Hoppas på att det bara är en prototyp... Men har iallafall börjat snegla på Desiren
* Officiell tråd iPhone 4 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 22 april 2010 - 19:26
Hoppas på att det bara är en prototyp... Men har iallafall börjat snegla på Desiren
Postad 22 april 2010 - 20:12
Postad 22 april 2010 - 22:43
Postad 26 april 2010 - 12:28
Jag har börjat värma upp för den, jag gillar plattheten i den, har alltid tyckt att överdrivet runda former är lite larvigt, som en tvål typ
Samma här, är också helt inställd på att byta upp mig från 3GS till den nya. Gillar också plattheten på den nya och att den är tunnare.
Postad 29 april 2010 - 20:47
Ingen som sett något nytt ang specifikationerna på den?
Postad 30 april 2010 - 00:00
Postad 03 maj 2010 - 18:28

Postad 05 maj 2010 - 15:49

Men som sagt tiden får utvisa !
Postad 07 maj 2010 - 08:12
Postad 07 maj 2010 - 10:35
Postad 07 maj 2010 - 15:36
Postad 08 maj 2010 - 20:22
Känns fel att dissa iphone för storleken, telefoner i iphones segment MÅSTE ha stor skärm, all kringelektronik kräver plats, att skapa en smartphone som är lika liten som en k610 är omöjligt och oanvändbart.
precis, finns inge värre än att sitta och läsa texter på små skärmar, och jag tycker nästan att iphones 3,5tum är för litet ( vänjer mig kanske aldrig heller ) när det ska läsas någon tråd på flashback eller minhembio.
Postad 11 maj 2010 - 00:53
Instämmer till fullo. Om jag fick bestämma hade nästa iPhone varit i storleksklassen HD2/Evo.Känns fel att dissa iphone för storleken, telefoner i iphones segment MÅSTE ha stor skärm, all kringelektronik kräver plats, att skapa en smartphone som är lika liten som en k610 är omöjligt och oanvändbart.
Postad 12 maj 2010 - 10:08
Postad 12 maj 2010 - 11:04
Samma som ovan men från Engadget.
The kids at Taoviet have really outdone themselves. From the looks of these images, the Vietnamese site has nabbed an honest to goodness 4th generation iPhone -- a 16GB model to be exact. It's clearly pre-production judging by the XXX placeholders on the backside stamp and likely lacks any OS other than a "Bonfire" test routine. Nevertheless, it looks authentic enough that we expect Apple's henchmen to be busting down the guy's door before he pries it open to reveal Apple's chipset of choice. A few more pics in the gallery.
Update: We've spotted a difference from this model and the unit that Gizmodo bought. Notably, the pair of screws at the bottom of the device are gone. The cleaner design could indicate a newer prototype (closer to the actual retail model) though both the iPhone 3G and 3GS went to market with a similar pair of screws. Comparison shot after the break.
Update 2: Oops, too late Apple, teardown pics added showing an Apple branded processor. Note the black "N90" text on the white sticker -- that's the rumored internal codename for Apple's next generation GSM iPhone.
Update 3: Video!
Postad 12 maj 2010 - 11:12
Postad 12 maj 2010 - 16:40
Men fan vad Apple tappar prototyper den här gången.
Postad 15 maj 2010 - 11:35
Augusti i SV, presentationen sker officiellt nästa månad.
Det är väl ingen som vet när den släpps i sverige, är ju bara rykten än så länge.
Postad 15 maj 2010 - 12:02
Det är väl ingen som vet när den släpps i sverige, är ju bara rykten än så länge.
Om man vill vara petig ja, men annars så räknar man med att den släpps vid samma tidpunkt som den gjort varje år

Postad 15 maj 2010 - 12:38
Om man vill vara petig ja, men annars så räknar man med att den släpps vid samma tidpunkt som den gjort varje år
Jo, men nu släpptes 3G:n i Juli 2008

Så det finns inte nog med historia för att avgöra releasedatum, det har mer eller mindre enbart med tillgång att göra, om Apple inte kan tillverka nog med telefoner kommer vissa marknader få vänta, sverige har legat på andraplatsen i släppschemat hittills.
Postad 15 maj 2010 - 12:40
Postad 15 maj 2010 - 12:53
Postad 15 maj 2010 - 14:32
oki så om den släpps i juni nån gång i usa borde väl de inte ta mer än 1 månad o få hit den
Det går ju liksom inte alls att förutse, Juli/augusti är väl det säkraste att gissa på, men det beror som sagt på tillgång och när den släpps i USA, det ryktas om att den kommer att finnas till försäljning relativt snabbt efter WWDC, med det vet vi bara den 7:e Juni.

Postad 16 maj 2010 - 13:43

Postad 16 maj 2010 - 14:01
Postad 16 maj 2010 - 14:37
Det gör man inte man bara 'biter ihop'Hur försvarar ni Apple som släpper iphone så ofta med så få uppdateringar som hade kunnat vara på tidigare modeller?

