Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 April 2010 - 22:15

d0sN
  • d0sN
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
För att sortera era kontakter kan man trycka : telefon-meny-personer-meny-visa

På den sidan väljer man sedan vad man vill visa....

Ett tips är att välja endast kontakter med telefonnummer, för man lägger ju oftast in en persons alla kontaktuppgifter i profilen. Det är ju meningen.

Då blir det rent och snyggt i telefonboken...

Lycka till!

Redigerat av d0sN, 14 April 2010 - 22:18.

Postad 14 April 2010 - 22:16

cippran
  • cippran
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Nej inte om man handlar i butik.

Edit: Tvåa...

mm jag tänkte nog på postorder etc.
Däremot har man någon typ av DoA garanti

Postad 14 April 2010 - 22:26

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Är det inte så att man behöver göra en omstart, spesiellt efter man lagt in en massa nytt, för att den inte skall bli långsammare? Det är min erfarenhet från Spican iallafall.
Kanskee någon kan svara på? om inte annat någon med Nexus som vistas i tråden?

i bland kan det vara bra,men 1-2 gånger i månaden måste man tömma cache minnet i vissa appar.Speciellt webbläsaren annars kan telefonen bli seg.

Postad 14 April 2010 - 22:29

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Letade upp alla jag kunde på nätet.. finns ju en massa sidor med appar att ladda hem (gratis-appar mm.)
vissa kunde jag ej finna, de noterar jag bara och tar sedan hem via market..

fast för att lägga in från sd-kort behöver man köra en app.. hmm, kommer inte ihåg namnet heller.. suck..

Androzip eller Astro

Postad 14 April 2010 - 22:30

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Nu har JAG testat med mw600 och ingen info från telefonen kommer upp på headsetets display, men knapparna går att styra mediaspelaren med iaf! Play,paus,forward och back + att volymreglaget rör sig på telefonen display om du ändrar på headsetet.

(Sitter med Desire nu, så sorry om någon redan svarat på detta, men JAG har försökt skumma och sökt i tråden...)

Postad 14 April 2010 - 22:32

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

...
...
FordonsInfo - kollar upp vem som äger fordonet
...
...

Jag hittar inte FordonsInfo i Market.. det finns inget som hittas varken på Fordon eller Fordons.. har de tagit bort den eller?

Postad 14 April 2010 - 22:34

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Jag hittar inte FordonsInfo i Market.. det finns inget som hittas varken på Fordon eller Fordons.. har de tagit bort den eller?

hmm märkligt.. läste ju om den typ igår på swedroid, har du skummat igenom deras forum?

Edit:.. kan vara betalapps, har du åtkomst till dem?

Redigerat av Unregisterededb978dd, 14 April 2010 - 22:34.

Postad 14 April 2010 - 22:42

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

hmm märkligt.. läste ju om den typ igår på swedroid, har du skummat igenom deras forum?

Edit:.. kan vara betalapps, har du åtkomst till dem?

Aha, jo det kan ju vara betalapp iofs.. jag har inte tillgång till det än, men har beställt ett kontantkort från UK via länken i den andra tråden. Så det kommer lösa sig snart hoppas jag :o

En annan sak.. jag hittar inte den där säkerhetsgrejen som man har sett på youtube. Att man måste rita ett visst mönster med fingret för att låsa upp mobilen efter att den har vilat ett tag. Var det också en app eller ska det finnas direkt i telefonen? Har vart inne och snurrat i inställningarna halva kvällen.

Måste också tillägga att det är en helt underbar telefon! Har lekt med den sedan lunchtid idag och ja.. fy fan så bra den är :D Snabb som ett jehu!

Postad 14 April 2010 - 22:44

EscJeppe
  • EscJeppe
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
en fråga till er som har fått Desire. Är ni missnöjda eller rockar den skiten ur allt annat?? :o

Postad 14 April 2010 - 22:47

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Det funkar utan problem med min bärbara dator, och jag har kollat att SSID broadcast är på. Jättemärkligt, jag kan verkligen inte komma på varför... surt :o

Tyvärr inte fått min än så jag kan prova själv men ett tips kan vara att byta kanal i routern. Det löste vårt problem när Nintento Wii:t (eller var det DS:et) skulle anslutas till det trådlösa nätverket. Kolla så du har senaste firmware i routern också.

