http://www.siba.se/P...aspx?id=4362473
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *
Samsung Galaxy S GT-i9000 512MB RAM 8GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(201)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1093 inlägg)
|
6 dagar sedan |
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg)
|
14 år sedan |
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg)
|
15 år sedan |
HTC Desire HD eller Galaxy I9000? (27 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 14 June 2010 - 11:46
Postad 14 June 2010 - 17:01
Det verkar som den ska komma ut denna vecka ändå i England och då finns det i alla fall en chans att den 17:e stämmer
Postad 15 June 2010 - 07:26
Någon som har beställt ifrån SIBA? Den verkar finnas i lager där.
Nu har de ändrat, ska släppas 17/6 enligt hemsidan.
Postad 15 June 2010 - 07:33
Postad 15 June 2010 - 08:22
Postad 15 June 2010 - 16:22
http://www.blocket.s...g...m?ca=14&w=1 finns att köpa på blocket tydligen
Det är nog en av dem som fått erbjudande av Samsung på att köpa telen för 3250. Dom har sagt att man ska få den veckan efter midsommar. För att kunna få erbjudandet ska du ha köpt en Galaxy i-7500 och ringa och klaga på att den inte kan uppgraderas till Android 1.6 (eller 2.0 för den delen).
Postad 15 June 2010 - 19:09
Postad 15 June 2010 - 19:46
Men för egen del så väntar jag gärna, har inte brottom att skaffa ny mobil (även om jag skulle vilja det)
Samsung skall tydligen ha ett event i asien idag (på någon mässa, så ev kanske de säger något om Galaxy S Pro)
Står och väger mellan iphone 4 och Galaxy S. Det som väger för S är vikten, skärmen , batteritiden medans för den andra är att man vet att den kommer underhållas och bara fungera, negativa är vikten och batteritiden, och brist på FM-radio, pos är skärm och kamera (fast där är de lika)
Hoppas att de som skaffar en tidigt, testar den noga så (förhoppningsvis) kommer *någon* fixa till ev brister. min uppfattning är att det alltid finns saker att förbättra, och underhåller man något inte, gör tiden den sämre och sämre.
Det är min största kil i fatet för Galaxy S. hemmagjorda rootningar kan säkert vara bra, men de brukar inte ha någon kvalitetskontroll utan görs enbart på utvecklarens lust.
(med reservation googles brist på roadmap med Android utvecklingen är lite irriterande, men antar att apple gör samma sak)
Postad 15 June 2010 - 20:45
Någon som har beställt ifrån SIBA? Den verkar finnas i lager där.
Bara gamla pott abonnemang från Telenor. Det ser lika ut som andra försäljnings ställen.
Vet de inte att Telenor nu har Surfa och Surfa bas för det är ju en webbläsar-telefon man köper.
Postad 15 June 2010 - 22:25
Bara gamla pott abonnemang från Telenor. Det ser lika ut som andra försäljnings ställen.
Vet de inte att Telenor nu har Surfa och Surfa bas för det är ju en webbläsar-telefon man köper.
Katshing.se är den enda nätbutik som jag hittat där man kan köpa med telenor surfa. De har fortfarande leverans 17/6... vågar man hoppas...
Postad 15 June 2010 - 22:35
Mediamarkt har sagt att telefonen kommer denna vecka (v24).
Men för egen del så väntar jag gärna, har inte brottom att skaffa ny mobil (även om jag skulle vilja det)
Samsung skall tydligen ha ett event i asien idag (på någon mässa, så ev kanske de säger något om Galaxy S Pro)
Står och väger mellan iphone 4 och Galaxy S. Det som väger för S är vikten, skärmen , batteritiden medans för den andra är att man vet att den kommer underhållas och bara fungera, negativa är vikten och batteritiden, och brist på FM-radio, pos är skärm och kamera (fast där är de lika)
Hoppas att de som skaffar en tidigt, testar den noga så (förhoppningsvis) kommer *någon* fixa till ev brister. min uppfattning är att det alltid finns saker att förbättra, och underhåller man något inte, gör tiden den sämre och sämre.
