Du kan bara koppla in ett slutsteg till Zon 2 i 608:an inte till front kanalerna
Okej...Vad händer då? är inte zone 2 så att man kan ha andra högtalare i andra rum kopplat till zone 2?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
32 relaterade trådar
Postad 17 January 2011 - 23:51
Okej...Vad händer då? är inte zone 2 så att man kan ha andra högtalare i andra rum kopplat till zone 2? Postad 18 January 2011 - 00:00
Jo det stämmer med de och förstås sub ut är de enda RCA utgångarna från en 608:a.
Så ett extra slutsteg till en 608:a är lite som att lägga en extra motor i baggaget på bilen tyvärr ingen nytta. Postad 18 January 2011 - 00:09
Typyskt! Skulle vilja ha lite extra drag vid stereo! Något skit bra förslag? Postad 23 January 2011 - 11:36
Nu har jag försökt och försökt men jag får inte ljudet från TVn ut i högtalarna. TVn jag har är inte ARC kompatibel så därför har jag stängt av det i receivern, kopplat in analoga sladdar på TVns audio out in i den avsedda TV/CD ingången på förstärkaren. Kan tänka mig att problemet är att jag inte talat om för TVn att den ska skicka ljudet anologt men hittar ingen sådan inställning, inte heller någonstans i receiver inställningarna hittar jag något som har med saken att göra. Hjälp
Postad 23 January 2011 - 18:27
Jag har stött på ett problem som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.
Det är möjligt att jag ska fråga i någon ComHem tråd men vi gör ett försök här. Jag matar min 608a med HDMI ifrån min Motorola VIP1920 HD-box ifrån ComHem. Och när jag kollar på TV4 HD (endast på denna kanal) så "hickar" ljudet var 10e sekund. Den enda ljud inställningen (så vitt jag vet) jag kan göra via boxen är under Boxinställningar -> Bild och ljud -> Dolby Digital prioritering på eller av. Och det spelar ingen roll vilken av de inställningarna jag använder (samma problem ändå) Sen spelar det ingen roll vilken av alla "Listening mode" jag ställer in på förstärkaren. Någon som har något hett tips? Postad 23 January 2011 - 23:11
Det visar sig att det var fler kanaler med samma "hicka" och efter lite sökande så tror jag mig veta att det är en firmware uppdatering som krävs för min box. Så det blir att ringa ComHem imorron. Alltså inget som har med Onkyon att göra (troligtvis). Postad 24 January 2011 - 15:19
Vet ni om denna stärkare räcker för att driva ett par Monitor Audio RX8?
Postad 24 January 2011 - 18:41 Det blir inga som helst problem. Postad 27 January 2011 - 09:00
Funderar på att köpa denna stärkare och ska isf ha den i ett stängt skåp utan glasdörrar och behöver såleds en IR-extender,
Har dock sett att det finns en ingång på 608.ans baksida där det står "remote" och typ en 3.5mm.s plugg. Är det såpass fint att man bara kan köpa typ en "IR-förlängningssladd" och plugga i där och sedan fästa utanför skåpet för att kunna ta emot IR-signaler? Eller är denna in/utgång till för något annat? Postad 27 January 2011 - 16:25
Jag har mina grejor i ett stängt Ikea Bestå skåp och tjackade följande IR-Repeater från Usa. Funkar klockrent samt att den är lätt att expandera med fler ir-ögon än de 4 som följer med.
http://cgi.ebay.com/...=item588b1b913e Postad 27 January 2011 - 19:28
Håller på att bli galen. När jag lyssnar på spotify genom datorn så klickar reläet varje gång den byter låt. Det är riktigt irriterande. Det är ännu värre när man är i utforskaren. Så fort det är tyst kanske i 2 sekunder klickar det till. sen när klickar på en katalog så klickar den till igen. Finns det något sätt man kan fixa detta på? Om inte blir det nog att lämna tillbaka den. B´Vilket är ###### surt då det är för övrigt en väldigt bra förstärkare.
