will stay off until "FAN ON TEMP" is exceeded (defaulted to 60c).
Then fan will go into low fan speed mode until
Either
1) SMART FAN Temp (defaulted at 72c) is exceeded:
In this case, the fan is now controlled by the system fan controller (i.e not by nhc anymore). If however temps falls below 67 -> them SMART TWO takes over.
Or
2) SMART MODE LOOP TEMP is reached (defaulted at 51c):
In this case, the fan will revert back to silence fan mode again.
In essence, smart mode 2 controls fan within the temps range of around 40c'ish (default start up temp of computer) to 72c. Above this, system fan controller takes over completely.
(As 90c is critical temp, then this program's control is well away from that. Also worth bearing in mind, that a web page load cause a 5c increase in temps for a second or two before dropping down again, so at 67c if you load a web page then system temp will then be exceed 72c)
This program has been tested on XP and Win 7 - without trouble. (Please use bios f14 or above)
Postad 21 October 2010 - 22:11
DonRon
-
DonRon
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Verkar som att våran mini inte finns att köpa längre, har det kommit ut någon ersättare som är vassare kanske?
Funderar på att sälja min stationära dator och köra med laptop/netbook istället.
Jag har en vän som är på jakt efter en mini 311 som kan få ta över min isf.
Folk har tipsat mig om Macbook Pro, dom påstår att det finns inget bättre på maknaden i dagsläget.
Skiljer det såpass mycket på mini 311c och Macbook Pro?
Det är ju en ganska stor prisskillnad men tänkte höra efter mer er lite mer kunniga iaf
Postad 24 October 2010 - 04:58
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
Verkar som att våran mini inte finns att köpa längre, har det kommit ut någon ersättare som är vassare kanske?
Funderar på att sälja min stationära dator och köra med laptop/netbook istället. Jag har en vän som är på jakt efter en mini 311 som kan få ta över min isf.
Folk har tipsat mig om Macbook Pro, dom påstår att det finns inget bättre på maknaden i dagsläget. Skiljer det såpass mycket på mini 311c och Macbook Pro? Det är ju en ganska stor prisskillnad men tänkte höra efter mer er lite mer kunniga iaf 
brorsan köpte precis en Asus Eee PC 1215PN, den har en atom D525 och ION2, den är lite större än 311an, men fortfarande acceptabelt liten.
Postad 02 November 2010 - 19:56
DonRon
-
DonRon
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Blir nog den nya Macbook air:en för min del, den prestera bra samt att den är liten och smidig.
Redigerat av DonRon, 04 November 2010 - 19:21.
Postad 30 December 2010 - 23:43
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Bestämde mig för att uppgradera Compaq mini 311c, med en ny SSD samt win 7 pro. Problemet jag har nu är att jag lyckas inte få igång den inbyggda blåtanden. Lovek, har du fått igång blåtanden? Det är mycket störande att det inte fungerar som det skall. I winxp fungerar det klockrent.
Jag har kört in alla tänkbara drivrutiner samt program, som tex Programvarustöd för HPs integrerade modul med trådlös Bluetooth-teknik för Microsoft Windows 7, HP Assistans. Jag får inga felmeddelanden in Win7, men det där, tillåt att enheter kopplar upp sig. Det är helt grått. Hur jag än gör så får jag varken kontakt med blåtandsmusen eller iPhonen.
Postad 30 December 2010 - 23:47
lovek
-
lovek
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Ajaj, för mig fungerade det direkt med w7. Ingen aning vad som kan vara fel. Sorry.
Postad 31 December 2010 - 05:09
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
vilket bios kör du med? Kommer du ihåg vilka drivrutiner du drog in? har du kvar det vanliga kombinerade nätverkskortet bg+blåtand?
Postad 31 December 2010 - 11:35
lovek
-
lovek
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Hackade H.14 biosen.
Original WLAN + BT-kort.
Se bilaga för drivrutiner och enhetshanteraren.
Hoppas det löser sig. BT är dj*vulens påhitt, aldrig varit riktigt kompis med BT's men fungerar bättre än någonsin med W7 + Mini. Det betyder dock inte att det är problemfritt men jag har inte stora problem iaf.
//Love
Postad 31 December 2010 - 13:46
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
jag försökte hitta drivrutinerna, men HP har inte version 6.3.5.430 på sin hemsida och sen har jag inte heller windows mobile-based device support. Kan du slänga upp en länk med de drivisarna så vore det jätteschysst? Gott nytt år =P
Postad 31 December 2010 - 23:45
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Av nån anledning så har blåtandsfunktionen kommit i liv. EFTER att jag har köpt en logitech mus+nanomottagare. =P
Postad 11 January 2011 - 23:35
AdrianTepes
-
AdrianTepes
-
Användare
-
-
114 inlägg
Har ju även det felet med svartskärm/blinkcursor efter att datorn somnat ibland.
Någon som har en lösning på det problemet? Har det även när jag ska kallstarta ibland och måste trycka Ctrl+Alt+Del 4-5 gånger för att den ska starta. Efter det tuggar allt på perfekt. Kör Win7.
Postad 05 February 2011 - 20:33
MikeFor
-
MikeFor
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej.
Jag har lyckats stänga av det integrerade grafikkortet (i bios).
Nu kommer jag inte ens in i bios.. Hur gör jag då??
Tacksam för hjälp...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Allmänna datorfrågor
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|