Det är min största kil i fatet för Galaxy S. hemmagjorda rootningar kan säkert vara bra, men de brukar inte ha någon kvalitetskontroll utan görs enbart på utvecklarens lust.
(med reservation googles brist på roadmap med Android utvecklingen är lite irriterande, men antar att apple gör samma sak)
Skickar inte Dustin min så jag får den denna vecka så går jag till Mediamarkt, vet du hur mycket den skulle kosta?
Postad 16 June 2010 - 07:07
Tänker vänta tills priset stabiliseras och ev till 16 Gb finns tillgängliga.(som förhoppningsvis inte dröjer allt för länge)
Postad 16 June 2010 - 07:16
...
Tänker vänta tills priset stabiliseras och ev till 16 Gb finns tillgängliga.(som förhoppningsvis inte dröjer allt för länge)
Jag köpte ett minneskort på 32Gb... 40 Gb totalt borde ju räcka ganska länge. 40 eller 48 Gb spelar ju mindre roll...
Postad 16 June 2010 - 10:14
Hade beställt en Desire innan men eftersom de inte fick fram dem före mitten på juli blev det denna sitället. Hoppas inte 4 tum blir för stort för mina fickor.
EDIT 24 juni
Jag fick telefonen 2010-06-21 klockan 10:00
Redigerat av ruva, 24 June 2010 - 21:49.
Postad 16 June 2010 - 11:51
De första Galaxy S kommer till Sverige ikväll, onsdag, och landar på Arlanda runt kl 18. Vi kommer då ha ett filmteam på plats som filmar landningen och lägga upp den så fort det går på Youtube. Det kommer att bli ett par små råfilmer samt en större klippt film. Den större klippta filmen kommer att finnas på Youtube från kl 9 imorgon torsdag 17 juni.
Youtube-kanalen heter: GalaxySinSthlm
Vänliga hälsningar,
/ Mats@SamsungSverige
Postad 16 June 2010 - 12:37
Har haft min telefon liggandes på Telenor i 2 månader nu i väntan på Desire, men som alla andra så blir det ingen sådan utan en Galaxy S istället - om Telenor nu kan lyckas med bedriften att få in den till releasedatum. Vilket i mina ögon är högst o-troligt.
Den där j***a iPhone j***ln får dom i shoppen en timme efter releasen typ, men info om andra telefoner finns det aldrig. Så less på denna j***a hype över sjukt designad hårdvara som är 5 år efter alla andra
Om det är någon som hör något från Telenor så kan ni väl droppa en line här eller två?
Jag ser fram emot filmningen utav flygplanet dock! Haha, ska bli kul att se ny typ utav PR!
Ledsen för alla svordomar
Redigerat av Mistwalker, 16 June 2010 - 12:38.
Postad 16 June 2010 - 15:14
Vad skall man tycka om detta?
Å ena sidan så lovordar de telefonens skärminställningar och processor, men å andra
sidan så för de fram kritik mot att den inte ger ett välarbetat helhetsintryck, utan snarare
hade kunnat finslipas.
Vad tror ni? Är detta en gedigen telefon för något år framöver och gubbarna på
engadget onödigt petiga?
Postad 16 June 2010 - 15:29
Å ena sidan så lovordar de telefonens skärminställningar och processor, men å andra
sidan så för de fram kritik mot att den inte ger ett välarbetat helhetsintryck, utan snarare
hade kunnat finslipas.
engadget onödigt petiga?
Jag tror de är petiga eftersom det är en toppmodell med väldigt fina saker inuti och att den kanske borde varit ngt mer gediget byggd. Men men, jag tror den kommer hålla. Bakstycket kommer kännas lite plastigt, men jag ser det som anledningen till att telefonen blir så pass lätt.
Postad 16 June 2010 - 16:30
Oj, vilka små detaljer en del väljer efter... nåja, det finns ju lite alternativ, här är ett.
http://www.androlib....droid-FDiF.aspx
ser ut så här...
Så om jag förstår det rätt så är det bara dom 4 ikonerna längst ner som är fasta (som på iphonen) medans resten är konfigurerbart?
Postad 16 June 2010 - 17:53
hade kunnat finslipas.
engadget onödigt petiga?
Det dom är kritiska emot är ju bara skalet och att det inte ger en lika gedigen känsla som övriga delar i mobilen. Dom tycker att plasten känns billig. Detta är ju ingen nyhet, den ÄR plastig... man får helt enkelt acceptera det. I övrigt är det ju en kanonmobil. Sen får den lite "kritik" för att man inte riktigt ser skärmen i sol-ljus om man vinklar telefonen, men det finns ingen mobil som klarar det utan att det reflekterar i skärmen! När man använder den så tittar man ju rakt in i mobilen, vilket den klarar riktigt bra även i sol-ljus.
Postad 16 June 2010 - 18:12
Det kan man precis påstå men när jag ser samsungs promotion-film så lovordar säljaren skärmens egenskaper som gör att det ser jättebra ut i direkt solljus.Han pratar inget om vinklar och dylikt, det kallar jag att töja rejält på sanningen."Sen får den lite "kritik" för att man inte riktigt ser skärmen i sol-ljus om man vinklar telefonen, men det finns ingen mobil som klarar det utan att det reflekterar i skärmen!"
Synd att telefonen inte finns med matt panel. Jag har en Netbook från Samsung med matt skärm och helt fantastisk användbar utomhus. Letade i ungefär 1,5 år efter detta innan N210 kom (Ville inte ha en Mac som går beställa med matt skärm).
EDIT 24 juniD
När jag har telefonens skärm vänd direkt mot solen ser jag ingenting och det hade jag inte förväntat mig heller. Den är bra utomhus men som med andra telefoner får man ibland uppsöka skugga för att se tydligt.
Redigerat av ruva, 24 June 2010 - 21:52.
Postad 16 June 2010 - 18:35
Xet
Det kan man precis påstå men när jag ser samsungs promotion-film så lovordar säljaren skärmens egenskaper som gör att det ser jättebra ut i direkt solljus.Han pratar inget om vinklar och dylikt, det kallar jag att töja rejält på sanningen.
Synd att telefonen inte finns med matt panel. Jag har en Netbook från Samsung med matt skärm och helt fantastisk användbar utomhus. Letade i ungefär 1,5 år efter detta innan N210 kom (Ville inte ha en Mac som går beställa med matt skärm).
Dom är inte värre än appel iaf när det gäller att överdriva saker... Hur snyggt skulle det vara med en matt skärm? Det är ju mycke en estetisk fråga oxå skulle jag tro.
Postad 16 June 2010 - 18:40
Xet
Det kan man precis påstå men när jag ser samsungs promotion-film så lovordar säljaren skärmens egenskaper som gör att det ser jättebra ut i direkt solljus.Han pratar inget om vinklar och dylikt, det kallar jag att töja rejält på sanningen.
håller inte riktigt med, det är ung som att säga att man kan se igenom klart vatten i solljus , men inte om man ser från en vinkel pga av ljusbrytningen (likaså glas, som det är i detta fall)). (att säga att någon ljuger pga naturens lagar är lite väl orättvist)
Det som saknas är en jämförelse med andra mobiler, det är först då man kan skapa sig en uppfattning hur bra det är.
Sedan kan man hålla med att man hade hoppats att den hade varit bättre. de som testat sägar att den är som de andra amoledskärmarna, fast det betyder inte att den är dålig. man kan se skärmen i dagsljus
Postad 16 June 2010 - 18:40
Samma fråga om GPU:n PowerVR SGX535(sitter iphone 4) vs PowerVR SGX540(sitter i Galaxy:n)
Det har inte så stor betydelse, mest en kul sak att veta när iphone anhängare hoppar på en
Postad 16 June 2010 - 18:54
Är det någon som vet vad det är för skillnad på dessa processorer? S5PC110(sitter i iphone 4) vs S5PC111(sitter i Galaxy:n)
Samma fråga om GPU:n PowerVR SGX535(sitter iphone 4) vs PowerVR SGX540(sitter i Galaxy:n)
Det har inte så stor betydelse, mest en kul sak att veta när iphone anhängare hoppar på en
vet inte men de ser verkligt lika med. läste en artikel om super amoled vs retina display.