Postad 14 April 2010 - 22:50

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Jag är grymt nöjd med den förutom att jag har pixelfel samt att batteriluckan inte har den bästa passformen runt om, sitter lite löst på två ställen. Telefonen & bildskärmen i övrigt är grym, den är makalöst snabb.

Postad 14 April 2010 - 22:52

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Aha, jo det kan ju vara betalapp iofs.. jag har inte tillgång till det än, men har beställt ett kontantkort från UK via länken i den andra tråden. Så det kommer lösa sig snart hoppas jag :o

En annan sak.. jag hittar inte den där säkerhetsgrejen som man har sett på youtube. Att man måste rita ett visst mönster med fingret för att låsa upp mobilen efter att den har vilat ett tag. Var det också en app eller ska det finnas direkt i telefonen? Har vart inne och snurrat i inställningarna halva kvällen.

Måste också tillägga att det är en helt underbar telefon! Har lekt med den sedan lunchtid idag och ja.. fy fan så bra den är :D Snabb som ett jehu!

Kollade upp lite om fordonsinfo, fick veta följande:..

Transportstyrelsen har valt att den 1a sept starta upp SMS-tjänsten igen, dock till en kostnad på 3kr/sms

Kanske detta innebär att det funkar till android med? nån som dragit hem appen och testat live?

Postad 14 April 2010 - 22:56

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

en fråga till er som har fått Desire. Är ni missnöjda eller rockar den skiten ur allt annat?? :)

Den rockar faktiskt skiten ur ganska mycket. Jag gick från en W995 till denna idag, så skillnaden är ju jävligt stor för mig. Hade en polare över på filmkväll ikväll som har en iPhone.. och efter att ha pillat hela dagen på min Desire var jag ju föga imponerad av vad iPhonen egentligen kan. För det första är den ju ful :o

Kollade upp lite om fordonsinfo, fick veta följande:..
Transportstyrelsen har valt att den 1a sept starta upp SMS-tjänsten igen, dock till en kostnad på 3kr/sms
Kanske detta innebär att det funkar till android med? nån som dragit hem appen och testat live?

Okej, det kan ju vara att de har stoppat appen då för att själva dra in lite pengar. Jag tyckte faktiskt att det lät konstigt att kunna få fordonsinfo genom en app, det betyder väl egentligen att transportstyrelsen gett ut ett API som någon kodat mot.
Nåja, det kommer nog snart en motsvarighet :D

Postad 14 April 2010 - 23:03

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0

Den rockar faktiskt skiten ur ganska mycket. Jag gick från en W995 till denna idag, så skillnaden är ju jävligt stor för mig. Hade en polare över på filmkväll ikväll som har en iPhone.. och efter att ha pillat hela dagen på min Desire var jag ju föga imponerad av vad iPhonen egentligen kan. För det första är den ju ful :o

Okej, det kan ju vara att de har stoppat appen då för att själva dra in lite pengar. Jag tyckte faktiskt att det lät konstigt att kunna få fordonsinfo genom en app, det betyder väl egentligen att transportstyrelsen gett ut ett API som någon kodat mot.
Nåja, det kommer nog snart en motsvarighet :D

Surfa hit och få fordonsinfo: https://www21.vv.se/...?epslanguage=sv

Postad 14 April 2010 - 23:06

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

Nu har JAG testat med mw600 och ingen info från telefonen kommer upp på headsetets display, men knapparna går att styra mediaspelaren med iaf! Play,paus,forward och back + att volymreglaget rör sig på telefonen display om du ändrar på headsetet.

(Sitter med Desire nu, så sorry om någon redan svarat på detta, men JAG har försökt skumma och sökt i tråden...)

Aha, intressant! Synd att den inte får över info. Kanske det går att fixa en app?
Har funderat på att skaffa ett sådant headset till min framtida Desire. Jag har följande frågor:
1. Hur är ljudet vid musiklyssning?
2. Har du kört med andra lurar än original? Vilka i så fall.
3. Hur är ljudet vid telesamtal med headsetet ihop med Desire?

:o

Postad 14 April 2010 - 23:23

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Hur funkar flash i browsern ? T.ex. Svtplay, Tv4play bla bla bla.....
Inte svtplay.se/mobil utan riktigt flashbaserade. Den skulle väl klara flash tyckte jag mig läsa ?

