HaD
Rega P2
(Skivspelare)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Rega P9
(Skivspelare)
|
2
|
(0)
|
Inga priser | |
Rega P7
(Skivspelare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Rega P5
(Skivspelare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Rega Planar 3
(Skivspelare)
|
9
|
(14)
|
6 600:- | |
Rega P1
(Skivspelare)
|
1
|
(17)
|
Inga priser | |
Rega P3-24
(Skivspelare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Rega RP1
(Skivspelare)
|
7
|
(17)
|
Inga priser | |
Rega RP3
(Skivspelare)
|
5
|
(4)
|
Inga priser | |
Rega RP6
(Skivspelare)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Rega RP8
(Skivspelare)
|
7
|
(1)
|
Inga priser | |
Rega Planar 2 (2016)
(Skivspelare)
|
9
|
(12)
|
6 990:- |
Postad 21 January 2011 - 07:01
HaD
Postad 21 January 2011 - 09:37
Enligt Bongo så är det en tum-nyckel (1.27 mm) och det bör gå att hitta utan problem på Biltema eller liknande ställen.Frågan är om han mätt rätt(?) den normalt minsta insexnyckeln man brukar kunna hitta är 1/16" (1.5875 mm). 1.27 mm motsvarar 1/20" vilket är en udda storlekJag har läst om denna nyckel men vill inte leta igenom tråden igen och undrar vad det är för storlek o sort på verktyget ?
HaD
Postad 21 January 2011 - 10:14
0,05 tum är den du ska du leta efter. Har du ingen raggare i
bekantskapskretsen?
jobbarkompis.
Postad 21 January 2011 - 10:46
før att få armen i riktigt position igen.
Postad 21 January 2011 - 11:17
1/20" alltså. Där ser man. Den blir nog inte helt lätt att hitta ute i handeln. Som sagt, 1/16" är normalt den minsta som brukar ingå i diverse satser.Grattis till prissegmentets okrönte kung, Tassen!
0,05 tum är den du ska du leta efter. Har du ingen raggare i
bekantskapskretsen?Jag lånade min av en Corvetteskruvande
jobbarkompis.
Men... jag ser nu att det finns på bla Meca.
Postad 21 January 2011 - 12:26
Det blev en liten senare kväll igår.
Jag är fruktansvärt nöjd med min nya Rega, även om jag råkat ut för samma dilemma som flertalet av Rega användare.
Min puppa är för hög, så jag måste höja tonarmsliften. Nu vet jag också att nyckeln för skruven är av en udda storlek. Det hade varit trevligt om man kunde låna en nyckel av Ljudmakarn och höja den själv? Eller alternativt kanske någon härute vet var dessa kan inhandlas?
Min PSU har jag som enligt instruktionerna placerat så långt bort jag kan från min skivspelare. Den står numera i det vänstra skåpet i mediamöbeln.
Såvitt jag vet så är Goldrings pickuper lite högre än Regas egna så jag kör med ett 2mm mellanlägg. Inga andra förändringar nödvändiga.
Postad 21 January 2011 - 18:36
Jag besökte Ljudmakarn och fick låna deras nyckel till svarven mot en pant. Nu är spelaren ordentligt kalibrerad och jag poppar för fullt. För att förtydliga, jag har inte höjt armen utan bara armstödet.
r3.jpg 39.92K
0 Antal nerladdningar
Bifogad fil(er)
Redigerat av Glidtassen, 21 January 2011 - 18:41.
Postad 21 January 2011 - 21:03
Jag har precis börjat spela med min nya Rega P3-24 efter att tidigare ägt en Rega P2, och skillnaden är stundtals helt enorm.
Missförstå mig inte, Rega P2 är en bra instegsmodell – men uppenbarligen har en del hänt mellan denna och 24:an.
När jag levde med min P2:a visste jag inte vad sakande, kanske på gott och ont? Men när jag väl inhandlat nya spelaren fick skivsamlingen ett nytt affektionsvärde, och jag gissar att ingenting kommer att bli sig likt.
Ikväll spelades Thin Lizzy’s - Jailbreak som jag tidigare bara hört som cd-version. Jag har ansett mig kunnat skivan utan och innan, men det visade sig vara en missuppfattning. Det är snart dags att återigen vända sida på svartplätten och fortsätta dumflina.
Rega P3-24 har ett enormt välljud över sig, fruktansvärt medryckande stampa takten känsla. Transienter kommer fram, basen är rapp och fast samtidigt som musiken fått en annan timing och rytm. Med Regas billigare spelare flyter gärna basen ut till ett blurrigt kaos, vidare saknar dessa också tempo. Med P3-24:an är förhållandet annorlunda: Musiken får ett tacksamt driv, enskilda stämmor och nyanser kommer fram i musiken och varje ton klingar ut på ett vilsamt sätt. Bakgrunden har fått mer svärta, och musiken känns mer sammanhållen och lekfull.
Nu kommer det definitivt dröja innan jag spelar cd-skivor igen!
Redigerat av Glidtassen, 21 January 2011 - 21:03.
Postad 21 January 2011 - 22:57
Rega P3-24
Jag har precis börjat spela med min nya Rega P3-24 efter att tidigare ägt en Rega P2, och skillnaden är stundtals helt enorm.
Missförstå mig inte, Rega P2 är en bra instegsmodell – men uppenbarligen har en del hänt mellan denna och 24:an.
När jag levde med min P2:a visste jag inte vad sakande, kanske på gott och ont? Men när jag väl inhandlat nya spelaren fick skivsamlingen ett nytt affektionsvärde, och jag gissar att ingenting kommer att bli sig likt.
Ikväll spelades Thin Lizzy’s - Jailbreak som jag tidigare bara hört som cd-version. Jag har ansett mig kunnat skivan utan och innan, men det visade sig vara en missuppfattning. Det är snart dags att återigen vända sida på svartplätten och fortsätta dumflina.
Rega P3-24 har ett enormt välljud över sig, fruktansvärt medryckande stampa takten känsla. Transienter kommer fram, basen är rapp och fast samtidigt som musiken fått en annan timing och rytm. Med Regas billigare spelare flyter gärna basen ut till ett blurrigt kaos, vidare saknar dessa också tempo. Med P3-24:an är förhållandet annorlunda: Musiken får ett tacksamt driv, enskilda stämmor och nyanser kommer fram i musiken och varje ton klingar ut på ett vilsamt sätt. Bakgrunden har fått mer svärta, och musiken känns mer sammanhållen och lekfull.
Nu kommer det definitivt dröja innan jag spelar cd-skivor igen!
70-tals produktioner typ Lizzy låter på vinyl så mkt bättre än på cd - gäller förövr. i princip all analog musik, -jag lyssnar ej heller på cd-skivor längre. Jag hade tidigare en P5, där jag kunde jämföra med och utan TT PSU. Den skillnad du beskriver är till stor del TT PSU´ns förtjänst- gör mkt större skillnad än man kan tro.
Lycka till med spelaren!!
Redigerat av Jörgen A., 21 January 2011 - 22:58.
Postad 22 January 2011 - 12:19
mkt känslig för att spelaren håller hastigheten.
Postad 22 January 2011 - 12:33
Den skillnad du upplever beskriver nästan helt exakt den känsla jag fick när jag bytte från mina tidigare spelare (Rega P2 och Pro-Ject 1 Xpression III Comfort). Musiken blev så otroligt mycket roligare. Mer tyngd, fler detaljer och ett otroligt driv och stampa takten känsla. Och då har jag bara en P3:a av 2000 modellen utan TT-PSU, så jag antar att jag ytterligare skulle förhöja min upplevelse med att uppgradera till en P3-24 med TT-PSU. Det känns ju möjligtvis som ett steg lite snett uppåt att uppgradera sig inom P3-familjen, men jag känner mig fortfarande frestad! Det sägs ju faktiskt vara en tydlig skillnad!
Härligt att du är nöjd med din nya present till dig själv!
Postad 22 January 2011 - 20:20
Jag kollar sedan i granntrådarna om hur folk blir blåsta med: analogdelar, kretskort i high-end cd-spelare, och hur samma komponenter hittats i budget-hifi.
Jag kan konstatera skillnader, dels för att jag levde med min Rega P2 i flera år och ljudmässigt har det hänt mycket mellan min gamla och nya spelare. Jag insåg emellertid att Rega P3-24 och P5 nästan är samma spelare bortsett från ram och tonarm, så det fanns ingen anledning att betala de extra slantarna.
Postad 22 January 2011 - 21:38
Då ska jag berätta før dej att P5 defenitivt gjør skillnader från P3.24, prøva! eller sluta spekulera i bästa mening.Jag är otroligt nöjd med min spelare.
Jag kollar sedan i granntrådarna om hur folk blir blåsta med: analogdelar, kretskort i high-end cd-spelare, och hur samma komponenter hittats i budget-hifi.
Jag kan konstatera skillnader, dels för att jag levde med min Rega P2 i flera år och ljudmässigt har det hänt mycket mellan min gamla och nya spelare. Jag insåg emellertid att Rega P3-24 och P5 nästan är samma spelare bortsett från ram och tonarm, så det fanns ingen anledning att betala de extra slantarna.
Annars kan jag rek att byta bak vikt på Rega'n Michell techno weight fex.
Postad 23 January 2011 - 11:11
Men som tidigare nämnt så föreligger också en prisskillnad mellan de två, och jag kände för min del
att skillnaderna inte rättfärdigade priset på en Rega P5.
Jag har kollat Technoweight sedan tidigare, men sedan finns även Groovetracer som kan kan vara roligt det med. Har ingen kolla på huruvida dessa kan höja prestandan ytterligare?
Postad 23 January 2011 - 11:37
Då ska jag berätta før dej att P5 defenitivt gjør skillnader från P3.24, prøva! eller sluta spekulera i bästa mening.
Annars kan jag rek att byta bak vikt på Rega'n Michell techno weight fex.
Har haft P2, P3.24 ( m TT PSU), P5 ( med & utan TT PSU) & P7 hemma och kan bara konstatera att man märker tydliga skillnader hela vägen, P5 låter betydligt bättre än P3. 24.
Nu har du gjort ditt val, så jag håller med svensk Roger:
Sluta grubbla/spekulera, & njut av din spelare istället / eller låna hem P5 för jämförelse...
Redigerat av Jörgen A., 23 January 2011 - 11:42.
Postad 23 January 2011 - 11:55
Postad 24 January 2011 - 10:52
Byte av pickup, är det något ni gör själva?
Nålvåg får jag nog köpa men jag tänker mer på det här med nålen skall hamna rätt gradmässigt, har ju iofs pappskivan som man kan använda som mall men jag vet inte hur exakt det blir.
Likaså hur gör jag med motvikten på armen? Det finns ju inget sätt på min RP1 att "låsa" den i ett visst läge?
Postad 24 January 2011 - 23:46
1. Ställ anti-skatingen på 0
2. Skruva bakvikten så armen balanserar i våg (Nålen skall sväva 1 mm ovanför skivan)
3. Ett halvt snurr på motvikten i riktning mot puppan motsvarar 1 grams nåltryck dvs. då skall du snurra nästan ett helt varv för att få önskat nåltryck på 1.7 gram.
4. Sist ställer du in anti-skatingen enligt samma värde som nåltrycket dvs. 1,7
Du kan titta på hur nålen ligger mot skivan: om den försvinner in i nålhushet är trycket för högt, om den inte spårar ordentligt kan det vara för lätt.
Redigerat av Glidtassen, 26 January 2011 - 06:33.
Postad 26 January 2011 - 06:25
2500:- för en nyligen servad Rega P2 med en ny drivrem (Den gamla remmen finns kvar). Den har inga repor och har blivit väl omhändertagen. Trästativet, skivklämman eller puppan medföljer inte.
blue2.jpg 37.95K
1 Antal nerladdningar
Redigerat av Glidtassen, 26 January 2011 - 21:16.
Postad 27 January 2011 - 20:59
Den har några år på nacken, men jag gissar att den minst är värd 2000:- med tanke på att den även kan bära
finare puppor.
Postad 29 January 2011 - 13:42
Postad 30 January 2011 - 09:15
Då var min Rega P2 såld, en snabb affär. Fick 2000:- kronor för spelaren som var ca: 6 år gammal.
Kul, det var ett bra pris för båda parter tycker jag!
Själv så åkte jag in till Göteborg igår och shoppade loss lite i skivbutikerna, till mina stora förvåning fanns det ett ganska gott utbud av vinyl som jag ar intresserad av och priserna är betydligt bättre än att köpa via auktionssidor som Tradera.
Kom hem med 25 st skivor som inom sin tid skall avnjutas. Allt från Yes till Clannad!