Samsung var tillfrågad men kunde inte levera de kvantiteter som apple krävde. Trots det så stod det att egentligen var det bara super amoleden som motsvarade apples tekniska krav. (hittar inte länken tyvärr)
om man bara ser på versionsnumreringen så ser det onekligen ut som om det sitter en viss vassare hårdvara i Galaxy s. (vet inte m ovanstånde stämmer) (nästan som man undrar om man skulle kunna få in ios4 på galaxyn)
Postad 16 June 2010 - 18:58
vet inte men de ser verkligt lika med. läste en artikel om super amoled vs retina display.
Samsung var tillfrågad men kunde inte levera de kvantiteter som apple krävde. Trots det så stod det att egentligen var det bara super amoleden som motsvarade apples tekniska krav. (hittar inte länken tyvärr)
om man bara ser på versionsnumreringen så ser det onekligen ut som om det sitter en viss vassare hårdvara i Galaxy s. (vet inte m ovanstånde stämmer) (nästan som man undrar om man skulle kunna få in ios4 på galaxyn)
Jag har oxå läst det ang. skärmarna, jag tror att jag la in länken i iphon 4:s forum... orkar inte leta
Postad 16 June 2010 - 19:00
Är det någon som vet vad det är för skillnad på dessa processorer? S5PC110(sitter i iphone 4) vs S5PC111(sitter i Galaxy:n)
Processorn är ju ungefär lika i båda och mycket mer än så vet jag inte, kanske lite lägre klockfrekvens i iphonen. I powervr serien så är näst kommande modell med högre nummer dubbelt så bra som den föregående t.ex. så är 540 dubbelt så bra som 530, 535 låter som något mitt emellan så skulle gissa på att galaxyn har ungefär 50% bättre grafik prestanda.
Postad 16 June 2010 - 19:09
Så om jag förstår det rätt så är det bara dom 4 ikonerna längst ner som är fasta (som på iphonen) medans resten är konfigurerbart?
Htc:s sense går att stänga av genom att gå in i inställningarna så att man får vanliga android och jag tror att det ska vara lika med touchwiz. Men sen så kan man ju alltid instalera något program som ändrar på vissa saker i android som på bilden så då borde det inte ha någon betydelse om man kan stänga av det eller inte.
Ska tillägga att man kan byta ut ikonerna längst ner till vilka man vill, om det var det du mena?
Redigerat av Danne736, 16 June 2010 - 19:33.
Postad 16 June 2010 - 21:01
Så vitt jag kunnat läsa kan man inte stänga av TouchWiz som man kan med Sense. Dock skulle jag ändå inte vilja ha standard Android framför TouchWiz så om jag skulle byta hade jag ändå kört med ADW Launcher.Htc:s sense går att stänga av genom att gå in i inställningarna så att man får vanliga android och jag tror att det ska vara lika med touchwiz. Men sen så kan man ju alltid instalera något program som ändrar på vissa saker i android som på bilden så då borde det inte ha någon betydelse om man kan stänga av det eller inte.
Ska tillägga att man kan byta ut ikonerna längst ner till vilka man vill, om det var det du mena?
Fördelar med TouchWiz 3.0 jämfört med standard Android är bl a att man scrollar i sidled i App Drawern, att man kan organisera apparna hur man själv vill (både vad gäller placering på ett fönster, samt att kunna ha olika fönster för olika kategorier), att man kan hoppa till valfritt fönster på hemskärmen (och i app drawern) med ett enda tryck, samt fler andra finesser. Då Galaxy S:s GUI tycks flyta väldigt smidigt ser jag personligen nästan bara utseendet som möjlig nackdel jämfört med standard Android. Jag påverkas inte nämnvärt av det heller då Apple inte lyckats sämre än Google med designen i mina ögon.
Redigerat av Evil Peter, 16 June 2010 - 21:04.
Postad 17 June 2010 - 06:50
Här kommer det lite information från Samsung Sverige:
De första Galaxy S kommer till Sverige ikväll, onsdag, och landar på Arlanda runt kl 18. Vi kommer då ha ett filmteam på plats som filmar landningen och lägga upp den så fort det går på Youtube. Det kommer att bli ett par små råfilmer samt en större klippt film. Den större klippta filmen kommer att finnas på Youtube från kl 9 imorgon torsdag 17 juni.