Postad 16 maj 2010 - 15:04
Knappast så att andra telefoner får fler uppdateringar?
Nej, jag betackar mig för hatertroll som bara vill skapa bråk, det här är en tråd för oss som väntar på nästa iPhone, ngnstans måste vi få diskutera utan att behövas ställas mot väggen...
Redigerat av simulacra, 16 maj 2010 - 15:06.
Postad 16 maj 2010 - 15:34
Sitter på problemet att min nuvarande mobil är rätt så slut och känner mig inte så sugen på att vänta till möjligtvis slutet av augusti.. Men är den nya iphonen värt de? Ingen som vet något mer än det som tidigare spekulerats?

Postad 16 maj 2010 - 16:20
Få uppdateringar? En större OS-revision per år och 2-3 mindre uppdateringar är väl inte "få uppdateringar", vad förväntar du dig, ett nytt os 4 ggr per år eller?
Knappast så att andra telefoner får fler uppdateringar?
Nej, jag betackar mig för hatertroll som bara vill skapa bråk, det här är en tråd för oss som väntar på nästa iPhone, ngnstans måste vi få diskutera utan att behövas ställas mot väggen...
Om det hade varit samma nalle hade jag köpt 'uppdateringarna'
Nu snackar vi ju om helt nya iphone mobiler kunden måste köpa separat?
Du
Lägg ner hatertroll, man måste för f'asen få ha en annan åsikt som inte återstämmer med din?
Postad 16 maj 2010 - 16:44
Tycker det är bra av Apple att släppa en stor ny version av OS varje år istället för att bara göra en uppdatering och sen släppa och sen göra en ny osv. Bättre att låta det ta lite längre tid och släppa något som är bra. Detta är faktiskt Apple bra på.
Måste också säga att designen är riktigt snygg på den nya telefonen. Ännu mer slimmad samt kraftfullare. Det som jag inte har gillat med 3G:n har varit plastbaksidan som blir sjukt repig och ful. Visst man kan ha ett skydd men då blir den så klumpig istället.
Hörde något rykte om att Apple hade något patent på nån form utav keramikkomposit eller liknande som var väldigt hårt och tåligt men som inte påverkade radiovågor som metall gör. Man får ju hoppas att dem kanske har använt det i nya Iphonen.
Ser fram emot nästa månad när dem lär lansera den.

Postad 16 maj 2010 - 17:02

Hört något mer på fronten 5/8mp? Är det 5 som gäller? Blixt vanlig Led? Eller?
Hoppas det inte tar så lång tid för Apple att lansera här i Sverige!
Postad 16 maj 2010 - 17:16

Lanseringen borde ju bli som tidigare år, någon gång i Juli.

Postad 16 maj 2010 - 17:29
Om det hade varit samma nalle hade jag köpt 'uppdateringarna'
Nu snackar vi ju om helt nya iphone mobiler kunden måste köpa separat?
Du
Lägg ner hatertroll, man måste för f'asen få ha en annan åsikt som inte återstämmer med din?
Köpt? vadå köpt? du behöver inte köpa en iphone 4 för att få 4.0.
Annan åsikt kan du få ha hur mkt du vill, men det är tröttsamt med alla haters som hela tiden ibland kräver svar av oss om varför vi köper telefonen, varför man inte köper en modell de gillar bättre etc etc etc.
Jag säger inte att du gör så, men jag har tröttnat på att behöva vara en apologist.

Redigerat av simulacra, 16 maj 2010 - 17:31.
Postad 16 maj 2010 - 17:32

Hoppas verkligen att den kommer redan i Juli

Postad 17 maj 2010 - 07:25
Men angående pris/leverans/leverans till Sverige får vi alltså vänta tills den 7 juni?
Sitter på problemet att min nuvarande mobil är rätt så slut och känner mig inte så sugen på att vänta till möjligtvis slutet av augusti.. Men är den nya iphonen värt de? Ingen som vet något mer än det som tidigare spekulerats?
Det finns ingen här med inside information, som du verkar vilja ha tag på.
Ska man hårddra det så vet man inte till 100% ifall det ens kommer en ny telefon nu. Om det gör det, är det ingen som vet till 100% hur denna kommer att se ut och vilken hårdvara som i så fall kommer sitta i den. Inte heller vet någon när den kommer att släppas, fast det är troligt att det sker i Aug för Sveriges del ifall det nu kommer en ny telefon. Vad ingen heller vet är vad denna tänkbara telefon kommer att kosta...av naturliga orsaker.
Så, nu har du all fakta!

Postad 17 maj 2010 - 09:28
Postad 17 maj 2010 - 14:03
Det finns ingen här med inside information, som du verkar vilja ha tag på.
Ska man hårddra det så vet man inte till 100% ifall det ens kommer en ny telefon nu. Om det gör det, är det ingen som vet till 100% hur denna kommer att se ut och vilken hårdvara som i så fall kommer sitta i den. Inte heller vet någon när den kommer att släppas, fast det är troligt att det sker i Aug för Sveriges del ifall det nu kommer en ny telefon. Vad ingen heller vet är vad denna tänkbara telefon kommer att kosta...av naturliga orsaker.
Så, nu har du all fakta!
Självklart vet jag att det inte är helt klar, men det mesta tyder på det. Tänkte även om folk visste nå mer spekulationer, inte 'fakta' som du nämner det. Folk kan väl spekulera i pris/design/hårdvara osv?

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar