Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd - Samsung Galaxy S *

1995 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 14 June 2010 - 11:46

mackzen
  • mackzen
  • Wannabe

• 25 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som har bestÀllt ifrÄn SIBA? Den verkar finnas i lager dÀr.
http://www.siba.se/P...aspx?id=4362473

Postad 14 June 2010 - 17:01

Danne736
  • Danne736
  • AnvĂ€ndare

• 151 inlĂ€gg
  • 0
Har lite goda nyheter ;)
Det verkar som den ska komma ut denna vecka ÀndÄ i England och dÄ finns det i alla fall en chans att den 17:e stÀmmer ;)

Postad 15 June 2010 - 07:26

kleinis
  • kleinis
  • ForumrĂ€v

• 524 inlĂ€gg
  • 0

Nu har de Àndrat, ska slÀppas 17/6 enligt hemsidan.

Postad 15 June 2010 - 07:33

Xet
  • Xet
  • LĂ€rjunge

• 269 inlĂ€gg
  • 0
PÄ fredag kl. 14.00 kan ni chatta med Samsung pÄ mobil.se Man kan skicka in frÄgor redan nu om man vill :D

Postad 15 June 2010 - 08:22

johan_saker
  • johan_saker
  • AnvĂ€ndare

• 184 inlĂ€gg
  • 0
http://www.blocket.s...g...m?ca=14&w=1 finns att köpa pÄ blocket tydligen

Postad 15 June 2010 - 16:22

pusst
  • pusst
  • Wannabe

• 28 inlĂ€gg
  • 0

http://www.blocket.s...g...m?ca=14&w=1 finns att köpa pÄ blocket tydligen

Det Àr nog en av dem som fÄtt erbjudande av Samsung pÄ att köpa telen för 3250. Dom har sagt att man ska fÄ den veckan efter midsommar. För att kunna fÄ erbjudandet ska du ha köpt en Galaxy i-7500 och ringa och klaga pÄ att den inte kan uppgraderas till Android 1.6 (eller 2.0 för den delen).

Postad 15 June 2010 - 18:45

Danne736
  • Danne736
  • AnvĂ€ndare

• 151 inlĂ€gg
  • 0
Dustin har Àndrat till den 21:a juni.

Postad 15 June 2010 - 19:09

Unregistered3dd10574
  • Unregistered3dd10574
  • Wannabe

• 32 inlĂ€gg
  • 0
Mobilgiganten Àndrade tidigare idag sitt slÀpp frÄn 17:e till 28:e men för en stund sen Àndrade de tillbaks till 17:e, Kan ju undra vad de sysslar med? Först sitter man skit glad över att man ska ha en ny grym telefon pÄ fredag sen blir man sne över att fÄ vÀnta 14dagar till och nu stÄr det den 17:e men shii att ja vÄgar hoppas .

Postad 15 June 2010 - 19:46

Megaman2
  • Megaman2
  • ForumrĂ€v

• 616 inlĂ€gg
  • 0
Mediamarkt har sagt att telefonen kommer denna vecka (v24).
Men för egen del sÄ vÀntar jag gÀrna, har inte brottom att skaffa ny mobil (Àven om jag skulle vilja det)

Samsung skall tydligen ha ett event i asien idag (pÄ nÄgon mÀssa, sÄ ev kanske de sÀger nÄgot om Galaxy S Pro)

StÄr och vÀger mellan iphone 4 och Galaxy S. Det som vÀger för S Àr vikten, skÀrmen , batteritiden medans för den andra Àr att man vet att den kommer underhÄllas och bara fungera, negativa Àr vikten och batteritiden, och brist pÄ FM-radio, pos Àr skÀrm och kamera (fast dÀr Àr de lika)

Hoppas att de som skaffar en tidigt, testar den noga sÄ (förhoppningsvis) kommer *nÄgon* fixa till ev brister. min uppfattning Àr att det alltid finns saker att förbÀttra, och underhÄller man nÄgot inte, gör tiden den sÀmre och sÀmre.
Det Àr min största kil i fatet för Galaxy S. hemmagjorda rootningar kan sÀkert vara bra, men de brukar inte ha nÄgon kvalitetskontroll utan görs enbart pÄ utvecklarens lust.
(med reservation googles brist pÄ roadmap med Android utvecklingen Àr lite irriterande, men antar att apple gör samma sak)

Postad 15 June 2010 - 20:45

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

• 2789 inlĂ€gg
  • 0

Bara gamla pott abonnemang frÄn Telenor. Det ser lika ut som andra försÀljnings stÀllen.
Vet de inte att Telenor nu har Surfa och Surfa bas för det Àr ju en webblÀsar-telefon man köper.