Postad 15 April 2010 - 00:10

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Aha, intressant! Synd att den inte får över info. Kanske det går att fixa en app?
Har funderat på att skaffa ett sådant headset till min framtida Desire. Jag har följande frågor:
1. Hur är ljudet vid musiklyssning?
2. Har du kört med andra lurar än original? Vilka i så fall.
3. Hur är ljudet vid telesamtal med headsetet ihop med Desire?

:o

Ja, man kan hoppas på en app eller något som löser det med överföring av info till displayen från Desire...

1. Ljudet vid musiklyssning i medföljande lurar var ganska kasst, när jag stoppade i mina Koss PortaPro
blev det riktigt bra. Kanske inte jättehög volym dock...
2. se ovan
3. Ljudet vid telefonsamtal var lite sådär, okej men inte mer. Jag testade iof endast med originallurarna. Den
jag pratade med upplevde ljudet som hyffsat när mic/headset satt i bröstfickan. Om jag riktade talet mot micen blev det lite högre i andra ändan men ingen stor skillnad i tydlighet.

Detta lilla test var ett väldigt kort test, egentligen var jag mest sugen på att se om displayen funkade ihop med Desire så ljudkvalité på samtal och vid lyssning var extremt snabbt överstökat. Känner du någon som köpt X10 så
ta och prova dess MW600 före om du är osäker, även om headsetet inte är så dyrt så är det ju onödigt att shoppa om du inte blir helt nöjd...

Redigerat av pege_amp, 15 April 2010 - 00:13.

Postad 15 April 2010 - 00:23

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Sidan 195 i svenska manualen som kan laddas ner från www.htc.com

Postad 15 April 2010 - 00:43

lazio69
  • lazio69
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Sådärja.. 155st appar hemma och kategoriserade, nu saknas bara Desire.. hoppas på att få tag i en imorgon!

Förresten, är det någon som vet om det finns en "barcode-scanner" som man kan katalogisera dvd-samling med?

Tack för listan med de 80 apparna, ungefär hur många appar får man plats med på internminnet ?
har du hämtat hem dom till din dator är det så man gör, man för inte in dom till telefonen när man går på market
ursäkta om det är dumma frågor men jag har aldrig haft en androidtelefon

sedan vad är barcode-scanner ? är det en app och vad gör den ?

Postad 15 April 2010 - 00:48

Calliii90
  • Calliii90
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Var det någon som hade bokat på Tele2 och fått den på onsdagen? Hoppas den kommer imorgon.

Fel tråd, använd den andra. Där kanske svaret redan finns? :o

Ja det är en app som gör att Du kan skanna av streckkoder på allehanda produkter och få information om dom. Vad "ryktet" säger finns det av naturliga skäl inte speciellt många svenska produkter i registret.

Postad 15 April 2010 - 00:54

lazio69
  • lazio69
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Fel tråd, använd den andra. Där kanske svaret redan finns? :o

Ja det är en app som gör att Du kan skanna av streckkoder på allehanda produkter och få information om dom. Vad "ryktet" säger finns det av naturliga skäl inte speciellt många svenska produkter i registret.

tack, låter riktigt häftigt har för mig att jag läste något om prisjakt kombinerat med en app det kanske var den där så man kunde se bästa pris när man kollade på produkter i butiken

Postad 15 April 2010 - 01:00

Abaregi
  • Abaregi
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

tack, låter riktigt häftigt har för mig att jag läste något om prisjakt kombinerat med en app det kanske var den där så man kunde se bästa pris när man kollade på produkter i butiken

Japp stämmer Prisjakt har ett prog du kan ladda ner.

Postad 15 April 2010 - 01:29

chilledhobbit
  • chilledhobbit
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Någon som har tips på hur jag kan föra över mina kontakter från min Nokia på ett enkelt sätt, bortsett från sim-kortet?

Postad 15 April 2010 - 04:07

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
nu har jag snoozat 5-6ggr på larmet av misstag. går ju inte ens att få upp telefon ur fickan utan att man snoozar...lite surt. räcker med att jag ska ställa mig upp så snoozar den...jaja har ju hela dagen på mig =D hann inte pilla med telefonen nått igår direkt utan får leka lite på rasterna på jobbet och när jag kommer hem. börjar bli dags att ta hem manualen å se hur man stänger av aktiva program hehe. skylle varit fint med en vanlig manual i papper som man kan läsa när man ligger i sängen.