Youtube-kanalen heter: GalaxySinSthlm
Vänliga hälsningar,
/ Mats@SamsungSverige
http://www.youtube.c...h?v=3zD0lcQDBf8
En av de minde råfilerna? Ganska meningslös... "-där har den landat!..." Känns som det kan vara vilket plan som helst. Och Halebop har den i lager enligt prisjakt, men följer man länken så finns inte erbjudandet kvar
Postad 17 June 2010 - 07:53
Katshing.se är den enda nätbutik som jag hittat där man kan köpa med telenor surfa. De har fortfarande leverans 17/6... vågar man hoppas...
Nä, såklart. Nytt prel. lev. datum är 30/6. Någon som vet butik i Lund/malmö-trakten som få in den idag eller i dagarna får gärna meddela genom inlägg eller PM. Trött på att vänta.
Postad 17 June 2010 - 08:42
Nä, såklart. Nytt prel. lev. datum är 30/6. Någon som vet butik i Lund/malmö-trakten som få in den idag eller i dagarna får gärna meddela genom inlägg eller PM. Trött på att vänta.
Vart har du fått det ifrån, det verkar som den ska komma in i imorgon istället ?
Postad 17 June 2010 - 10:10
http://www.katshing....d.asp?aid=21634
30 juni funkar bra för mig bara man får den innan semestern, annars annulerar jag bokningen och väntar på att den går ner i pris till vintern.
Redigerat av ruva, 17 June 2010 - 10:12.
Postad 17 June 2010 - 12:12
Här kan du se 30/6
30 juni funkar bra för mig bara man får den innan semestern, annars annulerar jag bokningen och väntar på att den går ner i pris till vintern.
Första leveransen har nått gamla sveadala, så nu är det bara att få ut dem. vilket innebär med normal postgång först på måndag som någon kan få den i sin hand.(om man inte går till Arlanda och kvitterar ut dem dvs)
ja, jag har sett den cheesiga filmen. (har de ingen säkerhetskontroll på arlanda överhuvudtaget? jag bara väntade på att en säkerhetsvakt skuller göra en fotbolltackling)
Postad 17 June 2010 - 12:32
Här kan du se 30/6
Dem flesta andra har runt den 18 juni och dem skickas nu ut till butiker, så katshing har säkert fel om inte just dem får den senare än alla andra.
Postad 17 June 2010 - 12:39
Postad 17 June 2010 - 13:02
PowerVR SGX530 = 7 million triangles/sec
PowerVR SGX535 = 28 million triangles/sec
PowerVR SGX540 = 90 million triangles/sec
Postad 17 June 2010 - 13:10
Nu hade de ändrat tillbaka till 17:e.Dem flesta andra har runt den 18 juni och dem skickas nu ut till butiker, så katshing har säkert fel om inte just dem får den senare än alla andra.
Jag ringde till katshing... de räknade med att få in leverans idag, där de som bokat skulle få. Det är dock inte säkert att man får sin med denna leverans om man bokar nu på sidan.
Postad 17 June 2010 - 13:56
Galaxy S har en Amtel MaXTouch som stödjer upp till 16 tryck samtidigt, samt har en responstid på 7 millisekunder (2-3 gånger bättre än de konkurrenter jag har koll på).Någon som vet hur multitouch skärmen funkar? Är det stöd för mer än 2 fingrar? Desiren har ju ClearPad 2000 som bara stödjer upp till 2 fingrar samtdigit.
Postad 17 June 2010 - 14:21
vi vet att processor, grafikkretsen,skärmen,vikten,batteritiden,tryckskärmen är bättre än de flesta på marknaden.
Men kan man med siffror säga något om kameran (både fram och bak), förutom att den saknar blixt...
och högtalarna (eller med följande hörlurar, har man gjort någon signaltest på dessa?)
känns som om jag behöver lite motivation. (hoppas den klara sig lika bra så man inte får någon vagel i ögat)
och; skall man ta abb eller köpa kontant?
Postad 17 June 2010 - 14:32
Nu har den kommit... jag borde få den imorgon eller på måndag. Spännande.Nu hade de ändrat tillbaka till 17:e.