Postad 15 June 2010 - 22:25

kleinis
  • kleinis
  • ForumrĂ€v

• 524 inlĂ€gg
  • 0

Bara gamla pott abonnemang frÄn Telenor. Det ser lika ut som andra försÀljnings stÀllen.
Vet de inte att Telenor nu har Surfa och Surfa bas för det Àr ju en webblÀsar-telefon man köper.

Katshing.se Àr den enda nÀtbutik som jag hittat dÀr man kan köpa med telenor surfa. De har fortfarande leverans 17/6... vÄgar man hoppas...

Postad 15 June 2010 - 22:35

Danne736
  • Danne736
  • AnvĂ€ndare

• 151 inlĂ€gg
  • 0

Mediamarkt har sagt att telefonen kommer denna vecka (v24).
Men för egen del sÄ vÀntar jag gÀrna, har inte brottom att skaffa ny mobil (Àven om jag skulle vilja det)

Samsung skall tydligen ha ett event i asien idag (pÄ nÄgon mÀssa, sÄ ev kanske de sÀger nÄgot om Galaxy S Pro)

StÄr och vÀger mellan iphone 4 och Galaxy S. Det som vÀger för S Àr vikten, skÀrmen , batteritiden medans för den andra Àr att man vet att den kommer underhÄllas och bara fungera, negativa Àr vikten och batteritiden, och brist pÄ FM-radio, pos Àr skÀrm och kamera (fast dÀr Àr de lika)

Hoppas att de som skaffar en tidigt, testar den noga sÄ (förhoppningsvis) kommer *nÄgon* fixa till ev brister. min uppfattning Àr att det alltid finns saker att förbÀttra, och underhÄller man nÄgot inte, gör tiden den sÀmre och sÀmre.
Det Àr min största kil i fatet för Galaxy S. hemmagjorda rootningar kan sÀkert vara bra, men de brukar inte ha nÄgon kvalitetskontroll utan görs enbart pÄ utvecklarens lust.
(med reservation googles brist pÄ roadmap med Android utvecklingen Àr lite irriterande, men antar att apple gör samma sak)

Skickar inte Dustin min sÄ jag fÄr den denna vecka sÄ gÄr jag till Mediamarkt, vet du hur mycket den skulle kosta?

Postad 16 June 2010 - 07:07

Megaman2
  • Megaman2
  • ForumrĂ€v

• 616 inlĂ€gg
  • 0
mediamarkt hade ett pris pÄ över 6000 tror det var nÀrmare 6144 eller nÄgot sÄdant. (för 8 Gb versionen) vill man vara först fÄr man punga ut. :D

TÀnker vÀnta tills priset stabiliseras och ev till 16 Gb finns tillgÀngliga.(som förhoppningsvis inte dröjer allt för lÀnge)

Postad 16 June 2010 - 07:16

kleinis
  • kleinis
  • ForumrĂ€v

• 524 inlĂ€gg
  • 0

...
TÀnker vÀnta tills priset stabiliseras och ev till 16 Gb finns tillgÀngliga.(som förhoppningsvis inte dröjer allt för lÀnge)

Jag köpte ett minneskort pÄ 32Gb... 40 Gb totalt borde ju rÀcka ganska lÀnge. 40 eller 48 Gb spelar ju mindre roll...

Postad 16 June 2010 - 10:14

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

• 2789 inlĂ€gg
  • 0
DÄ var den bestÀlld pÄ Katshing.se och vi fÄr se nÀr den kommer. 4600 kr med surfa bas 24 mÄnder och ingen förhöjd mÄnadsavgift. Prel lev.datum: 2010-06-17

Hade bestÀllt en Desire innan men eftersom de inte fick fram dem före mitten pÄ juli blev det denna sitÀllet. Hoppas inte 4 tum blir för stort för mina fickor.

EDIT 24 juni

Jag fick telefonen 2010-06-21 klockan 10:00

Redigerat av ruva, 24 June 2010 - 21:49.

Postad 16 June 2010 - 11:51

GalaxySinSthlm
  • GalaxySinSthlm
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
HÀr kommer det lite information frÄn Samsung Sverige:

De första Galaxy S kommer till Sverige ikvÀll, onsdag, och landar pÄ Arlanda runt kl 18. Vi kommer dÄ ha ett filmteam pÄ plats som filmar landningen och lÀgga upp den sÄ fort det gÄr pÄ Youtube. Det kommer att bli ett par smÄ rÄfilmer samt en större klippt film. Den större klippta filmen kommer att finnas pÄ Youtube frÄn kl 9 imorgon torsdag 17 juni.

Youtube-kanalen heter: GalaxySinSthlm

VÀnliga hÀlsningar,
/ Mats@SamsungSverige

Postad 16 June 2010 - 12:37

Mistwalker
  • Mistwalker
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0
En annan sitter med att hÀmta ut valfri telefon pÄ Telenor (butik) pga försÀkringsÀrende. Men dom har ju blivit fruktansvÀrt efterblivna nÀr det gÀller telefonslÀpp. HD2an - 3 mÄnader efter alla andra. Fick köpa min pÄ ThePhonehouse till slut. Desire, ja som resten av Sverige - omöjlig att fÄ tag pÄ. Dom har inte en enda textrad om Samsung Galaxy S nÄgonstans, samma sak var det med HD2an. FrÄgade en anstÀlld, han trodde inte ens att dom skulle fÄ in den. Men det kÀnns lite lÄngsökt faktiskt...

Har haft min telefon liggandes pÄ Telenor i 2 mÄnader nu i vÀntan pÄ Desire, men som alla andra sÄ blir det ingen sÄdan utan en Galaxy S istÀllet - om Telenor nu kan lyckas med bedriften att fÄ in den till releasedatum. Vilket i mina ögon Àr högst o-troligt.

Den dÀr j***a iPhone j***ln fÄr dom i shoppen en timme efter releasen typ, men info om andra telefoner finns det aldrig. SÄ less pÄ denna j***a hype över sjukt designad hÄrdvara som Àr 5 Är efter alla andra :rolleyes: haha :D
Om det Àr nÄgon som hör nÄgot frÄn Telenor sÄ kan ni vÀl droppa en line hÀr eller tvÄ? :D

Jag ser fram emot filmningen utav flygplanet dock! Haha, ska bli kul att se ny typ utav PR! :D

Ledsen för alla svordomar ;)

Redigerat av Mistwalker, 16 June 2010 - 12:38.

Postad 16 June 2010 - 12:46

Jonaas
  • Jonaas
  • Amatör

• 51 inlĂ€gg
  • 0
http://www.engadget....laxy-s-preview/

Postad 16 June 2010 - 15:14

attaturk
  • attaturk
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0

http://www.engadget....laxy-s-preview/

Vad skall man tycka om detta?
Å ena sidan sĂ„ lovordar de telefonens skĂ€rminstĂ€llningar och processor, men Ă„ andra
sidan sÄ för de fram kritik mot att den inte ger ett vÀlarbetat helhetsintryck, utan snarare
hade kunnat finslipas.

Vad tror ni? Är detta en gedigen telefon för nĂ„got Ă„r framöver och gubbarna pĂ„
engadget onödigt petiga?

Postad 16 June 2010 - 15:29

kleinis
  • kleinis
  • ForumrĂ€v

• 524 inlĂ€gg
  • 0

Å ena sidan sĂ„ lovordar de telefonens skĂ€rminstĂ€llningar och processor, men Ă„ andra
sidan sÄ för de fram kritik mot att den inte ger ett vÀlarbetat helhetsintryck, utan snarare
hade kunnat finslipas.

Vad tror ni? Är detta en gedigen telefon för nĂ„got Ă„r framöver och gubbarna pĂ„
engadget onödigt petiga?

Jag tror de Àr petiga eftersom det Àr en toppmodell med vÀldigt fina saker inuti och att den kanske borde varit ngt mer gediget byggd. Men men, jag tror den kommer hÄlla. Bakstycket kommer kÀnnas lite plastigt, men jag ser det som anledningen till att telefonen blir sÄ pass lÀtt.

Postad 16 June 2010 - 16:30

wolfpack
  • wolfpack
  • Amatör

• 81 inlĂ€gg
  • 0

Oj, vilka smÄ detaljer en del vÀljer efter... nÄja, det finns ju lite alternativ, hÀr Àr ett.
http://www.androlib....droid-FDiF.aspx

ser ut sÄ hÀr...

Postad bild

SÄ om jag förstÄr det rÀtt sÄ Àr det bara dom 4 ikonerna lÀngst ner som Àr fasta (som pÄ iphonen) medans resten Àr konfigurerbart?

Postad 16 June 2010 - 17:53

Xet
  • Xet
  • LĂ€rjunge

• 269 inlĂ€gg
  • 0

hade kunnat finslipas.

engadget onödigt petiga?