Postad 28 January 2011 - 08:38 Den porten är till för att koppla ihop Onkyos olika enheter med varandra, om du köper en Onkyo CD-spelare och kopplar ihop dem kan du styra CD-spelaren genom att rikta fjärren mot förstärkaren. Allt står i manualen. Redigerat av SwiftingSpeed, 28 January 2011 - 08:38. Postad 30 January 2011 - 18:06
Jag har gjort en Audyssey körning och tycker att min center blir lite låg. Så jag tänkte höja den lite. I setup menyn väljer jag Speaker setup och sen vill jag välja "level calibration" men de är grå markerad och går inte välja. Vad gör jag för fel?
Postad 30 January 2011 - 18:26
Hej! Har nyligen köpt mig en Onkyo 608 och har lite funderingar. Har projektor och den matas med hdmi signal ut från förstärkaren. Har ett ps3 som matar signal in på hdmi1 och allt fungerar felfritt. Tänkte koppla ett wii in på förstärkaren med komponent kablarna 5st och även koppla en liten tv-mottagare in via 3st kablar (gul/röd/svart) men får ingen bild ut till projektorn! Har även testat att koppla in en dvdspelare via komponent men även där får jag inte någon bild ut.
Klara inte förstärkaren att konvertera om dessa signaler till hdmi ut? Om jag nu kopplar en annan källa in till förstärkaren som inte har hdmi måste jag då även koppla ytterligare en kabel från den till projektorn för att få fram bilden? Köpte förstärkaren i tron om att man kunde koppla in vilken källa som helst i den och få ut bild genom hdmi. Alltså endast 1 kabel till projektorn istället för massa olika. Tacksam ifall nån har svar på mina frågor. Postad 30 January 2011 - 19:14
Det ska fungera.
Det kan vara så att en HDMI ingång är adresserad till samma ingång. Om du ex ansluter till BD in så måste den stå på ----- i HDMI input setup. Postad 31 January 2011 - 10:32 Kan det vara så att volymen utgår från centern och du får istället justera ner övriga hötalare i förhållande till centern? Postad 31 January 2011 - 13:47
Nej jag tror inte de. Jag kan inte ens komma in i menyn för "level calibration" så jag kan inte justerar någon av högtalarna. Postad 31 January 2011 - 14:06
Jag får Wii:et att fungera genom att koppla component men rätt taskig bild tyvärr. Övriga källor funkar inte alls, har testat med att ändra i HDMI input setup på alla möjliga sätt men ingen bild kommer Postad 31 January 2011 - 14:41
Har läst någonstans om att du måste ändra nån inställning för bildsignalen i wii inställningarna. Postad 10 February 2011 - 16:27
Kan man använda en sub för att bi-ampa? Dvs koppla ett par högtalarkablar till högnivå på subben och ett par till frontarna.
Postad 15 February 2011 - 21:39
Detta är mer av en varning än hjälp men det kan vara bra att veta.
Min Onkyo var inne på reparation i en och en halv månad hos anovo (inköpt på elgiganten). Nu när jag äntligen fått tillbaka den så var det hål i kartongen repor på fjärrkontrollen och förstärkaren var överhuvudtaget inte fixad, faktum är att den knastrar ännu mer nu ur vänster kanal. Detta är ju galet, helt sjukt att man som kund inte kan göra ett skit och nu ska man vänta i en och en halv månad till alltså sammanlagt 3 månader för _samma_ fel. Undvik att få några fel på era förstärkare säger jag bara. Redigerat av PureBlue, 15 February 2011 - 21:40. Postad 15 February 2011 - 23:25
Liten fråga....