Jag ringde till katshing... de räknade med att få in leverans idag, där de som bokat skulle få. Det är dock inte säkert att man får sin med denna leverans om man bokar nu på sidan.
Postad 17 June 2010 - 14:35
Kameran kan man nog hitta en hel del bilder från om man söker på Google. Ett exempel jag kan ge är hur 720p-film från Galaxy S ser ut, då det nog är bland det tyngre kamerajobb telefonen kan göra.hur är det med kameran? finns det några uppgfiter hur bra/dålig den är i jämförelse med andra.
vi vet att processor, grafikkretsen,skärmen,vikten,batteritiden,tryckskärmen är bättre än de flesta på marknaden.
Men kan man med siffror säga något om kameran (både fram och bak), förutom att den saknar blixt...
och högtalarna (eller med följande hörlurar, har man gjort någon signaltest på dessa?)
känns som om jag behöver lite motivation. (hoppas den klara sig lika bra så man inte får någon vagel i ögat)
och; skall man ta abb eller köpa kontant?
http://www.youtube.c...player_embedded
Högtalaren har jag hört är lite låg i volym men ska ha lite bättre ljudkvalitet än t ex Desire, som är högljudd men rätt skränig. Hörlurarna minns jag inte någon kommentar om men man ska nog aldrig utgå från att medföljande hörlurar är speciellt bra till någon telefon.
Angående ljud verkar dock ljudkretsen vara klart bättre än de närmsta Android-konkurrenterna. Har inte sett några direkta tester av upplevd ljudkvalitet men de tekniska mätningar jag sett sätter telefonen i topp, tillsammans med t ex iPhone 3GS.
Postad 17 June 2010 - 15:01
Någon som vet hur multitouch skärmen funkar? Är det stöd för mer än 2 fingrar? Desiren har ju ClearPad 2000 som bara stödjer upp till 2 fingrar samtdigit.
http://www.youtube.c...h?v=hVlsRCMltDg
Postad 17 June 2010 - 15:13
Angående ljud verkar dock ljudkretsen vara klart bättre än de närmsta Android-konkurrenterna. Har inte sett några direkta tester av upplevd ljudkvalitet men de tekniska mätningar jag sett sätter telefonen i topp, tillsammans med t ex iPhone 3GS.
hittade lite:
http://www.gsmarena....eview-478p6.php
Perfect audio quality
Like many other things about this handset, the audio output of the Samsung I9000 Galaxy S is downright impressive. The handset was reasonably loud and scored excellently on each and every reading in our test.
The signal-to-noise ratio is impressive and so are the flawless dynamic range and frequency response.
The distortion levels are also top-notch and generally there is nothing about the Galaxy S audio quality that we can frown at. And here go the results so you can see for yourselves.
Test Frequency response Noise level Dynamic range THD IMD + Noise Stereo crosstalk
Samsung I9000 Galaxy S +0.03 -0.04 -90.7 90.6 0.014 0.019 -90.6
Sony Ericsson XPERIA X10 +0.07 -0.37 -85.4 85.3 0.018 0.068 -83.6
Google Nexus One +0.19, -0.55 -86.1 85.8 0.023 0.088 -85.2
HTC HD2 +0.39, -2.99 -89.0 89.1 0.057 0.960 -87.5
HTC Legend +0.13 -0.56 -83.4 86.5 0.024 0.191 -83.5
HTC Desire +0.07 -0.39 -87.6 87.7 0.036 0.080 -84.8
Samsung i8910 Omnia HD +1.29 -2.74 -87.6 86.6 0.0023 0.255 -85.2
Apple iPhone 3GS +0.01, -0.05 -92.1 92.1 0.0035 0.011 -95.0
Postad 17 June 2010 - 15:38
Lägger upp en bild om jag blir först här på mi hembio
Sedan dags för buggrapporter, ris, ros mm
Synd att telefonen saknar blixt och hoppas Android 2.2 kommer snart.
Hm, hade min gamla adress hos dem och fick skicka iväg ett e-brev så försenad blir den nog. Hoppas på nästa vecka.
Redigerat av ruva, 17 June 2010 - 16:04.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
16 bilder
50 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?