Det dom Ă€r kritiska emot Ă€r ju bara skalet och att det inte ger en lika gedigen kĂ€nsla som övriga delar i mobilen. Dom tycker att plasten kĂ€nns billig. Detta Ă€r ju ingen nyhet, den ÄR plastig... man fĂ„r helt enkelt acceptera det. I övrigt Ă€r det ju en kanonmobil. Sen fĂ„r den lite "kritik" för att man inte riktigt ser skĂ€rmen i sol-ljus om man vinklar telefonen, men det finns ingen mobil som klarar det utan att det reflekterar i skĂ€rmen! NĂ€r man anvĂ€nder den sĂ„ tittar man ju rakt in i mobilen, vilket den klarar riktigt bra Ă€ven i sol-ljus.

Postad 16 June 2010 - 18:12

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

• 2789 inlĂ€gg
  • 0
Xet

"Sen fÄr den lite "kritik" för att man inte riktigt ser skÀrmen i sol-ljus om man vinklar telefonen, men det finns ingen mobil som klarar det utan att det reflekterar i skÀrmen!"

Det kan man precis pÄstÄ men nÀr jag ser samsungs promotion-film sÄ lovordar sÀljaren skÀrmens egenskaper som gör att det ser jÀttebra ut i direkt solljus.Han pratar inget om vinklar och dylikt, det kallar jag att töja rejÀlt pÄ sanningen.

Synd att telefonen inte finns med matt panel. Jag har en Netbook frÄn Samsung med matt skÀrm och helt fantastisk anvÀndbar utomhus. Letade i ungefÀr 1,5 Är efter detta innan N210 kom (Ville inte ha en Mac som gÄr bestÀlla med matt skÀrm).

EDIT 24 juniD

NÀr jag har telefonens skÀrm vÀnd direkt mot solen ser jag ingenting och det hade jag inte förvÀntat mig heller. Den Àr bra utomhus men som med andra telefoner fÄr man ibland uppsöka skugga för att se tydligt.

Redigerat av ruva, 24 June 2010 - 21:52.

Postad 16 June 2010 - 18:35

Xet
  • Xet
  • LĂ€rjunge

• 269 inlĂ€gg
  • 0

Xet

Det kan man precis pÄstÄ men nÀr jag ser samsungs promotion-film sÄ lovordar sÀljaren skÀrmens egenskaper som gör att det ser jÀttebra ut i direkt solljus.Han pratar inget om vinklar och dylikt, det kallar jag att töja rejÀlt pÄ sanningen.

Synd att telefonen inte finns med matt panel. Jag har en Netbook frÄn Samsung med matt skÀrm och helt fantastisk anvÀndbar utomhus. Letade i ungefÀr 1,5 Är efter detta innan N210 kom (Ville inte ha en Mac som gÄr bestÀlla med matt skÀrm).

Dom Àr inte vÀrre Àn appel iaf nÀr det gÀller att överdriva saker... Hur snyggt skulle det vara med en matt skÀrm? Det Àr ju mycke en estetisk frÄga oxÄ skulle jag tro.

Postad 16 June 2010 - 18:40

Megaman2
  • Megaman2
  • ForumrĂ€v

• 616 inlĂ€gg
  • 0

Xet

hÄller inte riktigt med, det Àr ung som att sÀga att man kan se igenom klart vatten i solljus , men inte om man ser frÄn en vinkel pga av ljusbrytningen (likasÄ glas, som det Àr i detta fall)). (att sÀga att nÄgon ljuger pga naturens lagar Àr lite vÀl orÀttvist)

Det som saknas Àr en jÀmförelse med andra mobiler, det Àr först dÄ man kan skapa sig en uppfattning hur bra det Àr.
Sedan kan man hÄlla med att man hade hoppats att den hade varit bÀttre. de som testat sÀgar att den Àr som de andra amoledskÀrmarna, fast det betyder inte att den Àr dÄlig. man kan se skÀrmen i dagsljus

Postad bild

Postad 16 June 2010 - 18:40

Xet
  • Xet
  • LĂ€rjunge

• 269 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon som vet vad det Ă€r för skillnad pĂ„ dessa processorer? S5PC110(sitter i iphone 4) vs S5PC111(sitter i Galaxy:n)

Samma frÄga om GPU:n PowerVR SGX535(sitter iphone 4) vs PowerVR SGX540(sitter i Galaxy:n)

Det har inte sÄ stor betydelse, mest en kul sak att veta nÀr iphone anhÀngare hoppar pÄ en :blush:

Postad 16 June 2010 - 18:54

Megaman2
  • Megaman2
  • ForumrĂ€v

• 616 inlĂ€gg
  • 0

Är det nĂ„gon som vet vad det Ă€r för skillnad pĂ„ dessa processorer? S5PC110(sitter i iphone 4) vs S5PC111(sitter i Galaxy:n)

Samma frÄga om GPU:n PowerVR SGX535(sitter iphone 4) vs PowerVR SGX540(sitter i Galaxy:n)

Det har inte sÄ stor betydelse, mest en kul sak att veta nÀr iphone anhÀngare hoppar pÄ en :blush:

vet inte men de ser verkligt lika med. lÀste en artikel om super amoled vs retina display.
Samsung var tillfrÄgad men kunde inte levera de kvantiteter som apple krÀvde. Trots det sÄ stod det att egentligen var det bara super amoleden som motsvarade apples tekniska krav. (hittar inte lÀnken tyvÀrr)

om man bara ser pÄ versionsnumreringen sÄ ser det onekligen ut som om det sitter en viss vassare hÄrdvara i Galaxy s. (vet inte m ovanstÄnde stÀmmer) (nÀstan som man undrar om man skulle kunna fÄ in ios4 pÄ galaxyn)

Postad 16 June 2010 - 18:58

Xet
  • Xet
  • LĂ€rjunge

• 269 inlĂ€gg
  • 0

vet inte men de ser verkligt lika med. lÀste en artikel om super amoled vs retina display.
Samsung var tillfrÄgad men kunde inte levera de kvantiteter som apple krÀvde. Trots det sÄ stod det att egentligen var det bara super amoleden som motsvarade apples tekniska krav. (hittar inte lÀnken tyvÀrr)

om man bara ser pÄ versionsnumreringen sÄ ser det onekligen ut som om det sitter en viss vassare hÄrdvara i Galaxy s. (vet inte m ovanstÄnde stÀmmer) (nÀstan som man undrar om man skulle kunna fÄ in ios4 pÄ galaxyn)

Jag har oxÄ lÀst det ang. skÀrmarna, jag tror att jag la in lÀnken i iphon 4:s forum... orkar inte leta :blush:

Postad 16 June 2010 - 19:00

Danne736
  • Danne736
  • AnvĂ€ndare

• 151 inlĂ€gg
  • 0

Processorn Àr ju ungefÀr lika i bÄda och mycket mer Àn sÄ vet jag inte, kanske lite lÀgre klockfrekvens i iphonen. I powervr serien sÄ Àr nÀst kommande modell med högre nummer dubbelt sÄ bra som den föregÄende t.ex. sÄ Àr 540 dubbelt sÄ bra som 530, 535 lÄter som nÄgot mitt emellan sÄ skulle gissa pÄ att galaxyn har ungefÀr 50% bÀttre grafik prestanda.

Postad 16 June 2010 - 19:09

Danne736
  • Danne736
  • AnvĂ€ndare

• 151 inlĂ€gg
  • 0

SÄ om jag förstÄr det rÀtt sÄ Àr det bara dom 4 ikonerna lÀngst ner som Àr fasta (som pÄ iphonen) medans resten Àr konfigurerbart?

Htc:s sense gÄr att stÀnga av genom att gÄ in i instÀllningarna sÄ att man fÄr vanliga android och jag tror att det ska vara lika med touchwiz. Men sen sÄ kan man ju alltid instalera nÄgot program som Àndrar pÄ vissa saker i android som pÄ bilden sÄ dÄ borde det inte ha nÄgon betydelse om man kan stÀnga av det eller inte.
Ska tillÀgga att man kan byta ut ikonerna lÀngst ner till vilka man vill, om det var det du mena?

Redigerat av Danne736, 16 June 2010 - 19:33.

Postad 16 June 2010 - 19:48

wolfpack
  • wolfpack
  • Amatör

• 81 inlĂ€gg
  • 0
Grejen var vÀl mer att jag inte vill att den ska se ut som en IPhone :blush:

Postad 16 June 2010 - 21:01

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlĂ€gg
  • 0

Htc:s sense gÄr att stÀnga av genom att gÄ in i instÀllningarna sÄ att man fÄr vanliga android och jag tror att det ska vara lika med touchwiz. Men sen sÄ kan man ju alltid instalera nÄgot program som Àndrar pÄ vissa saker i android som pÄ bilden sÄ dÄ borde det inte ha nÄgon betydelse om man kan stÀnga av det eller inte.
Ska tillÀgga att man kan byta ut ikonerna lÀngst ner till vilka man vill, om det var det du mena?

SÄ vitt jag kunnat lÀsa kan man inte stÀnga av TouchWiz som man kan med Sense. Dock skulle jag ÀndÄ inte vilja ha standard Android framför TouchWiz sÄ om jag skulle byta hade jag ÀndÄ kört med ADW Launcher.

Fördelar med TouchWiz 3.0 jÀmfört med standard Android Àr bl a att man scrollar i sidled i App Drawern, att man kan organisera apparna hur man sjÀlv vill (bÄde vad gÀller placering pÄ ett fönster, samt att kunna ha olika fönster för olika kategorier), att man kan hoppa till valfritt fönster pÄ hemskÀrmen (och i app drawern) med ett enda tryck, samt fler andra finesser. DÄ Galaxy S:s GUI tycks flyta vÀldigt smidigt ser jag personligen nÀstan bara utseendet som möjlig nackdel jÀmfört med standard Android. Jag pÄverkas inte nÀmnvÀrt av det heller dÄ Apple inte lyckats sÀmre Àn Google med designen i mina ögon.

Redigerat av Evil Peter, 16 June 2010 - 21:04.

Postad 17 June 2010 - 06:50

kleinis
  • kleinis
  • ForumrĂ€v

• 524 inlĂ€gg
  • 0

HÀr kommer det lite information frÄn Samsung Sverige:

De första Galaxy S kommer till Sverige ikvÀll, onsdag, och landar pÄ Arlanda runt kl 18. Vi kommer dÄ ha ett filmteam pÄ plats som filmar landningen och lÀgga upp den sÄ fort det gÄr pÄ Youtube. Det kommer att bli ett par smÄ rÄfilmer samt en större klippt film. Den större klippta filmen kommer att finnas pÄ Youtube frÄn kl 9 imorgon torsdag 17 juni.

Youtube-kanalen heter: GalaxySinSthlm

VÀnliga hÀlsningar,
/ Mats@SamsungSverige

http://www.youtube.c...h?v=3zD0lcQDBf8
En av de minde rÄfilerna? Ganska meningslös... "-dÀr har den landat!..." KÀnns som det kan vara vilket plan som helst. Och Halebop har den i lager enligt prisjakt, men följer man lÀnken sÄ finns inte erbjudandet kvar :blush:

Postad 17 June 2010 - 07:53

kleinis
  • kleinis
  • ForumrĂ€v

• 524 inlĂ€gg
  • 0

Katshing.se Àr den enda nÀtbutik som jag hittat dÀr man kan köpa med telenor surfa. De har fortfarande leverans 17/6... vÄgar man hoppas...

NÀ, sÄklart. Nytt prel. lev. datum Àr 30/6. NÄgon som vet butik i Lund/malmö-trakten som fÄ in den idag eller i dagarna fÄr gÀrna meddela genom inlÀgg eller PM. Trött pÄ att vÀnta.

Postad 17 June 2010 - 08:42

Danne736
  • Danne736
  • AnvĂ€ndare

• 151 inlĂ€gg
  • 0

NÀ, sÄklart. Nytt prel. lev. datum Àr 30/6. NÄgon som vet butik i Lund/malmö-trakten som fÄ in den idag eller i dagarna fÄr gÀrna meddela genom inlÀgg eller PM. Trött pÄ att vÀnta.

Vart har du fÄtt det ifrÄn, det verkar som den ska komma in i imorgon istÀllet ?

Postad 17 June 2010 - 10:10

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

• 2789 inlĂ€gg
  • 0
HĂ€r kan du se 30/6

http://www.katshing....d.asp?aid=21634

30 juni funkar bra för mig bara man fÄr den innan semestern, annars annulerar jag bokningen och vÀntar pÄ att den gÄr ner i pris till vintern.

Redigerat av ruva, 17 June 2010 - 10:12.

Postad 17 June 2010 - 12:12

Megaman2
  • Megaman2
  • ForumrĂ€v

• 616 inlĂ€gg
  • 0

HĂ€r kan du se 30/6

30 juni funkar bra för mig bara man fÄr den innan semestern, annars annulerar jag bokningen och vÀntar pÄ att den gÄr ner i pris till vintern.

Första leveransen har nÄtt gamla sveadala, sÄ nu Àr det bara att fÄ ut dem. vilket innebÀr med normal postgÄng först pÄ mÄndag som nÄgon kan fÄ den i sin hand.(om man inte gÄr till Arlanda och kvitterar ut dem dvs)

ja, jag har sett den cheesiga filmen. (har de ingen sÀkerhetskontroll pÄ arlanda överhuvudtaget? jag bara vÀntade pÄ att en sÀkerhetsvakt skuller göra en fotbolltackling)

Postad 17 June 2010 - 12:32

Danne736
  • Danne736
  • AnvĂ€ndare

• 151 inlĂ€gg
  • 0

HĂ€r kan du se 30/6

Dem flesta andra har runt den 18 juni och dem skickas nu ut till butiker, sÄ katshing har sÀkert fel om inte just dem fÄr den senare Àn alla andra.