Har beställt en 608:a och har för närvarande 2 fronthögtalare@4 ohm, 2 bakre högtalare@8 ohm och 1 center@6 ohm (ja jag vet....lite väl blandat kanske). Vet att man kan välja 4 eller 6 ohm på 608:an men vad ska man egentligen använda i mitt fall? Om jag fattat det hela rätt så borde jag välja 4 ohm för att vara helt på den säkra sidan? Eller? Manualen s.40: Speaker Impedance 4ohms: Select if the impedance of any speaker is 4 ohms or more but less than 6. (tyckte allt var solklart här fram till "but less than 6") 6ohms: Select if the impedances of all speakers are between 6 and 16 ohms. Onkyo TX-SR608 manual Redigerat av Cragganmorax, 15 February 2011 - 23:36. Postad 18 February 2011 - 00:08
Som det står. Välj 4ohm om dina högtalare är 4 eller 5 ohm. Välj 6 ohm om dina högtalare är 6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16 ohm. Postad 21 February 2011 - 08:12
Hej, HDMI passtrough funkar ej
vet i fn vilken knapp jag har råkat trycka på ? tidigare har det funkat att Tv info vissar 720p / 576i / 1080i men nu vissar tv info bara 1080i på alla kanaler (SVTHD som ska ha 720P, SD som ska ha 576i) jag har Trough på två ställen att signalen bara ska gå rakt igenom, men det behövs göras något mer, och jag kommer inte på vad, satt säkert 45min i går och kollade igenom det mesta, men kommer inte på lösningen ? om något vet jag visste det vara något konstigt, jag hade råkat trycka på source knappen under luckan på fjärren till humax 1000c boxen, så problemet löst Redigerat av Unregistered65a692d2, 23 February 2011 - 07:52. Postad 21 February 2011 - 11:55
Har precis börjat använda XBMC på min Sony VGN-FW31J ( vista och https://www.prisjakt...kt.php?p=393166 Grafikkort Mobility Radeon HD 3470. Vidare har jag en Panasonic projektor ( Panasonic PT-AX200 https://www.prisjakt...kt.php?e=227585 ) och en liten samsung tv ( https://www.prisjakt...kt.php?p=165334 ) och receiver Onkyo 607..
Problem 1 = När jag skickar bilden till min receiver (HDMI) blir bilden inte tillräckligt stor på min projektor hur jag än jobbar med inställningarna.. Det blir en svart rand runt bilen .. Någon som vet hur man skulle kunna lösa detta? Problem 2 = Jag lyckas inte skicka över bilden till min tv via min receiver. Jag försöker få över bilden med hjälp av S-video och komponent ( vilken är bäst?) men lyckas inte. Behöver inte kunna se båda samtidigt men skulle gärna vilja kunna växla mellan de båda. Problem 3 = Jag skulle vilja skaffa en fjärrkontroll till datorn så att jag enkelt kan styra xbmc via multifjärr harmony one.. Någon som har ett bra tips. Problem 4 = Bästa sätt att få tv sändningarna till receivern från "väggen" via vanlig anten kabel. Ska man köpa någon tv mottagare (någon som har ett tips på vilken isåfall) eller kan man lösa det via tv:n på något enkelt sätt? Tack på hörhand Postad 23 February 2011 - 13:58
Kan Onkyo 608 konvertera bildsignaler mellan olika medier? Dvs om jag kopplar in min gamla Xbox360 med komponent, kan receivern skickar vidare signalen via HDMI till projektorn? Går det även åt andra hållet, dvs HDMI till komponent?
Postad 23 February 2011 - 14:04
Från andra till HDMI fungerar, åt andra hållet är ytterst tveksamt. Postad 24 February 2011 - 12:42
Min gamla trotjänare Sony STR-DB940, inköpt någon gång runt milleniumskiftet, slutade att ge ljud ifrån sig igår.