@bootstrap: jag har zyb.com som sync/backuptjänst, vet inte om dom klarar HTC/android dock men ska kolla när jag kommer hem

Redigerat av PiZZaMaN, 15 April 2010 - 04:08.

Postad 15 April 2010 - 05:40

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0
Har en liten fundering...antagligen är jag dum i huvudet men jag får inte väderwidgeten att uppdatera plats. Den står bara på "Sverige(Aktuell) oavsett vart jag befinner mig. Åkt runt i Sthlm en del sen jag fick den så det borde ju ändras, tycker jag? Jag har under inställningar---> plats bockat i rutan !Använd trådlösa nätverk", så det borde inte vara problemet...något tips någon?

Postad 15 April 2010 - 06:29

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

en fråga till er som har fått Desire. Är ni missnöjda eller rockar den skiten ur allt annat?? :o

Här kan du se användarnas
betyg. Helt sjukt! Jag har aldrig sätt folk vara så överens. :D

Postad 15 April 2010 - 06:51

_dawson_
  • _dawson_
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Har en liten fundering...antagligen är jag dum i huvudet men jag får inte väderwidgeten att uppdatera plats. Den står bara på "Sverige(Aktuell) oavsett vart jag befinner mig. Åkt runt i Sthlm en del sen jag fick den så det borde ju ändras, tycker jag? Jag har under inställningar---> plats bockat i rutan !Använd trådlösa nätverk", så det borde inte vara problemet...något tips någon?

Jag tror att när den står på Sverige (aktuell) så visar den vädret på den platsen du befinner dig. Men om du vill att det ska stå just Stockholm istället så lyckades jag fixa det genom att först ta bort hela ikonen från startsidan. Sedan trycka och hålla inne på den tomma ytan som blir då. Väljer att lägga till ett program och väljer då Klocka HTC. Där finns exakt samma ikon och då kan du även välja att lägga till en egen ort, som t.ex. Stockholm.

Postad 15 April 2010 - 07:05

Ume-Anders
  • Ume-Anders
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Gå till inställningar/säkerhet. Överst så finns "Ange grafiskt lösenord"

Postad 15 April 2010 - 07:15

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

i bland kan det vara bra,men 1-2 gånger i månaden måste man tömma cache minnet i vissa appar.Speciellt webbläsaren annars kan telefonen bli seg.

Tack för upplysningen. Får kolla i manualen hur man tömmer cache minnet, har inte hittat det.
Kanske någon kan svara på det direkt.

Postad 15 April 2010 - 07:35

AAAAAAAAAAAAAAAAAnders
  • AAAAAAAAAAAAAAAAAnders
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Någon som vet vart man kan ladda ner bra och gratis MSN till mobilen?

Postad 15 April 2010 - 07:38

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Någon som vet vart man kan ladda ner bra och gratis MSN till mobilen?

Har du testat Meebo? Den hanterar ju dessutom fler IM än MSN, kanske värt ett test?!?
http://www.meebo.com/android/

Postad 15 April 2010 - 07:47

samuels3
  • samuels3
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
ingen som haft problem att lägga in extern mail som ex yahoo? jag får meddelandet att det är för många meddelanden i inkorgen. Jag har tidigare läst att detta inte är problemet, men jag lyckas inte lösa det... hjälp ngn?

Postad 15 April 2010 - 07:48

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur jag stänger av eller ändrar tiden på Låskoden när man synkar med Active synk? Det lösenordet dyker upp hela tiden. Det gäller inte SIM kort PIN kod

Jag är också grymt nöjd med telefonen. Laddade upp den på 3timmar som det stod i manualen första gången. Använde telefonen ca4timmar och sedan var batteriet slut iofs så var den aktiv under 4timmar.

Dessutom, var är den coola upplåsningen av lösenord som Magic och Hero hade, att man drog fingret efter ett vist mönster?

Redigerat av Midnight, 15 April 2010 - 08:45.

Postad 15 April 2010 - 07:54

larsjoel
  • larsjoel
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Det var inget. Löste det själv.

Redigerat av larsjoel, 15 April 2010 - 08:12.