Postad 17 June 2010 - 12:39

xdusty
  • xdusty
  • LĂ€rjunge

• 310 inlĂ€gg
  • 0
NĂ„gon som vet hur multitouch skĂ€rmen funkar? Är det stöd för mer Ă€n 2 fingrar? Desiren har ju ClearPad 2000 som bara stödjer upp till 2 fingrar samtdigit.

Postad 17 June 2010 - 13:02

Matte Hedström
  • Matte Hedström
  • AnvĂ€ndare

• 198 inlĂ€gg
  • 0

PowerVR SGX530 = 7 million triangles/sec
PowerVR SGX535 = 28 million triangles/sec
PowerVR SGX540 = 90 million triangles/sec

Postad 17 June 2010 - 13:10

kleinis
  • kleinis
  • ForumrĂ€v

• 524 inlĂ€gg
  • 0

Dem flesta andra har runt den 18 juni och dem skickas nu ut till butiker, sÄ katshing har sÀkert fel om inte just dem fÄr den senare Àn alla andra.

Nu hade de Àndrat tillbaka till 17:e.
Jag ringde till katshing... de rÀknade med att fÄ in leverans idag, dÀr de som bokat skulle fÄ. Det Àr dock inte sÀkert att man fÄr sin med denna leverans om man bokar nu pÄ sidan.

Postad 17 June 2010 - 13:56

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlĂ€gg
  • 0

NĂ„gon som vet hur multitouch skĂ€rmen funkar? Är det stöd för mer Ă€n 2 fingrar? Desiren har ju ClearPad 2000 som bara stödjer upp till 2 fingrar samtdigit.

Galaxy S har en Amtel MaXTouch som stödjer upp till 16 tryck samtidigt, samt har en responstid pÄ 7 millisekunder (2-3 gÄnger bÀttre Àn de konkurrenter jag har koll pÄ).

Postad 17 June 2010 - 14:21

Megaman2
  • Megaman2
  • ForumrĂ€v

• 616 inlĂ€gg
  • 0
hur Àr det med kameran? finns det nÄgra uppgfiter hur bra/dÄlig den Àr i jÀmförelse med andra.
vi vet att processor, grafikkretsen,skÀrmen,vikten,batteritiden,tryckskÀrmen Àr bÀttre Àn de flesta pÄ marknaden.
Men kan man med siffror sÀga nÄgot om kameran (bÄde fram och bak), förutom att den saknar blixt...
och högtalarna (eller med följande hörlurar, har man gjort nÄgon signaltest pÄ dessa?)

kÀnns som om jag behöver lite motivation. (hoppas den klara sig lika bra sÄ man inte fÄr nÄgon vagel i ögat)

och; skall man ta abb eller köpa kontant?

Postad 17 June 2010 - 14:32

kleinis
  • kleinis
  • ForumrĂ€v

• 524 inlĂ€gg
  • 0

Nu hade de Àndrat tillbaka till 17:e.
Jag ringde till katshing... de rÀknade med att fÄ in leverans idag, dÀr de som bokat skulle fÄ. Det Àr dock inte sÀkert att man fÄr sin med denna leverans om man bokar nu pÄ sidan.

Nu har den kommit... jag borde fÄ den imorgon eller pÄ mÄndag. SpÀnnande.

Postad 17 June 2010 - 14:35

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlĂ€gg
  • 0

hur Àr det med kameran? finns det nÄgra uppgfiter hur bra/dÄlig den Àr i jÀmförelse med andra.
vi vet att processor, grafikkretsen,skÀrmen,vikten,batteritiden,tryckskÀrmen Àr bÀttre Àn de flesta pÄ marknaden.
Men kan man med siffror sÀga nÄgot om kameran (bÄde fram och bak), förutom att den saknar blixt...
och högtalarna (eller med följande hörlurar, har man gjort nÄgon signaltest pÄ dessa?)

kÀnns som om jag behöver lite motivation. (hoppas den klara sig lika bra sÄ man inte fÄr nÄgon vagel i ögat)

och; skall man ta abb eller köpa kontant?