Så då blev det till att beställa en ny Onkyo 608, har läst igenom den här tråden nu och det mesta ser bra ut, det jag är mest oroad för just nu är hur varm den blir och om fläkten hörs när den går? En del säger att den blir väldigt varm och förbrukar mycket effekt, andra verkar ha den i slutet skåp ytan att det skapar problem? Jag har tänkt ha den i en Tv-bänk tillsammans med andra grejer (se bild i galleri) med glasdörr fram och öppet bak (men där står den mot en vägg). Jag brukar öppna ena dörren när jag spelar Xbox 360 mer än en kort stund (annars hör man hur fläktarna i den ökar), de andra prylarna har klarat sig bra hittils. Är det någon som mätt upp effektförbrukningen på den? Min gamla Sony drog inte mer än ca 50w när man körde stereo på moderat volym. Enligt spec ska Onkyon dra 620W(!) det hoppas jag inte är vid normal lyssning, i så fall lär jag få problem med värme, eller så kanske jag kan stänga av ett element eller 2? Postad 24 February 2011 - 18:03
Har 608 Stöd för Dolby TrueHD. Verkar inte som det om jag läser på onkyos sida ?
Onkyo compare 608, 708, 808 Redigerat av Foppa21, 24 February 2011 - 18:05. Postad 25 February 2011 - 12:01
Den senaste tiden har jag haft mycket strul med att få ut bilden från förstärkaren, har ps3, Xbox 360 och digital box inkopplat med hdmi och sen ut till tvn. Tror felet sitter i hdmi-ut men är inte riktigt säker. Har testat med två olika kablar ut men det strular ändå och det spelar ingen roll vilken källa jag använder. I början när det strulade så räckte det med att jag ändrade källa fram och tillbaka sen fick jag bild men nu hjälper det inte alls. Fick hålla på 20 minuter igår för att få bild. Någon annan som varit med om samma problem?
Redigerat av kokkelimokk, 01 March 2011 - 22:53. Postad 02 March 2011 - 09:12
Läser du runt så kommer du hitta flera som har liknande HDMI fel på sina Onkyo 60x modeller, tyvärr verkar det vara något som kommer med tiden. Eventuellt kan det vara relaterat till att man inte har följt anvisningarna för placering i manualen, dvs man har inte tillräckligt med luft runt den och video-chipet tar skada pga värme. Detta är dock bara spekuleringar från mitt håll.
Postad 07 March 2011 - 02:35
För mig är det en inställning i catalyst control center över eller undersvep heter det. Postad 07 March 2011 - 11:19
Okej har inte hunnit läsa runt så mycket än men den fortsätter strula och har nu provat med 3 olika kablar och får samma problem med alla. Jag har den stående fritt och jag har alltid varit noggrann med att inte dra ut och sätta i kablar medans någon utrustning varit igång så jag hoppas dom inte försöker skylla på något sånt. Jag ska höra av mig till återförsäljaren och se hur det löser sig. Postad 07 March 2011 - 22:11
Då hade man skickat in sin Onkyo 608 ännu en gång på reparation hos anovo. Första ärendet tåg en månad och tio dagar.
Fick tillbaka den och de hade bytt ut samma grej, visste direkt att den inte skulle vara fixad. HDMI PCB utbytt. Den här gången fick jag vänta nästan tre veckor, så snabbare gick det allt. Sjukt att man i detta land inte kan göra något, har fan haft den på reparation längre än jag haft den i rummet. Postad 08 March 2011 - 10:16
Jag har en fråga om Fjärrkontrollen till 608. Jag tycker det är lite störande att varje gång man byter källa så måste man trycka på "reciever"-knappen innan jag kan trycka på någon annan knapp på fjärren. Ska det vara såhär eller är det någon inställning jag missat?
Exempel: jag sätter på förstärkaren, väljer ingången BD/DVD (som är min PS3), sen vill jag kolla på TV en stund och vill då trycka på knappen "TV/CD", men då funkar inte det, utan jag måste först trycka på "reciever"-knappen först. ytterst störande moment! Finns det hjälp att få? Mvh Postad 08 March 2011 - 19:46 Jag fick fel på min 608. knastrade i högregistret i alla kanaler.. och luktade bränt dom första dagarna... Jag skickade tillbaka den till Introris.se i Torsdags. nu är det Tisdagen efter och jag har just kopplat in igen.. Fick en ny på vändande post.. inga som helst problem där.. Var uppmärksamma på oljud i högtalarna och om det luktar onormalt bränt av stärkaren../ Roger Postad 12 March 2011 - 17:51
Hallå där ute!