Postad 15 April 2010 - 08:16

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Jag tror att när den står på Sverige (aktuell) så visar den vädret på den platsen du befinner dig. Men om du vill att det ska stå just Stockholm istället så lyckades jag fixa det genom att först ta bort hela ikonen från startsidan. Sedan trycka och hålla inne på den tomma ytan som blir då. Väljer att lägga till ett program och väljer då Klocka HTC. Där finns exakt samma ikon och då kan du även välja att lägga till en egen ort, som t.ex. Stockholm.

Jag kan ju ha fel här men jag har för mig att jag sett att den(Hero iaf) uppdaterar när man rör sig mellan olika orter? Om du tex åker från Stockholm till Ekerö. Gör den det eller är det bara något jag fått för mig?

Postad 15 April 2010 - 08:36

hasseHH
  • hasseHH
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
är helt ny på Android telefoner och fick min desire i går.
Hade tidigare en w960. kan jag se kataloger i telefonen.
När jag ansluter telefonen till datorn ser jag katalogerna men
hur ser jag dem i telefonen?

Postad 15 April 2010 - 08:36

Unregisteredf93cd07d
  • Unregisteredf93cd07d
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Det var inget. Löste det själv.

Kan du inte skriva hur du aktiverade det skandisnaviska tangentbordet, ifall nån annan får samma problem... =o)

Postad 15 April 2010 - 08:41

larsjoel
  • larsjoel
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Kan du inte skriva hur du aktiverade det skandisnaviska tangentbordet, ifall nån annan får samma problem... =o)

scandinavian keyboard:

Installera från market. Läs instruktionen som finns under appen i market.

Go to Home -> settings -> locale & text and check scandinavian keyboard. Then press and hold a text field, select input method and select this.

Postad 15 April 2010 - 08:46

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
provade den som hastigast igår, har en Hero idag.

Den enda rätta saken att säga är detta: Min hero kändes som en värdelös tegelsten

Postad 15 April 2010 - 09:07

samuels3
  • samuels3
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

scandinavian keyboard:

Installera från market. Läs instruktionen som finns under appen i market.

Go to Home -> settings -> locale & text and check scandinavian keyboard. Then press and hold a text field, select input method and select this.

tack, hade missat det sista steget att press and hold! nu har jag åäö på tangentbordet :)

Postad 15 April 2010 - 09:08

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
För er som inte väntar på att Xvid/DivX stöd för HTC Desire, så kommer ni troligtvis konvertera filmerna till mp4 format. Jag har nu testat i olika upplösningar för att få bästa resultat och överenskomlig storlek på filerna. Programmet jag använder för att konvertera Xvid filer till MP4 och i mitt eget tycke är en av dom bättre på att konvertera och ger bäst svart svärta, är WIN AVI MP4 Converter, klarar även subtitles

Filen i original storlek: Scrubs avsnitt 352x624 STORLEK 179MB

Konverterat:
scrubs.815.352x624.Original upplösning.mp4 STORLEK: 363MB (Funkar klockrent)
scrubs.815.240x400.Hälfen av HTC Desire upplösning på skärm.mp4 STORLEK: 244MB (Lite suddigare)
scrubs.815.480x800.Samma upplösning som HTC Desire.mp4 STORLEK: 434MB (Bäst kvalitiée men skiljer inte mycket från Original upplösningen, det är inte värt denna upplösning pågrund av filens storlek)

Hoppas det hjälper er, för det hjälpte mig

Postad 15 April 2010 - 09:12

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

provade den som hastigast igår, har en Hero idag.

Den enda rätta saken att säga är detta: Min hero kändes som en värdelös tegelsten

Tack för du livar upp stämningen för alla nya Desire ägare, för alla vet ju att Heron är ingen dålig telefon.
Har också lite att jämföra med, IPhone och min ganska nya Spica.
Men visst Desiren är bara för härlig, inget snack.

Postad 15 April 2010 - 09:13

samuels3
  • samuels3
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

För er som inte väntar på att Xvid/DivX stöd för HTC Desire, så kommer ni troligtvis konvertera filmerna till mp4 format. Jag har nu testat i olika upplösningar för att få bästa resultat och överenskomlig storlek på filerna. Programmet jag använder för att konvertera Xvid filer till MP4 och i mitt eget tycke är en av dom bättre på att konvertera och ger bäst svart svärta, är WIN AVI MP4 Converter, klarar även subtitles