Jag tänkte att medan jag velar hur jag skall göra med min Rega RP1 så funderar jag på att köpa en ny pickis.
Tror ni att en Goldring 2500 låter bättre än en Goldring 2200 på en RP1? Jag vet ju inte ännu om jag skall uppgradera mig till en P3/24 eller P5.
Känns lite fånigt att köpa en Goldring 2200 nu och sedan någon vecka efter köpa en P5 och vilja ha en 2500.
Det kan ju också sluta med att jag stannar vid min RP1 därav frågan om 2500 är "lönt".
Postad 30 January 2011 - 10:24
Frågan är var du är på väg? Det brukar bli billigare att ta stora steg på en gång - och då kanske du ska hoppa på 2500 nu och sedan ta med den till en P3 eller P5. Jag kan kanske tycka att det känns lite overkill att ha en PU för 5000:- på en spelare som kostar halva summan.... Men jag kan mycket väl ha fel.
Postad 30 January 2011 - 11:01
Hej Bob!Kul, det var ett bra pris för båda parter tycker jag!
Själv så åkte jag in till Göteborg igår och shoppade loss lite i skivbutikerna, till mina stora förvåning fanns det ett ganska gott utbud av vinyl som jag ar intresserad av och priserna är betydligt bättre än att köpa via auktionssidor som Tradera.
Kom hem med 25 st skivor som inom sin tid skall avnjutas. Allt från Yes till Clannad!
Jag tänkte att medan jag velar hur jag skall göra med min Rega RP1 så funderar jag på att köpa en ny pickis.
Tror ni att en Goldring 2500 låter bättre än en Goldring 2200 på en RP1? Jag vet ju inte ännu om jag skall uppgradera mig till en P3/24 eller P5.
Känns lite fånigt att köpa en Goldring 2200 nu och sedan någon vecka efter köpa en P5 och vilja ha en 2500.
Det kan ju också sluta med att jag stannar vid min RP1 därav frågan om 2500 är "lönt".
Köp PU samtidigt som spelare.
Du har då läge för bättre pris. Glöm i heller inte bort elys2 & exact. Du ska såklart även ha regas TT PSU strömförsörjn.
Köper du allt på en gång är det bara att hitta en butik som ger paketpris - tusenlappar att tjäna!
Lycka till!
Postad 30 January 2011 - 11:20
Bara en notering rörande Goldring 2x00 för de som har planer på köp.Goldrings 2x00 är riktigt bra. Jag kör med en 2300 på min P7:a och det låter kanon. (Men jag har planer för värre saker framöver....).
Frågan är var du är på väg? Det brukar bli billigare att ta stora steg på en gång - och då kanske du ska hoppa på 2500 nu och sedan ta med den till en P3 eller P5. Jag kan kanske tycka att det känns lite overkill att ha en PU för 5000:- på en spelare som kostar halva summan.... Men jag kan mycket väl ha fel.
Köpte en 2400 i December från eBay till ett pris som idag ter sig löjligt billigt. Just Goldring 2x00 har ökat kraftigt i pris över hela världen och extremt kraftigt i Sverige. Priserna har dock inte slagit igenom överallt ännu, antagligen pga egna lager så skall man köpa gäller det att kolla noga (Prisjakt, eBay) då det går att hitta till gamla priser fortfarande.
Som exempel kostar 2500 idag 5000:- i riktpris men på prisjakt skyltar ett fåtal fortfarande med 3250:- vilket är en viss skillnad...
Postad 09 February 2011 - 18:58
Postad 09 February 2011 - 19:40
Jag hade dock funderat en gång extra och övervägt att gå på P3 24 Classic med en Bias 2-pickup.
Postad 10 February 2011 - 06:58
The difference in sound is huge man!
Postad 11 February 2011 - 14:10
Skillnaden mellan de två instegspelarna Rega P1-P2 i jämförelse med Rega P3-24 går att läsa på mina sidor.
The difference in sound is huge man!
Jag ansluter mig till Glidtassens linje i denna fråga!
Postad 13 February 2011 - 08:07
Det var en Rega P9 tillsammans med elektornik från Atoll och HEED.
rega.jpg 66.13K
1 Antal nerladdningar
Postad 13 February 2011 - 09:22
Funderar fortfarande på Riaa... blir nog ett steg till sommaren...
Postad 19 February 2011 - 23:44
Postad 21 February 2011 - 06:30
Men en del skivor har också ett naturligt slitage då nålen har den inverkan på en skiva när den spelats väldigt mycket.Jag köpte Joni Michells "Blue" skiva på original och den gick knapp att lyssna på innan rengöring, men efteråt var det en enorm skillnad.
Redigerat av Glidtassen, 21 February 2011 - 06:31.
Postad 26 February 2011 - 15:16
Postad 26 February 2011 - 17:13
Nu är jag stolt ägare till en P3-24 med Bias2 pickup. Är ganska övertygad om att jag gjorde rätt val, speciellt efter att ha hört RP1 och P3 sida vid sida. Det är verkligen en helt ny upplevelse att spela skivor, något som givetvis kan skyllas att jag gått från hembioreceiver och dålig skivspelare till en dedikerad steroförstärkare och en betydligt bättre skivspelare. Hur som helst gläder jag mig till många timmar i sällskap med min nya leksak, det enda problemet nu är att jag måste köpa mig en skivtvätt eftersom P3:an är betydligt duktigare när det kommer till att avslöja skitiga skivor genom att producera knaster än min gamla svarv.
Ett tag ägde jag en P5 med en Rega Exact PU, min bror hade en P3 24 med en bias2 PU, skillnaden var otroligt stor, både när det gällde ljudkvalitet och knaster/skivljud. P5 är bättre än P3 24, men inte så mkt bättre som skillnaden var här - det var helt klart PU som gjorde den största skillnaden, så:
När du känner att du har pengar över ( och vill slippa knaster ) rekommenderar jag Regas Exact PU, kommer låta grym på din spelare!
Postad 12 April 2011 - 13:07
Postad 12 April 2011 - 13:14
Tror det är en kombination av antiskating lågt nåltryck och friktionen. Har samma fenomen med min SME-arm och blir inte klok på hur man skall få ordning på det. För min del är det ok när man vill spela från början men att sänka ner på rätt ställe mitt på skivan är tokjobbigt.Har precis lagt märke till något lite konstigt, det har med "hissen" att göra. När jag trycker upp den och lägger armen på siktar jag givetvis så precist som möjligt efter det spår jag vill höra. Problemet är att när jag hissar ned armen börjar den röra sig tillbaka mot fästet, det handlar kanske om en millimeter eller två men det är mer än tillräckligt för att missa spåret. Har detta något att göra med anti-skaten eller handlar det bara som dålig friktion på hissen? Använder ni andra hissen eller kör ni bara manuellt?
Postad 12 April 2011 - 14:55
Lättad över att andra har samma problem dock
Postad 12 April 2011 - 16:44
Jag har den klassiska RB300 tonarmen på min P3:a. Någon som bytt tonarmskabel själv? Är det krångligt? Finns tyvärr inte så bra utbud här uppe i norra Sverige på människor som kan fixa sådana problem, så oftast får man göra det själv!
Skulle gärna också vilja ha tips på lämplig kabel till ett humant pris.
Det känns som att det enklaste sättet vore att montera lös tonarmen. Fästa t.ex en fiskelina i den gamla tonarmskabeln innan man drar ut den så att man kan använda den linan som hjälp med att sen dra in den nya. Kan det vara en vettig väg att gå..?
Edit:
Hittade en manual över hur man ska gå till väga.
Om någon är intresserad:
http://www.vinylengi...otwiredrega.pdf
Känns som att jag köper ny spelare istället för att börja krångla!
Redigerat av Unregistered7b85be38, 12 April 2011 - 17:26.
Postad 19 May 2011 - 19:42
Har köpt en nad 555i vilket är samma som en Planar 2 tänkte byta pickupen som sitter på verkar inte så bra
Väljer mellan Ortofon m2 blå eller röd eller en Denon DL103 vad tror ni skulle passa bäst
micke
Postad 19 May 2011 - 21:53
2M blå, Denon kan iofs funka men är egentligen mer optimal till tyngre armar. 2M blå har fått goda vitsord av många regaanvändare.Hej
Har köpt en nad 555i vilket är samma som en Planar 2 tänkte byta pickupen som sitter på verkar inte så bra
Väljer mellan Ortofon m2 blå eller röd eller en Denon DL103 vad tror ni skulle passa bäst
micke
Postad 10 June 2011 - 06:01
Postad 15 June 2011 - 13:24
"If you’re a Vinyl junky, this amplifier features the MM / MC phono-equaliser amp while an audio pre-out allows upgrading with additional power amps. The amplifier’s stable honeycomb and seamless chassis with aluminium front panel reduces resonance to an absolute minimum and eliminates ground potential differences."
Så som jag har fattat det så är det bara koppla in i phono ingången och köra (finns även jord där). Eller har jag förstått det hela fel?
Postad 15 June 2011 - 13:29
Helt rätt, din förstärkare har inbyggt RIAA-steg och behöver bara kompletteras med ett externt om du vill byta upp dig.Jag funderar på att köpa en Rega p1 eller rp1 som första vinylspelare. Nu undrar jag dock om jag behöver ett externt riaa steg till den. Då jag har en pioeer a-a9 förstärkare:
"If you’re a Vinyl junky, this amplifier features the MM / MC phono-equaliser amp while an audio pre-out allows upgrading with additional power amps. The amplifier’s stable honeycomb and seamless chassis with aluminium front panel reduces resonance to an absolute minimum and eliminates ground potential differences."
Så som jag har fattat det så är det bara koppla in i phono ingången och köra (finns även jord där). Eller har jag förstått det hela fel?
Postad 15 June 2011 - 22:04
Helt rätt, din förstärkare har inbyggt RIAA-steg och behöver bara kompletteras med ett externt om du vill byta upp dig.
Superb, då börjar jag med att köra rakt in i phono-ingången och sedan ev i framtiden köpa till ett RIAA-steg.
Då är det bara vänta in lönen och rota fram lp-skivorna i källaren.
Tackar
Postad 16 June 2011 - 10:32
Ovan vid Rega undrar jag över ett par saker.
När man slår på spelaren och har huvudet 30-40 cm ifrån skivtallriken den hörs motorn tydligt. Det är inget högt ljud, men det hörs. Är detta normalt? (När väl musiken startar hörs förstås inget.)
Den lilla knappen, intill spaken för att höja och sänka tonarmen, med siffrorna 0, -1 och -2, vad är det? Är det antiskating? Jag har svårt att utläsa från det lilla instruktionsbladet vad som är standardinställning för denna knapp. När jag först hade den på 0 gled tonarmen åt sidan när jag sänkte ner den. När jag ställt knappen på -1 blev det bättre. Borde den stå på -2?
Tacksam för hjälp!
TILLÄGG: Kikade på instruktionsbladet på nätet. Där var bilden för "Bias Slider" lättare att se. Den ska visst stå på -2 som standard.
Redigerat av Mange36, 16 June 2011 - 10:49.
Postad 16 June 2011 - 12:33
Den lilla numrerade spaken är anti-skating.
Jag misstänker att inställningen för nåltryck inte är identiskt mellan den gamla P1:an och den nya?
Det lilla brummet du hör från skivspelaren är normalt, har även det på min P1:a men inte min P3-24. De finare modellerna från Rega är motorsljudet helt borta. Börja med att kolla upp din pick-usp rekommenderade nåltryck, ställ sedan i nåltrycket enligt anvisningarna nedan (Förutsatt att nåltrycket är detsamma, annars får du lägga till eller dra ifrån)
1. Ställ anti-skatingen på 0
2. Skruva bakvikten så armen balanserar i våg (Nålen skall sväva 1 mm ovanför skivan)
3. Ett halvt snurr på motvikten i riktning mot puppan motsvarar 1 grams nåltryck dvs. då skall du snurra nästan ett helt varv för att få önskat nåltryck på 1.7 gram.
4. Sist ställer du in anti-skatingen enligt samma värde som nåltrycket dvs. 1,7
Du kan titta på hur nålen ligger mot skivan: om den försvinner in i nålhushet är trycket för högt, om den inte spårar ordentligt kan det vara för lätt.
Redigerat av Glidtassen, 16 June 2011 - 12:44.
Postad 16 June 2011 - 13:03
Då ska antiskating stå på 2. För med originalnålen ställs nåltrycket enligt instruktionerna genom att man skruvar vikten i bottenläget, vilket borde ge ett nåltryck runt 2g se Instruktion Rega RP1
Skönt att höra att motorljudet är normalt. Hade varit trist att behöva gå tillbaka med spelaren.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Inget tryck i ljudet från vinyl!
34 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?