Kameran kan man nog hitta en hel del bilder frÄn om man söker pÄ Google. Ett exempel jag kan ge Àr hur 720p-film frÄn Galaxy S ser ut, dÄ det nog Àr bland det tyngre kamerajobb telefonen kan göra.

http://www.youtube.c...player_embedded

Högtalaren har jag hört Àr lite lÄg i volym men ska ha lite bÀttre ljudkvalitet Àn t ex Desire, som Àr högljudd men rÀtt skrÀnig. Hörlurarna minns jag inte nÄgon kommentar om men man ska nog aldrig utgÄ frÄn att medföljande hörlurar Àr speciellt bra till nÄgon telefon.

AngÄende ljud verkar dock ljudkretsen vara klart bÀttre Àn de nÀrmsta Android-konkurrenterna. Har inte sett nÄgra direkta tester av upplevd ljudkvalitet men de tekniska mÀtningar jag sett sÀtter telefonen i topp, tillsammans med t ex iPhone 3GS.

Postad 17 June 2010 - 15:01

Xet
  • Xet
  • LĂ€rjunge

• 269 inlĂ€gg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=hVlsRCMltDg

Postad 17 June 2010 - 15:06

Megaman2
  • Megaman2
  • ForumrĂ€v

• 616 inlĂ€gg
  • 0
http://www.theunwire...ategory=reviews

video med genomgÄng av medföljande appar.

Postad 17 June 2010 - 15:13

Megaman2
  • Megaman2
  • ForumrĂ€v

• 616 inlĂ€gg
  • 0

AngÄende ljud verkar dock ljudkretsen vara klart bÀttre Àn de nÀrmsta Android-konkurrenterna. Har inte sett nÄgra direkta tester av upplevd ljudkvalitet men de tekniska mÀtningar jag sett sÀtter telefonen i topp, tillsammans med t ex iPhone 3GS.

hittade lite:

http://www.gsmarena....eview-478p6.php

Perfect audio quality

Like many other things about this handset, the audio output of the Samsung I9000 Galaxy S is downright impressive. The handset was reasonably loud and scored excellently on each and every reading in our test.

The signal-to-noise ratio is impressive and so are the flawless dynamic range and frequency response.

The distortion levels are also top-notch and generally there is nothing about the Galaxy S audio quality that we can frown at. And here go the results so you can see for yourselves.
Test Frequency response Noise level Dynamic range THD IMD + Noise Stereo crosstalk
Samsung I9000 Galaxy S +0.03 -0.04 -90.7 90.6 0.014 0.019 -90.6
Sony Ericsson XPERIA X10 +0.07 -0.37 -85.4 85.3 0.018 0.068 -83.6
Google Nexus One +0.19, -0.55 -86.1 85.8 0.023 0.088 -85.2
HTC HD2 +0.39, -2.99 -89.0 89.1 0.057 0.960 -87.5
HTC Legend +0.13 -0.56 -83.4 86.5 0.024 0.191 -83.5
HTC Desire +0.07 -0.39 -87.6 87.7 0.036 0.080 -84.8
Samsung i8910 Omnia HD +1.29 -2.74 -87.6 86.6 0.0023 0.255 -85.2
Apple iPhone 3GS +0.01, -0.05 -92.1 92.1 0.0035 0.011 -95.0

Postad bild

Postad 17 June 2010 - 15:22

Xet
  • Xet
  • LĂ€rjunge

• 269 inlĂ€gg
  • 0
Unboxing video:

http://androidcommun...sions-20100617/

Postad 17 June 2010 - 15:38

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

• 2789 inlĂ€gg
  • 0
jag har just betalt min. Hoppas katshing skickar den med 18:00 posten, annars mÄndag och det Àr vÀrt att vÀnta. De fick till alla oss som bokat och har telefoner över.

LÀgger upp en bild om jag blir först hÀr pÄ mi hembio :blush:
Sedan dags för buggrapporter, ris, ros mm
Synd att telefonen saknar blixt och hoppas Android 2.2 kommer snart.

Hm, hade min gamla adress hos dem och fick skicka ivÀg ett e-brev sÄ försenad blir den nog. Hoppas pÄ nÀsta vecka.

Redigerat av ruva, 17 June 2010 - 16:04.

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Så här ser det ut 2026-09-24. Lite småfix kvar.
    genstruktur
    2026-09-24 15:07:01
  • Kabelkanaler
    genstruktur
    2026-09-23 18:11:05
  • Testar lite olika ljus på belysningen
    genstruktur
    2026-09-23 18:09:20
  • Tillverkning av en takbalk till
    genstruktur
    2026-09-23 18:08:13
  • Titan Noir Max
    Rian
    2026-09-06 21:47:55
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.