Filen i original storlek: Scrubs avsnitt 352x624 STORLEK 179MB

Konverterat:
scrubs.815.352x624.Original upplösning.mp4 STORLEK: 363MB (Funkar klockrent)
scrubs.815.240x400.Hälfen av HTC Desire upplösning på skärm.mp4 STORLEK: 244MB (Lite suddigare)
scrubs.815.480x800.Samma upplösning som HTC Desire.mp4 STORLEK: 434MB (Bäst kvalitiée men skiljer inte mycket från Original upplösningen, det är inte värt denna upplösning pågrund av filens storlek)

Hoppas det hjälper er, för det hjälpte mig

Jag kör Xilisoft video convertet som i mitt tycke är smidig, man kan välja nexus one så är upplösning förinställd. Sedan väljer man själv kvalitet på ljud och bild, riktigt enkelt. En Blu-ray till .mp4 blev 1 gb med kvalitet:Bästa.
Nackdelen är att det tar lång tid, har inte provat än med lägre kvalitet. Men madagascar 2 ser fantastisk ut på skärmen, valde en tecknad film första gången för att göra skärmen rätt. Färgerna är ju sjukt härliga!

Postad 15 April 2010 - 09:19

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

Jag kör Xilisoft video convertet som i mitt tycke är smidig, man kan välja nexus one så är upplösning förinställd. Sedan väljer man själv kvalitet på ljud och bild, riktigt enkelt. En Blu-ray till .mp4 blev 1 gb med kvalitet:Bästa.
Nackdelen är att det tar lång tid, har inte provat än med lägre kvalitet. Men madagascar 2 ser fantastisk ut på skärmen, valde en tecknad film första gången för att göra skärmen rätt. Färgerna är ju sjukt härliga!

Absolut, det finns många konverters där ute. Den jag använder tar ca 40minuter för en 1,4GB Xvid film.
När du menar Blu-ray, vad är filstorleken på den innan konvertering och filformat? Klarar den konvertera DVD iso och img filer?

Postad 15 April 2010 - 09:20

tolchock
  • tolchock
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
En liten och med största sannolikhet dum fråga :) Jag har bytt operatör och mitt nummer har inte hunnit portas till det nya sim:et ännu. Med andra ord har jag inte mina kontakter i min nya fina desire. Hur för jag över dem från min SE 890?

Postad 15 April 2010 - 09:20

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

En liten och med största sannolikhet dum fråga :) Jag har bytt operatör och mitt nummer har inte hunnit portas till det nya sim:et ännu. Med andra ord har jag inte mina kontakter i min nya fina desire. Hur för jag över dem från min SE 890?

Bluetooth :)

Postad 15 April 2010 - 09:22

mastodontjoel
  • mastodontjoel
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
hej! fick hem min Desire igår och den är väldigt fin. i början fungerade nypfunktionen, den man bl.a. använder till att zooma på webben. men efter ett tag fungerade det inte längre. nån som upplever samma problem eller misstänker nån inställning jag lyckats komma åt?
tack!

ok löst! startade om telefonen, nu funkar det igen:)

Redigerat av mastodontjoel, 15 April 2010 - 10:11.

Postad 15 April 2010 - 09:31

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Tack för listan med de 80 apparna, ungefär hur många appar får man plats med på internminnet ?
har du hämtat hem dom till din dator är det så man gör, man för inte in dom till telefonen när man går på market
ursäkta om det är dumma frågor men jag har aldrig haft en androidtelefon

Jag gör så att jag lägger in dem på sd-kortet och installerar sedan därifrån,
de läggs alltid in på telefonens minne (om du inte rootat och installerar dem direkt på sd-kortet dvs)

smidigare sätt är faktiskt att installera direkt från "market", men jag har mycket fritid just nu :)

ingen aning hur många man får plats med, men ett 50-tal skulle jag iaf. gissa på .. nån som vet?

Postad 15 April 2010 - 09:32

aslsthlm
  • aslsthlm
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Använd MyPhoneExplorer, den kan synca SE telefoner med gmail, skit enkelt, http://www.fjsoft.at/en/

Postad 15 April 2010 - 09:39

nuno_
  • nuno_
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Halloj

En fråga...

Kan man köra med ett Google Apps konto som huvudsakligt Google konto när man konfigurerar upp sin Desire för första gången?

Saken kan ju vara att man har en snygg domän med tillhörande mail som man har på Google apps, då vore det ju bra om man kunde använda det kontot.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.