Visst kan man få ut tv-ljud till högtalarna via recievern med en optisk kabel? Jag får det inte att funka bara. Vilka inställningar på recievern? Måste man ställa in något på tv,n? Har en LG 32 lt75 med inbyggd box och hårddisk. Har postat i en annan tråd men jag tror den här passar bättre. Postad 12 March 2011 - 21:23
När jag kör multikanals källor som tillexempel DTS-spår från min dator knastrar det ganska ofta ifrån mina fronthögtalare. Till musik fungerar det perfekt och till film varierar det med vilken mediaspelare jag använder mig av (MPC, VLC) det är dock alltid en del knaster i filmerna.
Jag utgår ifrån att det är min dator som är boven i dramat någon som har en avvikande åsikt? Postad 24 March 2011 - 21:05 Tja! Har du hittat någon lösning på problemet? Jag har samma typ av fel, fast ett högt kontinuerligt klickande och har haft det i några månader nu, oavsett vilken input man väljer. Får nog skynda sig att lämna in den innan garantin går ut i April Postad 13 May 2011 - 08:15
Jag har också ett klickande ljud.
Det kommer emellanåt. Vad är det för något och går det att fixa? Mvh Postad 13 May 2011 - 23:41
Jag undrar hur man ska koppla ett par trådlösa hörlurar tex sennheiser 170 som har "composite" ingång den som är röd och vit
http://www.sennheise...DetailImage.jpg Ifall man inte vill koppla genom vanliga hörlursutagen. på min gamla harman kardon avr 145 har jag en audio out/stereo out men hittar inget sådant på Onkyo 608 tacksam för svar Postad 14 May 2011 - 07:01
Du har VCR/DVD out som du kan använda du kan även använda Zone 2 out. I båda fallen måste dock den signalkälla du vill lyssna på vara ansluten analogt ( den kan även vara ansluten digitalt sammtidigt) Postad 14 May 2011 - 11:17
Menar du att jag inte kan ha datorn kopplad till recievern genom hdmi/optiskt? Postad 14 May 2011 - 15:21
Jag har ett problem som jag inte vet hur jag skall lösa.
Jag gillar att ha på fotboll i bakgrunden när jag förfestar. Men jag vill kunna lyssna på musik från min dator samtidigt. Jag vill alltså att recievern skickar ut bild som kommer in genom HDMI från digitalboxen samtidigt som den skickar ut ljudet som jag matar den med via AUx inputen i fronten. Går de? Postad 14 May 2011 - 17:30
Det går bra, men den måste även vara ansluten analogt för att dessa utgångar ska funka Postad 14 May 2011 - 19:53
Det går om du ansluter din dator analogt till samma ingång som du adresserat HDMI till sedan när du ser fotbollen så trycker du på HOME knappen under navigerings knapparna då kommer du till "Ljud" tryck OK gå sedan ett steg uppåt så hamnar du på "Ljudväljare" välj då analog så är saken klar. Postad 15 May 2011 - 06:19
Hej har datorn inkopplad med hdmi till onkyon och frontar, front high och sourround inkopplade men får inte igång så sourround högtalarna låter i något dolby lr thx läge bara i multichannel läge lite jobbigt då låter dom hela tiden. Provat massa olika filmer. På ps3 fungerar det bra.
Postad 21 May 2011 - 22:32 om du använder vlc så gå in i inställningar för ljud,där ändrar du till aktuell högtalaruppsättning. Du får förmodligen ändra i inställningarna för ljudegenskaperna i datorn med. Hade samma problem men efter en stunds pillande funkar det perfekt med alla ljudformat. Dock lyckades jag aldrig med nån annan spelare (WMP, Power DVD , Nero osv.) //Mvh. A. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |